Reklamos blokatoriai tapo vienomis populiariausių „Apple“ programėlių

Publikuota: 2015-09-23
Mike‘o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Mike‘o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Vos IT milžinė „Apple“ paskelbė apie galimybę įsidiegti reklamos blokavimo programėles, jų kūrėjai sulaukė pirkėjų antplūdžio – ir sąžinės priekaištų.

Blokuoti reklamas vartotojai gali tik tuose „Apple“ įrenginiuose, kuriuose yra įdiegta „iOS 9“ operacinė sistema. Ji buvo pristatyta praėjusią savaitę, o jau pirmadienį kompanija pranešė, kad operacinė sistema jau buvo įdiegta pusėje kompanijos produktų, esančių vartotojų rankose.

„iOS 9“ startavo sėkmingai, tokiu tempu ji taps daugiausia kartų atsisiųstu programinės įrangos atnaujinimu „Apple“ istorijoje“, – išplatintame pranešime spaudai cituojamas Philipas Shilleris, „Apple“ vyresnysis viceprezidentas rinkodarai.

Trokštamas reklamų blokavimas

Tiesa, pačioje operacinėje sistemoje programinės įrangos, skirtos reklamos blokavimui internete, „Apple“ neišleido. Vietoje to jie suteikė įrankius, leidžiančius programinės įrangos gamintojams tokias programėles kurti.

Šio darbo jie ėmėsi su džiaugsmu ir jiems už tai buvo atlyginta. Vos atsiradusios reklamos blokavimo programėlės iš karto užkariavo „Apple“ programėlių parduotuvę „App Store“. Populiariausia – „Peace“, į dešimtuką taip pat pateko „Crystal“ ir „Purify“ blokatoriai.

Šios programėlės leidžia interneto naršyklės „Safari“ vartotojams nematyti reklamų ir iššokančių skydelių lankomuose puslapiuose.

Kūrėjo drama

Tačiau ko gero visų programėlių kūrėjų išsvajotą „Peace“ sėkmės istoriją sujaukė pats jos kūrėjas.

Dar praėjusią savaitę Marco Armentas, „Peace“ kūrėjas, savo tinklaraštyje pripažino, kad didžiulė programėlės sėkmė privertė jį susirūpinti – programėlė visas reklamas traktuoja vienodai. O tai, jo nuomone, nėra teisinga.

„Nors „Peace“ padeda labai daugeliui, ji atneša žalos tiems, kurie to nenusipelnė, – rašė programuotojas. – Nors aš ir „laimiu“, pergale nesidžiaugiu. Todėl traukiuosi iš rinkos“.

Tai nebuvo tušti žodžiai. 2.99 USD kainavusią programėlę „Peace“ kūrėjas pašalino iš „App Store“. Ji nebebus atnaujinama ar palaikoma, bet tiems, kurie ją atsisiuntė, ji, ko gero, veiks iki kito „Apple“ operacinės sistemos atnaujinimo, rašo „Mashable“.

Pirkėjai, kaip nurodė kūrėjas, taip pat gali atgauti pinigus už pirkinį.

Naujas senas puslapis

Reklamų blokavimo epopėja su „Peace“ nei prasidėjo, nei pasibaigė. Jau pats p. Armentas parekomendavo norintiems naudotis konkurentų produktais – „Ghostery“ kompiuteryje ir „Purify“ arba „Crystal“ mobiliajame įrenginyje.

„Crystal“ nuo to laiko perėmė populiariausios „App Store“ programėlės titulą.

Reklamas internete blokuojanti programinė įranga staiga išpopuliarėjo maždaug prieš trejus metus. Kaip VŽ sakė Bobas Knorppas, reklamos rinkos ekspertas, šiuo metu – tai reklamos internete rinkos realija. Ji nemirtina, tačiau su ja reklamos kūrėjams teks susigyventi. Tiesa, tai nereiškia, kad ji nekainuoja.

„Adobe“ ir „PageFair“ dar rugpjūčio mėnesį išplatino ataskaitą, kurioje nurodė, kad nuo 2014 m. II ketv. iki 2015 m. II ketv. reklamas blokuojančios programinės įrangos naudojimas išaugo 41%. 2015 m. birželį tokios programinės įrangos naudotojų buvo apie 198 mln. visame pasaulyje, tai tik 6% visų aktyvių interneto vartotojų.

Tiesa, reklamos rinkai tai atsilieps kiek daugiau, nei būtų galima tikėtis. Tyrime nurodoma, kad 2015 m. dėl blokavimo negautos reklamos pajamos sieks 21,8 mlrd. USD, arba 14% visų reklamai internete išleidžiamų pinigų. 2016 m. prognozuojama, kad ši suma išaugs iki 41,4 mlrd. USD.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 17

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau