„Google“ asmenis užmiršta sunkiai

Publikuota: 2015-10-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per daugiau nei metus pa­ieš­kos milžinė „Google“ ga­vo per 326.500 pra­šymų iš asmenų (1,16 mln. skirtingų interneto sve­tai­nių – URL), kurie pagei­davo, kad informacija apie juos būtų pašalinta. Beveik 42% tokių prašymų buvo pa­tenkinti.

Tokia galimybė vartotojams atsirado po Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) 2014 m. gegužę priimto sprendimo, kad privatūs asmenys turi teisę prašyti panaikinti tam tikrą informaciją apie juos, o „Google“, kaip asmens duomenų valdytoja, buvo įpareigota vertinti tokius gaunamus prašymus.

Latviai – rečiausiai

Statistika rodo, kad tarp Baltijos šalių estai gerokai dažniau naudojasi šia galimybe. Iš viso per šį laikotarpį estai yra pateikę daugiau nei 2.385 prašymų (7,825 skirtingų URL adresų), iš jų buvo pašalinta beveik 43%.

Lietuviai yra pateikę 1.620 prašymus (6.223), kurių patenkinta buvo 41%. Dar rečiau šia galimybe naudojosi latviai – atitinkamai pateiktų paraiškų skaičius siekia 1.237 (5.325), 31,5%.

Paulius Zapolskis, advokatų kontoros „Tark Grunte Sutkiene“ duomenų apsaugos praktikos vadovaujantysis teisininkas, teigia, kad didieji asmens duomenų valdytojai internete („Google“, „Facebook“, „Twitter“ ir kt.) yra įsisteigę ir veikia JAV, kuriose negalima pritaikyti ES duomenų apsaugos taisyklių.

„Net šiuo metu asmenys, pasinaudodami „Google“ pašalinimo iš paieškos rezultatų užklausa, geriausiu atveju pasieks, kad rezultatai būtų pašalinti iš ES veikiančių domenų, pavyzdžiui, google.lt, google.de, tačiau pagal tuos pačius raktažodžius atlikus paiešką google.com rezultatai toliau yra pateikiami“, – sako p. Zapolskis.

Pasak advokato, didelė prob­lema kyla ir dėl to, kad teisė įvertinti, ar informaciją verta išsaugoti, palikta patiems duomenų valdytojams.

Tarp priežasčių, kodėl „Google“ gali atsisakyti šalinti informaciją, – pagrįstas visuomenės suinteresuotumas atitinkama informacija, viešo asmens statusas ar pan.

„Tam tikrais atvejais įgyvendinus teisę būti užmirštam gali nukentėti žiniasklaidos laisvė, o vienas didžiausių naujienų portalų BBC yra pareiškęs, kad skelbs sąrašą straipsnių, kurie buvo pašalinti iš paieškos sistemų dėl teisės būti užmirštam“, – kalba p. Zapolskis.

Kita vertus, nepagrįstai atsisakius įgyvendinti teisę būti užmirštam, socialiniams tinklams gresia bausmės. Pagal ES reglamentą jiems gresia bauda net iki 1% metinės pasaulinės apyvartos. Europos Parlamentas yra pasiūlęs ją dar didinti.

Pasak advokato, egzistuoja ir kitų problemų: ne visuomet techninės galimybės leidžia pašalinti visus duomenis, taip pat visuomet lieka galimybė nukopijuoti informaciją ir vėliau įdėti iš naujo.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes 1

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė...

Rinkodara
2019.08.24
Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
Vilniaus „Akropolyje“ atsinaujino „Zara“ ir „Topo centras“ 1

Iš esmės atnaujinamame didžiausiame Baltijos šalių prekybos centre – Vilniaus „Akropolyje“ – penktadienį...

Prekyba
2019.08.23
„Top Sport“ registruoja pretenzingąjį reklamos šūkį Premium 9

Lažybų bendrovė „Top Sport“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti jau ne vienus metus...

Rinkodara
2019.08.23
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
„Lidl“ ir „Maxima“ žengia koja kojon, „Iki“ – šalia Premium

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., reklamos apimtis augo beveik 12%.

Rinkodara
2019.08.21
„Akropolis group“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 2

Prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis group“ komunikacijos partnere pasirinko...

Rinkodara
2019.08.20
„Iki“ rudens planuose – žiniasklaidos planavimo agentūros konkursas

Prekybos tinklas „Iki“ šį rudenį planuoja skelbti žiniasklaidos planavimo konkursą.

Rinkodara
2019.08.20
Kanceliarinių prekių prekyba: du tinklai – pusė rinkos Premium 6

Du didžiausi kanceliarinių prekių pardavėjai „Officeday“ ir „Charlot LT“ turi 51,2% visos prekybos raštinės...

Prekyba
2019.08.20
„Ostecai“ skirta 2.000 Eur bauda už klaidinančią reklamą

UAB „Osteca“ skirta 2.000 Eur bauda dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė...

Rinkodara
2019.08.19
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojų vaikai 3

Mažmeninės prekybos drabužiais bendrovė „Apranga“ tęsia šį pavasarį startavusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2019.08.19
Statistikos departamentas: e. prekybos apimtis auga 1

2019 m. pirmąjį ketvirtį dauguma (83%) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, atliko iki 5 užsakymų...

Prekyba
2019.08.19
IKEA: palapinių miestelis padėjo pritraukti naujus vartotojus 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vilniaus pašonėje šią vasarą pastatytą palapinių miestelį – „glampingą“ vadina...

Rinkodara
2019.08.19
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 11

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus 1

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau