Dizainą įvaldžiusios bendrovės – pelningesnės ir inovatyvesnės

Publikuota: 2015-09-28
Atnaujinta 2015-09-28 20:59
Robinas Edmanas, Švedijos industrinio dizaino fondo vadovas. Gretos Jankaitytės (VŽ) nuotr.
Robinas Edmanas, Švedijos industrinio dizaino fondo vadovas. Gretos Jankaitytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Dizainą, kaip strategiją inovacijoms kurti, pasirinkusios įmonės uždirba dvigubai daugiau pelno, yra penkis kartus inovatyvesnės bei eksportuoja daugiau, teigia Robinas Edmanas, Švedijos industrinio dizaino fondo vadovas. Jis pateikia kertinius gero dizaino principus.

Remiantis Danijos dizaino centro sudarytomis „Dizaino kopėčiomis“, yra dizaino atžvilgiu yra keturios bendrovių stadijos, aiškino p. Edmanas Vilniuje vykusioje konferencijoje „Dizainas inovatyvaus verslo pradžiai“.

Pirma stadija – bendrovė visiškai nekreipia dėmesio į dizainą ir jos siūlomus sprendimus. Antra pakopa – bendrovė dizainą naudoja tik kaip stiliaus, apipavidalinimo, gražinimo priemonę.

Trečias laiptelis – dizainas naudojamas gan dažnai verslo procesų problemoms spręsti, tačiau dizaino potencialas pilnai neišnaudojamas.

„Tik kai įmonė pasiekia patį aukščiausią lygį, ji pradeda naudoti dizainą kaip strategiją, kuri kuria inovacijas, - sako p. Edmanas. – Yra įvairių bendrovių taip darančių, nuo statybos įmonių iki bankų.“

Dizaino specialistas teigia, kad ant ketvirto laiptelio užlipusios bendrovės pasižymi stipresniais prekių ženklais,daugiau eksportuoja, yra penkis kartus inovatyvesnės, o jų pelnas – daugiau nei 50% didesnis.

„Įmonės nuolat tyrinėja skaičius, tačiau labai mažai įmonių išsamiai tiria dizainą. Bendrovės nežiūri, kaip dizainas gali padidinti jų potencialą, – sako p. Edmanas. – Duomenys iš įvairių šalių rodo, kad jeigu naudosite dizainą, jūsų organizacija bus sėkmingesnė.“

Didesni klientų srautai

Kaip dizainą įsisavinusios įmonės pavyzdį p. Edmanas pateikia draudimo bendrovę „Oscar Insurance“ iš JAV. Bendrovė prieš pasirašydama sutartis su klientais, prašydavo jų užpildyti 12 puslapių klausimų.

Dizaineriai bendrovei pasiūlė to atsisakyti ir pateikti vieno puslapio anketą, patalpintą bendrovės tinklalapyje. Įmonės draudikai ir buhalteriai išsigando, kad taip bendrovė nesugebės tinkamai įvertinti rizikos ir praras pelno.

Tačiau, anot p. Edmano, galų gale paaiškėjo, kad nuostoliai buvo nežymūs, o juos su kaupu atsvėrė padidėjęs klientų srautas.

„Leidžiant dizainui visą organizaciją ir veiklą orientuoti į klientą ir žmogų, kuriama pridėtinė vertė, kuri vienareikšmiškai pritraukia klientų“, - sako p. Edmanas.

Privalomi dizaino bruožai

Sėkmingą dizainą, anot p. Edmano, lemia trys principai: funkcionalumas, emocionalumas bei socialumas.

Funkcionalumas reiškia, kad dizaino produktas tiesiog turi gerai veikti. Pavyzdžiui, galvos šalmas – apsaugoti nuo sužalojimų. Tačiau taip pat produktas turi suteikti teigiamą emociją – vartotojui turi būti malonu jį naudoti.

Galų gale, dizaino produktas turi būti socialiai priimtinas. „Tarkime, jūsų telefonas yra politinės partijos, kuriai niekas nenori priklausyti, vaizdinis simbolis. Ar jūs atvirai naudotumėte šį telefoną? Ne, jūs eitumėte kur nors paslapčia į kampą ir ten skambintumėte. Todėl, kad nenorite, kad kas nors telefoną pamatytų“, – teigia p. Edmanas.

Visi trys principai privalo būti integruoti į kuriamą produktą ar paslaugą.

„Negalima atimti vieno bruožo, – sako p. Edmanas. – Įsivaizduokite, telefonas puikiai veikia, visiems jis patinka, tačiau aš nekenčiu juo naudotis, nes visiškai nesuprantu, kaip tai daryti.“

Kaip dizainą kurti pigiau

Tradiciškai bandoma produkto ar paslaugos ekonominę vertė padidinti pridedant papildomų funkcijų. Tačiau, p. Edmano nuomone, žymiai lengviau pelno maržas kelti pridedant daugiau emocionalumo ir socialumo, o ne funkcionalumo.

„Produktas turi būti praktiškas ir logiškas. Žmogus turi aiškiai suprasti, kam jis reikalingas, - aiškina p. Edmanas. – Yra sunku gauti ekonominės naudos vien iš funkcionalumo, bet yra labai lengva sukurti papildomos vertės iš daugiau reikšmingumo.“

Dėl to, anot p. Edmano, kuriamas produktas ar paslauga turi atrasti balansą tarp produkto funkcijų bei jo socialinės ir emocinės reikšmės. 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į profesines mokyklas priimta daugiau stojančiųjų

Šiemet į profesinio ugdymo mokyklas per pagrindinį priėmimą priimta daugiau stojančiųjų nei pernai – šiemet...

Mokslas
2018.08.14
Darželinukams ir moksleiviams nuo rugsėjo stiklinė pieno bus privaloma 28

Nuo rugsėjo darželių ir mokyklų valgiaraščiai vaikams turės keistis.

Mokslas
2018.08.13
Į kunigų seminarijas priimta mažiau naujokų 2

Šiemet į Vilniaus, Kauno ir Telšių kunigų seminarijas priimta 11 jaunuolių.

Mokslas
2018.08.12
Rugsėjo 1–oji nukeliama 2

Kadangi šiemet Mokslo ir žinių diena – Rugsėjo 1-oji – bus šeštadienį, tai mokslo metų ir ugdymo proceso...

Mokslas
2018.08.07
Klaipėdoje ketinama auginti krevetes

Artimiausioje ateityje restoranuose, o gal ir prekybos centruose gali atsirasti Lietuvoje užaugintų vienų...

Agroverslas
2018.08.03
Pokyčių bankuose daug, Europa inicijavo dar didesnius 5

Inovacijos didiesiems bankams buvo svarbios visuomet, tačiau pastaraisiais metais mūsų šalyje prasidėjo...

Finansai
2018.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau