„Swedbank“: elektromobilių bangą išjudins patrauklesnė jų kaina

Reklama publikuota: 2021-05-19
Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Lietuvoje Verslo klientų tarnybos vadovas: „Susidomėjimas elektromobiliais Lietuvoje auga sparčiai, tačiau tikram proveržiui koją dar kiša per didelė jų kaina“.
svg svg
Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Lietuvoje Verslo klientų tarnybos vadovas: „Susidomėjimas elektromobiliais Lietuvoje auga sparčiai, tačiau tikram proveržiui koją dar kiša per didelė jų kaina“.

Augantis susidomėjimas elektromobiliais jau ne vienerius metus kursto kalbas, kad būtent šios tvarios transporto priemonės taps tiek privačių žmonių, tiek ir verslo autoparkų ateitimi. Lemiamu veiksniu proveržiui, pasak ekspertų, taps tokių automobilių įsigijimo kaina – kai tik ji sumažės iki tradiciniais degalais varomų automobilių dydžio, pastariesiems jau bus galima skaičiuoti paskutines dienas.

Pernai Lietuvoje įsigyti elektromobiliai dar sudarė vos 1,5% visų automobilių. Tačiau, palyginti su ankstesniais metais, šis skaičius išaugo beveik 220% – taigi  spurtas jaučiamas. Maža to, kita labai svarbi transporto rūšis – hibridiniai automobiliai – pernai taip pat pastebimai ūgtelėjo, jų parduota beveik dvigubai daugiau ir 2020 m.  jie sudarė beveik 23% visų Lietuvoje įsigytų naujų automobilių. Tuo tarpu labiausiai krentančios grupės – dyzelinu varomų automobilių – dalis bendroje automobilių statistikoje per pastaruosius dvejus metus nukrito nuo 39,5% iki 28%.

„Susidomėjimas elektromobiliais tikrai labai sparčiai auga, o ir jų pasirinkimas rinkoje didėja, automobilių gamintojai nuolat pristato naujus elektra varomus modelius. Tačiau dar yra keletas didesniam proveržiui kliudančių aplinkybių“, – sako „Swedbank“ Lietuvoje Verslo klientų tarnybos vadovas Antanas Sagatauskas. Viena jų jis įvardija neužtektinai išplėtotą įkrovimo stotelių infrastruktūrą. Nors įkrovimų tinklas auga, tačiau nepakankamai greitai, o gyvenantiems butuose tai vis yra sunkiai išsprendžiamas klausimas. Kitas opus klausimas – elektromobilių kaina.

„Elektromobiliai šiandien dar kur kas brangesni už analogiškus benzinu varomus automobilius, kol kas tai didžiausia kliūtis didesniam proveržiui. Pavyzdžiui, verslas labiau orientuotas į pavienius pirkimus nei viso parko atnaujinimą elektromobiliais, nes toks sprendimas pareikalautų labai didelių investicijų“, – sako A. Sagatauskas.

[infogram id="ec7f99a3-e43b-4ada-aff5-388c0ac1b545" prefix="y2E" format="interactive" title="TR:Swedbank"]

Valstybių ir bankų pagalba

Sprendžiant kainos iššūkius daugelyje valstybių vykdomos skatinimo bei kompensavimo programos. Lietuvoje kompensacinėms išmokoms gyventojams už elektromobilį šiemet, kaip ir pernai, iš Klimato kaitos programos skirta 5 mln. Eur. Tačiau šiemet nuspręsta išmokas padidinti. Už kiekvieną naują įsigytą elektromobilį bus mokama 5.000 Eur (1.000 Eur daugiau nei pernai), o naudotą – 2.500 Eur (500 Eur daugiau). Verslui taip pat taikomos kompensacijos: už vieną įsigytą elektra varomą lengvąjį automobilį gali būti skirta 4.000 Eur išmoka, o už keleivinį ar krovininį elektromobilį – 10.000 Eur. Tiek gyventojai, tiek ir verslas gali gauti ir papildomą 1.000 Eur kompensaciją už kiekvieną sunaikintą taršų automobilį.

 A. Sagatauskas įsitikinęs, kad valstybės parama padės išjudinti elektromobilių įsigijimus. Pirmą šių metų ketvirtį buvo matomas tam tikras elektromobilių pardavimų kritimas, kurį galima sieti ne tik su karantinu, bet  būtent su kompensavimo starto laukimu.

Kartu su valstybės skatinimu, perkantiems lizingu į pagalbą jungiasi ir bankas. Siekdamas šalies gyventojams ir verslo įmonėms suteikti daugiau galimybių rinktis aplinkai draugiškas transporto priemones „Swedbank“ jau pristatė žaliąją iniciatyvą – lizingą palankesnėmis sąlygomis.

„Žalioji iniciatyva orientuota ne vien tik į elektromobilius, bet ir į visas transporto priemones, kurios į aplinką išmeta mažus CO2 kiekius. Mažiausiai taršiems automobiliams (kai CO2 išmetama iki 95 g/km) taikomas 1.49% + Euribor lizingo pasiūlymas ir jis yra skirtas tiek privatiems, tiek verslo klientams, apimant ne tik naujus elektromobilius, bet ir naudotus. Kitiems mažiau taršiems automobiliams, kai CO2 išmetama iki 130 g/km, taikoma 1,89%“, – pažymi A. Sagatauskas.

Verslo interesas

Šių metų I ketvirtį Lietuvoje priregistruoti 67 nauji elektromobiliai. Daugiau nei pusė jų (57%) įsigyti lizingo būdu, o didžioji dalis įsigyjančių buvo verslo klientai. Fiziniai asmenys kol kas dažniau renkasi naudotus automobilius, tokių  I ketv. užregistruota 159 vnt. ir 80% pirkėjų buvo privatūs asmenys. Tokio skirtumo priežastimi, pasak A. Sagatausko, yra būtent kaina, todėl visos iniciatyvos, kurios padeda įsigijimą padaryti labiau įkandamu, tiesiogiai didina ir elektromobilių patrauklumą. Kai kaina taps prieinama, antru svarbiausiu rodikliu taps išvystyta infrastruktūra, t. y. patogus įkrovimo stotelių tinklas. Kuo masiškesne transporto priemone taps elektromobiliai, tuo svarbesnis bus ir patogaus įkrovimo tinklo poreikis.

Kaina ir patogumas itin aktualus veiksnys ir verslui. Lietuvoje jau matomos pavienės verslo iniciatyvos, ypač tarp įmonių, kurios užsiima automobilių dalijimosi paslauga arba prekių pristatymu. Tačiau pasakyti, kad verslas persiorientuoja ir masiškai juda link elektromobilių, pasak „Swedbank“ atstovo, dar kiek per anksti.

Mažiau nei po dešimtmečio

Prognozuoti, kiek laiko užtruks, kol automobiliai taps pagrindine lengvąja transporto priemone, pasaulio ekspertai imasi vis drąsiau. Štai „BloombergNEF“ (Bloomberg New Energy Finance) atliktas tyrimas parodė, kad pagaminti elektrinius sedanus ir visureigius jau nuo 2026 metų kainuos tiek pat, kaip transporto priemones su vidaus degimo varikliais,  o mažesnių elektromobilių gamybos kaina įprastų nedidelių transporto priemonių kainai prilygs jau nuo 2027 metų.

Tyrimo, kurį užsakė Europos švaraus transporto kampanijos grupė „Transport and Environment“, duomenimis, sumažėjus akumuliatorių savikainai, elektromobilius iš esmės taps pigiau įsigyti net neskaitant subsidijų. Todėl prognozuojama, kad mažiau nei po dešimtmečio (iki 2030 m.) elektromobiliai sudarys 50% naujų pardavimų, o iki 2035 m., jei valstybių politika nepakis, sudarys ir 85%.  O jei valstybės sugriežtins transporto priemonių išmetamo anglies dioksido kiekio rodiklius ir skatins plėsti įkrovimo stotelių tinklą, iki 2035 metų gali būti pasiektas ir viso 100% visų naujų pardavimų rodiklis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Swedbank“: elektromobilių bangą išjudins patrauklesnė jų kaina Verslo tribūna 12

Augantis susidomėjimas elektromobiliais jau ne vienerius metus kursto kalbas, kad būtent šios tvarios...

Tvarus verslas
2021.05.19
Paprasčiau nei galvojote: tvaresnei veiklai užtenka tik vieno žingsnio Verslo tribūna

Daugiau nei 70% verslo atstovų teigia, kad jiems rūpi neigiamo poveikio aplinkai mažinimas ir kad tai svarbu...

Tvarus verslas
2021.05.13
Paskelbtas pirmasis konsoliduotas statybos medžiagų pirkimas geležinkeliui „Rail Baltica“ Verslo tribūna

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga AB „LTG Infra“ įgyvendina naujus sprendimus,...

Tvarus verslas
2021.05.12
Tvarumo siekis jau reformuoja ir investicijų apsaugą Verslo tribūna 2

Didžiųjų investicijų apsaugai skirtą investicinį arbitražą gaubia reformų nuotaikos, o viena iš labai svarbių...

Tvarus verslas
2021.04.29
Naujas „Maxima LT“ žingsnis – atvira darbo užmokesčio politika Verslo tribūna 1

Daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų šiuo metu vienijanti „Maxima LT“ nusprendė kas mėnesį skelbti išsamią...

Tvarus verslas
2021.04.29
„Rail Baltica“ didina žaliausio transporto galimybes ir Lietuvoje, ir Europoje Verslo tribūna

Europos Sąjungoje (ES) transportas į aplinką išmeta apie 1/3 visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Tvarus verslas
2021.04.29
„Telia“: pakuotė tampa verslo tvarumo veidu Verslo tribūna

Pakuotės yra būtinos užtikrinant prekių higieną, šviežumą ir apsaugą. Tačiau į neperdirbamų atliekų kiekio...

Tvarus verslas
2021.04.28
Statomas „Rail Baltica“ geležinkelis: Europai svarbus infrastruktūrinis objektas Verslo tribūna

Keturiose šalyse – Lenkijoje, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje – statomas beveik 1.200 km „Rail Baltica“...

Tvarus verslas
2021.04.15
„Swedbank“: tvarių investicijų lyderio vairą laikys Europa Verslo tribūna 1

Nors Europa pagal aplinkos taršą rikiuojasi tik trečioje vietoje po Kinijos ir JAV, būtent Senasis žemynas,...

2021.04.15
„Telia“: tvarumas ateis su 5G ryšiu Verslo tribūna 2

Išmaniosios sistemos ir patikimas ryšys gali užtikrinti ne tik patogesnį ar sveikesnį gyvenimą, bet ir padėti...

Tvarus verslas
2021.03.31
Prieš gamtą ir visuomenę – be pasiteisinimų   Verslo tribūna 1

Pirmajam metų ketvirčiui einant į pabaigą, įmonės įsivertina ne tik bendrus finansinius rezultatus, bet ir...

Tvarus verslas
2021.03.29
„Rail Baltica“ tiesia naujas galimybes laisvosioms ekonominėms zonoms Verslo tribūna 2

Geležinkelis „Rail Baltica“ suteiks naujų galimybių laisvosiose ekonominėse zonose (LEZ) veikiančioms ar dar...

Tvarus verslas
2021.03.24
Tvarus verslas
2021.03.18
5 žingsniai link tvaresnės mokesčių sistemos Verslo tribūna 1

Kad ir kiek daug kalbėtume apie verslo, organizacijų ir visos ekonomikos tvarumą, net ir gražiausius siekius...

Tvarus verslas
2021.03.17
Išskirtiniame akceleratoriuje – sinergijos atradimai ir verslo gigantams Verslo tribūna

Priežasčių, kodėl startuoliai ieško galimybių patekti į verslo akceleratorius, galima suskaičiuotine vieną. O...

Tvarus verslas
2021.03.10
Europinis geležinkelis „Rail Baltica“ – reikšmė Lietuvai ir regionui Verslo tribūna

Istoriškai susiklostė, kad Lietuvoje buvo nutiesta ir naudojama plačioji 1520 mm pločio geležinkelio vėžė.

Tvarus verslas
2021.03.03
Tvarumas plinta lyg banga – keistis jau skatina ir verslas verslą Verslo tribūna

Šio teksto antraštė gali pasirodyti dar per daug optimistinė, išreiškianti labiau viltį ar prognozę, nei...

Tvarus verslas
2021.02.25
„Biržų duonos“ vadovas: kiekvieno indėlis į aplinką yra svarbus Verslo tribūna 1

Andrius Kurganovas, bendrovės „Biržų duona“ vykdomasis direktorius, įsitikinęs, kad tvarią aplinką kuria visa...

Tvarus verslas
2021.02.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku