Lietuvių rankose – saugiausi pasaulio bepiločiai orlaiviai

Publikuota: 2015-08-16
Atnaujinta 2016-12-20 15:54
Mindaugas Eglinskas, „Magma Solutions“ įkūrėjas, sako, kad „AirVision“ sistema – viena pirmųjų tokio tipo pasaulyje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mindaugas Eglinskas, „Magma Solutions“ įkūrėjas, sako, kad „AirVision“ sistema – viena pirmųjų tokio tipo pasaulyje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvių rankose – technologija, lei­džian­­ti kurti ypač saugius bepilo­čius orlai­vius, kuriems orientuotis ne­be­rei­kia GPS signalo. Tokių įren­ginių no­rėtų visi, pradedant karine pra­mo­­ne, baigiant krovinių pristatymo tarnybomis.

Išgirdę, kad lietuviai sukūrė technologiją, pavadintą „AirVision“, leidžiančią skraidyklėms be GPS signalo tiksliai orientuotis aplinkoje, sukruto investuotojai visame pasaulyje.

Visgi lietuviai rankomis sukirto su kol kas neįvardijama Lietuvos bendrove, o technologijos autorių UAB „Magma Solutions“ mintyse sukasi ir idėja, kad Vilnius galėtų tapti pirmuoju pasaulyje miestu, įteisinusiu bepiločių komercinių orlaivių skrydžius.

Trūksta saugumo

„Dabar populiaru, kad orlaivių skrydis yra autonominis, jam nebereikia žmogaus – tiesiog nurodomi tam tikri taškai, pro kuriuos orlaivis turi praskristi. Visas skrydis remiasi GPS signalu“, – aiškina Mindaugas Eglinskas, „Magma Solutions“ vadovas.

Pagrindinė problema – naudotis vien GPS signalu nėra saugu, mat orlaivis nieko nemato. Viena vertus, bepiločio orlaivio kelyje gali atsirasti kliūčių, kita vertus, GPS signalas mieste gali trūkčioti arba dingti, nusikaltėliai tokį signalą gali imituoti ir suklaidinti orlaivį.

Įdėjo „akis“

Lietuviai sumanė sistemą, kuri leidžia orlaiviui skrendant remtis ne tik GPS signalu.

Kitaip tariant, dingus GPS signalui, orlaivis „mato“, kur skrenda – seka žemės judėjimą, „matomus“ objektus sulygina su turimais skaitmeniniame žemėlapyje. Orientaciją naktį ar prastomis oro sąlygomis palengvina termovizoriai.

Netgi paklydęs, pavyzdžiui, rūke ar sniege, toks orlaivis skrisdamas anksčiau ar vėliau atras teisingą kelią ir nuskris ten, kur privalo.

Ponas Eglinskas svarsto, kad iki šiol panašių sistemų neatsirado todėl, kad šioms reikia gana sudėtingos, tačiau lengvos, techninės įrangos, leidžiančios vertinti aplinką vizualiai.

„Tokiai sistemai reikia pačios šiuolaikiškiausios ir naujausios, greičiausios įrangos“, – pabrėžia pašnekovas.

Šiandien „AirVision“ sistemą turinčius orlaivius galima vadinti saugiausiais pasaulyje. Kompanijai beliko ištobulinti programinę įrangą, padėsiančią aptikti kliūtis trajektorijoje ir jų išvengti.

„Įprastus orlaivius galima suklaidinti perėmus GPS signalą, o čia vien to neužteks, bet vargu ar atsiras kažkas, kas gebės pakeisti fizinį žemės vaizdą“, – šypteli p. Eglinskas.

Pirmiausia kroviniams

Akivaizdu, kad lietuvių idėja domina tiek verslą, tiek karinę pramonę.

Štai Krašto apsaugos ministerija, paskelbusi konkursą bepiločiam orlaiviui kurti, reikalavimuose įrašė, kad šis turi gebėti orientuotis be GPS signalo.

Tiesa, kol bepiločiai orlaiviai galės laisvai skraidyti ir, pavyzdžiui, gabenti krovinius, teks dar palaukti. Pirmiausia dėl to, kad taisyklių, apibrėžiančių orlaivių naudojimą ir judėjimą, nėra, kaip nėra ir oro erdvę stebėti ir reguliuoti galinčių institucijų. Tokių, neabejoja pašnekovas, tikrai prireiks.

Pirmiausia bepiločius orlaivius „Mag­ma Solutions“ siūlytų krovinius gabenančioms bendrovėms. Tiesa, kol kas p. Eglinskas negali pasakyti, kiek toks aparatas kainuotų. Visgi jau šių metų pabaigoje, anot pašnekovo, sistema bus baigta ir pasiūlyta visam pasauliui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
El Ninjo reiškinys: poveikis Pietų rinkoms atsilieps labiau nei mūsų klimatui Premium

Pasaulio meteorologijos organizacija (PMO) skelbia 70% tikimybę, kad paskutinį šių metų ketvirtį Ramiajame...

Verslo aplinka
2018.09.17
Lietuva – 4-ta pasaulyje pagal diplomuotųjų skaičių 14

Lietuva užima ketvirtą vietą pasaulyje pagal daugiausiai aukštąjį išsilavinimą turinčių 25-34 m. žmonių...

Vadyba
2018.09.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau