Dovanų bendrovių konfliktas: susikibo dėl „Lamborghini“ miražo

Publikuota: 2015-10-28
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dovanų platinimo bendrovės kaltina viena kitą paslaugų kopijamu – vienai pristačius pasivažinėjimą įspūdinguoju „Lamborghini Gallardo“, tą netrukus pasiūlė ir konkurentai. Tai dar vienas klasikinis atvejis, kai konkurentai aklai seka kitų pramintomis sėkmės pėdomis. Vienintelis kelias verslui – stiprinti savo prekės ženklo emocinį išskirtinumą, nes, deja, kopijuojančių sėkmingus gaminius ar paslaugas – absoliuti dauguma.

Sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius nėra nauja strategija – taip bent kartą yra pasielgęs bemaž kiekvienas prekių ženklas, o prekių ženklai ironizuodami situaciją teigia, jog kopijuoja geriausius.

Pastarasis atvejis – dovanų platinimo UAB „Gera dovana“ teigia, šio rugsėjo gale pasiūliusi galimybę išbandyti naują superautomobilį „Lamborghini Gallardo“, o nepraėjus nei mėnesiui tokią paslaugą pasiūlė UAB „Laisvalaikio dovanos“.

„Jie taip pat savo elektroninėje parduotuvėje paskelbė, jog siūlo įsigyti pasivažinėjimą tokiu pačiu automobiliu – „Lamborghini Gallardo“. Tačiau identišką paslaugą siūlantys konkurentai to automobilio dar neturi – paslaugos aprašyme jie teigia, kad pasiūlymu pasinaudoti bus galima nuo kitų metų gegužės. Tad kol kas konkurentai siūlo katę maiše, – konstatuoja Ernestas Vasiliauskas, „Geros dovanos“ direktorius. – Mes paslaugą vartotojams pasiūlėme tik įregistravę Lietuvoje automobilį.“

Ieva Tautkevičiūtė, „Laisvalaikio dovanų“ direktorė, atkerta, jog tai jie pirmieji dar pernai metų gale Lietuvos ir kaimyninėms Baltijos šalių rinkoms pristatėme naują superautomobilių pramogą – „Ferrari“ vairavimą miesto gatvėse.

„Pramoga susilaukė didelio automobilių mylėtojų dėmesio, tad praplėtėme sportinių automobilių pasiūlymų asortimentą bei nuo spalio siūlome ir „Lamborghini“. Be to, ir toliau nuosekliai plėsime vairavimo pramogų asortimentą ir jau netrukus klientams pasiūlysime dar daugiau išskirtinių automobilių, o „Lamborghini Gallardo“ jau esame įsigiję“, – teigia p. Tautkevičiūtė.

Panašėja

Marius Kalanta, rinkoradaros ir komunikacijos mokslų instituto KOG vienas iš steigėjų, komentuodamas šią situaciją teigia, kad ji indikuoja platesnę tendenciją ir Lietuvoje, ir užsienyje – daugelyje kategorijų produktai panašėja (pvz., buities higienos prekės, maisto produktai, išmanieji telefonai ir t.t.), nes kurti radikalias inovacijas sudėtinga, o kopijuoti kitų sukurtas, ypač tas, kurios nėra teisiškai ar kitomis priemonėmis apsaugomis, nėra sunku.

„Tad jei prekės ženklai negali sukurti produktinio išskirtinumo (kainos, funkcijos ir pan.), vienintelė galimybė išsiskirti yra kurti emocinį išskirtinumą. Tokį išskirtinumą sukūrę prekės ženklai įgyja automatinį emocinį vartotojo pritarimą, kurį racionaliu svarstymu tampa sunku pakeisti. Arba kitais žodžiais tariant – prekės ženklo stiprinimo būtinybės“, – kalba p. Kalanta.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 5

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau