Kajieta: atlyginimų lūkesčiai kaista, rinkoje tikimasi šuolio

Pardavėjai yra mažiau linkę keisti darbą nei statistinis darbuotojas Lietuvoje, o jų užmokestį labiau nei kitose sferose lemia kintama atlyginimo dalis.
Tokias išvadas šiandien Vilniuje vykstančioje Verslo žinių konferencijoje Pardavimai 2020: laukia (r)evoliucija pateikia Eligijus Kajieta, Korn Ferry Hay Group generalinis direktorius Baltijos šalims.
Bendrovė jau daugiau kaip 20 m. Lietuvoje analizuoja atlyginimus, jų bazėje yra per 95.000 darbuotojų atlyginimų statistika iš 352 įmonių pagal skirtingas profesijas, pareigybes.
Ponas Kajieta skaičiuoja, kad pardavėjų Lietuvoje turime apie 5%, mažiau dirba finansų srityje, daugiau IT sektoriuje, klientų aptarnavime, logistikos sektoriuje, o gausiausia mažmeninėje prekyboje ir gamyboje.
Labiausiai darbo rinką krečia auganti darbuotojų kaita. Priežasčių čia galima rasti įvairių. Skaičiuojama, kad 26% darbuotojų yra naujokai, t. y. įmonėse dirba mažiau nei metus. Jei paklausčiau, kiek reikia geram pardavėjui iššugdyti, kad jis pažintų ir klientą, ir produktą, greičiausiai visi atsakytų, kad daugiau nei metų. Antraip, jis visų savo galimų funkcijų neatliks gerai, kalba p. Kajieta.
Pardavimų sektoriuje, kaip rodo statistika, darbuotojų kaita yra keliais procentais mažesnė naujokų per pastaruosius metus čia skaičiuojama šiek tiek mažiau. Beveik pusė darbuotojų dirba tris ir daugiau metų.
Ne išlaikyti, o prailginti draugystę
Pasak p. Kajietos, darbdaviams vis tik reikėtų spręsti problemą ne kaip išlaikyti, bet kaip prailginti darbuotojų įmonėje išdirbtą laiką.
Išlaikyti visų tikrai nepavyks, tad resursai turi būti tikslingai nukreipti, ieškant visų pirma tinkamiausios motyvacijos, kad paskatintų turimus darbuotojus, pabrėžia p. Kajieta, pridurdamas, kad atlyginimai dabar tikrai neauga taip, kaip ikikriziniu periodu.
20152016 m. bazinius atlyginimus nors daliai darbuotojų koregavo 86% įmonių.
Nuo vasaros ta temperatūra dar labiau kaista, rinkoje tikimasi atlyginimų šuolio. Tačiau kas svarbu patiems darbdaviams ar kartu seka ir kitos motyvacinės, vadybinės priemonės, kurios padėtų pasiekti norimų rezultatų. Vien pakelti atlyginimą nepakanka, kalba p. Kajieta.
VŽ šią savaitę rašė, kad šiais laikais darbdaviai dažnai girdi lūkestį gauti 1.000 Eur į rankas, nors ši suma gerokai viršija rinkos vidurkį.
Statistiniai duomenys rodo, jog pardavėjų, palyginti su kitų sektorių analogiško kalibro darbuotojų, bazinis atlyginimas yra mažesnis, tačiau jie paprastai gauna didesnę kintamą užmokesčio dalį.
Žvelgiant į realiai išmokėtą kintamą atlyginimo dalį, ji viršija kitas profesijas. Skaičiuojama, kad daugiau nei pusė pardavėjų gauna premijas, tačiau kas stebina, net 12% jų negauna. Jei tai koreliuoja su naujokais, tokiu atveju tai dar pakenčiama, kitu atveju, tai nėra sveikintinas faktas sektoriui, perspėja p. Kajieta.
Pasak jo, ne tik darbuotojai, bet ir pačios įmonės atsakingos už tai, ar premijos yra gaunamos.
Ne kas kita, bet pati įmonė priėmė darbuotoją, vadinasi, matė jame pardavėjo potencialą, teigia p. Kajieta.
Jis priduria, jog sveika motyvacinė sistema didžiausią vertę įmonei neša tada, kai išmokama apie 86% numatytų premijų.
FOTOGALERIJA Konferencija Pardavimai 2020: laukia (r)evoliucija? (65 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti