Ką daryti, kad vartotojai neblokuotų reklamos

Publikuota: 2015-10-04
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“

Rinkodaros specialistai sugadino santykius su vartotojais ir jų požiūrį į reklamą, kurią šiandien pastarieji dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia. Daugeliui šiandien reikėtų iš esmės keisti komunikacijos strategiją.

Linas Šiautkulis, skaitmeninės rinkodaros ekspertas, reklamos tinklo „Adnet Media“ direktorius, VŽ skaitmeninės rinkodaros konferencijoje „Best Internet“ pabrėžia, kad prieš daugiau nei dešimtmetį vartotojai atsiversdavo beveik visus gaunamus laiškus, šiandien tas rodiklis – neįtikėtinai mažas, kaip ir reklamų paspaudimo rodikliai.

„Tačiau mes ir toliau vartotojus daužome reklama, nors žinome, kad reklama vartotojui turi būti pirmiausia aktuali. O daugelis eina elementariausiu ir populiariausiu keliu“, – kalba p. Šiautkulis.

Pasak jo, šiandien reikia dialogo, kaip padaryti, kad reklama, žinutė vartotojams būtų iš tikrųjų aktuali ir naudinga, o rinkodaros specialistams reikėtų nustoti gadinti kiekvieną šventąjį gralį, kurį tik atranda: tiesioginę rinkodarą, socialinius tinklus ar šiandieninį burtažodį – turinio rinkodarą.

„Iki dabartinės padėties, kai prekių ženklų atstovai vartotojus tiesiog užbombardavo reklamos žinutėmis, kurias šie dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia, ėjome pakankamai ilgai, tad ne vienam prekių ženklui privalu iš esmės persvarstyti savo komunikacijos strategiją. Vartotoją reikia paversti draugu, nesvarbu, kokį reklamos kanalą pasitelkiame: reklamjuostes, mobiliąją erdvę ar socialinius tinklus“, – tikina p. Šiautkulis.

Trys raktai

Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas, teigia, kad daugelis prekių ženklų vis dar bando kurti savo žinomumą pasitelkdami netinkamus metodus. Jie perkrauna vartotojus kalbėdami apie neaktualius jiems dalykus ar netinkamai parenka tikslinę auditoriją.

„Vartotojai blokuoja reklamas, nes nenori, kad juos blaškytų ir pertrauktų. Turime ieškoti būdų, kaip tinkamai perduoti žinutę skirtingais kanalais. Turime rasti naujų būdų, kaip pasiekti vartotojus, gerinti jų patirtį. Reklama turėtų būti kaip paslauga. Rinkodara turi pajudėti į priekį nuo paprasto žinučių siuntimo vartotojams. Reikia orientuotis į paslaugos kultūrą, galvoti, kaip teikti paslaugą vartotojams, ir kartu kurti prekės ar prekių ženklo žinomumą“, – kalba p. Knorppas.

Pasak jo, šiandieninės technologijos mums teikia gerokai daugiau galimybių pažinti vartotojus, tačiau turime tinkamai tai panaudoti.

„Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais. Ne mažiau čia svarbu pasitelkti duomenų analizę, tačiau vien jos nepakanka, reikia suprasti, ką duomenys iš tiesų signalizuoja“, – konferencijoje kalbėjo p. Knorppas.

Išsklaidytas dėmesys

Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius, pabrėžia, jog laiko paroje turime mažiau nei atliekame įvairiausių veiksmų, tad darydami vieną, tuo pačiu metu imamės ir kitos veiklos.

„Be to, šiemet ūgtelėjo žiniasklaidos kanalams skiriamas laikas, žmonės daugiau laiko praleidžia žiūrėdami televiziją, naršydami internete, socialiniuose tinkluose, mobiliuosiuose įrenginiuose, ir kuo toliau, tuo labiau tokia veikla dengia viena kitą. Ką tai reiškia prekių ženklams? Pirmiausia, jog vartotojų dėmesys yra visiškai išsklaidytas, tad prekių ženklų taip siekiamo visapusiško vartotojų įsitraukimo, dėmesio paprasčiausiai nebegali tikėtis. Tad prekių ženklams privalu keisti komunikacijos strategiją“, – kalba p. Gailius. Pasak jo, rinkodaros specialistai pernelyg daug dėmesio skiria priemonėms ir įrankiams.

„Kartais susitelkiama vien į „Google“ teikiamus įrankius, pernelyg sureikšminama išmaniųjų revoliucija ar šiandien auganti turinio rinkodara, tačiau koncentruotis reikėtų pirmiausia į vartotojus ir į viską pažvelgti jų akimis. Geros komunikacijos pavyzdžių yra, kad ir prekybos tinklas „John Lewis“ – jo kalėdinių reklamų laukia ir jomis dalijasi milijonai vartotojų, nors reklamose kalbama apie prekių ženklą, o ne apie nuolaidas“, – kalba p. Gailius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau