41-asis Dakaras: viena valstybė, daug smėlio ir 5 Lietuvos ekipažai

Publikuota: 2019-01-06

Sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje startuoja iki šiol kompaktiškiausios istorijoje Dakaro maratono lenktynės, kuriose dalyvauja rekordinis Lietuvos atstovų skaičius.

Pirmoji maratono diena – tik simbolinė: sekmadienį visi dalyviai turi pervažiuoti pro specialų starto podiumą. O pirmasis, tik 84 km greičio ruožas vyks pirmadienį, sausio 7 d. Jame savo sugebėjimus pademonstruoti galės mažiau žinomi motociklų ir keturračių vairuotojai – šių klasių dalyviai startuos atvirkštine tvarka, nuo didžiausią startinį numerį turinčio sportininko iki mažiausią. Dakaro ralio finišas numatytas sausio 17 d. Bendras 10 etapų maratono ilgis – apie 3.000 km greičio ruožų. Tai – pirmasis istorijoje Dakaro maratonas tokia trumpa trasa ir pirmasis, vykstantis vienos šalies teritorijoje. Tačiau net 70% greičio ruožų numatyti smėlio kopose.

Lietuvos atstovai Limą pasiekė jau pirmosiomis sausio dienomis arba net gruodžio pabaigoje. Trečiadienį ir ketvirtadienį dalyviams atiduoti specialiu laivu iš Prancūzijos atvežti komandų automobiliai. Penktadienį tvarkaraštyje – techninė ir administracinė komisijos bei automobilio palikimas uždarame parke, organizatorių instruktažas.

Nuotrauka::1left

Pirmieji išbandymai

Nutaikę laisvo laiko, sportininkai važiavo į netoliese esančias smėlio kopas pasitikrinti savo automobilius ir pasitreniruoti.

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas pranešė gavęs kvietimą penktadienio rytą dalyvauti „Toyota OverDrive“ ir „Toyota Gazoo Racing“ rengiamoje testų sesijoje. Jos metu ekipažui teko remontuoti sugedusį vairo mechanizmą, tačiau su tuo greitai buvo susitvarkyta. Šis įvykis dar kartą patikrino komandos pasirengimą lenktynėms: dar trečiadienį p. Žalai prireikė medikų pagalbos, pasireiškus bakterinės infekcijos poveikiui. Vietos ligoninėje jam buvo atstatytas skysčių ir elektrolitų lygis, išrašyta antibiotikų dozė bei artimiausioms dienoms paskirtas specialus valgymo režimas. Tačiau dabar komanda tvirtina susidorojusi su visais iššūkiais.

Nuotrauka::2right

Neeilinis įvertinimas

12, 18 ir 30 vietos – taip pernykščiame Dakaro ralio maratone finišavo automobiliais važiavę (atitinkamai) Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio, p. Žalos ir p. Jurgelėno bei Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio  ekipažai. Šiais pasiekimais mūsų sportininkai įrodė esantys itin didelio pajėgumo maratono dalyviai, o 315-ąjį numerį (arba 12-ąjį numerį automobilių įskaitoje) šiais metais gavęs p. Juknevičius tapo oficialiai priskirtas prie aukščiausios kategorijos maratono dalyvių.

Kiti du Lietuvos atstovai – KTM motociklu trečią kartą į Dakarą važiuojantis Balys Bardauskas bei pirmą kartą šiame maratone startuojantis motokrosininkas Arūnas Gelažninkas.

Ponas Bardauskas tikina nesitikintis lygiuotis į lyderius, nes jis šiemet bandys Baltijos šalių atstovų dar nebandytą „Originals by Motul“ klasę. Ši klasė ypatinga tuo, kad jos dalyviai važiuoja visiškai be jokio techninio palaikymo. Tai – gerokai pigiau, bet ir sudėtingiau.

Naujovės

Šiais metais organizatoriai parengė naujovę – „Half marathon“ pavadinta taisyklę, kuri leis pirmojoje Dakaro pusėje iš varžybų pasitraukusiems sportininkams grįžti į trasas po poilsio dienos, dalyvaujant jau kitoje, „antro šanso“ įskaitoje. Šie ekipažai gaus iš visų dalyvių išsiskiriančius numerius ir negalės startuoti iš aukštesnės nei 25-a pozicija.

Šiemet automobilių įskaitoje užregistruota 140 sportininkų – tai didžiausias skaičius šioje kategorijoje nuo 2015 m. Be to, šiemet kaip niekada daug naujokų. Net 30% automobiliais startuosiančių sportininkų yra Dakaro naujokai.

Visas maršrutas bus suskirstytas į tris lenktynių regionus: pirmasis ir labiausiai lankomas suksis aplink Pisco miestą, antrasis – aplink San Juan de Marcona, trečiasis leisis dar žemiau į pietus nei Arequipa, kur sportininkai praleis savo poilsio dieną.

Kasdieniai siurprizai

„General Financing Team Pitlane“ (GFTP) išplatintoje trasos apžvalgoje tvirtinama, kad sutrumpėjusią distanciją bus bandoma kamšyti kasdieniais siurprizais. Pastarieji prasidės nuo pat pirmos dienos: tradiciškai anksčiausiai ryte startuoja motociklų klasės lyderiai, juos seka keturračių klasė, tada automobiliai ir sunkvežimiai. Pirmąją dieną motociklų starto tvarka bus atvirkštinė, o tai reiškia, jog pirmąsias vėžes tarp Limos ir Pisco paliks mažiausią patirtį turintys maratono dalyviai.

Nuotrauka::3left

Pasak GFTP, jie neabejotinai klys ir tai lems milijoną skirtingų užuominų visų klasių dalyviams, bei galimai lengvą chaosą su navigacija susipykusiems sportininkams. Antrąją dieną pirmieji prie starto stos jau ne motociklų klasės atstovai, o automobiliai. Taip maratono organizatoriai bandys iš proto išvesti komandų strategus ir tai trukdys nepatyrusioms komandoms.

Trečiąją dieną bus pristatytas naujasis kopų masyvas: čia nėra buvęs nei vienas iš dalyvių, tad bus naujų progų pasiklysti. Po šių strateginių žaidimų bei kantrybės tikrinimo ateis dvi dienos skirtos pribaigti silpnuosius – maratono dienos. Dalyviai dvi dienas nematys savo mechanikų rankų, privalės patys tvarkyti savo techniką, ją tausoti ir kliautis tik savimi. Kadangi organizatoriai stengiasi kiekvieną dieną paįvairinti, šiemet maratono dienų greičio ruožai tęsis 800 km.

Poilsio para

Po penkių dienų dalyviai gaus pailsėti. Arekipos miestas jiems suteiks internetą, miegą, bei galimybę iš sportinio kombinezono išsikratyti ten jau kone savaitę esantį smėlį. Bet ši para virs košmaru komandų mechanikams, kurie turės suremontuoti sportinę techniką.

Toliau seksiančios 3 dienos smėlio kopose organizatorių pristatymu nebus labai ypatingos, tačiau akį patraukia Dakaro standartais trumpos distancijos – 200-300 km greičio ruožų.

Devintoji maratono diena vėl pasiūlys naujovę – masinį startą. Jeigu pernai ir ankstesniais metais jis buvo suskirstytas klasėmis,  tai šiemet jos bus maišomos ir kartu startuos visi. Po to liks viena diena, kurią, Dakaro standartais, galima vadinti simboline – truputį daugiau nei šimtas kilometrų laikui ir kelionė iki podiumo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 7

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

Mažiausiems automobiliams gamintojai mato vis mažiau perspektyvų Europoje Premium

Vis daugiau automobilių gamintojų Europoje svarsto trauktis iš pačių mažiausių modelių segmento. Taip elgtis...

Automobiliai
2019.11.06
Naujas pasiūlymas apmokestinti automobilius: poveikis vėl kelia abejones Premium

Pateiktas įstatymo projektas galėtų pakeisti praėjusį mėnesį atmestą Transporto priemonių taršos mokesčio...

Automobiliai
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
46,5% rinkos sudarantis reeksportas maskuoja augančią vidinę automobilių paklausą Premium

Per 10 šių metų mėnesių prekyba naujais automobiliais augo 41,7%, o, reeksporto mastui siekiant beveik pusę...

Automobiliai
2019.11.05
„Lietuvos metų automobilis 2020“: daugiau miesto visureigių ir mažiau dyzelių 

Tradiciniame konkurse dalyvauja 38 automobiliai, kurių specifika ir formatas perteikia besikeičiančius rinkos...

Automobiliai
2019.10.28
„Defender“: prabanga vietoj principų Premium 1

Rudeninėje Frankfurto automobilių parodoje pristatytas naujasis „Land Rover Defender“ neatpažįstamai...

Verslo klasė
2019.10.27
VŽ bando: ekstremalas „Megane R.S. 300 Trophy“ Premium

„Renault“ sportinių modelių gamybos padalinys „Renault Sport“ (R.S.) sugeba įtikinti net į prancūziškus...

Automobiliai
2019.10.27
Mažiausias BMW „Gran Coupe“ pasiruošė debiutui

BMW pristatė naują 2-os serijos „Gran Coupe“ modelį. Rinkoje jis užpildys iki šiol BMW neišnaudotą nišą ir...

Automobiliai
2019.10.27
Ketvirtosios kartos „Toyota Yaris“

Naujasis modelis bus gaminamas naudojant naują platformą ir specialiai sukurtą 3 cilindrų hibridinės pavaros...

Automobiliai
2019.10.26
Naujoji „Škoda Octavia“ atkartos flagmano „Superb“ stilių

Koncernui „Volkswagen“ priklausantis Čekijos gamintojas „Škoda“ rengiasi pristatyti savo perkamiausio...

Automobiliai
2019.10.26
Didžiausi dyzelinių automobilių mėgėjai Europoje – prancūzai ir lietuviai

Dyzelinu varomus automobilius Europoje dažniausiai renkasi prancūzai ir lietuviai, benzinu – Kipro...

Naujasis „Volkswagen Golf“ debiutuoja pasibalnojęs išmaniąsias technologijas

„Volkswagen AG“ pristatė aštuntosios kartos kompaktinį hečbeką „Golf“. Automobilyje panaudotos skaitmeninės...

Automobiliai
2019.10.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau