Rinkodaros specialistas: „AdBlock“ yra svarbesnės problemos simptomas

Publikuota: 2015-09-17
Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusios rinkodaros tinklalaidės „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas.
Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusios rinkodaros tinklalaidės „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas.

Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusio rinkodaros tinklalaidės („podkasto“) „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas interviu VŽ teigia, kad taikantis prie naujausių technologijų ir komunikacijos kanalų gausos rinkodarininkams teks pradėti galvoti, kaip reklama gali duoti naudos ne tik reklamos užsakovui, bet ir vartotojui.

Be to, sako jis, siekdama patraukti vartotojų dėmesį reklama turės tapti daug įdomesnė. Pašnekovas pabrėžia, kad „AdBlock“ ir kova su juo tėra didesnės problemos simptomas.

„Verslo žinių“ organizuojamoje konferencijoje „Best Internet“ p. Knorppas, sako ketinantis pasakoti apie rinkoje susidariusią neįprastą situaciją. Trys atsirandančios technologijos, jo teigimu, pakeis tai, kaip reklama yra suasmeninama ir pateikiama vartotojui.

Be to, atvykimas į Lietuvą jam bus pirmasis vizitas į senelių gimtinę. Pono Knorppo tėvas - pirmos kartos išeivis iš Lietuvos.

„Apie kampanijų atitikimą kliento poreikiams, pritaikymą, suasmeninimą skaitmeniniame pasaulyje kalbame nuo pat pradžių. Tačiau realybėje pritaikymas labai gerai neveikia ir neatneša masinio žinomumo. Tai labai gerai veikia mažomis apimtimis, tačiau dideliai auditorijai netinka“, - VŽ sako jis.

Tačiau trys dalykai, vykstantys šiuo metu rinkodaros sektoriuje, pakeis ir leis kurti masines rinkodaros kampanijas, kurios jausis taip, tarsi būtų pritaikytos asmeniškai. Ir visa tai įvyks per ateinančius penkerius metus, tikina p. Knorppas.

- Neseniai Lietuvoje buvo kilęs triukšmas dėl interneto vartotojų, naudojančių „AdBlock“ ir panašias programas. Vartotojai tampa vis labiau išprusę technologijų srityje ir jas pasitelkia ne reklamos vartojimui, bet jos vengimui. Kaip kompanijos turėtų save pateikti, kad išvengtų tokio pasipriešinimo?

- Iš dalies tai yra susiję su tuo, apie ką kalbėsiu konferencijoje. Mes naudojame senus matavimo metodus ir priemones, taikydamiesi ir kurdami žinutes vartotojams, o vartotojai dėl to pyksta. Naudojamės silpniausiomis suasmeninimo galimybėmis – pagal demografinę priklausomybę, ankstesnę veiklą internete – tačiau realiai nesigiliname į tai, ko vartotojas gali norėti.

Rinkodara turi pajudėti į priekį nuo tiesiog žinučių siuntimo vartotojams. Tai vis dar yra labai svarbu, tačiau turime orientuotis į paslaugos kultūrą – galvoti apie tai, kaip geriausiai teikti paslaugą vartotojui ir kurti prekės ar prekių ženklo žinomumą tą paslaugą teikiant. Geriausi pasaulio prekių ženklai yra geriausi dėl vartotojų patirties juos naudojant, o ne dėl žinučių, kurias mums pavyksta išsiųsti. Žinutė tik apie tą patirtį primena.

Vartotojai blokuoja reklamas, nes jiems nepatinka, kai juos blaško ir pertraukinėja, todėl turime galvoti, kaip tinkamai perduoti žinutę reikalingais kanalais. Užuot blokavę turinį, turime rasti naujų būdų, kaip pasiekti vartotoją – ir tai turėsime daryti reklamą teikdami kaip paslaugą. Manau, tai viena priežasčių, kodėl „Apple“ įtraukė reklamų blokavimą į operacinę sistemą „iOS 9“ – jie nori geriau teikti paslaugą per programėles ir neerzinti vartotojo turiniu, kuris jam neaktualus bet naudoja kompiuterio resursus.

Be to, nemanau, kad reklamų blokavimas taps tokia apokalipse, kaip kartais yra pateikiama. Didžiausiomis prognozėmis, 20-30% žmonių ketina pradėti naudoti reklamų blokavimo programinę įrangą, likusiems mums tai tiesiog nerūpi. Kai kuriems, pavyzdžiui man, patinka reklamos, nes aš ant nemažai jų spaudžiu. Dėl to reklamos, kurias matau aš, yra daug labiau nutaikytos man. Kuo daugiau reklamos tiekėjas apie tave žino, tuo naudingesnė yra reklama.

Čia vėl grįžtame prie to, apie ką kalbėsiu – naujosios technologijos leis mums pažinti vartotoją nebūnant atgrąsiu ir numatyti bei patiekti tokią informaciją, kokios jiems tuo metu reikia, o ne spręsti apie tai tik iš tikimybės, kad jie nupirks reklamuojamą produktą.

- Tam, kad vartotojų negąsdintų mintis apie dalinimąsi dideliu kiekiu asmeninės informacijos su reklamos tiekėju, jie turėtų pasitikėti reklamos tiekėju. Tačiau rinkodaros bendrovės nėra tos, kuriomis vartotojai pasitiki. Ar tai gali sukelti sunkumų?

- Apklausose dažniausiai klausiama, ar pasitikite rinkodaros srityje dirbančiais žmonėmis ir atsakymas į tokį klausimą dažniausiai yra „ne“. Tačiau jei paklausi, ar vartotojai mėgsta prekės ženklą – kai kuriuos prekės ženklus jie tiesiog įsimylėję. O įsimyli juos vartotojai dėl rinkodaros ir dėl patirties naudojant tuo perkės ženklu pažymėtas prekes.

Be to, rinkodaros specialistų vartotojai nemėgsta, nes jie juos blaško, pertraukinėja, persekioja reklamomis internete ir užsiima daugybe dalykų, kuriuos vartotojas laiko nepriimtinais. Tačiau galų gale, jei kaskart susidūręs su vartotoju pateiksi jam reikalingą žinutę ir suteiksi jam reikalingą paslaugą, nepasitikėjimo neliks. Vietoje to, jie džiaugsmingai priims pagalbą, kurią jiems suteikiate.

Geriausieji prekės ženklai jau tai daro. Jie nepertraukinėja, jie nuolat transliuoja žinią, kuri yra tinkama, įdomi ir priimtina vartotojui.

- Tačiau reklamos kūrėjai eina kitu keliu ir bando reklamines žinutes užmaskuoti, užuot darę ją naudingesnę vartotojui, pavyzdžiui, vietinės reklamos (angl. „native advertising“) principu.

- Vietinė reklama yra neretai painiojama su turinio rinkodara. Vietinės reklamos turinys gali egzistuoti tik konkrečiame kontekste. Yra labai mažai gerų vietinės reklamos pavyzdžių, nes žmonės tiesiog ima ir rašo reklaminius straipsnius, užuot mąstydami apie tai, kaip pateikti turinį, kad jis tiktų prie konteksto, kuriame pasirodys.

Internetas reklamos kūrėjui leidžia rinktis iš plataus turinio spektro ir taip suteikia daug lankstumo. Vienas geriausių vietinės reklamos pavyzdžių yra tai, ką daro „Buzzfeed“. Jie, sudarinėdami sąrašus, pavyzdžiui „7 dalykai, ką galima gaminti iš makaronų“, kaskart parodo „Ronzoni“ makaronų dėžutę. Puslapis teikia paslaugą vartotojui, nes tai yra receptų sąrašas, jis yra įdomus ir naudingas, tačiau išties – tai reklama.

Blogas pavyzdys yra kuomet prie straipsnio tiesiog prirašoma, kas yra turinio rėmėjas. Tokiu atveju vartotojas tiesiog nustoja pasitikėti straipsnio turiniu.

Žmonės mano, kad vietinė reklama yra atsakymas į reklamų blokavimo problemą, tačiau gryniausiąja forma vietinės reklamos kampanijų neišeina lengvai plėsti. Negali programos pagalba tiesiog išplatinti to paties vietinės reklamos straipsnio, nes jis turi būti pritaikytas konkrečiam kontekstui. Dėl šios priežasties reklamų blokavimo problemos vietine reklama išspręsti nepavyks.

- Technologijų amžiuje nesunku užmiršti visus klasikinius reklamos būdus. Ar rinkodaros kampanijose dar yra vietos tradicijai?

- Tradicinės reklamos bėda yra ta, kad ji didžiąja dalimi nepamatuojama. Dėl to sunku pasakyti, kokia efektyvi ji yra. Televizijos reklama, reklama stenduose, spaudoje – jei tai nėra tiesioginė rinkodara, kuomet kviečiamas įsigyti konkretus produktas ir tam yra nurodomas konkretus telefono numeris ar tinklapis, tikrai nėra kaip pamatuoti, kokia efektyvi ta reklama yra. Skaitmeniniame pasaulyje gauname nuolatinį informacijos srautą. Žinome, kiek reklamas spaudžia, žinome, kiek laiko į jas žiūri ir kitus įvairius faktus.

Tačiau tai nereiškia, kad tradicinė reklama neveikia. Mes tiesiog turime sugalvoti, kaip ji telpa į visą komunikacijos srautą. Turime nustoti matuoti srautą kiekviename kanale atskirai ir pradėti matuoti įtaką visiems vartotojams.

JAV yra labdaros organizacija „Children‘s Fund“. Jie reklamavosi radijo stotyje. Jie tą darė kelis metus, tačiau negavo jokio atsako. Todėl nustojo ten reklamuotis, nusprendę, kad jei reklamoje nurodomu numeriu niekas neskambina, tai reiškia, kad reklama neveikia. Per ateinančius tris mėnesius visų kitų kanalų efektyvumas smuko, surenkamų pinigų kiekis susitraukė 20%.

Todėl jie vėl užsakė tą pačią reklamą, iš kurios manė negaunantys naudos ir visi kiti rodikliai pagerėjo.

- Nemažai kalbama apie tai, kad vartotojų dėmesys sutelkiamas vis trumpesniam ir trumpesniam laikui.

- Vartotojų dėmesys sutelkiamas vis trumpesniam ir trumpesniam laikui, nes vartotojas yra bombarduojamas žinutėmis ir informacija iš įvairių šaltinių ir per įvairius ekranus. Skaitmeninėje erdvėje vartotojai viską gauna kąsneliais.

Tačiau yra kanalų, kurie paneigia šį faktą. Jei kalbame apie tūkstantmečio kartą ar dar jaunesnius žmones, manytume, kad tai labiausiai sutelkto dėmesio stokojantys žmonės, kokius tik begalima rasti. Tačiau šios auditorijos dalis žiūri vaizdo įrašus „YouTube“ po 40 minučių, tiesiog stebi, kaip kiti žaidžia kompiuterinius žaidimus.

Todėl kai turinys įdomus, jis vis tiek prikausto dėmesį ir ilgam laikui. Žmonės yra linkę geram turiniui skirti daugiau dėmesio. Aš esu puikus to pavyzdys. Kuriu valandos trukmės tinklalaidę. Man žmonės vis kartojo, kad ji turi būti trumpesnė, 20 minučių, ar dar mažiau. Tačiau supratau, kad jei žmonės tikrai norės klausytis, jie klausysis valandos ir sakys, kad tai per mažai.

Pamoka tokia. Mums nereikia išmokti žinutę pristatyti tiksliau ir trumpiau. Turime tapti daug įdomesni. Jei būsime įdomūs, teiksime paslaugą, kuri atneš naudos vartotojui, vartotojai bus linkę mums skirti daug laiko. Svarbu tik tai, kokie aktualūs ir įdomūs mes esame tuo metu.

- Ačiū už pokalbį!

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
14:58
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
11:23
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 1

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
10:19
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau