Ne interneto svetainės grožis generuoja pardavimus

Publikuota: 2015-09-11
Andre Morysas, konversijos agentūros „Web Arts“  generalinis direktorius.
Andre Morysas, konversijos agentūros „Web Arts“ generalinis direktorius.
„Verslo žinios“

Sėkmingai internete parduodanti bendrovė nebūtinai yra ta, kuri turi gražų dizainą, aiškina Andre Morysas, „Web Arts“, vienos didžiausių pasaulyje konversijos agentūrų, patariančių, kaip tinklalapio lankytojus paversti klientais, generalinis direktorius.

Anot jo, yra daug sėkmingų pavyzdžių, kai interneto svetainė neatrodo labai moderniai ir estetiškai, bet lankytojai nori joje apsipirkti. Vienas iš to pavyzdžių galėtų būti e. parduotuvė „Amazon“.

„Tiesą sakant, dizainas neturi labai didelės įtakos konversijai. „Amazon“ estetiškai neatrodo labai gražiai, bet lankomumą nulemia tam tikri psichologiniai principai. Vienas jų yra įsipareigojimas. Tai reiškia, kad žmonės, kurie susimoka už tapimą privilegijuotais klientais, jų paslaugomis naudojasi dažnai, nes iš to nori išpešti kuo daugiau naudos. Be to, „Amazon“ naudotis taip lengva, kad kompanijai pavyko suformuoti tam tikrą įprotį, kaip reikia apsipirkti internete, o žmonės įpročius keičia nenoriai. Po 30 kartų jūs jau tikrai neprisiversite pirkti kitur, nes taip pajustumėte diskomfortą“, – e. prekybos milžinės sėkmę aiškina p. Morysas.

Svarbu ir mažiems

Vadovas mini, kad dažniausiai lankytojų pavertimu klientais domisi stambiausios bendrovės, nes jos turi didelius srautus ir net mažas pokytis galėtų turėti reikšmingos įtakos. Tačiau tai būtų naudinga ir vidutiniams bei mažiems verslams, kurie mėgina parduoti internete.

„Tuo susirūpinti turėtų visos bendrovės, kurios vykdo pardavimus internete. Pavyzdžiui, 100 mln. Eur pajamų per metus gaunanti bendrovė 1% daugiau lankytojų paverčia pirkėjais. Gali būti, kad jos pajamos nuo to išaugs 1 mln. Eur“, – dėsto specialistas.

Analizuoja vartotojus

Verslininkas sako, kad didžiausia klaida, norint lankytojus paversti klientais, yra į savo interneto svetainę nepažvelgti jų akimis.

„Didžioji dalis kompanijų neatlieka savo namų darbų, jos neanalizuoja savo vartotojų ir negalvoja, kaip optimizuoti informaciją svetainėse. Svetainių kūrėjai negali į jas pažvelgti iš tos pačios perspektyvos kaip ir vartotojai, todėl jie turi bendrauti“, – įsitikinęs p. Morysas.

Kompanija naudoja sudėtingus metodus, kuriais yra analizuojama vartotojų elgsena, kokie elementai kokias emocijas jiems kelia. Tačiau, anot jo, dalį veiksmų be profesionalų pagalbos gali atlikti ir pačios įmonės.

„Aš pakviesčiau 5 dalyvius ir duočiau jiems, sakykim, 4 internetines drabužių parduotuves. Tada paprašyčiau susirasti mėlynus džinsus ir stebėčiau, kaip jie ieško šios prekės, klausčiau, kodėl jie atlieka tam tikrus veiksmus, kodėl pasirenka būtent šiuos džinsus. Juk čia irgi veikia ne tik kainos faktorius“, – siūlo ekspertas.

Anot jo, tokios priemonės kaip akių sekimo įranga gali praversti, tačiau mėginant lankytojus paversti klientais informacijos suteikia nedaug.

„Akių sekimo įranga tik pasako, kur žmonės žiūri, tačiau vis tiek reikia ekspertų, kad sužinotumėte, kodėl jie taip daro. Mes turime du tokius įrenginius, juos naudojame įtikindami, kad potencialiems klientams reikia mūsų paslaugų“, – dėsto pašnekovas.

Dideli paveikslėliai nebūtinai padeda

Pastaruoju metu dažna svetainė turi mažai elementų, bet tik ją atsivertę pamatysite dideles nuotraukas ar kitus stambius grafinius elementus. Ponas Morysas mano, kad tokie sprendimai padeda ne visiems ir juos reikia naudoti atsargiai.

„Vizualiniai sprendimai ir dideli paveikslėliai nebūtinai padeda. Neseniai Šveicarijoje analizavome draudimo paslaugas teikiančių bendrovių svetaines. Joms reikia aiškumo, o ne didelių nuotraukų, kad neatgrasytų klientų per stipriai piršdamos savo paslaugas. Dėl to didelių paveikslėlių nenaudoja „Amazon“ ir sėkmingiausia kelionių svetainė „booking.com“, jos atrodo techniškai ir nelabai gerai, bet nesudaro įspūdžio, kad siekia žūt būt parduoti. Aišku, yra ir priešingų pavyzdžių. „Spotify“ ir „Airbnb“ turi didelius grafinius elementus, bet kartu yra ir labai paprastai naudojamos, parodo savo modernumą. Tokiais atvejais dideli paveikslėliai pasiteisinama, tačiau viskas priklauso nuo to, ką norima pasakyti“, – įsitikinęs ekspertas.

Vidurkis 3%

Ponas Morysas sako, kad atliktas tyrimas parodė, jog vidutinis konversijos rodiklis e. komercijoje yra 3%, tai reiškia, kad iš 100 apsilankiusių asmenų 3 kažką nusiperka. Tačiau kai kuriose srityse toks reitingas būtų aukštas. Pavyzdžiui kelionių agentūrų svetainėse klientai apsilanko kelis kartus ir tik tada priima sprendimą pirkti, todėl jų reitingas nesiekia 2%. Taigi, priklausomybė nuo parduodamų prekių yra labai didelė ir lygintis su kitomis bendrovėmis gali būti klaidinga. Ekspertas vietoje to siūlo lygintis su dabartiniu rezultatu ir tuo, ko galima pasiekti. Anot jo, žvelgiant bendrai, normalus reitingas galėtų svyruoti tarp 2% ir 6%.

Kitas dalykas, konversijos rodiklį agentūros nustato skirtingai, jį galima matuoti pagal visus apsilankymus arba pagal konkrečius IP adresus. Sugalvojami ir skirtingi papildomi kriterijai.

Rinka dar tik formuojasi

Verslininkas kalba, kad skirtingose kultūrose žmonės turi nevienodus įpročius, dar prisideda ir kalbiniai nesutapimai, todėl kiekvienai šaliai ar regionui reikia individualizuoti interneto svetainę. Įvertindama kultūrinius skirtumus, „Web Arts“ dirba tik Vokietijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje, kurios turi daug panašumų, o klientams prireikus paslaugų kitose valstybėse nukreipia juos pas savo partnerius.

Ponas Morysas pasakoja, kad kol kas lankytojų pavertimo klientais paslaugas teikia nedaug kompanijų, tačiau rinka sparčiai formuojasi, o sprendžiama problema yra tokia aktuali, kad ateityje kiekviena didelė internete prekiaujanti bendrovė turės konversijos specialistą. Tačiau kol plėtrą stabdo nenoras permainoms.

„Didelės kompanijos nemėgsta pokyčių, jos stengiasi tokius sprendimus vilkinti ar atidėlioti“, – mano vadovas.

„Web Arts“ dirba su tokiomis kompanijomis kaip drabužių parduotuvės C&A ir „Otto“, technikos pardavėja „Konica Minolta“ ir programinės įrangos įmone „Citrix”. 2010 m. bendrovei „Web Arts AG“ atiteko kūrybiškiausios Vokietijos bendrovės titulas.

Ponas Morysas rugsėjo 22-23 d. lankysis Lietuvoje ir „Verslo žinių“ konferencijoje „Best Internet“ išsamiau kalbės apie tai, kaip interneto svetainės lankytojus paversti klientais.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
05:45
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau