„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“

Publikuota: 2018-11-30

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.

Ketvirtadienio vakarą vykusioje iškilmingoje rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2019“ apdovanojimų ceremonijoje geriausiuoju išrinktas „Peugeot 508“ – modernus ketverių durų kupė, sulaukęs daugybės komisijos simpatijų už išmanias technologijas, puikias važiavimo savybes bei dizainą.

Pastaraisiais metais naujų automobilių rinkoje dominuoja krosoveriai, šiai klasei priskiriami modeliai buvo pripažinti geriausiais trijuose iš keturių pastaruoju lietuviškų konkursų. Toks automobilis – ketverių durų kupė – geriausiu tapo pirmąjį kartą.

Nugalėjo dviejose nominacijose

Finalininkų septintuke „Peugeot 508“ aukščiausiu balu įvertino trys iš dešimties komisijos narių: Vitoldas Milius, Ilona Steponėnė ir Valdas Valiukevičius. 1-2 vietas pagal skirtus balus jis pasidalijo dar dviejų žurnalistų, Dainiaus Leonavičiaus ir Dinos Sergijenko, vertinimo skalėse.

Viso „Peugeot 508“ surinko 49 balus. Antroje vietoje liko „Kia Ceed“ (43 balai), trečioje – „Ford Focus“ (42). Ketvirtas liko pirmą kartą į septintuką išrinktas elektromobilis „Hyundai Kona EV“ (36), penktas – „Mercedes-Benz A-Class“ (33), šeštas – „Volkswagen Touareg“ (27), septintas – BMW X2 (20).

Viso „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose dalyvavo 33 modeliai, daugiau nei pusė jų – 17 – didesnio pravažumo (SUV ir krosoveriai). Panaši proporcija atsispindi ir finalininkų septintuke – čia SUV klasei priskiriami trys automobiliai. Tiesa, tarp trijų geriausiųjų nei vienas jų nepateko.

„Peugeot 508“ tapo ne tik „Lietuvos metų automobiliu 2019“ – jis nugalėjo ir nominacijoje „Už dizainą“. Čia prancūzų sprendimai buvo pripažinti geresniais už britų „Jaguar I-Pace“ bei vokiečių „Mercedes-Benz A-Class“.

Viso – 10 apdovanojimų

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų finale buvo paskelbti dešimties nominacijų nugalėtojai. Antru svarbiausiu prizu rinkimuose vadinamas „Tautos automobilio“ titulas. Šios nominacijos nugalėtoją rinko portalo 15min skaitytojai – iš daugiau nei 20.000 balsavusiųjų kone šeštadalis geriausiuoju pažymėjo „Audi A6“.

Tas pats „Audi A6“ automobilis gavo ir „Verslo klasės automobilio“ titulą.

Nuo 2000-ųjų renkamas ir geriausias visureigis. „Metų visureigiu 2019“, nugalėjęs finalininkus „SsangYong Rexton“ ir „Volkswagen Touareg“, buvo pripažintas „Suzuki Jimny“ – rėminės konstrukcijos ypatingu pravažumu pasižymintis modelis.

„Metų vairo“ nominacija yra vienintelė, teikiama ne automobiliui, o žmogui. Ją gauna sportininkas kuris, žurnalistų nuomone, labiausiai garsino Lietuvos vardą užsienyje. Šiemet tokiu tapo Rokas Baciuška, tapęs Europos ralikroso čempionu S1600 klasėje. Jo laimėjimas buvo įvertintas geriau nei Antano Juknevičiaus bei Vaidoto Žalos pasiekimai tarptautinėse arenose.

„Šeimos automobiliu“ tapo „Kia Ceed SW“ – kompaktinės klasės universalas, turintis didžiulę (net 625 l talpos) dviejų lygių bagažinę, kurioje yra daugybę mažų įvairiems daiktams tinkamų dėtuvių. Be to, jo interjeras labai erdvus, o bazinė kaina – mažesnė nei 16.000 Eur, kuri leido jam aplenkti du techniškai identiškus brolius „Citroen Berlingo“ ir „Peugeot Rifter“ bei krosoverį „Honda CR-V“.

Sportiškiausią automobilį rinko „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redakcija, geriausiuoju pripažinusi „Suzuki Swift Sport“ – mažą, tačiau labai manevringą ir greitą hečbeką. Jis aplenkė komisijos narius valdymo savybėmis nustebinusius BMW X2 bei „Ford Focus“ modelius.

„Metų inovacija“ – „Autoplius“ specialistų teikiama nominacija, kurioje pažymimi svarbiausi automobilių pramonės laimėjimai. Šį apdovanojimą, aplenkęs „Nissan LEAF“ (turintį išmanų akceleratoriaus pedalą „E-Pedal“) bei „Hyundai Santa Fe“ (už unikalią vaikų ir gyvūnų apsaugą salone), gavo „Jaguar I-Pace“. Inovatyviausiu jis buvo pripažintas dėl paprastos priežasties – visas automobilis yra kaip didelė inovacija. Tai pirmas tikras „premium“ segmento elektromobilis visame pasaulyje.

„Neste saugiausio stabdžio“ nominacijos laimėtojas buvo renkamas su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų pagalba. Visi 33 rinkimų dalyviai atliko stabdymo nuo 100 km/val. iki visiško sustojimo testą, o speciali VGTU įranga matavo jų lėtėjimo pagreitį – stabdymo efektyvumą. Geriausią rezultatą pademonstravo „Dacia Duster“ – pigus, tačiau lengvas ir dėl to efektyviai stabdantis automobilis, aplenkęs antrą-trečią vietą pasidalijusius prabangų BMW X5 (jo stabdžių sistema veikia efektyviai dėl labai plačių padangų) bei lengvą „Suzuki Swift Sport“.

Svarbiausia – objektyvumas

„Lietuvos metų automobilis 2019“ rinkimai prasidėjo spalio 27-ąją Kauno rotušės aikštėje. Ten pat buvo patikrintas rinkimuose dalyvaujančių visureigių pravažumas – užvažiavimo bei nuvažiavimo kampai, kėbulo standumas, diferencialų ir kitų sistemų veikimas. Šiems testams naudota speciali tam sukonstruota „Peak Point“ platforma.

Tą pačią dieną greičiausi rinkimų automobiliai apsilankė „Nemuno žiedo“ trasoje, kur su VGTU mokslininkų pagalba buvo patikrintos jų įsibėgėjimo galimybės bei atitikimas techninių duomenų lentelėse nurodomiems skaičiams.

Vėliau rinkimų dalyviai buvo bandomi Panevėžio darbo rinkos mokymo centro slidžių dangų autodrome, buvo atliekami jų autonominio stabdymo bei stabdžių sistemų bandymai, o komisijos nariai detaliai susipažinti su kiekvienu modeliu galėjo penkias dienas trukusioje testų stovykloje Druskininkuose.

Dešimties žurnalistų komisijai Druskininkuose talkino įvairių sričių specialistai: automobilių junglumą bei multimedijų galimybes vertinti padėjo trijų „Telia“ technologijų specialistų komanda, automobilių pakabas tikrino „We are dynamic“ atstovas Domas Zinkevičius, o dizaino vingrybėse susigaudyti padėjo Švedijos „Toyota“ gamykloje dirbantis dizaineris Tomas Jankauskas.

Siekiant maksimalaus vertinimo objektyvumo, visi rinkimuose dalyvavę automobiliai turėjo to paties gamintojo „Continental“ padangas, o jų bakai buvo pildomi tik „Neste“ degalinėse. Taip pašalinama šių elementų svarba galutiniam rezultatui, nes padangos turi didelę įtaką automobilio valdymo bei komforto savybėms, o degalai – traukai bei ekonomiškumui.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisija kiekvienais metais renkama Lietuvos žurnalistų autoklubo susirinkimo metu. Į „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų komisiją buvo išrinkti ir visą mėnesį automobilius testavo šie žmonės: Linas Butkus („Verslo žinių" transpporto ir logistikos rubrikos redaktorius, žurnalo „Verslo klasė“ autorius), Ramūnas Fetingis (TV6 laidos „Autopilotas“ bei „Žinių radijo“ laidos „Piko minutės“ vedėjas), Renaldas Gabartas (Lrt.lt, žurnalų „Žmonės“ ir „Mano ūkis“ autorius), Mindaugas Grinius („Valstiečių laikraščio“ priedo „Technikos kiemas“ redaktorius ir naujienų agentūros ELTA korespondentas), Dainius Leonavičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas), Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius), Jurgis Paplaitis (Delfi.lt autorius ir internetinės laidos „Motorai“ vedėjas), Dina Sergijenko (Delfi.lt Auto rubrikos redaktorė), Ilona Steponėnė (Lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė), Valdas Valiukevičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris).

Antroji „Peugeot“ pergalė

Tai jau 22-ieji „Lietuvos metų automobilio“ rinkimai, o prancūzų gamintojas triumfuoja antrą kartą: „Peugeot 307“ tapo „Lietuvos metų automobiliu 2002“. Nedaug iki pergalės trūko dar tris kartus: 308 hečbekas (2008 ir 2014 m. rinkimuose) bei 3008 krosoveris (2017 m.) liko trečioje vietoje.

Antroje bei trečioje vietoje likusių „Kia Ceed“ ir „Ford Focus“ ankstesnių kartų modeliai jau yra tapę „Lietuvos metų automobiliu“. „Kia“ hečbekas tai padarė 2008-ųjų rinkimuose, „Ford“ – 1999-ųjų.

„Lietuvos metų automobiliu 2018“ tapo „Mazda CX-5“, o geriausiai rinkimuose sekasi „Ford“ bei „Škoda“ – jų modeliai nugalėtojais per 22 metų istoriją yra tapę po keturis kartus.

Išrinko šimtmečio automobilį

Kartu su „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimais specialistai bei portalo „15min“ skaitytojai dalyvavo ir kitame konkurse: sprendė, kuris labiausiai vertas tapti Lietuvos šimtmečio automobiliu.

Pirmame šių rinkimų etape dešimties žurnalistų komisija bei istorinių automobilių ekspertai – kolekcininkas Alfredas Eitutis, restauratorius Arvydas Šapoka ir istorikas Ričardas Žičkus – atrinko po tris didelę reikšmę Lietuvai turinčius modelius ir priskyrė juos įvairiems dešimtmečiams.

Antrajame etape „15min“ skaitytojai balsavo už jiems labiausiai patikusius modelius ir iš kiekvieno dešimtmečio išrinko po vieną favoritą, o tada darbo vėl ėmėsi žurnalistų bei ekspertų komisija ir po ilgų diskusijų Lietuvos šimtmečio automobiliu išrinko „Volkswagen Golf II“.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Bendras „Nissan“ ir „Italdesign“ kūrinys – už 990.000 Eur

„Nissan“ patvirtino planus gaminti išskirtinę sportiškos kupė GT-R versiją „GT-R50 by Italdesign“. Paskelbta,...

„Audi“ elektromobilis su „Porsche“ genais 9

Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ rado sprendimą, kaip tapti savaitgalį pasibaigusios Los Andželo...

Transportas
2018.12.15
Kopianti aukštyn „Škoda Scala“

Čekijos automobilių gamintojas praneša apie permainas savo kompaktinių modelių gamoje: dabartinis kuklusis...

Transportas
2018.12.15
„Tesla Model 3“ ateina į Europos rinką 27

Ilgai lauktas pigiausias šios markės modelis pagaliau ruošiasi į Europos rinką – pirmiesiems užsakovams iš...

Transportas
2018.12.15
Pateikti kaltinimai pratęsia C. Ghosno sulaikymo terminą

Tokijo prokurorai pirmadienį pateikė kaltinimus Carlosui Ghosnui, buvusiam „Nissan“ vadovui, su pastaruoju...

Transportas
2018.12.10
„Tesla“ toliau atidėlioja pažadų vykdymo terminus 6

Laikui bėgant, naujų modelių pristatymo metu Elono Musko, gamintojo įkūrėjo, žarstomi pažadai pradėti jų...

Transportas
2018.12.05
„Volkswagen“: tai bus paskutinė vidaus degimo variklių karta 26

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas pranešė apie planuojamą vidaus variklių eros pabaigą.

Transportas
2018.12.05
Britų „Inchcape“ ir „Modus Group“ susitarė dėl „Krasta Auto“ pirkimo-pardavimo 11

Didžiosios Britanijos automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Transportas
2018.12.03
Naujų lengvųjų automobilių rinka šiemet – ketvirtadaliu didesnė 2

Šių metų sausį–lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 33.197 nauji lengvieji automobiliai – 24% daugiau nei...

Transportas
2018.12.03
Kiek kainuoja automobilis 22

Automobilio galia yra tiesiogiai proporcinga jo savininko ryžtui mokėti pinigus – sykį pastebėjo britų...

Transportas
2018.12.02
VŽ bando Lietuvos metų automobilį „Peugeot 508“ 5

Antrosios kartos „Peugeot 508“, dar nepasiekęs Lietuvos rinkos, čia jau sulaukė įvertinimo, pelnydamas „Metų...

Transportas
2018.12.01
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovai susitarė dėl bendro valdymo

Praėjusią savaitę Japonijos policijai sulaikius Carlosą Ghosną, šio aljanso vadovą, daug nerimo sukėlė...

Transportas
2018.11.30
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“ 3

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.

Transportas
2018.11.30
C. Ghosnui pateikti pirmieji kaltinimai 1

Jo valdyti automobilių gamintojai pranešė atšaukiantys praėjusios savaitės pradžioje sulaikyto vadovo...

Transportas
2018.11.27
Vilniuje projektuojamas „Bentley“ automobilių salonas Premium 16

Planuojama Vilniuje, Naujininkuose, esančio „Porsche“ automobilių centro plėtra, po kurios šalia esamo centro...

Transportas
2018.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau