Kaip verslui sėkmingai dirbti su dizaineriu

Publikuota: 2015-09-24
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Norint sėkmingai įgyvendinti dizaino idėją reikia apgalvoti ir numatyti daugybę dalykų, nuo vartotojų įpročių iki parduotuvių apšvietimo, teigia Edvardas Kavarskas, dizaineris bei Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys.

Ponas Kavarskas bendradarbiauja su UAB „Biržų duona“, kuriai yra sukūręs tarptautinį apdovanojimą pelniusį duonos lazdelių „Grissini“ prekės ženklą bei pakuotes. Anot p. Kavarsko, prekės ženklo sėkmę lėmė nuo pat pradžių vykęs glaudus bendrovės atstovų ir dizainerio bendradarbiavimas.

„Aš savo klientus esu linkęs vadinti partneriais, nes tai turi būti lygiateisė ir lygiavertė bendradarbiavimo pagrindu grįsta draugystė“, - aiškino p. Kavarskas Vilniuje vykusioje konferencijoje „Dizainas inovatyvaus verslo pradžiai“.

Bendradarbiavimo pradžioje dizaineris su bendrove turėtų paruošti dizaino aprašą (design brief).

„Kiekvienas projektas ir dizainas yra tiek geras, kiek atitinka pirminį aprašą ir tikslinę auditoriją, kuriai jis skirtas“, - teigia p. Kavarskas.

Aprašas skirtas tam, kad padėtų išsiaiškinti prekės ženklo ir produkto vertybes bei būsimą vartotoją.

„Reikia puikiai pažinti, kam bus skirtas produktas: ką tas vartotojas mėgsta, ko nekenčia, ko bijo, kaip jis elgiasi parduotuvėje, kokius filmus žiūri vakare, - teigia p. Kavarskas. – Kuo daugiau žinių bus sutelkta pirminiame etape, tuo mažiau nesklandumų, neatitikmų bus kituose etapuose.“

Svarbu ir gabenimo būdas

Taip pat būtina išsiaiškinti eilę techninių klausimų, kurie gali turėti įtakos dizaino kokybei.

„Dizaineriui labai svarbu žinoti, kokia bus produktų gama, kiek produktų riekės padaryti, ar bus skirtingos produktų talpos, kaip keisis dizainas, priklausomai nuo talpų. Visą tą informaciją reikia žinoti jau pradiniame etape“, - sako p. Kavarskas.

Taip pat, anot dizainerio, nuo pat pradžių reikia atsižvelgti ir į tai, kur produktas bus eksportuojamas, kokias būdais jis bus gabenamas, kokiomis kalbomis reikės pateikti informaciją ant pakuočių.

„Visi tie dalykai turi būti numatyti nuo pat pradžių, kad nekiltų nesklandumų ar kokybinių sutrikimų“, - tikina p. Kavarskas.

Taip pat p. Kavarskas siūlo nuo pat pirmojo etapo bendradarbiauti su spaustuve, kad vėliau nepaaiškėtų, jog ši nepajėgi įgyvendinti dizaino idėjos.  

Trys bendradarbiavimo etapai

Po dizaino aprašo seka trys bendradarbiavimo tarp įmonės ir dizainerio etapai.

„Visų pirma, viskas prasideda jeigu produktas yra valgomas, nevalgomas, reikia jį pamatyti ir reikia suprasti, kaip jis yra gaminamas“, - teigia p. Kavarskas ir pasakoja, kad dirbdamas su „Biržų duona“ lankėsi gamykloje, kad galėtų perprasti produkto gaminimo procesus bei pakavimo ypatumus.

Antrasis etapas yra eskizavimas ir pačio dizaino kūrimas. O trečiame etape dizaineris siūlo kartu vykti kartu priduoti dizaino į spaustuvę, kad būtų pasiektas tikrai norimas rezultatas.

Kuriant „Grissini“ pakuotes ši taktika tikrai pasiteisino pasakoja p. Kavarskas.

„Mes važiavome į Panėvežį, sedėjome iki išnaktų ir tik iš ketvirto, penkto karto pavyko padaryti tą spalvą, kurios norėjome. Jeigu nebūtų vykę į spaustuvę, tai, aišku, spaustuvė būtų daug greičiau paleidusi visą spaudą, bet mes būtume gavę ne tą rezultatą, kuris mus tenkina“, - teigia dizaineris.

Seno prekės ženklo tąsa

Ponas Kavarskas užsiima ne tik visiškai naujų prekės ženklų kūrimu, bet ir naujina pagrindinės „Biržų duonos“ produktų liniją. Toks etapas kelia papildomų iššūkių.

„ Labai svarbu pabrėžti kad negalima sudeginti tiltų tarp senojo ir naujojo dizaino. Jeigu kardinaliai bus pakeistas dizainas, jo pirkėjas neras parduotuvių lentynose, o kaip rodo užsienio patirtis, tai neretai nutinka“, - pastebi p. Kavarskas.

Galiausiai, dizaineris bendrovėms, norinčioms atnaujinti pakuočių ar prekės ženklų dizainą, rekomenduoja kreiptis į profesionalus, dizaino agentūras, o ne į laisvai samdomus dizainerius. Pastarieji gali nesugebėti aprėpti visų reikalingų veiksnių.

„Kuriant pakuotę reikia numatyti labai daug aspektų. Be anksčiau minėtų, svarbu parduotuvių apšvietimas, konkurencinė aplinka, kaip atrodo produktas vienas, kaip tarp kitų produktų, kaip jis yra dėliojamas parduotuvėje“, - sako p. Kavarskas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
09:20
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Uždaras ratas: vartotojų patiklumas ar e. prekybininkų pinklės

Gavus daugiau nei 200 vartotojų skundų, buvo užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės...

Prekyba
2020.01.11
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dažniausiai 2019 m. žiniasklaidoje kalbėję vadovai

Dažniausiai žiniasklaidoje praėjusiais metais kalbėję įmonių vadovai: Kristina Meidė, „Maxima LT“ generalinė...

Rinkodara
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau