Palankiausiai reklamą vertina Y karta

Publikuota: 2015-10-17
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, rinkos tyrimų UAB "AC Nielsen Baltics" komercijos direktorė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuviai, kaip ir vartotojai visame pa­saulyje, patikimiausia reklamos for­ma laiko žmonių, kuriuos pažįsta, reko­men­dacijas. Antroje vietoje žengia prekių ženklų interneto tinklalapiai. Y, arba vadinamoji tūkstantmečio, karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį ir palankiausiai vertina beveik visas reklamos formas.

Y karta (21–34 m.), palyginti su kitomis amžiaus grupėmis, labiau pasitiki interneto ir mobiliąja reklama. Daugiau nei pusė (53%) apklaustųjų pasitiki interneto vaizdo reklama, socialiniuose tinkluose (51%), reklamjuostėmis (47%).

Tačiau ne vien čia tūkstantmečio karta lenkia kitų amžiaus grupių statistinį vidurkį. Kaip rodo pasaulinis „Nielsen“ tyrimas, ši amžiaus grupė palankiausiai vertina 18 iš 19 tirtų skirtingų formų, įskaitant net ir TV, laikraščius ir žurnalus, taip pat dažniau imasi konkrečių veiksmų, pamatę reklamą.

„Tūkstantmečio karta kitaip vartoja žiniasklaidą nei vyresni, jie labiau kontroliuoja, kada, kur ir ką žiūri, klausosi ar skaito, taip pat kokį prietaisą tam pasitelkia, – tyrimą komentuoja Randallas Beardas, „Nielsen“ išplėstinių praktikos sričių prezidentas. – Nors ši grupė labai svarbi, tačiau vis dėlto integruota, daugiakanalė skirtingų kartų vartotojų aprėptis turėtų būti tarp verslo prioritetų, o ne tik tūkstantmečio karta.“

Patikimiausia reklamos forma Y karta įvardija draugų ir šeimos rekomendacijas, jomis pasitiki 85% respondentų. Bendras pasaulinis vidurkis siekia 83%. Lietuvoje draugų ir šeimos rekomendacijomis pasitikinčiųjų yra 78%, Estijoje – net 89%.

„Estai išsiskiria Europoje vienu didžiausiu pasitikėjimu reklama“, – šypsosi Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.

Antroje pozicijoje tarp patikimiausių reklamos formų tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje – prekių ženklų interneto puslapiai, jais pasitiki 55% mūsų šalies vartotojų, Europoje tokių – 54%, Estijoje – 69%. Ne mažiau patikima reklama respondentai laiko ir kitų vartotojų nuomonę bei komentarus internete. Jais pasitiki 53% lietuvių, Europoje – 60%.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formos-6

Veiksmai ir reklama

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad pasitikėjimas reklama ir vartotojo veiksmai yra susiję, tačiau ne visada tai lemia ketinimus pirkti.

Lietuvoje 73% iš 77% teigia paprastai besiimantys veiksmų, išgirdę draugų rekomendacijas.

Daugelyje kitų reklamos formatų, vartotojų, besiimančių veiksmų, procentas viršija pasitikėjimą reklama. Pavyzdžiui, 46% pasaulio vartotojų teigia pasitikintys reklama socialiniuose tinkluose, o veiksmų besiimančių rodiklis siekia 56%, atitinkamai reklama paieškos sistemose pasitiki 47%, o veiksmų imasi 58%.

„Paprastai tokiais atvejais, kai vartotojų veiksmai viršija reklamos pasitikėjimo indeksą, prekės ar paslaugos būna lengvai prieinamos. Pamatote, jums patinka ir perkate, – kalba p. Beardas. – Internetas ir mobilieji įrenginiai palengvina vartotojo kelią ir leidžia greitai reaguoti, tik reikia tai tinkamai išnaudoti.“

Svarbūs interneto puslapiai

Pasak p. Ilkytės, šiemetinis tyrimas rodo, kad Lietuvoje pasitikėjimas daugeliu reklamos formatų, palyginti su situacija prieš kelerius metus, krito. Pavyzdžiui, pasitikėjimas lauko reklama sumenko nuo 42% iki 40%, televizijos, reklamuostės internete prarado po vieną procentinį punktą.

„Pasitikėjimo rodiklis nesikeitė vertinant prekių ženklų tinklalapius, šiek tiek jis ūgtelėjo paieškos sistemose. Verslas vis daugiau investuoja į savo interneto svetaines ir tai atsispindi tyrime“, – kalba p. Ilkytė.

Pasak jos, interneto, technologijų skvarba didėja, vartotojai vis daugiau čia praleidžia laiko, tad ir verslui reiktų vis daugiau dėmesio ir investicijų skirti ne vien tradicinei, pirktai žiniasklaidai, o iš lūpų į lūpas sklindančiai komunikacijai, prekių ženklų ambasadoriams.

„Tačiau koncentruotis vien čia taip pat nevalia, laimi tie prekių ženklai, kurie pasitelkia integruotą komunikaciją ir išlaiko balansą tarp tradicinių reklamos kanalų ir interneto platybių. Svarbiausia kiekvienam prekių ženklui suvokti, kas galėtų būti tuo impulsu, kuris vartotoją, pamačius reklamą, paskatintų vėliau įsigyti tą produktą“, – kalba p. Ilkytė.

Suvaldyti nesuvaldomą

Kartu su besikeičiančiais vartotojų įpročiais ir augančiu laiku, praleidžiamu internete, verslas susiduria ir su nemenkais iššūkiais, kaip suvaldyti procesus internete.

„Verslas turi susitaikyti su tuo, kad jau niekada nebegalės taip kontroliuoti savo įvaizdžio, kaip buvo įmanoma prieš interneto atsiradimą. Gyvename visapusiško skaidrumo laikais. 24 val. per parą, septynias dienas per savaitę vyksta virtualūs pokalbiai, kuriuose gali dalyvauti bet kas, įskaitant nepatenkintus klientus ar piktus konkurentus“, – pabrėžia Donatas Bedulskis, ryšių su visuomene agentūros „Gravitas Partners“ vadovas. Pasak jo, reikia susitaikyti su tuo, kad beveik visuomet bus nepatenkintų klientų ir neigiamų atsiliepimų.

„Jei juos ignoruosite, – jie niekur nedings. Tačiau jei nuosekliai įsitrauksite į dialogą su vartotojais internete, būsite dėmesingi, įsiklausysite ir nuoširdžiai stengsitės padėti, pamažu sukursite gerą prekės ženklo, įmonės aurą“, – pataria p. Bedulskis ir kartu priduria, jog viena dažniausių verslo užklausų šiandien agentūros darbe – kaip suvaldyti bendravimą su vartotojais internete ir kaip spręsti čia kylančias komunikacijos krizes.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 5 d.

infogr.am::infogram_0_reklamos_formoslietuva

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
05:45
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau