Ką daryti, kad vartotojai neblokuotų reklamos

Publikuota: 2015-10-04
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“
Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas: „Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais ir tapti jiems draugišku prekių ženklu.“

Rinkodaros specialistai sugadino santykius su vartotojais ir jų požiūrį į reklamą, kurią šiandien pastarieji dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia. Daugeliui šiandien reikėtų iš esmės keisti komunikacijos strategiją.

Linas Šiautkulis, skaitmeninės rinkodaros ekspertas, reklamos tinklo „Adnet Media“ direktorius, VŽ skaitmeninės rinkodaros konferencijoje „Best Internet“ pabrėžia, kad prieš daugiau nei dešimtmetį vartotojai atsiversdavo beveik visus gaunamus laiškus, šiandien tas rodiklis – neįtikėtinai mažas, kaip ir reklamų paspaudimo rodikliai.

„Tačiau mes ir toliau vartotojus daužome reklama, nors žinome, kad reklama vartotojui turi būti pirmiausia aktuali. O daugelis eina elementariausiu ir populiariausiu keliu“, – kalba p. Šiautkulis.

Pasak jo, šiandien reikia dialogo, kaip padaryti, kad reklama, žinutė vartotojams būtų iš tikrųjų aktuali ir naudinga, o rinkodaros specialistams reikėtų nustoti gadinti kiekvieną šventąjį gralį, kurį tik atranda: tiesioginę rinkodarą, socialinius tinklus ar šiandieninį burtažodį – turinio rinkodarą.

„Iki dabartinės padėties, kai prekių ženklų atstovai vartotojus tiesiog užbombardavo reklamos žinutėmis, kurias šie dažniau blokuoja ar ignoruoja, nei peržvelgia, ėjome pakankamai ilgai, tad ne vienam prekių ženklui privalu iš esmės persvarstyti savo komunikacijos strategiją. Vartotoją reikia paversti draugu, nesvarbu, kokį reklamos kanalą pasitelkiame: reklamjuostes, mobiliąją erdvę ar socialinius tinklus“, – tikina p. Šiautkulis.

Trys raktai

Bobas Knorppas, rinkodaros konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ prezidentas, Niujorko universiteto profesorius, laidos „The BeanCast“ vedėjas, teigia, kad daugelis prekių ženklų vis dar bando kurti savo žinomumą pasitelkdami netinkamus metodus. Jie perkrauna vartotojus kalbėdami apie neaktualius jiems dalykus ar netinkamai parenka tikslinę auditoriją.

„Vartotojai blokuoja reklamas, nes nenori, kad juos blaškytų ir pertrauktų. Turime ieškoti būdų, kaip tinkamai perduoti žinutę skirtingais kanalais. Turime rasti naujų būdų, kaip pasiekti vartotojus, gerinti jų patirtį. Reklama turėtų būti kaip paslauga. Rinkodara turi pajudėti į priekį nuo paprasto žinučių siuntimo vartotojams. Reikia orientuotis į paslaugos kultūrą, galvoti, kaip teikti paslaugą vartotojams, ir kartu kurti prekės ar prekių ženklo žinomumą“, – kalba p. Knorppas.

Pasak jo, šiandieninės technologijos mums teikia gerokai daugiau galimybių pažinti vartotojus, tačiau turime tinkamai tai panaudoti.

„Turinys ir tinkamos įžvalgos, situacijų kontekstas ir vartotojų ketinimai yra svarbiausi aspektai, galintys padėti kurti glaudžius santykius su vartotojais. Ne mažiau čia svarbu pasitelkti duomenų analizę, tačiau vien jos nepakanka, reikia suprasti, ką duomenys iš tiesų signalizuoja“, – konferencijoje kalbėjo p. Knorppas.

Išsklaidytas dėmesys

Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius, pabrėžia, jog laiko paroje turime mažiau nei atliekame įvairiausių veiksmų, tad darydami vieną, tuo pačiu metu imamės ir kitos veiklos.

„Be to, šiemet ūgtelėjo žiniasklaidos kanalams skiriamas laikas, žmonės daugiau laiko praleidžia žiūrėdami televiziją, naršydami internete, socialiniuose tinkluose, mobiliuosiuose įrenginiuose, ir kuo toliau, tuo labiau tokia veikla dengia viena kitą. Ką tai reiškia prekių ženklams? Pirmiausia, jog vartotojų dėmesys yra visiškai išsklaidytas, tad prekių ženklų taip siekiamo visapusiško vartotojų įsitraukimo, dėmesio paprasčiausiai nebegali tikėtis. Tad prekių ženklams privalu keisti komunikacijos strategiją“, – kalba p. Gailius. Pasak jo, rinkodaros specialistai pernelyg daug dėmesio skiria priemonėms ir įrankiams.

„Kartais susitelkiama vien į „Google“ teikiamus įrankius, pernelyg sureikšminama išmaniųjų revoliucija ar šiandien auganti turinio rinkodara, tačiau koncentruotis reikėtų pirmiausia į vartotojus ir į viską pažvelgti jų akimis. Geros komunikacijos pavyzdžių yra, kad ir prekybos tinklas „John Lewis“ – jo kalėdinių reklamų laukia ir jomis dalijasi milijonai vartotojų, nors reklamose kalbama apie prekių ženklą, o ne apie nuolaidas“, – kalba p. Gailius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 23 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau