Startuoja naujas rinkodaros ir komunikacijos institutas

Publikuota: 2015-09-29
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Verslo investicijos į reklamą Lietuvoje siekia milijonus eurų per metus, tačiau rinkodaros specialistams vis dar yra gana sudėtinga susieti prekės ženklo, komunikacijos intensyvumo rodiklius su įmonės pardavimų ar pelningumo pokyčiais. Tokias problemas ketina gvildenti ir spręsti naujai įkurtas KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas.

Jo steigėjai – Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas, Domantas Gailius, bendrovės verslo plėtros direktorius ir sociologas Marius Kalanta. Ponas Kalanta anksčiau yra dirbęs žiniasklaidos planavimo „Open Agency“, „Publicum Media“, dar anksčiau – „Media House“ agentūrose.

„Inspired UM“ yra finansinis instituto rėmėjas. „Institutas nėra pelno siekiantis projektas. Mūsų vizija yra, kad ateityje visi rinkos dalyviai galėtų tapti instituto dalininkais,- kalba p. Kalanta. KOG pavadinimas žymi trijų instituto steigėjų pavardžių pirmąsias raides.

„Idėją įsteigti naująjį institutą lėmė siekis skaidrinti rinkodaros paslaugų rinką ir įvesti aiškius jų efektyvumo matavimo kriterijus. Institute bus teikiamos sistemingos, vienos kitas papildančios įvairių rinkodaros ir komunikacijos sričių žinios, išryškinant įmonių rinkodaros struktūrų bei komunikacijos agentūrų kuriamą pridėtinę vertę”, – žada p. Oržekauskas. Institutas organizuos tęstinius profesinius mokymus, inicijuos mokslinius tyrimus, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklas, rengs konferencijas rinkodaros profesionalams.

Europoje atliktų tyrimų duomenimis net 73% įmonių vadovų mano, kad jų rinkodaros specialistams stinga orientacijos į įmonės verslo rodiklius ir pernelyg susitelkiama į tarpinius prekės ženklo ar komunikacijos rodiklius. Tiek pat vadovų laikosi nuomonės, kad rinkodaros specialistai, siekdami didinti rinkodaros investicijų grąžą, dažnai nueina lengviausiu – kaštų mažinimo, o ne savo produktų ar paslaugų paklausos didinimo – keliu.

Pasak p. Kalantos, sunkumus pagrįsti rinkodaros veiksmų efektyvumą iš dalies lemia tai, kad tokie specialistai įmonėse, reklamos agentūrose dažnai netinkamai formuluoja tikslus ir matuoja pasiektus rezultatus arba matuoja ne tai, ką būtų svarbu įvertinti, bet tai, ką lengviausia išmatuoti.

„Visa tai trukdo bendrovėms stiprinti konkurencinguma? ir augti, – įsitikinęs p. Kalanta. – Todėl vienas svarbiausių rinkodaros iššūkių artimiausioje ateityje yra sugebėti teisingai pagrįstį ryšį tarp rinkodaros investicijų ir verslo rezultatų“.

Tai, kad trūksta tinkamų rinkodaros efektyvumo matavimo įrankių ir metodologijų, pripažįsta apie 51% rinkodaros specialistų. Todėl, pasak p. Kalantos, vienas svarbiausių iššūkių institutui – argumentuotai susieti rinkodaros investicijas ir verslo rezultatus, remiantis naujausiais atradimais neuromokslų, elgsenos ekonomikos ir kitose srityse.

Užsiims mokymais

Ponas Gailius pažymi, kad viena didžiausių Lietuvos rinkodaros paslaugų rinkos problemų yra neišplėtotas tęstinis profesinis mokymas ir mokymasis visą gyvenimą – šiose srityse gerokai atsiliekame nuo ES vidurkio.

„Tyrimai rodo, kad darbuotojų dalyvavimas tęstinio profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą veiklose didina jų motyvaciją, produktyvumą, o tuo pačiu įmonių inovatyvumą ir pelningumą”, – teigia p. Gailius.

Europos profesinio mokymo plėtros centro duomenimis, Lietuvoje mažiau nei 20% įmonių darbuotojų dalyvauja tęstinio profesinio mokymo veiklose, kai ES vidurkis yra beveik 40%, o pavyzdžiui, Čekijoje siekia net 70%. Tęstinio profesinio mokymo kursų įmonėse trukmė vienam darbuotojui per metus mūsų šalyje tesiekia apie 6 val., ES – vidutiniškai 10 val.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
10:16
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
08:00
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau