„Neste“ tvarumo viceprezidentė: trys priežastys, kodėl tvarumas turėtų tapti kiekvienos įmonės strategijos ašimi

Reklama publikuota: 2021-11-19
„Neste“ tvarumo viceprezidentė Salla Ahonen. 
svg svg
„Neste“ tvarumo viceprezidentė Salla Ahonen. 

Mokslininkams nenuilstamai kalbant apie klimato kaitos iššūkius, auga ir visuomenės sąmoningumas bei atidumas tvarumo kriterijams, renkantis prekes ar paslaugas. „Tvarumas taip pat tampa vis svarbesne įmonių veiklos strategijos dalimi, tokios įmonės gali veikti konkurencingiau. Vis dėlto, ne visuomet tvarumas vis dar yra matomas kaip esminė įmonių strategijų dalis“, – teigia „Neste“ tvarumo viceprezidentė Salla Ahonen. 

„Verslo žinių“ konferencijoje „Business 2022“ pranešimą skaičiusi tvarumo ekspertė pateikia tris priežastis, kodėl tvarumą verta paversti įmonės strategijos ašimi. 

Tvarumas tampa vienu svarbiausių faktorių investuojant

Valstybėms įsipareigojant iki 2050 m. transformuoti savo ekonomikas taip, kad veiklos taptų neutraliomis klimatui, tvarumo aspektai tampa vis aktualesni ir investuotojams. 

Pavyzdžiui, JAV finansinių paslaugų įmonės „Morningstar“ duomenimis, per pirmus devynis 2020 m. mėnesius į klimato kaitai palankius fondus pateko beveik 28% iš visų tvarių fondų įplaukų, sudarančių 134 mlrd. eurų, kai ankstesniais metais ši dalis siekė tik 15%. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anot S. Ahonen, tvarumo įtaką investavimui sustiprins ir griežtėjantis reguliavimas, pavyzdžiui, kitais metais įsigaliosianti ES taksonomija – bendra klasifikavimo sistema, kuria bus skatinamos privačiosios investicijos į tvarų augimą. Ši sistema leis įmonėms ir investuotojams Europos Sąjungoje atpažinti, kokia ekonominė veikla gali būti laikoma darnia aplinkosaugos atžvilgiu.

„Tai reiškia, kad, norėdamos gauti finansavimą, ES veikiančios įmonės turės pateikti išsamią informaciją, įrodančią jų faktinį poveikį aplinkai ir darnios veiklos rezultatus. Šis reguliavimas turėtų įnešti ir daugiau skaidrumo, aiškumo vartotojams, sumažinti vadinamojo žaliojo smegenų plovimo atvejų kiekį“, – sako S. Ahonen.

Į tvarumo kriterijus vis dažniau atsižvelgia vartotojai

Pirmenybę įmonėms, kurios įdiegė aspektus, kovojančius su klimato kaita, į savo strategijas, vis dažniau teikia ir vartotojai, besirinkdami prekes, paslaugas ar net darbdavius.

Pavyzdžiui, 2019 m. Porter ir Novelli tyrimas apie Z kartos požiūrį į kompanijų socialinę atsakomybę atskleidė, kad net 83% respondentų tvarumą laiko vienu iš esminių principų, renkantis darbo vietą.

„Žmonės ateityje vis dažniau rinksis gaminius, atsižvelgdami į produkto gyvavimo ciklo metu išmestų teršalų kiekį. Nuolat jaučiame mūsų klientų lūkesčius tvariai veiklai, o tai mus motyvuoja imtis lyderystės, ieškant sprendimų veiklai be kainos gamtai“, – teigia „Neste“ tvarumo viceprezidentė Salla Ahonen.

Šiuo metu įmonė siekia iki 2030-ųjų padėti klientams kasmet 20 mln. tonų sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, o iki 2035-ųjų, greičiau nei to reikalauja ES, pasiekti neutralią gamybą anglies dvideginio atžvilgiu. Taip pat „Neste“, didindama atsinaujinančių ir žiedinių sprendimų dalį bei bendradarbiaudama su tiekėjais ir partneriais, sieks, kad emisijos būtų sumažintos visoje vertės grandinėje.

Griežtesnis reguliavimas 

Nuoseklus tvarumo integravimas į įmonės veiklą leis verslams lengviau prisitaikyti prie griežtėjančio aplinkosaugos reguliavimo.

„ES imasi įgyvendinti Europos žaliąjį kursą. Neseniai Glazge vykusios JT klimato kaitos konferencijos metu daugiau nei 100 šalių prisijungė prie ES ir JAV susitarimo, kuriuo siekiama iki 2030 m. 30% sumažinti metano emisijas, palyginus su 2020 m. lygiu. Ateityje emisijas mažinančių įsipareigojimų visame pasaulyje tik daugės. Todėl norėdamos išlikti konkurencingos ir išvengti nuostolių, kompanijos jau dabar turėtų imtis atitinkamų veiksmų“, – sako S. Ahonen.

Anot jos, pasaulis sparčiai keičiasi, o artimiausias dešimtmetis planetos ateičiai bus lemiamas.

Vis dėlto, S. Ahonen teigimu, įveikti klimato kaitos iššūkius įmanoma tik didinant tvarumo partnerysčių skaičių: „Pokyčiams reikalingi į ateitį žiūrintys partneriai. Organizacijos ir įmonės, kurios įtraukia tvarumą į savo ilgalaikes strategijas ir tikslus, bus atsparesnės ir sugebės sukurti ilgalaikį poveikį.“

Suomių bendrovė „Neste“ ne vienerius metus iš eilės atsiduria tarp „Corporate Knights“ sudaromo tvariausių pasaulio įmonių reitingo „Global 100“ lyderių, o šiemet antrąkart vartotojų buvo pripažinta tvariausiu prekės ženklu degalų kategorijoje Lietuvoje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„Neste“ tvarumo viceprezidentė: trys priežastys, kodėl tvarumas turėtų tapti kiekvienos įmonės strategijos ašimi Verslo tribūna 7

Mokslininkams nenuilstamai kalbant apie klimato kaitos iššūkius, auga ir visuomenės sąmoningumas bei atidumas...

Tvarus verslas
2021.11.19
Įmonė iš Radviliškio rajono ir gamina, ir patys naudoja žaliąją energiją Verslo tribūna

Prasidėjęs intensyvus šildymo sezonas primena apie atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) svarbą ne tik...

Tvarus verslas
2021.11.18
Nuo kitų metų mokėsime skirtingus mokesčius už perdirbamas ir neperdirbamas pakuotes, už pastarųjų naudojimą didės mokesčiai Verslo tribūna

Gamintojai ir importuotojai 2022 metus sutiks su ūgtelėjusiomis pakuočių naudojimo ir perdirbimo užduotimis...

Tvarus verslas
2021.11.16
Kai tvarumo etiketės nepakanka: priežastys, trukdančios organizacijų tvarumui Verslo tribūna

Vartotojai vis dažniau pirmenybę teikia tvariai veikiančioms organizacijoms bei jų produktams – net 46 proc.

Tvarus verslas
2021.11.11
Susisiekimo ministras: svarbu patikimai sujungti visas transporto grandines Verslo tribūna

Interviu su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu pradėjome klausimais apie vizitą į JAV ir Kanadą, jo...

Tvarus verslas
2021.10.28
Per tvarius sporto renginius – į visuomenės sąmoningumą Verslo tribūna

Kiekvienas renginys – nuo verslo konferencijų iki sporto varžybų – palieka pėdsaką ir tam tikrą taršą. Todėl...

Tvarus verslas
2021.10.28
Šviežumas ir ekonomikos palaikymas: 8 iš 10 šalies pirkėjų renkasi lietuvišką produkciją Verslo tribūna

Šalies gamintojų produkciją dažnai ar visada renkasi 8 iš 10 pirkėjų, rodo naujausias Lietuvos pirkėjų...

Tvarus verslas
2021.10.27
Nauja „Maximos“ lojalumo programa verslui: dar lankstesnė ir patogesnė Verslo tribūna

Prekybos tinklo „Maxima“ lojalumo programa „Ačiū“ atsinaujina, o viena svarbiausių šių metų naujovių –...

Tvarus verslas
2021.10.26
Klystate, jei galvojate kad klimato kaita – tik pramonės reikalas: kiekvienas darbuotojas ir jo veikla išskiria CO2 Verslo tribūna 3

Poveikio aplinkai mažinimas yra vienas iš didžiausių pasaulio iššūkių – dėl katastrofiškų klimato kaitos...

Tvarus verslas
2021.10.22
Atsakingas biuro įvaizdis: kilimėliai iš perdirbto plastiko Verslo tribūna

Šiandien vis daugiau įmonių visame pasaulyje domisi ekologijos tema, o žaliųjų praktikų taikymas tampa...

Tvarus verslas
2021.10.20
Klimatui neutralus verslas – kelionė su „Neptūno“ ženklu Verslo tribūna

Klimatui visiškai neutralus verslas ir partnerystės projektai, kurie maksimaliai sumažina anglies pėdsaką...

Tvarus verslas
2021.10.15
Kauno intermodalinis terminalas – svarba ir nauda Verslo tribūna

Liepos 19 d. komerciniam eismui europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelis buvo sujungtas su...

Tvarus verslas
2021.10.14
„Telia“: tvarumo naudą turi pajusti ir smulkus verslas Verslo tribūna

Kol didžiosios pasaulio įmonės įgyvendina neutralumo klimatui tikslus, skaitmenizuoja verslą ar diegia...

Tvarus verslas
2021.10.14
Verslo ir visuomenės partnerystė: prie tvarumo gali prisidėti visi Verslo tribūna

„Swedbank“ inicijuotas tvarumo projektas „Septyniolika“ per tris mėnesius Lietuvoje pritraukė apie 50.000...

Tvarus verslas
2021.10.06
„Rail Baltica“: strateginių tarptautinių projektų įgyvendinimo iššūkiai – kas lemia jų sėkmę Verslo tribūna

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba nuo Varšuvos per Lietuvą ir Latviją iki Talino –...

Tvarus verslas
2021.09.30
Tvarumui reikia inovacijų: Lietuvoje gamins unikalius daugkartinius maišelius Verslo tribūna 2

Aplinkai draugiškų maišelių gamintoja UAB „Bagfactory“ kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU)...

Tvarus verslas
2021.09.30
„Neste“ tvarumo ekspertė: 3 patarimai verslui, norinčiam žengti tvarumo keliu  Verslo tribūna 3

„Klimato kaita yra aktualiausia mūsų laikų problema, todėl ją sprendžiant verslas privalo imtis iniciatyvos,...

Tvarus verslas
2021.09.29
Kaip kurti organizacijos tvarumo strategiją, kad ji tikrai veiktų? Verslo tribūna

Tvarumo kryptį renkasi vis daugiau organizacijų, tačiau naujame kelyje pasitaiko ir kliūčių – vien rūšiuoti...

Tvarus verslas
2021.09.24
10 sprendimų kiekvienam verslui Verslo tribūna

Pandemija kaip niekad išryškino visuomenės ir verslo dėmesio aplinkai stoką, tad vartotojai ir net...

Tvarus verslas
2021.09.17
Tyrimas parodė – lietuviai linkę keisti vartojimo įpročius dėl tvarumo Verslo tribūna 2

Tvarumas Lietuvos gyventojams – pažįstama sąvoka. Net 88 proc. didmiesčių gyventojų teigia suprantantys jos...

Tvarus verslas
2021.09.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku