Rinkodaros specialistas: „AdBlock“ yra svarbesnės problemos simptomas

Publikuota: 2015-09-17
Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusios rinkodaros tinklalaidės „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas.
Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusios rinkodaros tinklalaidės „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas.

Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusio rinkodaros tinklalaidės („podkasto“) „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas interviu VŽ teigia, kad taikantis prie naujausių technologijų ir komunikacijos kanalų gausos rinkodarininkams teks pradėti galvoti, kaip reklama gali duoti naudos ne tik reklamos užsakovui, bet ir vartotojui.

Be to, sako jis, siekdama patraukti vartotojų dėmesį reklama turės tapti daug įdomesnė. Pašnekovas pabrėžia, kad „AdBlock“ ir kova su juo tėra didesnės problemos simptomas.

„Verslo žinių“ organizuojamoje konferencijoje „Best Internet“ p. Knorppas, sako ketinantis pasakoti apie rinkoje susidariusią neįprastą situaciją. Trys atsirandančios technologijos, jo teigimu, pakeis tai, kaip reklama yra suasmeninama ir pateikiama vartotojui.

Be to, atvykimas į Lietuvą jam bus pirmasis vizitas į senelių gimtinę. Pono Knorppo tėvas - pirmos kartos išeivis iš Lietuvos.

„Apie kampanijų atitikimą kliento poreikiams, pritaikymą, suasmeninimą skaitmeniniame pasaulyje kalbame nuo pat pradžių. Tačiau realybėje pritaikymas labai gerai neveikia ir neatneša masinio žinomumo. Tai labai gerai veikia mažomis apimtimis, tačiau dideliai auditorijai netinka“, - VŽ sako jis.

Tačiau trys dalykai, vykstantys šiuo metu rinkodaros sektoriuje, pakeis ir leis kurti masines rinkodaros kampanijas, kurios jausis taip, tarsi būtų pritaikytos asmeniškai. Ir visa tai įvyks per ateinančius penkerius metus, tikina p. Knorppas.

- Neseniai Lietuvoje buvo kilęs triukšmas dėl interneto vartotojų, naudojančių „AdBlock“ ir panašias programas. Vartotojai tampa vis labiau išprusę technologijų srityje ir jas pasitelkia ne reklamos vartojimui, bet jos vengimui. Kaip kompanijos turėtų save pateikti, kad išvengtų tokio pasipriešinimo?

- Iš dalies tai yra susiję su tuo, apie ką kalbėsiu konferencijoje. Mes naudojame senus matavimo metodus ir priemones, taikydamiesi ir kurdami žinutes vartotojams, o vartotojai dėl to pyksta. Naudojamės silpniausiomis suasmeninimo galimybėmis – pagal demografinę priklausomybę, ankstesnę veiklą internete – tačiau realiai nesigiliname į tai, ko vartotojas gali norėti.

Rinkodara turi pajudėti į priekį nuo tiesiog žinučių siuntimo vartotojams. Tai vis dar yra labai svarbu, tačiau turime orientuotis į paslaugos kultūrą – galvoti apie tai, kaip geriausiai teikti paslaugą vartotojui ir kurti prekės ar prekių ženklo žinomumą tą paslaugą teikiant. Geriausi pasaulio prekių ženklai yra geriausi dėl vartotojų patirties juos naudojant, o ne dėl žinučių, kurias mums pavyksta išsiųsti. Žinutė tik apie tą patirtį primena.

Vartotojai blokuoja reklamas, nes jiems nepatinka, kai juos blaško ir pertraukinėja, todėl turime galvoti, kaip tinkamai perduoti žinutę reikalingais kanalais. Užuot blokavę turinį, turime rasti naujų būdų, kaip pasiekti vartotoją – ir tai turėsime daryti reklamą teikdami kaip paslaugą. Manau, tai viena priežasčių, kodėl „Apple“ įtraukė reklamų blokavimą į operacinę sistemą „iOS 9“ – jie nori geriau teikti paslaugą per programėles ir neerzinti vartotojo turiniu, kuris jam neaktualus bet naudoja kompiuterio resursus.

Be to, nemanau, kad reklamų blokavimas taps tokia apokalipse, kaip kartais yra pateikiama. Didžiausiomis prognozėmis, 20-30% žmonių ketina pradėti naudoti reklamų blokavimo programinę įrangą, likusiems mums tai tiesiog nerūpi. Kai kuriems, pavyzdžiui man, patinka reklamos, nes aš ant nemažai jų spaudžiu. Dėl to reklamos, kurias matau aš, yra daug labiau nutaikytos man. Kuo daugiau reklamos tiekėjas apie tave žino, tuo naudingesnė yra reklama.

Čia vėl grįžtame prie to, apie ką kalbėsiu – naujosios technologijos leis mums pažinti vartotoją nebūnant atgrąsiu ir numatyti bei patiekti tokią informaciją, kokios jiems tuo metu reikia, o ne spręsti apie tai tik iš tikimybės, kad jie nupirks reklamuojamą produktą.

- Tam, kad vartotojų negąsdintų mintis apie dalinimąsi dideliu kiekiu asmeninės informacijos su reklamos tiekėju, jie turėtų pasitikėti reklamos tiekėju. Tačiau rinkodaros bendrovės nėra tos, kuriomis vartotojai pasitiki. Ar tai gali sukelti sunkumų?

- Apklausose dažniausiai klausiama, ar pasitikite rinkodaros srityje dirbančiais žmonėmis ir atsakymas į tokį klausimą dažniausiai yra „ne“. Tačiau jei paklausi, ar vartotojai mėgsta prekės ženklą – kai kuriuos prekės ženklus jie tiesiog įsimylėję. O įsimyli juos vartotojai dėl rinkodaros ir dėl patirties naudojant tuo perkės ženklu pažymėtas prekes.

Be to, rinkodaros specialistų vartotojai nemėgsta, nes jie juos blaško, pertraukinėja, persekioja reklamomis internete ir užsiima daugybe dalykų, kuriuos vartotojas laiko nepriimtinais. Tačiau galų gale, jei kaskart susidūręs su vartotoju pateiksi jam reikalingą žinutę ir suteiksi jam reikalingą paslaugą, nepasitikėjimo neliks. Vietoje to, jie džiaugsmingai priims pagalbą, kurią jiems suteikiate.

Geriausieji prekės ženklai jau tai daro. Jie nepertraukinėja, jie nuolat transliuoja žinią, kuri yra tinkama, įdomi ir priimtina vartotojui.

- Tačiau reklamos kūrėjai eina kitu keliu ir bando reklamines žinutes užmaskuoti, užuot darę ją naudingesnę vartotojui, pavyzdžiui, vietinės reklamos (angl. „native advertising“) principu.

- Vietinė reklama yra neretai painiojama su turinio rinkodara. Vietinės reklamos turinys gali egzistuoti tik konkrečiame kontekste. Yra labai mažai gerų vietinės reklamos pavyzdžių, nes žmonės tiesiog ima ir rašo reklaminius straipsnius, užuot mąstydami apie tai, kaip pateikti turinį, kad jis tiktų prie konteksto, kuriame pasirodys.

Internetas reklamos kūrėjui leidžia rinktis iš plataus turinio spektro ir taip suteikia daug lankstumo. Vienas geriausių vietinės reklamos pavyzdžių yra tai, ką daro „Buzzfeed“. Jie, sudarinėdami sąrašus, pavyzdžiui „7 dalykai, ką galima gaminti iš makaronų“, kaskart parodo „Ronzoni“ makaronų dėžutę. Puslapis teikia paslaugą vartotojui, nes tai yra receptų sąrašas, jis yra įdomus ir naudingas, tačiau išties – tai reklama.

Blogas pavyzdys yra kuomet prie straipsnio tiesiog prirašoma, kas yra turinio rėmėjas. Tokiu atveju vartotojas tiesiog nustoja pasitikėti straipsnio turiniu.

Žmonės mano, kad vietinė reklama yra atsakymas į reklamų blokavimo problemą, tačiau gryniausiąja forma vietinės reklamos kampanijų neišeina lengvai plėsti. Negali programos pagalba tiesiog išplatinti to paties vietinės reklamos straipsnio, nes jis turi būti pritaikytas konkrečiam kontekstui. Dėl šios priežasties reklamų blokavimo problemos vietine reklama išspręsti nepavyks.

- Technologijų amžiuje nesunku užmiršti visus klasikinius reklamos būdus. Ar rinkodaros kampanijose dar yra vietos tradicijai?

- Tradicinės reklamos bėda yra ta, kad ji didžiąja dalimi nepamatuojama. Dėl to sunku pasakyti, kokia efektyvi ji yra. Televizijos reklama, reklama stenduose, spaudoje – jei tai nėra tiesioginė rinkodara, kuomet kviečiamas įsigyti konkretus produktas ir tam yra nurodomas konkretus telefono numeris ar tinklapis, tikrai nėra kaip pamatuoti, kokia efektyvi ta reklama yra. Skaitmeniniame pasaulyje gauname nuolatinį informacijos srautą. Žinome, kiek reklamas spaudžia, žinome, kiek laiko į jas žiūri ir kitus įvairius faktus.

Tačiau tai nereiškia, kad tradicinė reklama neveikia. Mes tiesiog turime sugalvoti, kaip ji telpa į visą komunikacijos srautą. Turime nustoti matuoti srautą kiekviename kanale atskirai ir pradėti matuoti įtaką visiems vartotojams.

JAV yra labdaros organizacija „Children‘s Fund“. Jie reklamavosi radijo stotyje. Jie tą darė kelis metus, tačiau negavo jokio atsako. Todėl nustojo ten reklamuotis, nusprendę, kad jei reklamoje nurodomu numeriu niekas neskambina, tai reiškia, kad reklama neveikia. Per ateinančius tris mėnesius visų kitų kanalų efektyvumas smuko, surenkamų pinigų kiekis susitraukė 20%.

Todėl jie vėl užsakė tą pačią reklamą, iš kurios manė negaunantys naudos ir visi kiti rodikliai pagerėjo.

- Nemažai kalbama apie tai, kad vartotojų dėmesys sutelkiamas vis trumpesniam ir trumpesniam laikui.

- Vartotojų dėmesys sutelkiamas vis trumpesniam ir trumpesniam laikui, nes vartotojas yra bombarduojamas žinutėmis ir informacija iš įvairių šaltinių ir per įvairius ekranus. Skaitmeninėje erdvėje vartotojai viską gauna kąsneliais.

Tačiau yra kanalų, kurie paneigia šį faktą. Jei kalbame apie tūkstantmečio kartą ar dar jaunesnius žmones, manytume, kad tai labiausiai sutelkto dėmesio stokojantys žmonės, kokius tik begalima rasti. Tačiau šios auditorijos dalis žiūri vaizdo įrašus „YouTube“ po 40 minučių, tiesiog stebi, kaip kiti žaidžia kompiuterinius žaidimus.

Todėl kai turinys įdomus, jis vis tiek prikausto dėmesį ir ilgam laikui. Žmonės yra linkę geram turiniui skirti daugiau dėmesio. Aš esu puikus to pavyzdys. Kuriu valandos trukmės tinklalaidę. Man žmonės vis kartojo, kad ji turi būti trumpesnė, 20 minučių, ar dar mažiau. Tačiau supratau, kad jei žmonės tikrai norės klausytis, jie klausysis valandos ir sakys, kad tai per mažai.

Pamoka tokia. Mums nereikia išmokti žinutę pristatyti tiksliau ir trumpiau. Turime tapti daug įdomesni. Jei būsime įdomūs, teiksime paslaugą, kuri atneš naudos vartotojui, vartotojai bus linkę mums skirti daug laiko. Svarbu tik tai, kokie aktualūs ir įdomūs mes esame tuo metu.

- Ačiū už pokalbį!

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje 1

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau