Kaip verslui sėkmingai dirbti su dizaineriu

Publikuota: 2015-09-24
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys, pakuočių dizaineris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Norint sėkmingai įgyvendinti dizaino idėją reikia apgalvoti ir numatyti daugybę dalykų, nuo vartotojų įpročių iki parduotuvių apšvietimo, teigia Edvardas Kavarskas, dizaineris bei Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narys.

Ponas Kavarskas bendradarbiauja su UAB „Biržų duona“, kuriai yra sukūręs tarptautinį apdovanojimą pelniusį duonos lazdelių „Grissini“ prekės ženklą bei pakuotes. Anot p. Kavarsko, prekės ženklo sėkmę lėmė nuo pat pradžių vykęs glaudus bendrovės atstovų ir dizainerio bendradarbiavimas.

„Aš savo klientus esu linkęs vadinti partneriais, nes tai turi būti lygiateisė ir lygiavertė bendradarbiavimo pagrindu grįsta draugystė“, - aiškino p. Kavarskas Vilniuje vykusioje konferencijoje „Dizainas inovatyvaus verslo pradžiai“.

Bendradarbiavimo pradžioje dizaineris su bendrove turėtų paruošti dizaino aprašą (design brief).

„Kiekvienas projektas ir dizainas yra tiek geras, kiek atitinka pirminį aprašą ir tikslinę auditoriją, kuriai jis skirtas“, - teigia p. Kavarskas.

Aprašas skirtas tam, kad padėtų išsiaiškinti prekės ženklo ir produkto vertybes bei būsimą vartotoją.

„Reikia puikiai pažinti, kam bus skirtas produktas: ką tas vartotojas mėgsta, ko nekenčia, ko bijo, kaip jis elgiasi parduotuvėje, kokius filmus žiūri vakare, - teigia p. Kavarskas. – Kuo daugiau žinių bus sutelkta pirminiame etape, tuo mažiau nesklandumų, neatitikmų bus kituose etapuose.“

Svarbu ir gabenimo būdas

Taip pat būtina išsiaiškinti eilę techninių klausimų, kurie gali turėti įtakos dizaino kokybei.

„Dizaineriui labai svarbu žinoti, kokia bus produktų gama, kiek produktų riekės padaryti, ar bus skirtingos produktų talpos, kaip keisis dizainas, priklausomai nuo talpų. Visą tą informaciją reikia žinoti jau pradiniame etape“, - sako p. Kavarskas.

Taip pat, anot dizainerio, nuo pat pradžių reikia atsižvelgti ir į tai, kur produktas bus eksportuojamas, kokias būdais jis bus gabenamas, kokiomis kalbomis reikės pateikti informaciją ant pakuočių.

„Visi tie dalykai turi būti numatyti nuo pat pradžių, kad nekiltų nesklandumų ar kokybinių sutrikimų“, - tikina p. Kavarskas.

Taip pat p. Kavarskas siūlo nuo pat pirmojo etapo bendradarbiauti su spaustuve, kad vėliau nepaaiškėtų, jog ši nepajėgi įgyvendinti dizaino idėjos.  

Trys bendradarbiavimo etapai

Po dizaino aprašo seka trys bendradarbiavimo tarp įmonės ir dizainerio etapai.

„Visų pirma, viskas prasideda jeigu produktas yra valgomas, nevalgomas, reikia jį pamatyti ir reikia suprasti, kaip jis yra gaminamas“, - teigia p. Kavarskas ir pasakoja, kad dirbdamas su „Biržų duona“ lankėsi gamykloje, kad galėtų perprasti produkto gaminimo procesus bei pakavimo ypatumus.

Antrasis etapas yra eskizavimas ir pačio dizaino kūrimas. O trečiame etape dizaineris siūlo kartu vykti kartu priduoti dizaino į spaustuvę, kad būtų pasiektas tikrai norimas rezultatas.

Kuriant „Grissini“ pakuotes ši taktika tikrai pasiteisino pasakoja p. Kavarskas.

„Mes važiavome į Panėvežį, sedėjome iki išnaktų ir tik iš ketvirto, penkto karto pavyko padaryti tą spalvą, kurios norėjome. Jeigu nebūtų vykę į spaustuvę, tai, aišku, spaustuvė būtų daug greičiau paleidusi visą spaudą, bet mes būtume gavę ne tą rezultatą, kuris mus tenkina“, - teigia dizaineris.

Seno prekės ženklo tąsa

Ponas Kavarskas užsiima ne tik visiškai naujų prekės ženklų kūrimu, bet ir naujina pagrindinės „Biržų duonos“ produktų liniją. Toks etapas kelia papildomų iššūkių.

„ Labai svarbu pabrėžti kad negalima sudeginti tiltų tarp senojo ir naujojo dizaino. Jeigu kardinaliai bus pakeistas dizainas, jo pirkėjas neras parduotuvių lentynose, o kaip rodo užsienio patirtis, tai neretai nutinka“, - pastebi p. Kavarskas.

Galiausiai, dizaineris bendrovėms, norinčioms atnaujinti pakuočių ar prekės ženklų dizainą, rekomenduoja kreiptis į profesionalus, dizaino agentūras, o ne į laisvai samdomus dizainerius. Pastarieji gali nesugebėti aprėpti visų reikalingų veiksnių.

„Kuriant pakuotę reikia numatyti labai daug aspektų. Be anksčiau minėtų, svarbu parduotuvių apšvietimas, konkurencinė aplinka, kaip atrodo produktas vienas, kaip tarp kitų produktų, kaip jis yra dėliojamas parduotuvėje“, - sako p. Kavarskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
X, Y ir Z kartos – ne panacėja rinkodaroje ir pardavimuose Premium

Labiau amžius, o ne priklausymas konkrečiai kartai lemia požiūrį į prekės ženklus. Su amžiumi vėsta vartotojų...

Rinkodara
19:40
„Tele2“ reklaminei kampanijai – „Golden Drum“ apdovanojimai

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ Slovėnijoje „Golden Drum“ reklamos festivalyje pelnė prestižinę „Grand...

Rinkodara
11:24
Septynios narkotikų prekeivių arba sėkmingos rinkodaros taisyklės 3

Patraukti vartotojo dėmesį šiandieniame skaitmeniniame pasaulyje darosi sudėtinga, o sėkmingi yra tie...

Rinkodara
2018.10.21
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Gitanas Nausėda pasirinko komunikacijos partnerius prezidento rinkimams 2

Sprendimą dalyvauti Prezidento rinkimuose priėmęs ekonomistas, socialinių mokslų daktaras Gitanas Nausėda...

Rinkodara
2018.10.19
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Technologijos
2018.10.18
Slovėnijoje varžosi „Tele2“ ir „Stumbrui“ daryti reklamos darbai

Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Drum“, vykstančiame Slovėnijoje, tarp finalininkų pateko 5...

Rinkodara
2018.10.17
„Good one“ – antrus metus iš eilės „Deloitte“ įvertinimas

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ antrus metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2018.10.17
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 6

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 12

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau