TOP cv.lt: kandidatų patirtis kuria darbdavio įvaizdį

Darbuotojų atranka yra sudėtingas procesas, kuriame neprofesionalumas gali pridaryti daug žalos. Ir ne tik priimant netinkamą kandidatą, bet ir pakenkiant darbdavio įvaizdžiui.
Ne vienam dalyvavusiam darbo pokalbiuose pažįstama situacija, kai jau darbo pokalbio metu suprantama nenoriu čia dirbti. Po interviu kandidatai visada įvertina savo būseną, kaip jie jautėsi pokalbio metu, ir tai yra vienas svarbiausių argumentų, ar priimti darbo pasiūlymą, ar ne.
Miglė Gudonytė, AIG Europe Limited Lietuvos filialo personalo vadovė, sako, kad atrankas vykdantys žmonės taip pat yra bendrovės ambasadoriai, nes jie neša tam tikrą žinutę rinkai ir prisideda prie darbdavio įvaizdžio formavimo. Labai svarbi kandidatų patirtis atrankų metų, - sako ji. Anot specialistės, todėl bendrovėse ne bet kas turėtų atlikti svarbų atrankos darbą, o tai gerai išmanantys specialistai.
Savo įspūdžiais iš darbo pokalbių žmonės ypač linkę dalytis su artimaisiais ir pažįstamais, ypač, kai negauna ar patys atsisako darbo pasiūlymo.
VŽ straipsnių ciklo Pirmosios darbo dienos bendrovėje metu visi bendrovių naujokai gerai atsimena savo patirtį atrankų metu ir noriai lygina su prieš tai buvusiomis. Daugelis jų pažymi, kad iš atrankas vykdančių asmenų tikisi profesionalumo ir nuoširdumo, ko neretai nesigendama.
Darbdaviams nereiktų pamiršti, kad kandidato patirtis su potencialiu darbdaviu prasideda jam išsiuntus savo gyvenimo aprašymą (CV). Jeigu kandidatas informuojamas apie gautą CV ir supažindinamas su tolimesnio atrankos proceso tvarka (dažniausiai bendrovės naudoja specialius autoatsakiklius), kandidato patirtis yra viena, o jeigu išsiųstas CV dingsta kaip į vandenį kitokia.
Pakvietus kandidatą į darbo pokalbį taip pat pravartu laikytis pagarbos, pirmiausia, patiems nevėluoti į susitikimą. Paprastai kandidatai yra vertinami, ar atvyksta laiku, tačiau ir kandidatai vertina, kiek gerbiamas jų laikas ir jeigu prireikia laukti minusas darbdavio įvaizdžiui.
Pokalbio vedimo kokybė kitas lemtingas darbdavio įvaizdžio elementas. Geriausia, kai darbo pokalbis nebūna klausimų atsakymų valanda, o vyksta tikras sklandus pokalbis. Jeigu pokalbį bando vesti kandidatas, o atrankas vykdantys specialistai kaskart vis užduoda šabloninius klausimus, lyg nesiklausydami pašnekovo, susitikimas kokybe tikrai nepasižymi.
Dar blogiau, jei kandidatui kalbant apie save, atrankų žmogus tuo metu maigo savo išmanųjį įrenginį, netgi jeigu žymisi pastabas. Nepagarba kandidatui gali sumažinti jo motyvaciją atskleisti save, o darbdavys sumažina tikimybė pažinti būsimą darbuotoją ir padidina savo riziką atrinkti ne tą žmogų.
Patyrus bent vieną neigiamą įspūdį darbo pokalbio metu kandidato nuomonė apie darbdavį iš karto keičiasi, todėl labai svarbu suvaldyti situaciją, kad nepakenktumėte įvaizdžiui arba sugebėtumėte tokį sukurti. Net negavęs darbo pasiūlymo žmogus turi norėti vėliau kandidatuoti, o ne savo neigiamais įspūdžiais dalytis savo aplinkoje.
Aukščiausių pareigybių TOP3:
- Arvibelargo. Direktorius.
- Primum esse klientas. Pardavimų vadovas.
- Vakarų medienos grupė. Produkto vadovas.
Didžiausių atlyginimų TOP3:
- Clickverta. Vadovaujantis skaitmeninio marketingo strategas. Siūlomas atlyginimas 2.000-2.500 Eur (neto).
- Rovena Logistics. Skandinavijos skyriaus pardavimų vadovas. Siūlomas atlyginimas 800-2.000 Eur(neto).
- Anvalda. Gamybos vadovas. Siūlomas atlyginimas 1.500 Eur (neto).
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti