Dovanų bendrovių konfliktas: susikibo dėl „Lamborghini“ miražo

Publikuota: 2015-10-28
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Kalanta, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto vadovas ir vienas iš steigėjų, socialinių mokslų daktaras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dovanų platinimo bendrovės kaltina viena kitą paslaugų kopijamu – vienai pristačius pasivažinėjimą įspūdinguoju „Lamborghini Gallardo“, tą netrukus pasiūlė ir konkurentai. Tai dar vienas klasikinis atvejis, kai konkurentai aklai seka kitų pramintomis sėkmės pėdomis. Vienintelis kelias verslui – stiprinti savo prekės ženklo emocinį išskirtinumą, nes, deja, kopijuojančių sėkmingus gaminius ar paslaugas – absoliuti dauguma.

Sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius nėra nauja strategija – taip bent kartą yra pasielgęs bemaž kiekvienas prekių ženklas, o prekių ženklai ironizuodami situaciją teigia, jog kopijuoja geriausius.

Pastarasis atvejis – dovanų platinimo UAB „Gera dovana“ teigia, šio rugsėjo gale pasiūliusi galimybę išbandyti naują superautomobilį „Lamborghini Gallardo“, o nepraėjus nei mėnesiui tokią paslaugą pasiūlė UAB „Laisvalaikio dovanos“.

„Jie taip pat savo elektroninėje parduotuvėje paskelbė, jog siūlo įsigyti pasivažinėjimą tokiu pačiu automobiliu – „Lamborghini Gallardo“. Tačiau identišką paslaugą siūlantys konkurentai to automobilio dar neturi – paslaugos aprašyme jie teigia, kad pasiūlymu pasinaudoti bus galima nuo kitų metų gegužės. Tad kol kas konkurentai siūlo katę maiše, – konstatuoja Ernestas Vasiliauskas, „Geros dovanos“ direktorius. – Mes paslaugą vartotojams pasiūlėme tik įregistravę Lietuvoje automobilį.“

Ieva Tautkevičiūtė, „Laisvalaikio dovanų“ direktorė, atkerta, jog tai jie pirmieji dar pernai metų gale Lietuvos ir kaimyninėms Baltijos šalių rinkoms pristatėme naują superautomobilių pramogą – „Ferrari“ vairavimą miesto gatvėse.

„Pramoga susilaukė didelio automobilių mylėtojų dėmesio, tad praplėtėme sportinių automobilių pasiūlymų asortimentą bei nuo spalio siūlome ir „Lamborghini“. Be to, ir toliau nuosekliai plėsime vairavimo pramogų asortimentą ir jau netrukus klientams pasiūlysime dar daugiau išskirtinių automobilių, o „Lamborghini Gallardo“ jau esame įsigiję“, – teigia p. Tautkevičiūtė.

Panašėja

Marius Kalanta, rinkoradaros ir komunikacijos mokslų instituto KOG vienas iš steigėjų, komentuodamas šią situaciją teigia, kad ji indikuoja platesnę tendenciją ir Lietuvoje, ir užsienyje – daugelyje kategorijų produktai panašėja (pvz., buities higienos prekės, maisto produktai, išmanieji telefonai ir t.t.), nes kurti radikalias inovacijas sudėtinga, o kopijuoti kitų sukurtas, ypač tas, kurios nėra teisiškai ar kitomis priemonėmis apsaugomis, nėra sunku.

„Tad jei prekės ženklai negali sukurti produktinio išskirtinumo (kainos, funkcijos ir pan.), vienintelė galimybė išsiskirti yra kurti emocinį išskirtinumą. Tokį išskirtinumą sukūrę prekės ženklai įgyja automatinį emocinį vartotojo pritarimą, kurį racionaliu svarstymu tampa sunku pakeisti. Arba kitais žodžiais tariant – prekės ženklo stiprinimo būtinybės“, – kalba p. Kalanta.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
15:31
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau