Kaip verslui sėkmingai dirbti su dizaineriu

Publikuota: 2015-09-24
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Norint sėkmingai įgyvendinti dizaino idėją reikia apgalvoti ir numatyti daugybę dalykų, nuo vartotojų įpročių iki parduotuvių apšvietimo, teigia Edvardas Kavarskas, dizaineris bei Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys.

Ponas Kavarskas bendradarbiauja su UAB „Biržų duona“, kuriai yra sukūręs tarptautinį apdovanojimą pelniusį duonos lazdelių „Grissini“ prekės ženklą bei pakuotes. Anot p. Kavarsko, prekės ženklo sėkmę lėmė nuo pat pradžių vykęs glaudus bendrovės atstovų ir dizainerio bendradarbiavimas.

„Aš savo klientus esu linkęs vadinti partneriais, nes tai turi būti lygiateisė ir lygiavertė bendradarbiavimo pagrindu grįsta draugystė“, - aiškino p. Kavarskas Vilniuje vykusioje konferencijoje „Dizainas inovatyvaus verslo pradžiai“.

Bendradarbiavimo pradžioje dizaineris su bendrove turėtų paruošti dizaino aprašą (design brief).

„Kiekvienas projektas ir dizainas yra tiek geras, kiek atitinka pirminį aprašą ir tikslinę auditoriją, kuriai jis skirtas“, - teigia p. Kavarskas.

Aprašas skirtas tam, kad padėtų išsiaiškinti prekės ženklo ir produkto vertybes bei būsimą vartotoją.

„Reikia puikiai pažinti, kam bus skirtas produktas: ką tas vartotojas mėgsta, ko nekenčia, ko bijo, kaip jis elgiasi parduotuvėje, kokius filmus žiūri vakare, - teigia p. Kavarskas. – Kuo daugiau žinių bus sutelkta pirminiame etape, tuo mažiau nesklandumų, neatitikmų bus kituose etapuose.“

Svarbu ir gabenimo būdas

Taip pat būtina išsiaiškinti eilę techninių klausimų, kurie gali turėti įtakos dizaino kokybei.

„Dizaineriui labai svarbu žinoti, kokia bus produktų gama, kiek produktų riekės padaryti, ar bus skirtingos produktų talpos, kaip keisis dizainas, priklausomai nuo talpų. Visą tą informaciją reikia žinoti jau pradiniame etape“, - sako p. Kavarskas.

Taip pat, anot dizainerio, nuo pat pradžių reikia atsižvelgti ir į tai, kur produktas bus eksportuojamas, kokias būdais jis bus gabenamas, kokiomis kalbomis reikės pateikti informaciją ant pakuočių.

„Visi tie dalykai turi būti numatyti nuo pat pradžių, kad nekiltų nesklandumų ar kokybinių sutrikimų“, - tikina p. Kavarskas.

Taip pat p. Kavarskas siūlo nuo pat pirmojo etapo bendradarbiauti su spaustuve, kad vėliau nepaaiškėtų, jog ši nepajėgi įgyvendinti dizaino idėjos.  

Trys bendradarbiavimo etapai

Po dizaino aprašo seka trys bendradarbiavimo tarp įmonės ir dizainerio etapai.

„Visų pirma, viskas prasideda jeigu produktas yra valgomas, nevalgomas, reikia jį pamatyti ir reikia suprasti, kaip jis yra gaminamas“, - teigia p. Kavarskas ir pasakoja, kad dirbdamas su „Biržų duona“ lankėsi gamykloje, kad galėtų perprasti produkto gaminimo procesus bei pakavimo ypatumus.

Antrasis etapas yra eskizavimas ir pačio dizaino kūrimas. O trečiame etape dizaineris siūlo kartu vykti kartu priduoti dizaino į spaustuvę, kad būtų pasiektas tikrai norimas rezultatas.

Kuriant „Grissini“ pakuotes ši taktika tikrai pasiteisino pasakoja p. Kavarskas.

„Mes važiavome į Panėvežį, sedėjome iki išnaktų ir tik iš ketvirto, penkto karto pavyko padaryti tą spalvą, kurios norėjome. Jeigu nebūtų vykę į spaustuvę, tai, aišku, spaustuvė būtų daug greičiau paleidusi visą spaudą, bet mes būtume gavę ne tą rezultatą, kuris mus tenkina“, - teigia dizaineris.

Seno prekės ženklo tąsa

Ponas Kavarskas užsiima ne tik visiškai naujų prekės ženklų kūrimu, bet ir naujina pagrindinės „Biržų duonos“ produktų liniją. Toks etapas kelia papildomų iššūkių.

„ Labai svarbu pabrėžti kad negalima sudeginti tiltų tarp senojo ir naujojo dizaino. Jeigu kardinaliai bus pakeistas dizainas, jo pirkėjas neras parduotuvių lentynose, o kaip rodo užsienio patirtis, tai neretai nutinka“, - pastebi p. Kavarskas.

Galiausiai, dizaineris bendrovėms, norinčioms atnaujinti pakuočių ar prekės ženklų dizainą, rekomenduoja kreiptis į profesionalus, dizaino agentūras, o ne į laisvai samdomus dizainerius. Pastarieji gali nesugebėti aprėpti visų reikalingų veiksnių.

„Kuriant pakuotę reikia numatyti labai daug aspektų. Be anksčiau minėtų, svarbu parduotuvių apšvietimas, konkurencinė aplinka, kaip atrodo produktas vienas, kaip tarp kitų produktų, kaip jis yra dėliojamas parduotuvėje“, - sako p. Kavarskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 10

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Maxima“ ir „Lidl“ traukia lietuviškumo kortą, „Iki“ – priešingai Premium 15

Prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“ pastaruoju metu tarsi sutartinai sustiprino lietuviškumo liniją...

Prekyba
2019.02.06
Dramatiškų pokyčių pasekmė: „Amazon“ vadovas pakeitė požiūrį į reklamą Premium

JAV prekybos milžinė „Amazon“ per 2018 m. investicijas į reklamą padidino 72,5%, tai didžiausias šuolis tarp...

Rinkodara
2019.02.05
„Aprangos“ grupė pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Mažmeninės prekybos drabužiais lyderė Baltijos šalyse „Aprangos“ grupės skelbtą skaitmeninės komunikacijos...

Rinkodara
2019.02.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau