Ką daryti, kad vartotojai neblokuotų reklamos

Publikuota: 2015-10-04
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“

Rinkodaros specialistai sugadino santykius su vartotojais ir jų požiūrį į reklamą, kurią šiandien pastarieji dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia. Daugeliui šiandien reikėtų iš esmės keisti komunikacijos strategiją.

Linas Šiautkulis, skaitmeninės rinkodaros ekspertas, reklamos tinklo „Adnet Media“ direktorius, VŽ skaitmeninės rinkodaros konferencijoje „Best Internet“ pabrėžia, kad prieš daugiau nei dešimtmetį vartotojai atsiversdavo beveik visus gaunamus laiškus, šiandien tas rodiklis – neįtikėtinai mažas, kaip ir reklamų paspaudimo rodikliai.

„Tačiau mes ir toliau vartotojus daužome reklama, nors žinome, kad reklama vartotojui turi būti pirmiausia aktuali. O daugelis eina elementariausiu ir populiariausiu keliu“, – kalba p. Šiautkulis.

Pasak jo, šiandien reikia dialogo, kaip padaryti, kad reklama, žinutė vartotojams būtų iš tikrųjų aktuali ir naudinga, o rinkodaros specialistams reikėtų nustoti gadinti kiekvieną šventąjį gralį, kurį tik atranda: tiesioginę rinkodarą, socialinius tinklus ar šiandieninį burtažodį – turinio rinkodarą.

„Iki dabartinės padėties, kai prekių ženklų atstovai vartotojus tiesiog užbombardavo reklamos žinutėmis, kurias šie dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia, ėjome pakankamai ilgai, tad ne vienam prekių ženklui privalu iš esmės persvarstyti savo komunikacijos strategiją. Vartotoją reikia paversti draugu, nesvarbu, kokį reklamos kanalą pasitelkiame: reklamjuostes, mobiliąją erdvę ar socialinius tinklus“, – tikina p. Šiautkulis.

Trys raktai

Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas, teigia, kad daugelis prekių ženklų vis dar bando kurti savo žinomumą pasitelkdami netinkamus metodus. Jie perkrauna vartotojus kalbėdami apie neaktualius jiems dalykus ar netinkamai parenka tikslinę auditoriją.

„Vartotojai blokuoja reklamas, nes nenori, kad juos blaškytų ir pertrauktų. Turime ieškoti būdų, kaip tinkamai perduoti žinutę skirtingais kanalais. Turime rasti naujų būdų, kaip pasiekti vartotojus, gerinti jų patirtį. Reklama turėtų būti kaip paslauga. Rinkodara turi pajudėti į priekį nuo paprasto žinučių siuntimo vartotojams. Reikia orientuotis į paslaugos kultūrą, galvoti, kaip teikti paslaugą vartotojams, ir kartu kurti prekės ar prekių ženklo žinomumą“, – kalba p. Knorppas.

Pasak jo, šiandieninės technologijos mums teikia gerokai daugiau galimybių pažinti vartotojus, tačiau turime tinkamai tai panaudoti.

„Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais. Ne mažiau čia svarbu pasitelkti duomenų analizę, tačiau vien jos nepakanka, reikia suprasti, ką duomenys iš tiesų signalizuoja“, – konferencijoje kalbėjo p. Knorppas.

Išsklaidytas dėmesys

Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius, pabrėžia, jog laiko paroje turime mažiau nei atliekame įvairiausių veiksmų, tad darydami vieną, tuo pačiu metu imamės ir kitos veiklos.

„Be to, šiemet ūgtelėjo žiniasklaidos kanalams skiriamas laikas, žmonės daugiau laiko praleidžia žiūrėdami televiziją, naršydami internete, socialiniuose tinkluose, mobiliuosiuose įrenginiuose, ir kuo toliau, tuo labiau tokia veikla dengia viena kitą. Ką tai reiškia prekių ženklams? Pirmiausia, jog vartotojų dėmesys yra visiškai išsklaidytas, tad prekių ženklų taip siekiamo visapusiško vartotojų įsitraukimo, dėmesio paprasčiausiai nebegali tikėtis. Tad prekių ženklams privalu keisti komunikacijos strategiją“, – kalba p. Gailius. Pasak jo, rinkodaros specialistai pernelyg daug dėmesio skiria priemonėms ir įrankiams.

„Kartais susitelkiama vien į „Google“ teikiamus įrankius, pernelyg sureikšminama išmaniųjų revoliucija ar šiandien auganti turinio rinkodara, tačiau koncentruotis reikėtų pirmiausia į vartotojus ir į viską pažvelgti jų akimis. Geros komunikacijos pavyzdžių yra, kad ir prekybos tinklas „John Lewis“ – jo kalėdinių reklamų laukia ir jomis dalijasi milijonai vartotojų, nors reklamose kalbama apie prekių ženklą, o ne apie nuolaidas“, – kalba p. Gailius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
11:03
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau