Pirmosios darbo dienos „Swedbank“: per tris mėnesius tapo ateities bankininku
FOTOGALERIJA Pirmosios darbo dienos "Swedbank" (13 nuotr.)
Mingailis Bajorinas, Swedbank Konsultacijų centro klientų konsultantas, yra dirbantis studentas, kuris spėja visu pajėgumu ir dirbti, ir studijuoti. Nors universitete specialybę jis įgis tik kitąmet, po diplomo gavimo niekas nesikeis jau dabar jis dirba tai, kas labiausiai patinka.
Tęsiame darbo skelbimų portalo cv.lt ir Verslo žinių Geidžiamiausio darbdavio konkurso projektą, kurio metu kalbiname į šį pavasarį vykusių rinkimų finalą patekusių bendrovių naujokus apie jų karjeros galimybes, darbo specifiką ir personalo valdymą.
Kaskart darbą pradedantis 8 val. ryto, po kelių darbo valandų Mingailis bėga į ISM vadybos ir ekonomikos universitetą, kur studijuoja tarptautinį verslą ir komunikaciją. Trečio kurso studentas pasirinko intensyvias studijas, kad spėtų ir mokytis, ir dirbti. Po kelių paskaitų jis vėl sugrįžta į darbą, kur iki 19 val. telefonu teikia finansines konsultacijas fiziniams banko klientams.
Aktyvus vaikinas darbo rinkoje jau nuo pirmo kurso. Įstojęs į universitetą jis jame pradėjo ne tik studijuoti, bet ir dirbti. Pirmasis jo darbas pardavinėti studijų paketus.
Man labai patinka bendrauti, reprezentuoti, būti organizacijos ir produkto ambasadoriumi. Jeigu to imuosi, imuosi nuoširdžiai ir labai tam atsiduodu. Pardavimai mane veža nuo pat pirmųjų bandymų tai daryti, sako p. Bajorinas.
Po pirmųjų studijų ir darbo metų ISM universitete, jis nusprendė paieškoti naujų karjeros patirčių.
Aš mokiausi ir tuo pačiu dirbau universitete, kuris man labai patinka, pasidarė per daug patogu, norėjosi iššūkių. Tada įsidarbinau vienoje reklamos agentūrų, kurioje dar metus dirbau skambučių centre, tai taip pat buvo pardavimai ir mano pirmoji patirtis bendravimo su klientais telefonu. Viskas buvo labai gerai, kol viena kolegė neišėjo iš darbo ir neįsidarbino Swedbank. Ji mane rekomendavo čia kaip patikimą darbuotoją, nelikau abejingas ir aplikavau, prisimena pašnekovas.
Iki tol apie Swedbank kaip darbdavį žinojo labai nedaug, tik iš buvusios kolegės. Mingailis net nebuvo banko klientas, o su banku buvo susidūręs tik savo savanoriavimo metu universitete, kai įsitraukė į banko remiamą projektą Kam to reikia ir vyko į mokyklas skaityti paskaitų moksleiviams.
Žmogus, kuris dirba organizacijoje ir mato visą virtuvę, tikriausiai yra pats patikimiausias šaltinis, iš kurio gali sužinoti apie būsimą darbdavį, todėl pasiklioviau ja, žinoma, šiek tiek informacijos ieškojausi internete. Kas man buvo svarbiausia, tai susipažinti su banko vertybėmis ir produktais, iš anksto norėjau sužinoti, kokius produktus man teks pardavinėti, ar jie dera su mano asmeninėmis nuostatomis, dėsto vaikinas. Anot jo, abejonių nekilo beliko tik praeiti atranką ir gauti darbą.
Labai laukė
Išsiuntęs savo gyvenimo aprašymą į banką, Mingailis neslepia, kad labai laukė skambučio. Pirmasis atrankos etapas kaip tik ir įvyko telefonu teko pasikalbėti su personalo specialistu. Po kurio laiko kandidatas buvo pakviestas į antrą atrankos etapą ir susitikimą su dabartiniu vadovu, pokalbyje taip pat dalyvavo ir personalo specialistas.
Iki tol buvau dalyvavęs ne vienose atrankoje, todėl mane labai sužavėjo profesionalumas. Kai kada atrankos būna labai primityvios ir tada supranti, kad yra kritiška situacija ir darbdavys jau nori tave priimti į darbą čia ir dabar. Kai bendrauji ir matai, kad tu jiems esi išsigelbėjimas, tuomet man kyla atmetimo reakcija. Dalyvaujant atrankoje dėl šio darbo susidarė priešingas įspūdis, supratau, kad kandidatų į šią poziciją ne vienas ir ne du. Ir tai man patiko, kad su kažkuo konkuruoju, pasakoja p. Bajorinas.
Komunikaciją studijuojantis studentas iš karto įvertino atrankos pokalbio kokybę.
Pastebėjau, kad manimi domimasi kaip specialistu, o ne šiaip klausinėjama. Pavyzdžiui, klausė, ką kompetencijų ir įgūdžių prasme pasiėmiau iš kiekvienos ankstesnės savo darbovietės, reikėjo įvardyti realius pavyzdžius. Tai buvo net paties savo savikritiškas įsivertinimas ir lengvas šokas, nes tokie klausimai buvo netikėti. Tuo tarpu kitose atrankose labiau nukrypdavo kalba apie hobius, kas man neatrodė rimta, mano Mingailis.
Tačiau vaikino hobis nėra paprastas savo laisvą laiką jis skiria savo profesinių įgūdžių ugdymui.
Kai darbo pokalbio metu manęs paklausė kodėl pardavimai?, aš atsakau trumpai ir aiškiai pardavimai mane veža. Po to, kai jau įsidarbinau, sužinojau, kad atrankos metu man taip pasakius, jie patikėjo, kad galiu, juokasi vaikinas.
Pirmosios darbo dienos
Įsilieti į kolektyvą Mingailiui nebuvo sunku, naujam darbe jo jau laukė buvusi kolegė iš ankstesnio darbo, kuri ne tik jam papasakojo apie būsimą darbą, bet ir kolegoms apie būsimą naujoką. Kolegos priėmė labai šiltai ir net juokavo, kad mane seniai pažįsta, sako jis.
Naujokui naujame darbe labai patiko žmonės ir organizacinė kultūra.
Iki tol buvau dirbęs nedidėlese organizacijose, ir galėjo pasirodyti, kad tokioje milžiniškoje struktūroje esi tik mažas sraigtelis, tačiau čia nuolat akcentuojama, koks svarbus yra kiekvieno darbas. Aš labai greitai pajaučiau vertybes, kurios sieja žmones apart to, kad visi esame bendrovės darbuotojai, - prisimena pašnekovas.
Mingailis neslepia, kad jis turi aukštą savimotyvaciją ir specialaus postūmio jam iš šalies nereikia, tačiau malonu būti pastebėtam ir įvertintam.
Mūsų vadovė pažįsta kiekvieną žmogų, gerai žino, kaip kiekvienam sekasi, kaip tie žmonės jaučiasi. Motyvacijos prasme tai labai stipriai veikia, dėsto p. Bajorinas.
Darbo specifiką vaikinas perprato per pusantros savaitės, per šį laiką reikėjo susipažinti su labai daug informacijos. Nežinomų klausimų iškyla ir dabar, bet, anot jo, visada gelbėja šalia esantys kolegos.
Jeigu konsultuojant klientą telefonu ko nors nežinai, mes galime sustabdyti pokalbį ir pasiklausti kolegų. Jau net iš veido mimikos žinome, kad kolegai reikia pagalbos ir skubame į pagalbą, pasakoja Mingailis.
Anot jo, darbe visuomet yra galimybė kelti savo kompetenciją, tobulėti, žmonės siunčiami į mokymus, o sugrįžę savo įspūdžiais dalijasi su kolegomis.
Motyvuoja buvimas kartu
Kai kalbėjomės su p. Bajorinu, jis vos prieš kelias dienas buvo grįžęs iš Rygos, kur centrinėje Swedbank būstinėje vyko visų Baltijos šalių ateities bankininkų susitikimas.
Mane labai greitai pastebėjo ir įvertino, net pats nežinojau, kad esu atrinktas ir gavau ateities bankininko įvertinimą. Kiekvienais metais iš kiekvieno skyriaus vadovai renka po darbuotoją, kuris yra geriausias tuo metu, kuris rodo gerus darbo rezultatus, yra pozityvus, yra tikras banko ambasadorius. Man tai buvo labai netikėta, aš net nežinojau, kad vyksta tokie rinkimai. Tiesiog vieną dieną mane pasiekė laiškas su sveikinimu, kad esu išrinktas. Buvo daug gerų emocijų, prisimena Mingailis.
Todėl su dar keliomis dešimtimis kolegų iš Lietuvos jis vyko į visų Swedbank ateities bankininkų susitikimą. Renginio metu vyksta prezentacijos apie tai, koks svarbus kiekvieno darbuotojo darbas, kaip kiekvienas asmeniškai dar galėtume tobulėti, sako jis.
Mingailiui jau yra tekę sudalyvauti pavasarį vykstančiame dideliame Swedbank darbuotojų renginyje Kolegiada, į kurią gerai praleisti laiką ir atsipūsti susirenka apie 1.000 darbuotojų. Dirbame sunkiai, bet mokame ir pasidžiaugti savo rezultatais, sako pašnekovas.
Jis jau žino, kad vasarį laukia dar vienas metinis darbuotojų susirinkimas, kuris būna jau rimtesnis, jo metu visiems darbuotojams pristatoma, kaip visai komandai sekėsi vykdyti tikslus, supažindinama su ateinančių metų banko tikslais, vizija ir tai, kaip kiekvienas gali prie to prisidėti. Šio renginio metu renkami metų darbuotojai iš įvairių sričių.
Be šių didelių renginių, pasak Mingailio, labai dažnai vyksta lokalūs ir spontaniški kolegų susibūrimai. Sugalvojame ir vykstame visi į kiną ar dar kokią nors pramogą mieste susigalvojame. Išties nemažai bendraujame ir ne darbo metu, - pasakoja naujokas.
Darbe taip pat egzistuoja visokių tradicijų, tokių kaip kolegų vaišinimas prieš atostogas ir gimimo dienos proga.
Be šių motyvacinių dalykų taip pat gauname sveikatos draudimą, o už gerus darbo rezultatus po trejų metų darbo kiekvienas darbuotojas gauna Swedbank akcijų, su kuriomis gali daryti ką nori parduoti ar investuoti toliau. Man investavimas dar atrodo labai tolimas dalykas, bet tuo pačiu labai įdomus ir manau, kad teks tai išbandyti, dėsto jis.
Nori augti banke
Šiame darbe Mingailiui patinka laisvė parinkti klientui tokį produktą, kokio jam tikrai reikia.
Pardavimuose yra labai svarbi empatija. Svarbu išsiaiškinti kliento poreikius, pajausti, ko jam reikia ir suteikti visą informaciją, kad jam būtų lengviau priimti sprendimą. O bankas turi pačių įvairiausių sprendimų, tai kaip pardavėjui atriša rankas, kalba jis.
Šiuo metu jis dirba su fiziniais klientais, tačiau ateityje norėtų įsigilinti į rimtesnius produktus, tokius kaip investavimas, ir konsultuoti verslą.
Manau, kad dar mažiausiai metus turiu būti čia ir augti kaip specialistas, o po to matau save marketingo srityje, kur dabartinė mano patirtis ir pažintis su klientų poreikiais bus labai vertinga. Seku įmonės viduje skelbiamas laisvas darbo pozicijas ir kai tik jausiu, kad jau laikas, esu pasiruošęs aplikuoti ir augti toliau. Banke galimybės tobulėjimui yra labai didelės, įsitikinęs naujokas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti