Perspėja darbuotojus apie „Facebook“ žalą įmonei

Publikuota: 2015-11-11
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
 

Darbuotojų elgesys socialiniuose tinkluose vis labiau neramina darbdavius ir ypač didžiąsias bendroves. Vis daugiau jų kuria ir pateikia darbuotojams rekomendacijas, kuriose nurodo ne tik tai, ko negalima daryti, bet ir tai, kaip norėtų, kad darbuotojas komunikuotų virtualioje erdvėje.

Darbuotojų elgesį socialiniuose tinkluose reglamentavimas gana subtilus dalykas, sako Artūras Armalis, Tęstinių mokymų centro treneris.

Visų pirma, bet kokie „rėmai“ ar draudimai yra žingsnis link darbuotojo lojalumo mažinimo, nes pirma darbuotojo reakcija visada bus tokia: „Facebook“ yra asmeninis ir įtaka jam – tai nagų kišimas prie mano asmeninio gyvenimo“. Ir darbuotojas bus teisus.

„Universaliausias patarimas yra vienas - padėti darbuotojui geriau susivokti socialinėje erdvėje, suteikti jam galimybę sužinoti, kaip „Facebook“ ar bet kokį kitą socialinį tinklą galima paversti įrankiu, padedančiu formuoti savo, kaip specialisto reputaciją. Tai vis dar labai aktualus klausimas. Deja, bet gana daug žmonių savo asmeninius profilius „Facebook“ vis dar įsivaizduoja tik kaip virtualią ir gerokai pagražintą asmeninio gyvenimo versiją“, - sako p. Armalis.

Pasak jo, savo reputaciją virtualioje erdvėje vienaip ar kitaip formuojame visi, tačiau vieni tai daro stichiškai ir negalvodami, kiti – strategiškai ir su aiškiu tikslu.

„Tai ir yra išeitis toms įmonėms, kurios arba baiminasi, kad darbuotojų elgesys viešojoje erdvėje neatitiks įmonės įvaizdžio, arba nori, kad darbuotojai taptų įmonės įvaizdžio advokatais ir vadinamaisiais ambasadoriais“, - teigia konsultantas.

Pono Armalio teigimu, draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia.

„Bet koks draudimas demonstruoja nepakankamą vidinę komunikaciją, arba jos nebuvimą. O socialinių tinklų atveju - nenorą, o gal ir negebėjimą suvaldyti ir savo naudai panaudoti labai efektyvią komunikacijos priemonę. Jeigu darbdavys darbuotojui suteiks galimybę pasimokyti, kaip verta elgtis socialiniuose tinkluose, ir kokią asmeninę naudą gali turėti žmogus, tikslingai panaudodamas socialinių tinklų teikiamus privalumus, laimės abi pusės“, - pažymi p. Armalis.

Nėra lengva suvaldyti

Artūras Skairys, „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius, pažymi, kad socialiniai tinklai užima vis svarbesnę vietą ne tik rinkodaroje bet organizacijų ir žmonių komunikacijoje. Tyrimai rodo, kad socialinėje medijoje komunikuoja vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių, o darbdaviams sukontroliuoti, ką jų darbuotojai veikia socialiniuose tinkluose tampa vis sunkiau.

„Jau prieš keletą metų pastebėjome, kad būtina šviesti įmonių grupės darbuotojus apie socialinę žiniasklaidą: kokios yra jos formos, principai, na, ir, žinoma – grėsmės“, - teigia p. Skairys.

Tuo tikslu „KG Group“ yra parengusi rekomendacijas, kaip darbuotojams komunikuoti socialinėje žiniasklaidoje.

Ponas Skairys pabrėžia, kad darbuotojams svarbu suvokti, kad socialiniai tinklai – viešas kanalas, kuriame informaciją stebi ne tik konkurentai, Valstybinės mokesčių inspekcijos ar Sodros darbuotojai, žurnalistai ir kt. Žmonės socialiniuose tinkluose tampa vieši, o jų publikuojama informacija (nuotraukos, vaizdo įrašai, susirašinėjimai su kitais žmonėmis, komentarai) pasiekiami plačiai auditorijai.

„Savo paskyrose publikuodami informaciją mes tampame vienų ar kitų prekinių ženklų ambasadoriais, reklamos apie juos skleidėjais, visuomenės nuomonės apie kompaniją, kurioje dirbame, kūrėjais. Dėl šių priežasčių verta ypač atsargiai elgtis su bet kokiomis žinutėmis, kurias skelbiame socialiniuose tinkluose, nes internete paskelbta bet kokia informacija turi išliekamąją vertę, per paieškos sistemas gali būti ne tik surasta, bet ir netinkamai panaudota suinteresuotų asmenų“, – teigia p. Skairys.

Pono Skairio teigimu, kad įmonių grupėje, kurioje dirba daugiau nei 3.000 darbuotojų, ne taip paprasta sukontroliuoti, kaip darbuotojai komunikuoja su išore, todėl apie tai jiems nuolat primenama siunčiant vidinius naujienlaiškius, talpinant aktualią informaciją intranete ir rengiant aktualių temų pristatymus įmonių grupėje veikiančiuose Kompetencijų centruose.

Įpareigoja nurodyta darbovietė

„Mūsų darbo aplinkoje nėra taikomi techniniai apribojimai prieigai prie socialinių tinklų, tačiau darbuotojai yra supažindinti su komunikacijos gairėmis socialinėje erdvėje“, - sako Vaida Krilavičiūtė, „Swedbank“ komunikacijos socialinėje žiniasklaidoje vadovė.

„Swedbank“ darbuotojų bendravimo socialiniuose tinkluose gairės numato, kad asmeninė darbuotojo nuomonė turi būti aiškiai atskirta nuo oficialios banko pozicijos. „Dalyvaudami diskusijoje, kuriose kalbama apie banko veiklą, darbuotojai gali laisvai reikšti savo nuomonę ir vadovautis viešai prieinama informacija, tačiau negali atskleisti jokių konfidencialių duomenų ar vidinio naudojimo informacijos, ypač susijusios su klientais. Taip pat rekomenduojama visuomet informuoti pašnekovą, kad tai asmeninė darbuotojo nuomonė, o į kilusius detalesnius klausimus pašnekovas visada gali gauti atsakymus oficialioje „Swedbank“ Lietuvoje paskyroje“, - sako p. Krilavičiūtė.

Pasak p. Krilavičiūtės, dauguma banko darbuotojų yra nurodę savo darbo vietą asmeninėje socialinės paskyros anketoje, o tai darbuotojui suteikia tam tikrą statusą ir atsakomybių renkantis, kokį turinį publikuoti viešoje erdvėje.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Procter & Gamble“ vadovo patarimas: inovacijų neieškokite darbo vietoje Premium

Verslui, kuris nori neatsilikti nuo konkurentų, nuolat patariama inovuoti: ieškoti naujų produktų, idėjų,...

Vadyba
05:45
Kokias darbuotojų atrankos klaidas daro įmonės ir kaip jas ištaisyti 2

Per darbo pokalbį su kandidatu įmonė turėtų pagalvoti ir apie tolesnį savo kaip darbdavio įvaizdį. Mat...

Vadyba
2020.01.19
Tyrėjai išsiaiškino, kaip pasiekus verslo viršūnę joje išsilaikyti

Užkopti į verslo olimpą yra lengviau nei jame įsitvirtinti. Mokslininkai nustatė, kad nuolatinis budrumas ir...

Vadyba
2020.01.18
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
20 bendrovių, kurios siūlo nuotolinį darbą visame pasaulyje 2

Galimybių dirbti nuotoliniu būdu kasmet atsiranda vis daugiau. Verslas sumaniai išnaudoja šią tendenciją, nes...

Vadyba
2020.01.16
Vienkartinės premijos darbuotojams: už ir prieš Premium

Kartą per metus už puikius rezultatus darbuotojams skiriamos premijos gali varijuoti nuo keliasdešimties iki...

Vadyba
2020.01.15
„Ignitis grupė“ turi naują Žmonių ir kultūros departamento vadovę 1

Tarptautinės energetikos bendrovės „Ignitis grupė“ Žmonių ir kultūros departamentui vadovauti pradėjo Renata...

Vadyba
2020.01.15
Tyrimas: 77% darbuotojų mano, kad jų tobulėjimas darbdaviui nerūpi

Beveik visi darbdaviai mano, kad suteikia savo specialistams pakankamai priemonių ir progų nuolat tobulėti,...

Vadyba
2020.01.14
Dvi siuvyklos atleidžia 120, „Olympic Casino“ – 30, Lietuvos paštas – 38 žmones

Veiklą nutraukianti Vilniaus siuvimo bendrovė „Seviga“ atleidžia 80 darbuotojų. Apie grupės darbuotojų...

Vadyba
2020.01.14
Kokia yra skandinavų laimingo gyvenimo paslaptis Premium 3

Laimingiausių šalių gyventojų sąraše pozicijų neužleidžia skandinavai. Pernai Suomija antrą kartą iš eilės...

Vadyba
2020.01.13
Niekas nenori vadovauti Nacionalinei švietimo agentūrai

Švietimo ministerijai nepavyksta rasti rugsėjį pradėjusios veikti vienos svarbiausių švietimo įstaigų –...

Verslo aplinka
2020.01.13
Svarstoma, kaip „Sodrai“ pritraukti pensijų anuitetų specialistų

Antros pakopos fonduose sukauptų pensijų anuitetų mokėjimą nuo liepos ketinant perduoti „Sodrai“, bandoma...

Vadyba
2020.01.13
Tikimybė pritraukti geriausių specialistų priklauso nuo vadovo iniciatyvos Premium

Įmonėms siūlant panašų atlygį ir darbo aplinką, svariu veiksniu, lemiančiu kandidato sprendimą, vis dažniau...

Vadyba
2020.01.13
Pakišos statybose: kerta skaudžiai, o įrodyti sunku Premium 3

Apie žargonu vadinamus „otkatus“ statybos sektoriuje yra girdėjęs daugelis, istorijos keliauja iš lūpų į...

Statyba ir NT
2020.01.13
Klaidų anatomija: kalti prie sienos – prasčiausia strategija Premium

Atrodo, kad pernai didžiųjų pasaulio korporacijų CEO lenktyniavo, kuris už finansinius, organizacijos...

Vadyba
2020.01.13
Įkvepianti praktika: komandos motyvaciją užkuria egzotinėse šalyse

Išlaidų valdymo programinės įrangos bendrovė „Expensify“ turi neįprastą strategiją: kasmet trims savaitėms...

Vadyba
2020.01.11
Išaugusi „Cherry servers“ pakeitė vadovą Premium

Pastaruosius kelis metus Šiaulių bendrovei „Cherry Servers“ vadovavęs Artūras Lazejevas profesiniame tinkle...

Paslaugos
2020.01.10
JK geriausius atlyginimus siūlo finansų specialistams ir medikams

Pasaulinis darbo paieškos tinklalapis „Indeed“ išsiaiškino, kokias pareigas užimantys specialistai Jungtinėje...

Vadyba
2020.01.10
Įmonės akcijos skatina darbuotojus jaustis verslo šeimininkais Premium

Kai darbuotojas kišenėje turi darbovietės akcijų, jis tikrai jaučiasi esąs vienas iš bendrovės šeimininkų.

Vadyba
2020.01.10
Darbuotojai aktyvistai verčia verslą imtis pokyčių Premium

2019-ieji nepagailėjo stichinių nelaimių: potvyniai niokojo Argentiną, ciklonai plovė Indiją, Australijoje...

Vadyba
2020.01.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau