„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“
FOTOGALERIJA Metų automobilio konkursas (55 nuotr.)
Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.
Ketvirtadienio vakarą vykusioje iškilmingoje rinkimų Lietuvos metų automobilis 2019 apdovanojimų ceremonijoje geriausiuoju išrinktas Peugeot 508 modernus ketverių durų kupė, sulaukęs daugybės komisijos simpatijų už išmanias technologijas, puikias važiavimo savybes bei dizainą.
Pastaraisiais metais naujų automobilių rinkoje dominuoja krosoveriai, šiai klasei priskiriami modeliai buvo pripažinti geriausiais trijuose iš keturių pastaruoju lietuviškų konkursų. Toks automobilis ketverių durų kupė geriausiu tapo pirmąjį kartą.
Nugalėjo dviejose nominacijose
Finalininkų septintuke Peugeot 508 aukščiausiu balu įvertino trys iš dešimties komisijos narių: Vitoldas Milius, Ilona Steponėnė ir Valdas Valiukevičius. 1-2 vietas pagal skirtus balus jis pasidalijo dar dviejų žurnalistų, Dainiaus Leonavičiaus ir Dinos Sergijenko, vertinimo skalėse.
Viso Peugeot 508 surinko 49 balus. Antroje vietoje liko Kia Ceed (43 balai), trečioje Ford Focus (42). Ketvirtas liko pirmą kartą į septintuką išrinktas elektromobilis Hyundai Kona EV (36), penktas Mercedes-Benz A-Class (33), šeštas Volkswagen Touareg (27), septintas BMW X2 (20).
Viso Lietuvos metų automobilio 2019 rinkimuose dalyvavo 33 modeliai, daugiau nei pusė jų 17 didesnio pravažumo (SUV ir krosoveriai). Panaši proporcija atsispindi ir finalininkų septintuke čia SUV klasei priskiriami trys automobiliai. Tiesa, tarp trijų geriausiųjų nei vienas jų nepateko.
Peugeot 508 tapo ne tik Lietuvos metų automobiliu 2019 jis nugalėjo ir nominacijoje Už dizainą. Čia prancūzų sprendimai buvo pripažinti geresniais už britų Jaguar I-Pace bei vokiečių Mercedes-Benz A-Class.
Viso 10 apdovanojimų
Lietuvos metų automobilio 2019 rinkimų finale buvo paskelbti dešimties nominacijų nugalėtojai. Antru svarbiausiu prizu rinkimuose vadinamas Tautos automobilio titulas. Šios nominacijos nugalėtoją rinko portalo 15min skaitytojai iš daugiau nei 20.000 balsavusiųjų kone šeštadalis geriausiuoju pažymėjo Audi A6.
Tas pats Audi A6 automobilis gavo ir Verslo klasės automobilio titulą.
Nuo 2000-ųjų renkamas ir geriausias visureigis. Metų visureigiu 2019, nugalėjęs finalininkus SsangYong Rexton ir Volkswagen Touareg, buvo pripažintas Suzuki Jimny rėminės konstrukcijos ypatingu pravažumu pasižymintis modelis.
Metų vairo nominacija yra vienintelė, teikiama ne automobiliui, o žmogui. Ją gauna sportininkas kuris, žurnalistų nuomone, labiausiai garsino Lietuvos vardą užsienyje. Šiemet tokiu tapo Rokas Baciuška, tapęs Europos ralikroso čempionu S1600 klasėje. Jo laimėjimas buvo įvertintas geriau nei Antano Juknevičiaus bei Vaidoto Žalos pasiekimai tarptautinėse arenose.
Šeimos automobiliu tapo Kia Ceed SW kompaktinės klasės universalas, turintis didžiulę (net 625 l talpos) dviejų lygių bagažinę, kurioje yra daugybę mažų įvairiems daiktams tinkamų dėtuvių. Be to, jo interjeras labai erdvus, o bazinė kaina mažesnė nei 16.000 Eur, kuri leido jam aplenkti du techniškai identiškus brolius Citroen Berlingo ir Peugeot Rifter bei krosoverį Honda CR-V.
Sportiškiausią automobilį rinko Auto Bild Lietuva žurnalo redakcija, geriausiuoju pripažinusi Suzuki Swift Sport mažą, tačiau labai manevringą ir greitą hečbeką. Jis aplenkė komisijos narius valdymo savybėmis nustebinusius BMW X2 bei Ford Focus modelius.
Metų inovacija Autoplius specialistų teikiama nominacija, kurioje pažymimi svarbiausi automobilių pramonės laimėjimai. Šį apdovanojimą, aplenkęs Nissan LEAF (turintį išmanų akceleratoriaus pedalą E-Pedal) bei Hyundai Santa Fe (už unikalią vaikų ir gyvūnų apsaugą salone), gavo Jaguar I-Pace. Inovatyviausiu jis buvo pripažintas dėl paprastos priežasties visas automobilis yra kaip didelė inovacija. Tai pirmas tikras premium segmento elektromobilis visame pasaulyje.
Neste saugiausio stabdžio nominacijos laimėtojas buvo renkamas su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų pagalba. Visi 33 rinkimų dalyviai atliko stabdymo nuo 100 km/val. iki visiško sustojimo testą, o speciali VGTU įranga matavo jų lėtėjimo pagreitį stabdymo efektyvumą. Geriausią rezultatą pademonstravo Dacia Duster pigus, tačiau lengvas ir dėl to efektyviai stabdantis automobilis, aplenkęs antrą-trečią vietą pasidalijusius prabangų BMW X5 (jo stabdžių sistema veikia efektyviai dėl labai plačių padangų) bei lengvą Suzuki Swift Sport.
Svarbiausia objektyvumas
Lietuvos metų automobilis 2019 rinkimai prasidėjo spalio 27-ąją Kauno rotušės aikštėje. Ten pat buvo patikrintas rinkimuose dalyvaujančių visureigių pravažumas užvažiavimo bei nuvažiavimo kampai, kėbulo standumas, diferencialų ir kitų sistemų veikimas. Šiems testams naudota speciali tam sukonstruota Peak Point platforma.
Tą pačią dieną greičiausi rinkimų automobiliai apsilankė Nemuno žiedo trasoje, kur su VGTU mokslininkų pagalba buvo patikrintos jų įsibėgėjimo galimybės bei atitikimas techninių duomenų lentelėse nurodomiems skaičiams.
Vėliau rinkimų dalyviai buvo bandomi Panevėžio darbo rinkos mokymo centro slidžių dangų autodrome, buvo atliekami jų autonominio stabdymo bei stabdžių sistemų bandymai, o komisijos nariai detaliai susipažinti su kiekvienu modeliu galėjo penkias dienas trukusioje testų stovykloje Druskininkuose.
Dešimties žurnalistų komisijai Druskininkuose talkino įvairių sričių specialistai: automobilių junglumą bei multimedijų galimybes vertinti padėjo trijų Telia technologijų specialistų komanda, automobilių pakabas tikrino We are dynamic atstovas Domas Zinkevičius, o dizaino vingrybėse susigaudyti padėjo Švedijos Toyota gamykloje dirbantis dizaineris Tomas Jankauskas.
Siekiant maksimalaus vertinimo objektyvumo, visi rinkimuose dalyvavę automobiliai turėjo to paties gamintojo Continental padangas, o jų bakai buvo pildomi tik Neste degalinėse. Taip pašalinama šių elementų svarba galutiniam rezultatui, nes padangos turi didelę įtaką automobilio valdymo bei komforto savybėms, o degalai traukai bei ekonomiškumui.
Lietuvos metų automobilio rinkimų komisija kiekvienais metais renkama Lietuvos žurnalistų autoklubo susirinkimo metu. Į Lietuvos metų automobilio 2019 rinkimų komisiją buvo išrinkti ir visą mėnesį automobilius testavo šie žmonės: Linas Butkus (Verslo žinių" transpporto ir logistikos rubrikos redaktorius, žurnalo Verslo klasė autorius), Ramūnas Fetingis (TV6 laidos Autopilotas bei Žinių radijo laidos Piko minutės vedėjas), Renaldas Gabartas (Lrt.lt, žurnalų Žmonės ir Mano ūkis autorius), Mindaugas Grinius (Valstiečių laikraščio priedo Technikos kiemas redaktorius ir naujienų agentūros ELTA korespondentas), Dainius Leonavičius (LNK laidos Ne vienas kelyje vedėjas), Vitoldas Milius (žurnalo Auto Bild Lietuva redaktorius), Jurgis Paplaitis (Delfi.lt autorius ir internetinės laidos Motorai vedėjas), Dina Sergijenko (Delfi.lt Auto rubrikos redaktorė), Ilona Steponėnė (Lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė), Valdas Valiukevičius (LNK laidos Ne vienas kelyje prodiuseris).
Antroji Peugeot pergalė
Tai jau 22-ieji Lietuvos metų automobilio rinkimai, o prancūzų gamintojas triumfuoja antrą kartą: Peugeot 307 tapo Lietuvos metų automobiliu 2002. Nedaug iki pergalės trūko dar tris kartus: 308 hečbekas (2008 ir 2014 m. rinkimuose) bei 3008 krosoveris (2017 m.) liko trečioje vietoje.
Antroje bei trečioje vietoje likusių Kia Ceed ir Ford Focus ankstesnių kartų modeliai jau yra tapę Lietuvos metų automobiliu. Kia hečbekas tai padarė 2008-ųjų rinkimuose, Ford 1999-ųjų.
Lietuvos metų automobiliu 2018 tapo Mazda CX-5, o geriausiai rinkimuose sekasi Ford bei Škoda jų modeliai nugalėtojais per 22 metų istoriją yra tapę po keturis kartus.
Išrinko šimtmečio automobilį
Kartu su Lietuvos metų automobilio 2019 rinkimais specialistai bei portalo 15min skaitytojai dalyvavo ir kitame konkurse: sprendė, kuris labiausiai vertas tapti Lietuvos šimtmečio automobiliu.
Pirmame šių rinkimų etape dešimties žurnalistų komisija bei istorinių automobilių ekspertai kolekcininkas Alfredas Eitutis, restauratorius Arvydas Šapoka ir istorikas Ričardas Žičkus atrinko po tris didelę reikšmę Lietuvai turinčius modelius ir priskyrė juos įvairiems dešimtmečiams.
Antrajame etape 15min skaitytojai balsavo už jiems labiausiai patikusius modelius ir iš kiekvieno dešimtmečio išrinko po vieną favoritą, o tada darbo vėl ėmėsi žurnalistų bei ekspertų komisija ir po ilgų diskusijų Lietuvos šimtmečio automobiliu išrinko Volkswagen Golf II.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti