„Google“ atstovas: šiandienos vartotojai - informuoti, išlepę ir nekantrūs

Publikuota: 2015-09-03
„Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
„Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
„Verslo žinios“

Dėl naujų technologijų plėtros šiandieninius vartotojus vis sunkiau patenkinti bei nustebinti, o jų kantrybė sparčiai senka, teigia Regimantas Urbanas, „Google“ Baltijos šalims rinkodaros vadybininkas.

Pagrindinė vartotojų įpročius keičianti naujovė – sparčiai augantis tiek pačių žmonių, tiek įvairių daiktų prijungimas prie interneto.

„Prognozuojama, kad 2020 m. pasaulyje bus apie 50 mlrd. įrenginių, kurie turės prisijungimą prie interneto, - pasakojo p. Urbanas Vilniuje vykstančiame forume „Innovation Drift“. - Nebėra tokio dalyko, kaip „aš einu į internetą, einu panaršysiu“. Buvimas internete tapo nuolatinis.”

Nuolatinis buvimas internete lemia, kad žmonės visą laiką praleidžia produktyviai.

„Nebeliko neproduktyvių minučių. Pastebėkite, kai žmonės įlipa į autobusą, susiranda savo vietą, iškart išsitraukia savo išmanųjį įrenginį ir panirsta ten. Nebėra minutės, kuri panaudojama veltui“, - teigia p. Urbanas.

Didžioji dauguma žmonių laiko savo telefonus per 1 metrą nuo savęs bei juos panaudoja per 100 kartų per dieną, sako jis.

Išmaniais tampa vis daugiau daiktų. Pavyzdžiui, išmanūs dantų šepetėliai informuoja, ar žmonės gerai išsivalo dantis. O išmanieji šunų antkakliai parodo, ar augintiniai pakankamai pasivaikščiojo.

„Įsivaizduokite, kiek kiekvienas iš šių išmanių įrenginių sukaupia informacijos apie mus“, - pastebi p. Urbanas.

Vartojimo pokyčiai

Šie technologiniai procesai paveikė vartojimo įpročius. „Vartotojas dabar nori visko dabar pat. Vartotojas nebenori laukti valandos ar penkių minučių. Vartotojas, kai jis renkasi prekę, nori žinoti, kokia tos prekės kaina kitose parduotuvėse, kaip tą prekę vertina jo draugai“, - teigia p. Urbanas.

Pavyzdžiui, „Amazon“ ruošiasi pradėti pristatyti prekes dronais, nes daugelis jų vartotojų neužsisako prekių būtent dėl to, kad jų netenkina per ilgas siuntinių pristatymo laikas.

„Kita tendencija – vartotojas dabar nori informacijos iki jos paprašant“, - sako p. Urbanas.

VŽ rašė, kad „Apple“ bei „Google“ tobulina programėles, kurios sugebėtų nuspėti į ateitį vartotojų poreikius bei juos patenkinti.

„Be to, žmones nori neriboto pasirinkimo. Interneto eroje niekas nenori girdeti, kad kokios nors prekės nėra. Taip pat vartotojai tapo išlepę. Mums vis sunkiau juos nustebinti“, - pasakoja p. Urbanas.

Kaip pavyzdį p. Urbanas pateikia bevielio interneto naudojimą lėktuvuose. Nors ši paslauga pradėta teikti tik prieš porą metų, po penkerių metų žmonės negalės suvokti, kad gali būti skrydžiai be bevielio interneto.

Verslas turi keistis

Paslaugų ir produktų kūrėjai yra priversti prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų įpročių. Ponas Urbanas aiškina, kad „Google“ vadovaujasi požiūriu, kad kiekviena vartotojo problema yra bendrovės problema.

„Pavyzdžiui, paieška internete. Jeigu žmogus nežino, kaip rašomas koks nors žodis - tai mūsų porblema. Jeigu jam surandamas nekokybiškas straipsnis apie jo paiešką, tai mūsų problema. Verslui reikia žiūrėti, kokie barjerai kyla vartotojui gaunant jūsų paslaugą.“

Taip pat šiais laikais tikisi, kad gaudami paslaugą, jie gaus personalizuotą paslaugą.

„Jeigu nueitume į lietuvišką naujienų portalą, visi matytume tą pačią pirmą naujieną, kuri redaktorių nuomone mums visiems aktualiausia. Tuo tapru, jeigu nueisime į „Amazon“, į „Pinterest“, į „Spotify“, kiekvienas iš tų puslapių, kiekvienam iš mūsų atrodys skirtingai. Nes tie puslapiai mokosi iš mūsų, jie žino, ką mes mėgstam“, - pasakoja p. Urbanas.

Rinkodaros specialistas pažymi, kad personalizacija žengia ir už skaitmeninio pasaulio ribų. Pavyzdžiui, automobilio „Mini Cooper“ pirkėjai gali pasirinkti iš 10 milijonų galimų automobilio komplektacijų.

Komplikuoti pardavimo kanalai

Iš vienos pusės, verslui vartotoją internetu pasiekti lengviau, iš kitos – internete labai daug platformų, kurios šį kelią apsunkina.

„Jeigu seniau mes galedavome nupirkti serialo „Santa Barbara“ metu reklamą, žinodavome, kad pasiekėme 30% Lietuvos auditorijos ir žmogus rytoj nusipirks tą prekę. Dabar reklama ateina įvairiausiais kanalais“, - sako rinkodaros specialistas.

Dėl to verslui reikia gerai suprasti kelią, kaip žmogus padaro sprendimą įsigyti tam tikrą prekę, ir to kelio kompleksiškumą.

Kita vertus, technologijų plėtvzinra leidžia verslui veikti globaliai. „Dažnai verslai gyvena geografinėm plotmėm. Lietuvos verslininkai dažnai eksportuoja į Latviją arba Lenkiją, bet nieks nepaglavoja, kad jų rinka galbūt yra Brazilija ar Filipinai.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
ES finansavimo bangos stumdo aukštąjį mokslą Premium

Lietuvos universitetų tinklas, kaip žinoma, išgyvena ne pačius geriausius laikus: studentų mažėja,...

Technologijos
2018.06.21
Musko įmonė „Boring Co“ Čikagoje statys greitaeigę susisiekimo sistemą 7

Elono Musko „Boring Co“ buvo pasirinkta greitaeigės susisiekimo sistemos, sujungsiančios Čikagos centrinį...

Transportas
2018.06.14
„Siri“ ir HDTV išradėjas: neprašykite darbuotojų elgtis kūrybiškiau Premium 2

Curtiso Raymondo Carlsono vadovaujamos komandos sukūrė vėliau technologijų milžinės „Apple“ nupirktą...

Technologijos
2018.06.14
Elektrobusai Lietuvoje: perka, bet prioritetas tenka dyzeliui Premium 3

Lyderiaujant Kinijai, elektra varomi autobusai sparčiai plinta pasaulio didmiesčiuose. Lietuvą į pažangiu...

Transportas
2018.06.14
Išmaniojo trintuvo kūrėjai gavo naują investiciją Premium 1

Startuolis „Millo Appliances“, sukūręs ir užpatentavęs išmanų maisto ir gėrimų trintuvą, pritraukė 453.000...

Technologijos
2018.06.12
Verslo idėjoms stalčiuje ne vieta: kaip jas įgyvendinti Premium

Daugelis smukiųjų verslininkų mano, kad bendro darbo su mokslu gali siekti tik stambios įmonės. Ir klysta,...

Technologijos
2018.06.08
„Lietuvos energijos” įsteigtas fondas atliko pirmąsias investicijas 7

Rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovės „Contrarian Ventures“ Išmaniosios energetikos rizikos kapitalo...

Technologijos
2018.06.07
Pokalbis su Šikšniu: lietuviško mokslo nėra Premium 5

Mokslo pasaulyje valstybių sienos seniai ištrintos. Reikėtų su tuo galutinai susitaikyti ir konkuruoti...

Technologijos
2018.06.07
Prognozuojamas geresnis Lietuvos pasirengimas technologiniams pokyčiams

Lietuvos pasirengimas technologiniams pokyčiams turėtų būti geresnis nei 2013–2017 m. laikotarpiu. Tokią...

Technologijos
2018.06.06
Lietuviškas startuolis gavo 1,25 mln. USD investiciją 8

Sveikos gyvensenos bendrovė „OME Health“ pritraukė 1,25 mln. USD rizikos kapitalo investiciją.

Technologijos
2018.06.05
Seimas pradeda svarstyti Technologijų ir inovacijų įstatymą Premium

Technologijų ir inovacijų įstatymo projektas dar tik stumiasi kelią į Seimą, o dėl jo jau nesutaria...

Technologijos
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau