Dovanų bendrovių konfliktas: susikibo dėl „Lamborghini“ miražo

Publikuota: 2015-10-28
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dovanų platinimo bendrovės kaltina viena kitą paslaugų kopijamu – vienai pristačius pasivažinėjimą įspūdinguoju „Lamborghini Gallardo“, tą netrukus pasiūlė ir konkurentai. Tai dar vienas klasikinis atvejis, kai konkurentai aklai seka kitų pramintomis sėkmės pėdomis. Vienintelis kelias verslui – stiprinti savo prekės ženklo emocinį išskirtinumą, nes, deja, kopijuojančių sėkmingus gaminius ar paslaugas – absoliuti dauguma.

Sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius nėra nauja strategija – taip bent kartą yra pasielgęs bemaž kiekvienas prekių ženklas, o prekių ženklai ironizuodami situaciją teigia, jog kopijuoja geriausius.

Pastarasis atvejis – dovanų platinimo UAB „Gera dovana“ teigia, šio rugsėjo gale pasiūliusi galimybę išbandyti naują superautomobilį „Lamborghini Gallardo“, o nepraėjus nei mėnesiui tokią paslaugą pasiūlė UAB „Laisvalaikio dovanos“.

„Jie taip pat savo elektroninėje parduotuvėje paskelbė, jog siūlo įsigyti pasivažinėjimą tokiu pačiu automobiliu – „Lamborghini Gallardo“. Tačiau identišką paslaugą siūlantys konkurentai to automobilio dar neturi – paslaugos aprašyme jie teigia, kad pasiūlymu pasinaudoti bus galima nuo kitų metų gegužės. Tad kol kas konkurentai siūlo katę maiše, – konstatuoja Ernestas Vasiliauskas, „Geros dovanos“ direktorius. – Mes paslaugą vartotojams pasiūlėme tik įregistravę Lietuvoje automobilį.“

Ieva Tautkevičiūtė, „Laisvalaikio dovanų“ direktorė, atkerta, jog tai jie pirmieji dar pernai metų gale Lietuvos ir kaimyninėms Baltijos šalių rinkoms pristatėme naują superautomobilių pramogą – „Ferrari“ vairavimą miesto gatvėse.

„Pramoga susilaukė didelio automobilių mylėtojų dėmesio, tad praplėtėme sportinių automobilių pasiūlymų asortimentą bei nuo spalio siūlome ir „Lamborghini“. Be to, ir toliau nuosekliai plėsime vairavimo pramogų asortimentą ir jau netrukus klientams pasiūlysime dar daugiau išskirtinių automobilių, o „Lamborghini Gallardo“ jau esame įsigiję“, – teigia p. Tautkevičiūtė.

Panašėja

Marius Kalanta, rinkoradaros ir komunikacijos mokslų instituto KOG vienas iš steigėjų, komentuodamas šią situaciją teigia, kad ji indikuoja platesnę tendenciją ir Lietuvoje, ir užsienyje – daugelyje kategorijų produktai panašėja (pvz., buities higienos prekės, maisto produktai, išmanieji telefonai ir t.t.), nes kurti radikalias inovacijas sudėtinga, o kopijuoti kitų sukurtas, ypač tas, kurios nėra teisiškai ar kitomis priemonėmis apsaugomis, nėra sunku.

„Tad jei prekės ženklai negali sukurti produktinio išskirtinumo (kainos, funkcijos ir pan.), vienintelė galimybė išsiskirti yra kurti emocinį išskirtinumą. Tokį išskirtinumą sukūrę prekės ženklai įgyja automatinį emocinį vartotojo pritarimą, kurį racionaliu svarstymu tampa sunku pakeisti. Arba kitais žodžiais tariant – prekės ženklo stiprinimo būtinybės“, – kalba p. Kalanta.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Slovėnijoje varžosi „Tele2“ ir „Stumbrui“ daryti reklamos darbai

Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Drum“, vykstančiame Slovėnijoje, tarp finalininkų pateko 5...

Rinkodara
2018.10.17
„Good one“ – antrus metus iš eilės „Deloitte“ įvertinimas

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ antrus metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2018.10.17
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 6

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 11

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11
Seimo rankose – kritikuojamos LRT komisijos išvados

Šiandien Seime bus balsuojama dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų.

Rinkodara
2018.10.11
„Beatos virtuvė“ praaugo turėtas ribas: komunikacijos ekspertų vertinimas Premium 7

Kosmetikos gaminiams su „Margarita Eco“ ir „Beatos virtuvės“ jungtiniu prekės ženklu pasiekus parduotuvių...

Rinkodara
2018.10.10
„Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų klaidinimą 1

Vieną didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų valdanti bendrovė „Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų...

Registrų centro duomenys – vėl prieinami žiniasklaidai 12

Vyriausybė trečiadienį priėmė nutarimus, kuriais remiantis nuo šiandien žiniasklaidai vėl neatlygintinai bus...

Rinkodara
2018.10.10
Įkūrė naują socialinių tinklų rinkodaros įmonę 4

Neseniai veiklą pradėjo socialinių tinklų rinkodaros įmonė „Caption“ (MB „Antraštė“).

Rinkodara
2018.10.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau