Dakaras: po sėkmingų lietuvių pasiekimų – pasirengimas maratono etapui

Publikuota: 2019-01-10

Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o vairuotojai džiaugėsi, kad pavojingų vietų nebuvo daug, tačiau trečiąją prasidėjo „tikrasis Dakaras“.

331 km ilgio greičio ruožas buvo parengtas įvairiausiose vietose – Ramiojo vandenyno pakrantėje, kopose, įvairiuose žvyro keliuose. Smėlio danga sudarė apie tris ketvirtadalius viso etapo, tad didelę įtaką dalyvių rezultatams turėjo taktika nustatant padangų slėgį. Kopose jis turi būti mažesnis nei važiuojant kietu paviršiumi, tačiau prieš kiekvieną atkarpą su besikeičiančia danga stoti ir keisti slėgį ekipažai vengia – tai atima daug laiko.

Lyderių nesėkmės

Su svajonėmis nugalėti šių metų maratone atsisveikino ne vienas favoritas, atstumai tarp lyderių skaičiuojami nebe sekundėmis, o minutėmis.

Šiame sudėtingame etape iš kovos dėl pirmųjų vietų jau pasitraukė Dakaro čempionai Ginielis de Villiersas ir Carlosas Sainzas. Pirmojo „Toyota Hilux“ susidūrė su techninėmis problemomis, antrasis patyrė avariją ir daugiau nei valandą laukė technikų sunkvežimio. Tuo tarpu daugkartiniai Dakaro ralio nugalėtojai, Stephane‘as Peterhanselis („Mini“) ir Nasseras Al-Attiyah („Toyota“), parodė, kad tokios sąlygos jiems – pačios geriausios. Jie visus 300 km diktavo tempą ir finišavo pirmoje bei antroje pozicijose, gerokai atsiplėšę nuo visų persekiotojų.

Nuotrauka::1left

N. Al-Attiyah pakilo į pirmąją vietą bendroje Dakaro įskaitoje, S. Peterhanselis – trečią. Tarp jų įsiterpė Yazeedas Al-Rajhi.

Motociklininkų įskaitoje intrigos buvo ne ką mažiau – po pirmų dviejų etapų lyderio pozicijoje važiavęs Joanas Barreda Bortas pirmoje greičio ruožo dalyje įklimpo ir, praradęs daugybę laiko, nusprendė pasitraukti iš 2019-ųjų Dakaro maratono. Po trijų etapų čia pirmauja Pablo Quintanilla.

Sunki Vanago sėkmė

Trečiąjį greičio ruožą įveikęs „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas finiše iš savo automobilio lipti nenorėjo. Iškovotos 10-os pozicijos džiaugsmą aptemdė sportininko negalavimai.

„Kanjone prakirtome padangą – tiesiog nepamačiau kyšančio aštraus akmens galiuko ir to užteko, kad pradurtume ratą“, – komandos pranešime cituojamas puikų rezultatą pasiekęs, tačiau stipriai negaluojantis lenktynininkas.

Tolimesnė ekipažo kelionė, nors ir sparti, neapsiėjo be problemų. Dar ryte p. Vanagas prisipažino blogai besijaučiantis. Pranešimuose nurodoma, kad šiemet problemų su apsinuodijimu maistu turėjo didesnė dalis lietuviškų ekipažų. Tačiau, pavyzdžiui, Vaidotas Žala bakterinę infekciją įveikė dar prieš varžybas.

Nuotrauka::2right

Tarp greičio ruožų turėtą pertrauką, skirtą trumpam techniniam aptarnavimui, pilotas išnaudojo atsisveikinimui su skrandžio turiniu ir už vairo sėdo gerokai praradęs koncentraciją. „Paskutinius greičio ruožo kilometrus tik laikiausi už vairo ir norėjau, kad visa tai kuo greičiau baigtųsi“, – cituojamas p. Vanagas.

Komandos pranešime minimas p. Vanago šturmanas Sebastianas Rozwadowskis pripažino, jog diena buvo iš tiesų sunki ir komanda džiaugiasi pasiekusi finišą.

Po ilgesnio, nei 300 km greičio kone 500 km kelionę viešaisiais keliais į finišą ekipažas įveikė, vairuojant p. Rozwadowskiui.

Žala kyla aukštyn

„Agrorodeo“ komanda – p. Žala su Sauliumi Jurgelėnu trečiosios dienos finišą pasiekė 13-oje vietoje.

„Ilga diena, bet šiandien viskas klostėsi kiek geriau. Jau tradiciškai – minus ratas ir minus dugno apsauga. Trasa buvo itin negailestinga automobiliui, tačiau „Kamanė“ – kantri, kol kas nedejuoja“, – finišu ir saviškės „Toyota Hilux“ patikimumu džiaugėsi p. Žala.

Antradienį ir trečiadienį „Agrorodeo“ ekipažas privertė pasinervinti jų gerbėjus – dėl organizatorių sistemos gedimo jų buvimo vietos, priešingai nei kitų ekipažų, nebuvo galima sekti iki pat finišo – atrodė, kad ekipažas sustojo vos startavęs. Galiausiai pasiekę finišą 13-oje pozicijoje, V. Žala su S. Jurgelėnu ne tik nudžiugino fanus, bet ir pakilo į 17-ąją bendroje įskaitoje.

Nuotrauka::3left

„Trečias ruožas – įvairus, dinamiškas ir klastingas. Kopos buvo sunkios, aštrios, bet patiko. Stojom reguliuoti slėgį ir iki etapo pabaigos jo nebekeitėm, tačiau reikėjo saugotis akmenų. Ne visai pavyko – likus 10 km iki finišo vis tik pramušėm ratą. Dalis ruožo labai akmenuota ir grubi, todėl kiek įmanydami tausojom automobilį. Kelis kartus turėjom bėdų su akceleratoriumi, teko stoti ir jį kalibruoti. Buvo kelios sunkesnės vietos šturmanams, tačiau paklydę nebuvome. Bendrą tempą kiek lėtino sunkvežimių dulkės, bet toks tas Dakaras“, – finiše kalbėjo p. Jurgelėnas.

Kova dėl išlikimo

Antradienį avariją patyręs Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas trečiadienį startavo labai vėlai – iš 80-osios pozicijos automobilių tarpe ir 132-os bendroje įskaitoje, tad pirmiesiems lietuviams finišavus, jie dar buvo trasoje. Tačiau pirmajame punkte šis ekipažas buvo jau 27 vietoje, antrajame – 28-oje. O po to pradingo iš rezultatus teikiančios sistemos.

Nuotrauka::4right

„Pradėjom labai gerai – greitai pagavom  tempą, aplenkėm gal 20 mašinų iki pirmo kontrolės punkto. Čia buvo mūsų tempas. Vėliau, įvažiavus į klampesnę trasą, pradėjo kaisti variklis. Pavažiuojam keletą kilometrų ir stojam, prašom visų varžovų vandens. Iš esmės ko tik mes neprašėm – ir žiūrovų, ir varžovų ir teisėjų, supylėm tiek vandens, kiek per gyvenimą nesam išgėrę turbūt – po finišo pasakojo p. Juknevičius. – Dabar didžiausią nerimą kelia situacija su temperatūra ir kokia jos priežastis, nes taip Dakaro nefinišuosim – vandens pompa, o galbūt ir variklio tarpinė, reikia kuo greičiau grįžti į bivaką ir ten jau matysime situaciją.“

Pagavo ritmą

Puikiai pasirodė ir Lietuvos motociklininkai. Arūnas Gelažninkas užfiksavo geriausią lietuvių motociklininkų kada pasiektą rezultatą etape – finišą pasiekė 29-as, o bendroje įskaitoje pakilo į 34-ą poziciją.

„Motociklininkų vienišių“ klasėje – „Original by Motul“ įskaitoje važiuojantis p. Bardauskas po vakarykštės dienos pakilo iš 23 į 22 vietą.

Laukia maratonas

Ketvirtadienį bei penktadienį vyks vadinamasis maratono etapas. Finišavę šiandienos greičio ruože (Arekipa–Takna), sportininkai turės savo techniką kitai dienai paruošti patys, be mechanikų ar kitų komandos narių pagalbos. Ketvirtadienį ekipažams numatytas 405 km greičio ruožas ir dar 259 km pervažiavimas iki kito bivako.

Penktadienį jų laukia net 517 km greičio ruožas ir 197 km pervažiavimas bendrojo naudojimo keliais.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dakaro ralio dalyviai sutikti su duona ir druska

Vėlų šeštadienio vakarą į Lietuvą sugrįžo Dakaro ralyje dalyvavę sportininkai. Vilniaus oro uoste didžiulė...

Laisvalaikis
2019.01.20
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 3

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
2019.01.20
Dakaro finiše – nauji lietuvių rekordai ir traumos paskutiniame ruože 2

Šiandien finišavusiame Dakaro maratone Lietuvos atstovai pasiekė naujus rekordus, tačiau traumą patyręs Balys...

Transportas
2019.01.17
Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas 1

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir...

Transportas
2019.01.17
1,5 dienos iki Dakaro finišo: Vanago nesėkmė ir kitų lietuvių kilimas

Kopos, feš feš, paplūdimys – trys raktiniai žodžiai, apibūdinantys aštuntąjį Dakaro ralio etapą. Automobilių...

Transportas
2019.01.16
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
Dakare – neįtikėtinos Lietuvos ekipažų dramos ir ilgiausia lenktynių diena

Praėjusią naktį Lietuvos laiku Dakaro lenktynėse baigėsi ketvirtoji varžybų diena ir pirmoji iš dviejų...

Transportas
2019.01.11
Dakaras: po sėkmingų lietuvių pasiekimų – pasirengimas maratono etapui

Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o...

Transportas
2019.01.10
Po sunkios antrosios Dakaro dienos – 800 km ilgio trečiadienio išbandymas

Antradienio lenktynių eiga įvedė naujų pokyčių atskirų klasių įskaitose ir privertė pasinervinti Lietuvos...

Transportas
2019.01.09
Tokijo teisme – viešas C. Ghosno pasirodymas

Po pusantro mėnesio Tokijo kalėjime antradienį į teismą atvesdintas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso...

Transportas
2019.01.08
Po pirmojo Dakaro etapo – optimistinės Lietuvos ekipažų nuotaikos

Pirmadienį įvykusiame pirmajame Dakaro maratono etape iš lenktynių pasitraukė pirmieji sportininkai, o...

Transportas
2019.01.08
VŽ bando: „Panamera GTS“ ir komfortui, ir lenktynių trasai 4

Išrankiausiems klientų norams įtikti siekiantys „Porsche“ gamintojai ir taip gausią „Panameros“ šeimą papildė...

Transportas
2019.01.07
41-asis Dakaras: viena valstybė, daug smėlio ir 5 Lietuvos ekipažai 2

Sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje startuoja iki šiol kompaktiškiausios istorijoje Dakaro maratono lenktynės,...

Transportas
2019.01.06
Savavaldės technologijos skatins seksą automobiliuose 9

Bent jau taip rodo žurnalo „Annals of Tourism Research“ paskelbtos apklausos. Kai automobilių vairus perims...

Transportas
2019.01.02
Naujų automobilių rinka 2018 m.: stiprus augimas ir naujas rekordas

Oficialiai naują prekybos rekordą pasiekusi Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka augo 24%, o atmetus...

Transportas
2019.01.02
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
2019.01.01
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius 15

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
2019.01.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau