Pirmosios darbo dienos bendrovėje „Švyturys-Utenos alus“: apynys irgi rinkodara

Publikuota: 2016-11-11
Justas Razmus, „Utenos alus“ prekės ženklo vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Justas Razmus, „Utenos alus“ prekės ženklo vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Justas Razmus yra rinkodaros srityje gerai žinomas profesionalas, tačiau jo sprendimas prisijungti prie „Švyturio-Utenos alaus“ komandos buvo grįstas noru toliau mokytis, įgyti naujos patirties ir augti kartu su stipriais prekės ženklais.

Tęsiame darbo skelbimų portalo cv.lt ir „Verslo žinių“ Geidžiamiausio darbdavio konkurso projektą, kurio metu kalbiname į šį pavasarį vykusių rinkimų finalą patekusių bendrovių naujokus apie jų karjeros galimybes, darbo specifiką ir personalo valdymą.

Vilniaus universitete Informologijos bakalaurą įgijęs Justas yra išbandęs savo jėgas reklamos agentūroje, tačiau didžiąją karjeros dalį praleido užsakovo pusėje, tokiose įmonėse kaip UAB „Omnitel“ bei AB SEB bankas.

Daugiau nei prieš pusę metų įsiliejęs į UAB „Švyturys-Utenos alus“ komandą p. Razmus gerokai iš anksčiau žinojo, kad ši kompanija yra tikrus rinkodaros specialistus ugdanti įmonė ir pasitaikius progai pabandė tapti nauju jos mokiniu.

„Asmeniškai pažįstu nemažai rinkodaros specialistų, dirbusių bendrovėje „Švyturys-Utenos alus“, visi jie sudarė tikrų profesionalų įspūdį. Žinoma, žinojau, kad tai yra Lietuvoje lyderiaujanti įmonė, priklausanti „Carlsberg“ grupei, kad jai priklauso didžiausi ir stipriausi alaus prekės ženklai. To ir pakanka, kad nueitum į pirmą pokalbį“, – sako p. Razmus.

Dažnai į darbo pokalbius nevaikščiojantis Justas sako, kad pasitaikius progai mėgaujasi šiuo procesu, taip buvo ir šįkart.

„Ši atranka vyko kokiais trimis etapais, vieno iš jų metu teko susitikti ir su įmonės generaliniu direktoriumi Rolandu Viršilu. Viskas buvo konkretu ir aišku, jautėsi, kad didelė reikšmė priimant sprendimą bus skiriama mano sukauptai patirčiai“, – prisimena jis.

Dvi savaitės dėmesio

Pirmosiomis darbo dienomis be visų įprastai naujoką ištinkančių dalykų, Justą labiausiai nustebino tai, kiek daug dėmesio ir laiko skiriama darbuotojo integravimui.

„Kitose įmonėse, kuriose esu dirbęs, iš esmės apsiribojama pravedimu per kabinetus ir susipažindinimu su naujais kolegomis, tačiau čia yra sukurta speciali programa, su labai aiškiu grafiku ir trunka ji net dvi savaites“, – sako jis. Tuo metu vyksta susipažinimo susitikimai su įvairiausiais kolegomis, padengiamos visos sritys: nuo logistikos ir apskaitos iki vizitų į kelias parduotuves bei barus su pardavimų atstovu.

Verslas svarbiausia

Lygindamas darbo skirtingų bendrovių rinkodaros skyriuose patirtį, p. Razmus sako, kad pagrindinis skirtumas yra tai, kad čia labai stipriai jaučiamas „nuosavybės kultūros“ momentas.

„Dažnai kitose įmonėse marketingo skyrius atlieka tik reklamos skyriaus rolę (organizuoja reklaminius veiksmus), tokiu būdu jis tik prisiliečia prie būsimo rezultato. Čia – viskas tavo rankose nuo pat pirmų projekto žingsnių. Iškeliama problema, išrenkamas atsakingas kolega ir visu sprendimu nuo A iki Z jis turi ir pasirūpinti. Nereiškia, kad viską vienas ir daro, juk įmonė didelė, gamybinė, tačiau jis visame procese atlieka svarbų vaidmenį, visada yra šalia, turi įtakos visoms grandims: produkto gamybai, degustacijoms, kainodaaią, o galiausiai – reklamos sprendimams. Kai pats gali prisidėti prie sprendimo kokį apynį parinkti naujajam vasaros alui – štai čia jau tikrasis marketingas!“, – pažymi pašnekovas.

Justui patinka, kad verslas šioje įmonėje yra svarbiausia.

„Atrodytų, kad kitaip ir būti negalėtų, tačiau esu matęs daugybę atvejų kai tiek „užsisukama“ procesuose, kad pamirštama esmė. Žinoma, kaip ir visose didelėse tarptautinėse įmonėse, ir čia yra biurokratijos, perteklinių procesų, tačiau viso to įžvelgiu mažiau. Niekada nepamirštama tai ko čia visi susirinkome – daryti verslo, kurti pridėtinės vertės – tik pagal tai bus vertinamas tavo pasirodymas“, – dėsto jis.

Naujokas neslepia, kad šiek tiek nerimavo, kad įmonės priklausymas „Carlsberg“ grupei gali reikšti mažiau veiksmų laisvės Lietuvoje, daugiau adaptavimo, tačiau jau pirmomis dienomis suprato, kad nieko panašaus nėra. „Atvirkščiai, yra sričių kur Lietuva pirmauja tarp kitų grupės šalių, turime ko pamokyti kitus“, – šypteli Justas.

Reikia nustebinti

Kiekviena „Utenos alaus“ prekės ženklo vadovo darbo diena yra vis kitokia.

„Dirbdamas rinkodaros srityje nuolat turi siekti nustebinti, rasti naują kampą, parodyti kažką ko dar nebuvo. Tenka bendrauti su daug skirtingų žmonių iš įvairių sričių – ryte susitikimas su kolegomis iš pardavimų skyriaus, po pietų – su reklamos agentūros atstovais, o dienos pabaigoje – su vyriausia „Utenos alaus“ aludare“, – pasakoja jis.

Jam nauja yra tai, kad šioje įmonėje stipriai jaučiasi sezoniškumas.

„Šiuo metų laiku daugiausia pastangų jau nukreipta į sekančius metus – ruošiamės ateinančiam sezonui – rinkodaros veiksmų planavimas, galvojimas kokius naujus produktus reikėtų pasiūlyti ir pan.“ – sako jis.

Pasitikėjimu grįstas bendradarbiavimas

Apibūdindamas savo kolegas Justas sako: „Manęs visai nestebina, kad čia dirba daugybė savo srities profesionalų – natūralu – juk įmonė yra daugiametė lyderė Lietuvoje. Tačiau buvau labai nustebintas ant kiek draugiškai ir palaikančiai esu priimamas kaip naujokas“.

Kalbėdamas apie santykį su vadovu jis pažymi pasitikėjimą.

„Matau, kad vadovas manimi pasitiki ir palaiko drąsias idėjas. Tuo pačiu jaučiu, kad jis nėra atitrūkęs nuo reikalų ir žino viską kas vyksta, visada išsako pastabas ar komentarus ir tai verčia dar labiau pasistiebti. Požiūrį gerai iliustruoja, tarkime, kad ir toks pavyzdys. Visos savo karjeros metu buvau pratęs prie savaitinių skyriaus susitikimų, o čia tokių visai nėra. Sutinkame tada, kai to tikrai reikia, nes taip yra efektyviau. Užsukti pasitarti galiu visada, tačiau pasitaiko, kad net kelias dienas iš eilės su vadovu net nepasimatome, nors sėdime tame pačiam aukšte“, – pasakoja p. Razmus.

Svarbu nepraleisti šanso

Vertybės įmonėje vadinamos „laimėtojų“ vertybėmis.

„Galiu palyginti, todėl matau, kad dalis vertybių yra panašios į kitų didelių, skandinaviško kapitalo įmonių, tačiau yra ir keli svarbūs skirtumai. Gali būti, kad juose ir glūdi mūsų įmonės pirmavimo paslaptis. Išsiskiria dvi: „Degame aistra laimėti“ ir „Kiekvienas iš mūsų turi galią kurti pokyčius“, – pažymi jis. Tai anot Justo, veikia labai motyvuojančiai.

Savo darbovietę Justas mielai rekomenduotų kitiems dėl trijų priežasčių.

„Pirma, daug atsakomybės – greičiau mokaisi ir tobulėji. Antra, labai įdomūs ir patys produktai – tarkime alaus tema kasdien kažką naujo sužinau. Be to, kai dirbi tarptautinėje įmonėje, atitinkamas ir požiūris į kiekvieną darbuotoją, tai yra trečioji priežastis. Čia visada būsi išgirstas ir su tavimi elgiamasi pagarbiai nesvarbu kokią užimi poziciją įmonėje“, – dėsto p. Razmus.

Paklaustas, sunku ar lengva gauti darbą bendrovėje „Švyturys-Utenos alus“, Justas mano, kad tikrai nėra lengva, ypač į tas pozicijas, kuriose karjera tik prasideda.

„Jauniems kolegoms reikalavimai keliami vis aukštesni ir aukštesni, o konkurencija tarp kandidatų vis didėja ir didėja. Visgi, svarbiausia nepasiduoti ištikus nesėkmei, išsikovoti savo galimybę, o tada jau parodyti ką moki ir duoto šanso nebepaleisti“, – pažymi jis.

FOTOGALERIJA Pirmosios darbo dienos bendrovėje "Švyturys - Utenos alus" (15 nuotr.)

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kaip švęsti darbuotojų nesėkmes ir žudyti „zombius“ Premium

Kai nieko nedarai, galimybė suklysti sumažėja iki nulio. Imantis naujovių, nesėkmės galimybė visada išlieka,...

Vadyba
15:30
„Microsoft“ Japonijoje išbandė 4 darbo dienų savaitę

Vis daugiau įmonių išbando trumpesnės darbo savaitės strategiją. Dirbti keturias darbo vienas per savaitę...

Vadyba
11:45
Darbdaviai gali verstis per galvą, bet motyvacija veikia tik tris mėnesius Premium 2

Paradoksalu, bet kuo daugiau įmonė nori įsiteikti darbuotojams, tuo jų rezultatų kreivės kilimas aukštyn...

Gazelė
2019.12.06
10 finansiškai neskausmingų būdų padėkoti darbuotojui Premium

Vienas paprasčiausių būdų pakelti darbuotojo laimės, savivertės ir motyvacijos lygį – jam padėkoti. Tačiau,...

Vadyba
2019.12.06
Dėl silpnų moksleivių žinių – priekaištai švietimo sistemai Premium 4

Lietuvos moksleivių pasiekimai nepradžiugino ir 2018 m. – jie buvo prastesni už Ekonominio bendradarbiavimo...

Verslo aplinka
2019.12.04
„Euroapotheca“ turi naują vadovą ir valdybą

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiantis vaistinių tinklas „Euroapotheca“ suformavo naują...

Vadyba
2019.12.04
Pinigų talentų idėjoms visada bus, bet ar bus talentų Premium 1

Pastaraisiais metais verslas vis dažniau kalba apie socialinę atsakomybę, tvarias investicijas ir būtinybę iš...

Vadyba
2019.12.04
Chaosas rimsta: kokių atlyginimo pokyčių tikėtis 2020-aisiais Premium 2

Šalies atlyginimų rinka išlieka chaotiška, bet pastebima ir teigiamų poslinkių. Įmonės vis profesionaliau...

Vadyba
2019.12.02
„Dell“ užmojis – iki 2030 m. pusė įmonės darbuotojų sudarys moterys Premium

Neseniai JAV vyko „Dell Technologies Summit“ konferencija, kurioje bendrovė pristatė ateinančio dešimtmečio...

Technologijos
2019.12.01
Geidžiamiausių darbdavių mokamos algų medianos spalio mėnesį

Naujausi „Sodros“ duomenys skelbia, kokias algų medianas spalio mėnesį mokėjo geidžiamiausi šalies darbdaviai.

Vadyba
2019.11.27
Šlubuojanti darbuotojų psichinė sveikata kainuoja milijardus: įmonių sprendimai Premium

Nors perdegimui, stresui, depresijai gydyti išleidžiami milijardai, kalbėti apie emocinę sveikatą verslo...

Vadyba
2019.11.27
Vidutinė alga „į rankas“ trečiąjį ketvirtį – 834 Eur

Statistikos departamentas suskaičiavo, kad vidutinis atlyginimas „į rankas“ trečiąjį šių metų ketvirtį siekė...

Vadyba
2019.11.26
„Visma Lietuvos“ patirtis: kodėl įmonei naudinga atsisakyti vadovų Premium 3

Laikais, kai įmonės greitis ir lankstumas tampa pagrindiniu koziriu konkurencinėje kovoje, bendrovės iš...

Vadyba
2019.11.25
Didžiausios algų medianos spalio mėnesį 11

„Sodra“ suskaičiavo, kokios buvo didžiausios algų medianos šalies įmonėse spalio mėnesį.

Vadyba
2019.11.25
Darbuotojų apklausa: po dešimtmečio kasdien dirbti biure gali būti egzotika

Darbo rinkai spėriai transformuojantis, netrukus gali būti tikra egzotika kasdien keliauti į biurą.

Vadyba
2019.11.23
„WeWork“ atleidžia 2.400 darbuotojų

JAV bendradarbystės centrų kompanija „WeWork“ išdalino atleidimo lapelius 2.400 darbuotojų. Tokia būdu...

Vadyba
2019.11.22
Kaip vadovauti biuro užsispyrėliams ir niurzgliams Premium

Jeigu šaukštas deguto gali pagadinti statinę medaus, tai vienas nuolatos bumbantis darbuotojas gali...

Vadyba
2019.11.22
Šalyje yra 18.300 laisvų darbo vietų

Šių metų trečiojo ketvirčio pabaigoje šalyje buvo 18.300 laisvų darbo vietų samdomiesiems darbuotojams.

Vadyba
2019.11.22
Buvęs „Novaturo“ Estijoje vadovas bendrovei turės atlyginti per 230.000 Eur 1

Estijos Harju apygardos teismas priėmė nutartį, kad buvęs AB „Novaturo“ padalinio Estijoje vadovas Andree...

Paslaugos
2019.11.21
Padažnėjus informacijos nutekinimo atvejams, „Google“ keičia susirinkimų tvarką

JAV technologijų milžinė „Google“ neberengs savaitinių susirinkimų, kuriuose vadovai atsako į darbuotojams...

Vadyba
2019.11.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau