Ne interneto svetainės grožis generuoja pardavimus

Publikuota: 2015-09-11
Andre Morysas, konversijos agentūros „Web Arts“  generalinis direktorius.
Andre Morysas, konversijos agentūros „Web Arts“ generalinis direktorius.
„Verslo žinios“

Sėkmingai internete parduodanti bendrovė nebūtinai yra ta, kuri turi gražų dizainą, aiškina Andre Morysas, „Web Arts“, vienos didžiausių pasaulyje konversijos agentūrų, patariančių, kaip tinklalapio lankytojus paversti klientais, generalinis direktorius.

Anot jo, yra daug sėkmingų pavyzdžių, kai interneto svetainė neatrodo labai moderniai ir estetiškai, bet lankytojai nori joje apsipirkti. Vienas iš to pavyzdžių galėtų būti e. parduotuvė „Amazon“.

„Tiesą sakant, dizainas neturi labai didelės įtakos konversijai. „Amazon“ estetiškai neatrodo labai gražiai, bet lankomumą nulemia tam tikri psichologiniai principai. Vienas jų yra įsipareigojimas. Tai reiškia, kad žmonės, kurie susimoka už tapimą privilegijuotais klientais, jų paslaugomis naudojasi dažnai, nes iš to nori išpešti kuo daugiau naudos. Be to, „Amazon“ naudotis taip lengva, kad kompanijai pavyko suformuoti tam tikrą įprotį, kaip reikia apsipirkti internete, o žmonės įpročius keičia nenoriai. Po 30 kartų jūs jau tikrai neprisiversite pirkti kitur, nes taip pajustumėte diskomfortą“, – e. prekybos milžinės sėkmę aiškina p. Morysas.

Svarbu ir mažiems

Vadovas mini, kad dažniausiai lankytojų pavertimu klientais domisi stambiausios bendrovės, nes jos turi didelius srautus ir net mažas pokytis galėtų turėti reikšmingos įtakos. Tačiau tai būtų naudinga ir vidutiniams bei mažiems verslams, kurie mėgina parduoti internete.

„Tuo susirūpinti turėtų visos bendrovės, kurios vykdo pardavimus internete. Pavyzdžiui, 100 mln. Eur pajamų per metus gaunanti bendrovė 1% daugiau lankytojų paverčia pirkėjais. Gali būti, kad jos pajamos nuo to išaugs 1 mln. Eur“, – dėsto specialistas.

Analizuoja vartotojus

Verslininkas sako, kad didžiausia klaida, norint lankytojus paversti klientais, yra į savo interneto svetainę nepažvelgti jų akimis.

„Didžioji dalis kompanijų neatlieka savo namų darbų, jos neanalizuoja savo vartotojų ir negalvoja, kaip optimizuoti informaciją svetainėse. Svetainių kūrėjai negali į jas pažvelgti iš tos pačios perspektyvos kaip ir vartotojai, todėl jie turi bendrauti“, – įsitikinęs p. Morysas.

Kompanija naudoja sudėtingus metodus, kuriais yra analizuojama vartotojų elgsena, kokie elementai kokias emocijas jiems kelia. Tačiau, anot jo, dalį veiksmų be profesionalų pagalbos gali atlikti ir pačios įmonės.

„Aš pakviesčiau 5 dalyvius ir duočiau jiems, sakykim, 4 internetines drabužių parduotuves. Tada paprašyčiau susirasti mėlynus džinsus ir stebėčiau, kaip jie ieško šios prekės, klausčiau, kodėl jie atlieka tam tikrus veiksmus, kodėl pasirenka būtent šiuos džinsus. Juk čia irgi veikia ne tik kainos faktorius“, – siūlo ekspertas.

Anot jo, tokios priemonės kaip akių sekimo įranga gali praversti, tačiau mėginant lankytojus paversti klientais informacijos suteikia nedaug.

„Akių sekimo įranga tik pasako, kur žmonės žiūri, tačiau vis tiek reikia ekspertų, kad sužinotumėte, kodėl jie taip daro. Mes turime du tokius įrenginius, juos naudojame įtikindami, kad potencialiems klientams reikia mūsų paslaugų“, – dėsto pašnekovas.

Dideli paveikslėliai nebūtinai padeda

Pastaruoju metu dažna svetainė turi mažai elementų, bet tik ją atsivertę pamatysite dideles nuotraukas ar kitus stambius grafinius elementus. Ponas Morysas mano, kad tokie sprendimai padeda ne visiems ir juos reikia naudoti atsargiai.

„Vizualiniai sprendimai ir dideli paveikslėliai nebūtinai padeda. Neseniai Šveicarijoje analizavome draudimo paslaugas teikiančių bendrovių svetaines. Joms reikia aiškumo, o ne didelių nuotraukų, kad neatgrasytų klientų per stipriai piršdamos savo paslaugas. Dėl to didelių paveikslėlių nenaudoja „Amazon“ ir sėkmingiausia kelionių svetainė „booking.com“, jos atrodo techniškai ir nelabai gerai, bet nesudaro įspūdžio, kad siekia žūt būt parduoti. Aišku, yra ir priešingų pavyzdžių. „Spotify“ ir „Airbnb“ turi didelius grafinius elementus, bet kartu yra ir labai paprastai naudojamos, parodo savo modernumą. Tokiais atvejais dideli paveikslėliai pasiteisinama, tačiau viskas priklauso nuo to, ką norima pasakyti“, – įsitikinęs ekspertas.

Vidurkis 3%

Ponas Morysas sako, kad atliktas tyrimas parodė, jog vidutinis konversijos rodiklis e. komercijoje yra 3%, tai reiškia, kad iš 100 apsilankiusių asmenų 3 kažką nusiperka. Tačiau kai kuriose srityse toks reitingas būtų aukštas. Pavyzdžiui kelionių agentūrų svetainėse klientai apsilanko kelis kartus ir tik tada priima sprendimą pirkti, todėl jų reitingas nesiekia 2%. Taigi, priklausomybė nuo parduodamų prekių yra labai didelė ir lygintis su kitomis bendrovėmis gali būti klaidinga. Ekspertas vietoje to siūlo lygintis su dabartiniu rezultatu ir tuo, ko galima pasiekti. Anot jo, žvelgiant bendrai, normalus reitingas galėtų svyruoti tarp 2% ir 6%.

Kitas dalykas, konversijos rodiklį agentūros nustato skirtingai, jį galima matuoti pagal visus apsilankymus arba pagal konkrečius IP adresus. Sugalvojami ir skirtingi papildomi kriterijai.

Rinka dar tik formuojasi

Verslininkas kalba, kad skirtingose kultūrose žmonės turi nevienodus įpročius, dar prisideda ir kalbiniai nesutapimai, todėl kiekvienai šaliai ar regionui reikia individualizuoti interneto svetainę. Įvertindama kultūrinius skirtumus, „Web Arts“ dirba tik Vokietijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje, kurios turi daug panašumų, o klientams prireikus paslaugų kitose valstybėse nukreipia juos pas savo partnerius.

Ponas Morysas pasakoja, kad kol kas lankytojų pavertimo klientais paslaugas teikia nedaug kompanijų, tačiau rinka sparčiai formuojasi, o sprendžiama problema yra tokia aktuali, kad ateityje kiekviena didelė internete prekiaujanti bendrovė turės konversijos specialistą. Tačiau kol plėtrą stabdo nenoras permainoms.

„Didelės kompanijos nemėgsta pokyčių, jos stengiasi tokius sprendimus vilkinti ar atidėlioti“, – mano vadovas.

„Web Arts“ dirba su tokiomis kompanijomis kaip drabužių parduotuvės C&A ir „Otto“, technikos pardavėja „Konica Minolta“ ir programinės įrangos įmone „Citrix”. 2010 m. bendrovei „Web Arts AG“ atiteko kūrybiškiausios Vokietijos bendrovės titulas.

Ponas Morysas rugsėjo 22-23 d. lankysis Lietuvoje ir „Verslo žinių“ konferencijoje „Best Internet“ išsamiau kalbės apie tai, kaip interneto svetainės lankytojus paversti klientais.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje 1

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau