Palankiausiai reklamą vertina Y karta

Publikuota: 2015-10-17
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuviai, kaip ir vartotojai visame pa­saulyje, patikimiausia reklamos for­ma laiko žmonių, kuriuos pažįsta, reko­men­dacijas. Antroje vietoje žengia prekių ženklų interneto tinklalapiai. Y, arba vadinamoji tūkstantmečio, karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį ir palankiausiai vertina beveik visas reklamos formas.

Y karta (21–34 m.), palyginti su kitomis amžiaus grupėmis, labiau pasitiki interneto ir mobiliąja reklama. Daugiau nei pusė (53%) apklaustųjų pasitiki interneto vaizdo reklama, socialiniuose tinkluose (51%), reklamjuostėmis (47%).

Tačiau ne vien čia tūkstantmečio karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį. Kaip rodo pasaulinis „Nielsen“ tyrimas, ši amžiaus grupė palankiausiai vertina 18 iš 19 tirtų skirtingų formų, įskaitant net ir TV, laikraščius ir žurnalus, taip pat dažniau imasi konkrečių veiksmų, pamatę reklamą.

„Tūkstantmečio karta kitaip vartoja žiniasklaidą nei vyresni, jie labiau kontroliuoja, kada, kur ir ką žiūri, klausosi ar skaito, taip pat kokį prietaisą tam pasitelkia, – tyrimą komentuoja Randallas Beardas, „Nielsen“ išplėstinių praktikos sričių prezidentas. – Nors ši grupė labai svarbi, tačiau vis dėlto integruota, daugiakanalė skirtingų kartų vartotojų aprėptis turėtų būti tarp verslo prioritetų, o ne tik tūkstantmečio karta.“

Patikimiausia reklamos forma Y karta įvardija draugų ir šeimos rekomendacijas, jomis pasitiki 85% respondentų. Bendras pasaulinis vidurkis siekia 83%. Lietuvoje draugų ir šeimos rekomendacijomis pasitikinčiųjų yra 78%, Estijoje – net 89%.

„Estai išsiskiria Europoje vienu didžiausiu pasitikėjimu reklama“, – šypsosi Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.

Antroje pozicijoje tarp patikimiausių reklamos formų tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje – prekių ženklų interneto puslapiai, jais pasitiki 55% mūsų šalies vartotojų, Europoje tokių – 54%, Estijoje – 69%. Ne mažiau patikima reklama respondentai laiko ir kitų vartotojų nuomonę bei komentarus internete. Jais pasitiki 53% lietuvių, Europoje – 60%.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formos-6

Veiksmai ir reklama

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad pasitikėjimas reklama ir vartotojo veiksmai yra susiję, tačiau ne visada tai lemia ketinimus pirkti.

Lietuvoje 73% iš 77% teigia paprastai besiimantys veiksmų, išgirdę draugų rekomendacijas.

Daugelyje kitų reklamos formatų, vartotojų, besiimančių veiksmų, procentas viršija pasitikėjimą reklama. Pavyzdžiui, 46% pasaulio vartotojų teigia pasitikintys reklama socialiniuose tinkluose, o veiksmų besiimančių rodiklis siekia 56%, atitinkamai reklama paieškos sistemose pasitiki 47%, o veiksmų imasi 58%.

„Paprastai tokiais atvejais, kai vartotojų veiksmai viršija reklamos pasitikėjimo indeksą, prekės ar paslaugos būna lengvai prieinamos. Pamatote, jums patinka ir perkate, – kalba p. Beardas. – Internetas ir mobilieji įrenginiai palengvina vartotojo kelią ir leidžia greitai reaguoti, tik reikia tai tinkamai išnaudoti.“

Svarbūs interneto puslapiai

Pasak p. Ilkytės, šiemetinis tyrimas rodo, kad Lietuvoje pasitikėjimas daugeliu reklamos formatų, palyginti su situacija prieš kelerius metus, krito. Pavyzdžiui, pasitikėjimas lauko reklama sumenko nuo 42% iki 40%, televizijos, reklamuostės internete prarado po vieną procentinį punktą.

„Pasitikėjimo rodiklis nesikeitė vertinant prekių ženklų tinklalapius, šiek tiek jis ūgtelėjo paieškos sistemose. Verslas vis daugiau investuoja į savo interneto svetaines ir tai atsispindi tyrime“, – kalba p. Ilkytė.

Pasak jos, interneto, technologijų skvarba didėja, vartotojai vis daugiau čia praleidžia laiko, tad ir verslui reiktų vis daugiau dėmesio ir investicijų skirti ne vien tradicinei, pirktai žiniasklaidai, o iš lūpų į lūpas sklindančiai komunikacijai, prekių ženklų ambasadoriams.

„Tačiau koncentruotis vien čia taip pat nevalia, laimi tie prekių ženklai, kurie pasitelkia integruotą komunikaciją ir išlaiko balansą tarp tradicinių reklamos kanalų ir interneto platybių. Svarbiausia kiekvienam prekių ženklui suvokti, kas galėtų būti tuo impulsu, kuris vartotoją, pamačius reklamą, paskatintų vėliau įsigyti tą produktą“, – kalba p. Ilkytė.

Suvaldyti nesuvaldomą

Kartu su besikeičiančiais vartotojų įpročiais ir augančiu laiku, praleidžiamu internete, verslas susiduria ir su nemenkais iššūkiais, kaip suvaldyti procesus internete.

„Verslas turi susitaikyti su tuo, kad jau niekada nebegalės taip kontroliuoti savo įvaizdžio, kaip buvo įmanoma prieš interneto atsiradimą. Gyvename visapusiško skaidrumo laikais. 24 val. per parą, septynias dienas per savaitę vyksta virtualūs pokalbiai, kuriuose gali dalyvauti bet kas, įskaitant nepatenkintus klientus ar piktus konkurentus“, – pabrėžia Donatas Bedulskis, ryšių su visuomene agentūros „Gravitas Partners“ vadovas. Pasak jo, reikia susitaikyti su tuo, kad beveik visuomet bus nepatenkintų klientų ir neigiamų atsiliepimų.

„Jei juos ignoruosite, – jie niekur nedings. Tačiau jei nuosekliai įsitrauksite į dialogą su vartotojais internete, būsite dėmesingi, įsiklausysite ir nuoširdžiai stengsitės padėti, pamažu sukursite gerą prekės ženklo, įmonės aurą“, – pataria p. Bedulskis ir kartu priduria, jog viena dažniausių verslo užklausų šiandien agentūros darbe – kaip suvaldyti bendravimą su vartotojais internete ir kaip spręsti čia kylančias komunikacijos krizes.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 5 d.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formoslietuva

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
15:00
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
06:00
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau