Kelias į lietuvio širdį – prietaisų energetinis efektyvumas

Publikuota: 2015-10-05
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.

Vartotojai Lietuvoje yra itin aktyvūs socialiniame tinkle „Facebook“ ir daug dėmesio skiria buities prietaisų energetiniam efektyvumui, duodama interviu VŽ sako Elina Liepina, naujoji „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė.

Ponia Liepina VŽ tikina, kad dirbant „Samsung“ nėra prasmės daug dėmesio kreipti krizių valdymui. Kuomet į tyrimų ir vystymo veiklą yra investuojami tokie milžiniški pinigai, tikina ji (2014 m. Korėjos bendrovė į tyrimus ir vystymą investavo 13,8 mlrd. USD ir yra viena daugiausiai šioje srityje išleidžiančių bendrovių pasaulyje – VŽ), tikimybė išleisti blogą produktą yra labai maža. Tačiau ji pripažįsta, kad korėjiečių korporacijos veikloje dar tenka susidurti su senamadiškais rinkodaros sprendimais.

– Kas, jūsų nuomone, skiria gerą rinkodaros kampaniją, nuo prastos?

Ruošdami rinkodaros kampanijas kreipiame labai daug dėmesio į vietinį kontekstą. Net kuomet paleidžiame pasaulines rinkodaros kampanijas, turime labai kruopščiai pažvelgti į tai, kas aktualu ir įdomu vietinei auditorijai. Tai, manau, vienas bruožų, būdingų gerai rinkodaros kampanijai.

– Kas įdomu Lietuvos auditorijai?

„Samsung“ nuolat atlieka rinkos tyrimus ir sudarinėja „Samsung Living Business“ indeksą. Šie tyrimai mums parodo, kas aktualu atskiroms rinkoms.

Vienas įdomus Lietuvos aspektas, kurį išsiaiškinome, yra tai, kad vartotojams Lietuvoje itin svarbu energijos sanaudos. Net jei iš pažiūros Estija gali pasirodyti „žalesnė“ šalis, vartotojai Lietuvoje labai daug dėmesio skiria energijos taupymui. Dėl to visuomet galvojame, kaip galėtume tokioje šviesoje pateikti skalbimo mašinas, šaldytuvus.

Kalbant apie išmaniuosius telefonus, pastebėjome dar vieną įdomų dalyką. Lietuviai yra linkę nutraukti santykius per socialinius tinklus. Esate aktyvesni socialinių tinklų vartotojai, nei mes (latviai – VŽ) ir dažniau jais nutraukiate santykius. Tai įdomu. Tiesa, dar to rinkodarai nepanaudojome.

Beje, kada pradėsite naudoti „Twitter“? Latvijoje, pavyzdžiui, šiame socialiniame tinkle yra labai stabili vartotojų bazė, todėl yra prasminga reklamuotis šioje platformoje. Lietuvoje skaičiai, deja, dar yra labai maži. Galbūt jie paaugs.

Tiesa, jūs esate labai aktyvūs „Facebook“ vartotojai, gerokai aktyvesni, nei latviai ar estai. Taip pat pastaruoju metu vis labiau įsitraukiate į „Instagram“. Galbūt „Twitter sulauks ir savo eilės.

Estai, pavyzdžiui, palyginti su latviais ar lietuviais, yra labiau linkę prie naujausiųjų technologijų. Daugiau jų naudojasi planšetėmis, jas palyginti dažniau naudoja moterys. Tiesa, šis atradimas daugeliui nebuvo staigmena.

– Tai skirtumai. Kas vienija visas tris Baltijos šalis?

Šiuo metu – krepšinis (pokalbis vyko vykstant Europos krepšinio čempionato etapui Rygoje – VŽ). Tiesa, šiaip lietuviai labiau mėgsta krepšinį, latviai – ledo ritulį, estai – dviračių sportą. Esame darę rinkodaros kampanijų atsižvelgdami į šiuos pomėgius. „Samsung Generation“, pavyzdžiui, buvo rinkodaros kampanija, sukurta atsižvelgiant į jūsų vietinį pomėgį.

Visi drauge vis labiau mėgstame didesnius ekranus. Vartotojai jų nori, o mes vis pigiau galime juos pagaminti. Prieš kelis metus būtume sakę, kad 40 colių įstrižainės ekranas yra gero dydžio. Dabar bazinė įstrižainė yra 55 coliai, o tinkamas ekrano dydis yra 65 coliai ir daugiau.

Planšetės yra produktų kategorija, kuri vystosi labai staigiai ir yra labai įdomi. Malondaikčiai taip pat. Tai labai jauna produktų kategorija, tačiau ji įgauna pagreitį. Tiesa, šių produktų asortimentas, priešingai, nei, tarkime, išmaniųjų telefonų, dar nėra išvystytas visoms kainų kategorijoms.

Kalbant apie planšetes, yra dar viena įdomi tendencija. Namų ūkiuose atsiranda poreikis įsigyti vis naują planšetinį kompiuterį. Senesnio modelio planšetė tampa žaislu vaikams, suaugusieji nori jiems nupirkti atskirą prietaisą, kad nereikėtų dalintis tuo pačiu, kuriuo suaugusieji dirba ar kuriame skaito.

– Negyvenate tik šia diena, planuojate į priekį. Kokie yra „Samsung“ rinkodaros planai Baltijos šalims?

Šiuo metu karščiausia tema, kuriai skiriame daug dėmesio, yra „daiktų internetas“. Tai reiškia, kad svarbu tampa ne tik labai geri produktai atskirai, bet tai, kaip jie bendrauja tarpusavyje, su kitais išmaniųjų namų elementais.

Iš rinkodaros perspektyvos, tiesa, tokiems produktams nebūtinai reikia mieste iškabinėtų plakatų. Link išmaniųjų namų juda ne tik Baltijos šalys, bet ir visas likęs pasaulis. Tokiems dalykams atpažinti plakatas nebūtinas, yra kitų būdų, kaip tai galime komunikuoti.

Anksčiau užtekdavo sukurti 30 sekundžių reklaminį klipuką ir mūsų darbas būdavo baigtas. Dabar viskas pasikeitė. Praėjusiais metais, pavyzdžiui, surengėme akciją Latvijoje ir čia, Vilniuje, pavadintą „Sodas ant stogo“. Ant „Soul Box“ stogo įrengėme terasą po atviru dangumi, kur sukūrėme inovatyvią aplinką.

Buvo demonstruojami HDTV televizoriai, garso sistemos, per kurias vakarėlių metu grojo didžėjai. Tai buvo vienas iš būdų, kaip išradingai pristatyti produktus – apie garso sistemas ar dvigubų durų šaldytuvus plakatų nebuvo.

- Su kiek skirtingų komunikacijos kanalų tenka dirbti didelės korporacijos rinkodarininkui Baltijos šalyse?

Kanalų yra daug ir esu tikra, kad rytoj jų bus dar daugiau. Ne tik tai – ribos tarp jų nyksta. Jei šiandien stebime tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ar „Instagram“, rytoj jau reikės stebėti „Vine“, „Snapchat“, „Pinterest“.

„LinkedIn“ atvejis yra labai įdomus. Labai ilgą laiką šis tinklas buvo labai neaktyvus, tačiau pamažu jie pradeda suvokti savo potencialą ir ieško galimybių savo vartotojus pritraukti naudotis tinklu aktyviau.

Visgi, kol kas galingiausi komunikacijos kanalai socialinių tinklų tarpe – „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“. Kiti į rinkodaros strategiją dar nepatenka, tačiau niekada negali žinoti – galbūt jau kitą savaitę ir pateks.

Taip pat nebeliko produktų, kuriems iš anksto galėtume numatyti tik tam tikrus kanalus – kiekvienam atskirai turime galvoti, ką gi darysime šiuo atveju.

Pavyzdžiui, sausį pristatydami „Powerbot“ siurblį beveik visai nekomunikavome viešaisiais kanalais, o ėmėmės viešųjų ryšių ir socialinės medijos bendradarbiavimo su „Kačių kavine“. Siurblys gerai renka kačių plaukus, todėl toks partneris atrodė itin tinkamas. Pavyko, buvo įdomu ir gavome labai gerus rezultatus.

Kai kuriuos produktus reklamuoti tam tikruose kanaluose yra itin sudėtinga. Pavyzdžiui, yra labai sunku sugalvoti įtraukiančios veiklos „Facebook“ socialiniame tinkle, kurios metu galėtume reklamuoti, pavyzdžiui, šaldytuvą. „Galaxy“ – visiškai paprasta. Šaldytuvas – gerokai sudėtingiau, tačiau pasistengus – įmanoma.

Visa tai, žinoma, nereiškia, kad negalima iškabinti plakatų mieste. Tačiau rinkodara keičiasi – „Samsung“ užrašas ant „Vilniaus vartų“ buvo nuimtas šių metų pradžioje. Dėl to, kad tai buvo senamadiškas reklamos metodas. Kita vertus, „Samsung“ yra korėjiečių kompanija, jos vadovybėje – daug vyresnės kartos žmonių, kurie rinkodarą supranta tokią, kokia ji buvo anksčiau. Jei apsilankytumėte Seule, pamatytumėte daugybę šviečiančių ženklų mieste.

Tame nėra nieko blogo. Tai taip pat yra veikla, skatinanti ženklo žinomumą. Tačiau mums, turint galvoje kas mes esame ir kokias galimybes turime, tokia rinkodara nebeatrodo reikalinga.

- Ačiū už pokalbį!

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje 1

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau