Lietuvos įmonė nenuleidžia rankų – toliau kovos su „Nestle“

Publikuota: 2015-11-19
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Teisinis ginčas tarp „Nestle“ ir „Naujojo Nevėžio“ tęsiasi. Pirmajame teisme laimėjusi, antrajame pralaimėjusi Lietuvos bendrovė neketina nuleisti rankų – skųs sprendimą aukštesnei instancijai.

VŽ rašė, kad Vilniaus apygardos teimas buvo palankus Lietuvos bendrovei, tačiau tik ką pasibaigusio Lietuvos apeliacinio teismo sprendimu UAB „Naujasis Nevėžis“ draudžiama naudoti prekių ženklus „Choca“ ir „oho! Choca“ ant bendrovės gaminamų produktų.

„Pikta dėl tokio sprendimo. Konkurentai bando pretenduoti į bendrinį žodį šokoladas – gi „Choco“ visų pirma kelia asociaciją su anglišku žodžio „šokoladas“ trumpiniu, kuris žymi prekės savybę ir todėl yra laikomas nesaugomu. Laimėjome ginčą Patentų biure, taip pat Apygardos teisme, šį kartą pralaimėjome, tačiau rankų nenuleidžiame ir eisime toliau“, – VŽ teigia Gediminas Krutulis, „Naujojo Nevėžio“ direktorius.

Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „Triniti“, atstovaujančios „Naujojo Nevėžio“ interesams, advokatė, sako, kad toks sprendimas pažeidžia ne tik jų kliento, bet ir kitų gamintojų interesus.

„Teismas žymenį „choca“, kuris iš esmės reiškia prekės savybę (skonį, kvapą), priskyrė skiriamajam prekių ženklo požymiui, tuo pačiu suteikdamas „Nestle“ išimtines teises naudoti šį žymenį savo gaminiams grūdiniams produktams, javainiams, konditerijos gaminiams“, – kalba p. Viešūnaitė. Apeliacinio teismo sprendimą ketinama skųsti artimiausiu metu.

„Suprantame, jog „trukdome“ jiems Baltijos šalyse. Tačiau skiriasi ir mūsų pakuotės, ir spalvos, jie bando pretenduoti į bendrinį žodį“, – įsitikinęs p. Krutulis.

Grindžia teismo sprendimu

Pasak Advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ advokatės Ingos Lukauskienės, teisme atstovaujančios „Nestle“ interesus, Lietuvos apeliacinis teismas sutiko su „Nestle“, kad Vilniaus apygardos teismas iš esmės nepasisakė dėl „Nestle“ žodinio prekių ženklo „Chocapic“ ir „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“ bei „oho! Choca“ panašumo ir apsiribojo išvada, kad „Naujojo Nevėžio“ registruotuose prekių ženkluose esantys spalviniai ir vaizdiniai elementai vizualiai yra nepanašūs. Ši išvada, Lietuvos apeliacinio teismo vertinimu, yra nepagrįsta.

Pasak p. Lukauskienės, tokie ginčai pasitaiko gana dažnai.

„Įmonės neretai balansuoja ant teisėtumo ribos, registruodamos ir naudodamos prekių ženklus, panašius į konkurento. Išskirtinumo bylai suteikia tai, kad ginčas kilo dėl kasdienio vartojimo produktų, nuolat konkuruojančių parduotuvių lentynose. Dėl šios priežasties susiklosčiusi situacija yra kur kas aktualesnė vartotojams nei tuo atveju, kai ginčai kyla vien tik dėl prekių ženklų registracijos“, – teigia p. Lukauskienė.

Apeliacinis teismas nusprendė, kad ginčijamuose „Naujojo Nevėžio“ prekių ženkluose esantis žodinis elementas „Choca“ yra dominuojantis. Teismas atkreipė dėmesį, jog papildomas žodinis elementas „oho!“ yra užrašytas mažesniu šriftu ir balta spalva ženklo viršutinėje dalyje, kuri raudona spalva vizualiai yra atskirta nuo didžiosiomis raidėmis užrašyto žodinio elemento „Choca“. Dėl šios priežasties mažai tikėtina, kad vidutinis vartotojas ginčijamo prekių ženklo žodinius elementus „oho!“ ir „Choca“ suvoks kaip vieną elementą. Taip pat žodžio „Choca“ sutapimas lyginamuose ženkluose lėmė teismo išvadą, kad ženklai yra semantiškai panašūs dėl šio dominuojančio elemento sukeliamų asociacijų su angliško žodžio „šokoladas“ trumpiniu.

„Atsižvelgiant į tai, kad buvo nustatytas lyginamų prekių ženklų vizualus, fonetinis ir semantinis panašumas bei šiais ženklais žymimų prekių tapatumas, teismas nusprendė, kad yra teisinis pagrindas naikinti Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus sprendimą ir pripažinti „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“, ir „oho! Choca“ registracijas negaliojančiomis. Atitinkamai teismas patenkino „Nestle“ reikalavimą uždrausti „Naujajam Nevėžiui“ naudoti prekių ženklus „Choca“, „oho! Choca“ ir žodinį žymenį „Choca“, – teigia p. Lukauskienė.

Savo pretenziją „Nestle“ grindė tuo, kad ji yra anksčiau užregistruotų Bendrijos prekės ženklų „Chocapic“ ir „Chocapic Duo“ savininkė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 11

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 8

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 7

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau