Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas

Publikuota: 2019-01-17

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir ruošiasi trumpam, bet sudėtingam paskutiniajam etapui.

Trečiadienį „Toyota Hilux Gazoo Racing“ važiuojantis Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas pradėjo rekordiniu tempu. Nuo lyderio atsilikęs mažiau, nei 16 minučių, jų automobilis finišavo 5-oje vietoje.

Priešpaskutinę Dakaro ralio dieną varžybų organizatoriai suteikė galimybę dalyviams pasimėgauti smėliu, o žiūrovams – išskirtiniais vaizdais. Automobiliai startavo po keturis vienu metu, o po trumpos kelionės kietesniu grindiniu jų laukė daugiau nei 300 km kopų, itin minkšto smėlio ir klastingųjų „fešfešo“ dulkių. Daugybė ekipažų patyrė nuotykių – vieniems jie pabaigė visą maratoną, kitiems tik atėmė keliolika minučių laiko.

Visi trys – kartu

Po antradienio p. Vanagas maždaug 5 min. atsiliko nuo Vaidoto Žalos: pastarajam startavus, varžovus skyrė toks pat laiko tarpas, kaip ir bendroje įskaitoje.

„Netrukus mes prisivijome Vaidotą ir visi važiavome grupėje – buvo puiki proga pažiūrėti kaip vairuoja kiti Lietuvos pilotai. Tai vieną, tai kitą vis ištikdavo kokia bėda – paklimpimas ar panašiai, tad grupė netruko išsisklaidyti, – pasakoja kartu su p. Juknevičiumi startavęs p. Vanagas. – Po prieš tai sekusio greičio ruožo, kur mus stipriai pristabdė techninės bėdos, turėjome šiek tiek pykčio, tačiau išlikome drausmingi. Turėjome keletą pasikasimų, kartą paklydome, tad iš esmės nuo tobulo rezultato praradome gal 12–15 minučių, tačiau panašu, jog tokių problemų turėjo visi.“

„Kasimo konkursas“

9-ojo etapo finišą p. Žala ir p. Jurgelėnas pasiekė 13-oje vietoje.

„Startas buvo labai smagus, o po to laukė kasimo konkursas. Kasėm, kasėm ir dar kartą kasėm. Šiandien buvo ta diena, kai aš daug „grybavau“. Kaip taisyklė, sustodavom visada ant keteros – pačios kopos viršūnės, kai baisu net iš mašinos išlipti, nes skardžiai į abi puses. Buvo labai karšta – bet ką atiduočiau už kondicionierių. Kitąmet mašinoje jis tikrai bus“, – įspūdžius iš karščiausios dienos visame šių metų Dakaro maratone pasakojo p. Žala.

„Pradžioje važiavome kartu su Cyriliu Despresu – bandėme tolygiai laikytis ir visai pavyko. Tačiau išvažiavus į ilgesnę tiesiąją, jis kaip pro stovinčius pravažiavo – tai visai kitokio kalibro automobilis (p. Despresas važiuoja su naujuoju „X-Raid Mini“ bagiu – VŽ). Bet su keturiais ratais varomais „Toyota“ bei „Mini“ mes galim važiuoti apylygiai. Šiandien nebuvo sunkiausia diena, tačiau vargino karštis ir daug darbo kastuvais“, – dieną apibendrino p. Jurgelėnas. 

Sugedusi „koja“

Iš nesibaigiančių techninių nesėkmių išsivadavęs p. Juknevičius stabiliai važiavo greičiausiųjų dalyvių 20-uke, tačiau vakar sportininkui ir vėl trukdė techniniai gedimai.

„Važiavome puikiai – tempas geras, greičio ruožas smagus. Bet ant paskutinės kopos pastrigome – būtų 5 min. ir išsikasta, bet išskleidus hidraulines „kojas“, viena „nusprendė“ nesusiskleisti atgal. Teko padirbėti mechanikais ir numontuoti, nes su išlindusia parvažiuoti būtų neįmanoma. Atrodo, kad visą Dakarą tas pats – vos tik pasidaro smagu ir greita, kažkas vis nutinka. Smagu dėl mūsų tempo, bet liūdna dėl nesėkmių“, – po finišo pasakojo 22-ąjį rezultatą vakar pasiekęs sportininkas.

Po priešpaskutinio etapo p. Vanagas yra 11-oje vietoje, nuo jo 47 min. atsiliekantis p. Žala yra 12-asis. Ponas Juknevičius yra 37-ojoje vietoje.

Lyderiai retėja

Dramos netrūko ir absoliučioje automobilių įskaitoje. Dar greičio ruožo pradžioje avariją patyrė ir iš maratono pasitraukė Stephanas Peterhanselis – jo šturmanas Davidas Castera susižeidė nugarą ir nebegalėjo važiuoti toliau. Iki pat greičio ruožo pabaigos pavyzdinį tempą demonstravęs Sebastienas Loebas vėl susidūrė su techninėmis problemomis ir, praradęs daugiau nei valandą, atsisveikino su bet kokiomis galimybėmis nugalėti Dakaro ralyje. Ilgą laiką iš paskos p. Loebui važiavęs p. Despresas etapo pabaigoje patyrė avariją ir po jos užtruko ilgiau, nei valandą, kol vėl galėjo važiuoti.

Po šių incidentų dar labiau sustiprėjo automobilių įskaitos lyderio – „Toyotos“ piloto Nassero Al-Attiyahos, o taip pat – ir Lietuvos ekipažų pozicijos.

Pasak „Pitlane“ pranešimo, kartu su lietuviais turėjęs startuoti Carlosas Sainzas starto metu buvo pastebėtas už 48 km nuo starto vietos esančiame bivake. „Mini“ komanda pranešė, apie iškilusias vairo mechanizmo problemas – su tokiomis, besibaigiant maratonui, susiduria didesnė dalis sportininkų.

Ponas Sainzas startavo kone paskutinis ir pasiekė finišą. Tačiau bendrojoje įskaitoje jis krito į 15-ą vietą.

Taip du TOP-10 buvę lenktynininkai vakar pasitraukė iš kovos dėl prizininkų trejeto, palikdami vienintelį naujausios kartos „MINI“ bagį kautis su „Peugeot“ bei „Overdrive“ dėl aukščiausiųjų pozicijų. 

Likimo pagalba

Abu motociklininkų įskaitoje dalyvaujantys lietuviai džiaugėsi dar vienu sėkmingu finišu. Arūnas Gelažninkas vakar buvo 30-asis, o Balys Bardauskas – 75-asis. Bendroje įskaitoje Dakaro debiutantas p. Gelažninkas užima 25-ąją vietą, o p. Bardauskas – 72-ąją.

Pastarasis sportininkas, važiuojantis mechanikų pagalba nesinaudojančioje „Original by Motul“ klasėje, buvo 12-asis iš 17 likusių lenktynininkų. Kaip ir dieną prieš tai, vakar jis vėl įkrito į vadinamąjį „filtrą“, itin smulkaus smėlio duobę.

„Mano draugas Janas irgi įkrito į tą pačią duobę. Bet mus greitai ištraukė bagiu važiavęs Billas Congeris. Aš jį pernai tempiau, kai jam buvo bėdos su motociklu. Likimas, ne kitaip“, – pasakojo p. Bardauskas. 

Trumpas, bet pavojingas

Ketvirtadienį laukia paskutinis Dakaro ralio greičio ruožas iš Pisko į Limą. Nors jis palyginti trumpas – 359 km bendra trasa, iš kurios 112 km greičio ruožas, – organizatoriai įspėja pernelyg neatsipalaiduoti, mat staigmenų netrūks. Žvelgiant į rezultatų lentelę, rokiruotėms vietos dar tikrai yra. Ponas Jurgelėnas, „Agrorodeo“ komandos šturmanas, pastebi, kad paskutinioji diena bus nelengva ir netgi pavojinga.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

Vėl suimtas buvęs „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovas savo tiesą išdėstė vaizdo įraše  2

Neseniai žadėjęs balandžio 11 d. surengti konferenciją, o dabar vėl suimtas Carlosas Ghosnas, buvęs...

Automobiliai
2019.04.09
BMW, „Daimler“ ir VW kaltinami karteliniu susitarimu, FCA gelbėsis su „Tesla“ Premium 3

Taršos mažinimo reikalavimų spaudžiami automobilių gamintojai ieško netradicinių sprendimų, už kuriuos gresia...

Automobiliai
2019.04.08
VŽ bando: „Hyundai Kona Electric“ Premium 10

Elektromobilių rinka pildosi vis naujais modeliais, o „Kona“ electric šiuo metu yra vienas įdomiausių...

Automobiliai
2019.04.07
Kuklumas pagal „Bentley“: legendinė britų markė turi keletą labai rimtų iššūkių 4

Praėjus ketveriems metams nuo gamybos pradžios, „Bentayga“ vėl turi kovoti dėl išlikimo: į jos pozicijas...

Verslo klasė
2019.04.06
„CarVertical“ peržengė Atlantą  4

Naudotų automobilių duomenis teikiantis lietuviškas startuolis įžengė į JAV rinką – tai padaryta nuo...

Automobiliai
2019.04.04
„Ford" elektrifikuoja europietiškų modelių gamą 3

„Ford of Europe“, šiuo metu reorganizuojamas JAV automobilių koncerno padalinys Senajame Žemyne, Nyderlandų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau