Šiuolaikinio biuro kaita – ne darbuotojams, o žmonėms

Publikuota: 2017-08-25
„Eva Grin Photography“ nuotr.
svg svg
„Eva Grin Photography“ nuotr.
UAB „Noarchitects“ partneris.

Pastarąjį dešimtmetį verslo aplinka, o ypač – Lietuvos verslo aplinka labai sparčiai tobulėja. Visuomenė darosi sąmoningesnė, smalsesnė ir tuo pačiu reiklesnė. Vartotojai reikalauja kokybiškų prekių ir paslaugų, darbuotojai iš darbdavių tikisi skaidrių, motyvuojančių ir argumentuotų sprendimų, o darbdaviai, savo ruožtu – ne tik produktyviai dirbančių, bet ir įmonės ambasadoriais tampančių darbuotojų.

Pastarajam tikslui pasiekti nebeužtenka sklandžios įmonės veiklos strategijos, nepriekaištingos darbdavio reputacijos ar išpuoselėtos įmonės komunikacijos viešojoje erdvėje. Darbuotojai savo reikalavimų darbdaviams sąrašą pildo naujais punktais, vienas iš kurių – modernus ir patogus biuras. „Modernus ir patogus“ šiandien įgauna naujų išraiškų, kurių prasmę ir vertę atranda į biurų interjerą investuojančios sėkmingos kompanijos.

Šilta ir šviesi darbo aplinka patinka ne visiems

Biuro apšvietimas yra vienas iš svarbiausių jame dirbančių būseną ir produktyvumą lemiančių veiksnių. Tačiau geras apšvietimas – tai nebūtinai per langus virstanti dienos šviesa, kaip dažnai manoma. Kiekvienas žmogus turi skirtingus įpročius, todėl jei vienas darbuotojas prieblandoje pradeda snausti, greičiausiai šalia sėdintis biuro kaimynas kitaip net negali susikaupti. Lygiai taip pat ir su šiluma. Visada atsiranda nuolat šąlantis arba tas, kuris net ir per žiemos speigus praveria visus langus.

Biuruose, kur dažniausiai vienoje erdvėje darbuojasi keliasdešimt, o kartais ir keli šimtai žmonių, šviesos ir šilumos infrastruktūra turi būti maksimaliai individualizuota, t.y. darbuotojams turi būti suteikiama galimybė reguliuoti šviesos ir šilumos kiekį pagal savo asmeninius įpročius. Šiuolaikinės technologijos leidžia tai padaryti patogiai ir funkcionaliai. Tinkamo dizaino šviestuvai ir kombinuotas, „sluoksniuotas“ apšvietimas patalpose leidžia naudoti ir foninį, ir individualų darbo vietos apšvietimą. Kuo daugiau šviesos taškų – tuo didesnė tikimybė, kad kiekvienas darbuotojas galės rasti jam tinkamiausią kombinaciją. Individualizuotas šilumos reguliavimas gal kiek daugiau iššūkių kelianti užduotis, tačiau ir čia inžineriniai išradimai leidžia eksperimentuoti ir suteikti biurams lanksčių sprendimų.

Atviro tipo biurų koncepcijai – galas?

Atviri, daug bendrų erdvių turintys biurai, kuriuose nyksta hierarchijos diktuojami suvaržymai, skatinamas komandų ir atskirų darbuotojų bendravimas ir bendradarbiavimas, darbo vietų nebuvimas, poilsio zonų „sužaidybinimas“ – įprastai šie požymiai lemia, ar biuras suvokiamas kaip modernus, atitinkantis pasaulinio lygio kompanijų diktuojamas tendencijas.

Ši laisvo stiliaus biurų koncepcija į biurų interjero istoriją įžengė maždaug devinto dešimtmečio viduryje ir iki šiol yra labai aktyviai taikoma. Lietuvoje, kur biurų interjero kontekstą smarkiai praplėtė drąsiai prasidėjusi startuolių ir po ekonominės krizės suklestėjusių kūrybinių agentūrų kultūra, taip pat neišvengta noro lygiuotis į neįpareigojančiu darbiniu klimatu pasižyminčius biurų interjero sprendimus.

Paradoksalu, tačiau šių metų pavasarį duris atvėręs naujausias kompanijos „Apple“ kompleksas Kalifornijoje (JAV), kuriame po aštuonerių metų statybų darbus pradėjo įvairių sričių specialistai, sulaukė nemažai kritikos. Sklinda kalbos, kad atviro tipo kultūra nepatenkinti darbuotojai grasina palikti kompaniją, nes tokiomis sąlygomis neįmanoma produktyviai dirbti.

Renkantis biuro interjerą svarbu įvertinti organizacijos darbuotojų įpročius – kiek erdvės reikia palikti atviram biurui, o kiek sukurti privačių susikaupimo erdvių, kuriose darbuotojui suteikiamas netrukdomas privatumas. Didžiausią vertę kuria tokios erdvės, kurios gali būti lengvai transformuojamos ir pritaikomos konkretiems veiklos poreikiams – šiandien konfidencialiam susitikimui, o rytoj – bendriems komandos pusryčiams.

Biurų interjeras – ne tik architekto, bet ir komandos rankose

Jei anksčiau biurų interjerą diktuodavo erdvės plotas, darbuotojų skaičius, veiklos sritis ar interjero tendencijos, tai dabar vis dažniau akcentuojamos asmeninės darbuotojų savybės, komandos bendravimo įpročiai ir poreikiai, organizacijoje puoselėjamos vertybės, kultūra ir vizija. Todėl kuriant ar atnaujinant bet kokio biuro interjerą, labai svarbu išklausyti komandos narių poreikius.

Žinoma, darbuotojai ne visada žinos viską, ko jiems reikia, tačiau pagrindinės kryptys bus žymiai tikslesnės, jei jos nebus brėžiamos vadovaujantis vien tik architekto patarimais ar vadovų asmenine patirtimi, o dar blogiau – nuomone. Į interjero kūrimo procesą įtraukti darbuotojai pokyčius priims žymiai sklandžiau. Nenuostabu, juk tai bus bendras visos komandos darbas, o ne prisitaikymo reikalaujantys pokyčiai, kuriuos žmonės ne visada lengvai priima.

3 pagrindiniai modernaus biuro požymiai

Visų pirma, modernus biuras turi nevaržyti darbuotojų laisvės. Biuro erdvės turi būti suprojektuotos taip, kad jose puikiai jaustųsi ir dirbantys komandose, ir tie, kuriems reikia nepertraukiamos tylos ir privatumo. Antra, biuro ergonomika turėtų pasižymėti lankstumu – baldų pozicija, apšvietimo ir šilumos šaltiniai turi būti lengvai pritaikomi individualiems poreikiams. Žinoma, kol tai neišbalansuoja bendro darbo aplinkos klimato.

Na ir galiausiai, biuro interjeras turi veikti išvien su veiklos strategija, todėl jis turi būti ne tik funkciškai ir estetiškai tvarkingas, bet ir kuriantis pridėtinę vertę organizacijos prekės ženklui, puoselėjamam įvaizdžiui ir net reputacijai. Kai šiuolaikiniai biurai iš tikrųjų taps lankstūs ir transformuojami, greičiausiai darbuotojams rečiau kils minčių dirbti iš namų.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Darbuotojų išlaikymas ir atrankos po pandemijos: gali tekti stengtis dar labiau

Personalo ekspertai sutaria, kad dėl besikeičiančių rinkos taisyklių darbdaviai privalo dar atkakliau...

Vadyba
2021.06.13
„Amazon“ darbuotojai 2 dienas per savaitę galės dirbti iš namų

„Amazon“ darbuotojai, užimantys administracines ir technines pareigas, galės dirbti nuotoliniu būdu iki 2...

Vadyba
2021.06.12
Pandemijos pamokos: kaip įmonėje kurti pasitikėjimo kultūrą Premium

Pandemija įmonėms atnešė nemažai pokyčių. Ir nors apie pasitikėjimo kultūrą komandose ir iki tol kalbėta...

Vadyba
2021.06.12
Naujausios darbuotojų gerovės tendencijos: nuo kompiuterinių žaidimų iki 5 laisvadienių Premium

„The Guardian“ neseniai rašė, kad internetinis bankas „Monzo“ savo darbuotojoms (ir antrajai pusei) po...

Vadyba
2021.06.11
Dešimtmečio antirekordas: bedarbių daugybė, o dirbti nėra kam Premium 79

Remiantis Užimtumo tarnybos duomenimis, pandemijos išbalansuotoje darbo rinkoje išryškėjo nauja tendencija –...

Vadyba
2021.06.11
Išrinkti geidžiamiausi Lietuvos darbdaviai 1

Šiemet geidžiamiausiu darbdaviu paskelbta tarptautinė farmacinių tyrimų bendrovė UAB „Berlin Chemie Menarini...

Vadyba
2021.06.10
Lietuvoje trūksta beveik 10.000 tolimųjų reisų vairuotojų 20

Lietuvoje sparčiai augant darbo jėgos paklausai, šiuo metu didžiausias darbuotojų poreikis fiksuojamas...

Logistika
2021.06.09
„Linava“ su Užimtumo tarnyba ieškos 500 vairuotojų  2

Pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas, pagal kurį per metus žadama įdarbinti ne mažiau kaip 500...

Logistika
2021.06.08
Per metus darbo valandos sąnaudos padidėjo 12%

Vienos dirbtos valandos darbo sąnaudos pramonės, statybos ir paslaugų įmonėse, pašalinus darbo dienų...

Vadyba
2021.06.08
JT: COVID-19 poveikis pasaulinei darbo rinkai – kur kas stipresnis nei 2008 metų krizės 1

Jungtinės Tautos pirmadienį pranešė, kad COVID-19 pandemijos poveikis pasaulinei darbo rinkai yra keturis...

Verslo aplinka
2021.06.08
BTA draudimas išbando hibridinį darbo modelį

Draudimo bendrovės BTA darbas nuo birželio iki rugpjūčio pabaigos bus organizuojamas pagal mišraus tipo...

Vadyba
2021.06.08
KT: komandiruočių kompensacijų koeficientas pakeistas neteisėtai 11

Nuo 2020-ųjų mokamas 1,65 minimalaus mėnesinio atlyginimo (MMA) dydžio koeficientas buvo priimtas,...

Logistika
2021.06.07
„Hoptransa“: vairuotojų trūksta, o dar ir A. Lukašenka uždarė savo žmones Premium 20

Pajamas ir pelną pernai auginusi viena didžiausių šalies transporto bendrovių „Hoptransa“ augimo dinamiką...

Logistika
2021.06.07
5 meilės kalbos versle Premium

„Verslo žinių“ organizuotoje nuotolinėje konferencijoje „Panevėžio verslo forume“ Jūratė Jurginytė, „Grand...

Vadyba
2021.06.06
Kodėl verta išbandyti darbą startuolyje? 1

Šiuo metu neretai tenka spręsti dilemą, kuris darbdavys – rinkoje įsitvirtinusi ir gerai žinoma bendrovė ar...

Vadyba
2021.06.06
Į biurus ateina hibridinis darbas: keistis teks visiems Premium

Pastaruoju metu viena iš pagrindinių diskusijų įmonėse yra, kokį darbo modelį rinktis. Šią savaitę bendrovės...

Vadyba
2021.06.05
Iš Konkurencijos tarybos traukiasi D. Lurje

Konkurencijos tarybos narė Dina Lurje traukiasi iš pareigų – prezidentas Gitanas Nausėda pasirašė ją...

Vadyba
2021.06.04
Darbuotojų vilionės ir amžinasis klausimas – ar bandyti sulaikyti? Premium 5

Darbuotojų perviliojimas – gana dažna situacija didesnėse įmonėse. Todėl, kaip pataria personalo ekspertai,...

Vadyba
2021.06.04
Nauji vadovai įmonės viduje: kaip atpažinti ir užauginti Premium

Pandemija pakoregavo sąvoką, ką reiškia būti geru vadovu. Dėl nuotolinio darbo vadovo įgūdžiai tampa kertiniu...

Vadyba
2021.06.03
„Tesonet“ pradeda dirbti hibridiniu būdu 1

Kibernetinio saugumo ir duomenų sprendimų bendrovės „Tesonet“ darbuotojai po truputį pradeda grįžti į biurą –...

Inovacijos
2021.06.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku