Šiuolaikinio biuro kaita – ne darbuotojams, o žmonėms

Publikuota: 2017-08-25
„Eva Grin Photography“ nuotr.
„Eva Grin Photography“ nuotr.
UAB „Noarchitects“ partneris.

Pastarąjį dešimtmetį verslo aplinka, o ypač – Lietuvos verslo aplinka labai sparčiai tobulėja. Visuomenė darosi sąmoningesnė, smalsesnė ir tuo pačiu reiklesnė. Vartotojai reikalauja kokybiškų prekių ir paslaugų, darbuotojai iš darbdavių tikisi skaidrių, motyvuojančių ir argumentuotų sprendimų, o darbdaviai, savo ruožtu – ne tik produktyviai dirbančių, bet ir įmonės ambasadoriais tampančių darbuotojų.

Pastarajam tikslui pasiekti nebeužtenka sklandžios įmonės veiklos strategijos, nepriekaištingos darbdavio reputacijos ar išpuoselėtos įmonės komunikacijos viešojoje erdvėje. Darbuotojai savo reikalavimų darbdaviams sąrašą pildo naujais punktais, vienas iš kurių – modernus ir patogus biuras. „Modernus ir patogus“ šiandien įgauna naujų išraiškų, kurių prasmę ir vertę atranda į biurų interjerą investuojančios sėkmingos kompanijos.

Šilta ir šviesi darbo aplinka patinka ne visiems

Biuro apšvietimas yra vienas iš svarbiausių jame dirbančių būseną ir produktyvumą lemiančių veiksnių. Tačiau geras apšvietimas – tai nebūtinai per langus virstanti dienos šviesa, kaip dažnai manoma. Kiekvienas žmogus turi skirtingus įpročius, todėl jei vienas darbuotojas prieblandoje pradeda snausti, greičiausiai šalia sėdintis biuro kaimynas kitaip net negali susikaupti. Lygiai taip pat ir su šiluma. Visada atsiranda nuolat šąlantis arba tas, kuris net ir per žiemos speigus praveria visus langus.

Biuruose, kur dažniausiai vienoje erdvėje darbuojasi keliasdešimt, o kartais ir keli šimtai žmonių, šviesos ir šilumos infrastruktūra turi būti maksimaliai individualizuota, t.y. darbuotojams turi būti suteikiama galimybė reguliuoti šviesos ir šilumos kiekį pagal savo asmeninius įpročius. Šiuolaikinės technologijos leidžia tai padaryti patogiai ir funkcionaliai. Tinkamo dizaino šviestuvai ir kombinuotas, „sluoksniuotas“ apšvietimas patalpose leidžia naudoti ir foninį, ir individualų darbo vietos apšvietimą. Kuo daugiau šviesos taškų – tuo didesnė tikimybė, kad kiekvienas darbuotojas galės rasti jam tinkamiausią kombinaciją. Individualizuotas šilumos reguliavimas gal kiek daugiau iššūkių kelianti užduotis, tačiau ir čia inžineriniai išradimai leidžia eksperimentuoti ir suteikti biurams lanksčių sprendimų.

Atviro tipo biurų koncepcijai – galas?

Atviri, daug bendrų erdvių turintys biurai, kuriuose nyksta hierarchijos diktuojami suvaržymai, skatinamas komandų ir atskirų darbuotojų bendravimas ir bendradarbiavimas, darbo vietų nebuvimas, poilsio zonų „sužaidybinimas“ – įprastai šie požymiai lemia, ar biuras suvokiamas kaip modernus, atitinkantis pasaulinio lygio kompanijų diktuojamas tendencijas.

Ši laisvo stiliaus biurų koncepcija į biurų interjero istoriją įžengė maždaug devinto dešimtmečio viduryje ir iki šiol yra labai aktyviai taikoma. Lietuvoje, kur biurų interjero kontekstą smarkiai praplėtė drąsiai prasidėjusi startuolių ir po ekonominės krizės suklestėjusių kūrybinių agentūrų kultūra, taip pat neišvengta noro lygiuotis į neįpareigojančiu darbiniu klimatu pasižyminčius biurų interjero sprendimus.

Paradoksalu, tačiau šių metų pavasarį duris atvėręs naujausias kompanijos „Apple“ kompleksas Kalifornijoje (JAV), kuriame po aštuonerių metų statybų darbus pradėjo įvairių sričių specialistai, sulaukė nemažai kritikos. Sklinda kalbos, kad atviro tipo kultūra nepatenkinti darbuotojai grasina palikti kompaniją, nes tokiomis sąlygomis neįmanoma produktyviai dirbti.

Renkantis biuro interjerą svarbu įvertinti organizacijos darbuotojų įpročius – kiek erdvės reikia palikti atviram biurui, o kiek sukurti privačių susikaupimo erdvių, kuriose darbuotojui suteikiamas netrukdomas privatumas. Didžiausią vertę kuria tokios erdvės, kurios gali būti lengvai transformuojamos ir pritaikomos konkretiems veiklos poreikiams – šiandien konfidencialiam susitikimui, o rytoj – bendriems komandos pusryčiams.

Biurų interjeras – ne tik architekto, bet ir komandos rankose

Jei anksčiau biurų interjerą diktuodavo erdvės plotas, darbuotojų skaičius, veiklos sritis ar interjero tendencijos, tai dabar vis dažniau akcentuojamos asmeninės darbuotojų savybės, komandos bendravimo įpročiai ir poreikiai, organizacijoje puoselėjamos vertybės, kultūra ir vizija. Todėl kuriant ar atnaujinant bet kokio biuro interjerą, labai svarbu išklausyti komandos narių poreikius.

Žinoma, darbuotojai ne visada žinos viską, ko jiems reikia, tačiau pagrindinės kryptys bus žymiai tikslesnės, jei jos nebus brėžiamos vadovaujantis vien tik architekto patarimais ar vadovų asmenine patirtimi, o dar blogiau – nuomone. Į interjero kūrimo procesą įtraukti darbuotojai pokyčius priims žymiai sklandžiau. Nenuostabu, juk tai bus bendras visos komandos darbas, o ne prisitaikymo reikalaujantys pokyčiai, kuriuos žmonės ne visada lengvai priima.

3 pagrindiniai modernaus biuro požymiai

Visų pirma, modernus biuras turi nevaržyti darbuotojų laisvės. Biuro erdvės turi būti suprojektuotos taip, kad jose puikiai jaustųsi ir dirbantys komandose, ir tie, kuriems reikia nepertraukiamos tylos ir privatumo. Antra, biuro ergonomika turėtų pasižymėti lankstumu – baldų pozicija, apšvietimo ir šilumos šaltiniai turi būti lengvai pritaikomi individualiems poreikiams. Žinoma, kol tai neišbalansuoja bendro darbo aplinkos klimato.

Na ir galiausiai, biuro interjeras turi veikti išvien su veiklos strategija, todėl jis turi būti ne tik funkciškai ir estetiškai tvarkingas, bet ir kuriantis pridėtinę vertę organizacijos prekės ženklui, puoselėjamam įvaizdžiui ir net reputacijai. Kai šiuolaikiniai biurai iš tikrųjų taps lankstūs ir transformuojami, greičiausiai darbuotojams rečiau kils minčių dirbti iš namų.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Atlyginimas – savaime suprantama, ko dar darbuotojai tikisi iš įmonių Premium

Nors darbo užmokestis išlieka svarbus motyvacinis veiksnys, darbuotojai įmonėms kelia ir daugiau sąlygų.

Vadyba
2019.05.21
Po skandalų „Facebook“ sunkiai sekasi rasti darbuotojų 

Kadaise geriausia darboviete JAV laikytai bendrovei „Facebook“ sunkiai sekasi rasti darbuotojų. Jos...

Vadyba
2019.05.20
„Amazon“ negandos dėl brutalių darbo sąlygų auga Premium 2

„Amazon“ – viena iš didžiųjų pasaulio inovatorių. Tačiau vienoje srityje ji progresyvumu nepasižymi – tiek...

Vadyba
2019.05.19
Kaip vadovauti brandesnio amžiaus darbuotojams ir kaip juos motyvuoti

Bet kokio amžiaus darbuotojams reikia vadovybės dėmesio, supratimo bei paskatinimo. Kiekvienu amžiaus...

Vadyba
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
„Telia“ įsikraustė į naują būstinę: sieks tapti „žaliausia“ bendrove Lietuvoje 16

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ įsikėlė į naują biurą, į kurį bendrovė investavo 5 mln. Eur.

Vadyba
2019.05.17
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Darbo rinkos pokyčiai: ar amžius tikrai trukdo karjerai Premium

Nors darbuotojų amžiaus kaip svarbaus kriterijaus darbdaviai nemini, brandesni darbuotojai prasitaria, kad ne...

Vadyba
2019.05.16
Europos Sąjungos Teisingumo Teismas: visi darbdaviai turės vesti darbo laiko apskaitą Premium 6

Antradienį Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) nurodė, kad visi Europos Sąjungos darbdaviai turi...

Vadyba
2019.05.15
„Arginta Engineering“: prisijungsime naujų pajėgumų Premium

Pernai prisijungusi papildomų gamybos pajėgumų Panevėžyje, nestandartinių įrenginių projektavimo ir gamybos...

Pramonė
2019.05.15
Koks yra geriausias amžius būti vadovu 3

Nors mūsų smegenys pradeda trauktis jau sulaukus 20-ies, mūsų pažintiniai gebėjimai gali išlikti tokie patys...

Vadyba
2019.05.14
„Sostų karai“ darbdaviams kainuoja 3,3 mlrd. USD 2

Televizijos serialo „Sostų karai“ populiarumas gali JAV darbdaviams atsieiti iki 3,3 mlrd. USD, rodo tyrimas.

Vadyba
2019.05.13
Pirmą ketvirtį nedarbo lygis Lietuvoje siekė 6,5% 3

Pirmus tris šių metų mėnesius nedarbo lygis Lietuvoje buvo didesnis nei pernai metų gale, tačiau mažesnis nei...

Vadyba
2019.05.10
Darbuotojų savižudybės vadovus ir bendrovę atvedė į teisiamųjų suolą Premium 3

„Vykdau savižudybę dėl savo darbo Prancūzijos „Telecom“. Tai – vienintelė priežastis.“ Tokį priešmirtinį...

Vadyba
2019.05.09
Dėl technologijų pažangos moterims kyla didesnė grėsmė prarasti darbą 3

Technologijų progresas gali dar labiau pagilinti pajamų atotrūkį tarp lyčių. Tarptautinis valiutos fondas...

Vadyba
2019.05.08
Rusiškai klientus Rygoje aptarnavusiam „Grill London“ – nemalonumai Premium 39

Naujajame Rygos prekybos centre „Akropole“ įsikūręs lietuvių restoranas „Grill London“ įsivėlė į skandalą,...

Paslaugos
2019.05.06
Darbuotojai nori mokytis, bet bijo apie tai pasakyti vadovams 6

Darbuotojai nori tobulėti ir įgyti naujų įgūdžių, tačiau apie mokymų poreikį bijo prasitarti vadovams.

Vadyba
2019.05.06
Vaikų neturinčios darbuotojos vis tiek gauna „motinystės baudą“  17

Net tos moterys, kurios neturi ir neketina turėti vaikų, ieškodamos darbo kenčia nuo diskriminacijos,...

Vadyba
2019.05.05
Keturios psichologinio kapitalo savybės daro lemiamą įtaką darbuotojo rezultatams 3

Norint turėti efektyvų organizacijos narį, kuris ir produktyviai dirba, ir gerai jaučiasi darbe, vien...

Vadyba
2019.05.05
Milžiniška praraja tarp vadovų ir darbuotojų algų: problema slypi kitur Premium 11

Pastaruoju metu vis dažniau atkreipiamas dėmesys į didžiųjų pasaulio bendrovių vadovų algas, kurios šimtais...

Vadyba
2019.05.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau