Superkondensatoriai keičia akumuliatorius

Publikuota: 2019-01-01
„AVEVAI IONA e-LCV“ komercinio furgono elektros motorui energiją tiekia superkondensatoriai. Gamintojo nuotr.
„AVEVAI IONA e-LCV“ komercinio furgono elektros motorui energiją tiekia superkondensatoriai. Gamintojo nuotr.

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami ir sukaupia nepakankamai energijos. Be to, gamybai reikalingi retieji metalai. Todėl akumuliatoriai nepaliaujamai tobulinami, jiems nuolatos ieškoma alternatyvų.

Viena iš tokių alternatyvų – superkondensatoriai. Ši technologija pasižymi mažesniu komponentų svoriu ir greitesniu jų įkrovimu. Be to, ji atsparesnė senėjimo poveikiui. Tačiau iki šiol superkondensatoriai nebuvo naudojami transporto priemonių gamybai dėl neišbaigtos technologijos bei nepakankamų sukaupiamos energijos atsargų. Bet dabar Singapūre įsikūrusi, mobilumo ir logistikos sprendimus teikianti kompanija „Avevai“ pademonstravo savo sukurtą elektra varomą furgoną „IONA e-LCV“, kurio motorui energiją tiekia 80 kWh talpos superkondensatoriai. Gamintojas skelbia, kad su viena įkrova furgonas gali nuvažiuoti 330 km atstumą.

Siūlomas ir „IONA e-LCV“ lengvasis sunkvežimis: tokia versija su viena įkrova nuvažiuoja 300 km.

22 kW galios kintamosios srovės įkrovimo stotelė sunkvežimio superkondensatorius gali pilnai įkrauti per 2 val., o furgono įkrovimui reikia 4 valandų. Nurodoma ir galimybė automobilius įkrauti ir iš buitinio elektros lizdo – tokiu atveju įkrovimas truktų 12 val. Elektros energijos kaupyklos pritaikytos naudoti nuo -40 laipsnių šalčio iki + 70 laipsnių karščio. 100 AG ir 170 Nm pajėgumo elektros motoras automobiliui leidžia važiuoti maksimaliu 100 km/val. greičiu.

Kūrė su vokiečiais

Automobilio konstrukcija buvo sukurta Vokietijoje, bendradarbiaujant su „Daimler“ ir „Foton“ konstruktoriais ir siekinat atitikti Europos Sąjungos saugumo reikalavimus. Superkondensatorius tiekia Singapūre esanti „e-SYNERGY“ įmonė. Gamybai pasirinkta Kinijoje, Šangdonge esanti Vokietijos mašinų gamybos specialisto „Foton“ gamykla „China Foton Motor Co., Ltd.

Pirkėjams siūlomos versijos su dviejų skirtingų ilgių ratų baze, iki 2,5 t keliamąja galia ir iki 18 kub. m talpos krovinių skyriumi.

Skelbiama, kad pirmieji IONA modeliai nuo 2019 m. gegužės bus pasiūlyti JAV ir Europos rinkose. Šio automobilio pristatymas Kinijoje vykusioje parodoje leidžia suprasti, kad Singapūro gamintojas taikosi ir į šią, didžiausią pasaulyje tradicinių automobilių ir elektromobilių rinką.

Mato poreikį

Arghunas Boldkhetas, „Avevai“ įkūrėjas ir vadovas, tvirtina, jog jo įmonė buvo įkurta, atsižvelgiant į didėjantį nedidelių ir vidutinio dydžio elektra varomų komercinių automobilių poreikį.

„Griežtesni reikalavimai taršai didina tokių automobilių poreikį. Mūsų misija yra sukurti nebrangų, funkcionalų ir ypatingai efektyviai veikiantį produktą, kuris atitiktų daugumos transportininkų poreikius, – įmonės pranešime cituojamas naujos markės įkūrėjas. – Kurdami aukštesnės kokybės elektra varomus komercinius automobilius, o ne perdarydami esamus, mes galime pasiūlyti aukščiausius saugumo standartus, didesnį su viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, ilgesnį naudojimo ciklą ir priežiūros nereikalaujantį automobilį.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
„Ford“ ir „Volkswagen“ ruošiasi kartu kurti autonominius automobilius Premium

„Volkswagen“ grupės derybos su „Ford“ koncernu ir jo antrine bendrove „Argo AI“ dėl bendradarbiavimo kuriant...

Automobiliai
2019.06.12
Pikapas „Mountiaq“ – „Škodos“ studentų kūrinys 2

„Škodos“ profesinės mokyklos studentai sukūrė koncepcinį modelį „Mountiaq“, paremtą serijinio SUV tipo...

Automobiliai
2019.06.09
1-oji BMW serija – jau su priekinių ratų pavara 8

Bavarijos automobilių koncernas paskelbė pirmąją oficialią informaciją apie visiškai atnaujintą mažiausią BMW...

Laisvalaikis
2019.06.09
„McLaren F1“ kūrėjas imasi naujo hiperautomobilio 2

Gordonas Murray, sportinių „McLaren“ „Formulės 1“ automobilių ir į istoriją įėjusio superautomobilio „McLaren...

Laisvalaikis
2019.06.09
VŽ bando „Mazda 3“: nauji ketvirtosios kartos koziriai Premium

Kai visame pasaulyje karaliauja miesto visureigiai, gamintojai turi tikrai pasistengti, kad tradiciniai...

Laisvalaikis
2019.06.08
„Tesla“ žada pikapą, geresnį už „Ford F-150“ ir greitesnį už „Porsche 911“ 14

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ šiemet planuoja pristatyti pikapo tipo automobilį. „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.06.05
Naujų automobilių rinka išlaikė spartų augimą ir gegužę

Sparčiai augančią prekybą ir toliau palaiko automobilių reeksportas, tačiau auga ir vidinė Lietuvos naujų...

Automobiliai
2019.06.03
VŽ bando „Subaru Forester“: jokių parketinių nesąmonių Premium 1

Netrukus Europoje pasirodysiantis penktosios kartos „Subaru Forester“ augančiame SUV automobilių C segmente...

Automobiliai
2019.06.02
„Ferrari“ pristatė savo galingiausią automobilį – hibridinį „SF90 Stradale“ 3

Italijos sportinių automobilių gamintoja „Ferrari“ pristatė naują savo modelį „SF90 Stradale“. Tai ne tik...

Automobiliai
2019.05.30
„Fiat Chrysler“ ir „Renault“ susijungimas – kaip atrodytų naujas automobilių pramonės gigantas Premium 1

Automobilių pramonės gali laukti jungtuvės – „Fiat Chrysler“ (FCA) ir „Renault“ tapus viena kompanija, 32,6...

Pramonė
2019.05.29
Elektromobilių revoliucijos priekyje – visai ne „Tesla“ Premium 1

Elektra varomų automobilių revoliucija įsibėgėja, tačiau jos priekyje visai ne JAV ir „Tesla“, o Kinija,...

VŽ bando: į naują rinką įžengęs „Lexus UX 250h“ Premium 2

Pristatę naująjį krosoverį UX, „Lexus“ įžengė į klestintį rinkos segmentą ir meta iššūkį konkurentams –...

Laisvalaikis
2019.05.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau