„Audi“ elektromobilis su „Porsche“ genais

Publikuota: 2018-12-15
Dydžiu prilygstantis dabartiniam „Audi A7“ modeliui, „E-tron GT“ taps artimu „Tesla Model S“ konkurentu. „AUDI AG“ nuotr.
Dydžiu prilygstantis dabartiniam „Audi A7“ modeliui, „E-tron GT“ taps artimu „Tesla Model S“ konkurentu. „AUDI AG“ nuotr.

Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ rado sprendimą, kaip tapti savaitgalį pasibaigusios Los Andželo automobilių parodos ekspozicijos pažiba, – ji parodė nepaprastai stilingą savo būsimo serijinio elektromobilio „E-tron GT“ prototipą.

Anot oficialių šaltinių, jo gamyba planuojama 2020 m. pabaigoje, o Marcas Lichte, „Audi“ vyriausiasis dizaineris, patvirtino, kad parodoje pristatytas koncepcinis modelis yra „labai artimas“ serijiniam automobiliui.

Atsižvelgdama į netolimoje ateityje numatomus automobilių taršos ribojimus, kuriuos atitikti galės tik elektromobiliai ir įkraunami hibridiniai automobiliai, „Audi“ anksčiau šiais metais jau parodė savo pirmuosius du serijinei gamybai paruoštus elektromobilius – krosoverius „E-tron“ ir „E-tron Sportback“. Pirmasis užsakovus turi pasiekti jau kitų metų pradžioje, antrojo gamyba taip pat numatyta 2019 m. Dabar Los Andžele pristatyta sportiška 4 durų kupė „E-tron GT“, kurios išvaizda vienareikšmiškai prikausto dėmesį.

800 voltų įtampa

Paskelbti ir pagrindiniai būsimojo elektromobilio duomenys. Tikinama, kad, matuojant naująja WLTP metodika, vienos akumuliatoriaus įkrovos pakaks 400 km atstumui nuvažiuoti. Po grindimis įmontuotą 96 kWh talpos ličio jonų akumuliatorių bus galima įkrauti, naudojantis itin didelės – 350 kW galios ir 800 voltų – įtampos greitojo įkrovimo stotele. Tai leis 80% akumuliatoriaus įkrauti per 20 minučių. Iki šiol rinkoje siūlomos 400 voltų sistemos tai daro maždaug perpus lėčiau. Lietuvoje jau artimiausiais metais pirmąsias 800 voltų įkrovimo stoteles planuoja įrengti kelių automobilių koncernų kuriamas tinklas „Ionity“. Dabar esančiame tinklo žemėlapyje numatomos 4 tokios stotelės trijuose didžiuosiuose šalies miestuose ir prie „Via Balticos“ kelio.

Įkrovimui namuose bus galima naudotis tradiciniu kabeliu ir „Audi“ siūloma belaidžio įkrovimo įranga. Skelbiama, kad 11 kW galios belaidis kroviklis akumuliatorius pilnai įkrauna per naktį.

Kaip visuose elektromobiliuose, „E-tron GT“ stabdymo metu regeneruos energiją ir automobilį stabdys iki 0,3 g jėga. Todėl stabdžiai su metalo keramikos diskais bus naudojami tik ekstremaliose situacijose – pasak gamintojo, apie 10% atvejų. Vairuotojas galės reguliuoti regeneravimo jėgą, valdydamas prie vairo rato įrengtas svirteles.

nuotrauka::1left

„E-tron GT“ varomas dviejų elektros variklių, kurių bendra galia siekia 590 AG: vienas jų suka priekinius, kitas – galinius ratus. Be to, „E-tron GT“ bus siūlomas su visų vairuojamųjų ratų sistema, kuri padidins automobilio manevringumą ir stabilumą.

Nuo 0 iki 100 km/val. greičio elektromobilis įsibėgėja per 3,5 sekundės, nuo 0 iki 200 km/val. – per 12 sekundžių, o maksimalus greitis apribotas iki 240 km/val. Šios charakteristikos labai artimos pirmajam serijiniam „Porsche“ automobiliui „Taycan“, kuris sukurtas, panaudojant tą pačią elektromobilio platformą J1 su siauro profilio akumuliatoriais. Tiesa, „Porsche“ atstovai VŽ tvirtino, kad jų parinkti sinchroniniai varikliai, nors ir brangesni, leidžia maksimalų greitėjimą pasiekti daugybę kartų, nebloginant greitėjimo charakteristikų. Tą patį tvirtina ir „Audi“. Gamintoja pabrėžia, kad aušinimo sistema – sumaniai apgalvota.

O, pasak „Porsche“ specialistų, „Teslos“ naudojami asinchroniniai motorai deklaruojamus rodiklius pasiekia tik vieną kartą – po to, norint juos pakartoti, reikia atvėsinti elektromobilio akumuliatorius ir variklius.

„Audi“ tvirtina, kad „E-tron GT“ ir „Taycan“ siekta suteikti skirtingą charakterį, o abiejų markių inžinieriai glaudžiai bendradarbiavo viso proceso metu.

Veganiškos idėjos

„E-tron GT“ kėbulas pagamintas iš aliuminio, itin tvirto plieno ir anglies pluošto derinio. Automobilio gale įrengtas aktyvus sparnas, kurio kampas keičiamas priklausomai nuo vairuotojo pageidavimo važiuoti ekonomiškai arba sportiškai.

Automobilio salone įrengtas trijų matmenų efektą sukuriantis prietaisų skydelis su integruotu jutikliniu ekranu. Priešais jį matyti vairo ratas su plokščia ne tik apatine, bet ir viršutine lanko dalimi. „Audi“ atstovai leidžia suprasti, kad toks vairas bus naudojamas maksimaliai sportiškos RS serijos elektromobiliuose.

Derinantis prie „švarios“ elektromobilio filosofijos, salono apdailai panaudotos veganiškos medžiagos. Jame nėra nė vieno lopinėlio natūralios odos. Vietoj jos apdailai panaudota sintetinė medžiaga, perdirbtas pluoštas, o grindų kilimėliai pagaminti iš perdirbtų žvejų tinklų.

Automobilio gale yra 450 litrų bagažinė (tai prilygsta A4 bagažinei) ir papildoma 100 litrų talpykla po priekiniu dangčiu.

Domisi ir Lietuvoje

Dabartiniam A7 modeliui dydžiu prilygstantis 4,96 m ilgio „E-tron GT“ taps labai artimu „Tesla Model S“ konkurentu. Jis bus gaminamas Vokietijoje, Nekarzulme esančioje „Audi Sport“ gamykloje, kurioje dabar gaminamas sportiškiausias markės modelis R8. Manoma, kad jo kaina bus artima „Porsche Taycan“ kainai ir gali siekti apie 100.000 Eur. Kol kas ir „Audi“ ir „Porsche“ atstovai praneša, kad Lietuvos rinka labai domisi būsimaisiais šių markių elektromobiliais, ir prognozuoja dviženklius realių ar potencialių užsakymų skaičius.

Tolesniuose „Audi“ elektrifikacijos planuose – kompaktinis elektromobilis. O iki 2025 m. markės gamoje numatyta 12 skirtingų elektromobilių modelių, kurie sudarys trečdalį visų markės pardavimų.

FOTOGALERIJA Audi e-tron GT (17 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Aukščiausia elektros lyga: XXI a. lenktynių formato aktyvistai sunkiai laužia tradicijų ledus Premium

Elektra varomų automobilių „Formulės E“ lenktynės – nuo 2014 m. plėtojamas projektas, kurį siekiama paversti...

Verslo klasė
2019.07.14
BMW skelbia apie elektrinio „Mini Cooper“ gamybą 3

„Mini“ markę valdantis BMW koncernas paskelbė, kad jau šiemet pradės gaminti visiškai elektrinį „Mini Cooper“...

Automobiliai
2019.07.10
„BMW Vision M Next“: ateityje išliks ir vairavimo galimybė 1

Bavarijos koncernas pristatė naują koncepcinį savavaldį modelį, kuris jo savininkui leis mėgautis ir...

Laisvalaikis
2019.07.07
VŽ bando: aštuntosios kartos „Porsche 911“ Premium 13

Kodiniu numeriu 992 žymima legendinio modelio karta leidžia nekasdieniu kampu pažiūrėti į fizikos dėsnius.

Laisvalaikis
2019.07.06
Birželį vėl pagerintas naujų automobilių rinkos rekordas 

Praėjusį mėnesį oficiali Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka pasiekė naujas aukštumas, tačiau didele...

Automobiliai
2019.07.01
VŽ bando: galingiausias „Corolla Touring Sports“ hibridas  Premium

Naujoji, 180 AG versija leidžia su hibridiniu automobiliu keliauti ne tik taupiai, bet ir greitai.

Automobiliai
2019.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau