Kritika žmonių nebeveikia, veiksmingiau patarti

Publikuota: 2017-11-01
Patariamasis ryšys geras dėl to, kad kalbama apie ateitį, nėra kritikos. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Patariamasis ryšys geras dėl to, kad kalbama apie ateitį, nėra kritikos. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Darbuotojai nebenori tik savo darbo diagnostikos, jie tikisi sulaukti sprendimų. Siekiant didinti visos komandos įsitraukimą ir našumą, siūloma įprastą grįžtamąjį ryšį papildyti patariamuoju.

Įvairūs vadybos tyrimai rodo, kad darbuotojai, kurie sulaukia reikšmingo grįžtamojo ryšio iš vadovų, 3,5 karto labiau įsitraukia į kasdieninę veiklą. Vis dėlto šis vadovo įvertis susijęs labiau su praeitimi. Kitaip tariant, vadovas ir pavaldinys kalbasi apie jau nuveiktus darbus, kurių pakeisti jau neįmanoma.

„Patariamasis ryšys – orientacija į ateitį. Mes neturime kalbėti, kas buvo blogai. Pasikalbėkime, ką galima padaryti“, – konferencijoje „Ateities personalas: tendencijos 2018“ kalbėjo Ieva Iacob, konsultacijų bendrovės „Grand partners“ konsultantė.

Daugiau pasitikėjimo

Kad patariamojo ryšio kultūra prigytų, bendrovės darbuotojai ir vadovybė pirmiausia turėtų pasitikėti vieni kitais.

„Juk žmonės neis pasitarti nei pas vadovą, nei pas kolegą, kuriuo nepasitiki“, – kalba pašnekovė.

Pasak p. Iacob, grįžtamojo ryšio darbuotojams kartais būna nelabai malonu klausyti, ypač kai aptariamos klaidos, nors argumentuotai, bet kritikuojami priimti sprendimai. O patariamasis ryšys geras dėl to, kad kalbama apie ateitį, nėra kritikos ir pasmerkimo, todėl informacija priimama noriai.

„Grįžtamąjį ryšį suteikdamas žmogus kartais jaučiasi nesmagiai, o čia – priešingai, pats ateina ir prašo pasikalbėti. Kitaip tariant, dalijamasi atsakomybe. Ne tik vadovas atsakingas už grįžtamąjį ryšį, bet ir darbuotojai turi rodyti iniciatyvą. Tokio pokalbio tikslas – padėti vieni kitiems“, – pasakoja p. Iacob.

Kaip vieną pagrindinių patariamojo ryšio pranašumų pašnekovė nurodo teigiamą atmosferą. Juk kalbėti apie praeities klaidas yra niūriau, negu ieškoti būdų, kaip įgyvendinti idėjas dabar, sako p. Iacob.

Antra, patariamąjį ryšį gali teikti visi darbuotojai, susipažinę su nagrinėjamais klausimais. Trečia, informacija nepriimama taip asmeniškai, kaip priimamas grįžtamasis ryšys.

3 žingsniai

Pašnekovė paprastai aiškina, kaip teikiamas patariamasis ryšis. Darbuotojas turi klausimą arba problemą. Tuomet reikia kreiptis į kolegą arba vadovą ir paprašyti, kad jis pasiūlytų dvi idėjas, kaip būtų galima išspręsti klausimą. Tikslas – pasikalbėti bent su trimis kolegomis. Pasak p. Iacob, tokiu būdu atliekamas tarsi nedidelis tyrimas, ką kiti žmonės galvoja apie problemą ir kokius sprendimus mato.

Suprantama, niekas kitas už darbuotoją nenuspręs, kaip elgtis, tačiau priimdamas sprendimą, kalba pašnekovė, jis turės nuomonių ir galimų sprendimų įvairovę, kuri, tikėtina, padės lengviau pasirinkti tinkamiausią būdą.

Išmoko bendradarbiauti

Evelina Meilienė, Kauno technologijos universiteto (KTU) organizacijos vystymo direktorė, pasakoja, kad organizacijos darbuotojams suteikiamas formalus grįžtamasis ryšys: rengiami metiniai pokalbiai, darbuotojų ir studentų apklausos.

Kaip patariamojo grįžtamojo ryšio pavyzdį p. Meilienė nurodo KTU sukurtą „Edu Lab“ – dėstytojų akademinių kompetencijų centrą.

„Dėstytojas ateina į auditoriją, atsistoja į tribūną, pasideda užrašus arba savo parašytą knygą ir skaito paskaitą. Koks gi čia studento ir dėstytojo ryšys? Kokie mokymosi metodai? Išsikėlėme tikslą, kad visi dėstytojai pakeltų kompetenciją dėstymo srityje. Siekėme pakeisti situaciją, kai po pirmųjų studijų metų universitetą palikdavo apie 50% studentų“, – kalba p. Meilienė.

Suprantama, neužteko dėstytojams pasakyti, kad jie pakeistų savo darbo principus. Pasak p. Meilienės, universitete įdiegta mokymosi vienas iš kito sistema.

„Patark man, kaip dėstyti: kokius fizikos dėsnius įtraukti į savo ekonomikos paskaitas. Mainais patarsiu tau, kaip įdomiau pasirengti paskaitoms. Taip atsirado „Edu Lab“, kuriame išbandome naujus didaktikos metodus: problemų sprendimą, atvejų analizę, dizainu grįstą mokymąsi“, – pasakoja p. Meilienė.

Ši iniciatyva įvertinta palankiai. Pašnekovė skaičiuoja, kad per metus apmokyti ir savo paskaitų dizainą pakeitė 337 dėstytojai.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kaip švęsti darbuotojų nesėkmes ir žudyti „zombius“ Premium

Kai nieko nedarai, galimybė suklysti sumažėja iki nulio. Imantis naujovių, nesėkmės galimybė visada išlieka,...

Vadyba
2019.12.07
„Microsoft“ Japonijoje išbandė 4 darbo dienų savaitę 1

Vis daugiau įmonių išbando trumpesnės darbo savaitės strategiją. Dirbti keturias darbo vienas per savaitę...

Vadyba
2019.12.07
Darbdaviai gali verstis per galvą, bet motyvacija veikia tik tris mėnesius Premium 2

Paradoksalu, bet kuo daugiau įmonė nori įsiteikti darbuotojams, tuo jų rezultatų kreivės kilimas aukštyn...

Gazelė
2019.12.06
10 finansiškai neskausmingų būdų padėkoti darbuotojui Premium

Vienas paprasčiausių būdų pakelti darbuotojo laimės, savivertės ir motyvacijos lygį – jam padėkoti. Tačiau,...

Vadyba
2019.12.06
Dėl silpnų moksleivių žinių – priekaištai švietimo sistemai Premium 4

Lietuvos moksleivių pasiekimai nepradžiugino ir 2018 m. – jie buvo prastesni už Ekonominio bendradarbiavimo...

Verslo aplinka
2019.12.04
„Euroapotheca“ turi naują vadovą ir valdybą

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiantis vaistinių tinklas „Euroapotheca“ suformavo naują...

Vadyba
2019.12.04
Pinigų talentų idėjoms visada bus, bet ar bus talentų Premium 1

Pastaraisiais metais verslas vis dažniau kalba apie socialinę atsakomybę, tvarias investicijas ir būtinybę iš...

Vadyba
2019.12.04
Chaosas rimsta: kokių atlyginimo pokyčių tikėtis 2020-aisiais Premium 2

Šalies atlyginimų rinka išlieka chaotiška, bet pastebima ir teigiamų poslinkių. Įmonės vis profesionaliau...

Vadyba
2019.12.02
„Dell“ užmojis – iki 2030 m. pusė įmonės darbuotojų sudarys moterys Premium

Neseniai JAV vyko „Dell Technologies Summit“ konferencija, kurioje bendrovė pristatė ateinančio dešimtmečio...

Technologijos
2019.12.01
Geidžiamiausių darbdavių mokamos algų medianos spalio mėnesį

Naujausi „Sodros“ duomenys skelbia, kokias algų medianas spalio mėnesį mokėjo geidžiamiausi šalies darbdaviai.

Vadyba
2019.11.27
Šlubuojanti darbuotojų psichinė sveikata kainuoja milijardus: įmonių sprendimai Premium

Nors perdegimui, stresui, depresijai gydyti išleidžiami milijardai, kalbėti apie emocinę sveikatą verslo...

Vadyba
2019.11.27
Vidutinė alga „į rankas“ trečiąjį ketvirtį – 834 Eur

Statistikos departamentas suskaičiavo, kad vidutinis atlyginimas „į rankas“ trečiąjį šių metų ketvirtį siekė...

Vadyba
2019.11.26
„Visma Lietuvos“ patirtis: kodėl įmonei naudinga atsisakyti vadovų Premium 3

Laikais, kai įmonės greitis ir lankstumas tampa pagrindiniu koziriu konkurencinėje kovoje, bendrovės iš...

Vadyba
2019.11.25
Didžiausios algų medianos spalio mėnesį 11

„Sodra“ suskaičiavo, kokios buvo didžiausios algų medianos šalies įmonėse spalio mėnesį.

Vadyba
2019.11.25
Darbuotojų apklausa: po dešimtmečio kasdien dirbti biure gali būti egzotika

Darbo rinkai spėriai transformuojantis, netrukus gali būti tikra egzotika kasdien keliauti į biurą.

Vadyba
2019.11.23
„WeWork“ atleidžia 2.400 darbuotojų

JAV bendradarbystės centrų kompanija „WeWork“ išdalino atleidimo lapelius 2.400 darbuotojų. Tokia būdu...

Vadyba
2019.11.22
Kaip vadovauti biuro užsispyrėliams ir niurzgliams Premium

Jeigu šaukštas deguto gali pagadinti statinę medaus, tai vienas nuolatos bumbantis darbuotojas gali...

Vadyba
2019.11.22
Šalyje yra 18.300 laisvų darbo vietų

Šių metų trečiojo ketvirčio pabaigoje šalyje buvo 18.300 laisvų darbo vietų samdomiesiems darbuotojams.

Vadyba
2019.11.22
Buvęs „Novaturo“ Estijoje vadovas bendrovei turės atlyginti per 230.000 Eur 1

Estijos Harju apygardos teismas priėmė nutartį, kad buvęs AB „Novaturo“ padalinio Estijoje vadovas Andree...

Paslaugos
2019.11.21
Padažnėjus informacijos nutekinimo atvejams, „Google“ keičia susirinkimų tvarką

JAV technologijų milžinė „Google“ neberengs savaitinių susirinkimų, kuriuose vadovai atsako į darbuotojams...

Vadyba
2019.11.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau