Prekės ženklus mėgsta, dirbti nenori

Publikuota: 2015-11-07
Laura Duksaitė-Iškauskienė, „Master Class Lietuvos“ vadovė, sako, kad tiems darbdaviams, kurių prekių ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Laura Duksaitė-Iškauskienė, „Master Class Lietuvos“ vadovė, sako, kad tiems darbdaviams, kurių prekių ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Lietuvoje takoskyra tarp mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių yra milžiniška, o praktika rodo – įmonės prekių ženklo komunikacija yra dalis darbdavio įvaizdžio strategijos. Prekių ženklas gali būti patrauklus darbuotojams pritraukti ir, atvirkščiai, – gali veikti atstumiančiai.

Naujausias Baltijos šalyse atliktas „DDB Brand Capital 2015 m.“ prekių ženklų tyrimas rodo, kad mėgstamiausias prekės ženklas Lietuvoje ketvirtus metus iš eilės yra „Google“, o iš lietuviškų – „Maxima“. Labiausiai šiemet lojalių vartotojų būrį padidino „Vilkyškių“ ir „Lietuvos draudimas“. „Verslo žinių“ ir darbo skelbimų portalo cv.lt pavasarį organizuotų „Geidžiamiausio darbdavio“ rinkimų finalininkų sąrašas gerokai skiriasi nuo Lietuvos gyventojų nurodomų mėgstamiausių prekių ženklų. Šiemet geidžiamiausiu darbdaviu didžiųjų įmonių kategorijoje tapo IT bendrovė „Intermedix“, o tarp vidutinių ir mažų įmonių – IT bendrovė „Baltic Amadeus“.

Tai liudija, kad nurodydami mėgstamiausius prekių ženklus žmonės nesieja jų su vieta, kurioje norėtų dirbti, o taip yra todėl, kad prekės ženklą vertina plačiąją prasme, o darbovietę – siaurąja, t. y. pagal konkrečią savo veiklos sritį. Vadinasi, Lietuvoje dar nėra įmonės, kurios atstovaujamas prekės ženklas būtų toks stiprus, kad pritrauktų talentų.

Vertina viską

Laura Duksaitė-Iškaukienė, personalo paieškos ir atrankos bendrovės „Master Class Lietuva“ vadovė, sako, kad rinkdami geidžiamiausius darbdavius ir mėgstamiausius prekių ženklus Lietuvos gyventojai vadovaujasi asmenine arba artimų žmonių patirtimi.

„Geidžiamiausi darbdaviai renkami konkrečioje nišinėje srityje, mėgstamiausi prekių ženklai – iš plačiai visuomenei žinomų sričių“, — sako p. Duksaitė- Iškauskienė.

Pašnekovės teigimu, nepaisant skirtingų mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių, vykdant darbuotojų atranką jaučiamas tiesioginis ryšys tarp to, kiek rinkoje yra patrauklus darbdavys ir kiek yra žinomas bei teigiamai vertinamas jo atstovaujamas prekės ženklas.

Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyresnysis partneris, sako, kad stiprų prekės ženklą turinti bendrovė įsirėžia į žmonių atmintį ir savaime laikoma gera darboviete.

„Galvojama paprastai, jeigu bendrovė yra žinoma ir sėkmingai dirba, ji tai greičiausiai pasiekė turėdama gerų darbuotojų ir drauge sėkmingai dirbanti bendrovė turės lėšų darbuotojams skatinti, geriems atlyginimams mokėti “, — teigia p. Gečas.

Virginijos Mikutienės, bendrovės „Lietuvos draudimas“ personalo vadovės, teigimu, prekės ženklo stiprumas yra vienas iš faktorių, lemiančių darbuotojų apsisprendimą, tačiau kandidatai kur kas dažniau nurodo tai, kad darbdavys yra gerai vertinamas rinkoje.

Reikia susieti

Atrankų ir komunikacijos specialistai taip pat pabrėžia, kad neretai kandidatai nesieja konkretaus sėkmingo prekės ženklo su konkrečia įmone, nes skiriasi pavadinimai, o tai rodo, kad įmonės neišnaudoja savo prekės ženklo sėkmės geriems specialistams pritraukti.

„Patrauklaus darbdavio įvaizdis šiandien Lietuvos įmonėms yra kaip niekada svarbus, norint pritraukti ir išlaikyti gerus specialistus. Įmonės privalo nepamiršti, kad savo prekės ženklo sėkmės komunikavimas ne tik padeda parduoti ir atsirinkti gerus partnerius, bet ir pritraukti gerų darbuotojų“, — pažymi p. Gečas.

Pasak p. Duksaitės-Išskauskienės, tiems darbdaviams, kurių prekės ženklą kandidatai sieja su konkrečia įmone, visada lengviau pritraukti gerų specialistų.

„Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau žmonių susidomi galimybe ten dirbti“, — sako ji.

Vis dėlto Lietuvos įmonės dar neišnaudoja prekės ženklo sėkmės ir patrauklaus darbdavio įvaizdžio sinergijos.

„Į prekės ženklo komunikaciją labai dažnai dar neįtraukiama įmonės, kaip patrauklaus darbdavio, komunikacijos. Rinkodaros ir personalo skyriai retai dirba kartu. Vis labiau stiprėjant konkurencijai darbo rinkoje ši sinergija turės atsirasti“, — pažymi p. Duksaitė-Iškauskienė.

Jos vertinimu, rinkodaros ir personalo paieškos sinergiją talentams pritraukti Lietuvoje sėkmingai išnaudoja IT sektorius, kenčiantis nuo darbuotojų stygiaus.

„Tai, kad Lietuvoje tarp geidžiamiausių darbdavių dominuoja IT bendrovės, rodo, kad jos turi labai aiškią darbdavio įvaizdžio strategiją ir ją siekia su prekės ženklo komunikacija. Kandidatai atpažįsta prekės ženklą ir jį tiesiogiai sieja su patrauklia darbo vieta“, — sako ji.

Gali ir atstumti

Stiprų prekės ženklą atstovaujančioms įmonėms vis dėlto nebūtinai pavyksta pritraukti gerų specialistų į visas siūlomas pozicijas.

„Pavyzdžiui, energinių gėrimų įmonės darbo pasiūlymas rinkodaros srityje visada susilauks didelio rinkodaros specialistų dėmesio dėl įdomaus darbo pobūdžio, o aukštas moralines nuostatas turintis geras pardavimų specialistas kažin ar kandidatuos. Ne visada plačiai žinomas prekės ženklas gali pritraukti nišinių specialistų, pvz., programuotojų ar logistikos vadybininkų, nes jiems dirbti savo srityje yra kur kas įdomiau“, — sako p. Duksaitė-Išskauskienė.

Yra ir dar viena kategorija specialistų, kurie yra apsibrėžę savo karjeros ribas ir aiškiai žino, kur nenorėtų dirbti, pvz., tabako, alkoholio pramonėje ar azartinių lošimų srityje.

„Įvairių profesijų žmonės skirtingai vertina prekės ženklus ir jiems atstovaujančius darbdavius. Todėl darbdavys turi rūpintis savęs, kaip organizacijos, pristatymu įvairioms darbuotojų kategorijoms“, — sako pašnekovė.

Darbdavių klaidas pritraukiant gerų specialistų lemia trys pagrindiniai dalykai – strategija, investicijos ir požiūris.

„Dažniausia bendrovių klaida formuojant darbdavio įvaizdį yra ilgalaikės strategijos nebuvimas. Nekryptingai ir nepastoviai formuojamos žinutės apie darbdavį rinkoje nesukuria vertės. Antra, darbdavio įvaizdžiui, kaip įmonės prekės ženklo rinkodarai, formuoti reikalingos investicijos. Darbdavio įvaizdžio formavimo užduotis dažnai atlieka darbuotojai, kurių pagrindinės funkcijos yra kitos. Ir, trečia, požiūris. Lietuvos darbo rinkoje darbdavio įvaizdžio formavimo sričiai dėmesys pradėjo augti po krizės. Požiūris, kad darbdavio įvaizdžio formavimas yra būtinas bet kokioje ekonominėje aplinkoje, lemia tai, jog esant kritinei situacijai bendrovei yra lengviau, nes ji turi tvirtą lojalių specialistų pagrindą“, – vardija Karolis Blaževičius, personalo paieškos ir atrankos bendrovės „Indigroup“ vadovas.

Nelengva siekiamybė

Šiemet geidžiamiausio darbdavio titulą pelniusi IT bendrovė „Baltic Amadeus“ aukštą savo prekės ženklo vertinimą eksporto rinkose išskiria kaip pranašumą pritraukiant darbuotojų Lietuvoje ir kuriant patrauklaus darbdavio įvaizdį, tačiau susiduriama ir su kliūtimis.

„Kaip vieną iš prekių ženklo kliūčių, pritraukiant darbuotojų, įvardinčiau vis dar klaidingą visuomenės požiūrį į lietuviško kapitalo įmones, kurios iš tikro savo patirtimi, modernumu ir investicijomis į personalą lenkia nemažai užsienio kapitalo bendrovių. Be to, būdami viena iš ilgiausiai veikiančių IT bendrovių rinkoje, pastebime, kad mūsų prekių ženklas nesiejamas su dabartine įmonės veikla ir teikiamomis programavimo paslaugomis“, — sako Darius Dužinskas, „Baltic Amadeus“ rinkodaros vadovas.

Pasak jo, norint prekės ženklą susieti su patrauklia darbo vieta reikia nemenkai paplušėti komunikuojant su tiksline potencialių darbuotojų grupe.

Prekės ženklas „Maxima“ yra mėgstamiausias Lietuvoje, tačiau net ir bendrovės atstovai pripažįsta, kad tapti patraukliu darbdaviu nepavyksta dėl tam tikrų stereotipų.

„Dažnai darbas „Maximoje“ suvokiamas tik kaip darbas žemiausiose grandyse. Tačiau vien įmonės administracijoje dirba daugiau nei 500 darbuotojų. Sėkmingą tokios didelės įmonės veiklą užtikrina įvairių specialybių darbuotojai – rinkodaros ir pirkimų vadybininkai, finansininkai, komunikacijos, informacinių technologijų, logistikos specialistai ir daugybė kitų. Taip turime daugybę pavyzdžių, kai mūsų darbuotojai padarė karjerą nuo žemiausios grandies iki vadovaujančių pozicijų ar tęsia tarptautinę karjerą kitose „Maxima“ įmonių grupės įmonėse“, — pasakoja Renata Saulytė, „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė. Jos teigimu, „Maxima“ darbuotojų vidutinė darbo trukmė beveik 6 metai ir šis rodiklis nuosekliai gerėja per pastaruosius 5 metus.

Pasak p. Saulytės, bendrovė „Maxima“, kaip didžiausias darbdavys Lietuvoje, nesiekia palankaus įvaizdžio, o yra pasirinkusi rūpestingo darbdavio strategiją.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 28 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
4 mąstymo klaidos, gadinančios darbuotojų atranką 2

Darbuotojų atranka – vienas svarbiausių šių dienų darbdavių galvos skausmų. Tačiau žmonių išankstiniai...

Vadyba
2019.02.16
„Teslos“ darbuotojai labiausiai nerimauja dėl savo darbo vietų 4

Labiausiai netekti darbo baiminasi bendrovės „Tesla“ darbuotojai. Tokie rezultatai paaiškėjo, apklausus...

Vadyba
2019.02.15
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Švietimo ministras: nesame kokie nors beviltiški „lūzeriai“ Premium 14

Naujasis švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius nori keisti sistemą, pagal kurią skatinama...

Vadyba
2019.02.13
4 įspėjamieji darbo skelbimų ženklai 9

Ieškantieji naujos darbo pozicijos karštoje rinkoje gali pasiklysti tarp skelbimų gausos. Pelus nuo grūdų...

Vadyba
2019.02.12
Lietuvoje dauguma mokslininkų – moterys 9

Vasario 11-oji – tarptautinė mergaičių ir moterų moksle diena. Ir nors pasaulinė statistika rodo, kad mokslo...

Technologijos
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Tapti vaiduokliais kandidatai išmoko iš darbdavių  Premium 13

Įkaitusioje darbo rinkoje dažnėja atvejų, kai dirbti priimti kandidatai dingsta apie tai nepranešę bendrovei.

Vadyba
2019.02.11
Kaip ugdyti motyvaciją ir pasiekti trokštamų tikslų Premium 7

Norint padidinti efektyvumą, tiesiog būtina turėti motyvuotą komandą. Atliktas tyrimas išskyrė vieną...

Vadyba
2019.02.10
Pernai darbe žuvo vienu žmogumi mažiau

Pernai dėl nelaimingų atsitikimų darbe mirė 36 žmonės – vienu asmeniu mažiau nei 2017-aisiais.

Vadyba
2019.02.08
Nedarbo lygis pernai krito į 10 metų neregėtas žemumas 22

2018 m. nedarbo lygis sudarė 6,2% – paskutinį kartą žemesnis nedarbo rodiklis buvo užfiksuotas tik...

Vadyba
2019.02.08
Darbuotojai ES turės daugiau teisių

Europos Parlamento (EP) derybininkai ir ES ministrai sutarė dėl naujų teisių dirbantiesiems pagal kintamą...

Vadyba
2019.02.08
„Altechna“ turi naują vadovą 1

Lazerinių technologijų ir jų komponentų UAB „Altechna“ vairą vasario pradžioje perėmė ilgametis kompanijos...

Technologijos
2019.02.08
„Revolut“ Lietuvoje įdarbins 70 darbuotojų, ieško nuolatinio biuro 13

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų startuolis „Revolut“, gavęs lietuvišką bankinę licenciją,...

Rinkos
2019.02.07
Kaip bendrovei atsikratyti ją skandinančių įpročių Premium 6

Įmonės sėkmę ar nesėkmę lemia turimi įpročiai, kuriuos į organizaciją atsineša akcininkai ir vadovai. Įpročių...

Vadyba
2019.02.06
Derybos dėl algos: kaip nepermokėti darbuotojui Premium 5

Įtempta padėtis šalies darbo rinkoje vis smarkiau spaudžia darbdavius į kampą, o darbuotojams suteikia galių...

Vadyba
2019.02.06
Suomijos „Supermetrics“ kuria plėtros biurą Vilniuje  6

2013 m. Helsinkyje (Suomijoje) įkurta skaitmeninės rinkodaros technologijų bendrovė „Supermetrics“, kurios...

Technologijos
2019.02.05
„Atea“ grupėje – vadovų pokyčiai Premium 1

Mindaugas Pranskevičius, ilgametis UAB „Baltnetos komunikacijos“ generalinis direktorius, paliko įmonę. Jį...

Technologijos
2019.02.05
Įmonės rado modernų būdą kovoti su gripu Premium 3

Nors masinis sirgimas peršalimo ligomis kartojasi kasmet ir tampa įprastas kaip sniegas žiemą, verslas brėžia...

Vadyba
2019.02.04
„Luminor“ Lietuvoje atleis 420 žmonių 44

Metų pradžioje įgyvendinęs susijungimą Baltijos šalyse, „Luminor“ diegia naują veiklos modelį ir planuoja...

Vadyba
2019.02.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau