Prekės ženklus mėgsta, dirbti nenori

Publikuota: 2015-11-07
Laura Duksaitė-Iškauskienė, „Master Class Lietuvos“ vadovė, sako, kad tiems darbdaviams, kurių prekių ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Laura Duksaitė-Iškauskienė, „Master Class Lietuvos“ vadovė, sako, kad tiems darbdaviams, kurių prekių ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Lietuvoje takoskyra tarp mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių yra milžiniška, o praktika rodo – įmonės prekių ženklo komunikacija yra dalis darbdavio įvaizdžio strategijos. Prekių ženklas gali būti patrauklus darbuotojams pritraukti ir, atvirkščiai, – gali veikti atstumiančiai.

Naujausias Baltijos šalyse atliktas „DDB Brand Capital 2015 m.“ prekių ženklų tyrimas rodo, kad mėgstamiausias prekės ženklas Lietuvoje ketvirtus metus iš eilės yra „Google“, o iš lietuviškų – „Maxima“. Labiausiai šiemet lojalių vartotojų būrį padidino „Vilkyškių“ ir „Lietuvos draudimas“. „Verslo žinių“ ir darbo skelbimų portalo cv.lt pavasarį organizuotų „Geidžiamiausio darbdavio“ rinkimų finalininkų sąrašas gerokai skiriasi nuo Lietuvos gyventojų nurodomų mėgstamiausių prekių ženklų. Šiemet geidžiamiausiu darbdaviu didžiųjų įmonių kategorijoje tapo IT bendrovė „Intermedix“, o tarp vidutinių ir mažų įmonių – IT bendrovė „Baltic Amadeus“.

Tai liudija, kad nurodydami mėgstamiausius prekių ženklus žmonės nesieja jų su vieta, kurioje norėtų dirbti, o taip yra todėl, kad prekės ženklą vertina plačiąją prasme, o darbovietę – siaurąja, t. y. pagal konkrečią savo veiklos sritį. Vadinasi, Lietuvoje dar nėra įmonės, kurios atstovaujamas prekės ženklas būtų toks stiprus, kad pritrauktų talentų.

Vertina viską

Laura Duksaitė-Iškaukienė, personalo paieškos ir atrankos bendrovės „Master Class Lietuva“ vadovė, sako, kad rinkdami geidžiamiausius darbdavius ir mėgstamiausius prekių ženklus Lietuvos gyventojai vadovaujasi asmenine arba artimų žmonių patirtimi.

„Geidžiamiausi darbdaviai renkami konkrečioje nišinėje srityje, mėgstamiausi prekių ženklai – iš plačiai visuomenei žinomų sričių“, — sako p. Duksaitė- Iškauskienė.

Pašnekovės teigimu, nepaisant skirtingų mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių, vykdant darbuotojų atranką jaučiamas tiesioginis ryšys tarp to, kiek rinkoje yra patrauklus darbdavys ir kiek yra žinomas bei teigiamai vertinamas jo atstovaujamas prekės ženklas.

Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyresnysis partneris, sako, kad stiprų prekės ženklą turinti bendrovė įsirėžia į žmonių atmintį ir savaime laikoma gera darboviete.

„Galvojama paprastai, jeigu bendrovė yra žinoma ir sėkmingai dirba, ji tai greičiausiai pasiekė turėdama gerų darbuotojų ir drauge sėkmingai dirbanti bendrovė turės lėšų darbuotojams skatinti, geriems atlyginimams mokėti “, — teigia p. Gečas.

Virginijos Mikutienės, bendrovės „Lietuvos draudimas“ personalo vadovės, teigimu, prekės ženklo stiprumas yra vienas iš faktorių, lemiančių darbuotojų apsisprendimą, tačiau kandidatai kur kas dažniau nurodo tai, kad darbdavys yra gerai vertinamas rinkoje.

Reikia susieti

Atrankų ir komunikacijos specialistai taip pat pabrėžia, kad neretai kandidatai nesieja konkretaus sėkmingo prekės ženklo su konkrečia įmone, nes skiriasi pavadinimai, o tai rodo, kad įmonės neišnaudoja savo prekės ženklo sėkmės geriems specialistams pritraukti.

„Patrauklaus darbdavio įvaizdis šiandien Lietuvos įmonėms yra kaip niekada svarbus, norint pritraukti ir išlaikyti gerus specialistus. Įmonės privalo nepamiršti, kad savo prekės ženklo sėkmės komunikavimas ne tik padeda parduoti ir atsirinkti gerus partnerius, bet ir pritraukti gerų darbuotojų“, — pažymi p. Gečas.

Pasak p. Duksaitės-Išskauskienės, tiems darbdaviams, kurių prekės ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų.

„Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau žmonių susidomi galimybe ten dirbti“, — sako ji.

Vis dėlto Lietuvos įmonės dar neišnaudoja prekės ženklo sėkmės ir patrauklaus darbdavio įvaizdžio sinergijos.

„Į prekės ženklo komunikaciją labai dažnai dar neįtraukiama įmonės, kaip patrauklaus darbdavio, komunikacijos. Rinkodaros ir personalo skyriai retai dirba kartu. Vis labiau stiprėjant konkurencijai darbo rinkoje ši sinergija turės atsirasti“, — pažymi p. Duksaitė-Iškauskienė.

Jos vertinimu, rinkodaros ir personalo paieškos sinergiją talentams pritraukti Lietuvoje sėkmingai išnaudoja IT sektorius, kenčiantis nuo darbuotojų stygiaus.

„Tai, kad Lietuvoje tarp geidžiamiausių darbdavių dominuoja IT bendrovės, rodo, kad jos turi labai aiškią darbdavio įvaizdžio strategiją ir ją siekia su prekės ženklo komunikacija. Kandidatai atpažįsta prekės ženklą ir jį tiesiogiai sieja su patrauklia darbo vieta“, — sako ji.

Gali ir atstumti

Stiprų prekės ženklą atstovaujančioms įmonėms vis dėlto nebūtinai pavyksta pritraukti gerų specialistų į visas siūlomas pozicijas.

„Pavyzdžiui, energinių gėrimų įmonės darbo pasiūlymas rinkodaros srityje visada susilauks didelio rinkodaros specialistų dėmesio dėl įdomaus darbo pobūdžio, o aukštas moralines nuostatas turintis geras pardavimų specialistas kažin ar kandidatuos. Ne visada plačiai žinomas prekės ženklas gali pritraukti nišinių specialistų, pvz., programuotojų ar logistikos vadybininkų, nes jiems dirbti savo srityje yra kur kas įdomiau“, — sako p. Duksaitė-Išskauskienė.

Yra ir dar viena kategorija specialistų, kurie yra apsibrėžę savo karjeros ribas ir aiškiai žino, kur nenorėtų dirbti, pvz., tabako, alkoholio pramonėje ar azartinių lošimų srityje.

„Įvairių profesijų žmonės skirtingai vertina prekės ženklus ir jiems atstovaujančius darbdavius. Todėl darbdavys turi rūpintis savęs, kaip organizacijos, pristatymu įvairioms darbuotojų kategorijoms“, — sako pašnekovė.

Darbdavių klaidas pritraukiant gerų specialistų lemia trys pagrindiniai dalykai – strategija, investicijos ir požiūris.

„Dažniausia bendrovių klaida formuojant darbdavio įvaizdį yra ilgalaikės strategijos nebuvimas. Nekryptingai ir nepastoviai formuojamos žinutės apie darbdavį rinkoje nesukuria vertės. Antra, darbdavio įvaizdžiui, kaip įmonės prekės ženklo rinkodarai, formuoti reikalingos investicijos. Darbdavio įvaizdžio formavimo užduotis dažnai atlieka darbuotojai, kurių pagrindinės funkcijos yra kitos. Ir, trečia, požiūris. Lietuvos darbo rinkoje darbdavio įvaizdžio formavimo sričiai dėmesys pradėjo augti po krizės. Požiūris, kad darbdavio įvaizdžio formavimas yra būtinas bet kokioje ekonominėje aplinkoje, lemia tai, jog esant kritinei situacijai bendrovei yra lengviau, nes ji turi tvirtą lojalių specialistų pagrindą“, – vardija Karolis Blaževičius, personalo paieškos ir atrankos bendrovės „Indigroup“ vadovas.

Nelengva siekiamybė

Šiemet geidžiamiausio darbdavio titulą pelniusi IT bendrovė „Baltic Amadeus“ aukštą savo prekės ženklo vertinimą eksporto rinkose išskiria kaip pranašumą pritraukiant darbuotojų Lietuvoje ir kuriant patrauklaus darbdavio įvaizdį, tačiau susiduriama ir su kliūtimis.

„Kaip vieną iš prekių ženklo kliūčių, pritraukiant darbuotojų, įvardinčiau vis dar klaidingą visuomenės požiūrį į lietuviško kapitalo įmones, kurios iš tikro savo patirtimi, modernumu ir investicijomis į personalą lenkia nemažai užsienio kapitalo bendrovių. Be to, būdami viena iš ilgiausiai veikiančių IT bendrovių rinkoje, pastebime, kad mūsų prekių ženklas nesiejamas su dabartine įmonės veikla ir teikiamomis programavimo paslaugomis“, — sako Darius Dužinskas, „Baltic Amadeus“ rinkodaros vadovas.

Pasak jo, norint prekės ženklą susieti su patrauklia darbo vieta reikia nemenkai paplušėti komunikuojant su tiksline potencialių darbuotojų grupe.

Prekės ženklas „Maxima“ yra mėgstamiausias Lietuvoje, tačiau net ir bendrovės atstovai pripažįsta, kad tapti patraukliu darbdaviu nepavyksta dėl tam tikrų stereotipų.

„Dažnai darbas „Maximoje“ suvokiamas tik kaip darbas žemiausiose grandyse. Tačiau vien įmonės administracijoje dirba daugiau nei 500 darbuotojų. Sėkmingą tokios didelės įmonės veiklą užtikrina įvairių specialybių darbuotojai – rinkodaros ir pirkimų vadybininkai, finansininkai, komunikacijos, informacinių technologijų, logistikos specialistai ir daugybė kitų. Taip turime daugybę pavyzdžių, kai mūsų darbuotojai padarė karjerą nuo žemiausios grandies iki vadovaujančių pozicijų ar tęsia tarptautinę karjerą kitose „Maxima“ įmonių grupės įmonėse“, — pasakoja Renata Saulytė, „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė. Jos teigimu, „Maxima“ darbuotojų vidutinė darbo trukmė beveik 6 metai ir šis rodiklis nuosekliai gerėja per pastaruosius 5 metus.

Pasak p. Saulytės, bendrovė „Maxima“, kaip didžiausias darbdavys Lietuvoje, nesiekia palankaus įvaizdžio, o yra pasirinkusi rūpestingo darbdavio strategiją.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 28 d.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nedarbas Lietuvoje paaugo iki 12,1%, didėjo ir darbo jėgos paklausa 2

Registruotas nedarbas birželio mėnesį Lietuvoje siekė 12,1% ir buvo 2,1% didesnis nei gegužę, rodo Užimtumo...

Vadyba
2020.07.13
Pandemija įsisuko į spintas: darbuotojai kostiumus keičia į džinsus Premium

Griežtas kostiumas ar klasikinis kostiumėlis buvo neatsiejama biuro darbuotojų uniformos dalis. Išaugus...

Vadyba
2020.07.13
Kasrytiniai susirinkimai: kaip laiką ryjančią juodąją skylę paversti efektyviu bendravimu Premium 1

Trumpi darbų planavimo susirinkimai ar kartotiniai vadovų pokalbiai su darbuotojais akis į akį yra...

Vadyba
2020.07.13
Diegti lygias galimybes apsimoka: įmonių patirtis Premium

Darbo skelbimuose tarp esminių kandidatų pranašumų nurodomas gebėjimas mąstyti neįprastai, matyti bendrą...

Vadyba
2020.07.13
„Adidas“ personalo vadovę iš posto išvertė nekorektiški žodžiai Premium 4

Karen Parkin, sportinės aprangos gamintojo „Adidas“ personalo vadovė, pasitraukė iš pareigų, sulaukusi...

Vadyba
2020.07.11
Atviro tipo biurų eros pabaiga: madų vaikymasis negarantuoja efektyvumo Premium 1

Originalaus interjero, stilingi biurai tapo madingos ir šiuolaikiškos bendrovės požymiu. Atviro tipo biurai...

Vadyba
2020.07.10
„Luminor“ banko stebėtojų taryba turi naują narę

Prie „Luminor“ banko stebėtojų tarybos prisijungė Maria Elena Cappello. Šias pareigas ji eiti pradėjo liepos...

Vadyba
2020.07.09
Kaip vadovui pelnyti darbuotojų pasitikėjimą Premium

Jeigu tarp vadovo ir darbuotojų atsivėrusi nepasitikėjimo bedugnė, naivu būtų tikėtis, kad įmonė efektyviai...

Vadyba
2020.07.07
„Sodra“: mažėja atleistųjų, bet bedarbių vis dar daug

„Sodros“ duomenimis, birželį nedarbo išmokų suma buvo beveik 70% didesnė negu tuo pačiu laikotarpiu prieš...

Vadyba
2020.07.07
„European Merchant Bank“ turi naują vadovę 4

Monika Rimkūnaitė – Bložė pradeda eiti UAB „European Merchant Bank“ Administracijos vadovės bei Valdybos...

Vadyba
2020.07.07
„Geidžiamiausias darbdavys 2020“: geriausiųjų 20-tukas 3

„Verslo žinios“ skelbia bendroves, kurios pateko į reitingo „Geidžiamiausias darbdavys 2020“ finalinį...

Vadyba
2020.07.07
4 lyderystės strategijos, kurios veikia pokyčių metu Premium

Organizacijų kultūros ekspertai sako, kad pokyčių metu ir krizių laikotarpiais vadovams pravartu atsisakyti...

Vadyba
2020.07.05
Darbo pokalbius iš biurų kelia į barus ir kavines Premium

Darbo pokalbiai sukelia stresą, todėl net ir geriausiems specialistams pirmojo susitikimo metu su darbdaviu...

Vadyba
2020.07.05
„Air France-KLM“ atleis daugiau kaip 7.500 darbuotojų 2

„Air France-KLM“, antros pagal dydį Europos oro linijos, dėl naujojo koronaviruso sukeltos krizės planuoja...

Atleidžiamas Kelių direkcijos vadovas V. Andrejevas 19

Susisiekimo ministerija informuoja, kad „siekiant sklandaus ir efektyvaus Lietuvos automobilių kelių...

Vadyba
2020.07.03
„Eurovaistinė internete“ turi naują rinkodaros vadovę

Įmonių grupei „Euroapotheca“ priklausanti bendrovė „Azeta“, valdanti elektroninę parduotuvę Lietuvoje...

Vadyba
2020.07.03
Finansiškai į praeitį teleportuoti darbuotojai – puikus grobis galvų medžiotojams Premium

Koronaviruso pandemija pakoregavo įmonių biudžetus ir lėšas, skiriamas darbuotojų atlyginimams. Konsultacijų...

Vadyba
2020.07.03
Vyriausybė leido atvykti per 40-čiai užsieniečių atlikti būtinus darbus

Vyriausybė trečiadienį leido į Lietuvą atvykti per 40-čiai užsieniečių iš koronaviruso paveiktų šalių atlikti...

Vadyba
2020.07.01
„Agrochema“ turi naują generalinį direktorių 1

Mindaugas Liaukonis paskirtas trąšų prekybos ir agroverslo grupės „Agrochema“ generaliniu direktoriumi. Buvęs...

Vadyba
2020.07.01
Keičiasi „PZU Baltic“ Finansų direktorius 2

Nuo liepos 1-osios keičiasi PZU Grupės Baltijos šalių Finansų direktorius, atsakingas už „Lietuvos draudimo“,...

Vadyba
2020.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus