Palankiausiai reklamą vertina Y karta

Publikuota: 2015-10-17
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuviai, kaip ir vartotojai visame pa­saulyje, patikimiausia reklamos for­ma laiko žmonių, kuriuos pažįsta, reko­men­dacijas. Antroje vietoje žengia prekių ženklų interneto tinklalapiai. Y, arba vadinamoji tūkstantmečio, karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį ir palankiausiai vertina beveik visas reklamos formas.

Y karta (21–34 m.), palyginti su kitomis amžiaus grupėmis, labiau pasitiki interneto ir mobiliąja reklama. Daugiau nei pusė (53%) apklaustųjų pasitiki interneto vaizdo reklama, socialiniuose tinkluose (51%), reklamjuostėmis (47%).

Tačiau ne vien čia tūkstantmečio karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį. Kaip rodo pasaulinis „Nielsen“ tyrimas, ši amžiaus grupė palankiausiai vertina 18 iš 19 tirtų skirtingų formų, įskaitant net ir TV, laikraščius ir žurnalus, taip pat dažniau imasi konkrečių veiksmų, pamatę reklamą.

„Tūkstantmečio karta kitaip vartoja žiniasklaidą nei vyresni, jie labiau kontroliuoja, kada, kur ir ką žiūri, klausosi ar skaito, taip pat kokį prietaisą tam pasitelkia, – tyrimą komentuoja Randallas Beardas, „Nielsen“ išplėstinių praktikos sričių prezidentas. – Nors ši grupė labai svarbi, tačiau vis dėlto integruota, daugiakanalė skirtingų kartų vartotojų aprėptis turėtų būti tarp verslo prioritetų, o ne tik tūkstantmečio karta.“

Patikimiausia reklamos forma Y karta įvardija draugų ir šeimos rekomendacijas, jomis pasitiki 85% respondentų. Bendras pasaulinis vidurkis siekia 83%. Lietuvoje draugų ir šeimos rekomendacijomis pasitikinčiųjų yra 78%, Estijoje – net 89%.

„Estai išsiskiria Europoje vienu didžiausiu pasitikėjimu reklama“, – šypsosi Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.

Antroje pozicijoje tarp patikimiausių reklamos formų tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje – prekių ženklų interneto puslapiai, jais pasitiki 55% mūsų šalies vartotojų, Europoje tokių – 54%, Estijoje – 69%. Ne mažiau patikima reklama respondentai laiko ir kitų vartotojų nuomonę bei komentarus internete. Jais pasitiki 53% lietuvių, Europoje – 60%.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formos-6

Veiksmai ir reklama

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad pasitikėjimas reklama ir vartotojo veiksmai yra susiję, tačiau ne visada tai lemia ketinimus pirkti.

Lietuvoje 73% iš 77% teigia paprastai besiimantys veiksmų, išgirdę draugų rekomendacijas.

Daugelyje kitų reklamos formatų, vartotojų, besiimančių veiksmų, procentas viršija pasitikėjimą reklama. Pavyzdžiui, 46% pasaulio vartotojų teigia pasitikintys reklama socialiniuose tinkluose, o veiksmų besiimančių rodiklis siekia 56%, atitinkamai reklama paieškos sistemose pasitiki 47%, o veiksmų imasi 58%.

„Paprastai tokiais atvejais, kai vartotojų veiksmai viršija reklamos pasitikėjimo indeksą, prekės ar paslaugos būna lengvai prieinamos. Pamatote, jums patinka ir perkate, – kalba p. Beardas. – Internetas ir mobilieji įrenginiai palengvina vartotojo kelią ir leidžia greitai reaguoti, tik reikia tai tinkamai išnaudoti.“

Svarbūs interneto puslapiai

Pasak p. Ilkytės, šiemetinis tyrimas rodo, kad Lietuvoje pasitikėjimas daugeliu reklamos formatų, palyginti su situacija prieš kelerius metus, krito. Pavyzdžiui, pasitikėjimas lauko reklama sumenko nuo 42% iki 40%, televizijos, reklamuostės internete prarado po vieną procentinį punktą.

„Pasitikėjimo rodiklis nesikeitė vertinant prekių ženklų tinklalapius, šiek tiek jis ūgtelėjo paieškos sistemose. Verslas vis daugiau investuoja į savo interneto svetaines ir tai atsispindi tyrime“, – kalba p. Ilkytė.

Pasak jos, interneto, technologijų skvarba didėja, vartotojai vis daugiau čia praleidžia laiko, tad ir verslui reiktų vis daugiau dėmesio ir investicijų skirti ne vien tradicinei, pirktai žiniasklaidai, o iš lūpų į lūpas sklindančiai komunikacijai, prekių ženklų ambasadoriams.

„Tačiau koncentruotis vien čia taip pat nevalia, laimi tie prekių ženklai, kurie pasitelkia integruotą komunikaciją ir išlaiko balansą tarp tradicinių reklamos kanalų ir interneto platybių. Svarbiausia kiekvienam prekių ženklui suvokti, kas galėtų būti tuo impulsu, kuris vartotoją, pamačius reklamą, paskatintų vėliau įsigyti tą produktą“, – kalba p. Ilkytė.

Suvaldyti nesuvaldomą

Kartu su besikeičiančiais vartotojų įpročiais ir augančiu laiku, praleidžiamu internete, verslas susiduria ir su nemenkais iššūkiais, kaip suvaldyti procesus internete.

„Verslas turi susitaikyti su tuo, kad jau niekada nebegalės taip kontroliuoti savo įvaizdžio, kaip buvo įmanoma prieš interneto atsiradimą. Gyvename visapusiško skaidrumo laikais. 24 val. per parą, septynias dienas per savaitę vyksta virtualūs pokalbiai, kuriuose gali dalyvauti bet kas, įskaitant nepatenkintus klientus ar piktus konkurentus“, – pabrėžia Donatas Bedulskis, ryšių su visuomene agentūros „Gravitas Partners“ vadovas. Pasak jo, reikia susitaikyti su tuo, kad beveik visuomet bus nepatenkintų klientų ir neigiamų atsiliepimų.

„Jei juos ignoruosite, – jie niekur nedings. Tačiau jei nuosekliai įsitrauksite į dialogą su vartotojais internete, būsite dėmesingi, įsiklausysite ir nuoširdžiai stengsitės padėti, pamažu sukursite gerą prekės ženklo, įmonės aurą“, – pataria p. Bedulskis ir kartu priduria, jog viena dažniausių verslo užklausų šiandien agentūros darbe – kaip suvaldyti bendravimą su vartotojais internete ir kaip spręsti čia kylančias komunikacijos krizes.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 5 d.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formoslietuva

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 9

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Danske Bank“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ Lietuvos filialas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su integruotos...

Rinkodara
2019.03.15
Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju 7

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“...

Rinkodara
2019.03.14
Po pažinties „Tesonet“ įkūrė komunikacijos agentūrą Premium 4

Savo vietą po saule Lietuvoje rado dar viena komunikacijos paslaugų agentūra „Blue Oceans PR“. Jos įkūrėjos...

Rinkodara
2019.03.14
„Vaidilos“ teatro prekės ženklas parduotas naujam operatoriui 1

Buvęs „Vaidilos“ teatro vadovas Gediminas Jankus kartu su britų–australų partneriais įmonės prekės ženklą...

Rinkodara
2019.03.14
Vilniečių „Soundest“ tarptautinis spurtas: per 5 metus išaugo 10 kartų Premium 4

Lietuvos e. rinkodaros sprendimų kūrėja „Soundest“, veikianti su „Omnisend“ prekės ženklu, per pastaruosius...

Paslaugos
2019.03.14
Rygos „Akropole“ duris atvers balandį 2

Pirmasis už Lietuvos ribų, Rygoje, iškilęs prekybos ir pramogų centras „Akropolis“ duris lankytojams atvers...

Prekyba
2019.03.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau