Perspėja darbuotojus apie „Facebook“ žalą įmonei

Publikuota: 2015-11-11
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
 

Darbuotojų elgesys socialiniuose tinkluose vis labiau neramina darbdavius ir ypač didžiąsias bendroves. Vis daugiau jų kuria ir pateikia darbuotojams rekomendacijas, kuriose nurodo ne tik tai, ko negalima daryti, bet ir tai, kaip norėtų, kad darbuotojas komunikuotų virtualioje erdvėje.

Darbuotojų elgesį socialiniuose tinkluose reglamentavimas gana subtilus dalykas, sako Artūras Armalis, Tęstinių mokymų centro treneris.

Visų pirma, bet kokie „rėmai“ ar draudimai yra žingsnis link darbuotojo lojalumo mažinimo, nes pirma darbuotojo reakcija visada bus tokia: „Facebook“ yra asmeninis ir įtaka jam – tai nagų kišimas prie mano asmeninio gyvenimo“. Ir darbuotojas bus teisus.

„Universaliausias patarimas yra vienas - padėti darbuotojui geriau susivokti socialinėje erdvėje, suteikti jam galimybę sužinoti, kaip „Facebook“ ar bet kokį kitą socialinį tinklą galima paversti įrankiu, padedančiu formuoti savo, kaip specialisto reputaciją. Tai vis dar labai aktualus klausimas. Deja, bet gana daug žmonių savo asmeninius profilius „Facebook“ vis dar įsivaizduoja tik kaip virtualią ir gerokai pagražintą asmeninio gyvenimo versiją“, - sako p. Armalis.

Pasak jo, savo reputaciją virtualioje erdvėje vienaip ar kitaip formuojame visi, tačiau vieni tai daro stichiškai ir negalvodami, kiti – strategiškai ir su aiškiu tikslu.

„Tai ir yra išeitis toms įmonėms, kurios arba baiminasi, kad darbuotojų elgesys viešojoje erdvėje neatitiks įmonės įvaizdžio, arba nori, kad darbuotojai taptų įmonės įvaizdžio advokatais ir vadinamaisiais ambasadoriais“, - teigia konsultantas.

Pono Armalio teigimu, draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia.

„Bet koks draudimas demonstruoja nepakankamą vidinę komunikaciją, arba jos nebuvimą. O socialinių tinklų atveju - nenorą, o gal ir negebėjimą suvaldyti ir savo naudai panaudoti labai efektyvią komunikacijos priemonę. Jeigu darbdavys darbuotojui suteiks galimybę pasimokyti, kaip verta elgtis socialiniuose tinkluose, ir kokią asmeninę naudą gali turėti žmogus, tikslingai panaudodamas socialinių tinklų teikiamus privalumus, laimės abi pusės“, - pažymi p. Armalis.

Nėra lengva suvaldyti

Artūras Skairys, „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius, pažymi, kad socialiniai tinklai užima vis svarbesnę vietą ne tik rinkodaroje bet organizacijų ir žmonių komunikacijoje. Tyrimai rodo, kad socialinėje medijoje komunikuoja vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių, o darbdaviams sukontroliuoti, ką jų darbuotojai veikia socialiniuose tinkluose tampa vis sunkiau.

„Jau prieš keletą metų pastebėjome, kad būtina šviesti įmonių grupės darbuotojus apie socialinę žiniasklaidą: kokios yra jos formos, principai, na, ir, žinoma – grėsmės“, - teigia p. Skairys.

Tuo tikslu „KG Group“ yra parengusi rekomendacijas, kaip darbuotojams komunikuoti socialinėje žiniasklaidoje.

Ponas Skairys pabrėžia, kad darbuotojams svarbu suvokti, kad socialiniai tinklai – viešas kanalas, kuriame informaciją stebi ne tik konkurentai, Valstybinės mokesčių inspekcijos ar Sodros darbuotojai, žurnalistai ir kt. Žmonės socialiniuose tinkluose tampa vieši, o jų publikuojama informacija (nuotraukos, vaizdo įrašai, susirašinėjimai su kitais žmonėmis, komentarai) pasiekiami plačiai auditorijai.

„Savo paskyrose publikuodami informaciją mes tampame vienų ar kitų prekinių ženklų ambasadoriais, reklamos apie juos skleidėjais, visuomenės nuomonės apie kompaniją, kurioje dirbame, kūrėjais. Dėl šių priežasčių verta ypač atsargiai elgtis su bet kokiomis žinutėmis, kurias skelbiame socialiniuose tinkluose, nes internete paskelbta bet kokia informacija turi išliekamąją vertę, per paieškos sistemas gali būti ne tik surasta, bet ir netinkamai panaudota suinteresuotų asmenų“, – teigia p. Skairys.

Pono Skairio teigimu, kad įmonių grupėje, kurioje dirba daugiau nei 3.000 darbuotojų, ne taip paprasta sukontroliuoti, kaip darbuotojai komunikuoja su išore, todėl apie tai jiems nuolat primenama siunčiant vidinius naujienlaiškius, talpinant aktualią informaciją intranete ir rengiant aktualių temų pristatymus įmonių grupėje veikiančiuose Kompetencijų centruose.

Įpareigoja nurodyta darbovietė

„Mūsų darbo aplinkoje nėra taikomi techniniai apribojimai prieigai prie socialinių tinklų, tačiau darbuotojai yra supažindinti su komunikacijos gairėmis socialinėje erdvėje“, - sako Vaida Krilavičiūtė, „Swedbank“ komunikacijos socialinėje žiniasklaidoje vadovė.

„Swedbank“ darbuotojų bendravimo socialiniuose tinkluose gairės numato, kad asmeninė darbuotojo nuomonė turi būti aiškiai atskirta nuo oficialios banko pozicijos. „Dalyvaudami diskusijoje, kuriose kalbama apie banko veiklą, darbuotojai gali laisvai reikšti savo nuomonę ir vadovautis viešai prieinama informacija, tačiau negali atskleisti jokių konfidencialių duomenų ar vidinio naudojimo informacijos, ypač susijusios su klientais. Taip pat rekomenduojama visuomet informuoti pašnekovą, kad tai asmeninė darbuotojo nuomonė, o į kilusius detalesnius klausimus pašnekovas visada gali gauti atsakymus oficialioje „Swedbank“ Lietuvoje paskyroje“, - sako p. Krilavičiūtė.

Pasak p. Krilavičiūtės, dauguma banko darbuotojų yra nurodę savo darbo vietą asmeninėje socialinės paskyros anketoje, o tai darbuotojui suteikia tam tikrą statusą ir atsakomybių renkantis, kokį turinį publikuoti viešoje erdvėje.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

10 labiausiai įkvepiančių technologijų bendrovių vadovų

Elonas Muskas, JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ vadovas pripažintas labiausiai įkvepiančiu lyderiu...

Vadyba
2019.09.17
Paaiškėjo „Metų finansų vadovas 2019 m.“ 5

„Metų finansų vadovu “ šiemet tapo Aidas Tamošiūnas, UAB „Tele2“ finansų vadovas. Nominacija įteikta „Verslo...

Finansai
2019.09.17
„Swedbank“ patirtis: solidi lyderystė motyvuoja labiau nei blizgučiai Premium 1

Laikais, kai motyvacijos mados keičiasi greičiau už Donaldo Trumpo nuotaiką, verslui vis sunkiau įsivertinti,...

Vadyba
2019.09.17
Paaiškėjo „Metų finansų vadovo 2019 m.“ finalininkai

„Verslo žinios“ kartu su Finansų analitikų asociacija šiemet šeštą kartą pakvietė dalyvauti „Metų finansų...

Finansai
2019.09.12
17% lietuvių darbo užmokestis kilo kelis kartus per metus

Vidutiniškai 17% lietuvių atlyginimo pakėlimo sulaukė daugiau nei kartą per metus, skelbia „Baltic Salary...

Vadyba
2019.09.12
VPT vadovė D. Vilytė prašosi atleidžiama, ruošiasi dirbti Registrų centre 13

Viešųjų pirkimų tarnybos vadovė Diana Vilytė pateikė prašymą, kad būtų atleista iš šių pareigų. Ji laimėjo...

Vadyba
2019.09.12
Kaip geidžiamiausi darbdaviai prisivilioja geriausius darbuotojus Premium 7

Darbuotojų samdos procese būtinai turi dalyvauti ir vadovas, nes tik jis žino, kokio komandos nario trūksta.

Vadyba
2019.09.10
Kaip išgyventi dirbant atvirame biure: tylos dienos ir bibliotekos taisyklės Premium

Darbas atvirame biure – neišvengiama šiandienos biuro darbuotojų lemtis. Ką daryti, kad tokia aplinka kaip...

Vadyba
2019.09.07
Vasarą „užsilopę“ darbuotojai išeina: darbdaviams liko griebtis šiaudo Premium 4

Kad ir porą valandų per dieną dirbantis darbuotojas yra geriau negu joks – tuo įsitikinę barų ir restoranų...

Gazelė
2019.09.06
Ieško būdų, kaip kovoti su darbuotojų perdegimu bei prezenteizmu 1

Darbdavių siūlomos sveikatingumo programos ne tik tausoja darbuotojų sveikatą, bet ir didina lojalumą.

Vadyba
2019.09.05
Biurų niša, kurios sprogimo dar laukiama: kaip Baltijos šalis vertina rinkos lyderiai Premium 2

Baltijos šalyse prigijus bendradarbystės erdvių (angl. „co-working“) koncepcijai, tokių biurų plėtrai rinkos...

Statyba ir NT
2019.09.05
Vidutinė alga sostinės regione – 1.437 Eur, Vidurio ir Vakarų Lietuvos – 1.175 Eur 15

Vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualiųjų įmonių) antrąjį metų ketvirtį...

Vadyba
2019.09.03
„Exit“ interviu: darbuotojo reikia ne tik klausti, bet ir jam padėkoti Premium 2

Paskutinis pokalbis su bendrovę paliekančiu specialistu gali būti galimybė daugiau sužinoti apie darbuotojų...

Vadyba
2019.09.03
Kaip sėkmingai komandoje dirbti X ir Y kartų darbuotojams Premium 2

Šiuo metu didžiąją dalį darbo rinkos sudaro X (gimusieji apie 1963–1980 m.) ir Y (gimusieji apie 1980–1995...

Vadyba
2019.09.02
TOP20 privačių Lietuvos mokyklų pagal 2018 m. pajamas Premium 9

Privati iniciatyva vis labiau skverbiasi ir į ugdymo sektorių. Jeigu 2000 m. Lietuvoje tebuvo 1%...

Paslaugos
2019.09.01
„Alibaba“ įkūrėjas apsigalvojo: dirbti reikia 12 valandų ne per dieną, bet per savaitę Premium 13

Milijardierius Jackas Ma, dar visai neseniai ilgas darbo valandas vadinęs palaima, pakeitė nuomonę. Dabar jis...

Vadyba
2019.08.31
Kokias algas liepą mokėjo didžiausi šalies darbdaviai 6

Naujausi „Sodros“ duomenys rodo, kokios darbo užmokesčio medianos liepos mėnesį buvo šalies įmonėse,...

Vadyba
2019.08.31
Moterų algos auga sparčiau nei vyrų, bet pajamų atotrūkis dar ženklus 8

Vidutinės gyventojų mėnesio draudžiamosios pajamos, nuo kurių sumokėtos socialinio draudimo įmokos, antrąjį...

Vadyba
2019.08.29
Geidžiamiausių darbdavių algų medianos liepą  4

Naujausi „Sodros“ duomenys parodė, kokia algų mediana liepą buvo tarp geidžiamiausių šalies darbdavių.

Vadyba
2019.08.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau