Reklamos blokatoriai tapo vienomis populiariausių „Apple“ programėlių

Publikuota: 2015-09-23
Mike‘o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Mike‘o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Vos IT milžinė „Apple“ paskelbė apie galimybę įsidiegti reklamos blokavimo programėles, jų kūrėjai sulaukė pirkėjų antplūdžio – ir sąžinės priekaištų.

Blokuoti reklamas vartotojai gali tik tuose „Apple“ įrenginiuose, kuriuose yra įdiegta „iOS 9“ operacinė sistema. Ji buvo pristatyta praėjusią savaitę, o jau pirmadienį kompanija pranešė, kad operacinė sistema jau buvo įdiegta pusėje kompanijos produktų, esančių vartotojų rankose.

„iOS 9“ startavo sėkmingai, tokiu tempu ji taps daugiausia kartų atsisiųstu programinės įrangos atnaujinimu „Apple“ istorijoje“, – išplatintame pranešime spaudai cituojamas Philipas Shilleris, „Apple“ vyresnysis viceprezidentas rinkodarai.

Trokštamas reklamų blokavimas

Tiesa, pačioje operacinėje sistemoje programinės įrangos, skirtos reklamos blokavimui internete, „Apple“ neišleido. Vietoje to jie suteikė įrankius, leidžiančius programinės įrangos gamintojams tokias programėles kurti.

Šio darbo jie ėmėsi su džiaugsmu ir jiems už tai buvo atlyginta. Vos atsiradusios reklamos blokavimo programėlės iš karto užkariavo „Apple“ programėlių parduotuvę „App Store“. Populiariausia – „Peace“, į dešimtuką taip pat pateko „Crystal“ ir „Purify“ blokatoriai.

Šios programėlės leidžia interneto naršyklės „Safari“ vartotojams nematyti reklamų ir iššokančių skydelių lankomuose puslapiuose.

Kūrėjo drama

Tačiau ko gero visų programėlių kūrėjų išsvajotą „Peace“ sėkmės istoriją sujaukė pats jos kūrėjas.

Dar praėjusią savaitę Marco Armentas, „Peace“ kūrėjas, savo tinklaraštyje pripažino, kad didžiulė programėlės sėkmė privertė jį susirūpinti – programėlė visas reklamas traktuoja vienodai. O tai, jo nuomone, nėra teisinga.

„Nors „Peace“ padeda labai daugeliui, ji atneša žalos tiems, kurie to nenusipelnė, – rašė programuotojas. – Nors aš ir „laimiu“, pergale nesidžiaugiu. Todėl traukiuosi iš rinkos“.

Tai nebuvo tušti žodžiai. 2.99 USD kainavusią programėlę „Peace“ kūrėjas pašalino iš „App Store“. Ji nebebus atnaujinama ar palaikoma, bet tiems, kurie ją atsisiuntė, ji, ko gero, veiks iki kito „Apple“ operacinės sistemos atnaujinimo, rašo „Mashable“.

Pirkėjai, kaip nurodė kūrėjas, taip pat gali atgauti pinigus už pirkinį.

Naujas senas puslapis

Reklamų blokavimo epopėja su „Peace“ nei prasidėjo, nei pasibaigė. Jau pats p. Armentas parekomendavo norintiems naudotis konkurentų produktais – „Ghostery“ kompiuteryje ir „Purify“ arba „Crystal“ mobiliajame įrenginyje.

„Crystal“ nuo to laiko perėmė populiariausios „App Store“ programėlės titulą.

Reklamas internete blokuojanti programinė įranga staiga išpopuliarėjo maždaug prieš trejus metus. Kaip VŽ sakė Bobas Knorppas, reklamos rinkos ekspertas, šiuo metu – tai reklamos internete rinkos realija. Ji nemirtina, tačiau su ja reklamos kūrėjams teks susigyventi. Tiesa, tai nereiškia, kad ji nekainuoja.

„Adobe“ ir „PageFair“ dar rugpjūčio mėnesį išplatino ataskaitą, kurioje nurodė, kad nuo 2014 m. II ketv. iki 2015 m. II ketv. reklamas blokuojančios programinės įrangos naudojimas išaugo 41%. 2015 m. birželį tokios programinės įrangos naudotojų buvo apie 198 mln. visame pasaulyje, tai tik 6% visų aktyvių interneto vartotojų.

Tiesa, reklamos rinkai tai atsilieps kiek daugiau, nei būtų galima tikėtis. Tyrime nurodoma, kad 2015 m. dėl blokavimo negautos reklamos pajamos sieks 21,8 mlrd. USD, arba 14% visų reklamai internete išleidžiamų pinigų. 2016 m. prognozuojama, kad ši suma išaugs iki 41,4 mlrd. USD.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Taikiu bendradarbiavimu baigėsi ginčas tarp „Laimos“ ir „Kata Kiosk“

Saldumynų gamintoja „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdanti prekės ženklą „Laima“, taikiai išsprendė...

Rinkodara
20:21
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 1

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 7

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 16

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 23

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau