Maži sprendimai, kurie padeda dirbti efektyviau

Dėmesys, darbo įprasminimas, mažiau taisyklių tokie paprasti dalykai nedaug kainuoja ir padeda pakelti tiek darbuotojų moralę, tiek produktyvumą.
Apie darbovietėse vyraujančią psichologiją daug atskleidžia vieno žymiausių psichologijos ir elgsenos ekonomikos mokslininkų Dano Ariely darbai.
Pavyzdžiui, tyrėjas savo darbuose cituoja vieno viešbučių tinklo atvejį. Šio tinklo telerinkodaros skyriaus darbuotojams, bendraujant su klientais telefonu, buvo liepta vadovautis įmonės pateiktu pokalbių scenarijumi.
Ši taisyklė galiojo net tuo atveju, kai scenarijus buvo netinkamas klientams. Kai darbuotojams buvo leista nukrypti nuo scenarijaus, klientai buvo laimingesni ir pardavimai padidėjo. Tai rodo, kad darbuotojai dirba geriau, kai yra mažiau taisyklių ir rodomas didesnis pasitikėjimas darbuotojais.
Kitas jo atradimas darbuotojai savo darbe nori matyti prasmę. Per vieną bandymą jis prašė žmonių už 2 USD surinkti lego robotą. Kai žmogus atlikdavo užduotį, jis prašydavo vėl padaryti tą patį, o surinktus robotus rikiavo šalia į eilę. Kitoje grupėje jis prašydavo to paties, bet žmonių akyse robotus iš karto išardydavo. Pirmoje grupėje žmonės sutiko pastatyti vidutiniškai 11 robotų, o antroje 7.
Dar vienas jo eksperimentas vyko Intel gamykloje Izraelyje. Čia buvo bandoma, kas labiausiai skatina darbuotojus dirbti piniginė premija, nemokama pica ar raštelis su vadovo komplimentu.
Paaiškėjo, kad picų ir komplimentų efektas buvo didesnis ir truko ilgiau nei piniginės premijos. Tiesą sakant, piniginė premija bėgant laikui net lėmė prastesnius rezultatus nei įprastai. Tai įrodo, kad darbuotojai linkę dirbti sunkiau, kai jaučia, kad jų darbas yra vertinamas. O finansinės paskatos gali sumažinti motyvaciją, pakenkti darbuotojų etikai.
Tokių nedidelių sprendimų efektyvumą įrodo ir Lietuvos bendrovių patirtis, apie kurią plačiau galite skaityti ČIA.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti