Turinio rinkodara: nuo reputacijos iki reklamos

Publikuota: 2015-11-29
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.

Turinio rinkodarai skiriami biudžetai tik auga: vis didesnes pajėgas tam skiria prekių ženklų atstovai, rinkodaros specialistai ir žiniasklaida. Tačiau neretai turinio rinkodaros sąvoka painiojama su turinio reklama.

„Visi dabar skaito tinklaraščius, žiūri vaizdo apžvalgas – nieko nedaro aklai. Šiandien vartotojai labiau pasitiki turiniu, o ne reklama“, – VŽ teigia Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas, tinklaraštininkas, rašantis „The Huffington Post“, „The Next Web“ ir kitiems didžiausiems pasaulio leidiniams.

Šiuo metu p. Runkevičius dirba ir su finansų ekspertu Johnu Mauldinu, kurio knygos ne kartą pateko tarp „New York Times“ skelbiamų bestselerių, koordinuoja grupę rašytojų ir rinkodaros specialistų, su kuriais kuria turinį keliems prekių ženklams glaudžiai bendradarbiaudami su „Bloomberg“, „Business Insider“, „Forbes“.

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodara nėra pastarojo dešimtmečio išmonė. Ji egzistavo ir prieš 20, ir prieš 100 metų, tačiau tuo metu kurti ir platinti turinį buvo santykinai brangu.

„Šiandieninės technologijos ir platformos leidžia kiekvienam paskleisti žodį ir jei turi ką vertingo ir įdomaus pasakyti, gali būti išgirstas nepriklausomai nuo to, ar esi didelė korporacija, ar startuolis, turi dideli biudžetą ar mažą“, – teigia p. Runkevičius.

Paklaustas, ar turinio rinkodara nėra ta pati reklama, tik subtiliau kurianti ryšį su vartotojais, p. Runkevičius sutinka, kad kiekvienas veiksmas turi tikslų ir rezultatų.

„Tačiau šiuo atveju nekalbame apie paslėptą reklamą. Tai yra būdas edukuoti vartotojus ir taip sukurti pasitikėjimą jų akyse. Žinoma, skaidrumas šioje vietoje vertinamas labiau negu kas kita ir verslai juda ta linkme. Kita vertus, ne vienam iš mūsų reikia suprasti, kad keičiasi pats žiniasklaidos principas. Anksčiau turinį kūrė tik žiniasklaida, o dabar jis visų rankose – nuo vartotojų iki verslo“, – kalba pašnekovas.

Tik augs

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodaros bumą pasaulyje lemia mažėjanti investicijų į reklamą ir komunikaciją grąža tradiciniuose kanaluose. Ši tendencija su metais stiprėja.

„Visi reklamuojasi internete, paieškos sistemose, investuoja į socialinius tinklus, todėl konkuruoti čia ir išsiskirti prekių ženklams darosi vis sunkiau ir brangiau“, – pabrėžia p. Runkevičius. Dar viena priežastis – vadinamoji tūkstantmečio karta, netikinti reklama.

„Mūsų karta netiki reklama, tad prekių ženklams reikia susikurti pasitikėjimą. Turinio rinkodara tam ir skirta. Ji įkyriai neperša produkto, edukuoja, moko, kuria pasitikėjimą dažniausiai dar prieš tai, kai vartotojas apsisprendžia pirkti. Ir vartotojas, kai galutinai apsisprendžia, žino, pas ką eiti“, – kalba p. Runkevičius.

Pirmieji žingsniai

Paklaustas apie situaciją Lietuvoje p. Runkevičius teigia, kad turinio rinkodara čia žengia tik pirmuosius žingsnius. Ne vienas didysis portalas, kalbantis, kad įgyvendina turinio rinkodaros projektus, iš tiesų labiau užsiima vadinamąja turinio reklama (angl. native advertising, t. y. turiniu, kuris yra įdomus bei naudingas ir pateikiamas artima forma, kaip ir kiti straipsniai tam tikroje žiniasklaidos priemonėje).

Pasak p. Runkevičiaus, šios dvi sąvokos painiojamos ne vien Lietuvoje. Tai lemia viena priežastis: abi šios rinkodaros strategijos orientuotos į vertingo ir įdomaus turinio kūrimą neįtraukiant tiesioginės produkto ar paslaugos reklamos.

„Tačiau šios dvi rinkodaros šakos yra kaip diena ir naktis. Turinio reklama paprastai yra trumpalaikis, kartais vienkartinis būdas netiesiogiai reklamuoti produktą ar paslaugą nusiperkant reklamos vietą kurioje nors platformoje“, – aiškina pašnekovas. O tikroji turinio rinkodara yra ilgalaikis ir nuolatinis procesas, kuris apima įdomaus ir vertingo turinio kūrimą tikslinei auditorijai, o kartu ir pačios auditorijos kūrimą.

„Pagrindinis turinio rinkodaros uždavinys yra pritraukti vartotojų į savo kanalus, kaip antai tinklaraščius, paskyras socialiniuose tinkluose, internetines svetaines ir pan., – kalba p. Runkevičius. – Jei už turinio įdėjimą mokami pinigai, tai turėtų būti pažymėta ir neklaidinti vartotojų. Užsienio leidiniuose tai įvardijama kaip remiamas, pristatomas ar pan. (angl. sponsored, brought, advertorial ar pan.) turinys. Turinio rinkodaros projektai taip pat aiškiai žymimi prie autorystės.“

Mainai už gerą turinį

Pasak p. Runkausko, ne viena bendrovė rašo kokybišką ir unikalų turinį didiesiems dienraščiams, kaip „The Huffington Post“ ar „The Next Web“.

„Turinio kokybės kartelė tampa labai aukšta, ne veltui verslai į pagrindines rinkodaros pozicijas samdo žymiausių dienraščių redaktorius. Konkurencija tik didėja, o internetas dabar sklidinas įvairaus turinio, turinys devalvuoja. Leidiniams reikia daug ir įvairaus kokybiško turinio, jiems nebeužtenka savo žurnalistų, tad kai pasitelkiama tikroji turinio rinkodara, paprastai laimi tiek verslas, tiek žiniasklaida. Žiniasklaidai tai pirmiausia – didesni skaitytojų srautai“, – tvirtina pašnekovas.

Matome didžiulę kovą už turinį ir tarp interneto milžinų: turinio platinimo platformos „Medium“, „Quora“, taip pat „Facebook“ su naująja momentinių straipsnių (Instant Articles) paslauga.

„Visi nori valdyti vietą, kurioje yra turinys, todėl kuriamos platformos ir galimybės, kad vartotojai galėtų dėti ir platinti savo turinį tiesiai socialiniuose tinkluose ir kitose platformose, – teigia pašnekovas. – Netolimoje ateityje matysime augančią turinio kokybę, efektyvesnius sprendimus, vaizdo turinio bumą.“

Pasak jo, užsienyje pastaruoju metu populiarėja įvairius kursus siūlančios platformos, kaip antai skillshare.com, udemy.com ir t. t. Jos sutraukia milijonus vartotojų.

„Tai matydama e. pašto rinkodaros įrankių bendrovė mailchimp.com sukūrė kursą apie tai ir sulaukė daugiau kaip 16.000 studentų. Turinio rinkodarą jie pasitelkdavo ir anksčiau, tačiau kitokiu formatu (pvz., tinklaraščiuose ir pan.). Šiuo atveju tai yra puikus pavyzdys, kaip svarbu adaptuoti turinio formą pagal besikeičiančius vartotojų įpročius ir išnaudoti platformas, kurios dar nėra užkimštos turiniu ir reklama“, – kalba p. Runkevičius.

Rolandas Ragaliauskas, žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ vadovas, antrina, kad turinio rinkodara – šiuo metu karščiausia tendencija Lietuvoje.

„Didžiausia klaida šioje vietoje – perspausti. Medijų kanalams yra daug pagundų pradėti pardavinėti turinį, o rinkodaros specialistai visada nori, kad produkto būtų daug, todėl jis brukamas jėga. Vartotojai greitai tai identifikuoja ir dažniausiai rezultatas būna priešingas, nei visi tikėjosi prieš projektą. Todėl dažnai geriau atvirai būti „šalia turinio“, nei stengtis sukurti neskoningą turinį, įsivaizduojant, kad vartotojams tai be galo įdomu“, – pabrėžia p. Ragaliauskas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau