Palankiausiai reklamą vertina Y karta

Publikuota: 2015-10-17
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuviai, kaip ir vartotojai visame pa­saulyje, patikimiausia reklamos for­ma laiko žmonių, kuriuos pažįsta, reko­men­dacijas. Antroje vietoje žengia prekių ženklų interneto tinklalapiai. Y, arba vadinamoji tūkstantmečio, karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį ir palankiausiai vertina beveik visas reklamos formas.

Y karta (21–34 m.), palyginti su kitomis amžiaus grupėmis, labiau pasitiki interneto ir mobiliąja reklama. Daugiau nei pusė (53%) apklaustųjų pasitiki interneto vaizdo reklama, socialiniuose tinkluose (51%), reklamjuostėmis (47%).

Tačiau ne vien čia tūkstantmečio karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį. Kaip rodo pasaulinis „Nielsen“ tyrimas, ši amžiaus grupė palankiausiai vertina 18 iš 19 tirtų skirtingų formų, įskaitant net ir TV, laikraščius ir žurnalus, taip pat dažniau imasi konkrečių veiksmų, pamatę reklamą.

„Tūkstantmečio karta kitaip vartoja žiniasklaidą nei vyresni, jie labiau kontroliuoja, kada, kur ir ką žiūri, klausosi ar skaito, taip pat kokį prietaisą tam pasitelkia, – tyrimą komentuoja Randallas Beardas, „Nielsen“ išplėstinių praktikos sričių prezidentas. – Nors ši grupė labai svarbi, tačiau vis dėlto integruota, daugiakanalė skirtingų kartų vartotojų aprėptis turėtų būti tarp verslo prioritetų, o ne tik tūkstantmečio karta.“

Patikimiausia reklamos forma Y karta įvardija draugų ir šeimos rekomendacijas, jomis pasitiki 85% respondentų. Bendras pasaulinis vidurkis siekia 83%. Lietuvoje draugų ir šeimos rekomendacijomis pasitikinčiųjų yra 78%, Estijoje – net 89%.

„Estai išsiskiria Europoje vienu didžiausiu pasitikėjimu reklama“, – šypsosi Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.

Antroje pozicijoje tarp patikimiausių reklamos formų tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje – prekių ženklų interneto puslapiai, jais pasitiki 55% mūsų šalies vartotojų, Europoje tokių – 54%, Estijoje – 69%. Ne mažiau patikima reklama respondentai laiko ir kitų vartotojų nuomonę bei komentarus internete. Jais pasitiki 53% lietuvių, Europoje – 60%.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formos-6

Veiksmai ir reklama

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad pasitikėjimas reklama ir vartotojo veiksmai yra susiję, tačiau ne visada tai lemia ketinimus pirkti.

Lietuvoje 73% iš 77% teigia paprastai besiimantys veiksmų, išgirdę draugų rekomendacijas.

Daugelyje kitų reklamos formatų, vartotojų, besiimančių veiksmų, procentas viršija pasitikėjimą reklama. Pavyzdžiui, 46% pasaulio vartotojų teigia pasitikintys reklama socialiniuose tinkluose, o veiksmų besiimančių rodiklis siekia 56%, atitinkamai reklama paieškos sistemose pasitiki 47%, o veiksmų imasi 58%.

„Paprastai tokiais atvejais, kai vartotojų veiksmai viršija reklamos pasitikėjimo indeksą, prekės ar paslaugos būna lengvai prieinamos. Pamatote, jums patinka ir perkate, – kalba p. Beardas. – Internetas ir mobilieji įrenginiai palengvina vartotojo kelią ir leidžia greitai reaguoti, tik reikia tai tinkamai išnaudoti.“

Svarbūs interneto puslapiai

Pasak p. Ilkytės, šiemetinis tyrimas rodo, kad Lietuvoje pasitikėjimas daugeliu reklamos formatų, palyginti su situacija prieš kelerius metus, krito. Pavyzdžiui, pasitikėjimas lauko reklama sumenko nuo 42% iki 40%, televizijos, reklamuostės internete prarado po vieną procentinį punktą.

„Pasitikėjimo rodiklis nesikeitė vertinant prekių ženklų tinklalapius, šiek tiek jis ūgtelėjo paieškos sistemose. Verslas vis daugiau investuoja į savo interneto svetaines ir tai atsispindi tyrime“, – kalba p. Ilkytė.

Pasak jos, interneto, technologijų skvarba didėja, vartotojai vis daugiau čia praleidžia laiko, tad ir verslui reiktų vis daugiau dėmesio ir investicijų skirti ne vien tradicinei, pirktai žiniasklaidai, o iš lūpų į lūpas sklindančiai komunikacijai, prekių ženklų ambasadoriams.

„Tačiau koncentruotis vien čia taip pat nevalia, laimi tie prekių ženklai, kurie pasitelkia integruotą komunikaciją ir išlaiko balansą tarp tradicinių reklamos kanalų ir interneto platybių. Svarbiausia kiekvienam prekių ženklui suvokti, kas galėtų būti tuo impulsu, kuris vartotoją, pamačius reklamą, paskatintų vėliau įsigyti tą produktą“, – kalba p. Ilkytė.

Suvaldyti nesuvaldomą

Kartu su besikeičiančiais vartotojų įpročiais ir augančiu laiku, praleidžiamu internete, verslas susiduria ir su nemenkais iššūkiais, kaip suvaldyti procesus internete.

„Verslas turi susitaikyti su tuo, kad jau niekada nebegalės taip kontroliuoti savo įvaizdžio, kaip buvo įmanoma prieš interneto atsiradimą. Gyvename visapusiško skaidrumo laikais. 24 val. per parą, septynias dienas per savaitę vyksta virtualūs pokalbiai, kuriuose gali dalyvauti bet kas, įskaitant nepatenkintus klientus ar piktus konkurentus“, – pabrėžia Donatas Bedulskis, ryšių su visuomene agentūros „Gravitas Partners“ vadovas. Pasak jo, reikia susitaikyti su tuo, kad beveik visuomet bus nepatenkintų klientų ir neigiamų atsiliepimų.

„Jei juos ignoruosite, – jie niekur nedings. Tačiau jei nuosekliai įsitrauksite į dialogą su vartotojais internete, būsite dėmesingi, įsiklausysite ir nuoširdžiai stengsitės padėti, pamažu sukursite gerą prekės ženklo, įmonės aurą“, – pataria p. Bedulskis ir kartu priduria, jog viena dažniausių verslo užklausų šiandien agentūros darbe – kaip suvaldyti bendravimą su vartotojais internete ir kaip spręsti čia kylančias komunikacijos krizes.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 5 d.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formoslietuva

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
„Twitter“ uždraudė politinę reklamą

„Twitter“ uždraudė savo tinkle bet kokią politinę reklamą visame pasaulyje, argumentuodamas, kad tokių...

Verslo aplinka
2019.10.31
Senamiesčio butikai ieško priešnuodžio didžiųjų prekybininkų nuolaidų karuselei Premium

Neseniai praūžęs naktinio apsipirkimo renginys „Senamiestis Goes Night Shopping“ šiemet viršijo užsibrėžtus...

Prekyba
2019.10.31
FNTT akiratyje atsidūrusios bendrovės ramina klientus, tačiau tyli apie buvusių ir esamų vadovų veiksmus

Šiandien VŽ paskelbė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamoje mokesčių slėpimo...

Finansai
2019.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau