Palankiausiai reklamą vertina Y karta

Publikuota: 2015-10-17
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuviai, kaip ir vartotojai visame pa­saulyje, patikimiausia reklamos for­ma laiko žmonių, kuriuos pažįsta, reko­men­dacijas. Antroje vietoje žengia prekių ženklų interneto tinklalapiai. Y, arba vadinamoji tūkstantmečio, karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį ir palankiausiai vertina beveik visas reklamos formas.

Y karta (21–34 m.), palyginti su kitomis amžiaus grupėmis, labiau pasitiki interneto ir mobiliąja reklama. Daugiau nei pusė (53%) apklaustųjų pasitiki interneto vaizdo reklama, socialiniuose tinkluose (51%), reklamjuostėmis (47%).

Tačiau ne vien čia tūkstantmečio karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį. Kaip rodo pasaulinis „Nielsen“ tyrimas, ši amžiaus grupė palankiausiai vertina 18 iš 19 tirtų skirtingų formų, įskaitant net ir TV, laikraščius ir žurnalus, taip pat dažniau imasi konkrečių veiksmų, pamatę reklamą.

„Tūkstantmečio karta kitaip vartoja žiniasklaidą nei vyresni, jie labiau kontroliuoja, kada, kur ir ką žiūri, klausosi ar skaito, taip pat kokį prietaisą tam pasitelkia, – tyrimą komentuoja Randallas Beardas, „Nielsen“ išplėstinių praktikos sričių prezidentas. – Nors ši grupė labai svarbi, tačiau vis dėlto integruota, daugiakanalė skirtingų kartų vartotojų aprėptis turėtų būti tarp verslo prioritetų, o ne tik tūkstantmečio karta.“

Patikimiausia reklamos forma Y karta įvardija draugų ir šeimos rekomendacijas, jomis pasitiki 85% respondentų. Bendras pasaulinis vidurkis siekia 83%. Lietuvoje draugų ir šeimos rekomendacijomis pasitikinčiųjų yra 78%, Estijoje – net 89%.

„Estai išsiskiria Europoje vienu didžiausiu pasitikėjimu reklama“, – šypsosi Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.

Antroje pozicijoje tarp patikimiausių reklamos formų tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje – prekių ženklų interneto puslapiai, jais pasitiki 55% mūsų šalies vartotojų, Europoje tokių – 54%, Estijoje – 69%. Ne mažiau patikima reklama respondentai laiko ir kitų vartotojų nuomonę bei komentarus internete. Jais pasitiki 53% lietuvių, Europoje – 60%.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formos-6

Veiksmai ir reklama

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad pasitikėjimas reklama ir vartotojo veiksmai yra susiję, tačiau ne visada tai lemia ketinimus pirkti.

Lietuvoje 73% iš 77% teigia paprastai besiimantys veiksmų, išgirdę draugų rekomendacijas.

Daugelyje kitų reklamos formatų, vartotojų, besiimančių veiksmų, procentas viršija pasitikėjimą reklama. Pavyzdžiui, 46% pasaulio vartotojų teigia pasitikintys reklama socialiniuose tinkluose, o veiksmų besiimančių rodiklis siekia 56%, atitinkamai reklama paieškos sistemose pasitiki 47%, o veiksmų imasi 58%.

„Paprastai tokiais atvejais, kai vartotojų veiksmai viršija reklamos pasitikėjimo indeksą, prekės ar paslaugos būna lengvai prieinamos. Pamatote, jums patinka ir perkate, – kalba p. Beardas. – Internetas ir mobilieji įrenginiai palengvina vartotojo kelią ir leidžia greitai reaguoti, tik reikia tai tinkamai išnaudoti.“

Svarbūs interneto puslapiai

Pasak p. Ilkytės, šiemetinis tyrimas rodo, kad Lietuvoje pasitikėjimas daugeliu reklamos formatų, palyginti su situacija prieš kelerius metus, krito. Pavyzdžiui, pasitikėjimas lauko reklama sumenko nuo 42% iki 40%, televizijos, reklamuostės internete prarado po vieną procentinį punktą.

„Pasitikėjimo rodiklis nesikeitė vertinant prekių ženklų tinklalapius, šiek tiek jis ūgtelėjo paieškos sistemose. Verslas vis daugiau investuoja į savo interneto svetaines ir tai atsispindi tyrime“, – kalba p. Ilkytė.

Pasak jos, interneto, technologijų skvarba didėja, vartotojai vis daugiau čia praleidžia laiko, tad ir verslui reiktų vis daugiau dėmesio ir investicijų skirti ne vien tradicinei, pirktai žiniasklaidai, o iš lūpų į lūpas sklindančiai komunikacijai, prekių ženklų ambasadoriams.

„Tačiau koncentruotis vien čia taip pat nevalia, laimi tie prekių ženklai, kurie pasitelkia integruotą komunikaciją ir išlaiko balansą tarp tradicinių reklamos kanalų ir interneto platybių. Svarbiausia kiekvienam prekių ženklui suvokti, kas galėtų būti tuo impulsu, kuris vartotoją, pamačius reklamą, paskatintų vėliau įsigyti tą produktą“, – kalba p. Ilkytė.

Suvaldyti nesuvaldomą

Kartu su besikeičiančiais vartotojų įpročiais ir augančiu laiku, praleidžiamu internete, verslas susiduria ir su nemenkais iššūkiais, kaip suvaldyti procesus internete.

„Verslas turi susitaikyti su tuo, kad jau niekada nebegalės taip kontroliuoti savo įvaizdžio, kaip buvo įmanoma prieš interneto atsiradimą. Gyvename visapusiško skaidrumo laikais. 24 val. per parą, septynias dienas per savaitę vyksta virtualūs pokalbiai, kuriuose gali dalyvauti bet kas, įskaitant nepatenkintus klientus ar piktus konkurentus“, – pabrėžia Donatas Bedulskis, ryšių su visuomene agentūros „Gravitas Partners“ vadovas. Pasak jo, reikia susitaikyti su tuo, kad beveik visuomet bus nepatenkintų klientų ir neigiamų atsiliepimų.

„Jei juos ignoruosite, – jie niekur nedings. Tačiau jei nuosekliai įsitrauksite į dialogą su vartotojais internete, būsite dėmesingi, įsiklausysite ir nuoširdžiai stengsitės padėti, pamažu sukursite gerą prekės ženklo, įmonės aurą“, – pataria p. Bedulskis ir kartu priduria, jog viena dažniausių verslo užklausų šiandien agentūros darbe – kaip suvaldyti bendravimą su vartotojais internete ir kaip spręsti čia kylančias komunikacijos krizes.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 5 d.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formoslietuva

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 7

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 2

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Didžiausią šuolį skaičiuoja agentūra „Gravitas Partners“ Premium

Komunikacijos rinka stoviniuoja vietoje: 20-ies didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės...

Rinkodara
2019.07.10
„Tele2“ neplanuoja naujo komunikacijos paslaugų konkurso

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ neseniai nutraukusi bendradarbiavimo sutartį su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.07.09
Bemaž 10 kartų padidintos baudos už reklamos pažeidimus: signalas verslui

Šie metai reklamos reguliavimui yra ypatingi – įsigalioja net du reikšmingi teisės aktų pakeitimai, kurie...

Rinkodara
2019.07.08
„Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su „vipcommunications“, „Swedbank“ nepratęsė sutarties 15

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, o...

Vadyba
2019.07.05
„OnePlus“ didina apsukas ES, ieško atstovų Lietuvoje Premium 30

Jauna Kinijos mobiliųjų technologijų bendrovė „OnePlus“ neseniai Helsinkyje atidarė pirmą klientų aptarnavimo...

Paslaugos
2019.07.03
„Tez Tour“ pratęsė bendradarbiavimą su ligšioliniais kūrybos partneriais

Tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ pasirinko kūrybos partnerius. Įmonė tęs bendradarbiavimą su...

Paslaugos
2019.07.01
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau