Ką daryti, kad vartotojai neblokuotų reklamos

Publikuota: 2015-10-04
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“

Rinkodaros specialistai sugadino santykius su vartotojais ir jų požiūrį į reklamą, kurią šiandien pastarieji dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia. Daugeliui šiandien reikėtų iš esmės keisti komunikacijos strategiją.

Linas Šiautkulis, skaitmeninės rinkodaros ekspertas, reklamos tinklo „Adnet Media“ direktorius, VŽ skaitmeninės rinkodaros konferencijoje „Best Internet“ pabrėžia, kad prieš daugiau nei dešimtmetį vartotojai atsiversdavo beveik visus gaunamus laiškus, šiandien tas rodiklis – neįtikėtinai mažas, kaip ir reklamų paspaudimo rodikliai.

„Tačiau mes ir toliau vartotojus daužome reklama, nors žinome, kad reklama vartotojui turi būti pirmiausia aktuali. O daugelis eina elementariausiu ir populiariausiu keliu“, – kalba p. Šiautkulis.

Pasak jo, šiandien reikia dialogo, kaip padaryti, kad reklama, žinutė vartotojams būtų iš tikrųjų aktuali ir naudinga, o rinkodaros specialistams reikėtų nustoti gadinti kiekvieną šventąjį gralį, kurį tik atranda: tiesioginę rinkodarą, socialinius tinklus ar šiandieninį burtažodį – turinio rinkodarą.

„Iki dabartinės padėties, kai prekių ženklų atstovai vartotojus tiesiog užbombardavo reklamos žinutėmis, kurias šie dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia, ėjome pakankamai ilgai, tad ne vienam prekių ženklui privalu iš esmės persvarstyti savo komunikacijos strategiją. Vartotoją reikia paversti draugu, nesvarbu, kokį reklamos kanalą pasitelkiame: reklamjuostes, mobiliąją erdvę ar socialinius tinklus“, – tikina p. Šiautkulis.

Trys raktai

Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas, teigia, kad daugelis prekių ženklų vis dar bando kurti savo žinomumą pasitelkdami netinkamus metodus. Jie perkrauna vartotojus kalbėdami apie neaktualius jiems dalykus ar netinkamai parenka tikslinę auditoriją.

„Vartotojai blokuoja reklamas, nes nenori, kad juos blaškytų ir pertrauktų. Turime ieškoti būdų, kaip tinkamai perduoti žinutę skirtingais kanalais. Turime rasti naujų būdų, kaip pasiekti vartotojus, gerinti jų patirtį. Reklama turėtų būti kaip paslauga. Rinkodara turi pajudėti į priekį nuo paprasto žinučių siuntimo vartotojams. Reikia orientuotis į paslaugos kultūrą, galvoti, kaip teikti paslaugą vartotojams, ir kartu kurti prekės ar prekių ženklo žinomumą“, – kalba p. Knorppas.

Pasak jo, šiandieninės technologijos mums teikia gerokai daugiau galimybių pažinti vartotojus, tačiau turime tinkamai tai panaudoti.

„Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais. Ne mažiau čia svarbu pasitelkti duomenų analizę, tačiau vien jos nepakanka, reikia suprasti, ką duomenys iš tiesų signalizuoja“, – konferencijoje kalbėjo p. Knorppas.

Išsklaidytas dėmesys

Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius, pabrėžia, jog laiko paroje turime mažiau nei atliekame įvairiausių veiksmų, tad darydami vieną, tuo pačiu metu imamės ir kitos veiklos.

„Be to, šiemet ūgtelėjo žiniasklaidos kanalams skiriamas laikas, žmonės daugiau laiko praleidžia žiūrėdami televiziją, naršydami internete, socialiniuose tinkluose, mobiliuosiuose įrenginiuose, ir kuo toliau, tuo labiau tokia veikla dengia viena kitą. Ką tai reiškia prekių ženklams? Pirmiausia, jog vartotojų dėmesys yra visiškai išsklaidytas, tad prekių ženklų taip siekiamo visapusiško vartotojų įsitraukimo, dėmesio paprasčiausiai nebegali tikėtis. Tad prekių ženklams privalu keisti komunikacijos strategiją“, – kalba p. Gailius. Pasak jo, rinkodaros specialistai pernelyg daug dėmesio skiria priemonėms ir įrankiams.

„Kartais susitelkiama vien į „Google“ teikiamus įrankius, pernelyg sureikšminama išmaniųjų revoliucija ar šiandien auganti turinio rinkodara, tačiau koncentruotis reikėtų pirmiausia į vartotojus ir į viską pažvelgti jų akimis. Geros komunikacijos pavyzdžių yra, kad ir prekybos tinklas „John Lewis“ – jo kalėdinių reklamų laukia ir jomis dalijasi milijonai vartotojų, nors reklamose kalbama apie prekių ženklą, o ne apie nuolaidas“, – kalba p. Gailius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje 1

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Parse Error line 0, character 0
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau