Turinio rinkodara: nuo reputacijos iki reklamos

Publikuota: 2015-11-29
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.

Turinio rinkodarai skiriami biudžetai tik auga: vis didesnes pajėgas tam skiria prekių ženklų atstovai, rinkodaros specialistai ir žiniasklaida. Tačiau neretai turinio rinkodaros sąvoka painiojama su turinio reklama.

„Visi dabar skaito tinklaraščius, žiūri vaizdo apžvalgas – nieko nedaro aklai. Šiandien vartotojai labiau pasitiki turiniu, o ne reklama“, – VŽ teigia Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas, tinklaraštininkas, rašantis „The Huffington Post“, „The Next Web“ ir kitiems didžiausiems pasaulio leidiniams.

Šiuo metu p. Runkevičius dirba ir su finansų ekspertu Johnu Mauldinu, kurio knygos ne kartą pateko tarp „New York Times“ skelbiamų bestselerių, koordinuoja grupę rašytojų ir rinkodaros specialistų, su kuriais kuria turinį keliems prekių ženklams glaudžiai bendradarbiaudami su „Bloomberg“, „Business Insider“, „Forbes“.

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodara nėra pastarojo dešimtmečio išmonė. Ji egzistavo ir prieš 20, ir prieš 100 metų, tačiau tuo metu kurti ir platinti turinį buvo santykinai brangu.

„Šiandieninės technologijos ir platformos leidžia kiekvienam paskleisti žodį ir jei turi ką vertingo ir įdomaus pasakyti, gali būti išgirstas nepriklausomai nuo to, ar esi didelė korporacija, ar startuolis, turi dideli biudžetą ar mažą“, – teigia p. Runkevičius.

Paklaustas, ar turinio rinkodara nėra ta pati reklama, tik subtiliau kurianti ryšį su vartotojais, p. Runkevičius sutinka, kad kiekvienas veiksmas turi tikslų ir rezultatų.

„Tačiau šiuo atveju nekalbame apie paslėptą reklamą. Tai yra būdas edukuoti vartotojus ir taip sukurti pasitikėjimą jų akyse. Žinoma, skaidrumas šioje vietoje vertinamas labiau negu kas kita ir verslai juda ta linkme. Kita vertus, ne vienam iš mūsų reikia suprasti, kad keičiasi pats žiniasklaidos principas. Anksčiau turinį kūrė tik žiniasklaida, o dabar jis visų rankose – nuo vartotojų iki verslo“, – kalba pašnekovas.

Tik augs

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodaros bumą pasaulyje lemia mažėjanti investicijų į reklamą ir komunikaciją grąža tradiciniuose kanaluose. Ši tendencija su metais stiprėja.

„Visi reklamuojasi internete, paieškos sistemose, investuoja į socialinius tinklus, todėl konkuruoti čia ir išsiskirti prekių ženklams darosi vis sunkiau ir brangiau“, – pabrėžia p. Runkevičius. Dar viena priežastis – vadinamoji tūkstantmečio karta, netikinti reklama.

„Mūsų karta netiki reklama, tad prekių ženklams reikia susikurti pasitikėjimą. Turinio rinkodara tam ir skirta. Ji įkyriai neperša produkto, edukuoja, moko, kuria pasitikėjimą dažniausiai dar prieš tai, kai vartotojas apsisprendžia pirkti. Ir vartotojas, kai galutinai apsisprendžia, žino, pas ką eiti“, – kalba p. Runkevičius.

Pirmieji žingsniai

Paklaustas apie situaciją Lietuvoje p. Runkevičius teigia, kad turinio rinkodara čia žengia tik pirmuosius žingsnius. Ne vienas didysis portalas, kalbantis, kad įgyvendina turinio rinkodaros projektus, iš tiesų labiau užsiima vadinamąja turinio reklama (angl. native advertising, t. y. turiniu, kuris yra įdomus bei naudingas ir pateikiamas artima forma, kaip ir kiti straipsniai tam tikroje žiniasklaidos priemonėje).

Pasak p. Runkevičiaus, šios dvi sąvokos painiojamos ne vien Lietuvoje. Tai lemia viena priežastis: abi šios rinkodaros strategijos orientuotos į vertingo ir įdomaus turinio kūrimą neįtraukiant tiesioginės produkto ar paslaugos reklamos.

„Tačiau šios dvi rinkodaros šakos yra kaip diena ir naktis. Turinio reklama paprastai yra trumpalaikis, kartais vienkartinis būdas netiesiogiai reklamuoti produktą ar paslaugą nusiperkant reklamos vietą kurioje nors platformoje“, – aiškina pašnekovas. O tikroji turinio rinkodara yra ilgalaikis ir nuolatinis procesas, kuris apima įdomaus ir vertingo turinio kūrimą tikslinei auditorijai, o kartu ir pačios auditorijos kūrimą.

„Pagrindinis turinio rinkodaros uždavinys yra pritraukti vartotojų į savo kanalus, kaip antai tinklaraščius, paskyras socialiniuose tinkluose, internetines svetaines ir pan., – kalba p. Runkevičius. – Jei už turinio įdėjimą mokami pinigai, tai turėtų būti pažymėta ir neklaidinti vartotojų. Užsienio leidiniuose tai įvardijama kaip remiamas, pristatomas ar pan. (angl. sponsored, brought, advertorial ar pan.) turinys. Turinio rinkodaros projektai taip pat aiškiai žymimi prie autorystės.“

Mainai už gerą turinį

Pasak p. Runkausko, ne viena bendrovė rašo kokybišką ir unikalų turinį didiesiems dienraščiams, kaip „The Huffington Post“ ar „The Next Web“.

„Turinio kokybės kartelė tampa labai aukšta, ne veltui verslai į pagrindines rinkodaros pozicijas samdo žymiausių dienraščių redaktorius. Konkurencija tik didėja, o internetas dabar sklidinas įvairaus turinio, turinys devalvuoja. Leidiniams reikia daug ir įvairaus kokybiško turinio, jiems nebeužtenka savo žurnalistų, tad kai pasitelkiama tikroji turinio rinkodara, paprastai laimi tiek verslas, tiek žiniasklaida. Žiniasklaidai tai pirmiausia – didesni skaitytojų srautai“, – tvirtina pašnekovas.

Matome didžiulę kovą už turinį ir tarp interneto milžinų: turinio platinimo platformos „Medium“, „Quora“, taip pat „Facebook“ su naująja momentinių straipsnių (Instant Articles) paslauga.

„Visi nori valdyti vietą, kurioje yra turinys, todėl kuriamos platformos ir galimybės, kad vartotojai galėtų dėti ir platinti savo turinį tiesiai socialiniuose tinkluose ir kitose platformose, – teigia pašnekovas. – Netolimoje ateityje matysime augančią turinio kokybę, efektyvesnius sprendimus, vaizdo turinio bumą.“

Pasak jo, užsienyje pastaruoju metu populiarėja įvairius kursus siūlančios platformos, kaip antai skillshare.com, udemy.com ir t. t. Jos sutraukia milijonus vartotojų.

„Tai matydama e. pašto rinkodaros įrankių bendrovė mailchimp.com sukūrė kursą apie tai ir sulaukė daugiau kaip 16.000 studentų. Turinio rinkodarą jie pasitelkdavo ir anksčiau, tačiau kitokiu formatu (pvz., tinklaraščiuose ir pan.). Šiuo atveju tai yra puikus pavyzdys, kaip svarbu adaptuoti turinio formą pagal besikeičiančius vartotojų įpročius ir išnaudoti platformas, kurios dar nėra užkimštos turiniu ir reklama“, – kalba p. Runkevičius.

Rolandas Ragaliauskas, žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ vadovas, antrina, kad turinio rinkodara – šiuo metu karščiausia tendencija Lietuvoje.

„Didžiausia klaida šioje vietoje – perspausti. Medijų kanalams yra daug pagundų pradėti pardavinėti turinį, o rinkodaros specialistai visada nori, kad produkto būtų daug, todėl jis brukamas jėga. Vartotojai greitai tai identifikuoja ir dažniausiai rezultatas būna priešingas, nei visi tikėjosi prieš projektą. Todėl dažnai geriau atvirai būti „šalia turinio“, nei stengtis sukurti neskoningą turinį, įsivaizduojant, kad vartotojams tai be galo įdomu“, – pabrėžia p. Ragaliauskas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau