„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams

Publikuota: 2018-11-11
„Volkswagen“ per trejus metus ketina pristatyti visą elektromobilių gamą, kurie bus gaminami 16-oje visame pasaulyje esančių gamyklų. „Volkswagen AG“ nuotr.
„Volkswagen“ per trejus metus ketina pristatyti visą elektromobilių gamą, kurie bus gaminami 16-oje visame pasaulyje esančių gamyklų. „Volkswagen AG“ nuotr.

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris gamyklas Vokietijoje pritaikant elektromobilių gamybai.

„Reuters“ rašo, kad „M.E.B. Entry“ kodu vadinamas, vos 20.000 Eur kainuojantis elektromobilis bus gaminamas 200.000 vienetų per metus pajėgumu. Jo perspektyva bus aptariama lapkričio 16 d. vyksiančiame koncerno valdybos susirinkime.

Kitas elektromobilis – „I.D. Aero“ bus gaminamas Vokietijoje, Emdene esančioje gamykloje, kurioje surenkamas populiarumą prarandantis modelis „Passat“. „Handelsblatt“ rašo, kad ši gamykla gali būti paversta į milžinišką pramonės centrą, kuriame būtų gaminami tiek akumuliatoriai, tiek elektromobiliai.

Kitas „Volkswagen“ (VW) elektromobilis – mikroautobusas „ID Buzz“ bus gaminamas Hanoveryje esančioje komercinių automobilių gamykloje – ten dabar surenkamas elektra varomas „e-Crafter“ ir populiarus modelis T6. Gali būti, kad pastarojo gamyba bus iškelta į Turkijoje esančią „Ford“ gamyklą. Trečioji elektromobiliams ruošiamas VW objektas bus Cvikau esanti koncerno gamykla, kurioje bus gaminamas kompaktinis hečbekas „I.D. Hatch“. Šią gamyklą pirmąją ketinama perorientuoti išskirtinai elektromobilių gamybai.

Bendradarbiaus su „Ford“

„Reuters“ duomenimis, VW ir „Ford“ bendradarbiavimo galimybės galėtų paaiškėti metų pabaigoje.

„Handelsblatt“ rašo, kad kitas, automobilių elektrifikacijai rengiamas VW fabrikas gali būti JAV esanti Čatanugos gamykla. Iš viso elektromobilių gamybai per 3 metus ketinama pritaikyti 16 visame pasaulyje esančių koncerno gamyklų.

Automobilių koncernas atsisakė komentuoti savo planus, tačiau „Reuters“ nurodo, kad VW savo projektus gali įgyvendinti kartu su akumuliatorių gamintoju „SK Innovation“ ir konkuruojančiu JAV koncernu „Ford“. Toks bendradarbiavimas leistų gerokai sumažinti perėjimo prie naujų technologijų kaštus – VŽ rašė, kad būtent šios išlaidos dabar gerokai mažina ES automobilių rinkoje veikiančių gamintojų pelningumą.

Kitas iššūkis – pasaulinės akumuliatorių gamybos apimtys: dauguma automobilių gamintojų neturi užtikrinę tinkamo šių komponentų tiekimo, todėl užsakytų elektromobilių pirkėjams tenka laukti po 8 ir daugiau mėnesių.

Elektra – vienintelė išeitis

Todėl lapkričio 16 d. susirinkimas gali tapti reikšmingu lūžio tašku, po kurio didžiausias Europoje vidaus degimo variklių gamintojas transformuotųsi į masinį elektromobilių gamintoją. Tokį pokytį paskatino vis dažniau išsakomi ir patvirtinami ketinimai riboti dyzelinių automobilių eismą. O pastarojo reiškinio atsiradimą paskatino 2015 m. išaiškintas VW koncerno sprendimas klastoti dyzelinių variklių taršos duomenis.

Nors ketvirtadienį Vokietijos automobilių gamintojai susitarė dyzeliniuose automobiliuose montuoti po 3.000 Eur kainuojančias išmetamųjų dujų valymo sistemas, tai neišgelbėjo nuo Kelno ir Bonos savivaldybių sprendimo riboti dyzelinių automobilių eismą šiuose miestuose.

VŽ neseniai rašė apie ES siekį iki 2030 m. automobilių parko išmetamą CO2 kiekį sumažinti 35%. VW vadovai tvirtina, kad tai būtų įmanoma tik elektromobiliams sudarant 30% pardavimų.

„Reuters“ rašo, kad šiuo metu Vokietijos pramonėje dirba 600.000 darbuotojų. 436.000 iš jų dirba automobilių pramonėje arba šios tiekėjams. Europoje yra maždaug 126 vidaus degimo variklius gaminančios gamyklos, kuriose dirba 112.000 gyventojų.

Manoma, kad perėjimas prie elektromobilių VW koncernui kainuos 14.000 darbo vietų, nes elektromobilių gamybai reikia mažiau darbo valandų, o akumuliatorių gamyba bus vykdoma kitose šalyse.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
„Škodą“ pristatys ledo ritulio čempionate 1

„Škoda“ paskelbė atnaujinto gamos flagmano „Superb“ priekinės dalies eskizą. Jame matyti subtilūs, ne...

Automobiliai
2019.05.12
VŽ bando: į Europą sugrįžo „Toyota Camry“ sedanas Premium 1

„Toyota Camry“ yra geriausiai pasaulyje parduodamas sedanas, nors šiuo modeliu 14 metų nebuvo prekiaujama...

Laisvalaikis
2019.05.11
Europa renkasi benziną, populiarėja ir alternatyvios energijos rūšys 11

2019 m. I ketvirtį beveik 60% ES įregistruotų naujų automobilių varomi benzinu, o „dyzeliniai“ nesudarė nė...

Automobiliai
2019.05.11
Vilniuje – trijų itin prabangių BMW modelių pristatymas  8

„Siemens“ arenoje surengtame šou parodytas didžiausias ir brangiausias BMW markės sedanas bei SUV modelis ir...

Automobiliai
2019.05.10
„Sostena“ atnaujina savo centrus: po Klaipėdos – Kaunas ir Vilnius  14

Klaipėdoje atidarytas naujas, 2 mln. Eur kainavęs „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras, kuris...

Automobiliai
2019.05.09
Lietuvoje išgraibstytos rezervacijos naujajam „Volkswagen ID.3“ elektromobiliui  19

„Volkswagen“ trečiadienį paskelbus naujojo elektromobilio pavadinimą ir kainas, Lietuvos rinkai skirti 20...

Automobiliai
2019.05.09
Bankai vilioja ekologiškų automobilių pirkėjus Premium 3

Sudarantiems ekologiško automobilio lizingo sutartį – mažesnės palūkanos. Tokią galimybę pradeda siūlyti...

„Tesla Model 3“ tapo perkamiausiu Europoje brangiu sedanu  20

Kovo mėnesį pigiausias „Teslos“ elektromobilis rinkoje pranoko 3 serijos BMW, „Audi A4“ ir C klasės...

Automobiliai
2019.05.04
Naujų automobilių rinkoje – vėl rekordas  10

Balandžio mėnesį naujų lengvųjų automobilių rinka Lietuvoje išlaikė 44% augimo tempą ir vėl pagerino rekordą.

Automobiliai
2019.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau