„Google“ asmenis užmiršta sunkiai

Publikuota: 2015-10-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per daugiau nei metus pa­ieš­kos milžinė „Google“ ga­vo per 326.500 pra­šymų iš asmenų (1,16 mln. skirtingų interneto sve­tai­nių – URL), kurie pagei­davo, kad informacija apie juos būtų pašalinta. Beveik 42% tokių prašymų buvo pa­tenkinti.

Tokia galimybė vartotojams atsirado po Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) 2014 m. gegužę priimto sprendimo, kad privatūs asmenys turi teisę prašyti panaikinti tam tikrą informaciją apie juos, o „Google“, kaip asmens duomenų valdytoja, buvo įpareigota vertinti tokius gaunamus prašymus.

Latviai – rečiausiai

Statistika rodo, kad tarp Baltijos šalių estai gerokai dažniau naudojasi šia galimybe. Iš viso per šį laikotarpį estai yra pateikę daugiau nei 2.385 prašymų (7,825 skirtingų URL adresų), iš jų buvo pašalinta beveik 43%.

Lietuviai yra pateikę 1.620 prašymus (6.223), kurių patenkinta buvo 41%. Dar rečiau šia galimybe naudojosi latviai – atitinkamai pateiktų paraiškų skaičius siekia 1.237 (5.325), 31,5%.

Paulius Zapolskis, advokatų kontoros „Tark Grunte Sutkiene“ duomenų apsaugos praktikos vadovaujantysis teisininkas, teigia, kad didieji asmens duomenų valdytojai internete („Google“, „Facebook“, „Twitter“ ir kt.) yra įsisteigę ir veikia JAV, kuriose negalima pritaikyti ES duomenų apsaugos taisyklių.

„Net šiuo metu asmenys, pasinaudodami „Google“ pašalinimo iš paieškos rezultatų užklausa, geriausiu atveju pasieks, kad rezultatai būtų pašalinti iš ES veikiančių domenų, pavyzdžiui, google.lt, google.de, tačiau pagal tuos pačius raktažodžius atlikus paiešką google.com rezultatai toliau yra pateikiami“, – sako p. Zapolskis.

Pasak advokato, didelė prob­lema kyla ir dėl to, kad teisė įvertinti, ar informaciją verta išsaugoti, palikta patiems duomenų valdytojams.

Tarp priežasčių, kodėl „Google“ gali atsisakyti šalinti informaciją, – pagrįstas visuomenės suinteresuotumas atitinkama informacija, viešo asmens statusas ar pan.

„Tam tikrais atvejais įgyvendinus teisę būti užmirštam gali nukentėti žiniasklaidos laisvė, o vienas didžiausių naujienų portalų BBC yra pareiškęs, kad skelbs sąrašą straipsnių, kurie buvo pašalinti iš paieškos sistemų dėl teisės būti užmirštam“, – kalba p. Zapolskis.

Kita vertus, nepagrįstai atsisakius įgyvendinti teisę būti užmirštam, socialiniams tinklams gresia bausmės. Pagal ES reglamentą jiems gresia bauda net iki 1% metinės pasaulinės apyvartos. Europos Parlamentas yra pasiūlęs ją dar didinti.

Pasak advokato, egzistuoja ir kitų problemų: ne visuomet techninės galimybės leidžia pašalinti visus duomenis, taip pat visuomet lieka galimybė nukopijuoti informaciją ir vėliau įdėti iš naujo.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“ 1

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 2

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau