Turinio rinkodara: nuo reputacijos iki reklamos

Publikuota: 2015-11-29
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.

Turinio rinkodarai skiriami biudžetai tik auga: vis didesnes pajėgas tam skiria prekių ženklų atstovai, rinkodaros specialistai ir žiniasklaida. Tačiau neretai turinio rinkodaros sąvoka painiojama su turinio reklama.

„Visi dabar skaito tinklaraščius, žiūri vaizdo apžvalgas – nieko nedaro aklai. Šiandien vartotojai labiau pasitiki turiniu, o ne reklama“, – VŽ teigia Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas, tinklaraštininkas, rašantis „The Huffington Post“, „The Next Web“ ir kitiems didžiausiems pasaulio leidiniams.

Šiuo metu p. Runkevičius dirba ir su finansų ekspertu Johnu Mauldinu, kurio knygos ne kartą pateko tarp „New York Times“ skelbiamų bestselerių, koordinuoja grupę rašytojų ir rinkodaros specialistų, su kuriais kuria turinį keliems prekių ženklams glaudžiai bendradarbiaudami su „Bloomberg“, „Business Insider“, „Forbes“.

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodara nėra pastarojo dešimtmečio išmonė. Ji egzistavo ir prieš 20, ir prieš 100 metų, tačiau tuo metu kurti ir platinti turinį buvo santykinai brangu.

„Šiandieninės technologijos ir platformos leidžia kiekvienam paskleisti žodį ir jei turi ką vertingo ir įdomaus pasakyti, gali būti išgirstas nepriklausomai nuo to, ar esi didelė korporacija, ar startuolis, turi dideli biudžetą ar mažą“, – teigia p. Runkevičius.

Paklaustas, ar turinio rinkodara nėra ta pati reklama, tik subtiliau kurianti ryšį su vartotojais, p. Runkevičius sutinka, kad kiekvienas veiksmas turi tikslų ir rezultatų.

„Tačiau šiuo atveju nekalbame apie paslėptą reklamą. Tai yra būdas edukuoti vartotojus ir taip sukurti pasitikėjimą jų akyse. Žinoma, skaidrumas šioje vietoje vertinamas labiau negu kas kita ir verslai juda ta linkme. Kita vertus, ne vienam iš mūsų reikia suprasti, kad keičiasi pats žiniasklaidos principas. Anksčiau turinį kūrė tik žiniasklaida, o dabar jis visų rankose – nuo vartotojų iki verslo“, – kalba pašnekovas.

Tik augs

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodaros bumą pasaulyje lemia mažėjanti investicijų į reklamą ir komunikaciją grąža tradiciniuose kanaluose. Ši tendencija su metais stiprėja.

„Visi reklamuojasi internete, paieškos sistemose, investuoja į socialinius tinklus, todėl konkuruoti čia ir išsiskirti prekių ženklams darosi vis sunkiau ir brangiau“, – pabrėžia p. Runkevičius. Dar viena priežastis – vadinamoji tūkstantmečio karta, netikinti reklama.

„Mūsų karta netiki reklama, tad prekių ženklams reikia susikurti pasitikėjimą. Turinio rinkodara tam ir skirta. Ji įkyriai neperša produkto, edukuoja, moko, kuria pasitikėjimą dažniausiai dar prieš tai, kai vartotojas apsisprendžia pirkti. Ir vartotojas, kai galutinai apsisprendžia, žino, pas ką eiti“, – kalba p. Runkevičius.

Pirmieji žingsniai

Paklaustas apie situaciją Lietuvoje p. Runkevičius teigia, kad turinio rinkodara čia žengia tik pirmuosius žingsnius. Ne vienas didysis portalas, kalbantis, kad įgyvendina turinio rinkodaros projektus, iš tiesų labiau užsiima vadinamąja turinio reklama (angl. native advertising, t. y. turiniu, kuris yra įdomus bei naudingas ir pateikiamas artima forma, kaip ir kiti straipsniai tam tikroje žiniasklaidos priemonėje).

Pasak p. Runkevičiaus, šios dvi sąvokos painiojamos ne vien Lietuvoje. Tai lemia viena priežastis: abi šios rinkodaros strategijos orientuotos į vertingo ir įdomaus turinio kūrimą neįtraukiant tiesioginės produkto ar paslaugos reklamos.

„Tačiau šios dvi rinkodaros šakos yra kaip diena ir naktis. Turinio reklama paprastai yra trumpalaikis, kartais vienkartinis būdas netiesiogiai reklamuoti produktą ar paslaugą nusiperkant reklamos vietą kurioje nors platformoje“, – aiškina pašnekovas. O tikroji turinio rinkodara yra ilgalaikis ir nuolatinis procesas, kuris apima įdomaus ir vertingo turinio kūrimą tikslinei auditorijai, o kartu ir pačios auditorijos kūrimą.

„Pagrindinis turinio rinkodaros uždavinys yra pritraukti vartotojų į savo kanalus, kaip antai tinklaraščius, paskyras socialiniuose tinkluose, internetines svetaines ir pan., – kalba p. Runkevičius. – Jei už turinio įdėjimą mokami pinigai, tai turėtų būti pažymėta ir neklaidinti vartotojų. Užsienio leidiniuose tai įvardijama kaip remiamas, pristatomas ar pan. (angl. sponsored, brought, advertorial ar pan.) turinys. Turinio rinkodaros projektai taip pat aiškiai žymimi prie autorystės.“

Mainai už gerą turinį

Pasak p. Runkausko, ne viena bendrovė rašo kokybišką ir unikalų turinį didiesiems dienraščiams, kaip „The Huffington Post“ ar „The Next Web“.

„Turinio kokybės kartelė tampa labai aukšta, ne veltui verslai į pagrindines rinkodaros pozicijas samdo žymiausių dienraščių redaktorius. Konkurencija tik didėja, o internetas dabar sklidinas įvairaus turinio, turinys devalvuoja. Leidiniams reikia daug ir įvairaus kokybiško turinio, jiems nebeužtenka savo žurnalistų, tad kai pasitelkiama tikroji turinio rinkodara, paprastai laimi tiek verslas, tiek žiniasklaida. Žiniasklaidai tai pirmiausia – didesni skaitytojų srautai“, – tvirtina pašnekovas.

Matome didžiulę kovą už turinį ir tarp interneto milžinų: turinio platinimo platformos „Medium“, „Quora“, taip pat „Facebook“ su naująja momentinių straipsnių (Instant Articles) paslauga.

„Visi nori valdyti vietą, kurioje yra turinys, todėl kuriamos platformos ir galimybės, kad vartotojai galėtų dėti ir platinti savo turinį tiesiai socialiniuose tinkluose ir kitose platformose, – teigia pašnekovas. – Netolimoje ateityje matysime augančią turinio kokybę, efektyvesnius sprendimus, vaizdo turinio bumą.“

Pasak jo, užsienyje pastaruoju metu populiarėja įvairius kursus siūlančios platformos, kaip antai skillshare.com, udemy.com ir t. t. Jos sutraukia milijonus vartotojų.

„Tai matydama e. pašto rinkodaros įrankių bendrovė mailchimp.com sukūrė kursą apie tai ir sulaukė daugiau kaip 16.000 studentų. Turinio rinkodarą jie pasitelkdavo ir anksčiau, tačiau kitokiu formatu (pvz., tinklaraščiuose ir pan.). Šiuo atveju tai yra puikus pavyzdys, kaip svarbu adaptuoti turinio formą pagal besikeičiančius vartotojų įpročius ir išnaudoti platformas, kurios dar nėra užkimštos turiniu ir reklama“, – kalba p. Runkevičius.

Rolandas Ragaliauskas, žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ vadovas, antrina, kad turinio rinkodara – šiuo metu karščiausia tendencija Lietuvoje.

„Didžiausia klaida šioje vietoje – perspausti. Medijų kanalams yra daug pagundų pradėti pardavinėti turinį, o rinkodaros specialistai visada nori, kad produkto būtų daug, todėl jis brukamas jėga. Vartotojai greitai tai identifikuoja ir dažniausiai rezultatas būna priešingas, nei visi tikėjosi prieš projektą. Todėl dažnai geriau atvirai būti „šalia turinio“, nei stengtis sukurti neskoningą turinį, įsivaizduojant, kad vartotojams tai be galo įdomu“, – pabrėžia p. Ragaliauskas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 3

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
15:24
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
12:00
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
05:45
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau