Lietuvos įmonė nenuleidžia rankų – toliau kovos su „Nestle“

Publikuota: 2015-11-19
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Joao Vieria („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Teisinis ginčas tarp „Nestle“ ir „Naujojo Nevėžio“ tęsiasi. Pirmajame teisme laimėjusi, antrajame pralaimėjusi Lietuvos bendrovė neketina nuleisti rankų – skųs sprendimą aukštesnei instancijai.

VŽ rašė, kad Vilniaus apygardos teimas buvo palankus Lietuvos bendrovei, tačiau tik ką pasibaigusio Lietuvos apeliacinio teismo sprendimu UAB „Naujasis Nevėžis“ draudžiama naudoti prekių ženklus „Choca“ ir „oho! Choca“ ant bendrovės gaminamų produktų.

„Pikta dėl tokio sprendimo. Konkurentai bando pretenduoti į bendrinį žodį šokoladas – gi „Choco“ visų pirma kelia asociaciją su anglišku žodžio „šokoladas“ trumpiniu, kuris žymi prekės savybę ir todėl yra laikomas nesaugomu. Laimėjome ginčą Patentų biure, taip pat Apygardos teisme, šį kartą pralaimėjome, tačiau rankų nenuleidžiame ir eisime toliau“, – VŽ teigia Gediminas Krutulis, „Naujojo Nevėžio“ direktorius.

Vilija Viešūnaitė, advokatų kontoros „Triniti“, atstovaujančios „Naujojo Nevėžio“ interesams, advokatė, sako, kad toks sprendimas pažeidžia ne tik jų kliento, bet ir kitų gamintojų interesus.

„Teismas žymenį „choca“, kuris iš esmės reiškia prekės savybę (skonį, kvapą), priskyrė skiriamajam prekių ženklo požymiui, tuo pačiu suteikdamas „Nestle“ išimtines teises naudoti šį žymenį savo gaminiams grūdiniams produktams, javainiams, konditerijos gaminiams“, – kalba p. Viešūnaitė. Apeliacinio teismo sprendimą ketinama skųsti artimiausiu metu.

„Suprantame, jog „trukdome“ jiems Baltijos šalyse. Tačiau skiriasi ir mūsų pakuotės, ir spalvos, jie bando pretenduoti į bendrinį žodį“, – įsitikinęs p. Krutulis.

Grindžia teismo sprendimu

Pasak Advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ advokatės Ingos Lukauskienės, teisme atstovaujančios „Nestle“ interesus, Lietuvos apeliacinis teismas sutiko su „Nestle“, kad Vilniaus apygardos teismas iš esmės nepasisakė dėl „Nestle“ žodinio prekių ženklo „Chocapic“ ir „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“ bei „oho! Choca“ panašumo ir apsiribojo išvada, kad „Naujojo Nevėžio“ registruotuose prekių ženkluose esantys spalviniai ir vaizdiniai elementai vizualiai yra nepanašūs. Ši išvada, Lietuvos apeliacinio teismo vertinimu, yra nepagrįsta.

Pasak p. Lukauskienės, tokie ginčai pasitaiko gana dažnai.

„Įmonės neretai balansuoja ant teisėtumo ribos, registruodamos ir naudodamos prekių ženklus, panašius į konkurento. Išskirtinumo bylai suteikia tai, kad ginčas kilo dėl kasdienio vartojimo produktų, nuolat konkuruojančių parduotuvių lentynose. Dėl šios priežasties susiklosčiusi situacija yra kur kas aktualesnė vartotojams nei tuo atveju, kai ginčai kyla vien tik dėl prekių ženklų registracijos“, – teigia p. Lukauskienė.

Apeliacinis teismas nusprendė, kad ginčijamuose „Naujojo Nevėžio“ prekių ženkluose esantis žodinis elementas „Choca“ yra dominuojantis. Teismas atkreipė dėmesį, jog papildomas žodinis elementas „oho!“ yra užrašytas mažesniu šriftu ir balta spalva ženklo viršutinėje dalyje, kuri raudona spalva vizualiai yra atskirta nuo didžiosiomis raidėmis užrašyto žodinio elemento „Choca“. Dėl šios priežasties mažai tikėtina, kad vidutinis vartotojas ginčijamo prekių ženklo žodinius elementus „oho!“ ir „Choca“ suvoks kaip vieną elementą. Taip pat žodžio „Choca“ sutapimas lyginamuose ženkluose lėmė teismo išvadą, kad ženklai yra semantiškai panašūs dėl šio dominuojančio elemento sukeliamų asociacijų su angliško žodžio „šokoladas“ trumpiniu.

„Atsižvelgiant į tai, kad buvo nustatytas lyginamų prekių ženklų vizualus, fonetinis ir semantinis panašumas bei šiais ženklais žymimų prekių tapatumas, teismas nusprendė, kad yra teisinis pagrindas naikinti Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus sprendimą ir pripažinti „Naujojo Nevėžio“ prekių ženklų „Choca“, ir „oho! Choca“ registracijas negaliojančiomis. Atitinkamai teismas patenkino „Nestle“ reikalavimą uždrausti „Naujajam Nevėžiui“ naudoti prekių ženklus „Choca“, „oho! Choca“ ir žodinį žymenį „Choca“, – teigia p. Lukauskienė.

Savo pretenziją „Nestle“ grindė tuo, kad ji yra anksčiau užregistruotų Bendrijos prekės ženklų „Chocapic“ ir „Chocapic Duo“ savininkė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau