Šiuolaikinio biuro kaita – ne darbuotojams, o žmonėms

Publikuota: 2017-08-25
„Eva Grin Photography“ nuotr.
„Eva Grin Photography“ nuotr.
UAB „Noarchitects“ partneris.

Pastarąjį dešimtmetį verslo aplinka, o ypač – Lietuvos verslo aplinka labai sparčiai tobulėja. Visuomenė darosi sąmoningesnė, smalsesnė ir tuo pačiu reiklesnė. Vartotojai reikalauja kokybiškų prekių ir paslaugų, darbuotojai iš darbdavių tikisi skaidrių, motyvuojančių ir argumentuotų sprendimų, o darbdaviai, savo ruožtu – ne tik produktyviai dirbančių, bet ir įmonės ambasadoriais tampančių darbuotojų.

Pastarajam tikslui pasiekti nebeužtenka sklandžios įmonės veiklos strategijos, nepriekaištingos darbdavio reputacijos ar išpuoselėtos įmonės komunikacijos viešojoje erdvėje. Darbuotojai savo reikalavimų darbdaviams sąrašą pildo naujais punktais, vienas iš kurių – modernus ir patogus biuras. „Modernus ir patogus“ šiandien įgauna naujų išraiškų, kurių prasmę ir vertę atranda į biurų interjerą investuojančios sėkmingos kompanijos.

Šilta ir šviesi darbo aplinka patinka ne visiems

Biuro apšvietimas yra vienas iš svarbiausių jame dirbančių būseną ir produktyvumą lemiančių veiksnių. Tačiau geras apšvietimas – tai nebūtinai per langus virstanti dienos šviesa, kaip dažnai manoma. Kiekvienas žmogus turi skirtingus įpročius, todėl jei vienas darbuotojas prieblandoje pradeda snausti, greičiausiai šalia sėdintis biuro kaimynas kitaip net negali susikaupti. Lygiai taip pat ir su šiluma. Visada atsiranda nuolat šąlantis arba tas, kuris net ir per žiemos speigus praveria visus langus.

Biuruose, kur dažniausiai vienoje erdvėje darbuojasi keliasdešimt, o kartais ir keli šimtai žmonių, šviesos ir šilumos infrastruktūra turi būti maksimaliai individualizuota, t.y. darbuotojams turi būti suteikiama galimybė reguliuoti šviesos ir šilumos kiekį pagal savo asmeninius įpročius. Šiuolaikinės technologijos leidžia tai padaryti patogiai ir funkcionaliai. Tinkamo dizaino šviestuvai ir kombinuotas, „sluoksniuotas“ apšvietimas patalpose leidžia naudoti ir foninį, ir individualų darbo vietos apšvietimą. Kuo daugiau šviesos taškų – tuo didesnė tikimybė, kad kiekvienas darbuotojas galės rasti jam tinkamiausią kombinaciją. Individualizuotas šilumos reguliavimas gal kiek daugiau iššūkių kelianti užduotis, tačiau ir čia inžineriniai išradimai leidžia eksperimentuoti ir suteikti biurams lanksčių sprendimų.

Atviro tipo biurų koncepcijai – galas?

Atviri, daug bendrų erdvių turintys biurai, kuriuose nyksta hierarchijos diktuojami suvaržymai, skatinamas komandų ir atskirų darbuotojų bendravimas ir bendradarbiavimas, darbo vietų nebuvimas, poilsio zonų „sužaidybinimas“ – įprastai šie požymiai lemia, ar biuras suvokiamas kaip modernus, atitinkantis pasaulinio lygio kompanijų diktuojamas tendencijas.

Ši laisvo stiliaus biurų koncepcija į biurų interjero istoriją įžengė maždaug devinto dešimtmečio viduryje ir iki šiol yra labai aktyviai taikoma. Lietuvoje, kur biurų interjero kontekstą smarkiai praplėtė drąsiai prasidėjusi startuolių ir po ekonominės krizės suklestėjusių kūrybinių agentūrų kultūra, taip pat neišvengta noro lygiuotis į neįpareigojančiu darbiniu klimatu pasižyminčius biurų interjero sprendimus.

Paradoksalu, tačiau šių metų pavasarį duris atvėręs naujausias kompanijos „Apple“ kompleksas Kalifornijoje (JAV), kuriame po aštuonerių metų statybų darbus pradėjo įvairių sričių specialistai, sulaukė nemažai kritikos. Sklinda kalbos, kad atviro tipo kultūra nepatenkinti darbuotojai grasina palikti kompaniją, nes tokiomis sąlygomis neįmanoma produktyviai dirbti.

Renkantis biuro interjerą svarbu įvertinti organizacijos darbuotojų įpročius – kiek erdvės reikia palikti atviram biurui, o kiek sukurti privačių susikaupimo erdvių, kuriose darbuotojui suteikiamas netrukdomas privatumas. Didžiausią vertę kuria tokios erdvės, kurios gali būti lengvai transformuojamos ir pritaikomos konkretiems veiklos poreikiams – šiandien konfidencialiam susitikimui, o rytoj – bendriems komandos pusryčiams.

Biurų interjeras – ne tik architekto, bet ir komandos rankose

Jei anksčiau biurų interjerą diktuodavo erdvės plotas, darbuotojų skaičius, veiklos sritis ar interjero tendencijos, tai dabar vis dažniau akcentuojamos asmeninės darbuotojų savybės, komandos bendravimo įpročiai ir poreikiai, organizacijoje puoselėjamos vertybės, kultūra ir vizija. Todėl kuriant ar atnaujinant bet kokio biuro interjerą, labai svarbu išklausyti komandos narių poreikius.

Žinoma, darbuotojai ne visada žinos viską, ko jiems reikia, tačiau pagrindinės kryptys bus žymiai tikslesnės, jei jos nebus brėžiamos vadovaujantis vien tik architekto patarimais ar vadovų asmenine patirtimi, o dar blogiau – nuomone. Į interjero kūrimo procesą įtraukti darbuotojai pokyčius priims žymiai sklandžiau. Nenuostabu, juk tai bus bendras visos komandos darbas, o ne prisitaikymo reikalaujantys pokyčiai, kuriuos žmonės ne visada lengvai priima.

3 pagrindiniai modernaus biuro požymiai

Visų pirma, modernus biuras turi nevaržyti darbuotojų laisvės. Biuro erdvės turi būti suprojektuotos taip, kad jose puikiai jaustųsi ir dirbantys komandose, ir tie, kuriems reikia nepertraukiamos tylos ir privatumo. Antra, biuro ergonomika turėtų pasižymėti lankstumu – baldų pozicija, apšvietimo ir šilumos šaltiniai turi būti lengvai pritaikomi individualiems poreikiams. Žinoma, kol tai neišbalansuoja bendro darbo aplinkos klimato.

Na ir galiausiai, biuro interjeras turi veikti išvien su veiklos strategija, todėl jis turi būti ne tik funkciškai ir estetiškai tvarkingas, bet ir kuriantis pridėtinę vertę organizacijos prekės ženklui, puoselėjamam įvaizdžiui ir net reputacijai. Kai šiuolaikiniai biurai iš tikrųjų taps lankstūs ir transformuojami, greičiausiai darbuotojams rečiau kils minčių dirbti iš namų.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prognozuoja, kad algos restoranuose 2020 m. kils, bet lėčiau Premium

Šiemet dviženkliu skaičiumi kilusi vidutinė alga kavinėse ir restoranuose, prognozuojama, sparčiai didės ir...

Paslaugos
05:45
Švedijos „Telia“ vadovybėje pirmą kartą dirbs lietuvė 2

Eglė Gudelytė-Harvey, buvusi „Telia Lietuvos“ teisės reikalų vadovė, šiuo metu Briuselyje vadovaujanti „Telia...

Vadyba
2019.12.11
Užklupus krizei, vadovai pamiršta patį svarbiausią dalyką Premium

Krizė ištinka visus, kurie jos neplanuoja. Tačiau reta bendrovė gali pasigirti be jokių padarinių įveikusi...

Vadyba
2019.12.09
Kaip švęsti darbuotojų nesėkmes ir žudyti „zombius“ Premium

Kai nieko nedarai, galimybė suklysti sumažėja iki nulio. Imantis naujovių, nesėkmės galimybė visada išlieka,...

Vadyba
2019.12.07
„Microsoft“ Japonijoje išbandė 4 darbo dienų savaitę 1

Vis daugiau įmonių išbando trumpesnės darbo savaitės strategiją. Dirbti keturias darbo vienas per savaitę...

Vadyba
2019.12.07
Darbdaviai gali verstis per galvą, bet motyvacija veikia tik tris mėnesius Premium 3

Paradoksalu, bet kuo daugiau įmonė nori įsiteikti darbuotojams, tuo jų rezultatų kreivės kilimas aukštyn...

Gazelė
2019.12.06
10 finansiškai neskausmingų būdų padėkoti darbuotojui Premium

Vienas paprasčiausių būdų pakelti darbuotojo laimės, savivertės ir motyvacijos lygį – jam padėkoti. Tačiau,...

Vadyba
2019.12.06
Dėl silpnų moksleivių žinių – priekaištai švietimo sistemai Premium 4

Lietuvos moksleivių pasiekimai nepradžiugino ir 2018 m. – jie buvo prastesni už Ekonominio bendradarbiavimo...

Verslo aplinka
2019.12.04
„Euroapotheca“ turi naują vadovą ir valdybą

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiantis vaistinių tinklas „Euroapotheca“ suformavo naują...

Vadyba
2019.12.04
Pinigų talentų idėjoms visada bus, bet ar bus talentų Premium 1

Pastaraisiais metais verslas vis dažniau kalba apie socialinę atsakomybę, tvarias investicijas ir būtinybę iš...

Vadyba
2019.12.04
Chaosas rimsta: kokių atlyginimo pokyčių tikėtis 2020-aisiais Premium 2

Šalies atlyginimų rinka išlieka chaotiška, bet pastebima ir teigiamų poslinkių. Įmonės vis profesionaliau...

Vadyba
2019.12.02
„Dell“ užmojis – iki 2030 m. pusė įmonės darbuotojų sudarys moterys Premium

Neseniai JAV vyko „Dell Technologies Summit“ konferencija, kurioje bendrovė pristatė ateinančio dešimtmečio...

Technologijos
2019.12.01
Geidžiamiausių darbdavių mokamos algų medianos spalio mėnesį

Naujausi „Sodros“ duomenys skelbia, kokias algų medianas spalio mėnesį mokėjo geidžiamiausi šalies darbdaviai.

Vadyba
2019.11.27
Šlubuojanti darbuotojų psichinė sveikata kainuoja milijardus: įmonių sprendimai Premium

Nors perdegimui, stresui, depresijai gydyti išleidžiami milijardai, kalbėti apie emocinę sveikatą verslo...

Vadyba
2019.11.27
Vidutinė alga „į rankas“ trečiąjį ketvirtį – 834 Eur

Statistikos departamentas suskaičiavo, kad vidutinis atlyginimas „į rankas“ trečiąjį šių metų ketvirtį siekė...

Vadyba
2019.11.26
„Visma Lietuvos“ patirtis: kodėl įmonei naudinga atsisakyti vadovų Premium 3

Laikais, kai įmonės greitis ir lankstumas tampa pagrindiniu koziriu konkurencinėje kovoje, bendrovės iš...

Vadyba
2019.11.25
Didžiausios algų medianos spalio mėnesį 11

„Sodra“ suskaičiavo, kokios buvo didžiausios algų medianos šalies įmonėse spalio mėnesį.

Vadyba
2019.11.25
Darbuotojų apklausa: po dešimtmečio kasdien dirbti biure gali būti egzotika

Darbo rinkai spėriai transformuojantis, netrukus gali būti tikra egzotika kasdien keliauti į biurą.

Vadyba
2019.11.23
„WeWork“ atleidžia 2.400 darbuotojų

JAV bendradarbystės centrų kompanija „WeWork“ išdalino atleidimo lapelius 2.400 darbuotojų. Tokia būdu...

Vadyba
2019.11.22
Kaip vadovauti biuro užsispyrėliams ir niurzgliams Premium

Jeigu šaukštas deguto gali pagadinti statinę medaus, tai vienas nuolatos bumbantis darbuotojas gali...

Vadyba
2019.11.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau