Pirmosios darbo dienos bendrovėje „Švyturys-Utenos alus“: apynys irgi rinkodara

Justas Razmus yra rinkodaros srityje gerai žinomas profesionalas, tačiau jo sprendimas prisijungti prie Švyturio-Utenos alaus komandos buvo grįstas noru toliau mokytis, įgyti naujos patirties ir augti kartu su stipriais prekės ženklais.
Tęsiame darbo skelbimų portalo cv.lt ir Verslo žinių Geidžiamiausio darbdavio konkurso projektą, kurio metu kalbiname į šį pavasarį vykusių rinkimų finalą patekusių bendrovių naujokus apie jų karjeros galimybes, darbo specifiką ir personalo valdymą.
Vilniaus universitete Informologijos bakalaurą įgijęs Justas yra išbandęs savo jėgas reklamos agentūroje, tačiau didžiąją karjeros dalį praleido užsakovo pusėje, tokiose įmonėse kaip UAB Omnitel bei AB SEB bankas.
Daugiau nei prieš pusę metų įsiliejęs į UAB Švyturys-Utenos alus komandą p. Razmus gerokai iš anksčiau žinojo, kad ši kompanija yra tikrus rinkodaros specialistus ugdanti įmonė ir pasitaikius progai pabandė tapti nauju jos mokiniu.
Asmeniškai pažįstu nemažai rinkodaros specialistų, dirbusių bendrovėje Švyturys-Utenos alus, visi jie sudarė tikrų profesionalų įspūdį. Žinoma, žinojau, kad tai yra Lietuvoje lyderiaujanti įmonė, priklausanti Carlsberg grupei, kad jai priklauso didžiausi ir stipriausi alaus prekės ženklai. To ir pakanka, kad nueitum į pirmą pokalbį, sako p. Razmus.
Dažnai į darbo pokalbius nevaikščiojantis Justas sako, kad pasitaikius progai mėgaujasi šiuo procesu, taip buvo ir šįkart.
Ši atranka vyko kokiais trimis etapais, vieno iš jų metu teko susitikti ir su įmonės generaliniu direktoriumi Rolandu Viršilu. Viskas buvo konkretu ir aišku, jautėsi, kad didelė reikšmė priimant sprendimą bus skiriama mano sukauptai patirčiai, prisimena jis.
Dvi savaitės dėmesio
Pirmosiomis darbo dienomis be visų įprastai naujoką ištinkančių dalykų, Justą labiausiai nustebino tai, kiek daug dėmesio ir laiko skiriama darbuotojo integravimui.
Kitose įmonėse, kuriose esu dirbęs, iš esmės apsiribojama pravedimu per kabinetus ir susipažindinimu su naujais kolegomis, tačiau čia yra sukurta speciali programa, su labai aiškiu grafiku ir trunka ji net dvi savaites, sako jis. Tuo metu vyksta susipažinimo susitikimai su įvairiausiais kolegomis, padengiamos visos sritys: nuo logistikos ir apskaitos iki vizitų į kelias parduotuves bei barus su pardavimų atstovu.
Verslas svarbiausia
Lygindamas darbo skirtingų bendrovių rinkodaros skyriuose patirtį, p. Razmus sako, kad pagrindinis skirtumas yra tai, kad čia labai stipriai jaučiamas nuosavybės kultūros momentas.
Dažnai kitose įmonėse marketingo skyrius atlieka tik reklamos skyriaus rolę (organizuoja reklaminius veiksmus), tokiu būdu jis tik prisiliečia prie būsimo rezultato. Čia viskas tavo rankose nuo pat pirmų projekto žingsnių. Iškeliama problema, išrenkamas atsakingas kolega ir visu sprendimu nuo A iki Z jis turi ir pasirūpinti. Nereiškia, kad viską vienas ir daro, juk įmonė didelė, gamybinė, tačiau jis visame procese atlieka svarbų vaidmenį, visada yra šalia, turi įtakos visoms grandims: produkto gamybai, degustacijoms, kainodaaią, o galiausiai reklamos sprendimams. Kai pats gali prisidėti prie sprendimo kokį apynį parinkti naujajam vasaros alui štai čia jau tikrasis marketingas!, pažymi pašnekovas.
Justui patinka, kad verslas šioje įmonėje yra svarbiausia.
Atrodytų, kad kitaip ir būti negalėtų, tačiau esu matęs daugybę atvejų kai tiek užsisukama procesuose, kad pamirštama esmė. Žinoma, kaip ir visose didelėse tarptautinėse įmonėse, ir čia yra biurokratijos, perteklinių procesų, tačiau viso to įžvelgiu mažiau. Niekada nepamirštama tai ko čia visi susirinkome daryti verslo, kurti pridėtinės vertės tik pagal tai bus vertinamas tavo pasirodymas, dėsto jis.
Naujokas neslepia, kad šiek tiek nerimavo, kad įmonės priklausymas Carlsberg grupei gali reikšti mažiau veiksmų laisvės Lietuvoje, daugiau adaptavimo, tačiau jau pirmomis dienomis suprato, kad nieko panašaus nėra. Atvirkščiai, yra sričių kur Lietuva pirmauja tarp kitų grupės šalių, turime ko pamokyti kitus, šypteli Justas.
Reikia nustebinti
Kiekviena Utenos alaus prekės ženklo vadovo darbo diena yra vis kitokia.
Dirbdamas rinkodaros srityje nuolat turi siekti nustebinti, rasti naują kampą, parodyti kažką ko dar nebuvo. Tenka bendrauti su daug skirtingų žmonių iš įvairių sričių ryte susitikimas su kolegomis iš pardavimų skyriaus, po pietų su reklamos agentūros atstovais, o dienos pabaigoje su vyriausia Utenos alaus aludare, pasakoja jis.
Jam nauja yra tai, kad šioje įmonėje stipriai jaučiasi sezoniškumas.
Šiuo metų laiku daugiausia pastangų jau nukreipta į sekančius metus ruošiamės ateinančiam sezonui rinkodaros veiksmų planavimas, galvojimas kokius naujus produktus reikėtų pasiūlyti ir pan. sako jis.
Pasitikėjimu grįstas bendradarbiavimas
Apibūdindamas savo kolegas Justas sako: Manęs visai nestebina, kad čia dirba daugybė savo srities profesionalų natūralu juk įmonė yra daugiametė lyderė Lietuvoje. Tačiau buvau labai nustebintas ant kiek draugiškai ir palaikančiai esu priimamas kaip naujokas.
Kalbėdamas apie santykį su vadovu jis pažymi pasitikėjimą.
Matau, kad vadovas manimi pasitiki ir palaiko drąsias idėjas. Tuo pačiu jaučiu, kad jis nėra atitrūkęs nuo reikalų ir žino viską kas vyksta, visada išsako pastabas ar komentarus ir tai verčia dar labiau pasistiebti. Požiūrį gerai iliustruoja, tarkime, kad ir toks pavyzdys. Visos savo karjeros metu buvau pratęs prie savaitinių skyriaus susitikimų, o čia tokių visai nėra. Sutinkame tada, kai to tikrai reikia, nes taip yra efektyviau. Užsukti pasitarti galiu visada, tačiau pasitaiko, kad net kelias dienas iš eilės su vadovu net nepasimatome, nors sėdime tame pačiam aukšte, pasakoja p. Razmus.
Svarbu nepraleisti šanso
Vertybės įmonėje vadinamos laimėtojų vertybėmis.
Galiu palyginti, todėl matau, kad dalis vertybių yra panašios į kitų didelių, skandinaviško kapitalo įmonių, tačiau yra ir keli svarbūs skirtumai. Gali būti, kad juose ir glūdi mūsų įmonės pirmavimo paslaptis. Išsiskiria dvi: Degame aistra laimėti ir Kiekvienas iš mūsų turi galią kurti pokyčius, pažymi jis. Tai anot Justo, veikia labai motyvuojančiai.
Savo darbovietę Justas mielai rekomenduotų kitiems dėl trijų priežasčių.
Pirma, daug atsakomybės greičiau mokaisi ir tobulėji. Antra, labai įdomūs ir patys produktai tarkime alaus tema kasdien kažką naujo sužinau. Be to, kai dirbi tarptautinėje įmonėje, atitinkamas ir požiūris į kiekvieną darbuotoją, tai yra trečioji priežastis. Čia visada būsi išgirstas ir su tavimi elgiamasi pagarbiai nesvarbu kokią užimi poziciją įmonėje, dėsto p. Razmus.
Paklaustas, sunku ar lengva gauti darbą bendrovėje Švyturys-Utenos alus, Justas mano, kad tikrai nėra lengva, ypač į tas pozicijas, kuriose karjera tik prasideda.
Jauniems kolegoms reikalavimai keliami vis aukštesni ir aukštesni, o konkurencija tarp kandidatų vis didėja ir didėja. Visgi, svarbiausia nepasiduoti ištikus nesėkmei, išsikovoti savo galimybę, o tada jau parodyti ką moki ir duoto šanso nebepaleisti, pažymi jis.
FOTOGALERIJA Pirmosios darbo dienos bendrovėje "Švyturys - Utenos alus" (15 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti