Perspėja darbuotojus apie „Facebook“ žalą įmonei

Publikuota: 2015-11-11
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
 

Darbuotojų elgesys socialiniuose tinkluose vis labiau neramina darbdavius ir ypač didžiąsias bendroves. Vis daugiau jų kuria ir pateikia darbuotojams rekomendacijas, kuriose nurodo ne tik tai, ko negalima daryti, bet ir tai, kaip norėtų, kad darbuotojas komunikuotų virtualioje erdvėje.

Darbuotojų elgesį socialiniuose tinkluose reglamentavimas gana subtilus dalykas, sako Artūras Armalis, Tęstinių mokymų centro treneris.

Visų pirma, bet kokie „rėmai“ ar draudimai yra žingsnis link darbuotojo lojalumo mažinimo, nes pirma darbuotojo reakcija visada bus tokia: „Facebook“ yra asmeninis ir įtaka jam – tai nagų kišimas prie mano asmeninio gyvenimo“. Ir darbuotojas bus teisus.

„Universaliausias patarimas yra vienas - padėti darbuotojui geriau susivokti socialinėje erdvėje, suteikti jam galimybę sužinoti, kaip „Facebook“ ar bet kokį kitą socialinį tinklą galima paversti įrankiu, padedančiu formuoti savo, kaip specialisto reputaciją. Tai vis dar labai aktualus klausimas. Deja, bet gana daug žmonių savo asmeninius profilius „Facebook“ vis dar įsivaizduoja tik kaip virtualią ir gerokai pagražintą asmeninio gyvenimo versiją“, - sako p. Armalis.

Pasak jo, savo reputaciją virtualioje erdvėje vienaip ar kitaip formuojame visi, tačiau vieni tai daro stichiškai ir negalvodami, kiti – strategiškai ir su aiškiu tikslu.

„Tai ir yra išeitis toms įmonėms, kurios arba baiminasi, kad darbuotojų elgesys viešojoje erdvėje neatitiks įmonės įvaizdžio, arba nori, kad darbuotojai taptų įmonės įvaizdžio advokatais ir vadinamaisiais ambasadoriais“, - teigia konsultantas.

Pono Armalio teigimu, draudimas „landžioti“ į socialinių tinklų tinklapius darbo metu nėra geras sprendimas, nes yra daug įmonių, kurios tokio draudimo neturi ir jos įgyja pranašumą prieš tas, kurios tai draudžia.

„Bet koks draudimas demonstruoja nepakankamą vidinę komunikaciją, arba jos nebuvimą. O socialinių tinklų atveju - nenorą, o gal ir negebėjimą suvaldyti ir savo naudai panaudoti labai efektyvią komunikacijos priemonę. Jeigu darbdavys darbuotojui suteiks galimybę pasimokyti, kaip verta elgtis socialiniuose tinkluose, ir kokią asmeninę naudą gali turėti žmogus, tikslingai panaudodamas socialinių tinklų teikiamus privalumus, laimės abi pusės“, - pažymi p. Armalis.

Nėra lengva suvaldyti

Artūras Skairys, „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius, pažymi, kad socialiniai tinklai užima vis svarbesnę vietą ne tik rinkodaroje bet organizacijų ir žmonių komunikacijoje. Tyrimai rodo, kad socialinėje medijoje komunikuoja vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių, o darbdaviams sukontroliuoti, ką jų darbuotojai veikia socialiniuose tinkluose tampa vis sunkiau.

„Jau prieš keletą metų pastebėjome, kad būtina šviesti įmonių grupės darbuotojus apie socialinę žiniasklaidą: kokios yra jos formos, principai, na, ir, žinoma – grėsmės“, - teigia p. Skairys.

Tuo tikslu „KG Group“ yra parengusi rekomendacijas, kaip darbuotojams komunikuoti socialinėje žiniasklaidoje.

Ponas Skairys pabrėžia, kad darbuotojams svarbu suvokti, kad socialiniai tinklai – viešas kanalas, kuriame informaciją stebi ne tik konkurentai, Valstybinės mokesčių inspekcijos ar Sodros darbuotojai, žurnalistai ir kt. Žmonės socialiniuose tinkluose tampa vieši, o jų publikuojama informacija (nuotraukos, vaizdo įrašai, susirašinėjimai su kitais žmonėmis, komentarai) pasiekiami plačiai auditorijai.

„Savo paskyrose publikuodami informaciją mes tampame vienų ar kitų prekinių ženklų ambasadoriais, reklamos apie juos skleidėjais, visuomenės nuomonės apie kompaniją, kurioje dirbame, kūrėjais. Dėl šių priežasčių verta ypač atsargiai elgtis su bet kokiomis žinutėmis, kurias skelbiame socialiniuose tinkluose, nes internete paskelbta bet kokia informacija turi išliekamąją vertę, per paieškos sistemas gali būti ne tik surasta, bet ir netinkamai panaudota suinteresuotų asmenų“, – teigia p. Skairys.

Pono Skairio teigimu, kad įmonių grupėje, kurioje dirba daugiau nei 3.000 darbuotojų, ne taip paprasta sukontroliuoti, kaip darbuotojai komunikuoja su išore, todėl apie tai jiems nuolat primenama siunčiant vidinius naujienlaiškius, talpinant aktualią informaciją intranete ir rengiant aktualių temų pristatymus įmonių grupėje veikiančiuose Kompetencijų centruose.

Įpareigoja nurodyta darbovietė

„Mūsų darbo aplinkoje nėra taikomi techniniai apribojimai prieigai prie socialinių tinklų, tačiau darbuotojai yra supažindinti su komunikacijos gairėmis socialinėje erdvėje“, - sako Vaida Krilavičiūtė, „Swedbank“ komunikacijos socialinėje žiniasklaidoje vadovė.

„Swedbank“ darbuotojų bendravimo socialiniuose tinkluose gairės numato, kad asmeninė darbuotojo nuomonė turi būti aiškiai atskirta nuo oficialios banko pozicijos. „Dalyvaudami diskusijoje, kuriose kalbama apie banko veiklą, darbuotojai gali laisvai reikšti savo nuomonę ir vadovautis viešai prieinama informacija, tačiau negali atskleisti jokių konfidencialių duomenų ar vidinio naudojimo informacijos, ypač susijusios su klientais. Taip pat rekomenduojama visuomet informuoti pašnekovą, kad tai asmeninė darbuotojo nuomonė, o į kilusius detalesnius klausimus pašnekovas visada gali gauti atsakymus oficialioje „Swedbank“ Lietuvoje paskyroje“, - sako p. Krilavičiūtė.

Pasak p. Krilavičiūtės, dauguma banko darbuotojų yra nurodę savo darbo vietą asmeninėje socialinės paskyros anketoje, o tai darbuotojui suteikia tam tikrą statusą ir atsakomybių renkantis, kokį turinį publikuoti viešoje erdvėje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kiek įmonei kainuoja toksiški darbuotojai ir kaip jų išvengti Premium 8

Toksiški darbuotojai gali būti vieni produktyviausių jūsų darbuotojų, tačiau jų daroma finansinė žala įmonei...

Vadyba
2019.05.25
Apklausa: norinčiųjų dirbti ne biure tik daugės 4

Nuotolinis darbas bei galimybė pačiam nusistatyti darbo valandas tampa nauja norma šiandienos įmonėse.

Vadyba
2019.05.25
„Geidžiamiausias darbdavys 2019“: pristatome TOP 20-uką 8

„Verslo žinios“ skelbia bendroves, kurios pateko į reitingo „Geidžiamiausias darbdavys 2019“ finalinį...

Vadyba
2019.05.24
Kaip išlaikyti Z kartos darbuotojus įmonėse Premium 9

Z kartos atstovų atlyginimas nemotyvuoja, jie kasdieniame darbe ieško prasmės ir įdomumo. Norint išlaikyti...

Vadyba
2019.05.23
Atlyginimas – savaime suprantama, ko dar darbuotojai tikisi iš įmonių Premium

Nors darbo užmokestis išlieka svarbus motyvacinis veiksnys, darbuotojai įmonėms kelia ir daugiau sąlygų.

Vadyba
2019.05.21
Po skandalų „Facebook“ sunkiai sekasi rasti darbuotojų 

Kadaise geriausia darboviete JAV laikytai bendrovei „Facebook“ sunkiai sekasi rasti darbuotojų. Jos...

Vadyba
2019.05.20
„Amazon“ negandos dėl brutalių darbo sąlygų auga Premium 2

„Amazon“ – viena iš didžiųjų pasaulio inovatorių. Tačiau vienoje srityje ji progresyvumu nepasižymi – tiek...

Vadyba
2019.05.19
Kaip vadovauti brandesnio amžiaus darbuotojams ir kaip juos motyvuoti

Bet kokio amžiaus darbuotojams reikia vadovybės dėmesio, supratimo bei paskatinimo. Kiekvienu amžiaus...

Vadyba
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
„Telia“ įsikraustė į naują būstinę: sieks tapti „žaliausia“ bendrove Lietuvoje 17

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ įsikėlė į naują biurą, į kurį bendrovė investavo 5 mln. Eur.

Vadyba
2019.05.17
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Darbo rinkos pokyčiai: ar amžius tikrai trukdo karjerai Premium

Nors darbuotojų amžiaus kaip svarbaus kriterijaus darbdaviai nemini, brandesni darbuotojai prasitaria, kad ne...

Vadyba
2019.05.16
Europos Sąjungos Teisingumo Teismas: visi darbdaviai turės vesti darbo laiko apskaitą Premium 6

Antradienį Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) nurodė, kad visi Europos Sąjungos darbdaviai turi...

Vadyba
2019.05.15
„Arginta Engineering“: prisijungsime naujų pajėgumų Premium

Pernai prisijungusi papildomų gamybos pajėgumų Panevėžyje, nestandartinių įrenginių projektavimo ir gamybos...

Pramonė
2019.05.15
Koks yra geriausias amžius būti vadovu 3

Nors mūsų smegenys pradeda trauktis jau sulaukus 20-ies, mūsų pažintiniai gebėjimai gali išlikti tokie patys...

Vadyba
2019.05.14
„Sostų karai“ darbdaviams kainuoja 3,3 mlrd. USD 2

Televizijos serialo „Sostų karai“ populiarumas gali JAV darbdaviams atsieiti iki 3,3 mlrd. USD, rodo tyrimas.

Vadyba
2019.05.13
Pirmą ketvirtį nedarbo lygis Lietuvoje siekė 6,5% 3

Pirmus tris šių metų mėnesius nedarbo lygis Lietuvoje buvo didesnis nei pernai metų gale, tačiau mažesnis nei...

Vadyba
2019.05.10
Darbuotojų savižudybės vadovus ir bendrovę atvedė į teisiamųjų suolą Premium 3

„Vykdau savižudybę dėl savo darbo Prancūzijos „Telecom“. Tai – vienintelė priežastis.“ Tokį priešmirtinį...

Vadyba
2019.05.09
Dėl technologijų pažangos moterims kyla didesnė grėsmė prarasti darbą 3

Technologijų progresas gali dar labiau pagilinti pajamų atotrūkį tarp lyčių. Tarptautinis valiutos fondas...

Vadyba
2019.05.08
Rusiškai klientus Rygoje aptarnavusiam „Grill London“ – nemalonumai Premium 39

Naujajame Rygos prekybos centre „Akropole“ įsikūręs lietuvių restoranas „Grill London“ įsivėlė į skandalą,...

Paslaugos
2019.05.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau