Ką daryti, kad vartotojai neblokuotų reklamos

Publikuota: 2015-10-04
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“

Rinkodaros specialistai sugadino santykius su vartotojais ir jų požiūrį į reklamą, kurią šiandien pastarieji dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia. Daugeliui šiandien reikėtų iš esmės keisti komunikacijos strategiją.

Linas Šiautkulis, skaitmeninės rinkodaros ekspertas, reklamos tinklo „Adnet Media“ direktorius, VŽ skaitmeninės rinkodaros konferencijoje „Best Internet“ pabrėžia, kad prieš daugiau nei dešimtmetį vartotojai atsiversdavo beveik visus gaunamus laiškus, šiandien tas rodiklis – neįtikėtinai mažas, kaip ir reklamų paspaudimo rodikliai.

„Tačiau mes ir toliau vartotojus daužome reklama, nors žinome, kad reklama vartotojui turi būti pirmiausia aktuali. O daugelis eina elementariausiu ir populiariausiu keliu“, – kalba p. Šiautkulis.

Pasak jo, šiandien reikia dialogo, kaip padaryti, kad reklama, žinutė vartotojams būtų iš tikrųjų aktuali ir naudinga, o rinkodaros specialistams reikėtų nustoti gadinti kiekvieną šventąjį gralį, kurį tik atranda: tiesioginę rinkodarą, socialinius tinklus ar šiandieninį burtažodį – turinio rinkodarą.

„Iki dabartinės padėties, kai prekių ženklų atstovai vartotojus tiesiog užbombardavo reklamos žinutėmis, kurias šie dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia, ėjome pakankamai ilgai, tad ne vienam prekių ženklui privalu iš esmės persvarstyti savo komunikacijos strategiją. Vartotoją reikia paversti draugu, nesvarbu, kokį reklamos kanalą pasitelkiame: reklamjuostes, mobiliąją erdvę ar socialinius tinklus“, – tikina p. Šiautkulis.

Trys raktai

Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas, teigia, kad daugelis prekių ženklų vis dar bando kurti savo žinomumą pasitelkdami netinkamus metodus. Jie perkrauna vartotojus kalbėdami apie neaktualius jiems dalykus ar netinkamai parenka tikslinę auditoriją.

„Vartotojai blokuoja reklamas, nes nenori, kad juos blaškytų ir pertrauktų. Turime ieškoti būdų, kaip tinkamai perduoti žinutę skirtingais kanalais. Turime rasti naujų būdų, kaip pasiekti vartotojus, gerinti jų patirtį. Reklama turėtų būti kaip paslauga. Rinkodara turi pajudėti į priekį nuo paprasto žinučių siuntimo vartotojams. Reikia orientuotis į paslaugos kultūrą, galvoti, kaip teikti paslaugą vartotojams, ir kartu kurti prekės ar prekių ženklo žinomumą“, – kalba p. Knorppas.

Pasak jo, šiandieninės technologijos mums teikia gerokai daugiau galimybių pažinti vartotojus, tačiau turime tinkamai tai panaudoti.

„Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais. Ne mažiau čia svarbu pasitelkti duomenų analizę, tačiau vien jos nepakanka, reikia suprasti, ką duomenys iš tiesų signalizuoja“, – konferencijoje kalbėjo p. Knorppas.

Išsklaidytas dėmesys

Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius, pabrėžia, jog laiko paroje turime mažiau nei atliekame įvairiausių veiksmų, tad darydami vieną, tuo pačiu metu imamės ir kitos veiklos.

„Be to, šiemet ūgtelėjo žiniasklaidos kanalams skiriamas laikas, žmonės daugiau laiko praleidžia žiūrėdami televiziją, naršydami internete, socialiniuose tinkluose, mobiliuosiuose įrenginiuose, ir kuo toliau, tuo labiau tokia veikla dengia viena kitą. Ką tai reiškia prekių ženklams? Pirmiausia, jog vartotojų dėmesys yra visiškai išsklaidytas, tad prekių ženklų taip siekiamo visapusiško vartotojų įsitraukimo, dėmesio paprasčiausiai nebegali tikėtis. Tad prekių ženklams privalu keisti komunikacijos strategiją“, – kalba p. Gailius. Pasak jo, rinkodaros specialistai pernelyg daug dėmesio skiria priemonėms ir įrankiams.

„Kartais susitelkiama vien į „Google“ teikiamus įrankius, pernelyg sureikšminama išmaniųjų revoliucija ar šiandien auganti turinio rinkodara, tačiau koncentruotis reikėtų pirmiausia į vartotojus ir į viską pažvelgti jų akimis. Geros komunikacijos pavyzdžių yra, kad ir prekybos tinklas „John Lewis“ – jo kalėdinių reklamų laukia ir jomis dalijasi milijonai vartotojų, nors reklamose kalbama apie prekių ženklą, o ne apie nuolaidas“, – kalba p. Gailius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 2

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau