VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas

Publikuota: 2019-01-14
Gamintojo nuotr.
Gamintojo nuotr.

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti pataisytą ir kiek permaketuotą sėkmingo kūrinio antrąjį leidimą.

Toks yra naujasis „Macan“ – SUV automobilis, kurį Štutgarto sportinių automobilių gamintojas sukūrė po „Cayenne“ sėkmės aptikęs, kad rinkoje graibstomi SUV automobiliai gali garantuoti pragyvenimą visam prekės ženklui.

„Macan“ gamintojo bestseleriu tituluoti leidžia pardavimų statistika. Štai, kaip tik ketvirtadienį gamintojas paskelbė pardavimų statistiką už praėjusius metus. „Porsche“ per praėjusius metus pardavė iš viso 256.255 automobilius, arba 4% daugiau nei prieš metus. „Macan“ su 86.031 egzemplioriumi buvo perkamiausias gamintojo modelis 2018 m. Palyginimui, „Cayenne“ parduoti 71.458 automobiliai, „Panamera“ – 38.443, 911-ukų – 35.573.

Per 5 metus nuo 2014 m., kai pasirodė šis SUV, iki 2018 m. žiemos iš viso parduota daugiau kone 400.000 „Macan“.  

Asociacijas su pataisytu antruoju bestselerio leidimu, o ne nauju kūriniu, kelia ir pirmasis susitikimas su naujuoju „Macan“ per bandymus Maljorkoje. Pamačius žiniasklaidos atstovams išrikiuotus automobilius, ištinka nustebimas – o tai kur tie naujieji priparkuoti.

Naujuoju šį automobilį vadina pats gamintojas, tačiau vos metęs žvilgsnį į 2019 m. „Macan“, jį nuo senojo modelio atskirs nebent markės fanas. Kitiems gi teks apeiti iš galo, kad pamatytų, jog tai naujoji versija. Galines lempas sujungiantis vientisas trijų dimensijų LED šviesos elementas, kuriuo padabinti ir „Panamera“ bei „Cayenne“, yra bene ryškiausias skirtumas. Taip pat – naujojo dizaino LED šviesų išdėstymas beveik nepakitusiuose priekiniuose žibintuose. Kitus skirtumus, bekrapštydami priekinį bamperį, aptarinėtų nebent autotechnikos geekai. Plačioji auditorija norėtų įsėsti vidun ir pasimėgauti vairavimu – tai yra svarbiausias elementas automobilyje, kuris konkuruoja prabangių SUV segmente ir jame išsikovojo pripažinimo už vairavimo savybes.

Taigi ten ir įsėdame. Interjero naujoves irgi pastebėtų tikriausiai tik markės entuziastai. Pirmasis į akis krentantis interjero elementas – daugiau kaip pusketvirto colio, iki 10,9 colio, padidėjęs multimedijos ekranas, kitur nustūmęs ventiliacijos angas.

Šioje vietoje „Macan“ tapo technologiškai pažangesnis, tačiau, priešingai nei kai kurie kiti gamintojai, nepametė galvos, visas funkcijas įkišdamas į saloną aplipusius ekranus. Čia vis dar liko nemažai fizinių mygtukų ties pavarų dėžės svirtimi. Neatrodo taip įspūdingai ir pažangiai, kaip, pavyzdžiui, patys naujausi „Audi“ modeliai, kuriuose viskas paslėpta blizgiuose liečiamuosiuose ekranuose.

Tačiau „Macan“, kaip ir apskritai „Porsche“ atveju, tai yra teisingas žingsnis. Kai kurioms funkcijoms, ypač susijusioms su vairavimo nustatymais, komandas duoti paprasčiau ir saugiau po ranka esančiais mygtukais. Ypač, jei tai automobilis, konstruotas vairavimo įspūdžiams teikiant ne paskutinę vietą. Važiuodami Maljorkos keliais priartėjame prie kalvų masyvo su porcija smagių serpantinų – ranka operatyviai spusteli porą svarbiausių jungiklių, kuriuos įsiminė esant visai šalia ir jau pirmąjį posūkį „Macan“ pasiekia jau būdamas pasikeitusioms kelio sąlygoms pritaikytoje parengtyje. Tikrai ne metas tapšnoti liečiamąjį ekraną ir meniu ieškoti dominančių nustatymų, kai aplink greitėja apylinkės vaizdai, artėja staigus kelio vingis.

Tačiau dar išlikusi fizinių mygtukų gausa nereiškia, kad „Macan“ atsilieka nuo pagrindinių konkurentų technologijomis. Jau minėtame 10,9 colių ekrane apgyvendinta naujoji „Porsche Communication Management“ (PCM) sistema, kuri naudojama „Panamera“ bei „Cayenne“ modeliuose. Ja naudotis nėra sudėtinga, sistema intuityvi. Sistemos funkcijas vartotojas gali susikonfigūruoti pagal savo asmeninius poreikius. PCM pasižymi aukšta vaizdo raiška, patraukliais akiai žemėlapiais.

Suprantama, yra ir visos, jau ankstesniame modelyje naudotos pagalbinės vairavimo ir saugumo sistemos, kaip antai vairavimą transporto spūstyje perimanti sistema.

Beje, jei atnaujinto „Macan“ savininkai interjere norėtų daugiau sportinės estetikos, už papildomą kainą siūlomas į 911 modelio panašus GT sportinis vairas su jame įtaisytų važiavimo režimų reguliavimo ratuku – patogu, nenorint atitraukti rankų nuo vairo.

Kadangi „Macan“ priskiriamas SUV automobilių kategorijai, pareiga verčia bent formaliai  įvertinti atitikimą padidinto pravažumo šeimos automobiliams keliamus kriterijus. Gana nuožulni automobilio forma neturėtų sutrukdyti gale patogiai įsitaisyti ir aukštesniems keleiviams, galva neįsirems į lubas, keliams vietos irgi užtektinai, galbūt norėtųsi daugiau erdvės pėdoms. 

Trys raidės

Nuobodžiąją dalį į šoną, nuo galinės sėdynės skubame šoktelėti prie vairo ir leistis į kelią, nes vairuotojas lieka svarbiausias asmuo „Porsche“ automobilyje, net jei tai ir SUV (sport-utility vehicle) modelis. Galbūt „Macan“ ir nėra lyderis SUV segmente pagal šiems modeliams svarbius praktiškumo ir erdvumo kriterijus, tačiau gamintojas pirmąjį SUV apibūdinimo žodį supranta tikrai paraidžiui. VŽ turėjo progą 2017 m. buvusioje F-1 trasoje Stambule pilnavertiškai išbandyti „Macan“ dinamiško vairavimo sąlygomis.

Mažesnysis „Porsche“ SUV vairavimo savybėmis itin skiriasi nuo stambaus ir inertiško „Cayenne“, žvitriai, tiksliai ir be didesnių pasvyrimų įveikdamas posūkius.

„Praktiškai kaip karštasis hečbekas“, – komentuoja paskutinei kelio atkarpai šalia keleivio vietoje įsitaisęs rinkodarininkas iš Lenkijos „Porsche“ atstovybės, kai spartesniu tempu laigome serpantinais. 

Gal ir drąsiai apibendrinta iš „Porsche“ atstovo pusės, bet akivaizdu, kad 1,8 tonos sveriančio „Macan“ vairavimo pojūčiai labiau primena lengvojo automobilio, o ne miesto visureigio. Jis pelnytai laikomas vairavimo savybių etalonu tarp dinamiškų SUV. Net ir normaliu važiavimo režimu „Macan“ guviai įveikia posūkį ir suteikia užtikrintumą, kad neįvyks kas nors netikėto, pavyzdžiui, šis SUV nebeišlaikys savo masės jam nupieštoje sportiškoje trajektorijoje ir praras kontrolę. Žinoma, fizikos dėsniai galioja visiems, tačiau su „Macan“ važiuokle ir, suprantama, pagalbinėmis sistemomis, galima drąsiau patyrinėti ribas. Vairas – kitko ir negalima tikėtis iš „Porsche“ – operatyviai vykdo komandas ir automobilio priekis tiksliai neria nurodyta kryptimi. Vairas teikia malonaus sunkumo jausmą ir kelia analoginio ryšio su keliu įspūdį – nejusti jokių elektronikos sukurtų dirbtinių pojūčių.

Šio SUV vikrumą pasiekti leidžia priekyje sumontuotos dvigubos šakės, ankstesniame modelyje montuotus kai kuriuos pakabos plieninius komponentus pakeitė aliuminiai, gale montuojama daugiasvirtė pakaba. Sportiško vairavimo ne pats paskutinis elementas – padangos su ratlankiais, kurios čia labiau taiko ne į šeimos visureigio, o sportinio automobilio kategoriją, jų dydis svyruoja nuo 18 iki 21 colio. Padangų plotis priekyje ir gale skiriasi ir svyruoja nuo 235/60 R18 iki 265/40 R21 priekyje ir nuo 255/55 R18 iki 295/35 R21 ant galinės ašies.

Ko gero dauguma būsimų pirkėjų rinksis „Macan“ su papildomai užsakoma pneumatine pakaba, kuri aktyviai prisitaiko prie kelio sąlygų, todėl ir važiuojant sportiniu režimu, neteks aukoti komforto.

Pneumatinė pakaba kiek palengvina ir naudojimąsi krovinių skyriumi, jame įrengtu mygtuku galima pažeminti galinę automobilio dalį 3 centimetrais.

Du charakteriai

„Macan“ entuziastingai įveikia kalnų posūkius, ir taip nepastebimai priartėja maršruto punktas, kai tenka perleisti vairą auto žurnalistui iš Lenkijos. Kolega perima ne tik vairą, bet sėdamės ir į kiek kuklesnę „Macan“ versiją, nei prieš tai bandyta „Macan S“.

„Macan S“ įmontuotas naujas V6 3 litrų darbinio tūrio motoras su turbina, išvystantis 354 arklio galias ir 480 niutonmetrų sukimo momentą, o automobilį iki 100 kilometrų per valandą greičio išjudinantis per 5,1 sekundės. Inžinieriai giriasi, kad naujame motore tarp cilindrų įmontavus turbiną, sutrumpėjo išmetamųjų dujų kelias iki turbinos, kas pagreitino variklio reakciją.  

Palyginti santūraus garso motoras leidžia jausti, kad visuomet yra solidi galios atsarga, kol leisite įsisukti motorui iki pat 5.400–6.400 sūkių per minutę. Galingesnis motoras ne tik eikliau išjudina SUV ir leidžia pasiekti 254  kilometrų per valandą greitį, tačiau ir suteikia ryškesnes emocijas, nei kuklesnysis modelis.

Vos tik pajudame su „paprastuoju“ „Macan“, ir tenka konstatuoti, kad tai – jau iš esmės automobilis kitokio charakterio, kurį lemia 100 AG silpnesnis variklis – 2 litrų darbinio tūrio, 4 cilindrų eilėje su turbina. Jis nėra vangus – 245 arklio galios, 370 niutonmetrų sukimo momentas, įsibėgėjimas iki 100 kilometrų per valandą per 6,5 sekundės (6,7 sekundės be „Sport Plus“ paketo), bet skirtumas labai jaučiamas – prispaustas motoras labiau vargsta, veikia triukšmingiau, o ir garsas nėra toks patrauklus ausiai.

Silpnesnis motoras perteikia kur kas kitokį automobilio charakterį, bet nereikia žiūrėti į jį kaip į prastesnį, bet veikiau – kaip į orientuotą į kitą vairuotojų segmentą, kuriems taikesnis „Macan“ yra pigesnis bilietas į „Porsche“ klubą ir galimybė patirti vis dar palyginti dinamiško vairavimo įspūdžius atletiškame SUV. Be to, tai gali būti alternatyva tiems vairuotojams, kurie jau nebegalės įsigyti dyzelinio „Macan“, koncernui nusprendus atsisakyti dyzelinių motorų.

Kaip VŽ informavo gamintojo atstovai, 2017 m. dyzeliniu motoru varomi „Macan“ sudarė 47% visų Europoje parduotų modelių, pasauliniu mastu jų pardavimai sudarė 15%.

Žinoma, žodis „pigesnis“ sudėtingai vartotinas „Porsche“ modelių vertinimo kontekste. Naujojo „Macan“ kuklesniojo modelio su 2 litrų motoru bazinė kaina – 59.532 Eur, „Macan S“ pradinė kaina – 65.219 Eur. Tačiau pažaidę su troškimais susikomplektuoti sau unikalų „Macan“, pamatysite, kad minimi skaičiai tėra tik aukštų laiptų pradinis laiptelis.   

FOTOGALERIJA WEB_VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas (15 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Aukščiausia elektros lyga: XXI a. lenktynių formato aktyvistai sunkiai laužia tradicijų ledus Premium

Elektra varomų automobilių „Formulės E“ lenktynės – nuo 2014 m. plėtojamas projektas, kurį siekiama paversti...

Verslo klasė
2019.07.14
BMW skelbia apie elektrinio „Mini Cooper“ gamybą 3

„Mini“ markę valdantis BMW koncernas paskelbė, kad jau šiemet pradės gaminti visiškai elektrinį „Mini Cooper“...

Automobiliai
2019.07.10
„BMW Vision M Next“: ateityje išliks ir vairavimo galimybė 1

Bavarijos koncernas pristatė naują koncepcinį savavaldį modelį, kuris jo savininkui leis mėgautis ir...

Laisvalaikis
2019.07.07
VŽ bando: aštuntosios kartos „Porsche 911“ Premium 13

Kodiniu numeriu 992 žymima legendinio modelio karta leidžia nekasdieniu kampu pažiūrėti į fizikos dėsnius.

Laisvalaikis
2019.07.06
Birželį vėl pagerintas naujų automobilių rinkos rekordas 

Praėjusį mėnesį oficiali Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka pasiekė naujas aukštumas, tačiau didele...

Automobiliai
2019.07.01
VŽ bando: galingiausias „Corolla Touring Sports“ hibridas  Premium

Naujoji, 180 AG versija leidžia su hibridiniu automobiliu keliauti ne tik taupiai, bet ir greitai.

Automobiliai
2019.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau