Kaip verslui sėkmingai dirbti su dizaineriu

Publikuota: 2015-09-24
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Norint sėkmingai įgyvendinti dizaino idėją reikia apgalvoti ir numatyti daugybę dalykų, nuo vartotojų įpročių iki parduotuvių apšvietimo, teigia Edvardas Kavarskas, dizaineris bei Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys.

Ponas Kavarskas bendradarbiauja su UAB „Biržų duona“, kuriai yra sukūręs tarptautinį apdovanojimą pelniusį duonos lazdelių „Grissini“ prekės ženklą bei pakuotes. Anot p. Kavarsko, prekės ženklo sėkmę lėmė nuo pat pradžių vykęs glaudus bendrovės atstovų ir dizainerio bendradarbiavimas.

„Aš savo klientus esu linkęs vadinti partneriais, nes tai turi būti lygiateisė ir lygiavertė bendradarbiavimo pagrindu grįsta draugystė“, - aiškino p. Kavarskas Vilniuje vykusioje konferencijoje „Dizainas inovatyvaus verslo pradžiai“.

Bendradarbiavimo pradžioje dizaineris su bendrove turėtų paruošti dizaino aprašą (design brief).

„Kiekvienas projektas ir dizainas yra tiek geras, kiek atitinka pirminį aprašą ir tikslinę auditoriją, kuriai jis skirtas“, - teigia p. Kavarskas.

Aprašas skirtas tam, kad padėtų išsiaiškinti prekės ženklo ir produkto vertybes bei būsimą vartotoją.

„Reikia puikiai pažinti, kam bus skirtas produktas: ką tas vartotojas mėgsta, ko nekenčia, ko bijo, kaip jis elgiasi parduotuvėje, kokius filmus žiūri vakare, - teigia p. Kavarskas. – Kuo daugiau žinių bus sutelkta pirminiame etape, tuo mažiau nesklandumų, neatitikmų bus kituose etapuose.“

Svarbu ir gabenimo būdas

Taip pat būtina išsiaiškinti eilę techninių klausimų, kurie gali turėti įtakos dizaino kokybei.

„Dizaineriui labai svarbu žinoti, kokia bus produktų gama, kiek produktų riekės padaryti, ar bus skirtingos produktų talpos, kaip keisis dizainas, priklausomai nuo talpų. Visą tą informaciją reikia žinoti jau pradiniame etape“, - sako p. Kavarskas.

Taip pat, anot dizainerio, nuo pat pradžių reikia atsižvelgti ir į tai, kur produktas bus eksportuojamas, kokias būdais jis bus gabenamas, kokiomis kalbomis reikės pateikti informaciją ant pakuočių.

„Visi tie dalykai turi būti numatyti nuo pat pradžių, kad nekiltų nesklandumų ar kokybinių sutrikimų“, - tikina p. Kavarskas.

Taip pat p. Kavarskas siūlo nuo pat pirmojo etapo bendradarbiauti su spaustuve, kad vėliau nepaaiškėtų, jog ši nepajėgi įgyvendinti dizaino idėjos.  

Trys bendradarbiavimo etapai

Po dizaino aprašo seka trys bendradarbiavimo tarp įmonės ir dizainerio etapai.

„Visų pirma, viskas prasideda jeigu produktas yra valgomas, nevalgomas, reikia jį pamatyti ir reikia suprasti, kaip jis yra gaminamas“, - teigia p. Kavarskas ir pasakoja, kad dirbdamas su „Biržų duona“ lankėsi gamykloje, kad galėtų perprasti produkto gaminimo procesus bei pakavimo ypatumus.

Antrasis etapas yra eskizavimas ir pačio dizaino kūrimas. O trečiame etape dizaineris siūlo kartu vykti kartu priduoti dizaino į spaustuvę, kad būtų pasiektas tikrai norimas rezultatas.

Kuriant „Grissini“ pakuotes ši taktika tikrai pasiteisino pasakoja p. Kavarskas.

„Mes važiavome į Panėvežį, sedėjome iki išnaktų ir tik iš ketvirto, penkto karto pavyko padaryti tą spalvą, kurios norėjome. Jeigu nebūtų vykę į spaustuvę, tai, aišku, spaustuvė būtų daug greičiau paleidusi visą spaudą, bet mes būtume gavę ne tą rezultatą, kuris mus tenkina“, - teigia dizaineris.

Seno prekės ženklo tąsa

Ponas Kavarskas užsiima ne tik visiškai naujų prekės ženklų kūrimu, bet ir naujina pagrindinės „Biržų duonos“ produktų liniją. Toks etapas kelia papildomų iššūkių.

„ Labai svarbu pabrėžti kad negalima sudeginti tiltų tarp senojo ir naujojo dizaino. Jeigu kardinaliai bus pakeistas dizainas, jo pirkėjas neras parduotuvių lentynose, o kaip rodo užsienio patirtis, tai neretai nutinka“, - pastebi p. Kavarskas.

Galiausiai, dizaineris bendrovėms, norinčioms atnaujinti pakuočių ar prekės ženklų dizainą, rekomenduoja kreiptis į profesionalus, dizaino agentūras, o ne į laisvai samdomus dizainerius. Pastarieji gali nesugebėti aprėpti visų reikalingų veiksnių.

„Kuriant pakuotę reikia numatyti labai daug aspektų. Be anksčiau minėtų, svarbu parduotuvių apšvietimas, konkurencinė aplinka, kaip atrodo produktas vienas, kaip tarp kitų produktų, kaip jis yra dėliojamas parduotuvėje“, - sako p. Kavarskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 6

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 16

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 23

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau