Kaip verslui sėkmingai dirbti su dizaineriu

Publikuota: 2015-09-24
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Norint sėkmingai įgyvendinti dizaino idėją reikia apgalvoti ir numatyti daugybę dalykų, nuo vartotojų įpročių iki parduotuvių apšvietimo, teigia Edvardas Kavarskas, dizaineris bei Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys.

Ponas Kavarskas bendradarbiauja su UAB „Biržų duona“, kuriai yra sukūręs tarptautinį apdovanojimą pelniusį duonos lazdelių „Grissini“ prekės ženklą bei pakuotes. Anot p. Kavarsko, prekės ženklo sėkmę lėmė nuo pat pradžių vykęs glaudus bendrovės atstovų ir dizainerio bendradarbiavimas.

„Aš savo klientus esu linkęs vadinti partneriais, nes tai turi būti lygiateisė ir lygiavertė bendradarbiavimo pagrindu grįsta draugystė“, - aiškino p. Kavarskas Vilniuje vykusioje konferencijoje „Dizainas inovatyvaus verslo pradžiai“.

Bendradarbiavimo pradžioje dizaineris su bendrove turėtų paruošti dizaino aprašą (design brief).

„Kiekvienas projektas ir dizainas yra tiek geras, kiek atitinka pirminį aprašą ir tikslinę auditoriją, kuriai jis skirtas“, - teigia p. Kavarskas.

Aprašas skirtas tam, kad padėtų išsiaiškinti prekės ženklo ir produkto vertybes bei būsimą vartotoją.

„Reikia puikiai pažinti, kam bus skirtas produktas: ką tas vartotojas mėgsta, ko nekenčia, ko bijo, kaip jis elgiasi parduotuvėje, kokius filmus žiūri vakare, - teigia p. Kavarskas. – Kuo daugiau žinių bus sutelkta pirminiame etape, tuo mažiau nesklandumų, neatitikmų bus kituose etapuose.“

Svarbu ir gabenimo būdas

Taip pat būtina išsiaiškinti eilę techninių klausimų, kurie gali turėti įtakos dizaino kokybei.

„Dizaineriui labai svarbu žinoti, kokia bus produktų gama, kiek produktų riekės padaryti, ar bus skirtingos produktų talpos, kaip keisis dizainas, priklausomai nuo talpų. Visą tą informaciją reikia žinoti jau pradiniame etape“, - sako p. Kavarskas.

Taip pat, anot dizainerio, nuo pat pradžių reikia atsižvelgti ir į tai, kur produktas bus eksportuojamas, kokias būdais jis bus gabenamas, kokiomis kalbomis reikės pateikti informaciją ant pakuočių.

„Visi tie dalykai turi būti numatyti nuo pat pradžių, kad nekiltų nesklandumų ar kokybinių sutrikimų“, - tikina p. Kavarskas.

Taip pat p. Kavarskas siūlo nuo pat pirmojo etapo bendradarbiauti su spaustuve, kad vėliau nepaaiškėtų, jog ši nepajėgi įgyvendinti dizaino idėjos.  

Trys bendradarbiavimo etapai

Po dizaino aprašo seka trys bendradarbiavimo tarp įmonės ir dizainerio etapai.

„Visų pirma, viskas prasideda jeigu produktas yra valgomas, nevalgomas, reikia jį pamatyti ir reikia suprasti, kaip jis yra gaminamas“, - teigia p. Kavarskas ir pasakoja, kad dirbdamas su „Biržų duona“ lankėsi gamykloje, kad galėtų perprasti produkto gaminimo procesus bei pakavimo ypatumus.

Antrasis etapas yra eskizavimas ir pačio dizaino kūrimas. O trečiame etape dizaineris siūlo kartu vykti kartu priduoti dizaino į spaustuvę, kad būtų pasiektas tikrai norimas rezultatas.

Kuriant „Grissini“ pakuotes ši taktika tikrai pasiteisino pasakoja p. Kavarskas.

„Mes važiavome į Panėvežį, sedėjome iki išnaktų ir tik iš ketvirto, penkto karto pavyko padaryti tą spalvą, kurios norėjome. Jeigu nebūtų vykę į spaustuvę, tai, aišku, spaustuvė būtų daug greičiau paleidusi visą spaudą, bet mes būtume gavę ne tą rezultatą, kuris mus tenkina“, - teigia dizaineris.

Seno prekės ženklo tąsa

Ponas Kavarskas užsiima ne tik visiškai naujų prekės ženklų kūrimu, bet ir naujina pagrindinės „Biržų duonos“ produktų liniją. Toks etapas kelia papildomų iššūkių.

„ Labai svarbu pabrėžti kad negalima sudeginti tiltų tarp senojo ir naujojo dizaino. Jeigu kardinaliai bus pakeistas dizainas, jo pirkėjas neras parduotuvių lentynose, o kaip rodo užsienio patirtis, tai neretai nutinka“, - pastebi p. Kavarskas.

Galiausiai, dizaineris bendrovėms, norinčioms atnaujinti pakuočių ar prekės ženklų dizainą, rekomenduoja kreiptis į profesionalus, dizaino agentūras, o ne į laisvai samdomus dizainerius. Pastarieji gali nesugebėti aprėpti visų reikalingų veiksnių.

„Kuriant pakuotę reikia numatyti labai daug aspektų. Be anksčiau minėtų, svarbu parduotuvių apšvietimas, konkurencinė aplinka, kaip atrodo produktas vienas, kaip tarp kitų produktų, kaip jis yra dėliojamas parduotuvėje“, - sako p. Kavarskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
06:00
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“?

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau