Po sunkios antrosios Dakaro dienos – 800 km ilgio trečiadienio išbandymas

Publikuota: 2019-01-09

Antradienio lenktynių eiga įvedė naujų pokyčių atskirų klasių įskaitose ir privertė pasinervinti Lietuvos atstovų gerbėjus.

Vakarykštis Dakaro lenktynių ruožas buvo antras pagal ilgį visame maratone, o jo trasoje buvo smėlio kopos, dykumų keliai ir smėlio paplūdimiai. Įveikę Ikos kopas, maratono dalyviai pasuko link Ramiojo vandenyno, palei kurį važiavo 100 km. Greitąją lenktynių sekciją profesionaliai išnaudojo „Peugeot 3008 DKR“ vairuojantis 9 kartus pasaulio ralio čempionas Sebastienas Loebas, iškovodamas absoliučiai geriausią rezultatą. 324 km ilgio greičio ruože nuo jo vos 8 sekundėmis atsiliko „Mini“ pilotas Nanis Roma. 4-oje vietoje finišavo Ginielis de Villiersas su „Toyota Hilux Gazoo Racing“.

Sportininkai greičio ruožuose įveikė jau daugiau nei keturias su puse valandos, tačiau skirtumas tarp pirmos ir dešimtos vietų – mažesnis nei 4 minutės, tad situacija gali bet kada pasikeisti.

Išbandymai – ir lyderiams

Antrasis etapas nesėkmingai susiklostė vienam Dakaro favoritų Orlando Terranovai. Patyręs avariją, jis skundėsi nugaros skausmais ir buvo išgabentas į artimiausio Ikos miesto ligoninę. Finišo podiumo jis jau neišvys.

Šios dienos prisiminti nenorės ir Nasseras Al-Attiyah bei Stephanas Peterhanselis. Katarietis pirmadienį finišavo aukščiausioje pozicijoje, tačiau „atidaryti trasą“ ir važiuoti pirmam nėra paprasta. Jis padarė ne vieną klaidą ir finišą pasiekė tik 11-oje vietoje.

Daugiausiai pergalių Dakare iškovojęs „Mini“ pilotas Stephanas Peterhanselis šįkart beveik 20 min praleido, įstrigęs smėlio kopose ir dabar atsilieka nuo lyderių.

„Dieną pradėjome su daugybe elektros gedimų: neveikė mikrofonai, oro kondicionierius, valytuvai ir aš trumpam praradau koncentraciją, įstrigdamas labai blogoje vietoje. Džiaugiuosi, kad mus ištraukė sustojęs Cyrilis (Despresas – kitas „Mini“ komandos pilotas – VŽ). Manau, kad be jo pagalbos mes dar būtume toje pačioje vietoje“ – po finišo pasakojo p. Peterhanselis.

Motociklų įskaitoje po pirmosios dienos pirmauja „Honda“ važiuojantis ispanas Joanas Barreda Bortas, nuo jo 1 min. 31 sek. atsilieka austras Matthiasas Walkneris su KTM, trečiojoje vietoje laikosi amerikietis Rickis Brabecas su „Honda“.

Sunkvežimių įskaitoje pirmauja pernykštis čempionas Eduardas Nikolajevas su „Kamaz“, nuo jo 4 min. 23 sek. atsilieka Gerardas do Rooyus su „Iveco“, trečiojoje vietoje važiuoja dar 3 min. atsiliekantis pastarojo komandos narys, argentinietis Federico Villagra. Paskui šią lyderių trijulę seka dar trys „Kamazai“.

Vanagas – į 16 vietą

Lietuvos atstovai vakar patyrė nemažai dramų, o gera diena galėjo džiaugtis nebent Benedikto Vanago komanda. Šiam sportininkui vakar pavyko pasiekti 16-ąjį rezultatą, iškopiant į tokią pat vietą ir dviejų dienų suvestinėje.

„Labai geras, labai techniškas greičio ruožas, savyje turintis kopų, greičio, kanjonų, akmenų, sudėtingų atkarpų, ralio keliukų truputėlį – greičio ruožas vairuotojams pasimėgauti. Širdis tikrai dainavo, aišku po daugiau kaip 300 kilometrų jau norėjosi į finišą, – po varžybų sakė p. Vanagas. – Važiavome labai atsargiai. Neturėjome jokių bėdų, tik keletą mažų paklydimų, kurie mums galėjo kainuoti keletą minučių, bet nieko rimto“.

Žala smuktelėjo žemyn

Savo gerbėjus privertę pasijaudinti dėl netiksliai veikiančios GPS sistemos, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu finišavo 23-oje vietoje. Oficialiame Dakaro ralio puslapyje buvo rodoma, jog ekipažas sustojo pirmoje greičio ruožo pusėje, prieš 2-ąjį iš 8 įskaitinių punktų. Vėliau paaiškėjo, kad tai tebuvo maratono sistemos gedimas, o ekipažas iš Lietuvos sėkmingai važiavo toliau.

„Šiandien viena iš tų dienų, kai daug dalykų tiesiog neišeina, tad džiaugiamės pasiekę finišą. Iš pradžių sulankstėm dugno apsaugą, tada ratą pramušėm ir desertui dar ant didelio akmens pakibom – ilgai užtrukom, kol nuo jo nusikrapštėm“, – pasakojo iš automobilio išlipęs vairuotojas p. Žala.

Juokdamasis sportininkas pridūrė, kad bivake (lenktynių stovykloje) už sulankstytą dugno apsaugą mechanikai jo nepagirs.

„Navigatoriams nebuvo didelio iššūkio, nors pirmo ekipažo šturmanas būti nenorėčiau. Pernai tikrai buvo sunkesnių vietų, manau, šiemet tokių irgi bus. Kelio knygoje matydamas kai kurias vietas įtariau, kad jos gali būti klaidžios, taškai išdėstyti sudėtingose vietose, tačiau visus paėmėm“, – pasakojo šturmanas p. Jurgelėnas.

Bendroje automobilių įskaitoje „Agrorodeo“ po dviejų etapų užima tą pačią 23 vietą.

2 valandos remonto

Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „Toyota Hilux“ ėmė gesti, iki finišo likus vos 30 km. Gedimų šalinimui prireikė beveik dviejų valandų. Iki tol ekipažas važiavo 29-oje vietoje.

„Kad ir kas nutiktų – nuotaika vis tiek gera. Tikrai nekaltinsiu nei bolido, nei lūžusio pedalo – pasikarščiavau ir per kopą šokant koja nuslydo nuo to, kas dar prieš 10 min. buvo akceleratoriaus pedalas, o dabar – tik styrantis metalinis strypas. Šokant per keterą nusileidus akseleruojama, kad priekiniai ratai išneštų automobilį, bet kojai nuslydus gavosi, jog priekiniai ratai sustojo, o priekis susmigo į smėlį“ – po finišo pasakojo p. Juknevičius. Dabar jo ekipažas bendrojoje įskaitoje užima 75-ą vietą.

Mūsu motociklininkų pasiekimai kol kas atrodo kukliai: Dakaro debiutantas Arūnas Gelažninkas nuo motociklininkų įskaitos lyderio Joano Barredos Borto atsilieka 1 val. 21 min. 35 sek. ir užima 45-ąją vietą.

Pašaline pagalba nesinaudojančių motociklininkų „Originals by Motul“ įskaitoje važiuojantis Balys Bardauskas nuo lyderio atsilieka 2 val. 36 min 19 sek. ir klasėje užima 26-ąją vietą.

Bus ilga diena

Šiandien dalyviai važiuos į maratono dalyviams visiškai nepažįstamą Akario kopų masyvą. Kartu su šiuo nauju išbandymu laukia ir 331 km greičio ruožų ir 467 kilometrai bendro naudojimo keliais. Beveik 800 km kelionė užtruks visą dieną, tad finišo galima tikėtis tik vėlai vakare.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau