Mokydamiesi vieni iš kitų darbuotojai auga kartu

Publikuota: 2016-12-30
Vytautas Astrauskas, bendrovės „Lietuvos draudimas“, Verslo klientų regiono vadovas, šiemet pasirinko skaityti kolegoms paskaitą apie pardavimų specialisto ir rizikos vertintojo santykį. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vytautas Astrauskas, bendrovės „Lietuvos draudimas“, Verslo klientų regiono vadovas, šiemet pasirinko skaityti kolegoms paskaitą apie pardavimų specialisto ir rizikos vertintojo santykį. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Nuolatinis darbuotojų mokymosi ir tobulėjimo poreikis kai kuriose įmonėse sprendžiamas itin išradingai – tam išnaudojant vidinius resursus. Mokydamiesi vieni iš kitų darbuotojai ne tik tobulėja, auga jų tiek vidinio, tiek tarpusavio pasitikėjimo lygis.

„Karštieji IT klavišai“, „Viešas kalbėjimas – baimė, kurią galima valdyti“, „Exel „guru“ per 45 minutes”, „Kaip užkariaujame klientų širdis?“, „(Ne)įtikėtini faktai apie žalas“, „Kaip kuriame saugesnį pasaulį“, „Pardavimų specialisto ir rizikos vertintojo santykis: kelionė ten ir atgal“ – tai tik keletas paskaitų temų iš bendrovės „Lietuvos draudimas“ „Moksliukų dienų“ programos. Visą lapkričio mėnesį kolegos galėjo rinktis iš 20-ties temų ir klausytis jas atskleidžiančių kolegų. Šiemet ūpas mokytis dar didesnis – dauguma paskaitų vyksta naujoje centrinės bendrovės būstinės Vilniuje erdvėje – vietoje legendinės kavinės „Draudutė“ įkurtoje darbo ir poilsio zonoje „Parkas“.

Vytautas Astrauskas, bendrovės „Lietuvos draudimas“, Verslo klientų regiono vadovas, šiemet pasirinko skaityti kolegoms paskaitą apie pardavimų specialisto ir rizikos vertintojo santykį. Temą inspiravo asmeninės įžvalgos, kurios kilo iš darbo patirties abejose barikadų pusėse. Pažinęs rizikos vertintojo ir pardavėjo darbą iš gerosios ir blogosios pusės, šiandien p. Astraukas neslepia – abi pusės nuolat konfrontuoja net dirbdamos toje pačioje bendrovėje.

Vytautas gerai prisimena, kai prieš pora metų jis iš rizikos vertintojo bendrovėje „Lietuvos draudimas“ perėjo į pardavėjo poziciją ir apie tai paskelbus intranete, kai kurie kolegos ėmė protinti: „turėjai tokią šiltą vietą, sėdėk joje iki gyvenimo galo, gal tu dar gali grįžti“.

Jo nuomone, tik dirbdamas toje pačioje industrijoje ir joje keisdamas poziciją gali ją pažinti iš labai skirtingų pusių ir įgyti vertingos patirties.

„Domėjimasis savo sritimi suformuoja kelis pagrindinius dalykus. Pirmiausia, tai universalumą, nes savo industriją pažįsti ne tik iš vienos pusės. Taip pat natūraliai formuojasi profesionalumas, nes ne tik apimi plačiai, bet ir iš pagrindų žinai daug ką“, – dėsto jis.

Anot p. Astrausko, sunkus darbas, nuolatinis mokymasis, žmoniškumas, profesionalumas – pagrindinės savybės, kurios būtinos norint savo darbą atlikti gerai.

„Draudimo rizikos vertintojas ir draudimo produktų pardavėjai dažnai susikerta nes turi skirtingus tikslus. Labai svarbu tarpusavyje bendradarbiauti, kaip vairuojant tanką, kur rizikos vertintojas atsuktų bokštelį į tą pusę, į kurią reiktų šauti, o pardavimų palaikymas iš tikrųjų taip pat yra gyvybiškai svarbi grandis, kuri mus palaiko, t.y. padavinėja šovinius“, – vaizdžiai dėsto jis.

Deja, bet kasdieniame darbe, tikslai yra skirtingi ir tankas važiuoja į vieną pusę, o bokštelis sukasi į kitą, pažymi p. Astrauskas.

„Pasiekti rezultatus labiausiai trukdo stereotipai ir etiketės“, – pažymi jis. Vytautas vėl prisimena savo darbo pradžią, kai vos tik atėjus į naują darbą kolegos jį pradėjo mokyti, kaip bendrauti su vienu, kaip bendrauti su kitu.

Kad tai ne tušti žodžiai, Vytautas kolegoms pradeda vardinti realius pasakymus ir prašo atspėti, kokios srities specialisto tai žodžiai: „Ne, jeigu mes pardavėjams suteiksime kokias nors teises, tai jeigu ne dabar apdraus kažką pavojingo, tai kai jis nuspręs išeiti iš darbo, jis tyčia apdraus atominę elektrinę“, „Koks tek rizikos supratimas, ten filologai pardavinėja“, „Kam jį imti pas klientą, jis jo niekada gyvai nėra matęs“, „Ten neik, ten niekada neduoda“ ir pan.

Vardinant šiuos teiginius kolegos leipsta juoku prisiminę gyvas situacijas, ypač tokią, kai pardavėjas nuvyksta pas klientą su rizikos vertintoju, o klientui pasiteiravus, kodėl padidėjo kainos, pardavėjas mesteli žvilgsiu į rizikos vertintoją ir sako: „Klauskite jo“.

Anot Vytauto, išankstinių etikečių klijavimas lemia, kad kolegos pradeda vienas kitą laikyti kažkokiais baubais.

Pagrindinės trys pamokos, kurias p. Astrauskas sako išmokęs pabuvęs abejose pozicijose.

„Pirma, elkis taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavimi. Darbe tai ypač svarbu, nes jeigu būdamas rizikos vertintoju su pardavėjais bendrauji taip, kaip tau atrodo teisingai, o kai ateini į pardavėjo poziciją, supranti, kur buvai tikrai geras arba padarei klaidų. Antra, labai svarbu domėtis visomis sritimis, ne tik savo. Pasakymas, kad man neįdomu viskas, kas vyksta aplinkui, mano tikslas – tik parduoti. Iš karto kyla konfliktas tarp pardavėjo ir rizikos vertintojo, nes vertinti siunčiami nedraudžiami dalykai. O žvelgiant iš kitos pusės, kai rizikos vertintojas pasako „ne“, tik būdamas pardavėju supratau, kad kartais tai gali būti penktadalis pardavėjo pardavimų plano. Trečia, labai svarbu išlaikyti profesinius santykius“, – vardija p. Astrauskas.

FOTOGALERIJA Mokydamiesi vieni iš kitų darbuotojai auga kartu (19 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mokslininkė: dirbti pilnu etatu žmonės turėtų sulaukę 40 metų

Žmonėms gyvenant vis ilgiau reiktų drastiškai keisti įprastą žmonių karjeros kelią. Užuot planavus karjeros...

Vadyba
09:38
Už kokį elgesį galima atleisti darbuotoją Premium

Dabartiniame Darbo kodekse (DK) – daugiau galimybių atleisti darbuotoją, tačiau išlieka daug niuansų ir...

Vadyba
2018.07.16
Kiek kainuoja darbuotojų nuklydimai internete 8

Internetas – nepakeičiama darbo priemonė daugeliui mūsų. Taip pat tai – vienas didžiausių darbuotojus...

Vadyba
2018.07.15
Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
TOP10 pasaulyje paklausiausių profesijų grupių

Nors dirbtinio intelekto ir robotikos pritaikymas versle plečiasi, tačiau bendrovėms kuo toliau tuo vis...

Vadyba
2018.07.14
Pasenę kompiuteriai augina darbuotojų kaitą 4

Darbdaviai, kurie delsia atnaujinti darbuotojų techninę įrangą, rizikuoja nukentėti nuo didesnės personalo...

Vadyba
2018.07.14
5 darbuotojų perdegimo priežastys 6

Pagrindiniai darbuotojų emocinio išsekimo veiksniai yra labiau susiję ne su nepakeliamu darbo krūviu, bet su...

Vadyba
2018.07.13
„Fiat“ darbuotojai paskelbė streiką dėl C. Ronaldo įsigijimo

Italijoje esančios „Fiat Chrysler“ gamyklos darbuotojai ketina streikuoti dėl to, kad jų pagrindinis...

Vadyba
2018.07.12
Darbo užmokestis pramonėje: vienas iš sektorių išsiskiria 14% sumažėjusiomis algomis Premium 3

Pernai apdirbamojoje pramonėje priskaičiuotų algų vidurkis kilo 9%, iki 872,5 Eur, o pirmąjį šių metų...

Pramonė
2018.07.12
Rūkymas darbe – kokios darbdavio galios Premium 9

Rūkantys darbuotojai – finansinis nuostolis darbdaviui. Lietuvos darbdaviai baiminasi kaltinimų...

Vadyba
2018.07.12
Ruošiasi du kartus išplėsti įvežamų užsieniečių specialistų sąrašą 19

Vyriausybė trečiadienį pasitarime svarstys Ūkio ministerijos siūlymą šalyje trūkstamų profesijų, kurių...

Vadyba
2018.07.11
Talentų trūkumas – didžiausias per 12 metų Premium 21

Darbuotojų trūkumo problema kamuoja ne tik Lietuvą. Beveik pusė pasaulio darbdavių susiduria su šia bėda.

Vadyba
2018.07.10
Registruotų bedarbių skaičius per metus išaugo 14.300 53

Registruoto nedarbo lygis Lietuvoje birželio gale buvo 8,3% – tai 1 proc. punktu daugiau nei prieš metus.

Vadyba
2018.07.09
EBPO: algų augimą suvalgo technologijų „superžvaigždės“

Greitai augančios technologijų bendrovės yra kaltos dėl to, kad daugelyje pasaulio šalių neatsigauna algų...

Vadyba
2018.07.08
Tyrimas: gera darbuotojų patirtis siejasi su didesniu pelnu

Bendrovių, kurių darbuotojų patirtis įvertinta tarp 25% geriausių, turto grąža buvo 3 kartus didesnė nei tų...

Vadyba
2018.07.07
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Verslo atstovų ir Darbo biržos santykius temdo ES pinigai Premium 1

Dalis verslo atstovų teigiamai vertina Lietuvos darbo biržos reformas ir atsivėrimą verslui. Kitiems kliūva...

Vadyba
2018.07.04
Kaip verslas prisitaiko prie vyresnių darbuotojų Premium 1

Darbuotojų stokos problemai nuolat aštrėjant, verslas sprendžia galvosūkį, kaip vyresnius žmones kuo ilgiau...

Vadyba
2018.07.03
Lietuviams graibstant keliones, turizmo firmoms ėmė stigti darbuotojų Premium 6

Lietuvos gyventojams šiemet daugiau keliaujant, turizmo įmonės prabilo, kad ima trūkti kompetentingų šios...

Lietuvos nedarbo lygis – tarp 10-ies didžiausių ES 35

Gegužės mėnesį Lietuvos nedarbo lygis, palyginti su tuo pačiu metu pernai, šiek tiek mažėjo, bet išliko prie...

Vadyba
2018.07.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau