Lietuvos įmonė nenuleidžia rankų – toliau kovos su „Nestle“

Publikuota: 2015-11-19
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Teisinis ginčas tarp „Nestle“ ir „Naujojo Nevėžio“ tęsiasi. Pirmajame teisme laimėjusi, antrajame pralaimėjusi Lietuvos bendrovė neketina nuleisti rankų – skųs sprendimą aukštesnei instancijai.

VŽ rašė, kad Vilniaus apygardos teimas buvo palankus Lietuvos bendrovei, tačiau tik ką pasibaigusio Lietuvos apeliacinio teismo sprendimu UAB „Naujasis Nevėžis“ draudžiama naudoti prekių ženklus „Choca“ ir „oho! Choca“ ant bendrovės gaminamų produktų.

„Pikta dėl tokio sprendimo. Konkurentai bando pretenduoti į bendrinį žodį šokoladas – gi „Choco“ visų pirma kelia asociaciją su anglišku žodžio „šokoladas“ trumpiniu, kuris žymi prekės savybę ir todėl yra laikomas nesaugomu. Laimėjome ginčą Patentų biure, taip pat Apygardos teisme, šį kartą pralaimėjome, tačiau rankų nenuleidžiame ir eisime toliau“, – VŽ teigia Gediminas Krutulis, „Naujojo Nevėžio“ direktorius.

Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „Triniti“, atstovaujančios „Naujojo Nevėžio“ interesams, advokatė, sako, kad toks sprendimas pažeidžia ne tik jų kliento, bet ir kitų gamintojų interesus.

„Teismas žymenį „choca“, kuris iš esmės reiškia prekės savybę (skonį, kvapą), priskyrė skiriamajam prekių ženklo požymiui, tuo pačiu suteikdamas „Nestle“ išimtines teises naudoti šį žymenį savo gaminiams grūdiniams produktams, javainiams, konditerijos gaminiams“, – kalba p. Viešūnaitė. Apeliacinio teismo sprendimą ketinama skųsti artimiausiu metu.

„Suprantame, jog „trukdome“ jiems Baltijos šalyse. Tačiau skiriasi ir mūsų pakuotės, ir spalvos, jie bando pretenduoti į bendrinį žodį“, – įsitikinęs p. Krutulis.

Grindžia teismo sprendimu

Pasak Advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ advokatės Ingos Lukauskienės, teisme atstovaujančios „Nestle“ interesus, Lietuvos apeliacinis teismas sutiko su „Nestle“, kad Vilniaus apygardos teismas iš esmės nepasisakė dėl „Nestle“ žodinio prekių ženklo „Chocapic“ ir „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“ bei „oho! Choca“ panašumo ir apsiribojo išvada, kad „Naujojo Nevėžio“ registruotuose prekių ženkluose esantys spalviniai ir vaizdiniai elementai vizualiai yra nepanašūs. Ši išvada, Lietuvos apeliacinio teismo vertinimu, yra nepagrįsta.

Pasak p. Lukauskienės, tokie ginčai pasitaiko gana dažnai.

„Įmonės neretai balansuoja ant teisėtumo ribos, registruodamos ir naudodamos prekių ženklus, panašius į konkurento. Išskirtinumo bylai suteikia tai, kad ginčas kilo dėl kasdienio vartojimo produktų, nuolat konkuruojančių parduotuvių lentynose. Dėl šios priežasties susiklosčiusi situacija yra kur kas aktualesnė vartotojams nei tuo atveju, kai ginčai kyla vien tik dėl prekių ženklų registracijos“, – teigia p. Lukauskienė.

Apeliacinis teismas nusprendė, kad ginčijamuose „Naujojo Nevėžio“ prekių ženkluose esantis žodinis elementas „Choca“ yra dominuojantis. Teismas atkreipė dėmesį, jog papildomas žodinis elementas „oho!“ yra užrašytas mažesniu šriftu ir balta spalva ženklo viršutinėje dalyje, kuri raudona spalva vizualiai yra atskirta nuo didžiosiomis raidėmis užrašyto žodinio elemento „Choca“. Dėl šios priežasties mažai tikėtina, kad vidutinis vartotojas ginčijamo prekių ženklo žodinius elementus „oho!“ ir „Choca“ suvoks kaip vieną elementą. Taip pat žodžio „Choca“ sutapimas lyginamuose ženkluose lėmė teismo išvadą, kad ženklai yra semantiškai panašūs dėl šio dominuojančio elemento sukeliamų asociacijų su angliško žodžio „šokoladas“ trumpiniu.

„Atsižvelgiant į tai, kad buvo nustatytas lyginamų prekių ženklų vizualus, fonetinis ir semantinis panašumas bei šiais ženklais žymimų prekių tapatumas, teismas nusprendė, kad yra teisinis pagrindas naikinti Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus sprendimą ir pripažinti „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“, ir „oho! Choca“ registracijas negaliojančiomis. Atitinkamai teismas patenkino „Nestle“ reikalavimą uždrausti „Naujajam Nevėžiui“ naudoti prekių ženklus „Choca“, „oho! Choca“ ir žodinį žymenį „Choca“, – teigia p. Lukauskienė.

Savo pretenziją „Nestle“ grindė tuo, kad ji yra anksčiau užregistruotų Bendrijos prekės ženklų „Chocapic“ ir „Chocapic Duo“ savininkė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Geriausiai aptarnaujantis restoranas – „Grill London“ 3

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus aptarnaujantys restoranai Lietuvoje – „Grill London“,...

Rinkodara
07:58
M. Katkus: matėme ne vieną laikinąjį premjerą, turėjusį daugiau įtakos nei šiandien S. Skvernelis 6

Daugelis ekspertų teigiamai atsiliepia apie pirmuosius kelis Vyriausybės veiklos metus ir kritika palydi...

Rinkodara
2019.12.15
Žinomumą lengviau pelnyti žmogui, ne prekės ženklui

Daug verslo įkūrėjų slepiasi už savo bendrovių, tačiau vartotojai labiau reaguoja į prekės ženklus, labiau...

Gazelė
2019.12.14
„Facebook“ skirs 130 mln. USD nepriklausomai turinio valdymo tarybai sukurti

„Facebook“ skirs 130 mln. USD sukurti nepriklausomą turinio kontrolės tarybą, kurią sudarys asmenys,...

Paslaugos
2019.12.13
VVTAT tarp influencerių pliusą deda A. Jagelavičiūtei ir N. Bierancui 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba paskelbė rekomendacines gaires, kurios reglamentuos...

Rinkodara
2019.12.13
Vilniaus oro uosto Kalėdų eglutė iš konfiskuotų daiktų apskriejo pasaulio žiniasklaidą 2

Artėjant šventėms, Vilniaus oro uostas pasirinko neįprastą būdą priminti keleiviams apie draudžiamus gabenti...

Paslaugos
2019.12.12
„Elektrum Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Baltijos šalių elektros gamintojos „Latvenergo“ antrinė įmonė „Elektrum Lietuva“ išsirinko naujus...

Rinkodara
2019.12.12
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ignitis“, „iPhone“ iki nuolaidų bei žaidimų

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai šiemet labiausiai domėjosi naujuoju...

Rinkodara
2019.12.12
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11
Populiariausios „Google“ paieškos Lietuvoje: rinkimai, „Ignitis“ ir „Džokeris“

Metų pabaigoje tradiciškai „Google“ skelbia kasmetinių tendencingiausių 2019 m. užklausų sąrašą, kuriame...

Rinkodara
2019.12.11
„Interneto vizija“ simboliškai atnaujino savo prekės ženklą

Svetainių talpinimo ir domenų registravimo paslaugas teikianti bendrovė „Interneto vizija“ atnaujino...

Rinkodara
2019.12.11
„Baltoji banga“ pasidalijo ironišku „Mėslitos“ vadovo interviu 

Tarptautinę antikorupcijos dieną skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ ir asociacija „Investors' Forum“...

Prekyba
2019.12.11
„Ignitis grupė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius 5

Energetikos bendrovės „Ignitis grupė“ paskelbtą reklamos kūrybos agentūros konkursą laimėjo agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.12.11
Rinkodaros ir komunikacijos lyderiai: kokie bus 2020-ieji Premium

Dalijamės lyderiaujančių rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos įmonių vadovų, nuomonės lyderių mintimis...

Rinkodara
2019.12.11
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Žurnalistų sąjungos narių teises gins „Triniti“

Nuo šiol Lietuvos žurnalistų sąjungos narius konsultuos ir jų teises gins advokatų kontora „Triniti“.

Rinkodara
2019.12.10
„Financial Times“ skyrė įvertinimą „Go Vilnius“

Vilniui atitenka „Financial Times“ įvertinimas – „Go Vilnius“ pripažinta geriausia miesto verslo plėtros...

Rinkodara
2019.12.10
Meno aukcionai rodo sveikos rinkos požymius Premium

Gruodžio 5 ir 6 d. Vilniuje vyko du meno kūrinių aukcionai, leidę pasitikrinti, kur link krypsta antrinė meno...

Laisvalaikis
2019.12.09
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
2019.12.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau