Kodėl darbuotojas „prašosi“ atleidžiamas

Kai yra gerai, norisi dar geriau. Tačiau tą gerovę reikia užsidirbti, t. y. pasiekti dar geresnių rezultatų, bet ne visi darbuotojai tą stengiasi daryti.
Versle rezultatai priklauso tiek nuo vadovo, tiek nuo darbuotojų pastangų. Kuo šios proporcijos lygesnės, tuo didesnis noras stengtis. Tačiau praktika rodo, kad anksčiau ar vėliau vis tiek atsiranda darbuotojų, kuriems viskas blogai. Ir nesvarbu, kad įmonės motyvacinė sistema yra kone pavyzdinė, o atlyginimai labiau negu viliojantys.
Pavyzdžiui, logistikos bendrovės Axis Transport vidutinis atlyginimas sausį buvo 1.910 Eur. Įmonėje, kurioje dirba per 70 žmonių, darbuotojų kaita tesiekia kelis procentus. Vis dėlto Tomas Degutis, bendrovės direktorius, mena atvejį, kai su ypač geru darbuotoju teko atsisveikinti dėl jo keliamos destrukcijos, dėl kurios prastai jautėsi kolegos.
Kaip specialistas šis žmogus buvo tikras profesionalas. Tačiau charakteris jo buvo ypač sunkus, dėl to kentėjo kolegos. Mūsų versle įtampos ir taip apstu, neigiamų emocijų nemažą dozę gauni iš išorės, o jei dar ir viduje atsiranda, kas jas skleidžia... Todėl tam žmogui primygtinai pasiūliau išeiti. Tada jis buvo labai nepatenkintas, bet dabar, kai susitinkame, pats dėkoja, nes tai jam padėjo kitaip pažvelgti į save ir apmąstyti savo elgesį, pasakoja p. Degutis.
Viskam yra ribos
Tokiam sprendimui pritaria ir personalo konsultantai. Tiesa, jie pataria nepasiduoti emocijoms, bet bandyti su tokiu darbuotoju kalbėtis, aiškintis, galų gale kiek ir taikytis prie jo būdo.
Ypač jei tai yra geras specialistas, nes šiais laikais tokių rasti sunku. Įprastai vadovai savo žmones pažįsta, tad žino, kad kai kuriuos motyvuoja dėmesys, moralinis paskatinimas. Todėl už gerus rezultatus verta pagirti viešai, leisti pačiam garsiai papasakoti, kaip jam tokių pavyko pasiekti, pataria Jonas Marcinkus, UAB Personalo valdymo inovacijos direktorius.
Tačiau viskas turi ribas. Pastangos įtikti ir suprasti aikštingą darbuotoją irgi. Nes neretai darbuotojai paprasčiausiai nori būti atleidžiami, tik patys neskuba rašyti prašymo, nes arba nedrįsta pripažinti, kad netgi ten, kur daugeliui dirbti yra siekiamybė, jiems viskas negerai, arba tikisi išeitinės kompensacijos.
Būtent ši išmoka kai kuriuos darbdavius ir sulaikydavo nuo sprendimo atleisti nepasitenkinimą sėjantį darbuotoją. Tačiau žinau atvejį, kuomet vienos Kauno įmonės vadovas sumokėjo dvigubai didesnę kompensaciją, kad tik toks darbuotojas išeitų, ir lig pat šiol dėl to džiaugiasi, nedelsti atsisprendžiant ragina personalo ekspertas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti