Dakare – neįtikėtinos Lietuvos ekipažų dramos ir ilgiausia lenktynių diena

Publikuota: 2019-01-11

Praėjusią naktį Lietuvos laiku Dakaro lenktynėse baigėsi ketvirtoji varžybų diena ir pirmoji iš dviejų maratoninių dienų.

Dvi maratoninės dienos – laikotarpis, kai lenktynininkai negali naudotis mechanikų paslaugomis ir savo techniką turi remontuotis patys, naudodami savo vežamas atsargines dalis.

Vėlai naktį finišo liniją pasiekė ir paskutinysis iš 5 Lietuvos ekipažų – Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „Toyota Hilux Overdrive“. Po patirtos avarijos jų automobilį ėmė kamuoti mechanikų iki šiol nepašalinamos problemos.

Savo automobilius susitvarkę ekipažai keliavo į didžiulę sporto salę, kurioje įrengta prieglauda nakčiai. Po ketvirtosios lenktynių dienos aukščiausią poziciją saugančiu ekipažu iš Lietuvos išlieka „Toyota Hilux Gazoo Racing“ automobiliu važiuojantys Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. Vakar pasiekę 18-ąjį rezultatą, bendroje lentelėje jie iš 10 vietos smuktelėjo į 12-ąją. Šis pasiekimas atrodo dar įspūdingesnis, žinant, kad p. Vanagą jau antrą dieną kamuoja, kaip spėjama, ūmus žarnyno virusas.

Techninės ir sveikatos problemos

„Nedaug, bet ypatingo lakumo smėlio, mano „mėgstamų“ „fešfešo“ dulkių ir pabaigai – akmenų, kurie nepalieka šansų sveikiems ratams. Neįsivaizduoju kaip reikėjo važiuoti tą atkarpą ir nepažeisti ratų. Nemažai kasėmės, keitėm vieną pramuštą ratą, paskui pastebėjom, kad turim lengvai pažeistą padangą, kuri leidžia orą, tad teko ir ją pasikeisti. Tai nebuvo geriausia mūsų diena. Vaistai užmušė viruso simptomus, bet tuo pačiu neturėjau vairavimo pojūčio – toks kaip guminis visas jaučiuosi, tai tik džiaugiuosi, kad pasiekėm finišą ir tikiuosi, kad rytoj jau bus geriau“, – po finišo pasakojo p. Vanagas.

Nuotrauka::1left

Nuo artimiausio konkurento – čeko Martino Prokopo lietuvių ekipą skiria 39 sekundės, iki dešimtuko ribos trūksta dešimties minučių.

Nors trasa buvo sunki, išvengta rimtų automobilio apgadinimų. Atlikę bazinius patikrinimus, po finišo „General Financing team Pitlane“ komanda ėjo ilsėtis.

Žalai nesiseka

Pirmoji maratono diena Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno duetui neapsiėjo be nuotykių, tačiau „Toyota Hilux“ pasiekė finišą 23-oje vietoje.

„Teko kaip reikiant pasimaudyti smėlio voniose, ypač važiuojant paskui lėtesnius varžovus ir sunkvežimius. Esam labai pavargę, bet laimingi – važiuojam pastatyti „kamanę“ (automobilį – VŽ) ir ją apžiūrėti prieš antrąją maratono dieną“, – ketvirtadienio Dakaro greičio ruožo įspūdžius pasakojo p. Žala.

Daug laiko ekipažas prarado, kai siaurame kanjone sutiko įklimpusį keturratį ir du jį ištraukti bandančius motociklus. Juos aplenkti nebuvo galimybių, tad teko sustoti. Bet sustojus „fešfeš“ smėlyje tenka lipti iš automobilio ir traukti kastuvus. Tad sportininkai padėjo iškelti įstrigusį keturratį, o po to patys dar pusvalandį užtruko kol vėl galėjo važiuoti.

Nuotrauka::2right

Ponas Žala juokavo, kad apie trečiadienį jau galvojo kaip gana sudėtingą etapą. Tačiau palyginus su ketvirtuoju, trečiasis visiškai nublanksta. Etapo sudėtingumą įrodo ir kai kurių lenktynininkų patirtys – pavyzdžiui, devynis kartus pasaulio ralio čempionas Sebastienas Loebas per dieną savo „Peugeot“ ratus pramušė tris kartus ir penktadieniui atsarginius turės skolintis iš komandos draugų. Tiesa, „Agrorodeo“ nuo jo „atsilieka“ nedaug – jie prarado du ratus.

„Desertui buvo daug „fešfešo“ – gavom į ausis, į nosį, burną ir į akis. Nemažai akmenų – matomų ir nelabai. Skaudu buvo mums, automobiliui – kad ir kaip saugojom, bet vis tiek minus du ratai. Pirma dalis buvo puiki, kokius 170 km važiavom geru tempu, o po to prasidėjo nelaimingi loterijos bilietai. Ilgą laiką prasikankinom už sunkvežimio važiuodami, šiaip ne taip jį aplenkėm, tačiau netrukus prapylėm ratą ir turėjom vėl vilktis iš paskos. Ir taip su daug varžovų“, – prisiminė šturmanas p. Jurgelėnas.

Bendroje automobilių įskaitoje po ketvirto etapo „Agrorodeo“ komanda pakilo į 16-ą vietą.

Dakaro drama

Ponų Juknevičiaus ir Vaičiulio ketvirtadienio nakties drama verta scenos: likus porai valandų iki starto atrodė, kad jų „Toyota Hilux“ suremontuoti nepavyks, tačiau mechanikams pavyko rasti variklio alyvos karteryje pamestą reikalingą detalę ir iki starto surinkti variklį.

Likus minutei iki starto, „CRAFT bearings“ pilotas sėdo į nepilnai surinktą automobilį, o šturmanas jau laukė starto punkte, kuriame važiuojantį automobilį turi užfiksuoti lenktynių komisarai. Teisėjai telefone skaičiavo paskutines startui likusias sekundes, bet p. Juknevičius iššoko iš sportinio „Hilux“, laikrodžiui dar nespėjus persiversti į 23-iąją minutę, po kurios baigėsi vėliausias galimas starto laikas.

Nuotrauka::3left

Po to vairuotojas vėl sėdo į automobilį ir grįžo atgal į serviso zoną, kurioje mechanikai užbaigė paskutinius darbus ir išleido komandą į pirmąją maratono dieną.

Finišas – tamsoje

„Net negaliu apsakyti, kas dėjosi mano galvoje ir kūne matant, kaip tiksi paskutinės minutės. Tu suvoki, kad negalima trukdyti žmogaus, kuriam spaudimas ir taip milžiniškas, bet kartu tu negali stovėti vietoje, – komandos pranešime cituojamas p. Juknevičius. – Ši jungtinė lietuvių mechanikų komanda (automobilio variklį tvarkė tiek „Agrorodeo“, tiek „Craft Bearings“ mechanikai – VŽ), dirbdama laukinėmis sąlygomis, per 5 valandas padarė darbą, kuris oficialiame servise užtruktų pora dienų. Čia yra kažkas iš kosmoso srities ir šie žmonės yra tikri Dakaro herojai.“

Spėjus užsiregistruoti startui, įtampa nesibaigė: komanda privalėjo spėti į greičio ruožo startą, kuris yra 80 km nuo bivako (lenktynių stovyklos) ir kurį ekipažas turėjo pasiekti bendro naudojimo keliais.

60 val. vietos laiku paaiškėjo, kad į maratoninio greičio ruožo startą paskutinė stojusi komanda iš Lietuvos po daugiau nei 10 val. pasiekė ir ruožo finišą. Tačiau jie susidūrė su atsinaujinusia variklio temperatūros problema.

Startavę iš 82-osios vietos, p. Juknevičius ir p. Vaičiulis finišą pasiekė 49-oje vietoje. Kaip teigia lenktynininkai, rezultatas galėjo būti ir geresnis, jei ne atsinaujinusios bėdos ir tamsa.

Hermetizuoja saloną

„Paskutinius kilometrus važiavome aklinoje tamsoje, todėl apie jokį greitį jau nebuvo galima kalbėti. Visą diena turėjome nuolat stoti dėl matomumo – po mano „kūlverstuko“ mašinoje nebėra sandarumo, todėl tokioje dulkinoje, smėlėtoje trasoje visos dulkės sulenda į saloną, ir mes nematome nieko, net patys savęs. Taip važiuoti negalim, – finiše pasakoja Antanas Juknevičius. ­– Variklis kaista, bet mažiau nei prieš tai, kadangi mechanikai spėjo pakeisti vieną variklio galvos tarpinę, bet šis variklis turi dvi galvos tarpines. O rytoj laukia ilgiausia diena Dakare. Tai ­labai neramina.“

Nuotrauka::4right

Po 4 dienų techninių nesklandumų kamuojama „Craft Bearings“ komanda užima 50-ąją vietą.

Atvykę į stovyklavietę lietuviai bandė kaip įmanoma labiau užsandarinti saloną. Likusios poilsio valandos bus labai svarbios, nes šiandien jų laukia dar ilgesnė diena.

„Toyota“ – „Mini“ apsuptyje

Šiame sudėtingame etape puikiai pasirodė „Toyotos“ pilotas Nasseras Al-Attiyaha. Visas keturias greičio ruožo valandas jie kartu su „Mini“ važiuojančiu Stephanu Peterhanseliu pamažu tolo nuo persekiotojų, o pats katarietis po truputį tolo nuo prancūzo. Rezultatas – ne tik pergalė ketvirtame etape, bet ir iki 9 minučių padidinta persvara bendroje automobilių įskaitoje, mat joje antrą vietą užima būtent S. Peterhanselis.

N. Al-Attiyah yra apsuptas „Mini“ automobilių – greičiausiųjų lenktynininkų penketuke jis vienintelis vairuoja „Toyota“.

Geras tempas

Motociklų įskaitoje startuojantys lietuviai toliau demonstruoja neblogą tempą: Arūnas Gelažninkas ketvirtadienio finišą pasiekė 42-oje vietoje, o Balys Bardauskas – 94-oje. Pirmą kartą Dakare važiuojantis p. Gelažninkas bendroje įskaitoje užima 37 vietą, o be techninės pagalbos vadinamoje „vienišių“ klasėje važiuojantis B. Bardauskas – 98.

Nuotrauka::5left

„Original by Motul“ vienišių kategorijoje važiuojančiam vilniečiui Baliui Bardauskui susiklostė itin sėkmingai – visus 405 kilometrus sportininkas važiavo stabiliai, įskaitoje užkopdamas į 15-ąją poziciją. Jo konkurentų skaičius dabar sumažėjo iki 29 lenktynininkų. Po keturių etapų jau pasitraukė 3 šios klasės sportininkai, arba 10% dalyvių.

Visų šios klasės lenktynininkų turtas telpa tik viename sunkvežimyje, kuris po kiekvieno starto išskuba į finišą. Būtent prie jo vienvietėse palapinėse įsikuria sportininkai ir nakvoja be jokių patogumų.

Ilgiausia diena

Šiandien Dakaro dalyvių laukia panašus maršrutas kaip ir ketvirtadienį, tik į priešingą pusę – startavus Taknoje, reikės grįžti į Arekipą. Tačiau organizatoriai paruošė kur kas daugiau išbandymų – šįkart trasa bus ilgiausia maratone: net 517 km greičio ruožų (ir 197 km pervažiavimo bendro naudojimo keliais). Penktadienį taip pat laukia masinio starto procedūra, kai dalyviai į trasą išleidžiami ne po vieną, o mažomis grupelėmis. Taip pat organizatoriai žada parodyti tikrąsias regiono kopas, tad lengva vėl gi nebus.

Įveikę maratoną, lenktynininkai galės pasiilsėti – šeštadienį numatyta laisva diena, per kurią mechanikai turės kiek galėdami atstatyti techniką likusioms varžyboms.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“ 15

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“. Šis septynvietis visureigis, kurio kainos...

Automobiliai
2019.03.15
„Sostena“ Vilniuje planuoja statyti naują automobilių saloną 4

Sostinės Savanorių pr. gale ketinama pastatyti 4.500 kv. m bendrojo ploto automobilių pardavimo, remonto ir...

Statyba ir NT
2019.03.13
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansas skelbia kuriantis naują valdybą

Po „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovo Carloso Ghosno suėmimo praėjusių metų lapkritį automobilių...

Automobiliai
2019.03.12
„Lexus GS“ mirė. Tegyvuoja „Lexus ES“! Premium 10

Pristatydamas nuo scenos nuėjusio sedano GS pamainą, koncernui „Toyota“ priklausantis „premium“ segmento...

Verslo klasė
2019.03.09
Ženevos mados: elektra ir prabanga Premium

Nebeturėtų stebinti, kad kasmet kovą Šveicarijoje rengiamoje automobilių parodoje šalia egzotiškų...

Automobiliai
2019.03.08
Ženevos automobilių parodos akcentas – elektra 1

Antradienį duris atvėrusi Ženevos automobilių paroda leidžia suvokti transporto elektrifikacijos mastą ir ne...

Automobiliai
2019.03.05
„Tesla“ SUV „Model Y“ bus pristatytas kitą savaitę 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ savo „Model Y“ pristatys kovo 14 d. Los Andžele vyksiančiame renginyje. Tai...

Automobiliai
2019.03.04
BMW ledo šou – naujasis „trečiukas“ ir „Rolls-Royce“  Premium 3

„Tai – išskirtinis renginys, skirtas pažengusiems automobilių žiniasklaidos atstovams“, –deklaruoja...

Automobiliai
2019.03.02
Ukraina kratosi ES registruotų automobilių  3

Šioje šalyje skelbiama užsienietiškų valstybinių numerių eros pabaiga nesulaukė Lietuvoje registruotų,...

Automobiliai
2019.03.01
„Tesla“ visus pardavimus kelia į internetą, mažina „Model 3“ kainą 15

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ atsisako fizinių automobilių salonų ir pardavimus vykdys tik internetu.

Automobiliai
2019.03.01
Naujojo 3 serijos BMW atvykimo proga – visų kartų modelių ekspozicija  21

Spalio mėnesį tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje pirmą kartą viešai pristatytas naujasis 3 serijos...

Automobiliai
2019.02.28
Formali ir reali Baltijos naujų automobilių rinka: Estija tebepirmauja Premium

Kiekvieną 2018-ųjų dieną vidutiniškai po 98 automobilius registravusi Lietuva tapo formalia regiono lydere,...

Automobiliai
2019.02.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau