Kelias į lietuvio širdį – prietaisų energetinis efektyvumas

Publikuota: 2015-10-05
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.

Vartotojai Lietuvoje yra itin aktyvūs socialiniame tinkle „Facebook“ ir daug dėmesio skiria buities prietaisų energetiniam efektyvumui, duodama interviu VŽ sako Elina Liepina, naujoji „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė.

Ponia Liepina VŽ tikina, kad dirbant „Samsung“ nėra prasmės daug dėmesio kreipti krizių valdymui. Kuomet į tyrimų ir vystymo veiklą yra investuojami tokie milžiniški pinigai, tikina ji (2014 m. Korėjos bendrovė į tyrimus ir vystymą investavo 13,8 mlrd. USD ir yra viena daugiausiai šioje srityje išleidžiančių bendrovių pasaulyje – VŽ), tikimybė išleisti blogą produktą yra labai maža. Tačiau ji pripažįsta, kad korėjiečių korporacijos veikloje dar tenka susidurti su senamadiškais rinkodaros sprendimais.

– Kas, jūsų nuomone, skiria gerą rinkodaros kampaniją, nuo prastos?

Ruošdami rinkodaros kampanijas kreipiame labai daug dėmesio į vietinį kontekstą. Net kuomet paleidžiame pasaulines rinkodaros kampanijas, turime labai kruopščiai pažvelgti į tai, kas aktualu ir įdomu vietinei auditorijai. Tai, manau, vienas bruožų, būdingų gerai rinkodaros kampanijai.

– Kas įdomu Lietuvos auditorijai?

„Samsung“ nuolat atlieka rinkos tyrimus ir sudarinėja „Samsung Living Business“ indeksą. Šie tyrimai mums parodo, kas aktualu atskiroms rinkoms.

Vienas įdomus Lietuvos aspektas, kurį išsiaiškinome, yra tai, kad vartotojams Lietuvoje itin svarbu energijos sanaudos. Net jei iš pažiūros Estija gali pasirodyti „žalesnė“ šalis, vartotojai Lietuvoje labai daug dėmesio skiria energijos taupymui. Dėl to visuomet galvojame, kaip galėtume tokioje šviesoje pateikti skalbimo mašinas, šaldytuvus.

Kalbant apie išmaniuosius telefonus, pastebėjome dar vieną įdomų dalyką. Lietuviai yra linkę nutraukti santykius per socialinius tinklus. Esate aktyvesni socialinių tinklų vartotojai, nei mes (latviai – VŽ) ir dažniau jais nutraukiate santykius. Tai įdomu. Tiesa, dar to rinkodarai nepanaudojome.

Beje, kada pradėsite naudoti „Twitter“? Latvijoje, pavyzdžiui, šiame socialiniame tinkle yra labai stabili vartotojų bazė, todėl yra prasminga reklamuotis šioje platformoje. Lietuvoje skaičiai, deja, dar yra labai maži. Galbūt jie paaugs.

Tiesa, jūs esate labai aktyvūs „Facebook“ vartotojai, gerokai aktyvesni, nei latviai ar estai. Taip pat pastaruoju metu vis labiau įsitraukiate į „Instagram“. Galbūt „Twitter sulauks ir savo eilės.

Estai, pavyzdžiui, palyginti su latviais ar lietuviais, yra labiau linkę prie naujausiųjų technologijų. Daugiau jų naudojasi planšetėmis, jas palyginti dažniau naudoja moterys. Tiesa, šis atradimas daugeliui nebuvo staigmena.

– Tai skirtumai. Kas vienija visas tris Baltijos šalis?

Šiuo metu – krepšinis (pokalbis vyko vykstant Europos krepšinio čempionato etapui Rygoje – VŽ). Tiesa, šiaip lietuviai labiau mėgsta krepšinį, latviai – ledo ritulį, estai – dviračių sportą. Esame darę rinkodaros kampanijų atsižvelgdami į šiuos pomėgius. „Samsung Generation“, pavyzdžiui, buvo rinkodaros kampanija, sukurta atsižvelgiant į jūsų vietinį pomėgį.

Visi drauge vis labiau mėgstame didesnius ekranus. Vartotojai jų nori, o mes vis pigiau galime juos pagaminti. Prieš kelis metus būtume sakę, kad 40 colių įstrižainės ekranas yra gero dydžio. Dabar bazinė įstrižainė yra 55 coliai, o tinkamas ekrano dydis yra 65 coliai ir daugiau.

Planšetės yra produktų kategorija, kuri vystosi labai staigiai ir yra labai įdomi. Malondaikčiai taip pat. Tai labai jauna produktų kategorija, tačiau ji įgauna pagreitį. Tiesa, šių produktų asortimentas, priešingai, nei, tarkime, išmaniųjų telefonų, dar nėra išvystytas visoms kainų kategorijoms.

Kalbant apie planšetes, yra dar viena įdomi tendencija. Namų ūkiuose atsiranda poreikis įsigyti vis naują planšetinį kompiuterį. Senesnio modelio planšetė tampa žaislu vaikams, suaugusieji nori jiems nupirkti atskirą prietaisą, kad nereikėtų dalintis tuo pačiu, kuriuo suaugusieji dirba ar kuriame skaito.

– Negyvenate tik šia diena, planuojate į priekį. Kokie yra „Samsung“ rinkodaros planai Baltijos šalims?

Šiuo metu karščiausia tema, kuriai skiriame daug dėmesio, yra „daiktų internetas“. Tai reiškia, kad svarbu tampa ne tik labai geri produktai atskirai, bet tai, kaip jie bendrauja tarpusavyje, su kitais išmaniųjų namų elementais.

Iš rinkodaros perspektyvos, tiesa, tokiems produktams nebūtinai reikia mieste iškabinėtų plakatų. Link išmaniųjų namų juda ne tik Baltijos šalys, bet ir visas likęs pasaulis. Tokiems dalykams atpažinti plakatas nebūtinas, yra kitų būdų, kaip tai galime komunikuoti.

Anksčiau užtekdavo sukurti 30 sekundžių reklaminį klipuką ir mūsų darbas būdavo baigtas. Dabar viskas pasikeitė. Praėjusiais metais, pavyzdžiui, surengėme akciją Latvijoje ir čia, Vilniuje, pavadintą „Sodas ant stogo“. Ant „Soul Box“ stogo įrengėme terasą po atviru dangumi, kur sukūrėme inovatyvią aplinką.

Buvo demonstruojami HDTV televizoriai, garso sistemos, per kurias vakarėlių metu grojo didžėjai. Tai buvo vienas iš būdų, kaip išradingai pristatyti produktus – apie garso sistemas ar dvigubų durų šaldytuvus plakatų nebuvo.

- Su kiek skirtingų komunikacijos kanalų tenka dirbti didelės korporacijos rinkodarininkui Baltijos šalyse?

Kanalų yra daug ir esu tikra, kad rytoj jų bus dar daugiau. Ne tik tai – ribos tarp jų nyksta. Jei šiandien stebime tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ar „Instagram“, rytoj jau reikės stebėti „Vine“, „Snapchat“, „Pinterest“.

„LinkedIn“ atvejis yra labai įdomus. Labai ilgą laiką šis tinklas buvo labai neaktyvus, tačiau pamažu jie pradeda suvokti savo potencialą ir ieško galimybių savo vartotojus pritraukti naudotis tinklu aktyviau.

Visgi, kol kas galingiausi komunikacijos kanalai socialinių tinklų tarpe – „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“. Kiti į rinkodaros strategiją dar nepatenka, tačiau niekada negali žinoti – galbūt jau kitą savaitę ir pateks.

Taip pat nebeliko produktų, kuriems iš anksto galėtume numatyti tik tam tikrus kanalus – kiekvienam atskirai turime galvoti, ką gi darysime šiuo atveju.

Pavyzdžiui, sausį pristatydami „Powerbot“ siurblį beveik visai nekomunikavome viešaisiais kanalais, o ėmėmės viešųjų ryšių ir socialinės medijos bendradarbiavimo su „Kačių kavine“. Siurblys gerai renka kačių plaukus, todėl toks partneris atrodė itin tinkamas. Pavyko, buvo įdomu ir gavome labai gerus rezultatus.

Kai kuriuos produktus reklamuoti tam tikruose kanaluose yra itin sudėtinga. Pavyzdžiui, yra labai sunku sugalvoti įtraukiančios veiklos „Facebook“ socialiniame tinkle, kurios metu galėtume reklamuoti, pavyzdžiui, šaldytuvą. „Galaxy“ – visiškai paprasta. Šaldytuvas – gerokai sudėtingiau, tačiau pasistengus – įmanoma.

Visa tai, žinoma, nereiškia, kad negalima iškabinti plakatų mieste. Tačiau rinkodara keičiasi – „Samsung“ užrašas ant „Vilniaus vartų“ buvo nuimtas šių metų pradžioje. Dėl to, kad tai buvo senamadiškas reklamos metodas. Kita vertus, „Samsung“ yra korėjiečių kompanija, jos vadovybėje – daug vyresnės kartos žmonių, kurie rinkodarą supranta tokią, kokia ji buvo anksčiau. Jei apsilankytumėte Seule, pamatytumėte daugybę šviečiančių ženklų mieste.

Tame nėra nieko blogo. Tai taip pat yra veikla, skatinanti ženklo žinomumą. Tačiau mums, turint galvoje kas mes esame ir kokias galimybes turime, tokia rinkodara nebeatrodo reikalinga.

- Ačiū už pokalbį!

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau