Rinkodaros specialistas: „AdBlock“ yra svarbesnės problemos simptomas

Publikuota: 2015-09-17
Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusios rinkodaros tinklalaidės „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas.
Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusios rinkodaros tinklalaidės „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas.

Bobas Knorppas, gausybę įvairių apdovanojimų pelniusio rinkodaros tinklalaidės („podkasto“) „The BeanCast Marketing Podcast“ autorius, verslo naujienų kanalo „FOX Business“ apžvalgininkas ir konsultacijų bendrovės „The Cool Beans Group“ vadovas interviu VŽ teigia, kad taikantis prie naujausių technologijų ir komunikacijos kanalų gausos rinkodarininkams teks pradėti galvoti, kaip reklama gali duoti naudos ne tik reklamos užsakovui, bet ir vartotojui.

Be to, sako jis, siekdama patraukti vartotojų dėmesį reklama turės tapti daug įdomesnė. Pašnekovas pabrėžia, kad „AdBlock“ ir kova su juo tėra didesnės problemos simptomas.

„Verslo žinių“ organizuojamoje konferencijoje „Best Internet“ p. Knorppas, sako ketinantis pasakoti apie rinkoje susidariusią neįprastą situaciją. Trys atsirandančios technologijos, jo teigimu, pakeis tai, kaip reklama yra suasmeninama ir pateikiama vartotojui.

Be to, atvykimas į Lietuvą jam bus pirmasis vizitas į senelių gimtinę. Pono Knorppo tėvas - pirmos kartos išeivis iš Lietuvos.

„Apie kampanijų atitikimą kliento poreikiams, pritaikymą, suasmeninimą skaitmeniniame pasaulyje kalbame nuo pat pradžių. Tačiau realybėje pritaikymas labai gerai neveikia ir neatneša masinio žinomumo. Tai labai gerai veikia mažomis apimtimis, tačiau dideliai auditorijai netinka“, - VŽ sako jis.

Tačiau trys dalykai, vykstantys šiuo metu rinkodaros sektoriuje, pakeis ir leis kurti masines rinkodaros kampanijas, kurios jausis taip, tarsi būtų pritaikytos asmeniškai. Ir visa tai įvyks per ateinančius penkerius metus, tikina p. Knorppas.

- Neseniai Lietuvoje buvo kilęs triukšmas dėl interneto vartotojų, naudojančių „AdBlock“ ir panašias programas. Vartotojai tampa vis labiau išprusę technologijų srityje ir jas pasitelkia ne reklamos vartojimui, bet jos vengimui. Kaip kompanijos turėtų save pateikti, kad išvengtų tokio pasipriešinimo?

- Iš dalies tai yra susiję su tuo, apie ką kalbėsiu konferencijoje. Mes naudojame senus matavimo metodus ir priemones, taikydamiesi ir kurdami žinutes vartotojams, o vartotojai dėl to pyksta. Naudojamės silpniausiomis suasmeninimo galimybėmis – pagal demografinę priklausomybę, ankstesnę veiklą internete – tačiau realiai nesigiliname į tai, ko vartotojas gali norėti.

Rinkodara turi pajudėti į priekį nuo tiesiog žinučių siuntimo vartotojams. Tai vis dar yra labai svarbu, tačiau turime orientuotis į paslaugos kultūrą – galvoti apie tai, kaip geriausiai teikti paslaugą vartotojui ir kurti prekės ar prekių ženklo žinomumą tą paslaugą teikiant. Geriausi pasaulio prekių ženklai yra geriausi dėl vartotojų patirties juos naudojant, o ne dėl žinučių, kurias mums pavyksta išsiųsti. Žinutė tik apie tą patirtį primena.

Vartotojai blokuoja reklamas, nes jiems nepatinka, kai juos blaško ir pertraukinėja, todėl turime galvoti, kaip tinkamai perduoti žinutę reikalingais kanalais. Užuot blokavę turinį, turime rasti naujų būdų, kaip pasiekti vartotoją – ir tai turėsime daryti reklamą teikdami kaip paslaugą. Manau, tai viena priežasčių, kodėl „Apple“ įtraukė reklamų blokavimą į operacinę sistemą „iOS 9“ – jie nori geriau teikti paslaugą per programėles ir neerzinti vartotojo turiniu, kuris jam neaktualus bet naudoja kompiuterio resursus.

Be to, nemanau, kad reklamų blokavimas taps tokia apokalipse, kaip kartais yra pateikiama. Didžiausiomis prognozėmis, 20-30% žmonių ketina pradėti naudoti reklamų blokavimo programinę įrangą, likusiems mums tai tiesiog nerūpi. Kai kuriems, pavyzdžiui man, patinka reklamos, nes aš ant nemažai jų spaudžiu. Dėl to reklamos, kurias matau aš, yra daug labiau nutaikytos man. Kuo daugiau reklamos tiekėjas apie tave žino, tuo naudingesnė yra reklama.

Čia vėl grįžtame prie to, apie ką kalbėsiu – naujosios technologijos leis mums pažinti vartotoją nebūnant atgrąsiu ir numatyti bei patiekti tokią informaciją, kokios jiems tuo metu reikia, o ne spręsti apie tai tik iš tikimybės, kad jie nupirks reklamuojamą produktą.

- Tam, kad vartotojų negąsdintų mintis apie dalinimąsi dideliu kiekiu asmeninės informacijos su reklamos tiekėju, jie turėtų pasitikėti reklamos tiekėju. Tačiau rinkodaros bendrovės nėra tos, kuriomis vartotojai pasitiki. Ar tai gali sukelti sunkumų?

- Apklausose dažniausiai klausiama, ar pasitikite rinkodaros srityje dirbančiais žmonėmis ir atsakymas į tokį klausimą dažniausiai yra „ne“. Tačiau jei paklausi, ar vartotojai mėgsta prekės ženklą – kai kuriuos prekės ženklus jie tiesiog įsimylėję. O įsimyli juos vartotojai dėl rinkodaros ir dėl patirties naudojant tuo perkės ženklu pažymėtas prekes.

Be to, rinkodaros specialistų vartotojai nemėgsta, nes jie juos blaško, pertraukinėja, persekioja reklamomis internete ir užsiima daugybe dalykų, kuriuos vartotojas laiko nepriimtinais. Tačiau galų gale, jei kaskart susidūręs su vartotoju pateiksi jam reikalingą žinutę ir suteiksi jam reikalingą paslaugą, nepasitikėjimo neliks. Vietoje to, jie džiaugsmingai priims pagalbą, kurią jiems suteikiate.

Geriausieji prekės ženklai jau tai daro. Jie nepertraukinėja, jie nuolat transliuoja žinią, kuri yra tinkama, įdomi ir priimtina vartotojui.

- Tačiau reklamos kūrėjai eina kitu keliu ir bando reklamines žinutes užmaskuoti, užuot darę ją naudingesnę vartotojui, pavyzdžiui, vietinės reklamos (angl. „native advertising“) principu.

- Vietinė reklama yra neretai painiojama su turinio rinkodara. Vietinės reklamos turinys gali egzistuoti tik konkrečiame kontekste. Yra labai mažai gerų vietinės reklamos pavyzdžių, nes žmonės tiesiog ima ir rašo reklaminius straipsnius, užuot mąstydami apie tai, kaip pateikti turinį, kad jis tiktų prie konteksto, kuriame pasirodys.

Internetas reklamos kūrėjui leidžia rinktis iš plataus turinio spektro ir taip suteikia daug lankstumo. Vienas geriausių vietinės reklamos pavyzdžių yra tai, ką daro „Buzzfeed“. Jie, sudarinėdami sąrašus, pavyzdžiui „7 dalykai, ką galima gaminti iš makaronų“, kaskart parodo „Ronzoni“ makaronų dėžutę. Puslapis teikia paslaugą vartotojui, nes tai yra receptų sąrašas, jis yra įdomus ir naudingas, tačiau išties – tai reklama.

Blogas pavyzdys yra kuomet prie straipsnio tiesiog prirašoma, kas yra turinio rėmėjas. Tokiu atveju vartotojas tiesiog nustoja pasitikėti straipsnio turiniu.

Žmonės mano, kad vietinė reklama yra atsakymas į reklamų blokavimo problemą, tačiau gryniausiąja forma vietinės reklamos kampanijų neišeina lengvai plėsti. Negali programos pagalba tiesiog išplatinti to paties vietinės reklamos straipsnio, nes jis turi būti pritaikytas konkrečiam kontekstui. Dėl šios priežasties reklamų blokavimo problemos vietine reklama išspręsti nepavyks.

- Technologijų amžiuje nesunku užmiršti visus klasikinius reklamos būdus. Ar rinkodaros kampanijose dar yra vietos tradicijai?

- Tradicinės reklamos bėda yra ta, kad ji didžiąja dalimi nepamatuojama. Dėl to sunku pasakyti, kokia efektyvi ji yra. Televizijos reklama, reklama stenduose, spaudoje – jei tai nėra tiesioginė rinkodara, kuomet kviečiamas įsigyti konkretus produktas ir tam yra nurodomas konkretus telefono numeris ar tinklapis, tikrai nėra kaip pamatuoti, kokia efektyvi ta reklama yra. Skaitmeniniame pasaulyje gauname nuolatinį informacijos srautą. Žinome, kiek reklamas spaudžia, žinome, kiek laiko į jas žiūri ir kitus įvairius faktus.

Tačiau tai nereiškia, kad tradicinė reklama neveikia. Mes tiesiog turime sugalvoti, kaip ji telpa į visą komunikacijos srautą. Turime nustoti matuoti srautą kiekviename kanale atskirai ir pradėti matuoti įtaką visiems vartotojams.

JAV yra labdaros organizacija „Children‘s Fund“. Jie reklamavosi radijo stotyje. Jie tą darė kelis metus, tačiau negavo jokio atsako. Todėl nustojo ten reklamuotis, nusprendę, kad jei reklamoje nurodomu numeriu niekas neskambina, tai reiškia, kad reklama neveikia. Per ateinančius tris mėnesius visų kitų kanalų efektyvumas smuko, surenkamų pinigų kiekis susitraukė 20%.

Todėl jie vėl užsakė tą pačią reklamą, iš kurios manė negaunantys naudos ir visi kiti rodikliai pagerėjo.

- Nemažai kalbama apie tai, kad vartotojų dėmesys sutelkiamas vis trumpesniam ir trumpesniam laikui.

- Vartotojų dėmesys sutelkiamas vis trumpesniam ir trumpesniam laikui, nes vartotojas yra bombarduojamas žinutėmis ir informacija iš įvairių šaltinių ir per įvairius ekranus. Skaitmeninėje erdvėje vartotojai viską gauna kąsneliais.

Tačiau yra kanalų, kurie paneigia šį faktą. Jei kalbame apie tūkstantmečio kartą ar dar jaunesnius žmones, manytume, kad tai labiausiai sutelkto dėmesio stokojantys žmonės, kokius tik begalima rasti. Tačiau šios auditorijos dalis žiūri vaizdo įrašus „YouTube“ po 40 minučių, tiesiog stebi, kaip kiti žaidžia kompiuterinius žaidimus.

Todėl kai turinys įdomus, jis vis tiek prikausto dėmesį ir ilgam laikui. Žmonės yra linkę geram turiniui skirti daugiau dėmesio. Aš esu puikus to pavyzdys. Kuriu valandos trukmės tinklalaidę. Man žmonės vis kartojo, kad ji turi būti trumpesnė, 20 minučių, ar dar mažiau. Tačiau supratau, kad jei žmonės tikrai norės klausytis, jie klausysis valandos ir sakys, kad tai per mažai.

Pamoka tokia. Mums nereikia išmokti žinutę pristatyti tiksliau ir trumpiau. Turime tapti daug įdomesni. Jei būsime įdomūs, teiksime paslaugą, kuri atneš naudos vartotojui, vartotojai bus linkę mums skirti daug laiko. Svarbu tik tai, kokie aktualūs ir įdomūs mes esame tuo metu.

- Ačiū už pokalbį!

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dovanų pardavėjai į Lietuvą vilioja užsienio socialinių tinklų žvaigždes

Dovanų bendrovės „Tinggly“ įkūrėjas, „Laisvalaikio dovanos“ vadovas, imasi netradicinio projekto – į...

Rinkodara
13:45
„Alaus džentelmenas“ M. Matukaitis: reikia ne taupyti, o bandyti uždirbti daugiau Premium 4

Kai įmonė į pirmąją poziciją iškelia taupymo strategiją, tai yra pirmas žingsnis į susinaikinimą. Taip,...

Rinkodara
12:26
Prekybos tinklų medianos: „Lidl“ šoktelėjo į viršų 4

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
10:01
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 13

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 8

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 7

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau