4 inovatyviausių bendrovių sėkmės faktoriai

Publikuota: 2015-12-03
Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Inovatyviausias pasaulio bendroves vienija 4 bruožai, rodo konsultacijų bendrovės „Boston Consulting Group“ (BCG) atliktas tyrimas. Tyrėjai ne tik aiškina, kaip šie bruožai lemia inovatyvumą, bet ir pataria, kaip kitoms bendrovėms įsisavinti šiuos sėkmės faktorius.

Apklausus 1.500 pasaulio bendrovių vadovų paaiškėjo, kad inovatyviausios pasaulio įmonės didžiausią dėmesį skiria šiems dalykams: greičiui, procesų optimizavimui, technologinių inovacijų įsisavinimui bei gretimų rinkų išnaudojimui.

Greitis - svarbiausia

BCG tyrimai rodo, kad greitis kuriant inovacijas yra būtina savybė, ir jos svarba sparčiai auga. Kaip dažniausią kliūtį inovacijų grąžai gauti apklausti vadovai įvardina būtent ilgą produktų vystymo laiką.

42% greitų inovatorių yra stiprūs inovacijų srityse, o 27% jų geba sukurti radikalias, rinką keičiančias naujoves. Palyginimui, tarp lėtai inovacijas kuriančių bendrovių tik 10% yra įvardijamos kaip stiprios kūrėjos ir tik 1,5% sugeba sukurti radikalių naujovių.

Įmonės, kurių struktūra leidžia joms ir greitai inovuoti ir greitai pristatyti produktus rinkai, džiaugiasi keliais privalumais.

Pirma, jos gali greičiau reguoti į konkurentų veiksmus ar rinkos įvykius ir atitinkamai keisti savo produktus. Antra, greitis reikalauja procesų supaprastinimo, o tai leidžia sumažinti kaštus.

Trečia, greičiau į rinką paleistam produktui kyla mažesnė konkurencijos rizika, tad bendrovei tenka didesnė rinkos dalis. Galiausiai, greitai kurti ir rinkai pristatyti gebančios bendrovės gali sau leisti kurti madingus, trumpalaikius produktus ir iš jų pasipelnyti.

„Liekna“ MTEP veikla

Kitas tokių bendrovių bruožas – efektyvi mokslo, tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veikla. Ši veikla niekada nėra 100% naši, tačiau „liesus“ (angl. LEAN) procesus įdiegusios bendrovės yra žymiai sėkmingesnės už kitas, rodo tyrimas.

Nors atrodo, kad inovacijos reikalauja kūrybingumo, o šis – laisvės, surinkti duomenys rodo, kad yra priešingai. 74% stiprių inovatorių pabrėžė efektyvios vadybos svarbą – tai 2-3 kartus daugiau už silpnas inovatores.

Bendrovės turi suprasti, kad LEAN procesai MTEP veikloje nėra įgyvendinami pernakt, rašo BCG analitikai. Greičiausiai procesų optimizavimas užtruks kelerius metus. Tačiau bendrovės įvaldžiusios LEAN procesus geba pusmečiu anksčiau už konkurentus išvystyti aukštos kokybės produktus. O bendrovių produktyvumas MTEP veikloje išauga 15-20%, rodo tyrimas.

Inovacijos paremtos inovacijomis

Bendrovės nesukurs inovacijų, jeigu pačios nenaudos inovatyvių technologijų, teigia BCG tyrėjai. Anot jų, yra būtina kurti naujausiomis technologijomis paremtą platformą, kuri padėtų tobulinti gamybos procesus bei kurti pažangius produktus.

Pavyzdžiui, „General Electric“ įsisavino 3D spausdinimą, kuriuo bando naujas verslo sritis, tokias kaip lėktuvų variklių gamyba. Tuo tarpu viena didelė cemento gamintoja pasitelkė skaitmenines, mobilias bei GPS technologijas, kurios padėjo jai sumažinti savo laivų flotilę 35%, o laiku nepristatytų produktų skaičius sumažėjo 97%.

Norint pasiekti panašių sėkmės istorijų, BCG siūlo bendrovėms nuolat turėti biudžeto eilutę, kuri būtų skirta inovatyvių technologijų pritaikymui. Taip pat reikia skatinti darbuotojus patiems siekti inovatyvumo, pavyvzdžiui, organizuoti novatoriškiausio darbuotojo konkursą.

Galų gale, reikia diegti supratimą, kad klysti nėra blogai ir taip skatinti darbuotojus imtis rizikingų projektų. Galiausiai įmonės IT departamentą reiktų integruoti į visus kitus.

Gretimų rinkų išnaudojimas

Tiek senos inovatorės,tokios kaip 3M ar „General Electric“, tiek jaunesnės, pavyzdžiui, „Apple“ ar „Amazon“ nuolat stengiasi išbandyti savo jėgas gretimuose sektoriuose. Tai yra labai svarbu, nes rinkai bręstant augimo galimybės mažėja. O gretimos rinkos padeda bendrovėms nuolat palaikyti augimą.

Tiesa, didelėms įmonėms nelengva tai padaryti. Jos dažnai yra savo sėkmės aukos, nes bendrovės mechanizmas yra pritaikytas sėkmingai veikti pagrindinėje rinkoje.

Tačiau detaliau analizuodamos savo vartotojus bendrovės gali atskleisti dar nepatenkintus jų norus kitose srityse. Pastarieji – galimybė bendrovei rasti naują augimo šaltinį. Produkto kūrimas gretimai rinkai taip pat reikalauja atskiros komandos ir vadovybės. Kadangi pirmieji bandymai eiti į kitas rinkas gali būti nesėkmingas, atskira vadovybė turi užtikrinti, kad už nesėkmes nebus baudžiama ir užtikrinti, kad tai yra normalu.

Galiausiai, reikia užtikrinti, kad bendrovėje yra palaikoma naujų idėjų ir eksperimentavimo kultūra. Pavyzdžiui, „Google“ skatina darbuotojus 20% laiko skirti savo idėjų vystymui. Tuo tarpu 3M jau nuo seno leidžia savo darbuotojams 15% darbo laiko pašvęsti jų asmeniams projektams ir tam naudoti bendrovės išteklius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
ES finansavimo bangos stumdo aukštąjį mokslą Premium

Lietuvos universitetų tinklas, kaip žinoma, išgyvena ne pačius geriausius laikus: studentų mažėja,...

Technologijos
2018.06.21
Musko įmonė „Boring Co“ Čikagoje statys greitaeigę susisiekimo sistemą 7

Elono Musko „Boring Co“ buvo pasirinkta greitaeigės susisiekimo sistemos, sujungsiančios Čikagos centrinį...

Transportas
2018.06.14
„Siri“ ir HDTV išradėjas: neprašykite darbuotojų elgtis kūrybiškiau Premium 2

Curtiso Raymondo Carlsono vadovaujamos komandos sukūrė vėliau technologijų milžinės „Apple“ nupirktą...

Technologijos
2018.06.14
Elektrobusai Lietuvoje: perka, bet prioritetas tenka dyzeliui Premium 3

Lyderiaujant Kinijai, elektra varomi autobusai sparčiai plinta pasaulio didmiesčiuose. Lietuvą į pažangiu...

Transportas
2018.06.14
Išmaniojo trintuvo kūrėjai gavo naują investiciją Premium 1

Startuolis „Millo Appliances“, sukūręs ir užpatentavęs išmanų maisto ir gėrimų trintuvą, pritraukė 453.000...

Technologijos
2018.06.12
Verslo idėjoms stalčiuje ne vieta: kaip jas įgyvendinti Premium

Daugelis smukiųjų verslininkų mano, kad bendro darbo su mokslu gali siekti tik stambios įmonės. Ir klysta,...

Technologijos
2018.06.08
„Lietuvos energijos” įsteigtas fondas atliko pirmąsias investicijas 7

Rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovės „Contrarian Ventures“ Išmaniosios energetikos rizikos kapitalo...

Technologijos
2018.06.07
Pokalbis su Šikšniu: lietuviško mokslo nėra Premium 5

Mokslo pasaulyje valstybių sienos seniai ištrintos. Reikėtų su tuo galutinai susitaikyti ir konkuruoti...

Technologijos
2018.06.07
Prognozuojamas geresnis Lietuvos pasirengimas technologiniams pokyčiams

Lietuvos pasirengimas technologiniams pokyčiams turėtų būti geresnis nei 2013–2017 m. laikotarpiu. Tokią...

Technologijos
2018.06.06
Lietuviškas startuolis gavo 1,25 mln. USD investiciją 8

Sveikos gyvensenos bendrovė „OME Health“ pritraukė 1,25 mln. USD rizikos kapitalo investiciją.

Technologijos
2018.06.05
Seimas pradeda svarstyti Technologijų ir inovacijų įstatymą Premium

Technologijų ir inovacijų įstatymo projektas dar tik stumiasi kelią į Seimą, o dėl jo jau nesutaria...

Technologijos
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau