Startuoja naujas rinkodaros ir komunikacijos institutas

Publikuota: 2015-09-29
Atnaujinta 2015-09-29 15:52
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Verslo investicijos į reklamą Lietuvoje siekia milijonus eurų per metus, tačiau rinkodaros specialistams vis dar yra gana sudėtinga susieti prekės ženklo, komunikacijos intensyvumo rodiklius su įmonės pardavimų ar pelningumo pokyčiais. Tokias problemas ketina gvildenti ir spręsti naujai įkurtas KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas.

Jo steigėjai – Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas, Domantas Gailius, bendrovės verslo plėtros direktorius ir sociologas Marius Kalanta. Ponas Kalanta anksčiau yra dirbęs žiniasklaidos planavimo „Open Agency“, „Publicum Media“, dar anksčiau – „Media House“ agentūrose.

„Inspired UM“ yra finansinis instituto rėmėjas. „Institutas nėra pelno siekiantis projektas. Mūsų vizija yra, kad ateityje visi rinkos dalyviai galėtų tapti instituto dalininkais,- kalba p. Kalanta. KOG pavadinimas žymi trijų instituto steigėjų pavardžių pirmąsias raides.

„Idėją įsteigti naująjį institutą lėmė siekis skaidrinti rinkodaros paslaugų rinką ir įvesti aiškius jų efektyvumo matavimo kriterijus. Institute bus teikiamos sistemingos, vienos kitas papildančios įvairių rinkodaros ir komunikacijos sričių žinios, išryškinant įmonių rinkodaros struktūrų bei komunikacijos agentūrų kuriamą pridėtinę vertę”, – žada p. Oržekauskas. Institutas organizuos tęstinius profesinius mokymus, inicijuos mokslinius tyrimus, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklas, rengs konferencijas rinkodaros profesionalams.

Europoje atliktų tyrimų duomenimis net 73% įmonių vadovų mano, kad jų rinkodaros specialistams stinga orientacijos į įmonės verslo rodiklius ir pernelyg susitelkiama į tarpinius prekės ženklo ar komunikacijos rodiklius. Tiek pat vadovų laikosi nuomonės, kad rinkodaros specialistai, siekdami didinti rinkodaros investicijų grąžą, dažnai nueina lengviausiu – kaštų mažinimo, o ne savo produktų ar paslaugų paklausos didinimo – keliu.

Pasak p. Kalantos, sunkumus pagrįsti rinkodaros veiksmų efektyvumą iš dalies lemia tai, kad tokie specialistai įmonėse, reklamos agentūrose dažnai netinkamai formuluoja tikslus ir matuoja pasiektus rezultatus arba matuoja ne tai, ką būtų svarbu įvertinti, bet tai, ką lengviausia išmatuoti.

„Visa tai trukdo bendrovėms stiprinti konkurencinguma? ir augti, – įsitikinęs p. Kalanta. – Todėl vienas svarbiausių rinkodaros iššūkių artimiausioje ateityje yra sugebėti teisingai pagrįstį ryšį tarp rinkodaros investicijų ir verslo rezultatų“.

Tai, kad trūksta tinkamų rinkodaros efektyvumo matavimo įrankių ir metodologijų, pripažįsta apie 51% rinkodaros specialistų. Todėl, pasak p. Kalantos, vienas svarbiausių iššūkių institutui – argumentuotai susieti rinkodaros investicijas ir verslo rezultatus, remiantis naujausiais atradimais neuromokslų, elgsenos ekonomikos ir kitose srityse.

Užsiims mokymais

Ponas Gailius pažymi, kad viena didžiausių Lietuvos rinkodaros paslaugų rinkos problemų yra neišplėtotas tęstinis profesinis mokymas ir mokymasis visą gyvenimą – šiose srityse gerokai atsiliekame nuo ES vidurkio.

„Tyrimai rodo, kad darbuotojų dalyvavimas tęstinio profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą veiklose didina jų motyvaciją, produktyvumą, o tuo pačiu įmonių inovatyvumą ir pelningumą”, – teigia p. Gailius.

Europos profesinio mokymo plėtros centro duomenimis, Lietuvoje mažiau nei 20% įmonių darbuotojų dalyvauja tęstinio profesinio mokymo veiklose, kai ES vidurkis yra beveik 40%, o pavyzdžiui, Čekijoje siekia net 70%. Tęstinio profesinio mokymo kursų įmonėse trukmė vienam darbuotojui per metus mūsų šalyje tesiekia apie 6 val., ES – vidutiniškai 10 val.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
11:03
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau