Dovanų bendrovių konfliktas: susikibo dėl „Lamborghini“ miražo

Publikuota: 2015-10-28
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dovanų platinimo bendrovės kaltina viena kitą paslaugų kopijamu – vienai pristačius pasivažinėjimą įspūdinguoju „Lamborghini Gallardo“, tą netrukus pasiūlė ir konkurentai. Tai dar vienas klasikinis atvejis, kai konkurentai aklai seka kitų pramintomis sėkmės pėdomis. Vienintelis kelias verslui – stiprinti savo prekės ženklo emocinį išskirtinumą, nes, deja, kopijuojančių sėkmingus gaminius ar paslaugas – absoliuti dauguma.

Sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius nėra nauja strategija – taip bent kartą yra pasielgęs bemaž kiekvienas prekių ženklas, o prekių ženklai ironizuodami situaciją teigia, jog kopijuoja geriausius.

Pastarasis atvejis – dovanų platinimo UAB „Gera dovana“ teigia, šio rugsėjo gale pasiūliusi galimybę išbandyti naują superautomobilį „Lamborghini Gallardo“, o nepraėjus nei mėnesiui tokią paslaugą pasiūlė UAB „Laisvalaikio dovanos“.

„Jie taip pat savo elektroninėje parduotuvėje paskelbė, jog siūlo įsigyti pasivažinėjimą tokiu pačiu automobiliu – „Lamborghini Gallardo“. Tačiau identišką paslaugą siūlantys konkurentai to automobilio dar neturi – paslaugos aprašyme jie teigia, kad pasiūlymu pasinaudoti bus galima nuo kitų metų gegužės. Tad kol kas konkurentai siūlo katę maiše, – konstatuoja Ernestas Vasiliauskas, „Geros dovanos“ direktorius. – Mes paslaugą vartotojams pasiūlėme tik įregistravę Lietuvoje automobilį.“

Ieva Tautkevičiūtė, „Laisvalaikio dovanų“ direktorė, atkerta, jog tai jie pirmieji dar pernai metų gale Lietuvos ir kaimyninėms Baltijos šalių rinkoms pristatėme naują superautomobilių pramogą – „Ferrari“ vairavimą miesto gatvėse.

„Pramoga susilaukė didelio automobilių mylėtojų dėmesio, tad praplėtėme sportinių automobilių pasiūlymų asortimentą bei nuo spalio siūlome ir „Lamborghini“. Be to, ir toliau nuosekliai plėsime vairavimo pramogų asortimentą ir jau netrukus klientams pasiūlysime dar daugiau išskirtinių automobilių, o „Lamborghini Gallardo“ jau esame įsigiję“, – teigia p. Tautkevičiūtė.

Panašėja

Marius Kalanta, rinkoradaros ir komunikacijos mokslų instituto KOG vienas iš steigėjų, komentuodamas šią situaciją teigia, kad ji indikuoja platesnę tendenciją ir Lietuvoje, ir užsienyje – daugelyje kategorijų produktai panašėja (pvz., buities higienos prekės, maisto produktai, išmanieji telefonai ir t.t.), nes kurti radikalias inovacijas sudėtinga, o kopijuoti kitų sukurtas, ypač tas, kurios nėra teisiškai ar kitomis priemonėmis apsaugomis, nėra sunku.

„Tad jei prekės ženklai negali sukurti produktinio išskirtinumo (kainos, funkcijos ir pan.), vienintelė galimybė išsiskirti yra kurti emocinį išskirtinumą. Tokį išskirtinumą sukūrę prekės ženklai įgyja automatinį emocinį vartotojo pritarimą, kurį racionaliu svarstymu tampa sunku pakeisti. Arba kitais žodžiais tariant – prekės ženklo stiprinimo būtinybės“, – kalba p. Kalanta.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau