Reklamos blokatoriai tapo vienomis populiariausių „Apple“ programėlių

Publikuota: 2015-09-23
Mike‘o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Mike‘o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Vos IT milžinė „Apple“ paskelbė apie galimybę įsidiegti reklamos blokavimo programėles, jų kūrėjai sulaukė pirkėjų antplūdžio – ir sąžinės priekaištų.

Blokuoti reklamas vartotojai gali tik tuose „Apple“ įrenginiuose, kuriuose yra įdiegta „iOS 9“ operacinė sistema. Ji buvo pristatyta praėjusią savaitę, o jau pirmadienį kompanija pranešė, kad operacinė sistema jau buvo įdiegta pusėje kompanijos produktų, esančių vartotojų rankose.

„iOS 9“ startavo sėkmingai, tokiu tempu ji taps daugiausia kartų atsisiųstu programinės įrangos atnaujinimu „Apple“ istorijoje“, – išplatintame pranešime spaudai cituojamas Philipas Shilleris, „Apple“ vyresnysis viceprezidentas rinkodarai.

Trokštamas reklamų blokavimas

Tiesa, pačioje operacinėje sistemoje programinės įrangos, skirtos reklamos blokavimui internete, „Apple“ neišleido. Vietoje to jie suteikė įrankius, leidžiančius programinės įrangos gamintojams tokias programėles kurti.

Šio darbo jie ėmėsi su džiaugsmu ir jiems už tai buvo atlyginta. Vos atsiradusios reklamos blokavimo programėlės iš karto užkariavo „Apple“ programėlių parduotuvę „App Store“. Populiariausia – „Peace“, į dešimtuką taip pat pateko „Crystal“ ir „Purify“ blokatoriai.

Šios programėlės leidžia interneto naršyklės „Safari“ vartotojams nematyti reklamų ir iššokančių skydelių lankomuose puslapiuose.

Kūrėjo drama

Tačiau ko gero visų programėlių kūrėjų išsvajotą „Peace“ sėkmės istoriją sujaukė pats jos kūrėjas.

Dar praėjusią savaitę Marco Armentas, „Peace“ kūrėjas, savo tinklaraštyje pripažino, kad didžiulė programėlės sėkmė privertė jį susirūpinti – programėlė visas reklamas traktuoja vienodai. O tai, jo nuomone, nėra teisinga.

„Nors „Peace“ padeda labai daugeliui, ji atneša žalos tiems, kurie to nenusipelnė, – rašė programuotojas. – Nors aš ir „laimiu“, pergale nesidžiaugiu. Todėl traukiuosi iš rinkos“.

Tai nebuvo tušti žodžiai. 2.99 USD kainavusią programėlę „Peace“ kūrėjas pašalino iš „App Store“. Ji nebebus atnaujinama ar palaikoma, bet tiems, kurie ją atsisiuntė, ji, ko gero, veiks iki kito „Apple“ operacinės sistemos atnaujinimo, rašo „Mashable“.

Pirkėjai, kaip nurodė kūrėjas, taip pat gali atgauti pinigus už pirkinį.

Naujas senas puslapis

Reklamų blokavimo epopėja su „Peace“ nei prasidėjo, nei pasibaigė. Jau pats p. Armentas parekomendavo norintiems naudotis konkurentų produktais – „Ghostery“ kompiuteryje ir „Purify“ arba „Crystal“ mobiliajame įrenginyje.

„Crystal“ nuo to laiko perėmė populiariausios „App Store“ programėlės titulą.

Reklamas internete blokuojanti programinė įranga staiga išpopuliarėjo maždaug prieš trejus metus. Kaip VŽ sakė Bobas Knorppas, reklamos rinkos ekspertas, šiuo metu – tai reklamos internete rinkos realija. Ji nemirtina, tačiau su ja reklamos kūrėjams teks susigyventi. Tiesa, tai nereiškia, kad ji nekainuoja.

„Adobe“ ir „PageFair“ dar rugpjūčio mėnesį išplatino ataskaitą, kurioje nurodė, kad nuo 2014 m. II ketv. iki 2015 m. II ketv. reklamas blokuojančios programinės įrangos naudojimas išaugo 41%. 2015 m. birželį tokios programinės įrangos naudotojų buvo apie 198 mln. visame pasaulyje, tai tik 6% visų aktyvių interneto vartotojų.

Tiesa, reklamos rinkai tai atsilieps kiek daugiau, nei būtų galima tikėtis. Tyrime nurodoma, kad 2015 m. dėl blokavimo negautos reklamos pajamos sieks 21,8 mlrd. USD, arba 14% visų reklamai internete išleidžiamų pinigų. 2016 m. prognozuojama, kad ši suma išaugs iki 41,4 mlrd. USD.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau