Ką darbdaviams daryti su darbuotojų stresu

Publikuota: 2015-11-25
Lukas Mackevičius, sertifikuotas streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas, programos „StressOff“ autorius, sako, kad stresas savaime nėra nei blogas, nei geras. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) nuotr.
Lukas Mackevičius, sertifikuotas streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas, programos „StressOff“ autorius, sako, kad stresas savaime nėra nei blogas, nei geras. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) nuotr.
 

Darbe darbuotojai dažniausiai stresuoja, nes dirba darbus, kurie jiems neteikia pasitenkinimo, negauna aiškumo dėl turimų atlikti užduočių ir negeba susitvarkyti su nerimą keliančiomis mintimis. Visa tai darbaviai gali paversti papildoma darbuotojų energija.

Lukas Mackevičius, sertifikuotas streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas, programos „StressOff“ autorius, išskiria tris pagrindines streso priežastis darbo vietoje.

Pirma, darbuotojai (ir dalis vadovų) negeba tvirtai pareikšti savo pozicijų, darbuotojai sutinka su jiems pavesta užduotimi, nors realiai tai neatitinka darbuotojo pozicijos. „Rezultatas – darbuotojai dirba darbus, kurie jiems nepatinka ir neteikia pasitenkinimo. Lygiai taip pat dalis vadovų pastebėję, kad darbuotojo darbo kokybė, požiūris skiriasi nuo to, koks turėtų būti, nusprendžia „kentėti“ arba aplinkiniais būdais išreikšti nepasitenkinimą ar pastabas, užuot tiesiai ir aiškiai pasakę darbuotojui apie susidariusią situaciją ir sutarę dėl konkrečių veiksmų, kaip judėti į priekį“, - sako p. Mackevičius.

Antra – aiškumo (informacijos) trūkumas. „Darbuotojai susiduria su nuolat besikeičiančiais projektų atlikimo terminais, prioritetais, vadovų nuomonėmis. Ypač dažnas atvejis, kai skirtingi vadovai tam pačiam darbuotojui duoda skirtingas užduotis, kurios gali ir prieštarauti viena kitai“, - pažymi pašnekovas. Pasak p. Mackevičiaus, tai ypač dažnas reiškinys įmonėse, veikiančiose matricinės vadybos principu.

Trečia, darbuotojų nemokėjimas susitvarkyti su nerimą keliančiomis mintimis. „Dažnai tai jau yra pirmos ir antros priežasties pasekmės, t. y. dėl prasto bendravimo ir informacijos trūkumo darbuotojas patiria nežinią, o nežinojimas verčia darbuotojus nerimauti“, - teigia streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas.

Tyrimais įrodyta, kad vidutiniškai trečdalis įmonės darbuotojų trečdalį savo darbo laiko „sudegina“ destruktyviomis mintimis.

Trys streso priešai

„Stresas savaime nėra nei blogas, nei geras. Stresas yra energija. Esminis klausimas – kaip aš galiu panaudoti šią streso energiją, kad gaučiau maksimalų pasitenkinimą iš atliekamos veiklos“, - pažymi p. Mackevičius.

Ponas Mackevičius išskiria tris svarbiausius dalykus, į ką turėtų atsižvelgti darbdaviai.

Pirma, stresas, nėra tik darbuotojo reikalas – tai yra darbdavio atsakomybė suteikti būtiniausius įrankius, kurie padėtų darbuotojui susitvarkyti su stresu.

Antra, maksimaliai, kiek leidžia aplinkybės, reikia sumažinti neapibrėžtumą darbe. „Šis klausimas išsprendžiamas dalijantis su darbuotojais esama informacija apie įmonės veiklą, naujus projektus, užduotis, konkrečiai įvardijant darbuotojo funkcijas, atsakomybę, terminus ir grafikus. Taip pat labai svarbu darbuotojams aiškiai sudėlioti prioritetus, t. y. kuris projektas yra svarbesnis, kuris darbas yra viršesnis“, - pataria specialistas.

Trečia, dalį mokymo biudžeto skirti žinioms, kaip valdyti stresą, įgyti. „Palaikau visas korporatyvines iniciatyvas, kurios skatina darbuotojus judėti ir sportuoti, sveikai maitintis ir t. t., tik dažnai praleidžiamas prieš tai esantis laiptelis – suvokimas, kodėl mes turime sportuoti, sveikai maitintis. Sutinku, kad labai svarbu darbuotojams sudaryti sąlygas padėti jiems susitvarkyti su neigiamomis streso pasekmėmis, tačiau daug svarbiau mokėti pašalinti nevaldomo streso priežastis“, - pažymi p. Mackevičius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Facebook“ darbo jėgos planuotojas: kaip žinoti, kokių žmonių reikės ateityje Premium

Planuodamos, kiek ir kokių darbuotojų reikės, bendrovės vis dar dažnai remiasi savo nuojauta ir nuomone, o ne...

Vadyba
2018.06.19
Seime sunkiai judama link valstybės tarnybos reformos 1

Seimas iš esmės sutinka reformuoti valstybės tarnybą, tačiau kiek švelniau, nei pasiūlė Vyriausybė. Dalis...

Verslo aplinka
2018.06.19
„Netflix“ personalo valdymo revoliucija: 4 drąsūs sprendimai 3

JAV interneto televizijos milžinė „Netflix“ dažnai vadinama viena pažangiausių bendrovių personalo valdymo...

Vadyba
2018.06.19
Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Pagal darbo kaštų brangimą, Lietuva – 4-ta ES 4

Šių metų pirmą ketvirtį valandiniai darbo kaštai Lietuvoje per metus paaugo 9%  – tai ketvirtas didžiausias...

Vadyba
2018.06.15
„Geidžiamiausias darbdavys 2018“ reitingas: 1.500 įmonių sąrašas 2

Praėjusią savaitę paaiškėjus rinkimų „Geidžiamiausias darbdavys 2018“ nugalėtojams, „Verslo žinios“...

Vadyba
2018.06.15
Seime perkratoma valstybės tarnybos reforma

Vyriausybės pasiūlytas valstybės tarnybos pertvarkos projektas Seime keičiamas iš esmės – siūloma palikti...

Verslo aplinka
2018.06.14
Kodėl darbuotojai nekenčia personalo valdymo ir kaip tai pakeisti Premium

Šiais laikais iš personalo vadovų tikimasi didesnio indėlio į verslo gerovę, tačiau darbuotojai vis dar...

Vadyba
2018.06.13
Septyni VŽ išrinkti Metų CEO – apie lyderystę, komandą ir vadovavimo stilių 2

Jeigu pradedantis verslininkas karjeros pradžioje žinotų, kokiomis aplinkybėmis ir iš kokių savybių gimsta...

Vadyba
2018.06.12
Registruotas nedarbo lygis vėl paaugo 9

Šių metų birželio pradžioje, palyginus su laikotarpiu prieš metus, registruotų bedarbių skaičius išaugo...

Vadyba
2018.06.12
Kiekvienam darbdaviui – po darbo biržą 13

Iš pradžių palyginkime kelis skaičius: 2007 m. Lietuvoje nedarbo lygis buvo 4,3%, 2018 m. pradžioje nedarbo...

Verslo aplinka
2018.06.11
Parduotuvių tinklų atlyginimai iš arti 28

Lietuvos maisto parduotuvių tinklai – vieni didžiausių darbdavių šalyje. Tai vienas, tai kitas tinklas vis...

Vadyba
2018.06.09
Lietuvos darbuotojai – vieni laimingiausių Europoje 26

Lietuviai patenka tarp laimingiausių Europos ir Afrikos darbuotojų. Laimingųjų penketuke rikiuojasi Vengrija,...

Vadyba
2018.06.07
Trūkstant darbuotojų „Maxima“ plečia motyvacinę sistemą Premium 20

Šių metų pradžioje prekybos tinklas „Maxima“ patobulino parduotuvių darbuotojų motyvacinę sistemą, o nuo...

Vadyba
2018.06.07
Kaip motyvuoti darbuotoją: padidinti algą - gerai, bet nebūtinai to nori Premium 8

Šiais laikais vien atlyginimu darbuotojo nesužavėsi, nes specialistai visur gali uždirbti daugmaž tiek pat,...

Vadyba
2018.06.06
Besitraukiantis „Starbucks“ vadovas H. Schultzas užminė mįslių

Po 36 vadovavimo metų milijardierius Howardas Schultzas paskelbė pasitraukiantis iš JAV kavinių tinklo...

Verslo aplinka
2018.06.06
Lietuvių įmonės patirtis: keturias dienas dirbame, vieną ne (beveik) Premium 2

Paaukoti vieną dieną kolektyvo tiesioginio darbo – gali būti sunkus sprendimas. Tačiau statybinių medžiagų...

Vadyba
2018.06.06
Paskelbti rinkimų „Geidžiamiausias darbdavys 2018“ nugalėtojai 23

Geidžiamiausiu šių metų didžiuoju darbdaviu antrus metus iš eilės tapo telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“, o...

Vadyba
2018.06.05
„Personalas 2018“: metas keistis ir prisiimti daugiau atsakomybės

Personalo valdymas turi keistis iš esmės ir prisiimti tokią pat atsakomybę už verslo sėkmę kaip ir kiti...

Vadyba
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau