Lietuvos įmonė nenuleidžia rankų – toliau kovos su „Nestle“

Publikuota: 2015-11-19
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Teisinis ginčas tarp „Nestle“ ir „Naujojo Nevėžio“ tęsiasi. Pirmajame teisme laimėjusi, antrajame pralaimėjusi Lietuvos bendrovė neketina nuleisti rankų – skųs sprendimą aukštesnei instancijai.

VŽ rašė, kad Vilniaus apygardos teimas buvo palankus Lietuvos bendrovei, tačiau tik ką pasibaigusio Lietuvos apeliacinio teismo sprendimu UAB „Naujasis Nevėžis“ draudžiama naudoti prekių ženklus „Choca“ ir „oho! Choca“ ant bendrovės gaminamų produktų.

„Pikta dėl tokio sprendimo. Konkurentai bando pretenduoti į bendrinį žodį šokoladas – gi „Choco“ visų pirma kelia asociaciją su anglišku žodžio „šokoladas“ trumpiniu, kuris žymi prekės savybę ir todėl yra laikomas nesaugomu. Laimėjome ginčą Patentų biure, taip pat Apygardos teisme, šį kartą pralaimėjome, tačiau rankų nenuleidžiame ir eisime toliau“, – VŽ teigia Gediminas Krutulis, „Naujojo Nevėžio“ direktorius.

Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „Triniti“, atstovaujančios „Naujojo Nevėžio“ interesams, advokatė, sako, kad toks sprendimas pažeidžia ne tik jų kliento, bet ir kitų gamintojų interesus.

„Teismas žymenį „choca“, kuris iš esmės reiškia prekės savybę (skonį, kvapą), priskyrė skiriamajam prekių ženklo požymiui, tuo pačiu suteikdamas „Nestle“ išimtines teises naudoti šį žymenį savo gaminiams grūdiniams produktams, javainiams, konditerijos gaminiams“, – kalba p. Viešūnaitė. Apeliacinio teismo sprendimą ketinama skųsti artimiausiu metu.

„Suprantame, jog „trukdome“ jiems Baltijos šalyse. Tačiau skiriasi ir mūsų pakuotės, ir spalvos, jie bando pretenduoti į bendrinį žodį“, – įsitikinęs p. Krutulis.

Grindžia teismo sprendimu

Pasak Advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ advokatės Ingos Lukauskienės, teisme atstovaujančios „Nestle“ interesus, Lietuvos apeliacinis teismas sutiko su „Nestle“, kad Vilniaus apygardos teismas iš esmės nepasisakė dėl „Nestle“ žodinio prekių ženklo „Chocapic“ ir „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“ bei „oho! Choca“ panašumo ir apsiribojo išvada, kad „Naujojo Nevėžio“ registruotuose prekių ženkluose esantys spalviniai ir vaizdiniai elementai vizualiai yra nepanašūs. Ši išvada, Lietuvos apeliacinio teismo vertinimu, yra nepagrįsta.

Pasak p. Lukauskienės, tokie ginčai pasitaiko gana dažnai.

„Įmonės neretai balansuoja ant teisėtumo ribos, registruodamos ir naudodamos prekių ženklus, panašius į konkurento. Išskirtinumo bylai suteikia tai, kad ginčas kilo dėl kasdienio vartojimo produktų, nuolat konkuruojančių parduotuvių lentynose. Dėl šios priežasties susiklosčiusi situacija yra kur kas aktualesnė vartotojams nei tuo atveju, kai ginčai kyla vien tik dėl prekių ženklų registracijos“, – teigia p. Lukauskienė.

Apeliacinis teismas nusprendė, kad ginčijamuose „Naujojo Nevėžio“ prekių ženkluose esantis žodinis elementas „Choca“ yra dominuojantis. Teismas atkreipė dėmesį, jog papildomas žodinis elementas „oho!“ yra užrašytas mažesniu šriftu ir balta spalva ženklo viršutinėje dalyje, kuri raudona spalva vizualiai yra atskirta nuo didžiosiomis raidėmis užrašyto žodinio elemento „Choca“. Dėl šios priežasties mažai tikėtina, kad vidutinis vartotojas ginčijamo prekių ženklo žodinius elementus „oho!“ ir „Choca“ suvoks kaip vieną elementą. Taip pat žodžio „Choca“ sutapimas lyginamuose ženkluose lėmė teismo išvadą, kad ženklai yra semantiškai panašūs dėl šio dominuojančio elemento sukeliamų asociacijų su angliško žodžio „šokoladas“ trumpiniu.

„Atsižvelgiant į tai, kad buvo nustatytas lyginamų prekių ženklų vizualus, fonetinis ir semantinis panašumas bei šiais ženklais žymimų prekių tapatumas, teismas nusprendė, kad yra teisinis pagrindas naikinti Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus sprendimą ir pripažinti „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“, ir „oho! Choca“ registracijas negaliojančiomis. Atitinkamai teismas patenkino „Nestle“ reikalavimą uždrausti „Naujajam Nevėžiui“ naudoti prekių ženklus „Choca“, „oho! Choca“ ir žodinį žymenį „Choca“, – teigia p. Lukauskienė.

Savo pretenziją „Nestle“ grindė tuo, kad ji yra anksčiau užregistruotų Bendrijos prekės ženklų „Chocapic“ ir „Chocapic Duo“ savininkė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 7

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 2

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Didžiausią šuolį skaičiuoja agentūra „Gravitas Partners“ Premium

Komunikacijos rinka stoviniuoja vietoje: 20-ies didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės...

Rinkodara
2019.07.10
„Tele2“ neplanuoja naujo komunikacijos paslaugų konkurso

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ neseniai nutraukusi bendradarbiavimo sutartį su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.07.09
Bemaž 10 kartų padidintos baudos už reklamos pažeidimus: signalas verslui

Šie metai reklamos reguliavimui yra ypatingi – įsigalioja net du reikšmingi teisės aktų pakeitimai, kurie...

Rinkodara
2019.07.08
„Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su „vipcommunications“, „Swedbank“ nepratęsė sutarties 15

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, o...

Vadyba
2019.07.05
„OnePlus“ didina apsukas ES, ieško atstovų Lietuvoje Premium 30

Jauna Kinijos mobiliųjų technologijų bendrovė „OnePlus“ neseniai Helsinkyje atidarė pirmą klientų aptarnavimo...

Paslaugos
2019.07.03
„Tez Tour“ pratęsė bendradarbiavimą su ligšioliniais kūrybos partneriais

Tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ pasirinko kūrybos partnerius. Įmonė tęs bendradarbiavimą su...

Paslaugos
2019.07.01
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau