Kelias į lietuvio širdį – prietaisų energetinis efektyvumas

Publikuota: 2015-10-05
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.

Vartotojai Lietuvoje yra itin aktyvūs socialiniame tinkle „Facebook“ ir daug dėmesio skiria buities prietaisų energetiniam efektyvumui, duodama interviu VŽ sako Elina Liepina, naujoji „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė.

Ponia Liepina VŽ tikina, kad dirbant „Samsung“ nėra prasmės daug dėmesio kreipti krizių valdymui. Kuomet į tyrimų ir vystymo veiklą yra investuojami tokie milžiniški pinigai, tikina ji (2014 m. Korėjos bendrovė į tyrimus ir vystymą investavo 13,8 mlrd. USD ir yra viena daugiausiai šioje srityje išleidžiančių bendrovių pasaulyje – VŽ), tikimybė išleisti blogą produktą yra labai maža. Tačiau ji pripažįsta, kad korėjiečių korporacijos veikloje dar tenka susidurti su senamadiškais rinkodaros sprendimais.

– Kas, jūsų nuomone, skiria gerą rinkodaros kampaniją, nuo prastos?

Ruošdami rinkodaros kampanijas kreipiame labai daug dėmesio į vietinį kontekstą. Net kuomet paleidžiame pasaulines rinkodaros kampanijas, turime labai kruopščiai pažvelgti į tai, kas aktualu ir įdomu vietinei auditorijai. Tai, manau, vienas bruožų, būdingų gerai rinkodaros kampanijai.

– Kas įdomu Lietuvos auditorijai?

„Samsung“ nuolat atlieka rinkos tyrimus ir sudarinėja „Samsung Living Business“ indeksą. Šie tyrimai mums parodo, kas aktualu atskiroms rinkoms.

Vienas įdomus Lietuvos aspektas, kurį išsiaiškinome, yra tai, kad vartotojams Lietuvoje itin svarbu energijos sanaudos. Net jei iš pažiūros Estija gali pasirodyti „žalesnė“ šalis, vartotojai Lietuvoje labai daug dėmesio skiria energijos taupymui. Dėl to visuomet galvojame, kaip galėtume tokioje šviesoje pateikti skalbimo mašinas, šaldytuvus.

Kalbant apie išmaniuosius telefonus, pastebėjome dar vieną įdomų dalyką. Lietuviai yra linkę nutraukti santykius per socialinius tinklus. Esate aktyvesni socialinių tinklų vartotojai, nei mes (latviai – VŽ) ir dažniau jais nutraukiate santykius. Tai įdomu. Tiesa, dar to rinkodarai nepanaudojome.

Beje, kada pradėsite naudoti „Twitter“? Latvijoje, pavyzdžiui, šiame socialiniame tinkle yra labai stabili vartotojų bazė, todėl yra prasminga reklamuotis šioje platformoje. Lietuvoje skaičiai, deja, dar yra labai maži. Galbūt jie paaugs.

Tiesa, jūs esate labai aktyvūs „Facebook“ vartotojai, gerokai aktyvesni, nei latviai ar estai. Taip pat pastaruoju metu vis labiau įsitraukiate į „Instagram“. Galbūt „Twitter sulauks ir savo eilės.

Estai, pavyzdžiui, palyginti su latviais ar lietuviais, yra labiau linkę prie naujausiųjų technologijų. Daugiau jų naudojasi planšetėmis, jas palyginti dažniau naudoja moterys. Tiesa, šis atradimas daugeliui nebuvo staigmena.

– Tai skirtumai. Kas vienija visas tris Baltijos šalis?

Šiuo metu – krepšinis (pokalbis vyko vykstant Europos krepšinio čempionato etapui Rygoje – VŽ). Tiesa, šiaip lietuviai labiau mėgsta krepšinį, latviai – ledo ritulį, estai – dviračių sportą. Esame darę rinkodaros kampanijų atsižvelgdami į šiuos pomėgius. „Samsung Generation“, pavyzdžiui, buvo rinkodaros kampanija, sukurta atsižvelgiant į jūsų vietinį pomėgį.

Visi drauge vis labiau mėgstame didesnius ekranus. Vartotojai jų nori, o mes vis pigiau galime juos pagaminti. Prieš kelis metus būtume sakę, kad 40 colių įstrižainės ekranas yra gero dydžio. Dabar bazinė įstrižainė yra 55 coliai, o tinkamas ekrano dydis yra 65 coliai ir daugiau.

Planšetės yra produktų kategorija, kuri vystosi labai staigiai ir yra labai įdomi. Malondaikčiai taip pat. Tai labai jauna produktų kategorija, tačiau ji įgauna pagreitį. Tiesa, šių produktų asortimentas, priešingai, nei, tarkime, išmaniųjų telefonų, dar nėra išvystytas visoms kainų kategorijoms.

Kalbant apie planšetes, yra dar viena įdomi tendencija. Namų ūkiuose atsiranda poreikis įsigyti vis naują planšetinį kompiuterį. Senesnio modelio planšetė tampa žaislu vaikams, suaugusieji nori jiems nupirkti atskirą prietaisą, kad nereikėtų dalintis tuo pačiu, kuriuo suaugusieji dirba ar kuriame skaito.

– Negyvenate tik šia diena, planuojate į priekį. Kokie yra „Samsung“ rinkodaros planai Baltijos šalims?

Šiuo metu karščiausia tema, kuriai skiriame daug dėmesio, yra „daiktų internetas“. Tai reiškia, kad svarbu tampa ne tik labai geri produktai atskirai, bet tai, kaip jie bendrauja tarpusavyje, su kitais išmaniųjų namų elementais.

Iš rinkodaros perspektyvos, tiesa, tokiems produktams nebūtinai reikia mieste iškabinėtų plakatų. Link išmaniųjų namų juda ne tik Baltijos šalys, bet ir visas likęs pasaulis. Tokiems dalykams atpažinti plakatas nebūtinas, yra kitų būdų, kaip tai galime komunikuoti.

Anksčiau užtekdavo sukurti 30 sekundžių reklaminį klipuką ir mūsų darbas būdavo baigtas. Dabar viskas pasikeitė. Praėjusiais metais, pavyzdžiui, surengėme akciją Latvijoje ir čia, Vilniuje, pavadintą „Sodas ant stogo“. Ant „Soul Box“ stogo įrengėme terasą po atviru dangumi, kur sukūrėme inovatyvią aplinką.

Buvo demonstruojami HDTV televizoriai, garso sistemos, per kurias vakarėlių metu grojo didžėjai. Tai buvo vienas iš būdų, kaip išradingai pristatyti produktus – apie garso sistemas ar dvigubų durų šaldytuvus plakatų nebuvo.

- Su kiek skirtingų komunikacijos kanalų tenka dirbti didelės korporacijos rinkodarininkui Baltijos šalyse?

Kanalų yra daug ir esu tikra, kad rytoj jų bus dar daugiau. Ne tik tai – ribos tarp jų nyksta. Jei šiandien stebime tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ar „Instagram“, rytoj jau reikės stebėti „Vine“, „Snapchat“, „Pinterest“.

„LinkedIn“ atvejis yra labai įdomus. Labai ilgą laiką šis tinklas buvo labai neaktyvus, tačiau pamažu jie pradeda suvokti savo potencialą ir ieško galimybių savo vartotojus pritraukti naudotis tinklu aktyviau.

Visgi, kol kas galingiausi komunikacijos kanalai socialinių tinklų tarpe – „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“. Kiti į rinkodaros strategiją dar nepatenka, tačiau niekada negali žinoti – galbūt jau kitą savaitę ir pateks.

Taip pat nebeliko produktų, kuriems iš anksto galėtume numatyti tik tam tikrus kanalus – kiekvienam atskirai turime galvoti, ką gi darysime šiuo atveju.

Pavyzdžiui, sausį pristatydami „Powerbot“ siurblį beveik visai nekomunikavome viešaisiais kanalais, o ėmėmės viešųjų ryšių ir socialinės medijos bendradarbiavimo su „Kačių kavine“. Siurblys gerai renka kačių plaukus, todėl toks partneris atrodė itin tinkamas. Pavyko, buvo įdomu ir gavome labai gerus rezultatus.

Kai kuriuos produktus reklamuoti tam tikruose kanaluose yra itin sudėtinga. Pavyzdžiui, yra labai sunku sugalvoti įtraukiančios veiklos „Facebook“ socialiniame tinkle, kurios metu galėtume reklamuoti, pavyzdžiui, šaldytuvą. „Galaxy“ – visiškai paprasta. Šaldytuvas – gerokai sudėtingiau, tačiau pasistengus – įmanoma.

Visa tai, žinoma, nereiškia, kad negalima iškabinti plakatų mieste. Tačiau rinkodara keičiasi – „Samsung“ užrašas ant „Vilniaus vartų“ buvo nuimtas šių metų pradžioje. Dėl to, kad tai buvo senamadiškas reklamos metodas. Kita vertus, „Samsung“ yra korėjiečių kompanija, jos vadovybėje – daug vyresnės kartos žmonių, kurie rinkodarą supranta tokią, kokia ji buvo anksčiau. Jei apsilankytumėte Seule, pamatytumėte daugybę šviečiančių ženklų mieste.

Tame nėra nieko blogo. Tai taip pat yra veikla, skatinanti ženklo žinomumą. Tačiau mums, turint galvoje kas mes esame ir kokias galimybes turime, tokia rinkodara nebeatrodo reikalinga.

- Ačiū už pokalbį!

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau