Kelias į lietuvio širdį – prietaisų energetinis efektyvumas

Publikuota: 2015-10-05
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.

Vartotojai Lietuvoje yra itin aktyvūs socialiniame tinkle „Facebook“ ir daug dėmesio skiria buities prietaisų energetiniam efektyvumui, duodama interviu VŽ sako Elina Liepina, naujoji „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė.

Ponia Liepina VŽ tikina, kad dirbant „Samsung“ nėra prasmės daug dėmesio kreipti krizių valdymui. Kuomet į tyrimų ir vystymo veiklą yra investuojami tokie milžiniški pinigai, tikina ji (2014 m. Korėjos bendrovė į tyrimus ir vystymą investavo 13,8 mlrd. USD ir yra viena daugiausiai šioje srityje išleidžiančių bendrovių pasaulyje – VŽ), tikimybė išleisti blogą produktą yra labai maža. Tačiau ji pripažįsta, kad korėjiečių korporacijos veikloje dar tenka susidurti su senamadiškais rinkodaros sprendimais.

– Kas, jūsų nuomone, skiria gerą rinkodaros kampaniją, nuo prastos?

Ruošdami rinkodaros kampanijas kreipiame labai daug dėmesio į vietinį kontekstą. Net kuomet paleidžiame pasaulines rinkodaros kampanijas, turime labai kruopščiai pažvelgti į tai, kas aktualu ir įdomu vietinei auditorijai. Tai, manau, vienas bruožų, būdingų gerai rinkodaros kampanijai.

– Kas įdomu Lietuvos auditorijai?

„Samsung“ nuolat atlieka rinkos tyrimus ir sudarinėja „Samsung Living Business“ indeksą. Šie tyrimai mums parodo, kas aktualu atskiroms rinkoms.

Vienas įdomus Lietuvos aspektas, kurį išsiaiškinome, yra tai, kad vartotojams Lietuvoje itin svarbu energijos sanaudos. Net jei iš pažiūros Estija gali pasirodyti „žalesnė“ šalis, vartotojai Lietuvoje labai daug dėmesio skiria energijos taupymui. Dėl to visuomet galvojame, kaip galėtume tokioje šviesoje pateikti skalbimo mašinas, šaldytuvus.

Kalbant apie išmaniuosius telefonus, pastebėjome dar vieną įdomų dalyką. Lietuviai yra linkę nutraukti santykius per socialinius tinklus. Esate aktyvesni socialinių tinklų vartotojai, nei mes (latviai – VŽ) ir dažniau jais nutraukiate santykius. Tai įdomu. Tiesa, dar to rinkodarai nepanaudojome.

Beje, kada pradėsite naudoti „Twitter“? Latvijoje, pavyzdžiui, šiame socialiniame tinkle yra labai stabili vartotojų bazė, todėl yra prasminga reklamuotis šioje platformoje. Lietuvoje skaičiai, deja, dar yra labai maži. Galbūt jie paaugs.

Tiesa, jūs esate labai aktyvūs „Facebook“ vartotojai, gerokai aktyvesni, nei latviai ar estai. Taip pat pastaruoju metu vis labiau įsitraukiate į „Instagram“. Galbūt „Twitter sulauks ir savo eilės.

Estai, pavyzdžiui, palyginti su latviais ar lietuviais, yra labiau linkę prie naujausiųjų technologijų. Daugiau jų naudojasi planšetėmis, jas palyginti dažniau naudoja moterys. Tiesa, šis atradimas daugeliui nebuvo staigmena.

– Tai skirtumai. Kas vienija visas tris Baltijos šalis?

Šiuo metu – krepšinis (pokalbis vyko vykstant Europos krepšinio čempionato etapui Rygoje – VŽ). Tiesa, šiaip lietuviai labiau mėgsta krepšinį, latviai – ledo ritulį, estai – dviračių sportą. Esame darę rinkodaros kampanijų atsižvelgdami į šiuos pomėgius. „Samsung Generation“, pavyzdžiui, buvo rinkodaros kampanija, sukurta atsižvelgiant į jūsų vietinį pomėgį.

Visi drauge vis labiau mėgstame didesnius ekranus. Vartotojai jų nori, o mes vis pigiau galime juos pagaminti. Prieš kelis metus būtume sakę, kad 40 colių įstrižainės ekranas yra gero dydžio. Dabar bazinė įstrižainė yra 55 coliai, o tinkamas ekrano dydis yra 65 coliai ir daugiau.

Planšetės yra produktų kategorija, kuri vystosi labai staigiai ir yra labai įdomi. Malondaikčiai taip pat. Tai labai jauna produktų kategorija, tačiau ji įgauna pagreitį. Tiesa, šių produktų asortimentas, priešingai, nei, tarkime, išmaniųjų telefonų, dar nėra išvystytas visoms kainų kategorijoms.

Kalbant apie planšetes, yra dar viena įdomi tendencija. Namų ūkiuose atsiranda poreikis įsigyti vis naują planšetinį kompiuterį. Senesnio modelio planšetė tampa žaislu vaikams, suaugusieji nori jiems nupirkti atskirą prietaisą, kad nereikėtų dalintis tuo pačiu, kuriuo suaugusieji dirba ar kuriame skaito.

– Negyvenate tik šia diena, planuojate į priekį. Kokie yra „Samsung“ rinkodaros planai Baltijos šalims?

Šiuo metu karščiausia tema, kuriai skiriame daug dėmesio, yra „daiktų internetas“. Tai reiškia, kad svarbu tampa ne tik labai geri produktai atskirai, bet tai, kaip jie bendrauja tarpusavyje, su kitais išmaniųjų namų elementais.

Iš rinkodaros perspektyvos, tiesa, tokiems produktams nebūtinai reikia mieste iškabinėtų plakatų. Link išmaniųjų namų juda ne tik Baltijos šalys, bet ir visas likęs pasaulis. Tokiems dalykams atpažinti plakatas nebūtinas, yra kitų būdų, kaip tai galime komunikuoti.

Anksčiau užtekdavo sukurti 30 sekundžių reklaminį klipuką ir mūsų darbas būdavo baigtas. Dabar viskas pasikeitė. Praėjusiais metais, pavyzdžiui, surengėme akciją Latvijoje ir čia, Vilniuje, pavadintą „Sodas ant stogo“. Ant „Soul Box“ stogo įrengėme terasą po atviru dangumi, kur sukūrėme inovatyvią aplinką.

Buvo demonstruojami HDTV televizoriai, garso sistemos, per kurias vakarėlių metu grojo didžėjai. Tai buvo vienas iš būdų, kaip išradingai pristatyti produktus – apie garso sistemas ar dvigubų durų šaldytuvus plakatų nebuvo.

- Su kiek skirtingų komunikacijos kanalų tenka dirbti didelės korporacijos rinkodarininkui Baltijos šalyse?

Kanalų yra daug ir esu tikra, kad rytoj jų bus dar daugiau. Ne tik tai – ribos tarp jų nyksta. Jei šiandien stebime tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ar „Instagram“, rytoj jau reikės stebėti „Vine“, „Snapchat“, „Pinterest“.

„LinkedIn“ atvejis yra labai įdomus. Labai ilgą laiką šis tinklas buvo labai neaktyvus, tačiau pamažu jie pradeda suvokti savo potencialą ir ieško galimybių savo vartotojus pritraukti naudotis tinklu aktyviau.

Visgi, kol kas galingiausi komunikacijos kanalai socialinių tinklų tarpe – „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“. Kiti į rinkodaros strategiją dar nepatenka, tačiau niekada negali žinoti – galbūt jau kitą savaitę ir pateks.

Taip pat nebeliko produktų, kuriems iš anksto galėtume numatyti tik tam tikrus kanalus – kiekvienam atskirai turime galvoti, ką gi darysime šiuo atveju.

Pavyzdžiui, sausį pristatydami „Powerbot“ siurblį beveik visai nekomunikavome viešaisiais kanalais, o ėmėmės viešųjų ryšių ir socialinės medijos bendradarbiavimo su „Kačių kavine“. Siurblys gerai renka kačių plaukus, todėl toks partneris atrodė itin tinkamas. Pavyko, buvo įdomu ir gavome labai gerus rezultatus.

Kai kuriuos produktus reklamuoti tam tikruose kanaluose yra itin sudėtinga. Pavyzdžiui, yra labai sunku sugalvoti įtraukiančios veiklos „Facebook“ socialiniame tinkle, kurios metu galėtume reklamuoti, pavyzdžiui, šaldytuvą. „Galaxy“ – visiškai paprasta. Šaldytuvas – gerokai sudėtingiau, tačiau pasistengus – įmanoma.

Visa tai, žinoma, nereiškia, kad negalima iškabinti plakatų mieste. Tačiau rinkodara keičiasi – „Samsung“ užrašas ant „Vilniaus vartų“ buvo nuimtas šių metų pradžioje. Dėl to, kad tai buvo senamadiškas reklamos metodas. Kita vertus, „Samsung“ yra korėjiečių kompanija, jos vadovybėje – daug vyresnės kartos žmonių, kurie rinkodarą supranta tokią, kokia ji buvo anksčiau. Jei apsilankytumėte Seule, pamatytumėte daugybę šviečiančių ženklų mieste.

Tame nėra nieko blogo. Tai taip pat yra veikla, skatinanti ženklo žinomumą. Tačiau mums, turint galvoje kas mes esame ir kokias galimybes turime, tokia rinkodara nebeatrodo reikalinga.

- Ačiū už pokalbį!

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau