Kokių minkštųjų įgūdžių labiausiai trūksta jauniems darbuotojams

Į rinką žengianti naujoji karta negali pasigirti didelėmis žiniomis ar praktika. Tad jiems svarbu turėti tinkamų minkštųjų įgūdžių.
Programinės įrangos, skirtos kandidatų tikrinimui, kūrėja SkillSurvey atlikto tyrimo duomenimis, labiausiai į darbo rinką ateinantiems naujokams reikia patobulinti savo komunikacijos gebėjimus.
Įtemptoje darbo rinkoje, kurią jaučiame šiuo metu, minkštųjų ir kietųjų įgūdžių komplektas yra būtinas bet kuriam kandidatui. Tačiau darbo rinkos naujokui, kuris turi nedaug patirties, minkštieji įgūdžiai gali nulemti jo kandidatūros sėkmę, tyrimo pristatyme cituojamas Ray Bixleris, SkillSurvery vadovas.
Pasak jo, naujokai, kurie geba pasakoti, rašyti, paaiškinti užduotis ir efektyviai perduoti informaciją, turi pranašumą prieš kitus kandidatus, nesvarbu, kokioje srityje jie ieško darbo.
SkillSurvey ištyrė darbdavių komentarus apie tūkstantį kandidatų, kurie bandė gauti darbą vienoje iš septynių populiariausių naujokų pozicijų.
Kliento aptarnavimo srityje darbdaviai labiausiai iš naujokų pasigenda pastabumo detalėms, gebėjimo priimti gerus sprendimus bei aiškios komunikacijos.
Finansuose naujokų prašoma sugebėti nuolat sekti naujausią informaciją, paaiškinti finansų sąvokas ir informaciją bei remiantis finansų duomenimis, priimti sprendimus.
IT srityje jaunųjų specialistų reikalaujama geriau mokėti dokumentuoti programos ir kodo kūrimą. Jų taip pat prašoma geriau mokėti sekti naujausią informaciją bei sugebėti vienu metu dirbti su keliais projektais.
Slaugymo srityje darbdaviai pasigenda gebėjimo demonstruoti pasitikėjimą savo slaugymo įgūdžiais, mokėjimo suteikti instrukcijas kitiems žmonėms bei iniciatyvumo.
Iš jaunųjų verslo plėtros vadybininkų darbdaviai reikalauja geresnių informacijos pateikimo ir derybinių įgūdžių bei dėmesingumo detalėms.
Klientų projektų vadybos naujokai turėtų mokėti pateikti informaciją logišku ir įtikinamu būdu, teigia darbdaviai. Jauniems specialistams taip pat trūksta atidumo detalėms bei ištvermingumo susidūrus su kliūtimis.
Jaunieji inžinieriai turėtų gebėti geriau sekti naujausią informaciją bei nepriklausomai priimti sprendimus, mano tyrime dalyvavę darbdaviai.
Savo minkštaisiais įgūdžiai turėtų rūpintis ne tik jaunimas, bet ir vyresni darbuotojai. Spartėjant technologijų kaitai žmonių praktiniai įgūdžiai greitai pasensta, tad vis daugiau akcentuojamos darbuotojų žmogiškieji įgūdžiai.
Pasaulio ekonomikos forumas prognozuoja, kad 2025-aisiais svarbiausi bus šie žmonių gebėjimai: kompleksinių problemų sprendimas, kritinis mąstymas, kūrybingumas, žmonių vadyba, darbų koordinavimas su kitais, emocinis intelektas, sprendimų priėmimas, paslaugumas, derybiniai įgūdžiai, mąstymo lankstumas.
Dėmesio centre asmeninės savybės
VŽ rašė, jei anksčiau labiausiai vertinta potencialaus darbuotojo profesinė patirtis, šiandien tai neretai nukeliauja į antrą planą. Darbdavių dėmesio centre asmeninės specialisto savybės.
Šiandien geras darbuotojas organizacijoje turi būti traktuojamas kaip klientas, kurį privalu išlaikyti, saugoti ir branginti, sakė Kauno technologijos universiteto (KTU) docentė, Vadybos krypties studijų programų vadovė dr. Lina Užienė.
Tuo metu darbuotojai savo ruožtu atlikdami užduotis turėtų matyti platesnį kontekstą ir neapsiriboti tik standartiniais problemų sprendimo būdais, mąstyti kūrybiškai. Šie įgūdžiai ketvirtosios pramonės revoliucijos kontekste tampa vis svarbesni.
Ponia Užienė pastebi, kad tokie aspektai kaip profesinis stažas, įgyti sertifikatai ir diplomai ar specifiniai įgūdžiai yra svarbūs, tačiau vis dažniau, formuodami komandą, vadovai atkreipia dėmesį į asmenines darbuotojų savybes.
Nenuvertinant patirties reikšmės, reikia pasakyti, kad įgimtos asmeninės savybės sėkmingam darbui organizacijoje yra labai svarbios, o kartais ir svarbesnės už žinias, kultūrinę atitiktį ar net profesinius gebėjimus, sako p. Užienė.
VŽ rašė, kad minkštieji asmeniniai įgūdžiai praverčia ne tik toms bendrovėms, kur žmonės dirbdami daug bendrauja tarpusavyje, bet ir gamyklų personalui. Darbuotojas, turintis ne tik gerus techninius, bet ir asmeninius įgūdžius, pavyzdžiui, gebėjimą komunikuoti, įtikinėti, būti lyderiu, yra vis labiau vertinamas darbdavių. Tyrimai rodo, kad tokie darbuotojai turi ne tik geresnes karjeros galimybės, bet ir jų alga auga greičiau, skelbė Quartz.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti