Pirmosios darbo dienos bendrovėje „Švyturys-Utenos alus“: apynys irgi rinkodara

Publikuota: 2016-11-11
Justas Razmus, „Utenos alus“ prekės ženklo vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Justas Razmus, „Utenos alus“ prekės ženklo vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Justas Razmus yra rinkodaros srityje gerai žinomas profesionalas, tačiau jo sprendimas prisijungti prie „Švyturio-Utenos alaus“ komandos buvo grįstas noru toliau mokytis, įgyti naujos patirties ir augti kartu su stipriais prekės ženklais.

Tęsiame darbo skelbimų portalo cv.lt ir „Verslo žinių“ Geidžiamiausio darbdavio konkurso projektą, kurio metu kalbiname į šį pavasarį vykusių rinkimų finalą patekusių bendrovių naujokus apie jų karjeros galimybes, darbo specifiką ir personalo valdymą.

Vilniaus universitete Informologijos bakalaurą įgijęs Justas yra išbandęs savo jėgas reklamos agentūroje, tačiau didžiąją karjeros dalį praleido užsakovo pusėje, tokiose įmonėse kaip UAB „Omnitel“ bei AB SEB bankas.

Daugiau nei prieš pusę metų įsiliejęs į UAB „Švyturys-Utenos alus“ komandą p. Razmus gerokai iš anksčiau žinojo, kad ši kompanija yra tikrus rinkodaros specialistus ugdanti įmonė ir pasitaikius progai pabandė tapti nauju jos mokiniu.

„Asmeniškai pažįstu nemažai rinkodaros specialistų, dirbusių bendrovėje „Švyturys-Utenos alus“, visi jie sudarė tikrų profesionalų įspūdį. Žinoma, žinojau, kad tai yra Lietuvoje lyderiaujanti įmonė, priklausanti „Carlsberg“ grupei, kad jai priklauso didžiausi ir stipriausi alaus prekės ženklai. To ir pakanka, kad nueitum į pirmą pokalbį“, – sako p. Razmus.

Dažnai į darbo pokalbius nevaikščiojantis Justas sako, kad pasitaikius progai mėgaujasi šiuo procesu, taip buvo ir šįkart.

„Ši atranka vyko kokiais trimis etapais, vieno iš jų metu teko susitikti ir su įmonės generaliniu direktoriumi Rolandu Viršilu. Viskas buvo konkretu ir aišku, jautėsi, kad didelė reikšmė priimant sprendimą bus skiriama mano sukauptai patirčiai“, – prisimena jis.

Dvi savaitės dėmesio

Pirmosiomis darbo dienomis be visų įprastai naujoką ištinkančių dalykų, Justą labiausiai nustebino tai, kiek daug dėmesio ir laiko skiriama darbuotojo integravimui.

„Kitose įmonėse, kuriose esu dirbęs, iš esmės apsiribojama pravedimu per kabinetus ir susipažindinimu su naujais kolegomis, tačiau čia yra sukurta speciali programa, su labai aiškiu grafiku ir trunka ji net dvi savaites“, – sako jis. Tuo metu vyksta susipažinimo susitikimai su įvairiausiais kolegomis, padengiamos visos sritys: nuo logistikos ir apskaitos iki vizitų į kelias parduotuves bei barus su pardavimų atstovu.

Verslas svarbiausia

Lygindamas darbo skirtingų bendrovių rinkodaros skyriuose patirtį, p. Razmus sako, kad pagrindinis skirtumas yra tai, kad čia labai stipriai jaučiamas „nuosavybės kultūros“ momentas.

„Dažnai kitose įmonėse marketingo skyrius atlieka tik reklamos skyriaus rolę (organizuoja reklaminius veiksmus), tokiu būdu jis tik prisiliečia prie būsimo rezultato. Čia – viskas tavo rankose nuo pat pirmų projekto žingsnių. Iškeliama problema, išrenkamas atsakingas kolega ir visu sprendimu nuo A iki Z jis turi ir pasirūpinti. Nereiškia, kad viską vienas ir daro, juk įmonė didelė, gamybinė, tačiau jis visame procese atlieka svarbų vaidmenį, visada yra šalia, turi įtakos visoms grandims: produkto gamybai, degustacijoms, kainodaaią, o galiausiai – reklamos sprendimams. Kai pats gali prisidėti prie sprendimo kokį apynį parinkti naujajam vasaros alui – štai čia jau tikrasis marketingas!“, – pažymi pašnekovas.

Justui patinka, kad verslas šioje įmonėje yra svarbiausia.

„Atrodytų, kad kitaip ir būti negalėtų, tačiau esu matęs daugybę atvejų kai tiek „užsisukama“ procesuose, kad pamirštama esmė. Žinoma, kaip ir visose didelėse tarptautinėse įmonėse, ir čia yra biurokratijos, perteklinių procesų, tačiau viso to įžvelgiu mažiau. Niekada nepamirštama tai ko čia visi susirinkome – daryti verslo, kurti pridėtinės vertės – tik pagal tai bus vertinamas tavo pasirodymas“, – dėsto jis.

Naujokas neslepia, kad šiek tiek nerimavo, kad įmonės priklausymas „Carlsberg“ grupei gali reikšti mažiau veiksmų laisvės Lietuvoje, daugiau adaptavimo, tačiau jau pirmomis dienomis suprato, kad nieko panašaus nėra. „Atvirkščiai, yra sričių kur Lietuva pirmauja tarp kitų grupės šalių, turime ko pamokyti kitus“, – šypteli Justas.

Reikia nustebinti

Kiekviena „Utenos alaus“ prekės ženklo vadovo darbo diena yra vis kitokia.

„Dirbdamas rinkodaros srityje nuolat turi siekti nustebinti, rasti naują kampą, parodyti kažką ko dar nebuvo. Tenka bendrauti su daug skirtingų žmonių iš įvairių sričių – ryte susitikimas su kolegomis iš pardavimų skyriaus, po pietų – su reklamos agentūros atstovais, o dienos pabaigoje – su vyriausia „Utenos alaus“ aludare“, – pasakoja jis.

Jam nauja yra tai, kad šioje įmonėje stipriai jaučiasi sezoniškumas.

„Šiuo metų laiku daugiausia pastangų jau nukreipta į sekančius metus – ruošiamės ateinančiam sezonui – rinkodaros veiksmų planavimas, galvojimas kokius naujus produktus reikėtų pasiūlyti ir pan.“ – sako jis.

Pasitikėjimu grįstas bendradarbiavimas

Apibūdindamas savo kolegas Justas sako: „Manęs visai nestebina, kad čia dirba daugybė savo srities profesionalų – natūralu – juk įmonė yra daugiametė lyderė Lietuvoje. Tačiau buvau labai nustebintas ant kiek draugiškai ir palaikančiai esu priimamas kaip naujokas“.

Kalbėdamas apie santykį su vadovu jis pažymi pasitikėjimą.

„Matau, kad vadovas manimi pasitiki ir palaiko drąsias idėjas. Tuo pačiu jaučiu, kad jis nėra atitrūkęs nuo reikalų ir žino viską kas vyksta, visada išsako pastabas ar komentarus ir tai verčia dar labiau pasistiebti. Požiūrį gerai iliustruoja, tarkime, kad ir toks pavyzdys. Visos savo karjeros metu buvau pratęs prie savaitinių skyriaus susitikimų, o čia tokių visai nėra. Sutinkame tada, kai to tikrai reikia, nes taip yra efektyviau. Užsukti pasitarti galiu visada, tačiau pasitaiko, kad net kelias dienas iš eilės su vadovu net nepasimatome, nors sėdime tame pačiam aukšte“, – pasakoja p. Razmus.

Svarbu nepraleisti šanso

Vertybės įmonėje vadinamos „laimėtojų“ vertybėmis.

„Galiu palyginti, todėl matau, kad dalis vertybių yra panašios į kitų didelių, skandinaviško kapitalo įmonių, tačiau yra ir keli svarbūs skirtumai. Gali būti, kad juose ir glūdi mūsų įmonės pirmavimo paslaptis. Išsiskiria dvi: „Degame aistra laimėti“ ir „Kiekvienas iš mūsų turi galią kurti pokyčius“, – pažymi jis. Tai anot Justo, veikia labai motyvuojančiai.

Savo darbovietę Justas mielai rekomenduotų kitiems dėl trijų priežasčių.

„Pirma, daug atsakomybės – greičiau mokaisi ir tobulėji. Antra, labai įdomūs ir patys produktai – tarkime alaus tema kasdien kažką naujo sužinau. Be to, kai dirbi tarptautinėje įmonėje, atitinkamas ir požiūris į kiekvieną darbuotoją, tai yra trečioji priežastis. Čia visada būsi išgirstas ir su tavimi elgiamasi pagarbiai nesvarbu kokią užimi poziciją įmonėje“, – dėsto p. Razmus.

Paklaustas, sunku ar lengva gauti darbą bendrovėje „Švyturys-Utenos alus“, Justas mano, kad tikrai nėra lengva, ypač į tas pozicijas, kuriose karjera tik prasideda.

„Jauniems kolegoms reikalavimai keliami vis aukštesni ir aukštesni, o konkurencija tarp kandidatų vis didėja ir didėja. Visgi, svarbiausia nepasiduoti ištikus nesėkmei, išsikovoti savo galimybę, o tada jau parodyti ką moki ir duoto šanso nebepaleisti“, – pažymi jis.

FOTOGALERIJA Pirmosios darbo dienos bendrovėje "Švyturys - Utenos alus" (15 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pinigai darbuotojus sulaiko neilgam 2

Daugiau nei pusė vadovų yra siūlę darbuotojams pinigų už tai, kad jie neišeitų iš darbo. Tačiau tai sulaiko...

Vadyba
09:34
Darbo laiko organizavimas: darbuotojai išsiblaško kas 6 minutes

Daugiau nei pusė darbuotojų negali išbūti nepertraukiamai susikaupę ilgiau nei 6 minutes, rodo tyrimas,...

Vadyba
2018.07.21
Darbdavio laimei ir nelaimei, šiandien kandidatas yra klientas 6

Laikai, kai darbdaviai Lietuvoje galėjo neskubėdami pasirinkti patraukliausią kandidatą ir jaustis...

Vadyba
2018.07.20
Kodėl 30% naujokų palieka darbdavį 6

Trys iš dešimties šviežiai pasamdytų darbuotojų palieka savo naują darbovietę per 90 dienų. Tokį sprendimą...

Vadyba
2018.07.20
Atlyginimų kėlimas mėtomas lyg karšta bulvė 20

Tuo metu, kai visi choru kalba, kad Lietuvoje atlyginimai auga per lėtai, matome, kaip tvankiuose diskusijų...

Verslo aplinka
2018.07.19
Kaip reaguoja darbuotojai, kai atsisakote jiems padidinti algą 1

Jeigu darbuotojas pas jus atėjo prašyti algos pakėlimo – jau gali būti per vėlu išsaugoti jo motyvaciją,...

Vadyba
2018.07.17
Pirmoji šalis, uždraudusi algų nelygybę: ar tai įmanoma Premium 8

Kol Islandijos vyrai stebina laimėjimais futbolo srityje, jų tautietės giriasi kitais pasiekimais. Islandija...

Verslo aplinka
2018.07.17
Mokslininkė: dirbti pilnu etatu žmonės turėtų sulaukę 40 metų 11

Žmonėms gyvenant vis ilgiau reiktų drastiškai keisti įprastą žmonių karjeros kelią. Užuot planavus karjeros...

Vadyba
2018.07.17
Už kokį elgesį galima atleisti darbuotoją Premium

Dabartiniame Darbo kodekse (DK) – daugiau galimybių atleisti darbuotoją, tačiau išlieka daug niuansų ir...

Vadyba
2018.07.16
Kiek kainuoja darbuotojų nuklydimai internete 7

Internetas – nepakeičiama darbo priemonė daugeliui mūsų. Taip pat tai – vienas didžiausių darbuotojus...

Vadyba
2018.07.15
Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
TOP10 pasaulyje paklausiausių profesijų grupių

Nors dirbtinio intelekto ir robotikos pritaikymas versle plečiasi, tačiau bendrovėms kuo toliau tuo vis...

Vadyba
2018.07.14
Pasenę kompiuteriai augina darbuotojų kaitą 3

Darbdaviai, kurie delsia atnaujinti darbuotojų techninę įrangą, rizikuoja nukentėti nuo didesnės personalo...

Vadyba
2018.07.14
5 darbuotojų perdegimo priežastys 6

Pagrindiniai darbuotojų emocinio išsekimo veiksniai yra labiau susiję ne su nepakeliamu darbo krūviu, bet su...

Vadyba
2018.07.13
„Fiat“ darbuotojai paskelbė streiką dėl C. Ronaldo įsigijimo

Italijoje esančios „Fiat Chrysler“ gamyklos darbuotojai ketina streikuoti dėl to, kad jų pagrindinis...

Vadyba
2018.07.12
Darbo užmokestis pramonėje: vienas iš sektorių išsiskiria 14% sumažėjusiomis algomis Premium 3

Pernai apdirbamojoje pramonėje priskaičiuotų algų vidurkis kilo 9%, iki 872,5 Eur, o pirmąjį šių metų...

Pramonė
2018.07.12
Rūkymas darbe – kokios darbdavio galios Premium 9

Rūkantys darbuotojai – finansinis nuostolis darbdaviui. Lietuvos darbdaviai baiminasi kaltinimų...

Vadyba
2018.07.12
Ruošiasi du kartus išplėsti įvežamų užsieniečių specialistų sąrašą 19

Vyriausybė trečiadienį pasitarime svarstys Ūkio ministerijos siūlymą šalyje trūkstamų profesijų, kurių...

Vadyba
2018.07.11
Talentų trūkumas – didžiausias per 12 metų Premium 21

Darbuotojų trūkumo problema kamuoja ne tik Lietuvą. Beveik pusė pasaulio darbdavių susiduria su šia bėda.

Vadyba
2018.07.10
Registruotų bedarbių skaičius per metus išaugo 14.300 53

Registruoto nedarbo lygis Lietuvoje birželio gale buvo 8,3% – tai 1 proc. punktu daugiau nei prieš metus.

Vadyba
2018.07.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau