Kelias į lietuvio širdį – prietaisų energetinis efektyvumas

Publikuota: 2015-10-05
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
Elina Liepina, „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė. Naglio Navako (VŽ) nuotr.

Vartotojai Lietuvoje yra itin aktyvūs socialiniame tinkle „Facebook“ ir daug dėmesio skiria buities prietaisų energetiniam efektyvumui, duodama interviu VŽ sako Elina Liepina, naujoji „Samsung Electronics Baltics“ rinkodaros vadovė.

Ponia Liepina VŽ tikina, kad dirbant „Samsung“ nėra prasmės daug dėmesio kreipti krizių valdymui. Kuomet į tyrimų ir vystymo veiklą yra investuojami tokie milžiniški pinigai, tikina ji (2014 m. Korėjos bendrovė į tyrimus ir vystymą investavo 13,8 mlrd. USD ir yra viena daugiausiai šioje srityje išleidžiančių bendrovių pasaulyje – VŽ), tikimybė išleisti blogą produktą yra labai maža. Tačiau ji pripažįsta, kad korėjiečių korporacijos veikloje dar tenka susidurti su senamadiškais rinkodaros sprendimais.

– Kas, jūsų nuomone, skiria gerą rinkodaros kampaniją, nuo prastos?

Ruošdami rinkodaros kampanijas kreipiame labai daug dėmesio į vietinį kontekstą. Net kuomet paleidžiame pasaulines rinkodaros kampanijas, turime labai kruopščiai pažvelgti į tai, kas aktualu ir įdomu vietinei auditorijai. Tai, manau, vienas bruožų, būdingų gerai rinkodaros kampanijai.

– Kas įdomu Lietuvos auditorijai?

„Samsung“ nuolat atlieka rinkos tyrimus ir sudarinėja „Samsung Living Business“ indeksą. Šie tyrimai mums parodo, kas aktualu atskiroms rinkoms.

Vienas įdomus Lietuvos aspektas, kurį išsiaiškinome, yra tai, kad vartotojams Lietuvoje itin svarbu energijos sanaudos. Net jei iš pažiūros Estija gali pasirodyti „žalesnė“ šalis, vartotojai Lietuvoje labai daug dėmesio skiria energijos taupymui. Dėl to visuomet galvojame, kaip galėtume tokioje šviesoje pateikti skalbimo mašinas, šaldytuvus.

Kalbant apie išmaniuosius telefonus, pastebėjome dar vieną įdomų dalyką. Lietuviai yra linkę nutraukti santykius per socialinius tinklus. Esate aktyvesni socialinių tinklų vartotojai, nei mes (latviai – VŽ) ir dažniau jais nutraukiate santykius. Tai įdomu. Tiesa, dar to rinkodarai nepanaudojome.

Beje, kada pradėsite naudoti „Twitter“? Latvijoje, pavyzdžiui, šiame socialiniame tinkle yra labai stabili vartotojų bazė, todėl yra prasminga reklamuotis šioje platformoje. Lietuvoje skaičiai, deja, dar yra labai maži. Galbūt jie paaugs.

Tiesa, jūs esate labai aktyvūs „Facebook“ vartotojai, gerokai aktyvesni, nei latviai ar estai. Taip pat pastaruoju metu vis labiau įsitraukiate į „Instagram“. Galbūt „Twitter sulauks ir savo eilės.

Estai, pavyzdžiui, palyginti su latviais ar lietuviais, yra labiau linkę prie naujausiųjų technologijų. Daugiau jų naudojasi planšetėmis, jas palyginti dažniau naudoja moterys. Tiesa, šis atradimas daugeliui nebuvo staigmena.

– Tai skirtumai. Kas vienija visas tris Baltijos šalis?

Šiuo metu – krepšinis (pokalbis vyko vykstant Europos krepšinio čempionato etapui Rygoje – VŽ). Tiesa, šiaip lietuviai labiau mėgsta krepšinį, latviai – ledo ritulį, estai – dviračių sportą. Esame darę rinkodaros kampanijų atsižvelgdami į šiuos pomėgius. „Samsung Generation“, pavyzdžiui, buvo rinkodaros kampanija, sukurta atsižvelgiant į jūsų vietinį pomėgį.

Visi drauge vis labiau mėgstame didesnius ekranus. Vartotojai jų nori, o mes vis pigiau galime juos pagaminti. Prieš kelis metus būtume sakę, kad 40 colių įstrižainės ekranas yra gero dydžio. Dabar bazinė įstrižainė yra 55 coliai, o tinkamas ekrano dydis yra 65 coliai ir daugiau.

Planšetės yra produktų kategorija, kuri vystosi labai staigiai ir yra labai įdomi. Malondaikčiai taip pat. Tai labai jauna produktų kategorija, tačiau ji įgauna pagreitį. Tiesa, šių produktų asortimentas, priešingai, nei, tarkime, išmaniųjų telefonų, dar nėra išvystytas visoms kainų kategorijoms.

Kalbant apie planšetes, yra dar viena įdomi tendencija. Namų ūkiuose atsiranda poreikis įsigyti vis naują planšetinį kompiuterį. Senesnio modelio planšetė tampa žaislu vaikams, suaugusieji nori jiems nupirkti atskirą prietaisą, kad nereikėtų dalintis tuo pačiu, kuriuo suaugusieji dirba ar kuriame skaito.

– Negyvenate tik šia diena, planuojate į priekį. Kokie yra „Samsung“ rinkodaros planai Baltijos šalims?

Šiuo metu karščiausia tema, kuriai skiriame daug dėmesio, yra „daiktų internetas“. Tai reiškia, kad svarbu tampa ne tik labai geri produktai atskirai, bet tai, kaip jie bendrauja tarpusavyje, su kitais išmaniųjų namų elementais.

Iš rinkodaros perspektyvos, tiesa, tokiems produktams nebūtinai reikia mieste iškabinėtų plakatų. Link išmaniųjų namų juda ne tik Baltijos šalys, bet ir visas likęs pasaulis. Tokiems dalykams atpažinti plakatas nebūtinas, yra kitų būdų, kaip tai galime komunikuoti.

Anksčiau užtekdavo sukurti 30 sekundžių reklaminį klipuką ir mūsų darbas būdavo baigtas. Dabar viskas pasikeitė. Praėjusiais metais, pavyzdžiui, surengėme akciją Latvijoje ir čia, Vilniuje, pavadintą „Sodas ant stogo“. Ant „Soul Box“ stogo įrengėme terasą po atviru dangumi, kur sukūrėme inovatyvią aplinką.

Buvo demonstruojami HDTV televizoriai, garso sistemos, per kurias vakarėlių metu grojo didžėjai. Tai buvo vienas iš būdų, kaip išradingai pristatyti produktus – apie garso sistemas ar dvigubų durų šaldytuvus plakatų nebuvo.

- Su kiek skirtingų komunikacijos kanalų tenka dirbti didelės korporacijos rinkodarininkui Baltijos šalyse?

Kanalų yra daug ir esu tikra, kad rytoj jų bus dar daugiau. Ne tik tai – ribos tarp jų nyksta. Jei šiandien stebime tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ar „Instagram“, rytoj jau reikės stebėti „Vine“, „Snapchat“, „Pinterest“.

„LinkedIn“ atvejis yra labai įdomus. Labai ilgą laiką šis tinklas buvo labai neaktyvus, tačiau pamažu jie pradeda suvokti savo potencialą ir ieško galimybių savo vartotojus pritraukti naudotis tinklu aktyviau.

Visgi, kol kas galingiausi komunikacijos kanalai socialinių tinklų tarpe – „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“. Kiti į rinkodaros strategiją dar nepatenka, tačiau niekada negali žinoti – galbūt jau kitą savaitę ir pateks.

Taip pat nebeliko produktų, kuriems iš anksto galėtume numatyti tik tam tikrus kanalus – kiekvienam atskirai turime galvoti, ką gi darysime šiuo atveju.

Pavyzdžiui, sausį pristatydami „Powerbot“ siurblį beveik visai nekomunikavome viešaisiais kanalais, o ėmėmės viešųjų ryšių ir socialinės medijos bendradarbiavimo su „Kačių kavine“. Siurblys gerai renka kačių plaukus, todėl toks partneris atrodė itin tinkamas. Pavyko, buvo įdomu ir gavome labai gerus rezultatus.

Kai kuriuos produktus reklamuoti tam tikruose kanaluose yra itin sudėtinga. Pavyzdžiui, yra labai sunku sugalvoti įtraukiančios veiklos „Facebook“ socialiniame tinkle, kurios metu galėtume reklamuoti, pavyzdžiui, šaldytuvą. „Galaxy“ – visiškai paprasta. Šaldytuvas – gerokai sudėtingiau, tačiau pasistengus – įmanoma.

Visa tai, žinoma, nereiškia, kad negalima iškabinti plakatų mieste. Tačiau rinkodara keičiasi – „Samsung“ užrašas ant „Vilniaus vartų“ buvo nuimtas šių metų pradžioje. Dėl to, kad tai buvo senamadiškas reklamos metodas. Kita vertus, „Samsung“ yra korėjiečių kompanija, jos vadovybėje – daug vyresnės kartos žmonių, kurie rinkodarą supranta tokią, kokia ji buvo anksčiau. Jei apsilankytumėte Seule, pamatytumėte daugybę šviečiančių ženklų mieste.

Tame nėra nieko blogo. Tai taip pat yra veikla, skatinanti ženklo žinomumą. Tačiau mums, turint galvoje kas mes esame ir kokias galimybes turime, tokia rinkodara nebeatrodo reikalinga.

- Ačiū už pokalbį!

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau