Pirmosios darbo dienos „Intermedix Lietuvoje“

Publikuota: 2015-06-26
Atnaujinta 2015-10-07 16:31
Karolis Kailiūnas, UAB „Intermedix Lietuva“ vyriausiasis naudotojo patirties specialistas. Algimanto Barzdžiaus (VŽ) nuotr.
Karolis Kailiūnas, UAB „Intermedix Lietuva“ vyriausiasis naudotojo patirties specialistas. Algimanto Barzdžiaus (VŽ) nuotr.
 

Lemtingas Karolio Kailiūno pokalbis dėl darbo neseniai Kaune įsikūrusiame JAV sveikatos apsaugos technologijų paslaugų centre „Intermedix Lietuva“ vyko tamsų žiemos penktadienio vakarą, amerikiečiams – ankstyvą rytą. Pokalbio per „Skype“ metu buvo pateikta praktinė užduotis, kurią kandidatas atsisakė atlikti, bet vis tiek buvo priimtas į darbą.

„Paprastai penktadienio vakarai leidžiami kitaip, todėl tai buvo vienas egzotiškiausių atrankos epizodų. Apskritai, tai buvo avantiūra“, – apie savo naujo darbo paieškas kaip apie nuotykį pasakoja UAB „Intermedix Lietuva“ naujokas.

Šiemet „Verslo žinių“ ir darbo skelbimų portalo CV.LT „Geidžiamiausio darbdavio“ rinkimuose bendrovė „Intermedix Lietuva“ iškovojo šį titulą didelių įmonių kategorijoje. Pristatome atrankos į šią įmonę ir darbo joje specifiką per naujoko prizmę.

Sumedžiotas per „LinkedIn“

„Ankstesnėje darbovietėje dirbau septynerius metus. Jau buvo atėjęs laikas, kai keitėsi mėnesių, klientų, projektų pavadinimai, bet iš esmės viskas vyko pernelyg vienodai. Norėjau kažką keisti, todėl kuris laikas atidžiau peržiūrinėjau užklausas, ateinančias per verslo socialinį tinklą „LinkedIn“, – pradžią prisimena Karolis.

Jis neslepia, kad per šį socialinį tinklą susilaukia išties nemažai pasiūlymų, o dažniausiai juos teikia užsienyje veikiančios kompanijos ir kviečia atvykti dirbti į jų šalį.

„Aš neturiu labai didelių planų kažkur išvykti, todėl iki tol ignoravęs kitus pasiūlymus, šiuo susidomėjau, nes tai buvo JAV kompanija, siūlanti darbą Kaune. Suintrigavo. Daug informacijos apie šią bendrovę neturėjau, nes ji nėra linkusi plačiai apie save komunikuoti viešumoje“, – sako jis.

Prieš kelis mėnesius bendrovė „Intermedix“ Lietuvoje pradėjo dairytis naudotojo patirties specialisto, kurių apskritai nėra didelė pasiūla. Iki tol šias funkcijas Lietuvoje nuotoliniu būdu atliko žmogus, dirbantis JAV.

Karolio patirtis buvo kaip tik tai, ko reikėjo nuo 2014 m. spalio Kaune įsikūrusiai iki tol per šimtą naujų darbo vietų sukūrusiai JAV sveikatos apsaugos technologijų milžinei.

Išsilavinimas pagrindinės partijos negrojo

Karolis skaičiuoja, kad nuo pasiūlymo gavimo iki atėjimo dirbti į įmonę pradėjo apie 2–3 savaitės. Per šį laiką įvyko trys atrankos etapai, kuriuos neturintis konkretaus išsilavinimo, bet darbdaviui labai reikiamą ilgametę patirtį, kaunietis praėjo be pralaimėjimo.

„Pagal išsilavinimą esu marketingistas, baigiau KTU marketingo vadybą, bet visą karjeros laiką dirbu su informacinėmis technologijomis, skaitmeninių produktų ir paslaugų kūrimu. Tai turi bendrų sąlyčio taškų, bet tuo pačiu ir nėra visiškai pagal išsilavinimą“, – sako „Intermedix Lietuvos“ vyresnysis naudotojo patirties specialistas.

Per savo apie dešimties metų darbo karjerą Karolis dirbo dviejose pozicijose – verslo poreikių analitiko, o paskutinius 5-6 metus – naudotojo patirties srityje.

„Kai pasakau savo profesiją dažniausiai visiems akyse iškyla klaustukai. Tai nėra labai iškomunikuoja pozicija. Naudotojo patirties specialistai yra atsakingi už naujų produktų kūrimą arba esamų tobulinimą, jie tai daro apjungdami verslo poreikių analizę, naudotojų poreikių analizę ir komunikuodami su tuos produktus kuriančiomis komandomis“, – trumpai pristato Karolis.Jis neslepia, kad tai, ką daro dabar, yra išmokęs savarankiškai – iš literatūros, seminarų konferencijos ir darbinės patirties.

„IT srities savitumas yra toks, kad joje išsilavinimas negroja pagrindinės partijos. Daugiau lemia žmogaus žingeidumas ir jo turimi įgūdžiai, kuriuos jis yra įgijęs nebūtinai universitete“, – teigia pašnekovas, kurio asmeninė patirtis tai ir įrodo.

Įtikino, kodėl nespręs užduoties

Po pirmojo pokalbio dėl darbo, kurio metu susitiko su bendrovės personalo ir technologijų padalinio vadovais ir daugiausiai kalbėjo apie organizacinius dalykus, Karolis buvo pasiųstas amerikiečių teismui ir pokalbiui apie specialybės dalykus.

„Pagrindiniai mano kriterijai buvo – organizacijos mastas ir atliekamos veiklos prasmingumas. Pirmo pokalbio metu susipažinau su organizacine kultūra, kuri pasirodė labai aiški ir efektyvi, norint suvaldyti tokio dydžio kompaniją. Kai esamoje darbovietėje viskas buvo kaip ir gerai, darbo pasiūlymas kiek kitokioje organizacinėje aplinkoje tikrai viliojo“, – sako jis.

Po keleto dienos Karolis buvo pakviestas į antrą pokalbį, tačiau einant į jį nereikėjo išeiti iš namų – tereikėjo sutartu laiku, 20 val. vakare, prisijungti per „Skype“. Amerikoje tuo metu buvo ankstyvas rytas ir pokalbis truko apie valandą, jos metu Karolis bendravo su keturiais žmonėmis bei gavo praktinę užduotį.

„Daug kalbėjome apie darbo specifiką, apie skirtingus požiūrius į tas pačias užduotis ir pan. Buvo skirta praktinė užduotis, bet aš atsisakiau ją atlikti ir matyt pakankamai įtikinamai motyvavau, kodėl aš jos nedarysiu. Tiesiog pasakiau, kad tokios užduotys atliekamos gavus ir turint tam tikrą informaciją, o jeigu toks informacijos nėra, gali tik imituoti sprendimą. Konkrečiai užduočiai atlikti paprastai reiktų savaitės laiko. Yra toks pasakymas, kad be duomenų esi dar vienas žmogus su nuomone. Aš manau, kad tokio mano požiūrio laikymasis pokalbio dėl darbo metu buvo teisingas ir darbdaviui patiko“, – svarsto Karolis.

Karoliui buvo pateikta praktinė užduotis, kaip optimizuoti sudėtingą paieškos sistemą, kurios pagalba reikia surasti konkretų naudotoją.

„Pokalbio metu pasitikėjau savimi ir tuo, ką sakau, todėl nė kiek nesijaudinau. Intriga buvo pradėjusi kilti, kai po antrojo pokalbio kurį laiką stojo tyla, bet po maždaug savaitės sulaukiau skambučio ir buvau pakviestas į dar vieną pokalbį, kuris buvo panašus į pirmąjį, bet konkretesnis. Jo metu buvo pristatyti darbo tvarkos dalykai, aprangos kodo reikalavimai ir kt. Tam tikros nerašytos taisyklės yra kiekvienoje organizacijoje, tik vienose apie tai komunikuojame, kituose ne. Labiau išreikšta ir suformuota organizacinė kultūra yra patrauklu, kai tu esi susidūręs su įmonėmis, kuriose tai yra menkai išvystyta, arba dar tik formuojasi“, – sako Karolis.

Pirmos darbo dienos

„Įspūdis nevienareikšmiškas. Daug žmonių, su kuriais esi ir bendrauji. Pirmosios dienos apkrautos buitiniais dalykais, įsikūrimu darbo vietoje. Po vienos dviejų dienų pradėjau pažindintis su produktais, žmonėmis, kurie apie tai gali papasakoti“, – prisimena Karolis.

Jis atkreipė dėmesį ir į tai, kad įmonėje dirba labai daug entuziastingų žmonių, o to entuziazmo atskleidimas, Karolio nuomone, labai priklauso nuo darbdavio.

„Po darbo vyksta labai daug įvairių veiklų, kurias inicijuoja ir organizuoja patys darbuotojai. Kolegos bando įtraukti vienas kitą į įvairias sporto ar kultūros veiklas, kuriose patys aktyviai dalyvauja. Tai parodo, kad organizacija nestabdo ir neslopina, o skatina žmones atsiskleisti ir daryti dalykus, kurie nėra tiesiogiai susiję su darbu. Tai gali būti vienas iš rodiklių, kad organizacinė kultūra sustyguota tinkamai“, – mano naujokas.

Vos pora mėnesių bendrovėje dirbantis Karolis kol kas nėra įsitraukęs į papildomas veiklas. „Kol kas labiau prioritetus keliu darbiniams dalykams, bet tikrai žadu įsitraukti“, – sako jis.

Naudotojo patirties specialisto darbo specifika išties plati ir įvairialypė, todėl naujoje darbovietėje Karolis dar yra tik pirmame etape to, ką apskritai veikia dirbantieji šį darbą.

„Darbo pobūdis susideda iš tokių segmentų: esamo produkto analizė, problemų identifikavimas, hipotezių paruošimas, kaip tas problemas spręsti, formulavimas užduočių ir patikrinimas, ar problema išsisprendė ar ne. Kadangi esu naujas žmogus, todėl šiuo metu dirbu ties produkto analize. Produktai yra dideli, sudėtingi“, – apie savo darbą pasakoja Karolis.

Kaune jis šį darbą atlieka vienas, per už Atlanto yra jo komanda, apie 10 žmonių, su kuria periodiškai komunikuoja vaizdo ir garso ryšio priemonėmis.

Bandomasis laikotarpis ne baubas

Karolis pažymi, kad vadovaujasi nuostata, jog per bandomąjį trijų mėnesių laikotarpį sprendžia ne tik darbdavys, bet ir darbuotojas. „Darbdavys ir darbuotojas – tai dvi pusės su skirtingais lūkesčius, kuriuos per šį laiką stengiamasi suderinti. Yra nusistovėjęs požiūris, kad bandomasis laikotarpis yra kažkoks siaubas, kurio metu darbdavys sprendžia, ar jam tinka, ar ne. Aš manau, kad ir darbuotojas žiūri, ar yra išpildomi jo lūkesčiai“, – dėsto jis.

Paklaustas apie karjeros galimybes ir vieną iš jų kaip išvykimą dirbti į JAV, Karolis iškart perklausia: „Ar visam laikui?“. Jis tvirtai nusprendęs nepalikti Lietuvos.

„Aš matau, kad kolegos reguliariai vyksta į komandiruotes į JAV, aš nieko prieš jas. O tai, kad mane pakviestų dirbti į JAV nuolatos, nenoriu ir nemanau, kad tai būtų tikslinga kompanijai. Manau, kad mano atsiradimas Kauno biure ir sietinas su tuo, kad kompanijai Lietuvoje šios pozicijos specialisto reikia būtent Lietuvoje“, – šypsosi Karolis.

„Intermedix Lietuva“ kaip darbovietę kitiems Karolis drąsiai rekomenduotų dėl dviejų dalykų. „Pakankamai didelės savirealizacijos galimybes ir didelės motyvacinės priemonės. Tai du pagrindiniai dalykai, kurių ieško žmonės IT sektoriuje, ir jie čia yra“, – apibendrina pašnekovas.

Šiuo metu įmonėje iš viso dirba 451 darbuotojų. Iki metų pabaigos planuojama turėti virš 500 darbuotojų.

Įmonė šiuo metu ieško programuotojų, mokėjimo operacijų specialistų, analitikų, komandų vadovų. Visos pozicijos yra naujiems skyriams arba komandų didinimui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nuotolinis darbas prideda darbuotojams laimės ir sveikatos

Galimybė dirbti lanksčiu grafiku bei nuotoliniu būdu ne tik pagerina darbuotojų sveikatą, bet ir suteikia...

Vadyba
08:26
Darbuotojų motyvacija stiprėja dėl 3 paprastų priežasčių Premium 3

Įmonės nuolat ieško būdų, kaip motyvuoti darbuotojus ir padidinti jų įsitraukimą. Pasirodo, kad genialu yra...

Vadyba
2019.02.22
„Danske Bank“ Lietuvoje šiemet samdys papildomai 600 žmonių  3

Kaip ir planuota, „Danske Bank“ Baltijos šalyse ketina per 12 mėn. nutraukti bankininkystės paslaugas, tačiau...

Vadyba
2019.02.22
Laisvų darbo vietų Lietuvoje sumažėjo 17% 3

2018 m. pabaigoje Lietuvoje buvo 16.000 laisvų darbo vietų – tai 17% mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš...

Vadyba
2019.02.22
„Devbridge“ žengia į atominės energetikos sektorių Premium

Programavimo paslaugų bendrovė „Devbridge“ baigė kurti antrą nuosavą produktą – atominių elektrinių...

Paslaugos
2019.02.21
„Facebook“ seka žmones, kurie kelia grėsmę jo darbuotojams 1

Socialinis tinklas „Facebook“ siekdamas apsaugoti savo darbuotojus taiko kontroversiškas priemones. Tinklas...

Vadyba
2019.02.21
4 tendencijos, keliančios problemų darbdaviams Premium 1

Keli stiprūs veiksniai sparčiai keičia mūsų darboviečių veidą. Darbdaviams tai suteikia ir naudos, ir...

Vadyba
2019.02.21
Atrankų specialistas žvalgas: surado darbuotojų greičiau ir daugiau Premium 4

Vienam dideliam bankui prireikus greitai užpildyti svarbias pozicijas, kilo naujoviška idėja – infiltruoti į...

Vadyba
2019.02.20
„Rivilės“ vairą perėmė investuotojai, buvę „Senukų“ darbuotojai Premium 4

Apskaitos ir verslo valdymo sistemas vystančios bendrovės „Rivilė“ akcininkas ir ilgametis vadovas Marius...

Paslaugos
2019.02.20
5 programėlės, padėsiančios efektyviau rengti susirinkimus

„Harvard Business Review“ duomenimis, vadovai 72% darbo laiko praleidžia įvairiuose susirinkimuose.

Vadyba
2019.02.19
10 nepopuliariausių priedų darbuotojams 12

Siekdamos kuo ilgiau pas save išlaikyti darbuotojus, bendrovės apipylė savo personalą įvairiomis papildomomis...

Vadyba
2019.02.18
4 mąstymo klaidos, gadinančios darbuotojų atranką 2

Darbuotojų atranka – vienas svarbiausių šių dienų darbdavių galvos skausmų. Tačiau žmonių išankstiniai...

Vadyba
2019.02.16
„Teslos“ darbuotojai labiausiai nerimauja dėl savo darbo vietų 4

Labiausiai netekti darbo baiminasi bendrovės „Tesla“ darbuotojai. Tokie rezultatai paaiškėjo, apklausus...

Vadyba
2019.02.15
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Švietimo ministras: nesame kokie nors beviltiški „lūzeriai“ Premium 14

Naujasis švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius nori keisti sistemą, pagal kurią skatinama...

Vadyba
2019.02.13
4 įspėjamieji darbo skelbimų ženklai 9

Ieškantieji naujos darbo pozicijos karštoje rinkoje gali pasiklysti tarp skelbimų gausos. Pelus nuo grūdų...

Vadyba
2019.02.12
Lietuvoje dauguma mokslininkų – moterys 9

Vasario 11-oji – tarptautinė mergaičių ir moterų moksle diena. Ir nors pasaulinė statistika rodo, kad mokslo...

Technologijos
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Tapti vaiduokliais kandidatai išmoko iš darbdavių  Premium 13

Įkaitusioje darbo rinkoje dažnėja atvejų, kai dirbti priimti kandidatai dingsta apie tai nepranešę bendrovei.

Vadyba
2019.02.11
Kaip ugdyti motyvaciją ir pasiekti trokštamų tikslų Premium 7

Norint padidinti efektyvumą, tiesiog būtina turėti motyvuotą komandą. Atliktas tyrimas išskyrė vieną...

Vadyba
2019.02.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau