Prekės ženklus mėgsta, dirbti nenori

Publikuota: 2015-11-07
Laura Duksaitė-Iškauskienė, „Master Class Lietuvos“ vadovė, sako, kad tiems darbdaviams, kurių prekių ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Laura Duksaitė-Iškauskienė, „Master Class Lietuvos“ vadovė, sako, kad tiems darbdaviams, kurių prekių ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Lietuvoje takoskyra tarp mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių yra milžiniška, o praktika rodo – įmonės prekių ženklo komunikacija yra dalis darbdavio įvaizdžio strategijos. Prekių ženklas gali būti patrauklus darbuotojams pritraukti ir, atvirkščiai, – gali veikti atstumiančiai.

Naujausias Baltijos šalyse atliktas „DDB Brand Capital 2015 m.“ prekių ženklų tyrimas rodo, kad mėgstamiausias prekės ženklas Lietuvoje ketvirtus metus iš eilės yra „Google“, o iš lietuviškų – „Maxima“. Labiausiai šiemet lojalių vartotojų būrį padidino „Vilkyškių“ ir „Lietuvos draudimas“. „Verslo žinių“ ir darbo skelbimų portalo cv.lt pavasarį organizuotų „Geidžiamiausio darbdavio“ rinkimų finalininkų sąrašas gerokai skiriasi nuo Lietuvos gyventojų nurodomų mėgstamiausių prekių ženklų. Šiemet geidžiamiausiu darbdaviu didžiųjų įmonių kategorijoje tapo IT bendrovė „Intermedix“, o tarp vidutinių ir mažų įmonių – IT bendrovė „Baltic Amadeus“.

Tai liudija, kad nurodydami mėgstamiausius prekių ženklus žmonės nesieja jų su vieta, kurioje norėtų dirbti, o taip yra todėl, kad prekės ženklą vertina plačiąją prasme, o darbovietę – siaurąja, t. y. pagal konkrečią savo veiklos sritį. Vadinasi, Lietuvoje dar nėra įmonės, kurios atstovaujamas prekės ženklas būtų toks stiprus, kad pritrauktų talentų.

Vertina viską

Laura Duksaitė-Iškaukienė, personalo paieškos ir atrankos bendrovės „Master Class Lietuva“ vadovė, sako, kad rinkdami geidžiamiausius darbdavius ir mėgstamiausius prekių ženklus Lietuvos gyventojai vadovaujasi asmenine arba artimų žmonių patirtimi.

„Geidžiamiausi darbdaviai renkami konkrečioje nišinėje srityje, mėgstamiausi prekių ženklai – iš plačiai visuomenei žinomų sričių“, — sako p. Duksaitė- Iškauskienė.

Pašnekovės teigimu, nepaisant skirtingų mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių, vykdant darbuotojų atranką jaučiamas tiesioginis ryšys tarp to, kiek rinkoje yra patrauklus darbdavys ir kiek yra žinomas bei teigiamai vertinamas jo atstovaujamas prekės ženklas.

Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyresnysis partneris, sako, kad stiprų prekės ženklą turinti bendrovė įsirėžia į žmonių atmintį ir savaime laikoma gera darboviete.

„Galvojama paprastai, jeigu bendrovė yra žinoma ir sėkmingai dirba, ji tai greičiausiai pasiekė turėdama gerų darbuotojų ir drauge sėkmingai dirbanti bendrovė turės lėšų darbuotojams skatinti, geriems atlyginimams mokėti “, — teigia p. Gečas.

Virginijos Mikutienės, bendrovės „Lietuvos draudimas“ personalo vadovės, teigimu, prekės ženklo stiprumas yra vienas iš faktorių, lemiančių darbuotojų apsisprendimą, tačiau kandidatai kur kas dažniau nurodo tai, kad darbdavys yra gerai vertinamas rinkoje.

Reikia susieti

Atrankų ir komunikacijos specialistai taip pat pabrėžia, kad neretai kandidatai nesieja konkretaus sėkmingo prekės ženklo su konkrečia įmone, nes skiriasi pavadinimai, o tai rodo, kad įmonės neišnaudoja savo prekės ženklo sėkmės geriems specialistams pritraukti.

„Patrauklaus darbdavio įvaizdis šiandien Lietuvos įmonėms yra kaip niekada svarbus, norint pritraukti ir išlaikyti gerus specialistus. Įmonės privalo nepamiršti, kad savo prekės ženklo sėkmės komunikavimas ne tik padeda parduoti ir atsirinkti gerus partnerius, bet ir pritraukti gerų darbuotojų“, — pažymi p. Gečas.

Pasak p. Duksaitės-Išskauskienės, tiems darbdaviams, kurių prekės ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų.

„Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau žmonių susidomi galimybe ten dirbti“, — sako ji.

Vis dėlto Lietuvos įmonės dar neišnaudoja prekės ženklo sėkmės ir patrauklaus darbdavio įvaizdžio sinergijos.

„Į prekės ženklo komunikaciją labai dažnai dar neįtraukiama įmonės, kaip patrauklaus darbdavio, komunikacijos. Rinkodaros ir personalo skyriai retai dirba kartu. Vis labiau stiprėjant konkurencijai darbo rinkoje ši sinergija turės atsirasti“, — pažymi p. Duksaitė-Iškauskienė.

Jos vertinimu, rinkodaros ir personalo paieškos sinergiją talentams pritraukti Lietuvoje sėkmingai išnaudoja IT sektorius, kenčiantis nuo darbuotojų stygiaus.

„Tai, kad Lietuvoje tarp geidžiamiausių darbdavių dominuoja IT bendrovės, rodo, kad jos turi labai aiškią darbdavio įvaizdžio strategiją ir ją siekia su prekės ženklo komunikacija. Kandidatai atpažįsta prekės ženklą ir jį tiesiogiai sieja su patrauklia darbo vieta“, — sako ji.

Gali ir atstumti

Stiprų prekės ženklą atstovaujančioms įmonėms vis dėlto nebūtinai pavyksta pritraukti gerų specialistų į visas siūlomas pozicijas.

„Pavyzdžiui, energinių gėrimų įmonės darbo pasiūlymas rinkodaros srityje visada susilauks didelio rinkodaros specialistų dėmesio dėl įdomaus darbo pobūdžio, o aukštas moralines nuostatas turintis geras pardavimų specialistas kažin ar kandidatuos. Ne visada plačiai žinomas prekės ženklas gali pritraukti nišinių specialistų, pvz., programuotojų ar logistikos vadybininkų, nes jiems dirbti savo srityje yra kur kas įdomiau“, — sako p. Duksaitė-Išskauskienė.

Yra ir dar viena kategorija specialistų, kurie yra apsibrėžę savo karjeros ribas ir aiškiai žino, kur nenorėtų dirbti, pvz., tabako, alkoholio pramonėje ar azartinių lošimų srityje.

„Įvairių profesijų žmonės skirtingai vertina prekės ženklus ir jiems atstovaujančius darbdavius. Todėl darbdavys turi rūpintis savęs, kaip organizacijos, pristatymu įvairioms darbuotojų kategorijoms“, — sako pašnekovė.

Darbdavių klaidas pritraukiant gerų specialistų lemia trys pagrindiniai dalykai – strategija, investicijos ir požiūris.

„Dažniausia bendrovių klaida formuojant darbdavio įvaizdį yra ilgalaikės strategijos nebuvimas. Nekryptingai ir nepastoviai formuojamos žinutės apie darbdavį rinkoje nesukuria vertės. Antra, darbdavio įvaizdžiui, kaip įmonės prekės ženklo rinkodarai, formuoti reikalingos investicijos. Darbdavio įvaizdžio formavimo užduotis dažnai atlieka darbuotojai, kurių pagrindinės funkcijos yra kitos. Ir, trečia, požiūris. Lietuvos darbo rinkoje darbdavio įvaizdžio formavimo sričiai dėmesys pradėjo augti po krizės. Požiūris, kad darbdavio įvaizdžio formavimas yra būtinas bet kokioje ekonominėje aplinkoje, lemia tai, jog esant kritinei situacijai bendrovei yra lengviau, nes ji turi tvirtą lojalių specialistų pagrindą“, – vardija Karolis Blaževičius, personalo paieškos ir atrankos bendrovės „Indigroup“ vadovas.

Nelengva siekiamybė

Šiemet geidžiamiausio darbdavio titulą pelniusi IT bendrovė „Baltic Amadeus“ aukštą savo prekės ženklo vertinimą eksporto rinkose išskiria kaip pranašumą pritraukiant darbuotojų Lietuvoje ir kuriant patrauklaus darbdavio įvaizdį, tačiau susiduriama ir su kliūtimis.

„Kaip vieną iš prekių ženklo kliūčių, pritraukiant darbuotojų, įvardinčiau vis dar klaidingą visuomenės požiūrį į lietuviško kapitalo įmones, kurios iš tikro savo patirtimi, modernumu ir investicijomis į personalą lenkia nemažai užsienio kapitalo bendrovių. Be to, būdami viena iš ilgiausiai veikiančių IT bendrovių rinkoje, pastebime, kad mūsų prekių ženklas nesiejamas su dabartine įmonės veikla ir teikiamomis programavimo paslaugomis“, — sako Darius Dužinskas, „Baltic Amadeus“ rinkodaros vadovas.

Pasak jo, norint prekės ženklą susieti su patrauklia darbo vieta reikia nemenkai paplušėti komunikuojant su tiksline potencialių darbuotojų grupe.

Prekės ženklas „Maxima“ yra mėgstamiausias Lietuvoje, tačiau net ir bendrovės atstovai pripažįsta, kad tapti patraukliu darbdaviu nepavyksta dėl tam tikrų stereotipų.

„Dažnai darbas „Maximoje“ suvokiamas tik kaip darbas žemiausiose grandyse. Tačiau vien įmonės administracijoje dirba daugiau nei 500 darbuotojų. Sėkmingą tokios didelės įmonės veiklą užtikrina įvairių specialybių darbuotojai – rinkodaros ir pirkimų vadybininkai, finansininkai, komunikacijos, informacinių technologijų, logistikos specialistai ir daugybė kitų. Taip turime daugybę pavyzdžių, kai mūsų darbuotojai padarė karjerą nuo žemiausios grandies iki vadovaujančių pozicijų ar tęsia tarptautinę karjerą kitose „Maxima“ įmonių grupės įmonėse“, — pasakoja Renata Saulytė, „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė. Jos teigimu, „Maxima“ darbuotojų vidutinė darbo trukmė beveik 6 metai ir šis rodiklis nuosekliai gerėja per pastaruosius 5 metus.

Pasak p. Saulytės, bendrovė „Maxima“, kaip didžiausias darbdavys Lietuvoje, nesiekia palankaus įvaizdžio, o yra pasirinkusi rūpestingo darbdavio strategiją.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 28 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nuo krizės nukentėję jaunuoliai įstrigo laikinuose darbuose Premium

Praūžus euro zonos krizei jaunimo nedarbo lygis ES šalyse iš neregėtų aukštumų pradėjo leistis žemyn, tačiau...

Vadyba
2018.10.14
„Facebook“ siekia įsitvirtinti darbo paieškos rinkoje

Socialinis tinklas „Facebook“ rodo ketinimus giliau įsitvirtinti darbo paieškos rinkoje ir tapti konkurentu...

Vadyba
2018.10.12
Lietuvos žmogiškasis kapitalas – prasčiausias iš Baltijos šalių 5

Pirmą kartą sudarytume Pasaulio banko žmogiškojo kapitalo indekse Lietuva užėmė 37-tą vietą. Tai prasčiausias...

Vadyba
2018.10.11
„Brexit“ kaina – 5.000 finansų sektoriaus darbo vietų 6

Iki kitų metų kovo tūkstančiai finansų darbo vietų bus iškeltos iš Jungtinės Karalystės (JK) į Europos...

Vadyba
2018.10.11
Apie atleidimą grupėmis šiemet įspėta beveik dvigubai daugiau darbuotojų

Apie planuojamą darbuotojų atleidimą grupėmis per devynis šių metų mėnesius, palyginti su praėjusių metų...

Vadyba
2018.10.11
Registruotų bedarbių skaičius išaugo dešimtadaliu 11

Rugsėjo pabaigoje, palyginti su tuo pačiu metu pernai, šalyje užfiksuota ir daugiau bedarbių, ir daugiau...

Vadyba
2018.10.08
70% nesutarimų komandoje kyla dėl vadovo Premium

Geri vadovai iš niekur neatsiranda, juos reikia ugdyti. Bėda ta, jog verslas ne visada supranta, kad,...

Vadyba
2018.10.08
Kaip darbuotojų paieškos situaciją „visi pralaimi“ paversti į „laimi visi“ 6

Neseniai klientas iš tarptautinės kompanijos kreipėsi norėdamas pasamdyti didelį darbuotojų skaičių. Jis...

Vadyba
2018.10.05
SEB paslaugų centro planai Lietuvoje: daugiau ir žmonių, ir robotų Premium 10

Vienas seniausių Lietuvoje finansinių paslaugų centrų, skirtingai nei kai kurie kiti rinkos dalyviai, toliau...

Vadyba
2018.10.05
„Amazon“ algų didinimo metodas sulaukė kritikos 2

Viena didžiausių pasaulių bendrovių – el. prekyba užsiimanti „Amazon“ – pažadėjo padidinti minimalią savo...

Vadyba
2018.10.04
Mokytoju pradeda dirbti tik kas septintas pedagogikos studentas 1

Į rinką išleidžiamų mokytojų skaičius per pastaruosius šešerius metus sumažėjo daugiau nei tris kartus, o šių...

Vadyba
2018.10.04
Estija: nuo 2019 m. MMA kyla iki 540 Eur 25

Nuo ateinančių metų pradžios minimali mėnesio alga (MMA) Estijoje augs nuo 500 iki 540 Eur – tokį susitarimą...

Pramonė
2018.10.02
Lietuvos nedarbo lygis – mažesnis nei Švedijoje 9

Rugpjūčio mėnesį Lietuvos nedarbo lygis nukrito iki 6,2%. Lietuva keliais laipteliais pasislinko žemyn link...

Vadyba
2018.10.01
Didžiausių statybos bendrovių atlyginimai: išsiskiria „Fegda“ ir „YIT Kausta“

Daugiausia pajamų gaunančių Lietuvos statybos bendrovių tarpe didžiausiomis atlyginimų medianomis pasižymi...

Statyba ir NT
2018.10.01
Darbo biržos nebeliko, atsirado Užimtumo tarnyba 6

Nuo spalio 1 d. Lietuvos darbo birža ir jos dešimt teritorinių biržų tapo vienu juridiniu vienetu – Užimtumo...

Vadyba
2018.10.01
Į darbą grįžtantys tėvai: kaip užtikrinti sėkmingą integraciją Premium 1

Sklandžiai grįžti į darbą po vienų ar dvejų metų vaikų auginimo pertraukos – sudėtinga. Lietuvos darbdaviai...

Vadyba
2018.10.01
Geidžiamiausių darbdavių algų rodikliai rugpjūtį

Naujausi „Sodros“ duomenys atskleidžia, kokie atlyginimai vyravo liepos mėnesį tarp geidžiamiausių šalies...

Vadyba
2018.09.30
Ką gali ir ko negali 50+ kartos darbuotojai Premium 18

50+ karta yra racionali, moka įveikti iššūkius, dirbti kūrybingai ir at­sakingai, siekti re­zul­tato, tačiau...

Vadyba
2018.09.29
Ieškote personalo vadybininko? Užduokite kandidatui 10 klausimų

Įprastai klausimus priimant į darbą užduoda personalo specialistai, tačiau kartais ir jie patys yra...

Vadyba
2018.09.29
TOP20 didžiausių darbdavių algos: dosniausių trejetuke – ligoninė

Lietuvos bendrovių rugpjūčio mėnesio atlyginimų duomenys rodo, kad tarp didžiausių šalies darbdavių,...

Vadyba
2018.09.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau