M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje

Publikuota: 2019-01-20
„Nissan“ komunikaciją Baltijos šalyse kuravęs Mindauga Plukys buvo vienas elektromobilių plėtros iniciatorių. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Nissan“ komunikaciją Baltijos šalyse kuravęs Mindauga Plukys buvo vienas elektromobilių plėtros iniciatorių. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti elektromobilių ambasadoriumi, kuris iš tiesų stengėsi skatinti šios technologijos plitimą. Sausio pabaigoje p. Plukys oficialiai taps „Huawei Technologies“ komunikacijos vadovu Lietuvoje ir Latvijoje, tačiau šįsyk VŽ pokalbis vis dar apie automobilių rinką ir naujausias tendencijas.

Šiomis dienomis p. Plukys grįžta iš Dakaro lenktynių, kuriose vykdė savo inicijuotą „iGo2 Dakar“ projektą – kartu su fotografų ir operatorių grupe lydėjo legendinių lenktynių maratoną. Tada buvęs „Nissan“ atstovas imsis naujos srities, kurią sako traktuojantis kaip naują iššūkį ir galimybę praplėsti akiratį.

„Išmanieji telefonai yra platesnio vartojimo prekė, „Huawei“ gamoje yra įvairių segmentų produktų. Man labai įdomi naujo prekės ženklo rinkoje konkurencinė kova su seniai įsitvirtinusiais gamintojais“, – apie naujas pareigas p. Plukys kol kas kalba santūriai ir aptakiai.

Dešimtmečio ratas

Į automobilių prekybos verslą pasukęs 2008 m. viduryje, p. Plukys sako, kad šiandien jaučiasi, tarsi apsukęs dešimtmečio trukmės ratą.

„Kai pradėjau dirbti su „Nissan“, rinka ruošėsi sunkmečiui. Krizės atlieka labai gerą darbą – jos padeda sutvarkyti tai, kas netvarkinga, ir atsijoti geriausius. Išlieka stipriausi pardavėjai, išgyvena stipriausios ir geriausiai sunkumams pasiruošusios arba sugebančios geriausiai prisitaikyti atstovybės, – nurodo komunikacijos specialistas. – Tai buvo sunkūs metai. Bet beveik visi atstovai ją išgyveno.

Dabar matome, kad rinka vėl išaugo. Visi vėl kalba apie artėjantį finansinį kataklizmą, kuris vienaip ar kitaip vėl paveiks rinkas. Jaučiuosi, lyg per 10 metų būčiau apsukęs ratą.“

Estai – įveikti

„Manau, kad jau aplenkėme“, – atsako pašnekovas, paklaustas, kada Lietuvos automobilių rinka aplenks Estiją. Jis sako, kad pastaraisiais mėnesiais Estijos naujų automobilių rinka „be aiškių priežasčių“ sustojo, o rudenį paskui ją pasekė ir Latvija.

„Šios trys rinkos yra artimos ir susijusios, todėl istoriškai tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje. O kas prasideda Lietuvoje, baigiasi Estijoje. Tai dabar mes būsime sekantys“, – reziumuoja p. Plukys.

Jis sako, kad Lietuvos rinką ilgą laiką stabdė anksčiau nei Estijoje panaikintos PVM lengvatos naujiems automobiliams. Toks faktas ilgam laikui labai sulėtina rinką. Prie lengvatų prijaukinti žmonės nieko nebenori pirkti, kai tų lengvatų nelieka. Pašnekovas tvirtina, kad tas pats yra ir su elektromobiliais.

„Estijoje panaikinus elektromobiliams taikytas subsidijas, jų pardavimai visiškai sustojo. Po to buvo kampanija Latvijoje, kurios metu buvo parduoti keli šimtai elektromobilių. Bet jai pasibaigus, baigėsi ir prekyba. Pas mus nėra jokio valstybės palaikymo ekologiškai švaresniems ir saugesniems automobiliams, dėl to čia dominuoja antrinė automobilių rinka. Per metus parduodama virš 200.000 naudotų automobilių ir vos apie 20.000 – naujų. Naudotų automobilių verslas yra didelis pinigų kapšas, prie kurio visi bijo kišti letenas. Niekas nedrįsta apmokestinti šitos verslo dalies. Tai yra didelis grynųjų pinigų šešėlis, kurio niekas nenori imtis. Ir niekas nenori apmokestinti taršių automobilių. Visi supranta, kad tai yra blogai, bet niekas to nesiima“, – sako p. Plukys.

Elektromobilių fronte

Masinės naujos kartos elektromobilių gamybos pionieriui „Nissan“ atstovavęs p. Plukys buvo tapęs vienu elektros pavaros ambasadorių, įvairiais projektais bandė skatinti šios technologijos plitimą. Tačiau iki šiol elektromobilių pozicijos Lietuvoje yra gana kuklios. VĮ „Regitra“ duomenimis, 2018 m. gruodžio 1 d. šalyje buvo registruoti 943 elektromobiliai – tai sudaro labai menką dalį 1,46 mln. lengvųjų automobilių siekiančiame šalies parke.

„Lietuvoje elektromobiliai populiarėja, bet jie išlieka pernelyg brangūs ir nišiniai modeliai. Visos naujos technologijos yra brangios, – kalba pašnekovas. – Pavyzdžiui, kai atsirado kompiuteriai, juos galėjo įpirkti ne visi. Tas pat buvo su mobiliaisiais telefonais, tas pat dabar yra ir su elektromobiliais.

Nuotrauka::1left

Kitas dalykas – lietuviai deklaruoja visada važinėjantys didelius nuotolius, todėl jiems kasdien reikia 1.000 km be sustojimo nuvažiuojančios mašinos. Europoje viskas paprasčiau – apklausos ir statistika rodo, kad dabartinių elektromobilių su viena įkrova nuvažiuojamas atstumas yra visai priimtinas.“

Žingsnis atgal

2018 m. pavasarį įsigaliojo nauja tvarka, kai EV raidėmis pažymėti valstybiniai registracijos numeriai pradėti dalyti ne tik elektromobiliams, bet ir iš tinklo įkraunamiems hibridiniams automobiliams. Pasak p. Plukio, tai – labai blogas sprendimas, apsunkinantis elektromobiliams teikiamų lengvatų taikymą ir administravimą.

„Pavyzdžiui, Norvegijoje elektromobiliai ir hibridai žymimi skirtingais numeriais. Mes tiek metų stengėmės didinti elektromobilių patrauklumą, o dabar vėl grįžome prie biurokratijos, dėl kurios lengvatų siekiantiems savininkams tenka įrodinėti, kad automobilis varomas tik elektra. Autobusų juostose juos vėl stabdo ir tikrina duomenis, daug darbo atsirado ir mokesčių už stovėjimą surinkėjams. Jau 2020 m. Lietuvoje elektromobilių bus tikrai daug, bet jų nebus galima lengvai identifikuoti“, – tvirtina pašnekovas. Jis sako, kad kai kurie automobiliai, pavyzdžiui, „Volkswagen Golf“, gali būti varomi įvairiausiais varikliais: vidaus degimo, įkraunamais hibridiniais arba tik elektros motorais. Tačiau juos atskirti gali tik šias versijas identifikuojantis žmogus.

Nauja sritis – energija

Ilgametis „Nissan“ atstovas Baltijos šalyse pasakoja, kad numatomi taršos ribojimai toliau spartins elektromobilių plėtrą. 2020 m. šios markės gamoje numatomi jau 5 elektromobiliai. Dar vienas pokytis – „Nissan“ iki 2025 m. siekia tapti penktuoju pagal dydį pasaulyje elektros energijos tiekėju. Tam sukurtas specialus padalinys „Nissan Energy“, kuris elektros tinklams tieks elektromobilių akumuliatoriuose kaupiamą energiją. Tokiai funkcijai jau pritaikytas antrosios kartos „Leaf“ elektromobilis.

„Gamintojas, sudarydamas sutartis su elektromobilių savininkais, kuria iš elektromobilių akumuliatorių sudarytą tinklą, kuris naktį kaups pigią energiją ir ją dieną pardavinės dieniniais tarifais. Po kokių 10-ies metų įsibėgės tokius projektus kuriantys startuoliai.

Be to, kaip energijos kaupyklos, jau parduodami ir seni elektromobilių akumuliatoriai. Jie, sujungti su saulės elementais, pavirsta nedidele elektrine, kurios energija naudojama tada, kai yra poreikis. Didžiojoje Britanijoje toks komplektas iš 6 saulės modulių ir kaupyklos parduodamas už 9.000 GBP (apie 10.200 Eur – VŽ). Tokie moduliai leidžia išlyginti elektros tinklo perkrovas ir mažinti iškastinio kuro poreikį. Nenustebkite, kad 2022 m. mūsų „Nissan“ atstovų salonuose vienas kampas bus skirtas „Nissan Energy“. O juk prieš dešimtmetį mes net negalvojome apie elektromobilius“, – apibendrina p. Plukys.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 2

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium 1

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
„Škodą“ pristatys ledo ritulio čempionate 1

„Škoda“ paskelbė atnaujinto gamos flagmano „Superb“ priekinės dalies eskizą. Jame matyti subtilūs, ne...

Automobiliai
2019.05.12
VŽ bando: į Europą sugrįžo „Toyota Camry“ sedanas Premium 1

„Toyota Camry“ yra geriausiai pasaulyje parduodamas sedanas, nors šiuo modeliu 14 metų nebuvo prekiaujama...

Laisvalaikis
2019.05.11
Europa renkasi benziną, populiarėja ir alternatyvios energijos rūšys 11

2019 m. I ketvirtį beveik 60% ES įregistruotų naujų automobilių varomi benzinu, o „dyzeliniai“ nesudarė nė...

Automobiliai
2019.05.11
Vilniuje – trijų itin prabangių BMW modelių pristatymas  8

„Siemens“ arenoje surengtame šou parodytas didžiausias ir brangiausias BMW markės sedanas bei SUV modelis ir...

Automobiliai
2019.05.10
„Sostena“ atnaujina savo centrus: po Klaipėdos – Kaunas ir Vilnius  14

Klaipėdoje atidarytas naujas, 2 mln. Eur kainavęs „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras, kuris...

Automobiliai
2019.05.09
Lietuvoje išgraibstytos rezervacijos naujajam „Volkswagen ID.3“ elektromobiliui  20

„Volkswagen“ trečiadienį paskelbus naujojo elektromobilio pavadinimą ir kainas, Lietuvos rinkai skirti 20...

Automobiliai
2019.05.09
Bankai vilioja ekologiškų automobilių pirkėjus Premium 3

Sudarantiems ekologiško automobilio lizingo sutartį – mažesnės palūkanos. Tokią galimybę pradeda siūlyti...

„Tesla Model 3“ tapo perkamiausiu Europoje brangiu sedanu  20

Kovo mėnesį pigiausias „Teslos“ elektromobilis rinkoje pranoko 3 serijos BMW, „Audi A4“ ir C klasės...

Automobiliai
2019.05.04
Naujų automobilių rinkoje – vėl rekordas  10

Balandžio mėnesį naujų lengvųjų automobilių rinka Lietuvoje išlaikė 44% augimo tempą ir vėl pagerino rekordą.

Automobiliai
2019.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau