„Swedbank“: elektromobilių bangą išjudins patrauklesnė jų kaina

Reklama publikuota: 2021-05-19
Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Lietuvoje Verslo klientų tarnybos vadovas: „Susidomėjimas elektromobiliais Lietuvoje auga sparčiai, tačiau tikram proveržiui koją dar kiša per didelė jų kaina“.
svg svg
Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Lietuvoje Verslo klientų tarnybos vadovas: „Susidomėjimas elektromobiliais Lietuvoje auga sparčiai, tačiau tikram proveržiui koją dar kiša per didelė jų kaina“.

Augantis susidomėjimas elektromobiliais jau ne vienerius metus kursto kalbas, kad būtent šios tvarios transporto priemonės taps tiek privačių žmonių, tiek ir verslo autoparkų ateitimi. Lemiamu veiksniu proveržiui, pasak ekspertų, taps tokių automobilių įsigijimo kaina – kai tik ji sumažės iki tradiciniais degalais varomų automobilių dydžio, pastariesiems jau bus galima skaičiuoti paskutines dienas.

Pernai Lietuvoje įsigyti elektromobiliai dar sudarė vos 1,5% visų automobilių. Tačiau, palyginti su ankstesniais metais, šis skaičius išaugo beveik 220% – taigi  spurtas jaučiamas. Maža to, kita labai svarbi transporto rūšis – hibridiniai automobiliai – pernai taip pat pastebimai ūgtelėjo, jų parduota beveik dvigubai daugiau ir 2020 m.  jie sudarė beveik 23% visų Lietuvoje įsigytų naujų automobilių. Tuo tarpu labiausiai krentančios grupės – dyzelinu varomų automobilių – dalis bendroje automobilių statistikoje per pastaruosius dvejus metus nukrito nuo 39,5% iki 28%.

„Susidomėjimas elektromobiliais tikrai labai sparčiai auga, o ir jų pasirinkimas rinkoje didėja, automobilių gamintojai nuolat pristato naujus elektra varomus modelius. Tačiau dar yra keletas didesniam proveržiui kliudančių aplinkybių“, – sako „Swedbank“ Lietuvoje Verslo klientų tarnybos vadovas Antanas Sagatauskas. Viena jų jis įvardija neužtektinai išplėtotą įkrovimo stotelių infrastruktūrą. Nors įkrovimų tinklas auga, tačiau nepakankamai greitai, o gyvenantiems butuose tai vis yra sunkiai išsprendžiamas klausimas. Kitas opus klausimas – elektromobilių kaina.

„Elektromobiliai šiandien dar kur kas brangesni už analogiškus benzinu varomus automobilius, kol kas tai didžiausia kliūtis didesniam proveržiui. Pavyzdžiui, verslas labiau orientuotas į pavienius pirkimus nei viso parko atnaujinimą elektromobiliais, nes toks sprendimas pareikalautų labai didelių investicijų“, – sako A. Sagatauskas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

[infogram id="ec7f99a3-e43b-4ada-aff5-388c0ac1b545" prefix="y2E" format="interactive" title="TR:Swedbank"]

Valstybių ir bankų pagalba

Sprendžiant kainos iššūkius daugelyje valstybių vykdomos skatinimo bei kompensavimo programos. Lietuvoje kompensacinėms išmokoms gyventojams už elektromobilį šiemet, kaip ir pernai, iš Klimato kaitos programos skirta 5 mln. Eur. Tačiau šiemet nuspręsta išmokas padidinti. Už kiekvieną naują įsigytą elektromobilį bus mokama 5.000 Eur (1.000 Eur daugiau nei pernai), o naudotą – 2.500 Eur (500 Eur daugiau). Verslui taip pat taikomos kompensacijos: už vieną įsigytą elektra varomą lengvąjį automobilį gali būti skirta 4.000 Eur išmoka, o už keleivinį ar krovininį elektromobilį – 10.000 Eur. Tiek gyventojai, tiek ir verslas gali gauti ir papildomą 1.000 Eur kompensaciją už kiekvieną sunaikintą taršų automobilį.

 A. Sagatauskas įsitikinęs, kad valstybės parama padės išjudinti elektromobilių įsigijimus. Pirmą šių metų ketvirtį buvo matomas tam tikras elektromobilių pardavimų kritimas, kurį galima sieti ne tik su karantinu, bet  būtent su kompensavimo starto laukimu.

Kartu su valstybės skatinimu, perkantiems lizingu į pagalbą jungiasi ir bankas. Siekdamas šalies gyventojams ir verslo įmonėms suteikti daugiau galimybių rinktis aplinkai draugiškas transporto priemones „Swedbank“ jau pristatė žaliąją iniciatyvą – lizingą palankesnėmis sąlygomis.

„Žalioji iniciatyva orientuota ne vien tik į elektromobilius, bet ir į visas transporto priemones, kurios į aplinką išmeta mažus CO2 kiekius. Mažiausiai taršiems automobiliams (kai CO2 išmetama iki 95 g/km) taikomas 1.49% + Euribor lizingo pasiūlymas ir jis yra skirtas tiek privatiems, tiek verslo klientams, apimant ne tik naujus elektromobilius, bet ir naudotus. Kitiems mažiau taršiems automobiliams, kai CO2 išmetama iki 130 g/km, taikoma 1,89%“, – pažymi A. Sagatauskas.

Verslo interesas

Šių metų I ketvirtį Lietuvoje priregistruoti 67 nauji elektromobiliai. Daugiau nei pusė jų (57%) įsigyti lizingo būdu, o didžioji dalis įsigyjančių buvo verslo klientai. Fiziniai asmenys kol kas dažniau renkasi naudotus automobilius, tokių  I ketv. užregistruota 159 vnt. ir 80% pirkėjų buvo privatūs asmenys. Tokio skirtumo priežastimi, pasak A. Sagatausko, yra būtent kaina, todėl visos iniciatyvos, kurios padeda įsigijimą padaryti labiau įkandamu, tiesiogiai didina ir elektromobilių patrauklumą. Kai kaina taps prieinama, antru svarbiausiu rodikliu taps išvystyta infrastruktūra, t. y. patogus įkrovimo stotelių tinklas. Kuo masiškesne transporto priemone taps elektromobiliai, tuo svarbesnis bus ir patogaus įkrovimo tinklo poreikis.

Kaina ir patogumas itin aktualus veiksnys ir verslui. Lietuvoje jau matomos pavienės verslo iniciatyvos, ypač tarp įmonių, kurios užsiima automobilių dalijimosi paslauga arba prekių pristatymu. Tačiau pasakyti, kad verslas persiorientuoja ir masiškai juda link elektromobilių, pasak „Swedbank“ atstovo, dar kiek per anksti.

Mažiau nei po dešimtmečio

Prognozuoti, kiek laiko užtruks, kol automobiliai taps pagrindine lengvąja transporto priemone, pasaulio ekspertai imasi vis drąsiau. Štai „BloombergNEF“ (Bloomberg New Energy Finance) atliktas tyrimas parodė, kad pagaminti elektrinius sedanus ir visureigius jau nuo 2026 metų kainuos tiek pat, kaip transporto priemones su vidaus degimo varikliais,  o mažesnių elektromobilių gamybos kaina įprastų nedidelių transporto priemonių kainai prilygs jau nuo 2027 metų.

Tyrimo, kurį užsakė Europos švaraus transporto kampanijos grupė „Transport and Environment“, duomenimis, sumažėjus akumuliatorių savikainai, elektromobilius iš esmės taps pigiau įsigyti net neskaitant subsidijų. Todėl prognozuojama, kad mažiau nei po dešimtmečio (iki 2030 m.) elektromobiliai sudarys 50% naujų pardavimų, o iki 2035 m., jei valstybių politika nepakis, sudarys ir 85%.  O jei valstybės sugriežtins transporto priemonių išmetamo anglies dioksido kiekio rodiklius ir skatins plėsti įkrovimo stotelių tinklą, iki 2035 metų gali būti pasiektas ir viso 100% visų naujų pardavimų rodiklis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: naujos mados ir žaliasis smegenų plovimas Verslo tribūna

Visuomenės dėmesys tvarumo temoms nuosekliai auga, o ir įstatymų leidėjai vis griežčiau rūpinasi ne tik...

Tvarus verslas
2022.06.28
Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: koją kiša nepamatuoti sprendimai Verslo tribūna

Prekės ženklai vis aktyviau tobulina savo pakuotes: keičia medžiagas, edukuoja vartotojus, dalyvauja...

Tvarus verslas
2022.06.22
Maisto pramonės įmonėse populiarėja darbo drabužių nuoma: tvaru ir ekonomiška Verslo tribūna

Pasaulyje kasmet sunegaluoja dešimtys milijonai žmonių, paragavusių užteršto maisto. Ir nors uniformos bei...

Tvarus verslas
2022.06.21
Mėsos analogai – vis dažnesni visavalgių lietuvių krepšeliuose Verslo tribūna

Iš augalinių žaliavų pagaminti mėsos pakaitalai – viena svarbiausių pastarojo meto maisto pramonės inovacijų,...

Tvarus verslas
2022.06.16
„Pon Holdings“ duetas su „Porsche“: bendroje įmonėje gamins „Porsche“ dviračius Premium

Kėdainiuose dviračių gamyklą statanti Nyderlandų transporto milžinė „Pon Holdings“ naujos kartos elektrinių...

Pramonė
2022.06.12
Už ESG etiketės kliūva visi: ir bankai, ir Baltijos šalių finansų rinka Premium

Europos perėjimui link netaršios ekonomikos prireiks daug investicijų, tikimasi gausaus privataus sektoriaus...

Rinkos
2022.06.09
„Kalnapilio-Tauro grupė“ imasi pokyčių: į energetinį tvarumą investuos daugiau nei 5 mln. Eur Verslo tribūna 2

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ pradėjo įgyvendinti...

Tvarus verslas
2022.06.08
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
„Dadu“ tvarumo patirtis: per metus – 15 tonų mažiau plastiko Verslo tribūna

Tvarumas Lietuvoje su kiekviena diena įgauna vis didesnę svarbą. Tačiau maisto pramonėje tvarumo tikslai...

Tvarus verslas
2022.05.19
Vienas iš variantų – tekstilės atliekų perdirbimo fabrikas Šiauliuose Premium

ES teisės aktai ir vartotojų spaudimas privers tekstilės gamintojus arba ieškoti Europoje fabrikų, kurie...

Pramonė
2022.05.17
Tvarumo kodavimas NT versle – daug neatsakytų klausimų ir įtaka pelno eilutėms Premium

Nekilnojamojo turto (NT) sektoriaus bendrovės jau aktyviau į savo strategijas įtraukia kompleksinio tvarumo...

Tvarus verslas
2022.05.16
Ateina šeštoji pramonės revoliucija Premium 3

Lietuvos gamybos, kaip ir visos Europos bei pažangaus pasaulio pramonės, netrukus laukia milžiniška...

Pramonė
2022.05.07
„Maxima LT“ apžvelgia 2021-uosius: dėmesys tvarumo įsipareigojimams ir bendruomenėms Verslo tribūna

Organizacijos poveikio aplinkai valdymas, socialinės iniciatyvos ir vietos bendruomenių palaikymas – į šias...

Tvarus verslas
2022.05.04
„Maxima“ papildomų naudų darbuotojams paketą padidino triskart Verslo tribūna 2

Daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų vienijantis lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ praėjusiais metais net 3...

Tvarus verslas
2022.04.21
Nematoma karo žaizda: Ukrainoje formuojasi ekologinės krizės židiniai Verslo tribūna

Kol pasaulis susitelkęs į kovą už laisvę ir humanitarinę krizę Ukrainoje, specialistai neramiai stebi ir...

Tvarus verslas
2022.03.31
„Maxima“ plečia skaitmenizavimo sprendimus: atsisako ir įprastų popierinių dokumentų, ir pirkimo kvitų Verslo tribūna 7

Apsipirkinėjantys lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ nuo šiol patys gali nuspręsti, ar spausdinti...

Tvarus verslas
2022.03.31
Pasirašytas vienas didžiausių istorijoje tvaraus aviacinio kuro sandorių Verslo tribūna

Logistikos bendrovė „DHL Express“ ir Suomijos degalų gamintoja „Neste“ pasirašė vieną didžiausių susitarimų...

Tvarus verslas
2022.03.30
„Kalnapilio-Tauro grupė“ įgyvendindama tvarumo strategiją plastikinius butelius keičia į 100% perdirbto plastiko butelius Verslo tribūna 2

Viena iš Lietuvos gėrimų gamybos lyderių „Kalnapilio-Tauro grupė“ ėmė naudoti perdirbto plastiko rPET (angl.

Tvarus verslas
2022.03.28
„Neste“ tvarių partnerysčių vadove Baltijos šalyse tapo Jone Sestakauskaite Verslo tribūna 1

Suomijos tinklo „Neste“ tvarių partnerysčių vadovės Baltijos šalyse pareigas pradėjo eiti Jone...

Tvarus verslas
2022.03.25
Tvarumo vadovų užduotys: nuo darbdavio įvaizdžio iki pakuočių poveikio vertinimo Verslo tribūna

Tvarumo specialisto pozicija, nors dar gana nauja, jau sparčiai populiarėja. Tik darbų laukas šioje...

Tvarus verslas
2022.02.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku