Perspėja darbuotojus apie „Facebook“ žalą įmonei

Publikuota: 2015-11-11
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
 

Darbuotojų elgesys socialiniuose tinkluose vis labiau neramina darbdavius ir ypač didžiąsias bendroves. Vis daugiau jų kuria ir pateikia darbuotojams rekomendacijas, kuriose nurodo ne tik tai, ko negalima daryti, bet ir tai, kaip norėtų, kad darbuotojas komunikuotų virtualioje erdvėje.

Darbuotojų elgesį socialiniuose tinkluose reglamentavimas gana subtilus dalykas, sako Artūras Armalis, Tęstinių mokymų centro treneris.

Visų pirma, bet kokie „rėmai“ ar draudimai yra žingsnis link darbuotojo lojalumo mažinimo, nes pirma darbuotojo reakcija visada bus tokia: „Facebook“ yra asmeninis ir įtaka jam – tai nagų kišimas prie mano asmeninio gyvenimo“. Ir darbuotojas bus teisus.

„Universaliausias patarimas yra vienas - padėti darbuotojui geriau susivokti socialinėje erdvėje, suteikti jam galimybę sužinoti, kaip „Facebook“ ar bet kokį kitą socialinį tinklą galima paversti įrankiu, padedančiu formuoti savo, kaip specialisto reputaciją. Tai vis dar labai aktualus klausimas. Deja, bet gana daug žmonių savo asmeninius profilius „Facebook“ vis dar įsivaizduoja tik kaip virtualią ir gerokai pagražintą asmeninio gyvenimo versiją“, - sako p. Armalis.

Pasak jo, savo reputaciją virtualioje erdvėje vienaip ar kitaip formuojame visi, tačiau vieni tai daro stichiškai ir negalvodami, kiti – strategiškai ir su aiškiu tikslu.

„Tai ir yra išeitis toms įmonėms, kurios arba baiminasi, kad darbuotojų elgesys viešojoje erdvėje neatitiks įmonės įvaizdžio, arba nori, kad darbuotojai taptų įmonės įvaizdžio advokatais ir vadinamaisiais ambasadoriais“, - teigia konsultantas.

Pono Armalio teigimu, draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia.

„Bet koks draudimas demonstruoja nepakankamą vidinę komunikaciją, arba jos nebuvimą. O socialinių tinklų atveju - nenorą, o gal ir negebėjimą suvaldyti ir savo naudai panaudoti labai efektyvią komunikacijos priemonę. Jeigu darbdavys darbuotojui suteiks galimybę pasimokyti, kaip verta elgtis socialiniuose tinkluose, ir kokią asmeninę naudą gali turėti žmogus, tikslingai panaudodamas socialinių tinklų teikiamus privalumus, laimės abi pusės“, - pažymi p. Armalis.

Nėra lengva suvaldyti

Artūras Skairys, „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius, pažymi, kad socialiniai tinklai užima vis svarbesnę vietą ne tik rinkodaroje bet organizacijų ir žmonių komunikacijoje. Tyrimai rodo, kad socialinėje medijoje komunikuoja vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių, o darbdaviams sukontroliuoti, ką jų darbuotojai veikia socialiniuose tinkluose tampa vis sunkiau.

„Jau prieš keletą metų pastebėjome, kad būtina šviesti įmonių grupės darbuotojus apie socialinę žiniasklaidą: kokios yra jos formos, principai, na, ir, žinoma – grėsmės“, - teigia p. Skairys.

Tuo tikslu „KG Group“ yra parengusi rekomendacijas, kaip darbuotojams komunikuoti socialinėje žiniasklaidoje.

Ponas Skairys pabrėžia, kad darbuotojams svarbu suvokti, kad socialiniai tinklai – viešas kanalas, kuriame informaciją stebi ne tik konkurentai, Valstybinės mokesčių inspekcijos ar Sodros darbuotojai, žurnalistai ir kt. Žmonės socialiniuose tinkluose tampa vieši, o jų publikuojama informacija (nuotraukos, vaizdo įrašai, susirašinėjimai su kitais žmonėmis, komentarai) pasiekiami plačiai auditorijai.

„Savo paskyrose publikuodami informaciją mes tampame vienų ar kitų prekinių ženklų ambasadoriais, reklamos apie juos skleidėjais, visuomenės nuomonės apie kompaniją, kurioje dirbame, kūrėjais. Dėl šių priežasčių verta ypač atsargiai elgtis su bet kokiomis žinutėmis, kurias skelbiame socialiniuose tinkluose, nes internete paskelbta bet kokia informacija turi išliekamąją vertę, per paieškos sistemas gali būti ne tik surasta, bet ir netinkamai panaudota suinteresuotų asmenų“, – teigia p. Skairys.

Pono Skairio teigimu, kad įmonių grupėje, kurioje dirba daugiau nei 3.000 darbuotojų, ne taip paprasta sukontroliuoti, kaip darbuotojai komunikuoja su išore, todėl apie tai jiems nuolat primenama siunčiant vidinius naujienlaiškius, talpinant aktualią informaciją intranete ir rengiant aktualių temų pristatymus įmonių grupėje veikiančiuose Kompetencijų centruose.

Įpareigoja nurodyta darbovietė

„Mūsų darbo aplinkoje nėra taikomi techniniai apribojimai prieigai prie socialinių tinklų, tačiau darbuotojai yra supažindinti su komunikacijos gairėmis socialinėje erdvėje“, - sako Vaida Krilavičiūtė, „Swedbank“ komunikacijos socialinėje žiniasklaidoje vadovė.

„Swedbank“ darbuotojų bendravimo socialiniuose tinkluose gairės numato, kad asmeninė darbuotojo nuomonė turi būti aiškiai atskirta nuo oficialios banko pozicijos. „Dalyvaudami diskusijoje, kuriose kalbama apie banko veiklą, darbuotojai gali laisvai reikšti savo nuomonę ir vadovautis viešai prieinama informacija, tačiau negali atskleisti jokių konfidencialių duomenų ar vidinio naudojimo informacijos, ypač susijusios su klientais. Taip pat rekomenduojama visuomet informuoti pašnekovą, kad tai asmeninė darbuotojo nuomonė, o į kilusius detalesnius klausimus pašnekovas visada gali gauti atsakymus oficialioje „Swedbank“ Lietuvoje paskyroje“, - sako p. Krilavičiūtė.

Pasak p. Krilavičiūtės, dauguma banko darbuotojų yra nurodę savo darbo vietą asmeninėje socialinės paskyros anketoje, o tai darbuotojui suteikia tam tikrą statusą ir atsakomybių renkantis, kokį turinį publikuoti viešoje erdvėje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
4 mąstymo klaidos, gadinančios darbuotojų atranką 2

Darbuotojų atranka – vienas svarbiausių šių dienų darbdavių galvos skausmų. Tačiau žmonių išankstiniai...

Vadyba
2019.02.16
„Teslos“ darbuotojai labiausiai nerimauja dėl savo darbo vietų 4

Labiausiai netekti darbo baiminasi bendrovės „Tesla“ darbuotojai. Tokie rezultatai paaiškėjo, apklausus...

Vadyba
2019.02.15
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Švietimo ministras: nesame kokie nors beviltiški „lūzeriai“ Premium 14

Naujasis švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius nori keisti sistemą, pagal kurią skatinama...

Vadyba
2019.02.13
4 įspėjamieji darbo skelbimų ženklai 9

Ieškantieji naujos darbo pozicijos karštoje rinkoje gali pasiklysti tarp skelbimų gausos. Pelus nuo grūdų...

Vadyba
2019.02.12
Lietuvoje dauguma mokslininkų – moterys 9

Vasario 11-oji – tarptautinė mergaičių ir moterų moksle diena. Ir nors pasaulinė statistika rodo, kad mokslo...

Technologijos
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Tapti vaiduokliais kandidatai išmoko iš darbdavių  Premium 13

Įkaitusioje darbo rinkoje dažnėja atvejų, kai dirbti priimti kandidatai dingsta apie tai nepranešę bendrovei.

Vadyba
2019.02.11
Kaip ugdyti motyvaciją ir pasiekti trokštamų tikslų Premium 7

Norint padidinti efektyvumą, tiesiog būtina turėti motyvuotą komandą. Atliktas tyrimas išskyrė vieną...

Vadyba
2019.02.10
Pernai darbe žuvo vienu žmogumi mažiau

Pernai dėl nelaimingų atsitikimų darbe mirė 36 žmonės – vienu asmeniu mažiau nei 2017-aisiais.

Vadyba
2019.02.08
Nedarbo lygis pernai krito į 10 metų neregėtas žemumas 22

2018 m. nedarbo lygis sudarė 6,2% – paskutinį kartą žemesnis nedarbo rodiklis buvo užfiksuotas tik...

Vadyba
2019.02.08
Darbuotojai ES turės daugiau teisių

Europos Parlamento (EP) derybininkai ir ES ministrai sutarė dėl naujų teisių dirbantiesiems pagal kintamą...

Vadyba
2019.02.08
„Altechna“ turi naują vadovą 1

Lazerinių technologijų ir jų komponentų UAB „Altechna“ vairą vasario pradžioje perėmė ilgametis kompanijos...

Technologijos
2019.02.08
„Revolut“ Lietuvoje įdarbins 70 darbuotojų, ieško nuolatinio biuro 13

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų startuolis „Revolut“, gavęs lietuvišką bankinę licenciją,...

Rinkos
2019.02.07
Kaip bendrovei atsikratyti ją skandinančių įpročių Premium 6

Įmonės sėkmę ar nesėkmę lemia turimi įpročiai, kuriuos į organizaciją atsineša akcininkai ir vadovai. Įpročių...

Vadyba
2019.02.06
Derybos dėl algos: kaip nepermokėti darbuotojui Premium 5

Įtempta padėtis šalies darbo rinkoje vis smarkiau spaudžia darbdavius į kampą, o darbuotojams suteikia galių...

Vadyba
2019.02.06
Suomijos „Supermetrics“ kuria plėtros biurą Vilniuje  6

2013 m. Helsinkyje (Suomijoje) įkurta skaitmeninės rinkodaros technologijų bendrovė „Supermetrics“, kurios...

Technologijos
2019.02.05
„Atea“ grupėje – vadovų pokyčiai Premium 1

Mindaugas Pranskevičius, ilgametis UAB „Baltnetos komunikacijos“ generalinis direktorius, paliko įmonę. Jį...

Technologijos
2019.02.05
Įmonės rado modernų būdą kovoti su gripu Premium 3

Nors masinis sirgimas peršalimo ligomis kartojasi kasmet ir tampa įprastas kaip sniegas žiemą, verslas brėžia...

Vadyba
2019.02.04
„Luminor“ Lietuvoje atleis 420 žmonių 44

Metų pradžioje įgyvendinęs susijungimą Baltijos šalyse, „Luminor“ diegia naują veiklos modelį ir planuoja...

Vadyba
2019.02.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau