„Rail Baltica“ tiesia naujas galimybes laisvosioms ekonominėms zonoms

Reklama publikuota: 2021-03-24
svg svg

Geležinkelis „Rail Baltica“ suteiks naujų galimybių laisvosiose ekonominėse zonose (LEZ) veikiančioms ar dar tik planuojančioms įsikurti įmonėms. Jos galės su mažesnėmis sąnaudomis atsigabenti žaliavų ir išvežti pagamintą produkciją, o taip pat čia bus galimybė kurtis naujų paslaugų logistikos bendrovėms.

„Nutiesus geležinkelį „Rail Baltica“ Kauno, Panevėžio, besikuriančios Vilniaus LEZ bei Marijampolės „Baltic FEZ“ veikiančios bendrovės galės dar racionaliau naudotis logistikos paslaugomis aprūpinant savo veiklą reikalingomis žaliavomis ir medžiagomis bei tiekiant pagamintą produkciją pirkėjams, – pasakoja Karolis Sankovski, už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakingos AB „LTG Infra“ generalinis direktorius. – Nutiesus europinį geležinkelį LEZ gali būti išnaudojamos ir kaip sandėliavimo bei krovos aikštelės, pavyzdžiui, konteineriams, puspriekabėms ir pan. LEZ turi galimybę tapti sausumos uostais.“

nuotrauka::1 right

Suteiks konkurencinio pranašumo

Lietuvos laisvųjų ekonominių zonų asociacijos (LAFEZ) vadovas Giedrius Valuckas įsitikinęs, kad „Rail Baltica“ projektas suveiks kaip didelė paskata į Lietuvą privilioti dar daugiau investicijų, plėtoti veiklą LEZ bei vystyti pridėtinę vertę kuriančią perdirbimo pramonę.

„Lietuva atsidurs labai patogioje vietoje tarp Azijos ir Europos, kur susieis dviejų standartų geležinkeliai, būsime taške, kur labai palanku plėtoti perdirbimo gamybą – žaliavas paversti pridėtinę vertę turinčiais produktais ir pristatyti galutiniam jų vartotojui, o tai kiekvienos ekonomikos siekis. Jau dabar mūsų geografinė padėtis yra palanki, o įgyvendinus strateginį projektą „Rail Baltica“ būsime dar konkurencingesni“, – neabejoja G. Valuckas.

Pasak LAFEZ vadovo, jau dabar 85% LEZ teritorijose įsikūrusių įmonių – gamyklos, dauguma savo sričių lyderiai, kurios Lietuvą pasirinko ne tik dėl palankių ekonominių sąlygų, bet ir dėl geografinės padėties. Iš čia gana lengvai pasiekiami ir tiekėjai, ir rinkos, kuriose platinama produkcija.

„Gamybos įmonėms labai svarbi tiekimo grandinė, kad logistika būtų kuo paprastesnė ir mes tiesiog privalome tai išnaudoti. Jau dabar Lietuva gana lengvai pasiekiama geležinkeliu iš Azijos, veikia neužšąlantis Klaipėdos jūrų uostas, palyginti lengvai vilkikais pasiekiama visa Europa, o nutiesus „Rail Baltica“ krovinių gabenimas šia kryptimi bus dar paprastesnis“, – sako G. Valuckas.

Žvelgiant iš šių dienų perspektyvos, „Rail Baltica“ investuotojams bus patraukli ne tik kaip krovinių gabenimo arterija, bet ir dėl daugiau priežasčių.

Žalioji geležinkelio korta

Pirmiausia geležinkelis laikomas viena ekologiškiausių transporto priemonių, o tai ne vienai LEZ įsikūrusiai įmonei, ypač tarptautinei, yra svarbu.

nuotrauka::2 left

„Lietuvoje tam tiek reikšmės gal dar neteikiame, tačiau progresyvioms tarptautinėms kompanijoms ekologija yra labai svarbus veiksnys. Ir tai, kad tarp Lietuvos ir kitų Europos šalių krovinius bus galima gabenti geležinkeliu, yra labai svarus argumentas investicijoms rinktis Lietuvą“, – pasakoja LAFEZ vadovas.

Geležinkelio, kaip vieno iš žaliausio – mažiausiai taršaus – transporto, reikšmę LEZ įsikūrusioms bendrovėms patvirtina ir K. Sankovski. Anot jo, socialiai atsakingos įmonės geležinkelį renkasi ir todėl, kad jis pagrįstai užsitarnavo ekologiškesnio transporto vardą: gabenant keleivius ar krovinius geležinkeliu į aplinką išmetama apie 3 kartus mažiau teršalų nei vežant autotransportu ir net 9 kartus mažiau nei skraidinant lėktuvais.

Jis taip pat akcentuoja, kad ne mažiau svarbu, jog geležinkeliu gabenti krovinius yra pigiau. LEZ įsikūrusios įmonės naudodamos „Rail Baltica“ galės ir su mažesnėmis sąnaudomis atsigabenti žaliavų, ir išvežti produkciją pirkėjams ar pristatyti ją į jūrų uostus visoje Europoje. „Todėl labai svarbu į LEZ nutiesti europinio geležinkelio atšakas, pritaikyti patrauklią kainodarą“, – mano „LTG Infra“ vadovas.

nuotrauka::4 left

Naujos galimybės keliauti

Taip pat „Rail Baltica“ svarbi ir kaip priemonė keliauti. Pasak G. Valucko, tikrai ne iš visų Europos miestų į Lietuvą patogu keliauti lėktuvais, ypač dabar, pandemijos metu. Tad geležinkelis bus puiki priemonė atvykti specialistams, kuriems reikia fiziškai apsilankyti gamyklose.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 7 laisvosios ekonominės zonos, „Rail Baltica“ itin patogu bus naudotis Marijampolės, Kauno ir Panevėžio LEZ įmonėms, šalia kurių drieksis naujasis geležinkelis, o europinio geležinkelio atšakai pasiekus sostinę – ir besikuriančios Vilniaus LEZ. Iš kitų LEZ „Rail Baltica“ bus lengvai pasiekiama vilkikais, o, pavyzdžiui, iš Klaipėdos LEZ – ir geležinkeliu.

„Rail Baltica" – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Pagal „Rail Baltica“ projekto parametrus keleivinių traukinių projektinis greitis sieks net 249 km/val., o krovininių – 120 km/val.

Bendras „Rail Baltica" geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse sudaro 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. Eur, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

nuotrauka::3 nocrop

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Telia“: tvarumas ateis su 5G ryšiu Verslo tribūna 2

Išmaniosios sistemos ir patikimas ryšys gali užtikrinti ne tik patogesnį ar sveikesnį gyvenimą, bet ir padėti...

Tvarus verslas
2021.03.31
Prieš gamtą ir visuomenę – be pasiteisinimų   Verslo tribūna

Pirmajam metų ketvirčiui einant į pabaigą, įmonės įsivertina ne tik bendrus finansinius rezultatus, bet ir...

Tvarus verslas
2021.03.29
„Rail Baltica“ tiesia naujas galimybes laisvosioms ekonominėms zonoms Verslo tribūna 2

Geležinkelis „Rail Baltica“ suteiks naujų galimybių laisvosiose ekonominėse zonose (LEZ) veikiančioms ar dar...

Tvarus verslas
2021.03.24
„Antalio“ vadovas E. Ramanauskas: tvarumas neišvengiamai taps rinkos prioritetu Verslo tribūna

Atsakingas visuomenei ir aplinkai verslas, realizuojantis tvarumo politiką – ES ambicija, palaipsniui...

Tvarus verslas
2021.03.18
5 žingsniai link tvaresnės mokesčių sistemos Verslo tribūna 1

Kad ir kiek daug kalbėtume apie verslo, organizacijų ir visos ekonomikos tvarumą, net ir gražiausius siekius...

Tvarus verslas
2021.03.17
Išskirtiniame akceleratoriuje – sinergijos atradimai ir verslo gigantams Verslo tribūna

Priežasčių, kodėl startuoliai ieško galimybių patekti į verslo akceleratorius, galima suskaičiuotine vieną. O...

Tvarus verslas
2021.03.10
Europinis geležinkelis „Rail Baltica“ – reikšmė Lietuvai ir regionui Verslo tribūna

Istoriškai susiklostė, kad Lietuvoje buvo nutiesta ir naudojama plačioji 1520 mm pločio geležinkelio vėžė.

Tvarus verslas
2021.03.03
Tvarumas plinta lyg banga – keistis jau skatina ir verslas verslą Verslo tribūna

Šio teksto antraštė gali pasirodyti dar per daug optimistinė, išreiškianti labiau viltį ar prognozę, nei...

Tvarus verslas
2021.02.25
„Biržų duonos“ vadovas: kiekvieno indėlis į aplinką yra svarbus Verslo tribūna 1

Andrius Kurganovas, bendrovės „Biržų duona“ vykdomasis direktorius, įsitikinęs, kad tvarią aplinką kuria visa...

Tvarus verslas
2021.02.24
„Švyturys“ tiesia pagalbos ranką medikams: dovanoja gyvybiškai svarbią įrangą Verslo tribūna

Kasdien žūtbūtinėje akistatoje su COVID-19 virusu susiduriantys šalies medikai pagalbos sulaukia ne tik iš...

Tvarus verslas
2021.02.24
Tvarus požiūris – svertas talentų medžioklėje Verslo tribūna

Socialinė atsakomybė ir tvarumas šiandien svarbus ne tik rinkodaros skyriaus komandai. Ieškantiems geriausių...

Tvarus verslas
2021.02.19
„Swedbank“: tvarumas jau tapo neatsiejama investicijų dalimi Verslo tribūna 4

2020-ieji pelnytai laikomi tvarių investicijų lūžio metais. Pernai ta pačia – žalumo ir tvarumo – kryptimi...

Tvarus verslas
2021.02.15
„Maxima“ pereina į naują brandos lygį - SAP vidinė kultūra leis ugdyti vadovus įmonės viduje Verslo tribūna 13

Pandemija perstumdė įmonių strategijas ir išryškino prioritetus. Jolanta Bivainytė, didžiausio Lietuvoje...

Tvarus verslas
2021.02.11
Maisto atliekos: išmesti negalima, panaudoti Verslo tribūna 6

O kur kablelį dėtumėte jūs? Didelio pasirinkimo neturime – Europos Sąjunga (ES) numatė, kad pramokę rūšiuoti...

Tvarus verslas
2021.02.10
Verslo sėkmės dėlionė: finansiniai rezultatai – tik viena paveikslo dalis Verslo tribūna

Metų pradžia – finansinių rezultatų skelbimo laikas, kai įmonės apžvelgia praėjusio laikotarpio pasiekimus ir...

Tvarus verslas
2021.02.04
„Neste“ pripažinta viena tvariausių įmonių pasaulyje Verslo tribūna 6

Jau penkioliktus metus iš eilės Suomijos dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių gamintoja „Neste“ įvertinama...

Tvarus verslas
2021.02.01
„Švyturys“ Vyriausybės pagalbos nelaukia: patys amortizuoja COVID-19 grėsmes ir testuoja darbuotojus Verslo tribūna

Kone metus koronaviruso keliami iššūkiai ne tik stabdo verslo veiklos procesus, bet ir kelia pavojų...

Tvarus verslas
2021.01.29
Tvari pakuotė skinasi kelią link standarto Verslo tribūna 1

Tvaraus vartojimo tendencija kasmet suburia vis didesnį sekėjų ratą. Rimtą žvilgsnį į plastiko atliekų augimą...

Tvarus verslas
2021.01.28
„Telia“: pokytį lemia mokslu pagrįsti aplinkosaugos tikslai Verslo tribūna 1

Jau nuo 2020 m. gruodžio visų Baltijos ir Šiaurės šalyse veikiančių „Telia“ grupės įmonių veikla tapo...

Tvarus verslas
2021.01.27
JAV grįžta prie klimato klausimų: žinia visam pasauliui, taip pat ir Lietuvai Verslo tribūna 1

46-ojo JAV prezidento Joe Bideno pažadas po rinkimų sugrąžinti šalį į Paryžiaus klimato kaitos susitarimą...

Tvarus verslas
2021.01.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku