„Audi“ elektromobilis su „Porsche“ genais

Publikuota: 2018-12-15
Dydžiu prilygstantis dabartiniam „Audi A7“ modeliui, „E-tron GT“ taps artimu „Tesla Model S“ konkurentu. „AUDI AG“ nuotr.
svg svg
Dydžiu prilygstantis dabartiniam „Audi A7“ modeliui, „E-tron GT“ taps artimu „Tesla Model S“ konkurentu. „AUDI AG“ nuotr.

Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ rado sprendimą, kaip tapti savaitgalį pasibaigusios Los Andželo automobilių parodos ekspozicijos pažiba, – ji parodė nepaprastai stilingą savo būsimo serijinio elektromobilio „E-tron GT“ prototipą.

Anot oficialių šaltinių, jo gamyba planuojama 2020 m. pabaigoje, o Marcas Lichte, „Audi“ vyriausiasis dizaineris, patvirtino, kad parodoje pristatytas koncepcinis modelis yra „labai artimas“ serijiniam automobiliui.

Atsižvelgdama į netolimoje ateityje numatomus automobilių taršos ribojimus, kuriuos atitikti galės tik elektromobiliai ir įkraunami hibridiniai automobiliai, „Audi“ anksčiau šiais metais jau parodė savo pirmuosius du serijinei gamybai paruoštus elektromobilius – krosoverius „E-tron“ ir „E-tron Sportback“. Pirmasis užsakovus turi pasiekti jau kitų metų pradžioje, antrojo gamyba taip pat numatyta 2019 m. Dabar Los Andžele pristatyta sportiška 4 durų kupė „E-tron GT“, kurios išvaizda vienareikšmiškai prikausto dėmesį.

800 voltų įtampa

Paskelbti ir pagrindiniai būsimojo elektromobilio duomenys. Tikinama, kad, matuojant naująja WLTP metodika, vienos akumuliatoriaus įkrovos pakaks 400 km atstumui nuvažiuoti. Po grindimis įmontuotą 96 kWh talpos ličio jonų akumuliatorių bus galima įkrauti, naudojantis itin didelės – 350 kW galios ir 800 voltų – įtampos greitojo įkrovimo stotele. Tai leis 80% akumuliatoriaus įkrauti per 20 minučių. Iki šiol rinkoje siūlomos 400 voltų sistemos tai daro maždaug perpus lėčiau. Lietuvoje jau artimiausiais metais pirmąsias 800 voltų įkrovimo stoteles planuoja įrengti kelių automobilių koncernų kuriamas tinklas „Ionity“. Dabar esančiame tinklo žemėlapyje numatomos 4 tokios stotelės trijuose didžiuosiuose šalies miestuose ir prie „Via Balticos“ kelio.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Įkrovimui namuose bus galima naudotis tradiciniu kabeliu ir „Audi“ siūloma belaidžio įkrovimo įranga. Skelbiama, kad 11 kW galios belaidis kroviklis akumuliatorius pilnai įkrauna per naktį.

Kaip visuose elektromobiliuose, „E-tron GT“ stabdymo metu regeneruos energiją ir automobilį stabdys iki 0,3 g jėga. Todėl stabdžiai su metalo keramikos diskais bus naudojami tik ekstremaliose situacijose – pasak gamintojo, apie 10% atvejų. Vairuotojas galės reguliuoti regeneravimo jėgą, valdydamas prie vairo rato įrengtas svirteles.

nuotrauka::1left

„E-tron GT“ varomas dviejų elektros variklių, kurių bendra galia siekia 590 AG: vienas jų suka priekinius, kitas – galinius ratus. Be to, „E-tron GT“ bus siūlomas su visų vairuojamųjų ratų sistema, kuri padidins automobilio manevringumą ir stabilumą.

Nuo 0 iki 100 km/val. greičio elektromobilis įsibėgėja per 3,5 sekundės, nuo 0 iki 200 km/val. – per 12 sekundžių, o maksimalus greitis apribotas iki 240 km/val. Šios charakteristikos labai artimos pirmajam serijiniam „Porsche“ automobiliui „Taycan“, kuris sukurtas, panaudojant tą pačią elektromobilio platformą J1 su siauro profilio akumuliatoriais. Tiesa, „Porsche“ atstovai VŽ tvirtino, kad jų parinkti sinchroniniai varikliai, nors ir brangesni, leidžia maksimalų greitėjimą pasiekti daugybę kartų, nebloginant greitėjimo charakteristikų. Tą patį tvirtina ir „Audi“. Gamintoja pabrėžia, kad aušinimo sistema – sumaniai apgalvota.

O, pasak „Porsche“ specialistų, „Teslos“ naudojami asinchroniniai motorai deklaruojamus rodiklius pasiekia tik vieną kartą – po to, norint juos pakartoti, reikia atvėsinti elektromobilio akumuliatorius ir variklius.

„Audi“ tvirtina, kad „E-tron GT“ ir „Taycan“ siekta suteikti skirtingą charakterį, o abiejų markių inžinieriai glaudžiai bendradarbiavo viso proceso metu.

Veganiškos idėjos

„E-tron GT“ kėbulas pagamintas iš aliuminio, itin tvirto plieno ir anglies pluošto derinio. Automobilio gale įrengtas aktyvus sparnas, kurio kampas keičiamas priklausomai nuo vairuotojo pageidavimo važiuoti ekonomiškai arba sportiškai.

Automobilio salone įrengtas trijų matmenų efektą sukuriantis prietaisų skydelis su integruotu jutikliniu ekranu. Priešais jį matyti vairo ratas su plokščia ne tik apatine, bet ir viršutine lanko dalimi. „Audi“ atstovai leidžia suprasti, kad toks vairas bus naudojamas maksimaliai sportiškos RS serijos elektromobiliuose.

Derinantis prie „švarios“ elektromobilio filosofijos, salono apdailai panaudotos veganiškos medžiagos. Jame nėra nė vieno lopinėlio natūralios odos. Vietoj jos apdailai panaudota sintetinė medžiaga, perdirbtas pluoštas, o grindų kilimėliai pagaminti iš perdirbtų žvejų tinklų.

Automobilio gale yra 450 litrų bagažinė (tai prilygsta A4 bagažinei) ir papildoma 100 litrų talpykla po priekiniu dangčiu.

Domisi ir Lietuvoje

Dabartiniam A7 modeliui dydžiu prilygstantis 4,96 m ilgio „E-tron GT“ taps labai artimu „Tesla Model S“ konkurentu. Jis bus gaminamas Vokietijoje, Nekarzulme esančioje „Audi Sport“ gamykloje, kurioje dabar gaminamas sportiškiausias markės modelis R8. Manoma, kad jo kaina bus artima „Porsche Taycan“ kainai ir gali siekti apie 100.000 Eur. Kol kas ir „Audi“ ir „Porsche“ atstovai praneša, kad Lietuvos rinka labai domisi būsimaisiais šių markių elektromobiliais, ir prognozuoja dviženklius realių ar potencialių užsakymų skaičius.

Tolesniuose „Audi“ elektrifikacijos planuose – kompaktinis elektromobilis. O iki 2025 m. markės gamoje numatyta 12 skirtingų elektromobilių modelių, kurie sudarys trečdalį visų markės pardavimų.

FOTOGALERIJA Audi e-tron GT (17 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
05:45
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
„Enyaq“, brangiausias „Škodos“ produktas Premium 22

Vokietijos koncerno „Volkswagen“ valdomų gamintojų rikiuotėje „Škoda“ priskiriama žemų kainų ir pigių...

Automobiliai
2022.05.08
Geriausias BMW pasiūlymas – salono gale Premium 8

Ilgus metus savo didžiausią sedaną pateikdavęs kaip vairuotojo norams suderintą pasiūlymą, Bavarijos...

Automobiliai
2022.05.07
Estijos naujų automobilių rinka susitraukė 14%

Per keturis šių metų mėnesius Estijoje nupirkta 6.970 naujų lengvųjų automobilių – 14,2% mažiau nei per tą...

Logistika
2022.05.06
BMW prekybos rekordas Lietuvoje ir atsinaujinusi „Regitros“ piktžaizdė Premium 2

Naujų automobilių pardavimams toliau krintant dėl riboto tiekimo, Bavarijos „premium“ automobilių gamintojo...

Automobiliai
2022.05.05
„CarVertical“ padvigubino pajamas, planuoja tolesnį spartų augimą 16

Lietuviška automobilių istorijos ataskaitas teikianti platforma skelbia pajamas auginusi nuo 8,5 iki 17,7...

Logistika
2022.05.04
Į Lietuvą ateina Estijos elektromobilių įkrovimo tinklas Premium 58

Šalyje veiklą pradeda dar vienas įkrovimo stotelių tinklo operatorius „Eleport“, planuojantis per metus...

Logistika
2022.05.04
„Bentley continental GT speed“ „Motor Klassik 2022“ apdovanojimuose pripažintas ateities klasika Verslo tribūna

„Bentley Motors“ šiandien paskelbė apie savo pirmąjį apdovanojimą iš žinomo Vokietijos automobilių žurnalo...

„Deals On Wheels“ investuoja 0,5 mln. Eur į elektromobilių prekybą Latvijoje ir Estijoje 1

Birželį ruošiamasi atidaryti atstovybes Rygoje ir Taline, didžioji dalis investicijų skiriama bandomųjų...

Automobiliai
2022.04.28
„AvtoVAZ“ salonuose nebeliko „Lada“ automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis 5

Dėl tarptautinių sankcijų komponentų stokojančio gamintojo atstovai spėlioja, kad tokių versijų nebus...

Automobiliai
2022.04.26
„Deus“ planas naujiems elektromobilių rekordams Premium

Prieš porą metų įkurtas automobilių gamintojas iš Vienos „Deus Automobiles“ Niujorko automobilių parodoje...

Automobiliai
2022.04.24
Niujorko automobilių parodos sugrįžimas: mažiau naujienų, bet daugiau įdomybių Premium

Iš pandemijos gniaužtų ištrūkusi Tarptautinė Niujorko automobilių paroda (NYIAS) po trejų metų pertraukos vėl...

Automobiliai
2022.04.23
„Tesla“ rezultatai viršijo lūkesčius, pasiekė rekordinį pelningumą 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ pirmą šių metų ketvirtį gerino rezultatus, didėjant gamybos apimtims ir...

Rinkos
2022.04.21
Automobilių rinkai neatsigaunant, jų pigimo nesitikima

Lietuvos automobilių verslo atstovai ir rinkos ekspertai sako, kad automobilių rinka į priešpandeminį lygį...

Pramonė
2022.04.17
Ar elektromobiliai išpopuliarės? Tendencijos skaičiais Premium 2

Remiantis 2021 m. liepą Europos Komisijos priimtu Žaliuoju planu, nuo 2035 m. uždraudžiama pardavinėti...

Logistika
2022.04.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku