41-asis Dakaras: viena valstybė, daug smėlio ir 5 Lietuvos ekipažai

Publikuota: 2019-01-06

Sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje startuoja iki šiol kompaktiškiausios istorijoje Dakaro maratono lenktynės, kuriose dalyvauja rekordinis Lietuvos atstovų skaičius.

Pirmoji maratono diena – tik simbolinė: sekmadienį visi dalyviai turi pervažiuoti pro specialų starto podiumą. O pirmasis, tik 84 km greičio ruožas vyks pirmadienį, sausio 7 d. Jame savo sugebėjimus pademonstruoti galės mažiau žinomi motociklų ir keturračių vairuotojai – šių klasių dalyviai startuos atvirkštine tvarka, nuo didžiausią startinį numerį turinčio sportininko iki mažiausią. Dakaro ralio finišas numatytas sausio 17 d. Bendras 10 etapų maratono ilgis – apie 3.000 km greičio ruožų. Tai – pirmasis istorijoje Dakaro maratonas tokia trumpa trasa ir pirmasis, vykstantis vienos šalies teritorijoje. Tačiau net 70% greičio ruožų numatyti smėlio kopose.

Lietuvos atstovai Limą pasiekė jau pirmosiomis sausio dienomis arba net gruodžio pabaigoje. Trečiadienį ir ketvirtadienį dalyviams atiduoti specialiu laivu iš Prancūzijos atvežti komandų automobiliai. Penktadienį tvarkaraštyje – techninė ir administracinė komisijos bei automobilio palikimas uždarame parke, organizatorių instruktažas.

Nuotrauka::1left

Pirmieji išbandymai

Nutaikę laisvo laiko, sportininkai važiavo į netoliese esančias smėlio kopas pasitikrinti savo automobilius ir pasitreniruoti.

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas pranešė gavęs kvietimą penktadienio rytą dalyvauti „Toyota OverDrive“ ir „Toyota Gazoo Racing“ rengiamoje testų sesijoje. Jos metu ekipažui teko remontuoti sugedusį vairo mechanizmą, tačiau su tuo greitai buvo susitvarkyta. Šis įvykis dar kartą patikrino komandos pasirengimą lenktynėms: dar trečiadienį p. Žalai prireikė medikų pagalbos, pasireiškus bakterinės infekcijos poveikiui. Vietos ligoninėje jam buvo atstatytas skysčių ir elektrolitų lygis, išrašyta antibiotikų dozė bei artimiausioms dienoms paskirtas specialus valgymo režimas. Tačiau dabar komanda tvirtina susidorojusi su visais iššūkiais.

Nuotrauka::2right

Neeilinis įvertinimas

12, 18 ir 30 vietos – taip pernykščiame Dakaro ralio maratone finišavo automobiliais važiavę (atitinkamai) Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio, p. Žalos ir p. Jurgelėno bei Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio  ekipažai. Šiais pasiekimais mūsų sportininkai įrodė esantys itin didelio pajėgumo maratono dalyviai, o 315-ąjį numerį (arba 12-ąjį numerį automobilių įskaitoje) šiais metais gavęs p. Juknevičius tapo oficialiai priskirtas prie aukščiausios kategorijos maratono dalyvių.

Kiti du Lietuvos atstovai – KTM motociklu trečią kartą į Dakarą važiuojantis Balys Bardauskas bei pirmą kartą šiame maratone startuojantis motokrosininkas Arūnas Gelažninkas.

Ponas Bardauskas tikina nesitikintis lygiuotis į lyderius, nes jis šiemet bandys Baltijos šalių atstovų dar nebandytą „Originals by Motul“ klasę. Ši klasė ypatinga tuo, kad jos dalyviai važiuoja visiškai be jokio techninio palaikymo. Tai – gerokai pigiau, bet ir sudėtingiau.

Naujovės

Šiais metais organizatoriai parengė naujovę – „Half marathon“ pavadinta taisyklę, kuri leis pirmojoje Dakaro pusėje iš varžybų pasitraukusiems sportininkams grįžti į trasas po poilsio dienos, dalyvaujant jau kitoje, „antro šanso“ įskaitoje. Šie ekipažai gaus iš visų dalyvių išsiskiriančius numerius ir negalės startuoti iš aukštesnės nei 25-a pozicija.

Šiemet automobilių įskaitoje užregistruota 140 sportininkų – tai didžiausias skaičius šioje kategorijoje nuo 2015 m. Be to, šiemet kaip niekada daug naujokų. Net 30% automobiliais startuosiančių sportininkų yra Dakaro naujokai.

Visas maršrutas bus suskirstytas į tris lenktynių regionus: pirmasis ir labiausiai lankomas suksis aplink Pisco miestą, antrasis – aplink San Juan de Marcona, trečiasis leisis dar žemiau į pietus nei Arequipa, kur sportininkai praleis savo poilsio dieną.

Kasdieniai siurprizai

„General Financing Team Pitlane“ (GFTP) išplatintoje trasos apžvalgoje tvirtinama, kad sutrumpėjusią distanciją bus bandoma kamšyti kasdieniais siurprizais. Pastarieji prasidės nuo pat pirmos dienos: tradiciškai anksčiausiai ryte startuoja motociklų klasės lyderiai, juos seka keturračių klasė, tada automobiliai ir sunkvežimiai. Pirmąją dieną motociklų starto tvarka bus atvirkštinė, o tai reiškia, jog pirmąsias vėžes tarp Limos ir Pisco paliks mažiausią patirtį turintys maratono dalyviai.

Nuotrauka::3left

Pasak GFTP, jie neabejotinai klys ir tai lems milijoną skirtingų užuominų visų klasių dalyviams, bei galimai lengvą chaosą su navigacija susipykusiems sportininkams. Antrąją dieną pirmieji prie starto stos jau ne motociklų klasės atstovai, o automobiliai. Taip maratono organizatoriai bandys iš proto išvesti komandų strategus ir tai trukdys nepatyrusioms komandoms.

Trečiąją dieną bus pristatytas naujasis kopų masyvas: čia nėra buvęs nei vienas iš dalyvių, tad bus naujų progų pasiklysti. Po šių strateginių žaidimų bei kantrybės tikrinimo ateis dvi dienos skirtos pribaigti silpnuosius – maratono dienos. Dalyviai dvi dienas nematys savo mechanikų rankų, privalės patys tvarkyti savo techniką, ją tausoti ir kliautis tik savimi. Kadangi organizatoriai stengiasi kiekvieną dieną paįvairinti, šiemet maratono dienų greičio ruožai tęsis 800 km.

Poilsio para

Po penkių dienų dalyviai gaus pailsėti. Arekipos miestas jiems suteiks internetą, miegą, bei galimybę iš sportinio kombinezono išsikratyti ten jau kone savaitę esantį smėlį. Bet ši para virs košmaru komandų mechanikams, kurie turės suremontuoti sportinę techniką.

Toliau seksiančios 3 dienos smėlio kopose organizatorių pristatymu nebus labai ypatingos, tačiau akį patraukia Dakaro standartais trumpos distancijos – 200-300 km greičio ruožų.

Devintoji maratono diena vėl pasiūlys naujovę – masinį startą. Jeigu pernai ir ankstesniais metais jis buvo suskirstytas klasėmis,  tai šiemet jos bus maišomos ir kartu startuos visi. Po to liks viena diena, kurią, Dakaro standartais, galima vadinti simboline – truputį daugiau nei šimtas kilometrų laikui ir kelionė iki podiumo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dakaro ralio dalyviai sutikti su duona ir druska

Vėlų šeštadienio vakarą į Lietuvą sugrįžo Dakaro ralyje dalyvavę sportininkai. Vilniaus oro uoste didžiulė...

Laisvalaikis
2019.01.20
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 2

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
2019.01.20
Dakaro finiše – nauji lietuvių rekordai ir traumos paskutiniame ruože 2

Šiandien finišavusiame Dakaro maratone Lietuvos atstovai pasiekė naujus rekordus, tačiau traumą patyręs Balys...

Transportas
2019.01.17
Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas 1

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir...

Transportas
2019.01.17
1,5 dienos iki Dakaro finišo: Vanago nesėkmė ir kitų lietuvių kilimas

Kopos, feš feš, paplūdimys – trys raktiniai žodžiai, apibūdinantys aštuntąjį Dakaro ralio etapą. Automobilių...

Transportas
2019.01.16
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
Dakare – neįtikėtinos Lietuvos ekipažų dramos ir ilgiausia lenktynių diena

Praėjusią naktį Lietuvos laiku Dakaro lenktynėse baigėsi ketvirtoji varžybų diena ir pirmoji iš dviejų...

Transportas
2019.01.11
Dakaras: po sėkmingų lietuvių pasiekimų – pasirengimas maratono etapui

Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o...

Transportas
2019.01.10
Po sunkios antrosios Dakaro dienos – 800 km ilgio trečiadienio išbandymas

Antradienio lenktynių eiga įvedė naujų pokyčių atskirų klasių įskaitose ir privertė pasinervinti Lietuvos...

Transportas
2019.01.09
Tokijo teisme – viešas C. Ghosno pasirodymas

Po pusantro mėnesio Tokijo kalėjime antradienį į teismą atvesdintas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso...

Transportas
2019.01.08
Po pirmojo Dakaro etapo – optimistinės Lietuvos ekipažų nuotaikos

Pirmadienį įvykusiame pirmajame Dakaro maratono etape iš lenktynių pasitraukė pirmieji sportininkai, o...

Transportas
2019.01.08
VŽ bando: „Panamera GTS“ ir komfortui, ir lenktynių trasai 4

Išrankiausiems klientų norams įtikti siekiantys „Porsche“ gamintojai ir taip gausią „Panameros“ šeimą papildė...

Transportas
2019.01.07
41-asis Dakaras: viena valstybė, daug smėlio ir 5 Lietuvos ekipažai 2

Sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje startuoja iki šiol kompaktiškiausios istorijoje Dakaro maratono lenktynės,...

Transportas
2019.01.06
Savavaldės technologijos skatins seksą automobiliuose 9

Bent jau taip rodo žurnalo „Annals of Tourism Research“ paskelbtos apklausos. Kai automobilių vairus perims...

Transportas
2019.01.02
Naujų automobilių rinka 2018 m.: stiprus augimas ir naujas rekordas

Oficialiai naują prekybos rekordą pasiekusi Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka augo 24%, o atmetus...

Transportas
2019.01.02
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
2019.01.01
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius 15

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
2019.01.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau