Šiuolaikinio biuro kaita – ne darbuotojams, o žmonėms

Publikuota: 2017-08-25
„Eva Grin Photography“ nuotr.
„Eva Grin Photography“ nuotr.
UAB „Noarchitects“ partneris.

Pastarąjį dešimtmetį verslo aplinka, o ypač – Lietuvos verslo aplinka labai sparčiai tobulėja. Visuomenė darosi sąmoningesnė, smalsesnė ir tuo pačiu reiklesnė. Vartotojai reikalauja kokybiškų prekių ir paslaugų, darbuotojai iš darbdavių tikisi skaidrių, motyvuojančių ir argumentuotų sprendimų, o darbdaviai, savo ruožtu – ne tik produktyviai dirbančių, bet ir įmonės ambasadoriais tampančių darbuotojų.

Pastarajam tikslui pasiekti nebeužtenka sklandžios įmonės veiklos strategijos, nepriekaištingos darbdavio reputacijos ar išpuoselėtos įmonės komunikacijos viešojoje erdvėje. Darbuotojai savo reikalavimų darbdaviams sąrašą pildo naujais punktais, vienas iš kurių – modernus ir patogus biuras. „Modernus ir patogus“ šiandien įgauna naujų išraiškų, kurių prasmę ir vertę atranda į biurų interjerą investuojančios sėkmingos kompanijos.

Šilta ir šviesi darbo aplinka patinka ne visiems

Biuro apšvietimas yra vienas iš svarbiausių jame dirbančių būseną ir produktyvumą lemiančių veiksnių. Tačiau geras apšvietimas – tai nebūtinai per langus virstanti dienos šviesa, kaip dažnai manoma. Kiekvienas žmogus turi skirtingus įpročius, todėl jei vienas darbuotojas prieblandoje pradeda snausti, greičiausiai šalia sėdintis biuro kaimynas kitaip net negali susikaupti. Lygiai taip pat ir su šiluma. Visada atsiranda nuolat šąlantis arba tas, kuris net ir per žiemos speigus praveria visus langus.

Biuruose, kur dažniausiai vienoje erdvėje darbuojasi keliasdešimt, o kartais ir keli šimtai žmonių, šviesos ir šilumos infrastruktūra turi būti maksimaliai individualizuota, t.y. darbuotojams turi būti suteikiama galimybė reguliuoti šviesos ir šilumos kiekį pagal savo asmeninius įpročius. Šiuolaikinės technologijos leidžia tai padaryti patogiai ir funkcionaliai. Tinkamo dizaino šviestuvai ir kombinuotas, „sluoksniuotas“ apšvietimas patalpose leidžia naudoti ir foninį, ir individualų darbo vietos apšvietimą. Kuo daugiau šviesos taškų – tuo didesnė tikimybė, kad kiekvienas darbuotojas galės rasti jam tinkamiausią kombinaciją. Individualizuotas šilumos reguliavimas gal kiek daugiau iššūkių kelianti užduotis, tačiau ir čia inžineriniai išradimai leidžia eksperimentuoti ir suteikti biurams lanksčių sprendimų.

Atviro tipo biurų koncepcijai – galas?

Atviri, daug bendrų erdvių turintys biurai, kuriuose nyksta hierarchijos diktuojami suvaržymai, skatinamas komandų ir atskirų darbuotojų bendravimas ir bendradarbiavimas, darbo vietų nebuvimas, poilsio zonų „sužaidybinimas“ – įprastai šie požymiai lemia, ar biuras suvokiamas kaip modernus, atitinkantis pasaulinio lygio kompanijų diktuojamas tendencijas.

Ši laisvo stiliaus biurų koncepcija į biurų interjero istoriją įžengė maždaug devinto dešimtmečio viduryje ir iki šiol yra labai aktyviai taikoma. Lietuvoje, kur biurų interjero kontekstą smarkiai praplėtė drąsiai prasidėjusi startuolių ir po ekonominės krizės suklestėjusių kūrybinių agentūrų kultūra, taip pat neišvengta noro lygiuotis į neįpareigojančiu darbiniu klimatu pasižyminčius biurų interjero sprendimus.

Paradoksalu, tačiau šių metų pavasarį duris atvėręs naujausias kompanijos „Apple“ kompleksas Kalifornijoje (JAV), kuriame po aštuonerių metų statybų darbus pradėjo įvairių sričių specialistai, sulaukė nemažai kritikos. Sklinda kalbos, kad atviro tipo kultūra nepatenkinti darbuotojai grasina palikti kompaniją, nes tokiomis sąlygomis neįmanoma produktyviai dirbti.

Renkantis biuro interjerą svarbu įvertinti organizacijos darbuotojų įpročius – kiek erdvės reikia palikti atviram biurui, o kiek sukurti privačių susikaupimo erdvių, kuriose darbuotojui suteikiamas netrukdomas privatumas. Didžiausią vertę kuria tokios erdvės, kurios gali būti lengvai transformuojamos ir pritaikomos konkretiems veiklos poreikiams – šiandien konfidencialiam susitikimui, o rytoj – bendriems komandos pusryčiams.

Biurų interjeras – ne tik architekto, bet ir komandos rankose

Jei anksčiau biurų interjerą diktuodavo erdvės plotas, darbuotojų skaičius, veiklos sritis ar interjero tendencijos, tai dabar vis dažniau akcentuojamos asmeninės darbuotojų savybės, komandos bendravimo įpročiai ir poreikiai, organizacijoje puoselėjamos vertybės, kultūra ir vizija. Todėl kuriant ar atnaujinant bet kokio biuro interjerą, labai svarbu išklausyti komandos narių poreikius.

Žinoma, darbuotojai ne visada žinos viską, ko jiems reikia, tačiau pagrindinės kryptys bus žymiai tikslesnės, jei jos nebus brėžiamos vadovaujantis vien tik architekto patarimais ar vadovų asmenine patirtimi, o dar blogiau – nuomone. Į interjero kūrimo procesą įtraukti darbuotojai pokyčius priims žymiai sklandžiau. Nenuostabu, juk tai bus bendras visos komandos darbas, o ne prisitaikymo reikalaujantys pokyčiai, kuriuos žmonės ne visada lengvai priima.

3 pagrindiniai modernaus biuro požymiai

Visų pirma, modernus biuras turi nevaržyti darbuotojų laisvės. Biuro erdvės turi būti suprojektuotos taip, kad jose puikiai jaustųsi ir dirbantys komandose, ir tie, kuriems reikia nepertraukiamos tylos ir privatumo. Antra, biuro ergonomika turėtų pasižymėti lankstumu – baldų pozicija, apšvietimo ir šilumos šaltiniai turi būti lengvai pritaikomi individualiems poreikiams. Žinoma, kol tai neišbalansuoja bendro darbo aplinkos klimato.

Na ir galiausiai, biuro interjeras turi veikti išvien su veiklos strategija, todėl jis turi būti ne tik funkciškai ir estetiškai tvarkingas, bet ir kuriantis pridėtinę vertę organizacijos prekės ženklui, puoselėjamam įvaizdžiui ir net reputacijai. Kai šiuolaikiniai biurai iš tikrųjų taps lankstūs ir transformuojami, greičiausiai darbuotojams rečiau kils minčių dirbti iš namų.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Luminor investicijų valdymui“ vadove paskirta L. Načajienė 10

Vienai didžiausių Baltijos šalyse banko „Luminor“ grupei priklausančios įmonės „Luminor investicijų valdymas“...

Rinkos
2019.10.16
Metų CEO rinkimai. 60 sekundžių su „Girteka Logistics“ vadovu 6

„Verslo žinios“ kartu su „UniCredit Leasing“ devintą kartą renka Metų CEO – lyderį, sukūrusį daugiausia...

Vadyba
2019.10.16
Kaip keičiasi statistinis įmonės vadovo portretas Lietuvoje Premium

Nors akcentuojama, kad geras bosas nebūtinai yra geras lyderis, kasmet spalio 16-ąją vis dar švenčiama ne...

Vadyba
2019.10.16
Metų CEO rinkimai. 60 sekundžių su „Lietuvos geležinkelių“ vadovu 18

„Verslo žinios“ kartu su „UniCredit Leasing“ devintą kartą renka Metų CEO – lyderį, sukūrusį daugiausia...

Vadyba
2019.10.15
Metų CEO rinkimai. 60 sekundžių su „Thermo Fisher Scientific Baltics“ vadovu

„Verslo žinios“ kartu su „UniCredit Leasing“ devintą kartą renka Metų CEO – lyderį, sukūrusį daugiausia...

Vadyba
2019.10.14
„Verslo žinių“ skaitytojai renka metų CEO: III etapas 2

„Verslo žinių“ skaitytojai toliau balsuodami renka savo metų CEO. III rinkimų etape varžosi keturi lyderiai.

Vadyba
2019.10.14
„Aviva Lietuvos“ patirtis: psichologas padeda nusimesti rožinius akinius Premium 1

Gera psichologinė atmosfera biure ir tvirti ryšiai su kolegomis ne tik turi teigiamą įtaką veiklos...

Vadyba
2019.10.14
Kaip atpažinti perdegimo simptomus ir jaustis geriau 1

Jeigu jus ilgą laiką kaimuoja chroniškas nuovargis, o darbinius reikalus vertinate per cinizmo prizmę, dar...

Vadyba
2019.10.13
Laužote galvą ir nežinote, kokį sprendimą priimti? Pirmiausia išsimiegokite 1

Siekiantieji verslo aukštumų dažnai didžiuodamiesi pasakoja, kad protarpiais badauja, maudosi eketėse ar...

Vadyba
2019.10.12
Slidžiausias darbo pokalbių klausimas ir kaip į jį atsakyti Premium 2

Retas darbo pokalbis apsieina be klausimo: „Papasakokite apie save“. Darbuotojas jį gali įvertinti kaip progą...

Vadyba
2019.10.11
„Continental Automotive Lithuania“ ieško bendradarbiavimo su vietos tiekėjais Premium 14

Kaune oficialiai atidaryta 22.000 kv. m užimanti gamykla toliau tęsia plėtrą, ieško dar 800 specialistų ir...

„Konica Minolta Baltija“ turi naują vadovą

16 metų UAB „Konica Minolta Baltija“ vadovavęs Voldemaras Dudėnas šiemet paliko bendrovę. Jį pakeitė...

Paslaugos
2019.10.10
Su nauju Darbo kodeksu verslui per krizę būtų kiek lengviau Premium

Jei Lietuvą užkluptų ekonomikos krizė, liberalus Darbo kodeksas gali paskatinti verslą atleisti daug...

Verslo aplinka
2019.10.10
63% naujų darbuotojų atsineša duomenų iš buvusių darboviečių 2

Darbuotojai nesibodi pasiimti duomenų iš buvusio darbdavio ir drąsiai jais naudojasi naujoje darbovietėje,...

Vadyba
2019.10.09
Kas uždirba daugiausia, bet patiria mažiausiai streso Premium 4

Daug pinigų ir mažai streso – tokią dažnas įsivaizduoja profesinės sėkmės formulę. Portalas „U.S. News“...

Vadyba
2019.10.09
Rugsėjį – rekordinė emigracija šiais metais, bet imigrantų vis dar daugiau 45

Rugsėjį Lietuvoje fiksuota rekordinė emigracija, tačiau migracijos rodikliai išlieka teigiami, trečiadienį...

Verslo aplinka
2019.10.09
„Verslo žinių“ skaitytojai renka metų CEO: II etapas

Vz.lt skaitytojai balsuodami portale patys renka metų CEO. Prasideda II etapas, kuriame varžosi 8 lyderiai.

Vadyba
2019.10.08
Darbuotojai pripažįsta, kad nekenčiamą darbą reikėjo mesti greičiau 1

Dažnai kartojamas posakis, kad geriau gailėtis to, ką padarei, nei niekada net nepamėginti padaryti, puikiai...

Vadyba
2019.10.07
2020-ųjų darbuotojas: kaip išgyventi robotizacijos eroje Premium

Darbo rinką purtantys technologiniai pokyčiai keičia ir darbuotojų įgūdžių amplitudę. Darbdaviai aiškinasi, į...

Vadyba
2019.10.07
Vyresnio amžiaus darbuotojai turi mažiau galimybių tobulinti įgūdžius 3

Vyresni darbuotojai turi mažiau galimybių ugdyti profesinius įgūdžius arba įgyti naujų kompetencijų nei...

Vadyba
2019.10.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau