Dakaras: po sėkmingų lietuvių pasiekimų – pasirengimas maratono etapui

Publikuota: 2019-01-10

Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o vairuotojai džiaugėsi, kad pavojingų vietų nebuvo daug, tačiau trečiąją prasidėjo „tikrasis Dakaras“.

331 km ilgio greičio ruožas buvo parengtas įvairiausiose vietose – Ramiojo vandenyno pakrantėje, kopose, įvairiuose žvyro keliuose. Smėlio danga sudarė apie tris ketvirtadalius viso etapo, tad didelę įtaką dalyvių rezultatams turėjo taktika nustatant padangų slėgį. Kopose jis turi būti mažesnis nei važiuojant kietu paviršiumi, tačiau prieš kiekvieną atkarpą su besikeičiančia danga stoti ir keisti slėgį ekipažai vengia – tai atima daug laiko.

Lyderių nesėkmės

Su svajonėmis nugalėti šių metų maratone atsisveikino ne vienas favoritas, atstumai tarp lyderių skaičiuojami nebe sekundėmis, o minutėmis.

Šiame sudėtingame etape iš kovos dėl pirmųjų vietų jau pasitraukė Dakaro čempionai Ginielis de Villiersas ir Carlosas Sainzas. Pirmojo „Toyota Hilux“ susidūrė su techninėmis problemomis, antrasis patyrė avariją ir daugiau nei valandą laukė technikų sunkvežimio. Tuo tarpu daugkartiniai Dakaro ralio nugalėtojai, Stephane‘as Peterhanselis („Mini“) ir Nasseras Al-Attiyah („Toyota“), parodė, kad tokios sąlygos jiems – pačios geriausios. Jie visus 300 km diktavo tempą ir finišavo pirmoje bei antroje pozicijose, gerokai atsiplėšę nuo visų persekiotojų.

Nuotrauka::1left

N. Al-Attiyah pakilo į pirmąją vietą bendroje Dakaro įskaitoje, S. Peterhanselis – trečią. Tarp jų įsiterpė Yazeedas Al-Rajhi.

Motociklininkų įskaitoje intrigos buvo ne ką mažiau – po pirmų dviejų etapų lyderio pozicijoje važiavęs Joanas Barreda Bortas pirmoje greičio ruožo dalyje įklimpo ir, praradęs daugybę laiko, nusprendė pasitraukti iš 2019-ųjų Dakaro maratono. Po trijų etapų čia pirmauja Pablo Quintanilla.

Sunki Vanago sėkmė

Trečiąjį greičio ruožą įveikęs „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas finiše iš savo automobilio lipti nenorėjo. Iškovotos 10-os pozicijos džiaugsmą aptemdė sportininko negalavimai.

„Kanjone prakirtome padangą – tiesiog nepamačiau kyšančio aštraus akmens galiuko ir to užteko, kad pradurtume ratą“, – komandos pranešime cituojamas puikų rezultatą pasiekęs, tačiau stipriai negaluojantis lenktynininkas.

Tolimesnė ekipažo kelionė, nors ir sparti, neapsiėjo be problemų. Dar ryte p. Vanagas prisipažino blogai besijaučiantis. Pranešimuose nurodoma, kad šiemet problemų su apsinuodijimu maistu turėjo didesnė dalis lietuviškų ekipažų. Tačiau, pavyzdžiui, Vaidotas Žala bakterinę infekciją įveikė dar prieš varžybas.

Nuotrauka::2right

Tarp greičio ruožų turėtą pertrauką, skirtą trumpam techniniam aptarnavimui, pilotas išnaudojo atsisveikinimui su skrandžio turiniu ir už vairo sėdo gerokai praradęs koncentraciją. „Paskutinius greičio ruožo kilometrus tik laikiausi už vairo ir norėjau, kad visa tai kuo greičiau baigtųsi“, – cituojamas p. Vanagas.

Komandos pranešime minimas p. Vanago šturmanas Sebastianas Rozwadowskis pripažino, jog diena buvo iš tiesų sunki ir komanda džiaugiasi pasiekusi finišą.

Po ilgesnio, nei 300 km greičio kone 500 km kelionę viešaisiais keliais į finišą ekipažas įveikė, vairuojant p. Rozwadowskiui.

Žala kyla aukštyn

„Agrorodeo“ komanda – p. Žala su Sauliumi Jurgelėnu trečiosios dienos finišą pasiekė 13-oje vietoje.

„Ilga diena, bet šiandien viskas klostėsi kiek geriau. Jau tradiciškai – minus ratas ir minus dugno apsauga. Trasa buvo itin negailestinga automobiliui, tačiau „Kamanė“ – kantri, kol kas nedejuoja“, – finišu ir saviškės „Toyota Hilux“ patikimumu džiaugėsi p. Žala.

Antradienį ir trečiadienį „Agrorodeo“ ekipažas privertė pasinervinti jų gerbėjus – dėl organizatorių sistemos gedimo jų buvimo vietos, priešingai nei kitų ekipažų, nebuvo galima sekti iki pat finišo – atrodė, kad ekipažas sustojo vos startavęs. Galiausiai pasiekę finišą 13-oje pozicijoje, V. Žala su S. Jurgelėnu ne tik nudžiugino fanus, bet ir pakilo į 17-ąją bendroje įskaitoje.

Nuotrauka::3left

„Trečias ruožas – įvairus, dinamiškas ir klastingas. Kopos buvo sunkios, aštrios, bet patiko. Stojom reguliuoti slėgį ir iki etapo pabaigos jo nebekeitėm, tačiau reikėjo saugotis akmenų. Ne visai pavyko – likus 10 km iki finišo vis tik pramušėm ratą. Dalis ruožo labai akmenuota ir grubi, todėl kiek įmanydami tausojom automobilį. Kelis kartus turėjom bėdų su akceleratoriumi, teko stoti ir jį kalibruoti. Buvo kelios sunkesnės vietos šturmanams, tačiau paklydę nebuvome. Bendrą tempą kiek lėtino sunkvežimių dulkės, bet toks tas Dakaras“, – finiše kalbėjo p. Jurgelėnas.

Kova dėl išlikimo

Antradienį avariją patyręs Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas trečiadienį startavo labai vėlai – iš 80-osios pozicijos automobilių tarpe ir 132-os bendroje įskaitoje, tad pirmiesiems lietuviams finišavus, jie dar buvo trasoje. Tačiau pirmajame punkte šis ekipažas buvo jau 27 vietoje, antrajame – 28-oje. O po to pradingo iš rezultatus teikiančios sistemos.

Nuotrauka::4right

„Pradėjom labai gerai – greitai pagavom  tempą, aplenkėm gal 20 mašinų iki pirmo kontrolės punkto. Čia buvo mūsų tempas. Vėliau, įvažiavus į klampesnę trasą, pradėjo kaisti variklis. Pavažiuojam keletą kilometrų ir stojam, prašom visų varžovų vandens. Iš esmės ko tik mes neprašėm – ir žiūrovų, ir varžovų ir teisėjų, supylėm tiek vandens, kiek per gyvenimą nesam išgėrę turbūt – po finišo pasakojo p. Juknevičius. – Dabar didžiausią nerimą kelia situacija su temperatūra ir kokia jos priežastis, nes taip Dakaro nefinišuosim – vandens pompa, o galbūt ir variklio tarpinė, reikia kuo greičiau grįžti į bivaką ir ten jau matysime situaciją.“

Pagavo ritmą

Puikiai pasirodė ir Lietuvos motociklininkai. Arūnas Gelažninkas užfiksavo geriausią lietuvių motociklininkų kada pasiektą rezultatą etape – finišą pasiekė 29-as, o bendroje įskaitoje pakilo į 34-ą poziciją.

„Motociklininkų vienišių“ klasėje – „Original by Motul“ įskaitoje važiuojantis p. Bardauskas po vakarykštės dienos pakilo iš 23 į 22 vietą.

Laukia maratonas

Ketvirtadienį bei penktadienį vyks vadinamasis maratono etapas. Finišavę šiandienos greičio ruože (Arekipa–Takna), sportininkai turės savo techniką kitai dienai paruošti patys, be mechanikų ar kitų komandos narių pagalbos. Ketvirtadienį ekipažams numatytas 405 km greičio ruožas ir dar 259 km pervažiavimas iki kito bivako.

Penktadienį jų laukia net 517 km greičio ruožas ir 197 km pervažiavimas bendrojo naudojimo keliais.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau