Reklamos blokatoriai tapo vienomis populiariausių „Apple“ programėlių

Publikuota: 2015-09-23
Mike‘o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Mike‘o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Vos IT milžinė „Apple“ paskelbė apie galimybę įsidiegti reklamos blokavimo programėles, jų kūrėjai sulaukė pirkėjų antplūdžio – ir sąžinės priekaištų.

Blokuoti reklamas vartotojai gali tik tuose „Apple“ įrenginiuose, kuriuose yra įdiegta „iOS 9“ operacinė sistema. Ji buvo pristatyta praėjusią savaitę, o jau pirmadienį kompanija pranešė, kad operacinė sistema jau buvo įdiegta pusėje kompanijos produktų, esančių vartotojų rankose.

„iOS 9“ startavo sėkmingai, tokiu tempu ji taps daugiausia kartų atsisiųstu programinės įrangos atnaujinimu „Apple“ istorijoje“, – išplatintame pranešime spaudai cituojamas Philipas Shilleris, „Apple“ vyresnysis viceprezidentas rinkodarai.

Trokštamas reklamų blokavimas

Tiesa, pačioje operacinėje sistemoje programinės įrangos, skirtos reklamos blokavimui internete, „Apple“ neišleido. Vietoje to jie suteikė įrankius, leidžiančius programinės įrangos gamintojams tokias programėles kurti.

Šio darbo jie ėmėsi su džiaugsmu ir jiems už tai buvo atlyginta. Vos atsiradusios reklamos blokavimo programėlės iš karto užkariavo „Apple“ programėlių parduotuvę „App Store“. Populiariausia – „Peace“, į dešimtuką taip pat pateko „Crystal“ ir „Purify“ blokatoriai.

Šios programėlės leidžia interneto naršyklės „Safari“ vartotojams nematyti reklamų ir iššokančių skydelių lankomuose puslapiuose.

Kūrėjo drama

Tačiau ko gero visų programėlių kūrėjų išsvajotą „Peace“ sėkmės istoriją sujaukė pats jos kūrėjas.

Dar praėjusią savaitę Marco Armentas, „Peace“ kūrėjas, savo tinklaraštyje pripažino, kad didžiulė programėlės sėkmė privertė jį susirūpinti – programėlė visas reklamas traktuoja vienodai. O tai, jo nuomone, nėra teisinga.

„Nors „Peace“ padeda labai daugeliui, ji atneša žalos tiems, kurie to nenusipelnė, – rašė programuotojas. – Nors aš ir „laimiu“, pergale nesidžiaugiu. Todėl traukiuosi iš rinkos“.

Tai nebuvo tušti žodžiai. 2.99 USD kainavusią programėlę „Peace“ kūrėjas pašalino iš „App Store“. Ji nebebus atnaujinama ar palaikoma, bet tiems, kurie ją atsisiuntė, ji, ko gero, veiks iki kito „Apple“ operacinės sistemos atnaujinimo, rašo „Mashable“.

Pirkėjai, kaip nurodė kūrėjas, taip pat gali atgauti pinigus už pirkinį.

Naujas senas puslapis

Reklamų blokavimo epopėja su „Peace“ nei prasidėjo, nei pasibaigė. Jau pats p. Armentas parekomendavo norintiems naudotis konkurentų produktais – „Ghostery“ kompiuteryje ir „Purify“ arba „Crystal“ mobiliajame įrenginyje.

„Crystal“ nuo to laiko perėmė populiariausios „App Store“ programėlės titulą.

Reklamas internete blokuojanti programinė įranga staiga išpopuliarėjo maždaug prieš trejus metus. Kaip VŽ sakė Bobas Knorppas, reklamos rinkos ekspertas, šiuo metu – tai reklamos internete rinkos realija. Ji nemirtina, tačiau su ja reklamos kūrėjams teks susigyventi. Tiesa, tai nereiškia, kad ji nekainuoja.

„Adobe“ ir „PageFair“ dar rugpjūčio mėnesį išplatino ataskaitą, kurioje nurodė, kad nuo 2014 m. II ketv. iki 2015 m. II ketv. reklamas blokuojančios programinės įrangos naudojimas išaugo 41%. 2015 m. birželį tokios programinės įrangos naudotojų buvo apie 198 mln. visame pasaulyje, tai tik 6% visų aktyvių interneto vartotojų.

Tiesa, reklamos rinkai tai atsilieps kiek daugiau, nei būtų galima tikėtis. Tyrime nurodoma, kad 2015 m. dėl blokavimo negautos reklamos pajamos sieks 21,8 mlrd. USD, arba 14% visų reklamai internete išleidžiamų pinigų. 2016 m. prognozuojama, kad ši suma išaugs iki 41,4 mlrd. USD.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 3

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium 1

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Maxima“ ir „Lidl“ traukia lietuviškumo kortą, „Iki“ – priešingai Premium 15

Prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“ pastaruoju metu tarsi sutartinai sustiprino lietuviškumo liniją...

Prekyba
2019.02.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau