Kiek kainuoja automobilis

Publikuota: 2018-12-02

Automobilio galia yra tiesiogiai proporcinga jo savininko ryžtui mokėti pinigus – sykį pastebėjo britų kolegos. Ši taisyklė turi išimčių, tačiau 22-ąjį kartą Lietuvoje rengiamo Metų automobilio konkurso dalyviai įrodė, kad pirkėjai gali svariai paveikti ir kontroliuoti galutinę automobilio kainą.

Ketvirtadienio vakarą pasibaigusiame Lietuvos metų automobilio konkurse buvo pristatyti 33 nauji ir atnaujinti automobiliai, kurių kainos vidurkis siekia apie 48.000 Eur. Tokia kaina ženklinami visai ne vidutiniški vidutinės klasės sedanai ar kompaktiniai krosoveriai – už šią sumą galima įsigyti, pavyzdžiui, konkurse pristatytą gerai įrengtą „premium“ segmento „Mercedes-Benz C 220d“.

Nors šiais metais renginyje pristatyta nemažai aukštos ir aukštesnės klasės automobilių, bendrą kainų foną iškraipo faktas, kad dauguma šių automobilių įrengti kaip demonstraciniai modeliai, siekiant parodyti kuo daugiau kiekvieno automobilio galimybių. Tačiau tai – puikus įrodymas, kad nepamatuotai pasirinkus įrangą arba variklį netgi tinkamai įkainoto automobilio kaina gali švystelėti iki aukštumų, kurias sunku logiškai paaiškinti. Geriausi pavyzdžiai – konkursui pateiktas „Peugeot 508“ už 3 serijos BMW kainą, kaip „Range Rover“ kainuojantis „VW Touareg“ arba beveik 20.000 Eur kainuojanti „Dacia“.

Įrangai – pusė kainos

Patyrusių pirkėjų jau seniai nebestebina tendencija, kad vokiško „premium“ segmento automobilio papildoma įranga gali sudaryti 50% ar net 100% pradinės modelio kainos. Pavyzdžiui, konkursui pateikta „Audi A7“ kainuoja 118.992 Eur – 77% brangiau negu 66.900 Eur įvertinta bazinė versija. Pažiūrėjus jos papildomos įrangos sąrašą matyti, kad automobilio kainą 19.370 Eur suma kilsteli vos 5 įrangos elementai: 21 colio skersmens ratlankiai, „Bang Olufsen“ garso aparatūra, lazeriniai priekiniai žibintai, visų ratų vairavimo sistema bei pramogų ir informacijos sistema MMI. Sąraše yra dar 12 elementų, kurių kaina siekia 1.000–2.000 Eur ir 25 kiti įrangos elementai, įvertinti triženkliais skaičiais. Visa tai – pasirinkimo galimybė ir išbandymas, kaip kiekvienas pirkėjas geba apsispręsti.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

nuotrauka::3right

Bet didžiausi atotrūkiai tarp bazinių ir konkursui pristatytų automobilių kainos – šįkart ne „premium“ segmente. Bazinė kuklaus Rumunijoje pagaminto „Dacia Duster“ kaina siekia 9.990 Eur, o demonstracinis modelis kainuoja net 19.063 Eur, arba yra 90% brangesnis. Skirtingai nei prabangūs vokiški automobiliai, „Dacia“ nesiūlo itin pažangių technologijų; jos kainą kilsteli papildomos įrangos paketai, visų ratų pavara ir pasirinktas dyzelinis variklis. Jeigu apsiribosite benzininiu agregatu ir kuklesne įranga, įsigysite racionaliai įkainotą versiją.

Tęsinys – po lentele

[infogram id="9adbad87-27b8-409f-b221-f1ee08267b44" prefix="Iuu" format="interactive" title="Didžiausi metų automobilis kainų skirtumai"]

Pirkėjų nebaido kaina

Pro akis nepraslysta dar vienas drastiškas pokytis: „Volkswagen Touareg“ visureigis dabar kainuoja per 90.000 Eur arba beveik tiek pat kiek „Audi“, „Mercedes-Benz“, BMW alternatyvos. Tačiau šiuo atveju gamintojas įstengia aukštą kainą argumentuoti ne tik aukštos klasės standartus atitinkančiu gaminiu. „Touareg“ kainą labai padidina keli pasiūlymai, kurie daugeliui klientų gali pasirodyti itin patrauklūs. Pavyzdžiui, pasirinkę pneumatinę pakabą su aktyviais stabilizatoriais ir visų vairuojamų ratų įranga, sumokėsite 9.787 Eur. Brangu, bet už tai gausite kur kas geriau valdomą ir komfortiškesnį automobilį. Tikėtina, kad daug kas nepagailės 3.202 Eur už du milžiniškus „Innovision Cockpit“ pavadintus ekranus prietaisų skydelyje. Dar 5.017 Eur suma kainą kelia galingesnis, 286 AG pajėgumo dyzelinis variklis.

nuotrauka::4left

Konkurso žiuri stebino ir kiti atvejai – nepaprastai brangus, 43.300 Eur kainuojantis naujasis „Peugeot 508 GT“. Tačiau tai – išskirtinė, puikiai įrengta versija, varoma 220 AG variklio. Nekyla abejonių, kad brangiuosius 508 GT rinksis tik vienetai pirkėjų, tačiau plačias mases tikrai gali sudominti paprastos versijos: bazinis neblogai įrengtas „Peugeot 508“ kainuoja 25.900 Eur. Tai – patraukli kaina stilingam vidutinės klasės automobiliui.

nuotrauka::2right

Tokių pavyzdžių yra daugybė: gamintojai mums suteikia galimybę rinktis ir išleisti kuo daugiau pinigų. Automobilių pardavėjai Lietuvoje tvirtina, kad jų klientai akivaizdžiai mėgaujasi ekonominiu pakilimu, pirkdami gausiai įrengtas versijas. Kelių markių – „Volkswagen“, „Audi“, „Peugeot“ ir kitų gamintojų – atstovai VŽ pasakoja, kad pastaraisiais metais neregėto dėmesio sulaukia net gana brangūs dizaino paketai.

Toliau brangs

Žiūrint į artimiausią ateitį, galima prognozuoti, kad dėl griežtėjančių Europos Sąjungos reikalavimų mažinti taršą automobiliai ir toliau brangs. Dyzelinių automobilių kainos neišvengiamai augs dėl jiems privalomų brangių išmetamųjų dujų valymo sistemų. VŽ rašė, kad pastaruoju metu su dyzelinių variklių naudojimo draudimu bandantys kovoti Vokietijos gamintojai susitarė į savo dyzelinu varomus automobilius montuoti net po 3.000 Eur kainuojančią išmetamųjų dujų valymo įrangą. Savaime suprantama, šiuos pinigus sumokės galutiniai vartotojai. Tačiau gali būti, kad pastarieji rinksis kitas alternatyvas – dabar dar palyginti brangius hibridinius arba vien elektra varomus automobilius.

Artimiausiu metu automobilių kainos daugiausia kils būtent dėl elektros pavaros naudojimo: elektromobilių akumuliatorių gamybai reikalingos brangios (ir vis brangstančios) žaliavos, be to, pasaulyje juntamas milžiniškas akumuliatorių pramonės nepakankamumas. Tai tiesiogiai liečia ir pastarajame Metų automobilio konkurse pristatytus elektromobilius. Tik vienas iš jų – „Nissan Leaf“ – pirkėjui pristatomas per 2 mėnesius. Kitų elektromobilių – „Hyundai Kona EV“ arba „Jaguar I-Pace“ – pirkėjams teks laukti 8–12 mėnesių, o gal ir ilgiau.

Skaičiuosime kitaip

Šis reiškinys turėtų trukti ne ilgiau kaip kelerius metus. Dabar daugybė gamintojų skelbia, kad nuo 2021 m. galima tikėtis naujos, 5-osios, kartos elektromobilių pasirodymo. Juose bus naudojami kietojo būvio (angl. „solid state“) akumuliatoriai, kurie bus pigesni, gerokai greičiau įkraunami ir kur kas talpesni už dabartinius. Prognozuojama, kad šiuo laikotarpiu elektromobilių kainos susilygins su dyzelinių automobilių kainomis. Dar po kelerių metų, apie 2025-uosius, elektromobilių technologijos taip atpigs, o vidaus degimo variklių taršos mažinimas taip pabrangs, kad elektromobilių kainos susilygins ir su benzinu varomų automobilių kainomis.

Galima manyti, kad jau tada pradės radikaliai keistis visa automobilio koncepcija ir jo kainos struktūra bus formuojama remiantis naujais principais. Be to, visiškai tikėtina, kad miestuose gyvenantys žmonės vis rečiau norės turėti nuosavą automobilį, kuriam reikalinga stovėjimo vieta, draudimas, žieminės padangos ir priežiūra. Vystantis kol kas naujoms transporto paslaugų formoms, nebesidomėsime automobilių kaina. Mes skaičiuosime, kiek kainuoja automobilio prenumerata, trumpalaikė nuoma, dalijimasis ar pavėžėjimas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
„Enyaq“, brangiausias „Škodos“ produktas Premium 22

Vokietijos koncerno „Volkswagen“ valdomų gamintojų rikiuotėje „Škoda“ priskiriama žemų kainų ir pigių...

Automobiliai
2022.05.08
Geriausias BMW pasiūlymas – salono gale Premium 8

Ilgus metus savo didžiausią sedaną pateikdavęs kaip vairuotojo norams suderintą pasiūlymą, Bavarijos...

Automobiliai
2022.05.07
Estijos naujų automobilių rinka susitraukė 14%

Per keturis šių metų mėnesius Estijoje nupirkta 6.970 naujų lengvųjų automobilių – 14,2% mažiau nei per tą...

Logistika
2022.05.06
BMW prekybos rekordas Lietuvoje ir atsinaujinusi „Regitros“ piktžaizdė Premium 2

Naujų automobilių pardavimams toliau krintant dėl riboto tiekimo, Bavarijos „premium“ automobilių gamintojo...

Automobiliai
2022.05.05
„CarVertical“ padvigubino pajamas, planuoja tolesnį spartų augimą 16

Lietuviška automobilių istorijos ataskaitas teikianti platforma skelbia pajamas auginusi nuo 8,5 iki 17,7...

Logistika
2022.05.04
Į Lietuvą ateina Estijos elektromobilių įkrovimo tinklas Premium 58

Šalyje veiklą pradeda dar vienas įkrovimo stotelių tinklo operatorius „Eleport“, planuojantis per metus...

Logistika
2022.05.04
„Bentley continental GT speed“ „Motor Klassik 2022“ apdovanojimuose pripažintas ateities klasika Verslo tribūna

„Bentley Motors“ šiandien paskelbė apie savo pirmąjį apdovanojimą iš žinomo Vokietijos automobilių žurnalo...

„Deals On Wheels“ investuoja 0,5 mln. Eur į elektromobilių prekybą Latvijoje ir Estijoje 1

Birželį ruošiamasi atidaryti atstovybes Rygoje ir Taline, didžioji dalis investicijų skiriama bandomųjų...

Automobiliai
2022.04.28
„AvtoVAZ“ salonuose nebeliko „Lada“ automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis 5

Dėl tarptautinių sankcijų komponentų stokojančio gamintojo atstovai spėlioja, kad tokių versijų nebus...

Automobiliai
2022.04.26
„Deus“ planas naujiems elektromobilių rekordams Premium

Prieš porą metų įkurtas automobilių gamintojas iš Vienos „Deus Automobiles“ Niujorko automobilių parodoje...

Automobiliai
2022.04.24
Niujorko automobilių parodos sugrįžimas: mažiau naujienų, bet daugiau įdomybių Premium

Iš pandemijos gniaužtų ištrūkusi Tarptautinė Niujorko automobilių paroda (NYIAS) po trejų metų pertraukos vėl...

Automobiliai
2022.04.23
„Tesla“ rezultatai viršijo lūkesčius, pasiekė rekordinį pelningumą 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ pirmą šių metų ketvirtį gerino rezultatus, didėjant gamybos apimtims ir...

Rinkos
2022.04.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku