Kas tai? Eksperto įžvalgos

M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ pasikeitė viduje. Metas keisti ir rūbą 

Publikuota: 2020-07-09
Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas. Vladimiro Ivanovo nuotr.
svg svg
Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas. Vladimiro Ivanovo nuotr.

Prieš daugiau nei trejus metus, kai tapau „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovu, neįsivaizdavau, kad jau 2020-aisiais išgyvensime tokį didelį išbandymą. Drauge su daugiau nei 9.000 žmonių komanda kūrėme naujuosius „Lietuvos geležinkelius“ konkurencingai ateities krovinių rinkai, ekologiškoms ir patogioms kelionėms, moderniam ir saugiam geležinkelių tinklui. Bet greta rinkos teikiamų išbandymų netikėtai sulaukėme dar vieno. Pavasarį, kaip ir visas pasaulis, turėjome laikyti pandemijos egzaminą.

Mano vertinimu, egzaminą išlaikėme, nes prioritetus teisingai pasirinkome gerokai anksčiau, nei šalyje buvo paskelbtas karantinas. Naujoji komanda pokyčius iniciavo nuo pirmųjų darbo dienų. Viena didžiausių naujovių buvo  kitoks  požiūris į organizacijoje dirbančius žmones. Šis pokytis tikrai nėra baigtas – tai nuolatinis procesas; vieni pasikeitimai įvyko iškart, kitų laukia dar ilgas kelias.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/491?placement=

Išlaikytas egzaminas

Žingsnis po žingsnio tapome skaitmenine organizacija. Karantino metu savo kailiu taip pat patyrėme, kokią naudą kuria lankstumas. Kai per vieną savaitgalį dirbti iš namų nutarėme išsiųsti 1.700 žmonių, tereikėjo papildomai įsigyti nešiojamųjų kompiuterių. Nuotolinio darbo programine įranga žmonės jau mokėjo naudotis, nes dar prieš metus LTG  grupė įsidiegė „Office 365“.

Ir įgyvendindami įsipareigojimą šaliai – modernizuoti Lietuvos geležinkelių tinklą – išmokome pasitelkti partnerius. Susumavus visus jau pradėtus svarbiausius grupės projektus – pagrindinės šalies geležinkelių magistralės elektrifikavimą, antrųjų kelių statybą, modernius krovinių terminalus ir t.t. – LTG įtraukia keliasdešimt tūkstančių savo srities profesionalų. Jau nekalbant apie „Rail Baltica“ projektą, kuris iki 2026 m. pareikalaus dar bent 50.000 žmonių įsitraukimo.

Senais laikais buvo įprasta visus pinigus „reguliuoti“ kaip kam patogiau, pasitelkiant vidaus sandorius ir kitokias schemas, bet tai nėra efektyvus ar skaidrus būdas. Šiandien LTG“ vadovaujasi kitokiais standartais. Kasmet susitinkame su rinka atviroms diskusijoms, viešųjų pirkimų platformoje skelbiame projektus, kurių vertė viršija 500 mln. Eur. Geležinkelių projektų Lietuvoje imasi ir didžiausios Vakarų Europos statybos kompanijos.

Išmokome projektus vykdyti atvirai ir gauti geriausią kainos ir kokybės santykį. Elektrifikacijos projektą pradėjome sutarę dėl 20% mažesnės kainos, nei panašūs projektai Europoje.

Kur esame šiandien

Šiandien LTG  yra Baltijos šalių geležinkelio krovinių rinkos lyderis. Atsargiai matuojame rinkos Lenkijoje temperatūrą, kuriame naujas galimybes verslui, veždami intermodalinius krovinius. Pradedame vežti puspriekabes iš ir į Vakarų Europą.

Pokyčiai keleivių vežimo versle taip pat akivaizdūs – nors kol kas esame bene mažiausiai traukiniais keliaujanti šalis Europoje, kasmet augame bene 25% ir šiuo rodikliu esame lyderiai visoje Europoje. Pervažiavimą iš taško A į tašką B keičiame malonia kelione iš vieno šalies miesto į kitą. Ir, kur turime elektrifikuotus maršrutus, darome tai ekologiškai – naudodami tik elektrą iš atsinaujinančių šaltinių. Jau 2024 m. pagrindinę magistralę iš Vilniaus į Klaipėdą elektrifikuosime ir trys didžiausi miestai Lietuvoje bus sujungti elektrifikuotais ruožais, kuriuose bus naudojama tik švari energija.

Tikiu, kad sąmoningoje visuomenėje kelionės traukiniais jau greitai taps pirmuoju pasirinkimu. O ir verslas vis dažniau renkasi aplinką tausojantį kelią kroviniams.

Visa tai kuria naudą mūsų akcininkui – Lietuvos žmonėms. Iš bendrovės, kuri 2016 m. patyrė 50 mln. Eur nuostolį, tapome daugiau kaip 50 mln. Eur pelną uždirbusia didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupe. Šia verte pasidalinome su visuomene ir pastiprinome Lietuvą. Taip pat, sumokėjome daugiausia mokesčių į valstybės biudžetą. Mane labiausiai džiugina mūsų žmonės – 2019 m. populiariausio darbo paieškos portalo duomenimis tapome „Top darbdaviu“. Tai rodo, kad žmonės nori rinktis darbą LTG ir prisijungti prie profesionalų komandos.

Keičiame rūbą

Liepos 6 d. švenčiame LTG gimtadienį. Naują šimtmetį pasitinkame pasikeitę viduje, o gimtadienį švenčiame pakeitę ir išorinį rūbą. Išliekame vieninga „Lietuvos geležinkelių“ grupe, tačiau mūsų veiklos su savo klientais bendraus naujais pavadinimais. Visi drauge turėsime bendrą ženklą LTG – sutrumpintą „Lietuvos geležinkelių“ vardą. Jis mus jungia, o antroji visų veiklų naujųjų pavadinimų dalis išreiškia jų misiją.

„LTG Cargo“ – naujas LTG grupės krovinių vežimo veiklą vykdančios bendrovės pavadinimas. Ši bendrovė veikia globalios konkurencijos rinkoje, kurioje didėja netolerancija taršai, o labiau už viską branginamas laikas ir profesionalumas. Bendrovės tikslas – rasti naujas galimybes ir išspręsti klientų logistinius galvosūkius. Šis vardas naujame šimtmetyje bus žinomas ne tik verslams Lietuvoje, bet ir visame regione.

Šalies geležinkelių tinklą valdančios grupės bendrovės naujas vardas – „LTG Infra“. Tai yra visuomenei tarnaujantis Lietuvos transporto sistemos stuburas. Bendrovės kuriami sprendimai skatins mobilumą ir technologines inovacijas – traukinių keleiviai ar bėgiais gabenami kroviniai turi važiuoti saugiai, greitai ir užtikrintai pasiekti kelionės tikslą. Ši misija niekada  nesibaigia..

„LTG Link“ – naujas keleivinių traukinių vardas. Keliavimas yra jungtys – su kitu miestu, darbu, artimaisiais. Nesvarbu, ar keliaujate vieną kartą metuose, ar kasdien važiuojate traukiniu į darbą, norime, kad pasirinkę mus patirtumėte daugiau.

O grupę kontroliuojančioji bendrovė bus girdima kaip „Lietuvos geležinkeliai“ arba tiesiog LTG. Ji, kaip ir iki šiol, jungs visas veiklas, rūpinsis, kad grupė išliktų finansiškai tvirta, pasiruošusi naujiems iššūkiams ir ambicingiems projektams. Pažadame ir toliau rūpintis savo akcininko – Lietuvos valstybės – interesais, taip pat ir visomis suinteresuotomis šalimis – greta geležinkelio gyvenančiomis bendruomenėmis, eismo dalyviais, visa visuomene, šalies verslu bei Lietuvos gamta. Esame neatsiejama Lietuvos dalis, tad rodysime lyderystę ir augsime bei tobulėsime kartu su visa šalimi.

10 įsipareigojimų Lietuvai

Ruošdamasi naujam veiklos etapui, LTG kreipėsi į šalies visuomenę, savo komandą, įvairių sričių ekspertus ir politikus. Diskusijose įmonių grupė siekė išgirsti skirtingų visuomenės grupių lūkesčius bei išryškinti svarbiausius prioritetus ateičiai.

Remdamiesi jų rezultatais, grupės įmonių vadovai kartu su naujuoju įvaizdžiu pristatė ir 10 įsipareigojimų ateičiai.

  • LTG grupė – Lietuvos ekonomikos augimo katalizatorius. Savo veikla įmonių grupė padės verslui vystytis Lietuvoje ir užsienyje.
  • Konkuruosime užsienyje. Naudą Lietuvai įmonių grupė kurs sėkmingai konkuruodama su kitais vežėjais užsienio rinkose.
  • Sėkmingai įgyvendinsime „Rail Baltica“. Baigtas projektas leis keliauti 250 kilometrų per valandą greičiu iš Vilniaus į Rygą ar Varšuvą.
  • Nauji maršrutai. „LTG Link“ girdi visuomenės poreikius ir kurs naujus patogius maršrutus, leisiančius vis daugiau populiariausių vietų Lietuvoje ir užsienyje pasiekti traukiniais.
  • Švaresnė aplinka. Traukiniai yra viena švariausių transporto priemonių. LTG grupė jau šiandien užtikrina, kad populiariausiu maršrutu Vilnius-Kaunas riedantys keleiviniai traukiniai visiškai neterštų aplinkos. O elektrifikavus pagrindinę šalies geležinkelių transporto magistralę Vilnius-Klaipėda, elektrine trauka bus vežama didelė dalis ir krovinių.
  • Intermodalinis transportas. Vis daugiau krovinių konteineriuose ar automobilinėmis puspriekabėmis nuo kelių bus perkeliama į traukinius ir gabenama žaliau, pigiau ir efektyviau.
  • Išmanioji bilietų programėlė. „LTG Link“ pasitelks vis daugiau išmanių technologijų, užtikrindami patogesnes keliones. Skaitmenizacijos keliu žengs ir visa LTG grupė, diegdama modernias stočių informavimo sistemas, verslo valdymo sprendimus.
  • Keisis stotys, o ypač – Vilniaus geležinkelio stotis. LTG grupė yra svarbi bendro šalies įvaizdžio dalis, todėl ir toliau aktyviai atsinaujins renovuodami stotis. Vilniaus geležinkelių stotis yra vieni pagrindinių Lietuvos sostinės vartų – ji taps gražia, jaukia ir šiuolaikiška erdve būti.
  • Nauji traukiniai keleiviams. Elektrifikavus geležinkelius, jais riedės vis daugiau naujų, modernių, patogių ir greitų elektrinių traukinių pagrindiniams šalies maršrutams, o šiuo metu Vilnius-Klaipėda maršrutu riedantys patogūs traukiniai persikels darbui į šalies regionus.
  • Interneto ryšys traukiniuose. Keliaujant traukiniais, patogu ir ilsėtis, ir dirbti. O tam gali prireikti interneto. LTG grupė įsipareigojo pagerinti interneto ryšio kokybę traukiniuose.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ pasikeitė viduje. Metas keisti ir rūbą  Verslo tribūna 2

Prieš daugiau nei trejus metus, kai tapau „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovu, neįsivaizdavau, kad jau...

Tvarus verslas
2020.07.09
Tvarios įmonės prioritetas - darbuotojai Verslo tribūna 4

COVID-19 visus darbdavius užklupo netikėtai ir tapo išbandymu ne tik įmonių finansiniam atsparumui, bet ir...

Tvarus verslas
2020.07.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus