Prekės ženklus mėgsta, dirbti nenori

Publikuota: 2015-11-07
Laura Duksaitė-Iškauskienė, „Master Class Lietuvos“ vadovė, sako, kad tiems darbdaviams, kurių prekių ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Laura Duksaitė-Iškauskienė, „Master Class Lietuvos“ vadovė, sako, kad tiems darbdaviams, kurių prekių ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Lietuvoje takoskyra tarp mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių yra milžiniška, o praktika rodo – įmonės prekių ženklo komunikacija yra dalis darbdavio įvaizdžio strategijos. Prekių ženklas gali būti patrauklus darbuotojams pritraukti ir, atvirkščiai, – gali veikti atstumiančiai.

Naujausias Baltijos šalyse atliktas „DDB Brand Capital 2015 m.“ prekių ženklų tyrimas rodo, kad mėgstamiausias prekės ženklas Lietuvoje ketvirtus metus iš eilės yra „Google“, o iš lietuviškų – „Maxima“. Labiausiai šiemet lojalių vartotojų būrį padidino „Vilkyškių“ ir „Lietuvos draudimas“. „Verslo žinių“ ir darbo skelbimų portalo cv.lt pavasarį organizuotų „Geidžiamiausio darbdavio“ rinkimų finalininkų sąrašas gerokai skiriasi nuo Lietuvos gyventojų nurodomų mėgstamiausių prekių ženklų. Šiemet geidžiamiausiu darbdaviu didžiųjų įmonių kategorijoje tapo IT bendrovė „Intermedix“, o tarp vidutinių ir mažų įmonių – IT bendrovė „Baltic Amadeus“.

Tai liudija, kad nurodydami mėgstamiausius prekių ženklus žmonės nesieja jų su vieta, kurioje norėtų dirbti, o taip yra todėl, kad prekės ženklą vertina plačiąją prasme, o darbovietę – siaurąja, t. y. pagal konkrečią savo veiklos sritį. Vadinasi, Lietuvoje dar nėra įmonės, kurios atstovaujamas prekės ženklas būtų toks stiprus, kad pritrauktų talentų.

Vertina viską

Laura Duksaitė-Iškaukienė, personalo paieškos ir atrankos bendrovės „Master Class Lietuva“ vadovė, sako, kad rinkdami geidžiamiausius darbdavius ir mėgstamiausius prekių ženklus Lietuvos gyventojai vadovaujasi asmenine arba artimų žmonių patirtimi.

„Geidžiamiausi darbdaviai renkami konkrečioje nišinėje srityje, mėgstamiausi prekių ženklai – iš plačiai visuomenei žinomų sričių“, — sako p. Duksaitė- Iškauskienė.

Pašnekovės teigimu, nepaisant skirtingų mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių, vykdant darbuotojų atranką jaučiamas tiesioginis ryšys tarp to, kiek rinkoje yra patrauklus darbdavys ir kiek yra žinomas bei teigiamai vertinamas jo atstovaujamas prekės ženklas.

Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyresnysis partneris, sako, kad stiprų prekės ženklą turinti bendrovė įsirėžia į žmonių atmintį ir savaime laikoma gera darboviete.

„Galvojama paprastai, jeigu bendrovė yra žinoma ir sėkmingai dirba, ji tai greičiausiai pasiekė turėdama gerų darbuotojų ir drauge sėkmingai dirbanti bendrovė turės lėšų darbuotojams skatinti, geriems atlyginimams mokėti “, — teigia p. Gečas.

Virginijos Mikutienės, bendrovės „Lietuvos draudimas“ personalo vadovės, teigimu, prekės ženklo stiprumas yra vienas iš faktorių, lemiančių darbuotojų apsisprendimą, tačiau kandidatai kur kas dažniau nurodo tai, kad darbdavys yra gerai vertinamas rinkoje.

Reikia susieti

Atrankų ir komunikacijos specialistai taip pat pabrėžia, kad neretai kandidatai nesieja konkretaus sėkmingo prekės ženklo su konkrečia įmone, nes skiriasi pavadinimai, o tai rodo, kad įmonės neišnaudoja savo prekės ženklo sėkmės geriems specialistams pritraukti.

„Patrauklaus darbdavio įvaizdis šiandien Lietuvos įmonėms yra kaip niekada svarbus, norint pritraukti ir išlaikyti gerus specialistus. Įmonės privalo nepamiršti, kad savo prekės ženklo sėkmės komunikavimas ne tik padeda parduoti ir atsirinkti gerus partnerius, bet ir pritraukti gerų darbuotojų“, — pažymi p. Gečas.

Pasak p. Duksaitės-Išskauskienės, tiems darbdaviams, kurių prekės ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų.

„Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau žmonių susidomi galimybe ten dirbti“, — sako ji.

Vis dėlto Lietuvos įmonės dar neišnaudoja prekės ženklo sėkmės ir patrauklaus darbdavio įvaizdžio sinergijos.

„Į prekės ženklo komunikaciją labai dažnai dar neįtraukiama įmonės, kaip patrauklaus darbdavio, komunikacijos. Rinkodaros ir personalo skyriai retai dirba kartu. Vis labiau stiprėjant konkurencijai darbo rinkoje ši sinergija turės atsirasti“, — pažymi p. Duksaitė-Iškauskienė.

Jos vertinimu, rinkodaros ir personalo paieškos sinergiją talentams pritraukti Lietuvoje sėkmingai išnaudoja IT sektorius, kenčiantis nuo darbuotojų stygiaus.

„Tai, kad Lietuvoje tarp geidžiamiausių darbdavių dominuoja IT bendrovės, rodo, kad jos turi labai aiškią darbdavio įvaizdžio strategiją ir ją siekia su prekės ženklo komunikacija. Kandidatai atpažįsta prekės ženklą ir jį tiesiogiai sieja su patrauklia darbo vieta“, — sako ji.

Gali ir atstumti

Stiprų prekės ženklą atstovaujančioms įmonėms vis dėlto nebūtinai pavyksta pritraukti gerų specialistų į visas siūlomas pozicijas.

„Pavyzdžiui, energinių gėrimų įmonės darbo pasiūlymas rinkodaros srityje visada susilauks didelio rinkodaros specialistų dėmesio dėl įdomaus darbo pobūdžio, o aukštas moralines nuostatas turintis geras pardavimų specialistas kažin ar kandidatuos. Ne visada plačiai žinomas prekės ženklas gali pritraukti nišinių specialistų, pvz., programuotojų ar logistikos vadybininkų, nes jiems dirbti savo srityje yra kur kas įdomiau“, — sako p. Duksaitė-Išskauskienė.

Yra ir dar viena kategorija specialistų, kurie yra apsibrėžę savo karjeros ribas ir aiškiai žino, kur nenorėtų dirbti, pvz., tabako, alkoholio pramonėje ar azartinių lošimų srityje.

„Įvairių profesijų žmonės skirtingai vertina prekės ženklus ir jiems atstovaujančius darbdavius. Todėl darbdavys turi rūpintis savęs, kaip organizacijos, pristatymu įvairioms darbuotojų kategorijoms“, — sako pašnekovė.

Darbdavių klaidas pritraukiant gerų specialistų lemia trys pagrindiniai dalykai – strategija, investicijos ir požiūris.

„Dažniausia bendrovių klaida formuojant darbdavio įvaizdį yra ilgalaikės strategijos nebuvimas. Nekryptingai ir nepastoviai formuojamos žinutės apie darbdavį rinkoje nesukuria vertės. Antra, darbdavio įvaizdžiui, kaip įmonės prekės ženklo rinkodarai, formuoti reikalingos investicijos. Darbdavio įvaizdžio formavimo užduotis dažnai atlieka darbuotojai, kurių pagrindinės funkcijos yra kitos. Ir, trečia, požiūris. Lietuvos darbo rinkoje darbdavio įvaizdžio formavimo sričiai dėmesys pradėjo augti po krizės. Požiūris, kad darbdavio įvaizdžio formavimas yra būtinas bet kokioje ekonominėje aplinkoje, lemia tai, jog esant kritinei situacijai bendrovei yra lengviau, nes ji turi tvirtą lojalių specialistų pagrindą“, – vardija Karolis Blaževičius, personalo paieškos ir atrankos bendrovės „Indigroup“ vadovas.

Nelengva siekiamybė

Šiemet geidžiamiausio darbdavio titulą pelniusi IT bendrovė „Baltic Amadeus“ aukštą savo prekės ženklo vertinimą eksporto rinkose išskiria kaip pranašumą pritraukiant darbuotojų Lietuvoje ir kuriant patrauklaus darbdavio įvaizdį, tačiau susiduriama ir su kliūtimis.

„Kaip vieną iš prekių ženklo kliūčių, pritraukiant darbuotojų, įvardinčiau vis dar klaidingą visuomenės požiūrį į lietuviško kapitalo įmones, kurios iš tikro savo patirtimi, modernumu ir investicijomis į personalą lenkia nemažai užsienio kapitalo bendrovių. Be to, būdami viena iš ilgiausiai veikiančių IT bendrovių rinkoje, pastebime, kad mūsų prekių ženklas nesiejamas su dabartine įmonės veikla ir teikiamomis programavimo paslaugomis“, — sako Darius Dužinskas, „Baltic Amadeus“ rinkodaros vadovas.

Pasak jo, norint prekės ženklą susieti su patrauklia darbo vieta reikia nemenkai paplušėti komunikuojant su tiksline potencialių darbuotojų grupe.

Prekės ženklas „Maxima“ yra mėgstamiausias Lietuvoje, tačiau net ir bendrovės atstovai pripažįsta, kad tapti patraukliu darbdaviu nepavyksta dėl tam tikrų stereotipų.

„Dažnai darbas „Maximoje“ suvokiamas tik kaip darbas žemiausiose grandyse. Tačiau vien įmonės administracijoje dirba daugiau nei 500 darbuotojų. Sėkmingą tokios didelės įmonės veiklą užtikrina įvairių specialybių darbuotojai – rinkodaros ir pirkimų vadybininkai, finansininkai, komunikacijos, informacinių technologijų, logistikos specialistai ir daugybė kitų. Taip turime daugybę pavyzdžių, kai mūsų darbuotojai padarė karjerą nuo žemiausios grandies iki vadovaujančių pozicijų ar tęsia tarptautinę karjerą kitose „Maxima“ įmonių grupės įmonėse“, — pasakoja Renata Saulytė, „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė. Jos teigimu, „Maxima“ darbuotojų vidutinė darbo trukmė beveik 6 metai ir šis rodiklis nuosekliai gerėja per pastaruosius 5 metus.

Pasak p. Saulytės, bendrovė „Maxima“, kaip didžiausias darbdavys Lietuvoje, nesiekia palankaus įvaizdžio, o yra pasirinkusi rūpestingo darbdavio strategiją.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 28 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
06:00
Lietuvoje – 140.000 specialistų skylė, bet užsieniečių nesamdo Premium 27

Darbdaviai pernai ieškojo 214.000 aukštos kvalifikacijos specialistų – tris kartus daugiau, nei Lietuvoje...

Vadyba
2018.06.20
„Facebook“ darbo jėgos planuotojas: kaip žinoti, kokių žmonių reikės ateityje Premium

Planuodamos, kiek ir kokių darbuotojų reikės, bendrovės vis dar dažnai remiasi savo nuojauta ir nuomone, o ne...

Vadyba
2018.06.19
Seime sunkiai judama link valstybės tarnybos reformos 1

Seimas iš esmės sutinka reformuoti valstybės tarnybą, tačiau kiek švelniau, nei pasiūlė Vyriausybė. Dalis...

Verslo aplinka
2018.06.19
„Netflix“ personalo valdymo revoliucija: 4 drąsūs sprendimai 7

JAV interneto televizijos milžinė „Netflix“ dažnai vadinama viena pažangiausių bendrovių personalo valdymo...

Vadyba
2018.06.19
Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Pagal darbo kaštų brangimą, Lietuva – 4-ta ES 4

Šių metų pirmą ketvirtį valandiniai darbo kaštai Lietuvoje per metus paaugo 9%  – tai ketvirtas didžiausias...

Vadyba
2018.06.15
„Geidžiamiausias darbdavys 2018“ reitingas: 1.500 įmonių sąrašas 2

Praėjusią savaitę paaiškėjus rinkimų „Geidžiamiausias darbdavys 2018“ nugalėtojams, „Verslo žinios“...

Vadyba
2018.06.15
Seime perkratoma valstybės tarnybos reforma

Vyriausybės pasiūlytas valstybės tarnybos pertvarkos projektas Seime keičiamas iš esmės – siūloma palikti...

Verslo aplinka
2018.06.14
Kodėl darbuotojai nekenčia personalo valdymo ir kaip tai pakeisti Premium

Šiais laikais iš personalo vadovų tikimasi didesnio indėlio į verslo gerovę, tačiau darbuotojai vis dar...

Vadyba
2018.06.13
Septyni VŽ išrinkti Metų CEO – apie lyderystę, komandą ir vadovavimo stilių 2

Jeigu pradedantis verslininkas karjeros pradžioje žinotų, kokiomis aplinkybėmis ir iš kokių savybių gimsta...

Vadyba
2018.06.12
Registruotas nedarbo lygis vėl paaugo 9

Šių metų birželio pradžioje, palyginus su laikotarpiu prieš metus, registruotų bedarbių skaičius išaugo...

Vadyba
2018.06.12
Kiekvienam darbdaviui – po darbo biržą 13

Iš pradžių palyginkime kelis skaičius: 2007 m. Lietuvoje nedarbo lygis buvo 4,3%, 2018 m. pradžioje nedarbo...

Verslo aplinka
2018.06.11
Parduotuvių tinklų atlyginimai iš arti 28

Lietuvos maisto parduotuvių tinklai – vieni didžiausių darbdavių šalyje. Tai vienas, tai kitas tinklas vis...

Vadyba
2018.06.09
Lietuvos darbuotojai – vieni laimingiausių Europoje 26

Lietuviai patenka tarp laimingiausių Europos ir Afrikos darbuotojų. Laimingųjų penketuke rikiuojasi Vengrija,...

Vadyba
2018.06.07
Trūkstant darbuotojų „Maxima“ plečia motyvacinę sistemą Premium 20

Šių metų pradžioje prekybos tinklas „Maxima“ patobulino parduotuvių darbuotojų motyvacinę sistemą, o nuo...

Vadyba
2018.06.07
Kaip motyvuoti darbuotoją: padidinti algą - gerai, bet nebūtinai to nori Premium 8

Šiais laikais vien atlyginimu darbuotojo nesužavėsi, nes specialistai visur gali uždirbti daugmaž tiek pat,...

Vadyba
2018.06.06
Besitraukiantis „Starbucks“ vadovas H. Schultzas užminė mįslių

Po 36 vadovavimo metų milijardierius Howardas Schultzas paskelbė pasitraukiantis iš JAV kavinių tinklo...

Verslo aplinka
2018.06.06
Lietuvių įmonės patirtis: keturias dienas dirbame, vieną ne (beveik) Premium 2

Paaukoti vieną dieną kolektyvo tiesioginio darbo – gali būti sunkus sprendimas. Tačiau statybinių medžiagų...

Vadyba
2018.06.06

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau