Lietuvos įmonė nenuleidžia rankų – toliau kovos su „Nestle“

Publikuota: 2015-11-19
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Teisinis ginčas tarp „Nestle“ ir „Naujojo Nevėžio“ tęsiasi. Pirmajame teisme laimėjusi, antrajame pralaimėjusi Lietuvos bendrovė neketina nuleisti rankų – skųs sprendimą aukštesnei instancijai.

VŽ rašė, kad Vilniaus apygardos teimas buvo palankus Lietuvos bendrovei, tačiau tik ką pasibaigusio Lietuvos apeliacinio teismo sprendimu UAB „Naujasis Nevėžis“ draudžiama naudoti prekių ženklus „Choca“ ir „oho! Choca“ ant bendrovės gaminamų produktų.

„Pikta dėl tokio sprendimo. Konkurentai bando pretenduoti į bendrinį žodį šokoladas – gi „Choco“ visų pirma kelia asociaciją su anglišku žodžio „šokoladas“ trumpiniu, kuris žymi prekės savybę ir todėl yra laikomas nesaugomu. Laimėjome ginčą Patentų biure, taip pat Apygardos teisme, šį kartą pralaimėjome, tačiau rankų nenuleidžiame ir eisime toliau“, – VŽ teigia Gediminas Krutulis, „Naujojo Nevėžio“ direktorius.

Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „Triniti“, atstovaujančios „Naujojo Nevėžio“ interesams, advokatė, sako, kad toks sprendimas pažeidžia ne tik jų kliento, bet ir kitų gamintojų interesus.

„Teismas žymenį „choca“, kuris iš esmės reiškia prekės savybę (skonį, kvapą), priskyrė skiriamajam prekių ženklo požymiui, tuo pačiu suteikdamas „Nestle“ išimtines teises naudoti šį žymenį savo gaminiams grūdiniams produktams, javainiams, konditerijos gaminiams“, – kalba p. Viešūnaitė. Apeliacinio teismo sprendimą ketinama skųsti artimiausiu metu.

„Suprantame, jog „trukdome“ jiems Baltijos šalyse. Tačiau skiriasi ir mūsų pakuotės, ir spalvos, jie bando pretenduoti į bendrinį žodį“, – įsitikinęs p. Krutulis.

Grindžia teismo sprendimu

Pasak Advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ advokatės Ingos Lukauskienės, teisme atstovaujančios „Nestle“ interesus, Lietuvos apeliacinis teismas sutiko su „Nestle“, kad Vilniaus apygardos teismas iš esmės nepasisakė dėl „Nestle“ žodinio prekių ženklo „Chocapic“ ir „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“ bei „oho! Choca“ panašumo ir apsiribojo išvada, kad „Naujojo Nevėžio“ registruotuose prekių ženkluose esantys spalviniai ir vaizdiniai elementai vizualiai yra nepanašūs. Ši išvada, Lietuvos apeliacinio teismo vertinimu, yra nepagrįsta.

Pasak p. Lukauskienės, tokie ginčai pasitaiko gana dažnai.

„Įmonės neretai balansuoja ant teisėtumo ribos, registruodamos ir naudodamos prekių ženklus, panašius į konkurento. Išskirtinumo bylai suteikia tai, kad ginčas kilo dėl kasdienio vartojimo produktų, nuolat konkuruojančių parduotuvių lentynose. Dėl šios priežasties susiklosčiusi situacija yra kur kas aktualesnė vartotojams nei tuo atveju, kai ginčai kyla vien tik dėl prekių ženklų registracijos“, – teigia p. Lukauskienė.

Apeliacinis teismas nusprendė, kad ginčijamuose „Naujojo Nevėžio“ prekių ženkluose esantis žodinis elementas „Choca“ yra dominuojantis. Teismas atkreipė dėmesį, jog papildomas žodinis elementas „oho!“ yra užrašytas mažesniu šriftu ir balta spalva ženklo viršutinėje dalyje, kuri raudona spalva vizualiai yra atskirta nuo didžiosiomis raidėmis užrašyto žodinio elemento „Choca“. Dėl šios priežasties mažai tikėtina, kad vidutinis vartotojas ginčijamo prekių ženklo žodinius elementus „oho!“ ir „Choca“ suvoks kaip vieną elementą. Taip pat žodžio „Choca“ sutapimas lyginamuose ženkluose lėmė teismo išvadą, kad ženklai yra semantiškai panašūs dėl šio dominuojančio elemento sukeliamų asociacijų su angliško žodžio „šokoladas“ trumpiniu.

„Atsižvelgiant į tai, kad buvo nustatytas lyginamų prekių ženklų vizualus, fonetinis ir semantinis panašumas bei šiais ženklais žymimų prekių tapatumas, teismas nusprendė, kad yra teisinis pagrindas naikinti Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus sprendimą ir pripažinti „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“, ir „oho! Choca“ registracijas negaliojančiomis. Atitinkamai teismas patenkino „Nestle“ reikalavimą uždrausti „Naujajam Nevėžiui“ naudoti prekių ženklus „Choca“, „oho! Choca“ ir žodinį žymenį „Choca“, – teigia p. Lukauskienė.

Savo pretenziją „Nestle“ grindė tuo, kad ji yra anksčiau užregistruotų Bendrijos prekės ženklų „Chocapic“ ir „Chocapic Duo“ savininkė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
09:29
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau