4 inovatyviausių bendrovių sėkmės faktoriai

Publikuota: 2015-12-03
Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Inovatyviausias pasaulio bendroves vienija 4 bruožai, rodo konsultacijų bendrovės „Boston Consulting Group“ (BCG) atliktas tyrimas. Tyrėjai ne tik aiškina, kaip šie bruožai lemia inovatyvumą, bet ir pataria, kaip kitoms bendrovėms įsisavinti šiuos sėkmės faktorius.

Apklausus 1.500 pasaulio bendrovių vadovų paaiškėjo, kad inovatyviausios pasaulio įmonės didžiausią dėmesį skiria šiems dalykams: greičiui, procesų optimizavimui, technologinių inovacijų įsisavinimui bei gretimų rinkų išnaudojimui.

Greitis - svarbiausia

BCG tyrimai rodo, kad greitis kuriant inovacijas yra būtina savybė, ir jos svarba sparčiai auga. Kaip dažniausią kliūtį inovacijų grąžai gauti apklausti vadovai įvardina būtent ilgą produktų vystymo laiką.

42% greitų inovatorių yra stiprūs inovacijų srityse, o 27% jų geba sukurti radikalias, rinką keičiančias naujoves. Palyginimui, tarp lėtai inovacijas kuriančių bendrovių tik 10% yra įvardijamos kaip stiprios kūrėjos ir tik 1,5% sugeba sukurti radikalių naujovių.

Įmonės, kurių struktūra leidžia joms ir greitai inovuoti ir greitai pristatyti produktus rinkai, džiaugiasi keliais privalumais.

Pirma, jos gali greičiau reguoti į konkurentų veiksmus ar rinkos įvykius ir atitinkamai keisti savo produktus. Antra, greitis reikalauja procesų supaprastinimo, o tai leidžia sumažinti kaštus.

Trečia, greičiau į rinką paleistam produktui kyla mažesnė konkurencijos rizika, tad bendrovei tenka didesnė rinkos dalis. Galiausiai, greitai kurti ir rinkai pristatyti gebančios bendrovės gali sau leisti kurti madingus, trumpalaikius produktus ir iš jų pasipelnyti.

„Liekna“ MTEP veikla

Kitas tokių bendrovių bruožas – efektyvi mokslo, tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veikla. Ši veikla niekada nėra 100% naši, tačiau „liesus“ (angl. LEAN) procesus įdiegusios bendrovės yra žymiai sėkmingesnės už kitas, rodo tyrimas.

Nors atrodo, kad inovacijos reikalauja kūrybingumo, o šis – laisvės, surinkti duomenys rodo, kad yra priešingai. 74% stiprių inovatorių pabrėžė efektyvios vadybos svarbą – tai 2-3 kartus daugiau už silpnas inovatores.

Bendrovės turi suprasti, kad LEAN procesai MTEP veikloje nėra įgyvendinami pernakt, rašo BCG analitikai. Greičiausiai procesų optimizavimas užtruks kelerius metus. Tačiau bendrovės įvaldžiusios LEAN procesus geba pusmečiu anksčiau už konkurentus išvystyti aukštos kokybės produktus. O bendrovių produktyvumas MTEP veikloje išauga 15-20%, rodo tyrimas.

Inovacijos paremtos inovacijomis

Bendrovės nesukurs inovacijų, jeigu pačios nenaudos inovatyvių technologijų, teigia BCG tyrėjai. Anot jų, yra būtina kurti naujausiomis technologijomis paremtą platformą, kuri padėtų tobulinti gamybos procesus bei kurti pažangius produktus.

Pavyzdžiui, „General Electric“ įsisavino 3D spausdinimą, kuriuo bando naujas verslo sritis, tokias kaip lėktuvų variklių gamyba. Tuo tarpu viena didelė cemento gamintoja pasitelkė skaitmenines, mobilias bei GPS technologijas, kurios padėjo jai sumažinti savo laivų flotilę 35%, o laiku nepristatytų produktų skaičius sumažėjo 97%.

Norint pasiekti panašių sėkmės istorijų, BCG siūlo bendrovėms nuolat turėti biudžeto eilutę, kuri būtų skirta inovatyvių technologijų pritaikymui. Taip pat reikia skatinti darbuotojus patiems siekti inovatyvumo, pavyvzdžiui, organizuoti novatoriškiausio darbuotojo konkursą.

Galų gale, reikia diegti supratimą, kad klysti nėra blogai ir taip skatinti darbuotojus imtis rizikingų projektų. Galiausiai įmonės IT departamentą reiktų integruoti į visus kitus.

Gretimų rinkų išnaudojimas

Tiek senos inovatorės,tokios kaip 3M ar „General Electric“, tiek jaunesnės, pavyzdžiui, „Apple“ ar „Amazon“ nuolat stengiasi išbandyti savo jėgas gretimuose sektoriuose. Tai yra labai svarbu, nes rinkai bręstant augimo galimybės mažėja. O gretimos rinkos padeda bendrovėms nuolat palaikyti augimą.

Tiesa, didelėms įmonėms nelengva tai padaryti. Jos dažnai yra savo sėkmės aukos, nes bendrovės mechanizmas yra pritaikytas sėkmingai veikti pagrindinėje rinkoje.

Tačiau detaliau analizuodamos savo vartotojus bendrovės gali atskleisti dar nepatenkintus jų norus kitose srityse. Pastarieji – galimybė bendrovei rasti naują augimo šaltinį. Produkto kūrimas gretimai rinkai taip pat reikalauja atskiros komandos ir vadovybės. Kadangi pirmieji bandymai eiti į kitas rinkas gali būti nesėkmingas, atskira vadovybė turi užtikrinti, kad už nesėkmes nebus baudžiama ir užtikrinti, kad tai yra normalu.

Galiausiai, reikia užtikrinti, kad bendrovėje yra palaikoma naujų idėjų ir eksperimentavimo kultūra. Pavyzdžiui, „Google“ skatina darbuotojus 20% laiko skirti savo idėjų vystymui. Tuo tarpu 3M jau nuo seno leidžia savo darbuotojams 15% darbo laiko pašvęsti jų asmeniams projektams ir tam naudoti bendrovės išteklius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbtas Lietuvos universitetų ir mokyklų reitingas 3

Žurnalo „Reitingai“ skelbiamuose dalykiniuose universitetų ir kolegijų vertinimų pirmauja Vilniaus...

Mokslas
2018.12.05
Brangiausios – Vilniaus ir Šiaulių universitetų jungtuvės 1

Iš 123 mln. Eur, numatytų aukštųjų mokyklų tinklui optimizuoti, daugiausia lėšų bus skirta Vilniaus ir...

Verslo aplinka
2018.12.03
NASA zondas „Insight“ sėkmingai nusileido Marse 5

Pirmadienį NASA zondas „Insight“ po pusmečio kelionės sėkmingai nusileido Marse ir iš ten atsiuntė nuotrauką.

Mokslas
2018.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau