Perspėja darbuotojus apie „Facebook“ žalą įmonei

Publikuota: 2015-11-11
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
 

Darbuotojų elgesys socialiniuose tinkluose vis labiau neramina darbdavius ir ypač didžiąsias bendroves. Vis daugiau jų kuria ir pateikia darbuotojams rekomendacijas, kuriose nurodo ne tik tai, ko negalima daryti, bet ir tai, kaip norėtų, kad darbuotojas komunikuotų virtualioje erdvėje.

Darbuotojų elgesį socialiniuose tinkluose reglamentavimas gana subtilus dalykas, sako Artūras Armalis, Tęstinių mokymų centro treneris.

Visų pirma, bet kokie „rėmai“ ar draudimai yra žingsnis link darbuotojo lojalumo mažinimo, nes pirma darbuotojo reakcija visada bus tokia: „Facebook“ yra asmeninis ir įtaka jam – tai nagų kišimas prie mano asmeninio gyvenimo“. Ir darbuotojas bus teisus.

„Universaliausias patarimas yra vienas - padėti darbuotojui geriau susivokti socialinėje erdvėje, suteikti jam galimybę sužinoti, kaip „Facebook“ ar bet kokį kitą socialinį tinklą galima paversti įrankiu, padedančiu formuoti savo, kaip specialisto reputaciją. Tai vis dar labai aktualus klausimas. Deja, bet gana daug žmonių savo asmeninius profilius „Facebook“ vis dar įsivaizduoja tik kaip virtualią ir gerokai pagražintą asmeninio gyvenimo versiją“, - sako p. Armalis.

Pasak jo, savo reputaciją virtualioje erdvėje vienaip ar kitaip formuojame visi, tačiau vieni tai daro stichiškai ir negalvodami, kiti – strategiškai ir su aiškiu tikslu.

„Tai ir yra išeitis toms įmonėms, kurios arba baiminasi, kad darbuotojų elgesys viešojoje erdvėje neatitiks įmonės įvaizdžio, arba nori, kad darbuotojai taptų įmonės įvaizdžio advokatais ir vadinamaisiais ambasadoriais“, - teigia konsultantas.

Pono Armalio teigimu, draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia.

„Bet koks draudimas demonstruoja nepakankamą vidinę komunikaciją, arba jos nebuvimą. O socialinių tinklų atveju - nenorą, o gal ir negebėjimą suvaldyti ir savo naudai panaudoti labai efektyvią komunikacijos priemonę. Jeigu darbdavys darbuotojui suteiks galimybę pasimokyti, kaip verta elgtis socialiniuose tinkluose, ir kokią asmeninę naudą gali turėti žmogus, tikslingai panaudodamas socialinių tinklų teikiamus privalumus, laimės abi pusės“, - pažymi p. Armalis.

Nėra lengva suvaldyti

Artūras Skairys, „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius, pažymi, kad socialiniai tinklai užima vis svarbesnę vietą ne tik rinkodaroje bet organizacijų ir žmonių komunikacijoje. Tyrimai rodo, kad socialinėje medijoje komunikuoja vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių, o darbdaviams sukontroliuoti, ką jų darbuotojai veikia socialiniuose tinkluose tampa vis sunkiau.

„Jau prieš keletą metų pastebėjome, kad būtina šviesti įmonių grupės darbuotojus apie socialinę žiniasklaidą: kokios yra jos formos, principai, na, ir, žinoma – grėsmės“, - teigia p. Skairys.

Tuo tikslu „KG Group“ yra parengusi rekomendacijas, kaip darbuotojams komunikuoti socialinėje žiniasklaidoje.

Ponas Skairys pabrėžia, kad darbuotojams svarbu suvokti, kad socialiniai tinklai – viešas kanalas, kuriame informaciją stebi ne tik konkurentai, Valstybinės mokesčių inspekcijos ar Sodros darbuotojai, žurnalistai ir kt. Žmonės socialiniuose tinkluose tampa vieši, o jų publikuojama informacija (nuotraukos, vaizdo įrašai, susirašinėjimai su kitais žmonėmis, komentarai) pasiekiami plačiai auditorijai.

„Savo paskyrose publikuodami informaciją mes tampame vienų ar kitų prekinių ženklų ambasadoriais, reklamos apie juos skleidėjais, visuomenės nuomonės apie kompaniją, kurioje dirbame, kūrėjais. Dėl šių priežasčių verta ypač atsargiai elgtis su bet kokiomis žinutėmis, kurias skelbiame socialiniuose tinkluose, nes internete paskelbta bet kokia informacija turi išliekamąją vertę, per paieškos sistemas gali būti ne tik surasta, bet ir netinkamai panaudota suinteresuotų asmenų“, – teigia p. Skairys.

Pono Skairio teigimu, kad įmonių grupėje, kurioje dirba daugiau nei 3.000 darbuotojų, ne taip paprasta sukontroliuoti, kaip darbuotojai komunikuoja su išore, todėl apie tai jiems nuolat primenama siunčiant vidinius naujienlaiškius, talpinant aktualią informaciją intranete ir rengiant aktualių temų pristatymus įmonių grupėje veikiančiuose Kompetencijų centruose.

Įpareigoja nurodyta darbovietė

„Mūsų darbo aplinkoje nėra taikomi techniniai apribojimai prieigai prie socialinių tinklų, tačiau darbuotojai yra supažindinti su komunikacijos gairėmis socialinėje erdvėje“, - sako Vaida Krilavičiūtė, „Swedbank“ komunikacijos socialinėje žiniasklaidoje vadovė.

„Swedbank“ darbuotojų bendravimo socialiniuose tinkluose gairės numato, kad asmeninė darbuotojo nuomonė turi būti aiškiai atskirta nuo oficialios banko pozicijos. „Dalyvaudami diskusijoje, kuriose kalbama apie banko veiklą, darbuotojai gali laisvai reikšti savo nuomonę ir vadovautis viešai prieinama informacija, tačiau negali atskleisti jokių konfidencialių duomenų ar vidinio naudojimo informacijos, ypač susijusios su klientais. Taip pat rekomenduojama visuomet informuoti pašnekovą, kad tai asmeninė darbuotojo nuomonė, o į kilusius detalesnius klausimus pašnekovas visada gali gauti atsakymus oficialioje „Swedbank“ Lietuvoje paskyroje“, - sako p. Krilavičiūtė.

Pasak p. Krilavičiūtės, dauguma banko darbuotojų yra nurodę savo darbo vietą asmeninėje socialinės paskyros anketoje, o tai darbuotojui suteikia tam tikrą statusą ir atsakomybių renkantis, kokį turinį publikuoti viešoje erdvėje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
06:00
Lietuvoje – 140.000 specialistų skylė, bet užsieniečių nesamdo Premium 27

Darbdaviai pernai ieškojo 214.000 aukštos kvalifikacijos specialistų – tris kartus daugiau, nei Lietuvoje...

Vadyba
2018.06.20
„Facebook“ darbo jėgos planuotojas: kaip žinoti, kokių žmonių reikės ateityje Premium

Planuodamos, kiek ir kokių darbuotojų reikės, bendrovės vis dar dažnai remiasi savo nuojauta ir nuomone, o ne...

Vadyba
2018.06.19
Seime sunkiai judama link valstybės tarnybos reformos 1

Seimas iš esmės sutinka reformuoti valstybės tarnybą, tačiau kiek švelniau, nei pasiūlė Vyriausybė. Dalis...

Verslo aplinka
2018.06.19
„Netflix“ personalo valdymo revoliucija: 4 drąsūs sprendimai 7

JAV interneto televizijos milžinė „Netflix“ dažnai vadinama viena pažangiausių bendrovių personalo valdymo...

Vadyba
2018.06.19
Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Pagal darbo kaštų brangimą, Lietuva – 4-ta ES 4

Šių metų pirmą ketvirtį valandiniai darbo kaštai Lietuvoje per metus paaugo 9%  – tai ketvirtas didžiausias...

Vadyba
2018.06.15
„Geidžiamiausias darbdavys 2018“ reitingas: 1.500 įmonių sąrašas 2

Praėjusią savaitę paaiškėjus rinkimų „Geidžiamiausias darbdavys 2018“ nugalėtojams, „Verslo žinios“...

Vadyba
2018.06.15
Seime perkratoma valstybės tarnybos reforma

Vyriausybės pasiūlytas valstybės tarnybos pertvarkos projektas Seime keičiamas iš esmės – siūloma palikti...

Verslo aplinka
2018.06.14
Kodėl darbuotojai nekenčia personalo valdymo ir kaip tai pakeisti Premium

Šiais laikais iš personalo vadovų tikimasi didesnio indėlio į verslo gerovę, tačiau darbuotojai vis dar...

Vadyba
2018.06.13
Septyni VŽ išrinkti Metų CEO – apie lyderystę, komandą ir vadovavimo stilių 2

Jeigu pradedantis verslininkas karjeros pradžioje žinotų, kokiomis aplinkybėmis ir iš kokių savybių gimsta...

Vadyba
2018.06.12
Registruotas nedarbo lygis vėl paaugo 9

Šių metų birželio pradžioje, palyginus su laikotarpiu prieš metus, registruotų bedarbių skaičius išaugo...

Vadyba
2018.06.12
Kiekvienam darbdaviui – po darbo biržą 13

Iš pradžių palyginkime kelis skaičius: 2007 m. Lietuvoje nedarbo lygis buvo 4,3%, 2018 m. pradžioje nedarbo...

Verslo aplinka
2018.06.11
Parduotuvių tinklų atlyginimai iš arti 28

Lietuvos maisto parduotuvių tinklai – vieni didžiausių darbdavių šalyje. Tai vienas, tai kitas tinklas vis...

Vadyba
2018.06.09
Lietuvos darbuotojai – vieni laimingiausių Europoje 26

Lietuviai patenka tarp laimingiausių Europos ir Afrikos darbuotojų. Laimingųjų penketuke rikiuojasi Vengrija,...

Vadyba
2018.06.07
Trūkstant darbuotojų „Maxima“ plečia motyvacinę sistemą Premium 20

Šių metų pradžioje prekybos tinklas „Maxima“ patobulino parduotuvių darbuotojų motyvacinę sistemą, o nuo...

Vadyba
2018.06.07
Kaip motyvuoti darbuotoją: padidinti algą - gerai, bet nebūtinai to nori Premium 8

Šiais laikais vien atlyginimu darbuotojo nesužavėsi, nes specialistai visur gali uždirbti daugmaž tiek pat,...

Vadyba
2018.06.06
Besitraukiantis „Starbucks“ vadovas H. Schultzas užminė mįslių

Po 36 vadovavimo metų milijardierius Howardas Schultzas paskelbė pasitraukiantis iš JAV kavinių tinklo...

Verslo aplinka
2018.06.06
Lietuvių įmonės patirtis: keturias dienas dirbame, vieną ne (beveik) Premium 2

Paaukoti vieną dieną kolektyvo tiesioginio darbo – gali būti sunkus sprendimas. Tačiau statybinių medžiagų...

Vadyba
2018.06.06

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau