Paskelbė važtaraščių teikimo VMI projektą

VMI savo svetainėje paskelbė Važtaraščių duomenų teikimo VMI taisyklių projektą ir i.VAZ duomenų rinkmenos aprašymo projektą.
Taisyklėse išskirti du skirtingi procesai: važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų duomenų teikimo VMI tvarka ir elektroninių važtaraščių rengimo, perdavimo ir gavimo i.VAZ tvarka.
Laura Noreikienė, mokesčių konsultacijų bendrovės UAB TaxCube projektų vadovė, pažymi, jog pirmuoju atveju VMI elektroniniu būdu teikiami važtaraščių duomenys prieš krovinio išvežimą ir gaunamas važtaraščio registracijos i.VAZ numeris. Šį numerį gali patikrinti krovinį kelyje sustabdžiusios institucijos. Tačiau popieriniai važtaraščiai tokiu atveju yra pildomi, perduodami, saugomi įprasta tvarka. Pastarosios tvarkos, anot p. Noreikienės, VMI nereglamentuoja, o tik nustato teikiamų duomenų VMI tvarką.
Kitu atveju mokesčių mokėtojams yra suteikiama galimybė naudojantis i.VAZ sistema rengiant, perduodant ir gaunant elektroninius važtaraščius.
Tokiu atveju popierinius važtaraščius keičia elektroniniai ir visas važtaraščio rengimo, perdavimo ir gavimo procesas persikelia į i.VAZ, teigia mokesčių ekspertė.
Yra ir išimčių
Važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų duomenis reikia teikti VMI, kai tenkinamos visos šios sąlygos: pervežami nuosavi ar kitų asmenų kroviniai kelių transporto priemonėmis, kroviniai pakraunami Lietuvos teritorijoje, ir bent vienas operacijoje dalyvaujantis asmuo (siuntėjas, vežėjas arba gavėjas) yra ekonominę veiklą vykdantis mokesčių mokėtojas ir yra sukurti komerciniai santykiai tarp siuntėjo ir gavėjo, siuntėjo ir vežėjo arba gavėjo ir vežėjo. Važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų duomenys VMI teikiami ir krovinio išgabenimo iš Lietuvos Respublikos teritorijos atveju.
Anot p. Noreikienės, padaryta nemažai išimčių. Pavyzdžiui, važtaraščių duomenų nereikia VMI teikti, kai krovinys vežamas savo sąskaita, kaip tai apibrėžta Lietuvos kelių transporto kodekse, arba kaip pašto siunta. Duomenų apie važtaraštį nereikia teikti ir tuomet, kai krovinys nėra komercinio pobūdžio ir gabenamas neturint komercinių tikslų ar keliauja su Muitinės bendraisiais dokumentais.
Išimtys taikomos ir ūkininkams, kai jie patys ar jų įgalioti asmenys gabena savo išauginta ar pagamintą produkciją iš produkcijos užauginimo, išgavimo, saugojimo vietų (išskyrus perdirbimo vietas). Į išimčių sąrašą pateko ir medienos gabenimas iš miško į medienos perdirbimo vietas ir kiti taisyklėse nurodyti atvejai.
Kada reikia tikslinti
Važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų duomenis VMI teikia važtaraščio rengėjas, atskirais atvejais vežėjas/gavėjas. Važtaraščių duomenys teikiami XML formato važtaraščio duomenų rinkmenoje taisyklių projekte numatytais būdais.
Duomenis reikės tikslinti tik keliais atvejais: pervežimo metu pasikeitus važtaraštyje nurodytam gavėjui ir taip pat kai važtaraščio duomenys buvo perduoti VMI, o krovinys nebuvo pristatytas važtaraštyje nurodytam gavėjui ir buvo sugrąžintas siuntėjui ar krovinys nebuvo išvežtas iš siuntėjo išsiuntimo vietos, pabrėžia p. Noreikienė.
E. važtaraščio formavimo veiksmus i.VAZ gali atlikti krovinio siuntėjas, vežėjas ir gavėjas arba jų įgalioti asmenys naudodamiesi jiems suteiktomis elektroninio važtaraščio duomenų tvarkymo teisėmis.
i.VAZ posistemis turės veikti kiaurą parą, o esant sutrikimams, reikės naudotis atsarginėmis duomenų teikimo procedūromis (pavyzdžiui, skambinti į VMI).
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Finansai
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti