„Google“ asmenis užmiršta sunkiai

Publikuota: 2015-10-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per daugiau nei metus pa­ieš­kos milžinė „Google“ ga­vo per 326.500 pra­šymų iš asmenų (1,16 mln. skirtingų interneto sve­tai­nių – URL), kurie pagei­davo, kad informacija apie juos būtų pašalinta. Beveik 42% tokių prašymų buvo pa­tenkinti.

Tokia galimybė vartotojams atsirado po Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) 2014 m. gegužę priimto sprendimo, kad privatūs asmenys turi teisę prašyti panaikinti tam tikrą informaciją apie juos, o „Google“, kaip asmens duomenų valdytoja, buvo įpareigota vertinti tokius gaunamus prašymus.

Latviai – rečiausiai

Statistika rodo, kad tarp Baltijos šalių estai gerokai dažniau naudojasi šia galimybe. Iš viso per šį laikotarpį estai yra pateikę daugiau nei 2.385 prašymų (7,825 skirtingų URL adresų), iš jų buvo pašalinta beveik 43%.

Lietuviai yra pateikę 1.620 prašymus (6.223), kurių patenkinta buvo 41%. Dar rečiau šia galimybe naudojosi latviai – atitinkamai pateiktų paraiškų skaičius siekia 1.237 (5.325), 31,5%.

Paulius Zapolskis, advokatų kontoros „Tark Grunte Sutkiene“ duomenų apsaugos praktikos vadovaujantysis teisininkas, teigia, kad didieji asmens duomenų valdytojai internete („Google“, „Facebook“, „Twitter“ ir kt.) yra įsisteigę ir veikia JAV, kuriose negalima pritaikyti ES duomenų apsaugos taisyklių.

„Net šiuo metu asmenys, pasinaudodami „Google“ pašalinimo iš paieškos rezultatų užklausa, geriausiu atveju pasieks, kad rezultatai būtų pašalinti iš ES veikiančių domenų, pavyzdžiui, google.lt, google.de, tačiau pagal tuos pačius raktažodžius atlikus paiešką google.com rezultatai toliau yra pateikiami“, – sako p. Zapolskis.

Pasak advokato, didelė prob­lema kyla ir dėl to, kad teisė įvertinti, ar informaciją verta išsaugoti, palikta patiems duomenų valdytojams.

Tarp priežasčių, kodėl „Google“ gali atsisakyti šalinti informaciją, – pagrįstas visuomenės suinteresuotumas atitinkama informacija, viešo asmens statusas ar pan.

„Tam tikrais atvejais įgyvendinus teisę būti užmirštam gali nukentėti žiniasklaidos laisvė, o vienas didžiausių naujienų portalų BBC yra pareiškęs, kad skelbs sąrašą straipsnių, kurie buvo pašalinti iš paieškos sistemų dėl teisės būti užmirštam“, – kalba p. Zapolskis.

Kita vertus, nepagrįstai atsisakius įgyvendinti teisę būti užmirštam, socialiniams tinklams gresia bausmės. Pagal ES reglamentą jiems gresia bauda net iki 1% metinės pasaulinės apyvartos. Europos Parlamentas yra pasiūlęs ją dar didinti.

Pasak advokato, egzistuoja ir kitų problemų: ne visuomet techninės galimybės leidžia pašalinti visus duomenis, taip pat visuomet lieka galimybė nukopijuoti informaciją ir vėliau įdėti iš naujo.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
08:40
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 14

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau