2018 m. rekordas: 461.200 automobilių pirkimo-pardavimo sandorių

Jeigu per 2009 m., vangiausios prekybos metus Lietuvos automobilių rinkoje, automobilį pirko maždaug kas 11-as šalies gyventojas, tai pernai transporto priemonę pakeitė maždaug kas 6-as.
Apie tai skelbia transporto skelbimų portalas Autoplius.lt. Jis praneša, kad per 2018 metus Lietuvoje sudaryta 461.200 automobilių pirkimo-pardavimo sandorių. Matas Buzelis, Autoplius.lt komunikacijos vadovas, tvirtina, kad statistika liudija apie puikius metus ir naujų transporto priemonių pardavėjams.
Geriausi metai
Pernai buvo parduota net 36.000 naujų automobilių beveik ketvirtadaliu daugiau naujų nei 2017 m. Nors ir rudenį įsigaliojusi naujų automobilių taršos emisijų nustatymo metodika WLTP šiek tiek pristabdė kai kurių prekybininkų dinamiką, galima drąsiai teigti, kad 2018-ieji yra kol kas patys sėkmingiausi metai naujų automobilių atstovams, pranešime cituojamas p. Buzelis.
Jis pažymi, kad neskaitant reeksporto (po trumpos registracijos Lietuvoje į kitas ES rinkas buvo išvežti beveik visi čia registruoti nauji Fiat automobiliai VŽ), praėjusiais metais patys populiariausi Lietuvoje buvo Toyota markės modeliai jų šalyje per metus parduota beveik 4.900 vnt. Antroje vietoje, Autoplius.lt duomenimis, tvirtai laikėsi Volkswagen modeliai, kurių 2018 metais parduota apie 4.100 vnt.
Daugiau naujesnių
Vidinėje Lietuvos automobilių rinkoje įvyko beveik 265.000 šalyje jau registruotų naudotų transporto priemonių pirkimo-pardavimo sandorių. Tai beveik 1% daugiau nei 2017 m. Ponas Buzelis akcentuoja, kad šalies vairuotojai didelį dėmesį skiria iš užsienio įvežtiems naudotiems automobiliams būtent jų importo rinkoje fiksuojami svarbūs pokyčiai.
Fiksavome, kad per 2018 metus į Lietuvą pastoviai registracijai buvo įvežta dvigubai daugiau naudotų automobilių nei į Latviją ir Estiją kartu sudėjus. Tokių sandorių skaičius per metus paaugo dešimtadaliu ir pasiekė 160.400 vnt. Tačiau įdomiausia tai, kad paskutinį praėjusių metų ketvirtį stipriai pagausėjo 1-5 metų amžiaus įvežtų automobilių srautas, teigia Autoplius.lt komunikacijos vadovas.
Naujesnių automobilių registracijų pagausėjimas paveikė vidutinę naudoto automobilio rinkos kainą. Ji 2018 metų 4-ąjį ketvirtį siekė net 4.200 Eur arba 15% daugiau nei tuo pačiu 2017-ųjų laikotarpiu. Prieš daugiau nei metus šis rodiklis siekė 3.700 Eur.
Tačiau pasak p. Buzelio, šalyje vis tiek dominuoja prekyba senesniais 11-15 metų amžiaus grupės automobiliais (net 46% importuotų automobilių rinkos), o beveik 3 iš 4 tokio tipo sandorių sudaro dyzeliniai modeliai.
Bus grįžta prie taršos
2019-ieji, Autoplius.lt komunikacijos vadovo vertinimu, gali išsiskirti didesniais pokyčiais. Ponas Buzelis tvirtina, kad Vyriausybė gali pakoreguoti prioritetus šalies susisiekimo bei transporto sektoriuose ir prie automobilių taršos apmokestinimo klausimų gali būti sugrįžta ne tik tuščiomis kalbomis, bet ir realiais darbais.
Galimas taršos mokesčio įvedimas stipriai paveiktų Lietuvos naudotų automobilių rinką. Dešimtys tūkstančių senų automobilių taptų nebepageidaujami bei stipriai atpigtų. Tik tinkamai sustyguoti procesai bei kruopščiai sumodeliuota taršos mokesčio schema ne tik pravalytų šalies autoparką, bet ir sudarytų palankesnes galimybes įsigyti naujus mažiau teršiančius automobilius. Visgi, tai bus nepopuliarus sprendimas, tačiau situacija užsienio rinkose rodo, kad be papildomo automobilių reguliavimo Lietuva gali užstrigti Vakarų Europos valytojo vaidmenyje, teigia p. Buzelis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti