„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams

Publikuota: 2018-11-11
„Volkswagen“ per trejus metus ketina pristatyti visą elektromobilių gamą, kurie bus gaminami 16-oje visame pasaulyje esančių gamyklų. „Volkswagen AG“ nuotr.
„Volkswagen“ per trejus metus ketina pristatyti visą elektromobilių gamą, kurie bus gaminami 16-oje visame pasaulyje esančių gamyklų. „Volkswagen AG“ nuotr.

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris gamyklas Vokietijoje pritaikant elektromobilių gamybai.

„Reuters“ rašo, kad „M.E.B. Entry“ kodu vadinamas, vos 20.000 Eur kainuojantis elektromobilis bus gaminamas 200.000 vienetų per metus pajėgumu. Jo perspektyva bus aptariama lapkričio 16 d. vyksiančiame koncerno valdybos susirinkime.

Kitas elektromobilis – „I.D. Aero“ bus gaminamas Vokietijoje, Emdene esančioje gamykloje, kurioje surenkamas populiarumą prarandantis modelis „Passat“. „Handelsblatt“ rašo, kad ši gamykla gali būti paversta į milžinišką pramonės centrą, kuriame būtų gaminami tiek akumuliatoriai, tiek elektromobiliai.

Kitas „Volkswagen“ (VW) elektromobilis – mikroautobusas „ID Buzz“ bus gaminamas Hanoveryje esančioje komercinių automobilių gamykloje – ten dabar surenkamas elektra varomas „e-Crafter“ ir populiarus modelis T6. Gali būti, kad pastarojo gamyba bus iškelta į Turkijoje esančią „Ford“ gamyklą. Trečioji elektromobiliams ruošiamas VW objektas bus Cvikau esanti koncerno gamykla, kurioje bus gaminamas kompaktinis hečbekas „I.D. Hatch“. Šią gamyklą pirmąją ketinama perorientuoti išskirtinai elektromobilių gamybai.

Bendradarbiaus su „Ford“

„Reuters“ duomenimis, VW ir „Ford“ bendradarbiavimo galimybės galėtų paaiškėti metų pabaigoje.

„Handelsblatt“ rašo, kad kitas, automobilių elektrifikacijai rengiamas VW fabrikas gali būti JAV esanti Čatanugos gamykla. Iš viso elektromobilių gamybai per 3 metus ketinama pritaikyti 16 visame pasaulyje esančių koncerno gamyklų.

Automobilių koncernas atsisakė komentuoti savo planus, tačiau „Reuters“ nurodo, kad VW savo projektus gali įgyvendinti kartu su akumuliatorių gamintoju „SK Innovation“ ir konkuruojančiu JAV koncernu „Ford“. Toks bendradarbiavimas leistų gerokai sumažinti perėjimo prie naujų technologijų kaštus – VŽ rašė, kad būtent šios išlaidos dabar gerokai mažina ES automobilių rinkoje veikiančių gamintojų pelningumą.

Kitas iššūkis – pasaulinės akumuliatorių gamybos apimtys: dauguma automobilių gamintojų neturi užtikrinę tinkamo šių komponentų tiekimo, todėl užsakytų elektromobilių pirkėjams tenka laukti po 8 ir daugiau mėnesių.

Elektra – vienintelė išeitis

Todėl lapkričio 16 d. susirinkimas gali tapti reikšmingu lūžio tašku, po kurio didžiausias Europoje vidaus degimo variklių gamintojas transformuotųsi į masinį elektromobilių gamintoją. Tokį pokytį paskatino vis dažniau išsakomi ir patvirtinami ketinimai riboti dyzelinių automobilių eismą. O pastarojo reiškinio atsiradimą paskatino 2015 m. išaiškintas VW koncerno sprendimas klastoti dyzelinių variklių taršos duomenis.

Nors ketvirtadienį Vokietijos automobilių gamintojai susitarė dyzeliniuose automobiliuose montuoti po 3.000 Eur kainuojančias išmetamųjų dujų valymo sistemas, tai neišgelbėjo nuo Kelno ir Bonos savivaldybių sprendimo riboti dyzelinių automobilių eismą šiuose miestuose.

VŽ neseniai rašė apie ES siekį iki 2030 m. automobilių parko išmetamą CO2 kiekį sumažinti 35%. VW vadovai tvirtina, kad tai būtų įmanoma tik elektromobiliams sudarant 30% pardavimų.

„Reuters“ rašo, kad šiuo metu Vokietijos pramonėje dirba 600.000 darbuotojų. 436.000 iš jų dirba automobilių pramonėje arba šios tiekėjams. Europoje yra maždaug 126 vidaus degimo variklius gaminančios gamyklos, kuriose dirba 112.000 gyventojų.

Manoma, kad perėjimas prie elektromobilių VW koncernui kainuos 14.000 darbo vietų, nes elektromobilių gamybai reikia mažiau darbo valandų, o akumuliatorių gamyba bus vykdoma kitose šalyse.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau