Ką darbdaviams daryti su darbuotojų stresu

Publikuota: 2015-11-25
Lukas Mackevičius, sertifikuotas streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas, programos „StressOff“ autorius, sako, kad stresas savaime nėra nei blogas, nei geras. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) nuotr.
Lukas Mackevičius, sertifikuotas streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas, programos „StressOff“ autorius, sako, kad stresas savaime nėra nei blogas, nei geras. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) nuotr.
 

Darbe darbuotojai dažniausiai stresuoja, nes dirba darbus, kurie jiems neteikia pasitenkinimo, negauna aiškumo dėl turimų atlikti užduočių ir negeba susitvarkyti su nerimą keliančiomis mintimis. Visa tai darbaviai gali paversti papildoma darbuotojų energija.

Lukas Mackevičius, sertifikuotas streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas, programos „StressOff“ autorius, išskiria tris pagrindines streso priežastis darbo vietoje.

Pirma, darbuotojai (ir dalis vadovų) negeba tvirtai pareikšti savo pozicijų, darbuotojai sutinka su jiems pavesta užduotimi, nors realiai tai neatitinka darbuotojo pozicijos. „Rezultatas – darbuotojai dirba darbus, kurie jiems nepatinka ir neteikia pasitenkinimo. Lygiai taip pat dalis vadovų pastebėję, kad darbuotojo darbo kokybė, požiūris skiriasi nuo to, koks turėtų būti, nusprendžia „kentėti“ arba aplinkiniais būdais išreikšti nepasitenkinimą ar pastabas, užuot tiesiai ir aiškiai pasakę darbuotojui apie susidariusią situaciją ir sutarę dėl konkrečių veiksmų, kaip judėti į priekį“, - sako p. Mackevičius.

Antra – aiškumo (informacijos) trūkumas. „Darbuotojai susiduria su nuolat besikeičiančiais projektų atlikimo terminais, prioritetais, vadovų nuomonėmis. Ypač dažnas atvejis, kai skirtingi vadovai tam pačiam darbuotojui duoda skirtingas užduotis, kurios gali ir prieštarauti viena kitai“, - pažymi pašnekovas. Pasak p. Mackevičiaus, tai ypač dažnas reiškinys įmonėse, veikiančiose matricinės vadybos principu.

Trečia, darbuotojų nemokėjimas susitvarkyti su nerimą keliančiomis mintimis. „Dažnai tai jau yra pirmos ir antros priežasties pasekmės, t. y. dėl prasto bendravimo ir informacijos trūkumo darbuotojas patiria nežinią, o nežinojimas verčia darbuotojus nerimauti“, - teigia streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas.

Tyrimais įrodyta, kad vidutiniškai trečdalis įmonės darbuotojų trečdalį savo darbo laiko „sudegina“ destruktyviomis mintimis.

Trys streso priešai

„Stresas savaime nėra nei blogas, nei geras. Stresas yra energija. Esminis klausimas – kaip aš galiu panaudoti šią streso energiją, kad gaučiau maksimalų pasitenkinimą iš atliekamos veiklos“, - pažymi p. Mackevičius.

Ponas Mackevičius išskiria tris svarbiausius dalykus, į ką turėtų atsižvelgti darbdaviai.

Pirma, stresas, nėra tik darbuotojo reikalas – tai yra darbdavio atsakomybė suteikti būtiniausius įrankius, kurie padėtų darbuotojui susitvarkyti su stresu.

Antra, maksimaliai, kiek leidžia aplinkybės, reikia sumažinti neapibrėžtumą darbe. „Šis klausimas išsprendžiamas dalijantis su darbuotojais esama informacija apie įmonės veiklą, naujus projektus, užduotis, konkrečiai įvardijant darbuotojo funkcijas, atsakomybę, terminus ir grafikus. Taip pat labai svarbu darbuotojams aiškiai sudėlioti prioritetus, t. y. kuris projektas yra svarbesnis, kuris darbas yra viršesnis“, - pataria specialistas.

Trečia, dalį mokymo biudžeto skirti žinioms, kaip valdyti stresą, įgyti. „Palaikau visas korporatyvines iniciatyvas, kurios skatina darbuotojus judėti ir sportuoti, sveikai maitintis ir t. t., tik dažnai praleidžiamas prieš tai esantis laiptelis – suvokimas, kodėl mes turime sportuoti, sveikai maitintis. Sutinku, kad labai svarbu darbuotojams sudaryti sąlygas padėti jiems susitvarkyti su neigiamomis streso pasekmėmis, tačiau daug svarbiau mokėti pašalinti nevaldomo streso priežastis“, - pažymi p. Mackevičius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

IT darbo rinkos analizė: daugelis studentų jau dirba Premium 2

Bendras užimtų darbo vietų skaičius Lietuvos ekonomikoje beveik nekinta, tačiau informacinių ir ryšių...

Paslaugos
2019.06.17
Trečdalis ukrainiečių ruošiasi palikti Lenkiją 16

Kas trečias Lenkijoje dirbantis ukrainietis planuoja 2019-2021 m. išvažiuoti dirbti į Vokietiją, rodo nauja...

Vadyba
2019.06.17
NFQ vadovas – apie plėtrą ir silpniausią Lietuvos vietą Premium 7

Trijose Lietuvos vietose įsikūrusi technologijų UAB „NFQ Technologies“ žvalgosi plėtros galimybių dar viename...

Vadyba
2019.06.17
Ketvirtadaliui moterų iki 2030 m. gali tekti pakeisti darbą  2

Dėl automatizacijos ir dirbtinio intelekto nuo 40 iki 160 mln. moterų pasaulyje per artimiausius 11 metų...

Vadyba
2019.06.17
Kokių įgūdžių reikės ateities darbuotojams 1

Darbuotojams, norintiems efektyviai konkuruoti su vis labiau darbo rinkoje įsigalinčiu dirbtiniu intelektu,...

Vadyba
2019.06.16
Jei per 6 mėnesius nieko naujo neišmokai – metas keisti darbą Premium

Darbuotojai ne tik siekia daugiau uždirbti, tačiau vis sąmoningiau planuoja karjerą. Taigi nuolatinis...

Vadyba
2019.06.15
Labiausiai algas per metus pakėlusios privačios mokyklos Premium

Vidutinė mėnesio alga nevalstybinėse mokyklose 2018 m. buvo bent porą šimtų eurų aukštesnė nei ta, kurią...

Paslaugos
2019.06.15
Robotai – gerai, bet iki kiekvieno darbininko jiems dar toli Premium 1

Darbuotojų stoka daugeliui įmonių neleidžia plėstis, tačiau gamybos bendrovės sugeba lengviau nei kiti...

Gazelė
2019.06.14
Klaipėdos uosto direkcijos valdyboje – naujas narys

Susisiekimo ministro įsakymu Uosto direkcijos valdybos nariu paskirtas Edvardas Simokaitis, Klaipėdos miesto...

„Geidžiamiausias darbdavys 2019“: pilnas 1.200 įmonių reitingas 2

Praėjusią savaitę paaiškėjus rinkimų „Geidžiamiausias darbdavys 2019“ nugalėtojams, „Verslo žinios“...

Vadyba
2019.06.13
Naujas NFQ biuras Vilniuje: nuo erdvės didžėjams iki ypatingo oro klimato 20

Technologijų UAB „NFQ Technologies“ komandos Vilniuje naujame biure didžiausias dėmesys skirtas darbuotojams...

Vadyba
2019.06.12
Naujieji geidžiamiausi darbdaviai: kurių reputacija geriausia  Premium 1

Iš geidžiamiausių darbdavių finalinio dvidešimtuko geriausia reputacija žiniasklaidoje pernai pasižymėjo...

Vadyba
2019.06.12
Ką dirbsime 2029-aisiais: 21 ateities profesija Premium 1

Tendencijos rodo, kad robotizacija neišvengiamai eliminuos kai kuriuos darbus, tačiau panikuoti nereikėtų,...

Vadyba
2019.06.11
S&P500 vadovų algų mediana išaugo 800.000 USD

Didžiausių JAV biržose kotiruojamų įmonių vadovų metinių algų mediana pernai paaugo 7% arba 800.000 USD.

Vadyba
2019.06.10
Darbuotojus galima paversti sau naudingais influenceriais Premium 1

Daug įmonių Lietuvoje nori, tačiau nieko nedaro, kad jų darbuotojai skleistų pozityvią žinią apie savo...

Vadyba
2019.06.10
Geriausias pasaulio darbdavys – ne „Google“, „Apple“ ar „Facebook“,  Premium

Nors daug skalambijama apie tai, kaip puiku dirbti „Google“, „Apple“ ar „Facebook“, geriausio pasaulio...

Vadyba
2019.06.09
„Aviva“ naikina 1.800 darbo vietų 6

Jungtinės Karalystės (JK) draudimo grupė „Aviva“, viekianti ir Lietuvoje, ketvirtadienį pranešė, kad savo...

Vadyba
2019.06.07
Lietuvos darbo rinka 2022-aisiais: kokių žmonių reikės labiausiai 14

Kol kas net besitraukiant gyventojų skaičiui, Lietuvos dirbančiųjų skaičius didėja.Tačiau prognozuojama, kad...

Vadyba
2019.06.07
Z kartos darbuotojai „skrolina“ ne tik telefone, bet ir gyvenime Premium 15

Nors Z karta dar tik žengia pirmuosius žingsnius į Lietuvos verslą, ruoštis jai reikia jau dabar. Taip mano...

Vadyba
2019.06.07
Registrų centro personalo vadovė – atvirai apie skaudžias įmonės vietas Premium 8

Atėjusi dirbti į reformuojamą VĮ Registrų centrą, Jurgita Lukošienė personalo valdyme rado chaosą, kuriame...

Vadyba
2019.06.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau