Pirmosios darbo dienos „Bitėje“: tos pačios rankos atrinktos asmenybės greitai susibičiuliauja

Publikuota: 2016-10-28
Bendrovės „Bitė Lietuva“ naujokės Asta Lopetaitė ir Aušra Jarutytė, stambių verslo klientų vadybininkės. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr./VŽ koliažas
Bendrovės „Bitė Lietuva“ naujokės Asta Lopetaitė ir Aušra Jarutytė, stambių verslo klientų vadybininkės. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr./VŽ koliažas
 

Stambių verslo klientų vadybininkių Astos Lopetaitės ir Aušros Jarutytės karjeros ir net atėjimo dirbti į bendrovę „Bitė Lietuva“ istorijos yra labai skirtingos, tačiau abi jos panašios ne vien dėl to, kad įsidarbino panašiu metu ir dabar dirba tą patį darbą. Kaip jos pačios sako: „Mus atrinko ta pati ranka“.

Tęsiame darbo skelbimų portalo cv.lt ir „Verslo žinių“ Geidžiamiausio darbdavio konkurso projektą, kurio metu kalbiname į šį pavasarį vykusių rinkimų finalą patekusių bendrovių naujokus apie jų karjeros galimybes, darbo specifiką ir personalo valdymą.

Asta Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultete yra baigusi informologijos bakalauro studijas. Dar studijų metu Asta dirbo administratore, o įgijusi diplomą įsidarbino Nacionalinėje mokėjimų agentūroje, kur buvo projektų vadove ir kuravo vidinius agentūros projektus. Pasak jos, tai buvo darbas pagal specialybę, nes teko valdyti daug informacijos, ja dalintis su kitais ir pan.

Tuo tarpu Aušra Mykolo Romerio universitete yra įgijusi psichologės profesiją ir nors pagal specialybę nedirba, tačiau šios žinios jai pravertė visuose buvusiuose darbuose bei talkina dabartiniame. Aušra darbo rinkoje nuo pat pilnametystės – kol studijavo ji dirbo Šeimų universitete projektų koordinatore, vėliau karjerą tęsė bendrovėje „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“, kur padėjo organizuoti įvairius mokymus ir buvo lektorių asistentė.

„Deja, bendrovėje buvo mažinamas darbuotojų skaičius ir aš kaip naujausia darbuotoja supratau, kad turiu pradėti dairytis naujų karjeros galimybių“, – sako ji.

Pardavė darbo vietą

Merginų patekimo į bendrovę „Bitė Lietuva“ ir tas pačias pozicijas istorijos labai skirtingos. Asta vieno festivalio metu susipažino su vaikinu, kuris dirbo „Bitėje“ ir pokalbių metu apie darbus labai teigiamai atsiliepė apie darbdavį ir darbo specifiką.

„Jis man pardavė idėją pasidomėti šiuo darbdaviu. Todėl bevartydama darbo skelbimus internete pamačiau „Bitės“ darbo skelbimą, išsiunčiau savo gyvenimo aprašymą ir pagalvojau: reikia pasižiūrėti, ar ten tikrai taip gerai, kaip sako“, - sako mergina.

Netrukus Asta sulaukė kvietimo ateiti į darbo pokalbį.

Aušrą kvietimas į darbo pokalbį pasiekė kur kas netikėčiau. Tą pačią dieną, kai tuometiniame darbe ji sužinojo apie pokyčius ir sugrįžusi į namus apie tai pasikalbėjo su savo draugu, suskambo jo telefonas. Jam skambino iš „Bitė Lietuva“ ir kvietė į darbo pokalbį. Darbą vaikinas jau turėjo, bet greitai susimojo pasakyti, kad yra kita kandidatė ir perdavė Aušrai ragelį.

„Pasikalbėjome telefonu, aš išklausiau ir iš karto pasakiau, kad nežinau, ar man tai patiks. Kaip kiti svajoja apie tokius darbdavius ir darbą pardavimuose, aš nebuvau iš tų, bet ateiti į darbo pokalbį sutikau. Susitikimo su tiesioginiu vadovu metu, jis man tiesiog pardavė šią darbo vietą“, – juokiasi mergina.

nuotrauka::1 left

Atranką įveikė su atkaklumu

Abi naujokes į pirmąjį darbo pokalbį atviliojo smalsumas. Astą tuometinė darbo vieta tenkino, tik ji norėjo pasidomėti, ar tikrai taip būna, kaip „Bitės“ darbuotojai pasakoja, o Aušra tiesiog norėjo daugiau sužinoti apie darbą ir apsispręsti, tiktų jis jai, ar ne.

Pirmasis Aušros pokalbis vyko su išorinės atrankų bendrovės specialistais, todėl jai buvo svarbu įveikti šį etapą ir iš arčiau pamatyti bendrovę susitinkant su ten dirbančiais žmonėmis.

„Todėl apie darbdavį aš nesprendžiau iš pirmo susitikimo. Iš ankstesnės savo darbovietės, kuomet dirbau su pardavimų lektoriais, jau žinojau, kokia svarbi yra organizacijos administratorė, todėl kol laukiau vadovo, susipažinau su administratore ir iš jos bandžiau sužinoti kuo daugiau informacijos. Man labai patiko ji. Ir galvojau, kad jeigu įmonėje dirba toks nuostabus žmogus ir jis spinduliuoja net tokioje pozicijoje, tai čia tikrai viskas yra labai gerai“, – prisimena Aušra.

Asta taip pat prisimena, kad biuro administratorė labai gražiai pristatė darbdavį, o kaip vėliau paaiškėjo, ji bendrovėje vadinama ne administratore, o svečių ambasadore.

Atrankų metu susitikus su tiesioginiu vadovu kandidatės turėjo maksimaliai atskleisti save bei savo potencialą, todėl netrūko įvairių įvertinimų, o atranką sudarė 3-4 etapai. Paskutinio etapo metu reikėjo pristatyti konkrečia pardavimų užduotį, po kurios ir paaaiškėjo, kad abi puikiai tinka šiam darbui.

„Atranka tikrai buvo sudėtinga ir rimta, keturi etapai, pokalbiai trukdavo po 1,5 valandos, bet laikas man bėgo labai greitai, aš sėmiausi informaciją iš kaskart sutinkamų skirtingų žmonių ir noras gauti darbo pasiūlymą kaskart vis stiprėjo“, – prisimena Aušra.

Tuo tarpu Astai teko įveikti tris atrankų etapus, nes jai nebuvo pirmo susisiekimo su išorinės bendrovės atrankų specialistu.

„Įsimintiniausias dalykas iš atrankų, kad vieno iš sutikimų metu man liepė penkiolika minučių nesustojant kalbėti tiesiog apie bet ką. Pasirinkau kalbėti apie savo socialinius vaidmenis, apie tai, kokia aš esu sesuo, dukra, darbuotoja ir pan.“, – prisimena Asta. Aušrai tokia pati užduotis taip pat teko.

Tik vėliau, įsidarbinusios, merginos suprato, kodėl ši užduotis buvo svarbi, nes esant stambių verslo klientų vadybininkėms, neretai tenka su klientais kalbėti apie ne visai su darbu susijusius dalykus, kadangi jie paskambina ir pasiteirauja, kaip sekasi.

„Atrankos labai greitai pralėkė ir gana netikėtai atsidūriau situacijoje, kur reikėjo rinktis – išeiti iš darbo ir kitą savaitę pradėti dirbti naujoje vietoje. Tuometiniame darbe man nebuvo blogai, neseniai buvau papildomai motyvuota, tačiau įvertinau save po penkerių metų, kokias tolimesnes savo galimybes mačiau biudžetinėje įstaigoje ir apsispręsti nebuvo sunku, nes jau norėjau čia dirbti“, – pasakoja Asta.

Aušrai teko irgi spręsti panašų klausimą, nes ji tuo metu vaikščiojo į kitus darbo pokalbius ir kaskart vis pagalvodavo, ar verta gaišti laiką, kai jau laukė galutinio atsakymo iš „Bitė Lietuva“ ir žinojo, kad viską padarė, jog gautų tą darbą.

„Tą pačią dieną, kai sulaukiau atsakymo, dar buvau dviejuose kituose pokalbiuose, bet iš vieno jų net išėjau. Tada supratau, kad manęs niekas kitas nekabina, o aš galvoju tik apie darbą „Bitėje“, – sako Aušra.

Ji taip norėjo, kad kaskart sulaukusi kvietimo į kokį nors kitą darbo pokalbį, nesibodėdavo paskambinti dabartiniam savo vadovui ir paklausti, gal jau yra sprendimas dėl jos darbo „Bitėje“. Vėliau, paaiškėjo, šis merginos atkaklumas jai taip pat padėjo gauti tai, ko norėjo.

nuotrauka::2 left

Pirmosios darbo dienos

Vos tik įsidarbinus naujokių laukė specialūs mokymai, kurių metu jos buvo supažindintos su bendrovės vertybėmis, produktais ir rinkos situacija. Į šiuos mokymus atvyksta visi tą mėnesį priimti naujokai iš visos Lietuvos.

„Tai yra labai gerai, nes tuo pačiu įgauni pažinčių kituose skyriuose ir miestuose. Iš man tų dviejų dienų labai įstrigo ekskursija po visus penkis „Bitės“ centrinio biuro aukštus Vilniuje. Pamačiau, kaip skirtingai atrodo aukštai, kokie skirtingi atskiri skyriai, kažkur pamačiau gyvūnėlį biure, kažkur pamačiau kabančias dekoracijas, ir tai man taip pat paliko didelį įspūdį. Supratau, kad žmonės čia yra laisvi, labai skirtingi ir kūrybingi“, – prisimena Aušra.

Astai labai patiko naujokų įvedimas į situaciją rinkoje, paaiškinti bendrovės tikslai, kryptis, kaip į tai reaguoja konkurentai ir pan. „Susivokti buvo labai svarbu“, – sako ji.

Paprašytos prisiminti savo pirmuosius darbus, merginos atsimena susitikimus su stambiais verslo klientais. „Man teko vykti su vadovu į susitikimą su klientu dėl sutarties pratęsimo. Teko stebėti derybas, o po to stropiai paruošti visus reikiamus dokumentus“, - sako Asta.

Darbo specifika

Merginų darbas – dirbti su esamais stambiais verslo klientais, kurie turi nuo 20 iki 120 abonentų. Kiekviena turi po maždaug 150 tokių klientų Lietuvos Rytų regione.

„Vienas pirmųjų darbų pačioje pradžioje yra maksimaliai greitai susipažinti su visais klientais, juos aplankyti, išsiaiškinti, kokių „neuždarytų“ klausimų turi ir pan.“, – sako Aušra.

Pasak Astos, turint tiek klientų, reikia labai aiškiai susiplanuoti kiekvienos savaitės vizitus.

„Mūsų tikslas su klientais bendrauti ne telefonu, o akis į akį. Labai svarbu įvertinti jų poreikius, pristatyti jiems papildomas paslaugas ir galimybes, aptarti pratęsiamų paslaugų sąlygas ir pan. Klientams patinka pastovus dėmesys, greičiau rutuliojasi situacijos. Visada smagu juos aplankyti, nes jie visada priima kaip svečius, parodo savo gamybą, jeigu tokią vykdo, iš tikrųjų pamatai labai daug“, - pasakoja Asta.

Jai antrinanti Aušra sako, kad vienas iš šio darbo variklių yra naujos pažintys, kurios virsta draugystėmis.

„Net darbo pradžioje man vadovas sakė: „Pasiruošk, tu įgysi mažiausiai šimtą naujų draugų“. Taip ir yra, klientai kartais paskambina tiesiog pabendrauti, pasiteirauti, kas naujo, kaip sekasi ir pan.“, – dėsto Aušra.

Pasak jos, pardavimuose santykis su klientu yra labai svarbus ir be jo būtų labai sunku pasiekti rezultatų. „Draugiškumo dėka gali išlaikyti ir turėti klientą“, – sako ji.

Paklaustos, kokias klientų problemas dažniausiai reikia spręsti, abi kolegės lyg susitarusios atšauna, kad tai ne problemos. „Tai tiesiog situacijos, o viena iš labiausiai pasikartojančių – tai sutarčių pratęsimai, derybos dėl naujų kainų“, – sako Asta.

Iššūkiai, su kuriais susiduria naujokės – tai mėnesio planų įgyvendinimas, kuris vieną mėnesį gali būti labai sklandus, o kitą komplikuotas, nes verslas nusprendžia, kad jiems reiks mažiau paslaugų ir pan.

„Nėra lengva spręsti techninius klausimus ir atsakyti į tokius klientų klausimus, kodėl kažkur miškuose sodyboje nėra ryšio. Žiūrime ryšio padengimo žemėlapius, o galiausiai paaiškėja, kad namelis stovi duobėje ir tokiu atveju tikrai nieko negali padėti klientui“, - pasakoja Asta. 

Aušra jai antrina, kad jai sunkiausia atsakyti į klientų klausimus, kai jie klausia, ką reikia paspausti jų telefone, kad pradėtų kažkas veikti.

„Klientų lūkesčiai yra labai dideli ir jie tikisi, kad mes viską galim. Todėl pačioje pradžioje klientams net pasakydavau, kad esu naujokė, kad galiu nežinoti atsakymų į kai kuriuos klausimus, ir paprašydavau kantrybės augti kartu“, – pasakoja Aušra.

Motyvacija darbe

Paklaustos, kas jų darbe labiausiai motyvuoja, abi pašnekovės choru šaukia: kolektyvas ir vadovas.

„Jeigu penktadienį po darbo dar norisi su kolegomis eiti į kavinę ir praleisti dar dvi valandas kartu, tai visai neblogai“, – juokiasi Asta.

Be šių dalykų, bendrovėje pilna motyvuojančių dalykų – nuo aplinkos iki virtuvėlės, kurioje visada pilna maisto.

„Aš namuose nevalgau pusryčių, nes ryte darbe visada kažko yra – košės, sūrelių, vaisių ir pan.“, – sako Aušra.

Be to, kartais visai netikėtomis progomis įmonė darbuotojus kviečia bendrų pietų į vidinį kiemelį, kur atvažiuoja vis skirtingi maitintojai. O progos būna net tokios, kaip paskutinė vasaros diena ar tarptautinė šypsenos diena.

Du kartus per metus atskiros komandos gali susiorganizuoti savo komandos formavimo išvykas ir gali rinktis kelionę tiek į užsienį, tiek kokį nors poilsį ar pramogas Lietuvoje. Pavyzdžiui, visai nesenai Asta su Aušra su komanda vyko į Minską.

Už gerus rezultatus lapkričio mėnesį visi „Bitė Lietuva“ darbuotojai turės kelionę laivu į Stokholmą, ji bus organizuojama du savaitgalius, kad išvykti galėtų visi darbuotojai, ir dirbantys administracijoje, ir pardavimo salonuose.

Įmonėje taip pat vyksta Sveiko stuburo mokyklos užsiėmimai darbuotojams, įmonė turi apie dešimt dviračių, kuriais gali naudotis darbuotojai, sugalvoję grįžti namo dviračiu ar norintys per pietų pertrauką numinti iki Vingio parko.

„Kaip tradiciją kiekvieną mėnesio pirmą dieną visa komanda kartu vykstame šventinių pietų. Tai pat skyriuje turime gražią tradiciją – naujoko pusryčius, kuomet naujokas bando nustebinti kolektyvą savo kulinariniais sugebėjimais. Taip pat darbe švenčiame gimtadienius, o po gimtadienio gauname laisvą dieną“, – vardija Aušra.

Darbuotojų tarpe veikia neformali pagrindinių iniciatorių ir entuziastų grupė „Bitė Voice“, kurie imasi pačių netikėčiausių idėjų įgyvendinimo ir kuria „Bitės“ nuotaiką darbe.

FOTOGALERIJA Pirmosios darbo dienos bendrovėje "Bitė Lietuva" (22 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kokio pripažinimo už gerą darbą trokšta darbuotojai 1

Pripažinimas, kad darbuotojas gerai atliko savo darbą, — vienas geriausių ir pigiausių kolektyvą...

Vadyba
2019.06.25
Didžiausių algų TOP 20-uke – du geidžiamiausi darbdaviai 10

Naujausi „Sodros“ duomenys rodo, kur gegužės mėnesį Lietuvoje vyravo didžiausios atlyginimų medianos.

Vadyba
2019.06.25
Seime – pataisos dėl atlyginimo viešinimo darbo skelbimuose 4

Seimas svarstys Darbo kodekso pataisas, kuriomis ketinama numatyti dar vieną reikalavimą darbuotojų...

Vadyba
2019.06.25
Atleistas „Danske Bank“ vadovas Danijoje 4

Dėl sprendimų, susijusių su aukšta vieno investicinio produkto kaina, atleistas Jesperas Nielsenas, „Danske...

Finansai
2019.06.25
Tyrimas: gerai psichologinei savijautai pakanka 1 darbo dienos per savaitę

Ilgalaikį nedarbą mokslininkai sieja su prastesne psichologine savijauta. Tačiau naujas tyrimas rodo, kad...

Vadyba
2019.06.24
Vieni darbdaviai dviračius nuperka, kiti – neleidžia statyti 8

Dviračiai ir paspirtukai, ypač su elektrinių jų alternatyvų populiarėjimu, tampa vis labiau susisiekimo...

Gazelė
2019.06.23
Skaidrumo organizacijai reikia: kiek atvirauti

Apie skaidrumo organizacijose svarbą kalbama daug, o atvirumas yra viena iš vadovams ir rekomenduojamų, ir...

Gazelė
2019.06.23
Kaip įmonėje įdiegti 4 darbo dienų savaitę Premium 4

Sutrumpinti darbo savaitę ryžtasi vis daugiau pasaulio bendrovių. 4 darbo dienų savaitę išbandžiusieji...

Vadyba
2019.06.22
„Karštoji linija“ darbuotojams: skatina pasikalbėti, tik tada mesti darbą 7

Darbuotojų kaita sujaukia sklandų įmonės darbą. Bendrovės nuolat ieško būdų, kaip sulaikyti specialistus...

Vadyba
2019.06.22
Izraelio „Simplex“ atidarė biurą Vilniuje 5

Izraelio finansinių technologijų bendrovė „Simplex“ Vilniuje atidarė biurą. Jame šiuo metu dirba 25...

Paslaugos
2019.06.20
Vienam sektoriui siūloma išimtis: darbuotojų atlygį iš dalies galėtų kompensuoti „Sodra“ Premium 7

Europos Sąjungai įsitraukus į muitų karus ir įvedus kvotas plieno importui, kai kurie Lietuvos metalo...

Vadyba
2019.06.20
Estijoje vaikams leidžiama dirbti nuo 7 metų 1

Estijoje įstatymai nedraudžia įdarbinti vaikus nuo 7 metų, tačiau, šalyje daugėjant ukrainiečių, darbdaviai...

Gazelė
2019.06.20
Pasaldinti darbo pasiūlymai – ilgalaikė žala darbdaviui Premium

Aštrėjant konkurencijai dėl talentų Lietuvos darbdaviai nevengia pagražinti siūlomos darbo pozicijos ir...

Vadyba
2019.06.19
Karjera kitaip: kur ir kaip ją lengviausia padaryti Premium

Didelės bendrovės vilioja karjeros galimybėmis, smulkios – greitais sprendimais, nes darbdavys puikiai mato...

Gazelė
2019.06.19
„Sony“ prikėlęs Kazuo Hirai palieka kompaniją

Kazuo „Kaz“ Hirai, „Sony“ valdybos pirmininkas ir buvęs ilgametis direktorius, paliko kompaniją ir išeina į...

Paslaugos
2019.06.18
Lietuvių prekės ženklas „Filippo Loreti“ dvigubina komandą 34

Lietuvių sukurtas mados aksesuarų prekės ženklas „Filippo Loreti“ iki šių metų pabaigos žada savo komandą...

Vadyba
2019.06.18
IT darbo rinkos analizė: daugelis studentų jau dirba Premium 2

Bendras užimtų darbo vietų skaičius Lietuvos ekonomikoje beveik nekinta, tačiau informacinių ir ryšių...

Paslaugos
2019.06.17
Trečdalis ukrainiečių ruošiasi palikti Lenkiją 16

Kas trečias Lenkijoje dirbantis ukrainietis planuoja 2019-2021 m. išvažiuoti dirbti į Vokietiją, rodo nauja...

Vadyba
2019.06.17
NFQ vadovas – apie plėtrą ir silpniausią Lietuvos vietą Premium 7

Trijose Lietuvos vietose įsikūrusi technologijų UAB „NFQ Technologies“ žvalgosi plėtros galimybių dar viename...

Vadyba
2019.06.17
Ketvirtadaliui moterų iki 2030 m. gali tekti pakeisti darbą  2

Dėl automatizacijos ir dirbtinio intelekto nuo 40 iki 160 mln. moterų pasaulyje per artimiausius 11 metų...

Vadyba
2019.06.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau