Turinio rinkodara: nuo reputacijos iki reklamos

Publikuota: 2015-11-29
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.
Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas. Asmen. nuotr.

Turinio rinkodarai skiriami biudžetai tik auga: vis didesnes pajėgas tam skiria prekių ženklų atstovai, rinkodaros specialistai ir žiniasklaida. Tačiau neretai turinio rinkodaros sąvoka painiojama su turinio reklama.

„Visi dabar skaito tinklaraščius, žiūri vaizdo apžvalgas – nieko nedaro aklai. Šiandien vartotojai labiau pasitiki turiniu, o ne reklama“, – VŽ teigia Dainius Runkevičius, nepriklausomas turinio rinkodaros strategas, tinklaraštininkas, rašantis „The Huffington Post“, „The Next Web“ ir kitiems didžiausiems pasaulio leidiniams.

Šiuo metu p. Runkevičius dirba ir su finansų ekspertu Johnu Mauldinu, kurio knygos ne kartą pateko tarp „New York Times“ skelbiamų bestselerių, koordinuoja grupę rašytojų ir rinkodaros specialistų, su kuriais kuria turinį keliems prekių ženklams glaudžiai bendradarbiaudami su „Bloomberg“, „Business Insider“, „Forbes“.

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodara nėra pastarojo dešimtmečio išmonė. Ji egzistavo ir prieš 20, ir prieš 100 metų, tačiau tuo metu kurti ir platinti turinį buvo santykinai brangu.

„Šiandieninės technologijos ir platformos leidžia kiekvienam paskleisti žodį ir jei turi ką vertingo ir įdomaus pasakyti, gali būti išgirstas nepriklausomai nuo to, ar esi didelė korporacija, ar startuolis, turi dideli biudžetą ar mažą“, – teigia p. Runkevičius.

Paklaustas, ar turinio rinkodara nėra ta pati reklama, tik subtiliau kurianti ryšį su vartotojais, p. Runkevičius sutinka, kad kiekvienas veiksmas turi tikslų ir rezultatų.

„Tačiau šiuo atveju nekalbame apie paslėptą reklamą. Tai yra būdas edukuoti vartotojus ir taip sukurti pasitikėjimą jų akyse. Žinoma, skaidrumas šioje vietoje vertinamas labiau negu kas kita ir verslai juda ta linkme. Kita vertus, ne vienam iš mūsų reikia suprasti, kad keičiasi pats žiniasklaidos principas. Anksčiau turinį kūrė tik žiniasklaida, o dabar jis visų rankose – nuo vartotojų iki verslo“, – kalba pašnekovas.

Tik augs

Pasak p. Runkevičiaus, turinio rinkodaros bumą pasaulyje lemia mažėjanti investicijų į reklamą ir komunikaciją grąža tradiciniuose kanaluose. Ši tendencija su metais stiprėja.

„Visi reklamuojasi internete, paieškos sistemose, investuoja į socialinius tinklus, todėl konkuruoti čia ir išsiskirti prekių ženklams darosi vis sunkiau ir brangiau“, – pabrėžia p. Runkevičius. Dar viena priežastis – vadinamoji tūkstantmečio karta, netikinti reklama.

„Mūsų karta netiki reklama, tad prekių ženklams reikia susikurti pasitikėjimą. Turinio rinkodara tam ir skirta. Ji įkyriai neperša produkto, edukuoja, moko, kuria pasitikėjimą dažniausiai dar prieš tai, kai vartotojas apsisprendžia pirkti. Ir vartotojas, kai galutinai apsisprendžia, žino, pas ką eiti“, – kalba p. Runkevičius.

Pirmieji žingsniai

Paklaustas apie situaciją Lietuvoje p. Runkevičius teigia, kad turinio rinkodara čia žengia tik pirmuosius žingsnius. Ne vienas didysis portalas, kalbantis, kad įgyvendina turinio rinkodaros projektus, iš tiesų labiau užsiima vadinamąja turinio reklama (angl. native advertising, t. y. turiniu, kuris yra įdomus bei naudingas ir pateikiamas artima forma, kaip ir kiti straipsniai tam tikroje žiniasklaidos priemonėje).

Pasak p. Runkevičiaus, šios dvi sąvokos painiojamos ne vien Lietuvoje. Tai lemia viena priežastis: abi šios rinkodaros strategijos orientuotos į vertingo ir įdomaus turinio kūrimą neįtraukiant tiesioginės produkto ar paslaugos reklamos.

„Tačiau šios dvi rinkodaros šakos yra kaip diena ir naktis. Turinio reklama paprastai yra trumpalaikis, kartais vienkartinis būdas netiesiogiai reklamuoti produktą ar paslaugą nusiperkant reklamos vietą kurioje nors platformoje“, – aiškina pašnekovas. O tikroji turinio rinkodara yra ilgalaikis ir nuolatinis procesas, kuris apima įdomaus ir vertingo turinio kūrimą tikslinei auditorijai, o kartu ir pačios auditorijos kūrimą.

„Pagrindinis turinio rinkodaros uždavinys yra pritraukti vartotojų į savo kanalus, kaip antai tinklaraščius, paskyras socialiniuose tinkluose, internetines svetaines ir pan., – kalba p. Runkevičius. – Jei už turinio įdėjimą mokami pinigai, tai turėtų būti pažymėta ir neklaidinti vartotojų. Užsienio leidiniuose tai įvardijama kaip remiamas, pristatomas ar pan. (angl. sponsored, brought, advertorial ar pan.) turinys. Turinio rinkodaros projektai taip pat aiškiai žymimi prie autorystės.“

Mainai už gerą turinį

Pasak p. Runkausko, ne viena bendrovė rašo kokybišką ir unikalų turinį didiesiems dienraščiams, kaip „The Huffington Post“ ar „The Next Web“.

„Turinio kokybės kartelė tampa labai aukšta, ne veltui verslai į pagrindines rinkodaros pozicijas samdo žymiausių dienraščių redaktorius. Konkurencija tik didėja, o internetas dabar sklidinas įvairaus turinio, turinys devalvuoja. Leidiniams reikia daug ir įvairaus kokybiško turinio, jiems nebeužtenka savo žurnalistų, tad kai pasitelkiama tikroji turinio rinkodara, paprastai laimi tiek verslas, tiek žiniasklaida. Žiniasklaidai tai pirmiausia – didesni skaitytojų srautai“, – tvirtina pašnekovas.

Matome didžiulę kovą už turinį ir tarp interneto milžinų: turinio platinimo platformos „Medium“, „Quora“, taip pat „Facebook“ su naująja momentinių straipsnių (Instant Articles) paslauga.

„Visi nori valdyti vietą, kurioje yra turinys, todėl kuriamos platformos ir galimybės, kad vartotojai galėtų dėti ir platinti savo turinį tiesiai socialiniuose tinkluose ir kitose platformose, – teigia pašnekovas. – Netolimoje ateityje matysime augančią turinio kokybę, efektyvesnius sprendimus, vaizdo turinio bumą.“

Pasak jo, užsienyje pastaruoju metu populiarėja įvairius kursus siūlančios platformos, kaip antai skillshare.com, udemy.com ir t. t. Jos sutraukia milijonus vartotojų.

„Tai matydama e. pašto rinkodaros įrankių bendrovė mailchimp.com sukūrė kursą apie tai ir sulaukė daugiau kaip 16.000 studentų. Turinio rinkodarą jie pasitelkdavo ir anksčiau, tačiau kitokiu formatu (pvz., tinklaraščiuose ir pan.). Šiuo atveju tai yra puikus pavyzdys, kaip svarbu adaptuoti turinio formą pagal besikeičiančius vartotojų įpročius ir išnaudoti platformas, kurios dar nėra užkimštos turiniu ir reklama“, – kalba p. Runkevičius.

Rolandas Ragaliauskas, žiniasklaidos planavimo bendrovės „Media House“ vadovas, antrina, kad turinio rinkodara – šiuo metu karščiausia tendencija Lietuvoje.

„Didžiausia klaida šioje vietoje – perspausti. Medijų kanalams yra daug pagundų pradėti pardavinėti turinį, o rinkodaros specialistai visada nori, kad produkto būtų daug, todėl jis brukamas jėga. Vartotojai greitai tai identifikuoja ir dažniausiai rezultatas būna priešingas, nei visi tikėjosi prieš projektą. Todėl dažnai geriau atvirai būti „šalia turinio“, nei stengtis sukurti neskoningą turinį, įsivaizduojant, kad vartotojams tai be galo įdomu“, – pabrėžia p. Ragaliauskas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
08:16
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau