„Neste“ tvarumo viceprezidentė: trys priežastys, kodėl tvarumas turėtų tapti kiekvienos įmonės strategijos ašimi

Reklama publikuota: 2021-11-19
„Neste“ tvarumo viceprezidentė Salla Ahonen. 
svg svg
„Neste“ tvarumo viceprezidentė Salla Ahonen. 

Mokslininkams nenuilstamai kalbant apie klimato kaitos iššūkius, auga ir visuomenės sąmoningumas bei atidumas tvarumo kriterijams, renkantis prekes ar paslaugas. „Tvarumas taip pat tampa vis svarbesne įmonių veiklos strategijos dalimi, tokios įmonės gali veikti konkurencingiau. Vis dėlto, ne visuomet tvarumas vis dar yra matomas kaip esminė įmonių strategijų dalis“, – teigia „Neste“ tvarumo viceprezidentė Salla Ahonen. 

„Verslo žinių“ konferencijoje „Business 2022“ pranešimą skaičiusi tvarumo ekspertė pateikia tris priežastis, kodėl tvarumą verta paversti įmonės strategijos ašimi. 

Tvarumas tampa vienu svarbiausių faktorių investuojant

Valstybėms įsipareigojant iki 2050 m. transformuoti savo ekonomikas taip, kad veiklos taptų neutraliomis klimatui, tvarumo aspektai tampa vis aktualesni ir investuotojams. 

Pavyzdžiui, JAV finansinių paslaugų įmonės „Morningstar“ duomenimis, per pirmus devynis 2020 m. mėnesius į klimato kaitai palankius fondus pateko beveik 28% iš visų tvarių fondų įplaukų, sudarančių 134 mlrd. eurų, kai ankstesniais metais ši dalis siekė tik 15%. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anot S. Ahonen, tvarumo įtaką investavimui sustiprins ir griežtėjantis reguliavimas, pavyzdžiui, kitais metais įsigaliosianti ES taksonomija – bendra klasifikavimo sistema, kuria bus skatinamos privačiosios investicijos į tvarų augimą. Ši sistema leis įmonėms ir investuotojams Europos Sąjungoje atpažinti, kokia ekonominė veikla gali būti laikoma darnia aplinkosaugos atžvilgiu.

„Tai reiškia, kad, norėdamos gauti finansavimą, ES veikiančios įmonės turės pateikti išsamią informaciją, įrodančią jų faktinį poveikį aplinkai ir darnios veiklos rezultatus. Šis reguliavimas turėtų įnešti ir daugiau skaidrumo, aiškumo vartotojams, sumažinti vadinamojo žaliojo smegenų plovimo atvejų kiekį“, – sako S. Ahonen.

Į tvarumo kriterijus vis dažniau atsižvelgia vartotojai

Pirmenybę įmonėms, kurios įdiegė aspektus, kovojančius su klimato kaita, į savo strategijas, vis dažniau teikia ir vartotojai, besirinkdami prekes, paslaugas ar net darbdavius.

Pavyzdžiui, 2019 m. Porter ir Novelli tyrimas apie Z kartos požiūrį į kompanijų socialinę atsakomybę atskleidė, kad net 83% respondentų tvarumą laiko vienu iš esminių principų, renkantis darbo vietą.

„Žmonės ateityje vis dažniau rinksis gaminius, atsižvelgdami į produkto gyvavimo ciklo metu išmestų teršalų kiekį. Nuolat jaučiame mūsų klientų lūkesčius tvariai veiklai, o tai mus motyvuoja imtis lyderystės, ieškant sprendimų veiklai be kainos gamtai“, – teigia „Neste“ tvarumo viceprezidentė Salla Ahonen.

Šiuo metu įmonė siekia iki 2030-ųjų padėti klientams kasmet 20 mln. tonų sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, o iki 2035-ųjų, greičiau nei to reikalauja ES, pasiekti neutralią gamybą anglies dvideginio atžvilgiu. Taip pat „Neste“, didindama atsinaujinančių ir žiedinių sprendimų dalį bei bendradarbiaudama su tiekėjais ir partneriais, sieks, kad emisijos būtų sumažintos visoje vertės grandinėje.

Griežtesnis reguliavimas 

Nuoseklus tvarumo integravimas į įmonės veiklą leis verslams lengviau prisitaikyti prie griežtėjančio aplinkosaugos reguliavimo.

„ES imasi įgyvendinti Europos žaliąjį kursą. Neseniai Glazge vykusios JT klimato kaitos konferencijos metu daugiau nei 100 šalių prisijungė prie ES ir JAV susitarimo, kuriuo siekiama iki 2030 m. 30% sumažinti metano emisijas, palyginus su 2020 m. lygiu. Ateityje emisijas mažinančių įsipareigojimų visame pasaulyje tik daugės. Todėl norėdamos išlikti konkurencingos ir išvengti nuostolių, kompanijos jau dabar turėtų imtis atitinkamų veiksmų“, – sako S. Ahonen.

Anot jos, pasaulis sparčiai keičiasi, o artimiausias dešimtmetis planetos ateičiai bus lemiamas.

Vis dėlto, S. Ahonen teigimu, įveikti klimato kaitos iššūkius įmanoma tik didinant tvarumo partnerysčių skaičių: „Pokyčiams reikalingi į ateitį žiūrintys partneriai. Organizacijos ir įmonės, kurios įtraukia tvarumą į savo ilgalaikes strategijas ir tikslus, bus atsparesnės ir sugebės sukurti ilgalaikį poveikį.“

Suomių bendrovė „Neste“ ne vienerius metus iš eilės atsiduria tarp „Corporate Knights“ sudaromo tvariausių pasaulio įmonių reitingo „Global 100“ lyderių, o šiemet antrąkart vartotojų buvo pripažinta tvariausiu prekės ženklu degalų kategorijoje Lietuvoje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: naujos mados ir žaliasis smegenų plovimas Verslo tribūna

Visuomenės dėmesys tvarumo temoms nuosekliai auga, o ir įstatymų leidėjai vis griežčiau rūpinasi ne tik...

Tvarus verslas
2022.06.28
Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: koją kiša nepamatuoti sprendimai Verslo tribūna

Prekės ženklai vis aktyviau tobulina savo pakuotes: keičia medžiagas, edukuoja vartotojus, dalyvauja...

Tvarus verslas
2022.06.22
Maisto pramonės įmonėse populiarėja darbo drabužių nuoma: tvaru ir ekonomiška Verslo tribūna

Pasaulyje kasmet sunegaluoja dešimtys milijonai žmonių, paragavusių užteršto maisto. Ir nors uniformos bei...

Tvarus verslas
2022.06.21
Mėsos analogai – vis dažnesni visavalgių lietuvių krepšeliuose Verslo tribūna

Iš augalinių žaliavų pagaminti mėsos pakaitalai – viena svarbiausių pastarojo meto maisto pramonės inovacijų,...

Tvarus verslas
2022.06.16
„Pon Holdings“ duetas su „Porsche“: bendroje įmonėje gamins „Porsche“ dviračius Premium

Kėdainiuose dviračių gamyklą statanti Nyderlandų transporto milžinė „Pon Holdings“ naujos kartos elektrinių...

Pramonė
2022.06.12
Už ESG etiketės kliūva visi: ir bankai, ir Baltijos šalių finansų rinka Premium

Europos perėjimui link netaršios ekonomikos prireiks daug investicijų, tikimasi gausaus privataus sektoriaus...

Rinkos
2022.06.09
„Kalnapilio-Tauro grupė“ imasi pokyčių: į energetinį tvarumą investuos daugiau nei 5 mln. Eur Verslo tribūna 2

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ pradėjo įgyvendinti...

Tvarus verslas
2022.06.08
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
„Dadu“ tvarumo patirtis: per metus – 15 tonų mažiau plastiko Verslo tribūna

Tvarumas Lietuvoje su kiekviena diena įgauna vis didesnę svarbą. Tačiau maisto pramonėje tvarumo tikslai...

Tvarus verslas
2022.05.19
Vienas iš variantų – tekstilės atliekų perdirbimo fabrikas Šiauliuose Premium

ES teisės aktai ir vartotojų spaudimas privers tekstilės gamintojus arba ieškoti Europoje fabrikų, kurie...

Pramonė
2022.05.17
Tvarumo kodavimas NT versle – daug neatsakytų klausimų ir įtaka pelno eilutėms Premium

Nekilnojamojo turto (NT) sektoriaus bendrovės jau aktyviau į savo strategijas įtraukia kompleksinio tvarumo...

Tvarus verslas
2022.05.16
Ateina šeštoji pramonės revoliucija Premium 3

Lietuvos gamybos, kaip ir visos Europos bei pažangaus pasaulio pramonės, netrukus laukia milžiniška...

Pramonė
2022.05.07
„Maxima LT“ apžvelgia 2021-uosius: dėmesys tvarumo įsipareigojimams ir bendruomenėms Verslo tribūna

Organizacijos poveikio aplinkai valdymas, socialinės iniciatyvos ir vietos bendruomenių palaikymas – į šias...

Tvarus verslas
2022.05.04
„Maxima“ papildomų naudų darbuotojams paketą padidino triskart Verslo tribūna 2

Daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų vienijantis lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ praėjusiais metais net 3...

Tvarus verslas
2022.04.21
Nematoma karo žaizda: Ukrainoje formuojasi ekologinės krizės židiniai Verslo tribūna

Kol pasaulis susitelkęs į kovą už laisvę ir humanitarinę krizę Ukrainoje, specialistai neramiai stebi ir...

Tvarus verslas
2022.03.31
„Maxima“ plečia skaitmenizavimo sprendimus: atsisako ir įprastų popierinių dokumentų, ir pirkimo kvitų Verslo tribūna 7

Apsipirkinėjantys lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ nuo šiol patys gali nuspręsti, ar spausdinti...

Tvarus verslas
2022.03.31
Pasirašytas vienas didžiausių istorijoje tvaraus aviacinio kuro sandorių Verslo tribūna

Logistikos bendrovė „DHL Express“ ir Suomijos degalų gamintoja „Neste“ pasirašė vieną didžiausių susitarimų...

Tvarus verslas
2022.03.30
„Kalnapilio-Tauro grupė“ įgyvendindama tvarumo strategiją plastikinius butelius keičia į 100% perdirbto plastiko butelius Verslo tribūna 2

Viena iš Lietuvos gėrimų gamybos lyderių „Kalnapilio-Tauro grupė“ ėmė naudoti perdirbto plastiko rPET (angl.

Tvarus verslas
2022.03.28
„Neste“ tvarių partnerysčių vadove Baltijos šalyse tapo Jone Sestakauskaite Verslo tribūna 1

Suomijos tinklo „Neste“ tvarių partnerysčių vadovės Baltijos šalyse pareigas pradėjo eiti Jone...

Tvarus verslas
2022.03.25
Tvarumo vadovų užduotys: nuo darbdavio įvaizdžio iki pakuočių poveikio vertinimo Verslo tribūna

Tvarumo specialisto pozicija, nors dar gana nauja, jau sparčiai populiarėja. Tik darbų laukas šioje...

Tvarus verslas
2022.02.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku