Dovanų bendrovių konfliktas: susikibo dėl „Lamborghini“ miražo

Publikuota: 2015-10-28
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dovanų platinimo bendrovės kaltina viena kitą paslaugų kopijamu – vienai pristačius pasivažinėjimą įspūdinguoju „Lamborghini Gallardo“, tą netrukus pasiūlė ir konkurentai. Tai dar vienas klasikinis atvejis, kai konkurentai aklai seka kitų pramintomis sėkmės pėdomis. Vienintelis kelias verslui – stiprinti savo prekės ženklo emocinį išskirtinumą, nes, deja, kopijuojančių sėkmingus gaminius ar paslaugas – absoliuti dauguma.

Sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius nėra nauja strategija – taip bent kartą yra pasielgęs bemaž kiekvienas prekių ženklas, o prekių ženklai ironizuodami situaciją teigia, jog kopijuoja geriausius.

Pastarasis atvejis – dovanų platinimo UAB „Gera dovana“ teigia, šio rugsėjo gale pasiūliusi galimybę išbandyti naują superautomobilį „Lamborghini Gallardo“, o nepraėjus nei mėnesiui tokią paslaugą pasiūlė UAB „Laisvalaikio dovanos“.

„Jie taip pat savo elektroninėje parduotuvėje paskelbė, jog siūlo įsigyti pasivažinėjimą tokiu pačiu automobiliu – „Lamborghini Gallardo“. Tačiau identišką paslaugą siūlantys konkurentai to automobilio dar neturi – paslaugos aprašyme jie teigia, kad pasiūlymu pasinaudoti bus galima nuo kitų metų gegužės. Tad kol kas konkurentai siūlo katę maiše, – konstatuoja Ernestas Vasiliauskas, „Geros dovanos“ direktorius. – Mes paslaugą vartotojams pasiūlėme tik įregistravę Lietuvoje automobilį.“

Ieva Tautkevičiūtė, „Laisvalaikio dovanų“ direktorė, atkerta, jog tai jie pirmieji dar pernai metų gale Lietuvos ir kaimyninėms Baltijos šalių rinkoms pristatėme naują superautomobilių pramogą – „Ferrari“ vairavimą miesto gatvėse.

„Pramoga susilaukė didelio automobilių mylėtojų dėmesio, tad praplėtėme sportinių automobilių pasiūlymų asortimentą bei nuo spalio siūlome ir „Lamborghini“. Be to, ir toliau nuosekliai plėsime vairavimo pramogų asortimentą ir jau netrukus klientams pasiūlysime dar daugiau išskirtinių automobilių, o „Lamborghini Gallardo“ jau esame įsigiję“, – teigia p. Tautkevičiūtė.

Panašėja

Marius Kalanta, rinkoradaros ir komunikacijos mokslų instituto KOG vienas iš steigėjų, komentuodamas šią situaciją teigia, kad ji indikuoja platesnę tendenciją ir Lietuvoje, ir užsienyje – daugelyje kategorijų produktai panašėja (pvz., buities higienos prekės, maisto produktai, išmanieji telefonai ir t.t.), nes kurti radikalias inovacijas sudėtinga, o kopijuoti kitų sukurtas, ypač tas, kurios nėra teisiškai ar kitomis priemonėmis apsaugomis, nėra sunku.

„Tad jei prekės ženklai negali sukurti produktinio išskirtinumo (kainos, funkcijos ir pan.), vienintelė galimybė išsiskirti yra kurti emocinį išskirtinumą. Tokį išskirtinumą sukūrę prekės ženklai įgyja automatinį emocinį vartotojo pritarimą, kurį racionaliu svarstymu tampa sunku pakeisti. Arba kitais žodžiais tariant – prekės ženklo stiprinimo būtinybės“, – kalba p. Kalanta.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Rinkodaros sektoriaus lyderiai 2019“: šuolis ribojant besaikį augimą Premium

Rinkodaros ir ryšių su visuomene bendrovių sektoriaus lyderės kalbėdamos apie augimo galimybes mini...

Rinkodara
09:01
Sukilo prieš „klaidinančią ir cinišką“ „Philip Morris“ socialinę akciją 7

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sulaukė ne vieno skundo dėl vykdomos klaidinančios...

Rinkodara
2019.09.23
„CityBee“ šūvis, bandant išlaikyti į „Google“ išeinančią darbuotoją 57

Šiandien transporto dalijimosi paslaugų teikėja Vilniuje pradėjo reklaminę kampaniją „Pija, pasilik!“, taip...

Rinkodara
2019.09.23
Išrinkta reklamos ir ryšių su visuomene sektoriaus lyderė

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko stipriausias reklamos ir ryšių...

Rinkodara
2019.09.23
Privati etiketė: įsitvirtina naujuose segmentuose ir aukštesnės kainos kategorijoje Premium

Privačių prekės ženklų vertės dalis modernioje prekyboje Lietuvoje šiemet antrą ketvirtį sudarė 15,2% ir iš...

Prekyba
2019.09.23
Kiek išleisti socialinės medijos rinkodarai 5

Socialinė medija sukūrė naujas galimybes pasiekti šimtus, tūkstančius ar milijonus vartotojų. Tačiau tokia...

Gazelė
2019.09.22
A. Baranauskas: didžiąsias įmones bausti labai paprasta 4

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.22
Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą...

Rinkodara
2019.09.21
Klaipėdoje jungtinei veiklai buriasi rinkodaros, komunikacijos ir medijų specialistai 1

Uostamiestyje veiklai po vienu „Media dia“ vardu buriasi 13 komunikacijos ir rinkodaros specialistų.

Rinkodara
2019.09.21
Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 17

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 13

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 22

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 5

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau