2018 m. rekordas: 461.200 automobilių pirkimo-pardavimo sandorių

Publikuota: 2019-01-25
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jeigu per 2009 m., vangiausios prekybos metus Lietuvos automobilių rinkoje, automobilį pirko maždaug kas 11-as šalies gyventojas, tai pernai transporto priemonę pakeitė maždaug kas 6-as.

Apie tai skelbia transporto skelbimų portalas „Autoplius.lt“. Jis praneša, kad per 2018 metus Lietuvoje sudaryta 461.200 automobilių pirkimo-pardavimo sandorių. Matas Buzelis, „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas, tvirtina, kad statistika liudija apie puikius metus ir naujų transporto priemonių pardavėjams.

Geriausi metai

„Pernai buvo parduota net 36.000 naujų automobilių – beveik ketvirtadaliu daugiau naujų nei 2017 m. Nors ir rudenį įsigaliojusi naujų automobilių taršos emisijų nustatymo metodika WLTP šiek tiek pristabdė kai kurių prekybininkų dinamiką, galima drąsiai teigti, kad 2018-ieji yra kol kas patys sėkmingiausi metai naujų automobilių atstovams“, – pranešime cituojamas p. Buzelis.

Jis pažymi, kad neskaitant reeksporto (po trumpos registracijos Lietuvoje į kitas ES rinkas buvo išvežti beveik visi čia registruoti nauji „Fiat“ automobiliai – VŽ), praėjusiais metais patys populiariausi Lietuvoje buvo „Toyota“ markės modeliai – jų šalyje per metus parduota beveik 4.900 vnt. Antroje vietoje, „Autoplius.lt“ duomenimis, tvirtai laikėsi „Volkswagen“ modeliai, kurių 2018 metais parduota apie 4.100 vnt.

Daugiau naujesnių

Vidinėje Lietuvos automobilių rinkoje įvyko beveik 265.000 šalyje jau registruotų naudotų transporto priemonių pirkimo-pardavimo sandorių. Tai – beveik 1% daugiau nei 2017 m. Ponas Buzelis akcentuoja, kad šalies vairuotojai didelį dėmesį skiria iš užsienio įvežtiems naudotiems automobiliams – būtent jų importo rinkoje fiksuojami svarbūs pokyčiai.

„Fiksavome, kad per 2018 metus į Lietuvą pastoviai registracijai buvo įvežta dvigubai daugiau naudotų automobilių nei į Latviją ir Estiją kartu sudėjus. Tokių sandorių skaičius per metus paaugo dešimtadaliu ir pasiekė 160.400 vnt. Tačiau įdomiausia tai, kad paskutinį praėjusių metų ketvirtį stipriai pagausėjo 1-5 metų amžiaus įvežtų automobilių srautas“, – teigia „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas.

Naujesnių automobilių registracijų pagausėjimas paveikė vidutinę naudoto automobilio rinkos kainą. Ji 2018 metų 4-ąjį ketvirtį siekė net 4.200 Eur arba 15% daugiau nei tuo pačiu 2017-ųjų laikotarpiu. Prieš daugiau nei metus šis rodiklis siekė 3.700 Eur.

Tačiau pasak p. Buzelio, šalyje vis tiek dominuoja prekyba senesniais – 11-15 metų amžiaus grupės automobiliais (net 46% importuotų automobilių rinkos), o beveik 3 iš 4 tokio tipo sandorių sudaro dyzeliniai modeliai.

Bus grįžta prie taršos

2019-ieji, „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovo vertinimu, gali išsiskirti didesniais pokyčiais. Ponas Buzelis tvirtina, kad Vyriausybė gali pakoreguoti prioritetus šalies susisiekimo bei transporto sektoriuose ir prie automobilių taršos apmokestinimo klausimų gali būti sugrįžta ne tik tuščiomis kalbomis, bet ir realiais darbais.

„Galimas taršos mokesčio įvedimas stipriai paveiktų Lietuvos naudotų automobilių rinką. Dešimtys tūkstančių senų automobilių taptų nebepageidaujami bei stipriai atpigtų. Tik tinkamai sustyguoti procesai bei kruopščiai sumodeliuota taršos mokesčio schema ne tik pravalytų šalies autoparką, bet ir sudarytų palankesnes galimybes įsigyti naujus mažiau teršiančius automobilius. Visgi, tai bus nepopuliarus sprendimas, tačiau situacija užsienio rinkose rodo, kad be papildomo automobilių reguliavimo Lietuva gali užstrigti Vakarų Europos valytojo vaidmenyje“, – teigia p. Buzelis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Yandex“ planuose – tūkstantis savavaldžių automobilių  1

Dabar 90 tokių automobilių bandanti Rusijos bendrovė skelbia apie dešimtį kartų siekiančią eksperimentinio...

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium 1

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Plečiamas elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas bando klientų kantrybę  Premium

Įvairūs projektai jau artimiausiu metu Lietuvoje numato platų elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą, tačiau...

Lietuvoje bus įrengta 100 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių  7

Įgyvendinant taikos sutartį tarp Energetikos ministerijos ir Vokietijos kompanijos „Danpower“, bendrovė...

Dar vienas BMW su priekinių ratų pavara 2

Bavarijos automobilių gamintojas paviešino pirmąsias 2 serijos „Gran Coupe“ pavadinto modelio nuotraukas,...

Automobiliai
2019.08.04
„Tesla“ vagystės tikimybė – 90% mažesnė už vidutinę 10

Tikimybė, kad vagys nusivarys „Tesla“ automobilį yra 90% mažesnė už vidurkį, o tarp trijų rečiausiai JAV...

„Audi Q3 Sportback“ užpildys spragą gamoje 2

„Audi“ nusprendė užpildyti nišą rinkos, kurioje iki šiol sėkmingai karaliavo „Mercedes-Benz GLC Coupe“ bei...

Laisvalaikis
2019.08.03
VŽ bando „Mazda MX-5“: kai pojūčiai svarbiau už skaičiavimus Premium 1

„Mazda MX-5“ į istoriją įėjo kaip populiariausias istorijoje sportiškas automobilis, dabar turintis tik...

Laisvalaikis
2019.08.02
Lietuvos naujų automobilių rinka mažina tempą 18

Lietuvos naujų automobilių rinkos augimas sulėtėjo iki 29%. Jį palaiko reeksportas, o vietinės rinkos lyderis...

Automobiliai
2019.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau