Turinio rinkodara: nuo reputacijos iki reklamos

Publikuota: 2015-11-29
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.

Turinio rinkodarai skiriami biudžetai tik auga: vis didesnes pajėgas tam skiria prekių ženklų atstovai, rinkodaros specialistai ir žiniasklaida. Tačiau neretai turinio rinkodaros sąvoka painiojama su turinio reklama.

„Visi dabar skaito tinklaraščius, žiūri vaizdo apžvalgas – nieko nedaro aklai. Šiandien vartotojai labiau pasitiki turiniu, o ne reklama“, – VŽ teigia Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas, tinklaraštininkas, rašantis „The Huffington Post“, „The Next Web“ ir kitiems didžiausiems pasaulio leidiniams.

Šiuo metu p. Runkevičius dirba ir su finansų ekspertu Johnu Mauldinu, kurio knygos ne kartą pateko tarp „New York Times“ skelbiamų bestselerių, koordinuoja grupę rašytojų ir rinkodaros specialistų, su kuriais kuria turinį keliems prekių ženklams glaudžiai bendradarbiaudami su „Bloomberg“, „Business Insider“, „Forbes“.

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodara nėra pastarojo dešimtmečio išmonė. Ji egzistavo ir prieš 20, ir prieš 100 metų, tačiau tuo metu kurti ir platinti turinį buvo santykinai brangu.

„Šiandieninės technologijos ir platformos leidžia kiekvienam paskleisti žodį ir jei turi ką vertingo ir įdomaus pasakyti, gali būti išgirstas nepriklausomai nuo to, ar esi didelė korporacija, ar startuolis, turi dideli biudžetą ar mažą“, – teigia p. Runkevičius.

Paklaustas, ar turinio rinkodara nėra ta pati reklama, tik subtiliau kurianti ryšį su vartotojais, p. Runkevičius sutinka, kad kiekvienas veiksmas turi tikslų ir rezultatų.

„Tačiau šiuo atveju nekalbame apie paslėptą reklamą. Tai yra būdas edukuoti vartotojus ir taip sukurti pasitikėjimą jų akyse. Žinoma, skaidrumas šioje vietoje vertinamas labiau negu kas kita ir verslai juda ta linkme. Kita vertus, ne vienam iš mūsų reikia suprasti, kad keičiasi pats žiniasklaidos principas. Anksčiau turinį kūrė tik žiniasklaida, o dabar jis visų rankose – nuo vartotojų iki verslo“, – kalba pašnekovas.

Tik augs

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodaros bumą pasaulyje lemia mažėjanti investicijų į reklamą ir komunikaciją grąža tradiciniuose kanaluose. Ši tendencija su metais stiprėja.

„Visi reklamuojasi internete, paieškos sistemose, investuoja į socialinius tinklus, todėl konkuruoti čia ir išsiskirti prekių ženklams darosi vis sunkiau ir brangiau“, – pabrėžia p. Runkevičius. Dar viena priežastis – vadinamoji tūkstantmečio karta, netikinti reklama.

„Mūsų karta netiki reklama, tad prekių ženklams reikia susikurti pasitikėjimą. Turinio rinkodara tam ir skirta. Ji įkyriai neperša produkto, edukuoja, moko, kuria pasitikėjimą dažniausiai dar prieš tai, kai vartotojas apsisprendžia pirkti. Ir vartotojas, kai galutinai apsisprendžia, žino, pas ką eiti“, – kalba p. Runkevičius.

Pirmieji žingsniai

Paklaustas apie situaciją Lietuvoje p. Runkevičius teigia, kad turinio rinkodara čia žengia tik pirmuosius žingsnius. Ne vienas didysis portalas, kalbantis, kad įgyvendina turinio rinkodaros projektus, iš tiesų labiau užsiima vadinamąja turinio reklama (angl. native advertising, t. y. turiniu, kuris yra įdomus bei naudingas ir pateikiamas artima forma, kaip ir kiti straipsniai tam tikroje žiniasklaidos priemonėje).

Pasak p. Runkevičiaus, šios dvi sąvokos painiojamos ne vien Lietuvoje. Tai lemia viena priežastis: abi šios rinkodaros strategijos orientuotos į vertingo ir įdomaus turinio kūrimą neįtraukiant tiesioginės produkto ar paslaugos reklamos.

„Tačiau šios dvi rinkodaros šakos yra kaip diena ir naktis. Turinio reklama paprastai yra trumpalaikis, kartais vienkartinis būdas netiesiogiai reklamuoti produktą ar paslaugą nusiperkant reklamos vietą kurioje nors platformoje“, – aiškina pašnekovas. O tikroji turinio rinkodara yra ilgalaikis ir nuolatinis procesas, kuris apima įdomaus ir vertingo turinio kūrimą tikslinei auditorijai, o kartu ir pačios auditorijos kūrimą.

„Pagrindinis turinio rinkodaros uždavinys yra pritraukti vartotojų į savo kanalus, kaip antai tinklaraščius, paskyras socialiniuose tinkluose, internetines svetaines ir pan., – kalba p. Runkevičius. – Jei už turinio įdėjimą mokami pinigai, tai turėtų būti pažymėta ir neklaidinti vartotojų. Užsienio leidiniuose tai įvardijama kaip remiamas, pristatomas ar pan. (angl. sponsored, brought, advertorial ar pan.) turinys. Turinio rinkodaros projektai taip pat aiškiai žymimi prie autorystės.“

Mainai už gerą turinį

Pasak p. Runkausko, ne viena bendrovė rašo kokybišką ir unikalų turinį didiesiems dienraščiams, kaip „The Huffington Post“ ar „The Next Web“.

„Turinio kokybės kartelė tampa labai aukšta, ne veltui verslai į pagrindines rinkodaros pozicijas samdo žymiausių dienraščių redaktorius. Konkurencija tik didėja, o internetas dabar sklidinas įvairaus turinio, turinys devalvuoja. Leidiniams reikia daug ir įvairaus kokybiško turinio, jiems nebeužtenka savo žurnalistų, tad kai pasitelkiama tikroji turinio rinkodara, paprastai laimi tiek verslas, tiek žiniasklaida. Žiniasklaidai tai pirmiausia – didesni skaitytojų srautai“, – tvirtina pašnekovas.

Matome didžiulę kovą už turinį ir tarp interneto milžinų: turinio platinimo platformos „Medium“, „Quora“, taip pat „Facebook“ su naująja momentinių straipsnių (Instant Articles) paslauga.

„Visi nori valdyti vietą, kurioje yra turinys, todėl kuriamos platformos ir galimybės, kad vartotojai galėtų dėti ir platinti savo turinį tiesiai socialiniuose tinkluose ir kitose platformose, – teigia pašnekovas. – Netolimoje ateityje matysime augančią turinio kokybę, efektyvesnius sprendimus, vaizdo turinio bumą.“

Pasak jo, užsienyje pastaruoju metu populiarėja įvairius kursus siūlančios platformos, kaip antai skillshare.com, udemy.com ir t. t. Jos sutraukia milijonus vartotojų.

„Tai matydama e. pašto rinkodaros įrankių bendrovė mailchimp.com sukūrė kursą apie tai ir sulaukė daugiau kaip 16.000 studentų. Turinio rinkodarą jie pasitelkdavo ir anksčiau, tačiau kitokiu formatu (pvz., tinklaraščiuose ir pan.). Šiuo atveju tai yra puikus pavyzdys, kaip svarbu adaptuoti turinio formą pagal besikeičiančius vartotojų įpročius ir išnaudoti platformas, kurios dar nėra užkimštos turiniu ir reklama“, – kalba p. Runkevičius.

Rolandas Ragaliauskas, žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ vadovas, antrina, kad turinio rinkodara – šiuo metu karščiausia tendencija Lietuvoje.

„Didžiausia klaida šioje vietoje – perspausti. Medijų kanalams yra daug pagundų pradėti pardavinėti turinį, o rinkodaros specialistai visada nori, kad produkto būtų daug, todėl jis brukamas jėga. Vartotojai greitai tai identifikuoja ir dažniausiai rezultatas būna priešingas, nei visi tikėjosi prieš projektą. Todėl dažnai geriau atvirai būti „šalia turinio“, nei stengtis sukurti neskoningą turinį, įsivaizduojant, kad vartotojams tai be galo įdomu“, – pabrėžia p. Ragaliauskas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 2

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau