„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams

Koncerno planas pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris gamyklas Vokietijoje pritaikant elektromobilių gamybai.
Reuters rašo, kad M.E.B. Entry kodu vadinamas, vos 20.000 Eur kainuojantis elektromobilis bus gaminamas 200.000 vienetų per metus pajėgumu. Jo perspektyva bus aptariama lapkričio 16 d. vyksiančiame koncerno valdybos susirinkime.
Kitas elektromobilis I.D. Aero bus gaminamas Vokietijoje, Emdene esančioje gamykloje, kurioje surenkamas populiarumą prarandantis modelis Passat. Handelsblatt rašo, kad ši gamykla gali būti paversta į milžinišką pramonės centrą, kuriame būtų gaminami tiek akumuliatoriai, tiek elektromobiliai.
Kitas Volkswagen (VW) elektromobilis mikroautobusas ID Buzz bus gaminamas Hanoveryje esančioje komercinių automobilių gamykloje ten dabar surenkamas elektra varomas e-Crafter ir populiarus modelis T6. Gali būti, kad pastarojo gamyba bus iškelta į Turkijoje esančią Ford gamyklą. Trečioji elektromobiliams ruošiamas VW objektas bus Cvikau esanti koncerno gamykla, kurioje bus gaminamas kompaktinis hečbekas I.D. Hatch. Šią gamyklą pirmąją ketinama perorientuoti išskirtinai elektromobilių gamybai.
Bendradarbiaus su Ford
Reuters duomenimis, VW ir Ford bendradarbiavimo galimybės galėtų paaiškėti metų pabaigoje.
Handelsblatt rašo, kad kitas, automobilių elektrifikacijai rengiamas VW fabrikas gali būti JAV esanti Čatanugos gamykla. Iš viso elektromobilių gamybai per 3 metus ketinama pritaikyti 16 visame pasaulyje esančių koncerno gamyklų.
Automobilių koncernas atsisakė komentuoti savo planus, tačiau Reuters nurodo, kad VW savo projektus gali įgyvendinti kartu su akumuliatorių gamintoju SK Innovation ir konkuruojančiu JAV koncernu Ford. Toks bendradarbiavimas leistų gerokai sumažinti perėjimo prie naujų technologijų kaštus VŽ rašė, kad būtent šios išlaidos dabar gerokai mažina ES automobilių rinkoje veikiančių gamintojų pelningumą.
Kitas iššūkis pasaulinės akumuliatorių gamybos apimtys: dauguma automobilių gamintojų neturi užtikrinę tinkamo šių komponentų tiekimo, todėl užsakytų elektromobilių pirkėjams tenka laukti po 8 ir daugiau mėnesių.
Elektra vienintelė išeitis
Todėl lapkričio 16 d. susirinkimas gali tapti reikšmingu lūžio tašku, po kurio didžiausias Europoje vidaus degimo variklių gamintojas transformuotųsi į masinį elektromobilių gamintoją. Tokį pokytį paskatino vis dažniau išsakomi ir patvirtinami ketinimai riboti dyzelinių automobilių eismą. O pastarojo reiškinio atsiradimą paskatino 2015 m. išaiškintas VW koncerno sprendimas klastoti dyzelinių variklių taršos duomenis.
Nors ketvirtadienį Vokietijos automobilių gamintojai susitarė dyzeliniuose automobiliuose montuoti po 3.000 Eur kainuojančias išmetamųjų dujų valymo sistemas, tai neišgelbėjo nuo Kelno ir Bonos savivaldybių sprendimo riboti dyzelinių automobilių eismą šiuose miestuose.
VŽ neseniai rašė apie ES siekį iki 2030 m. automobilių parko išmetamą CO2 kiekį sumažinti 35%. VW vadovai tvirtina, kad tai būtų įmanoma tik elektromobiliams sudarant 30% pardavimų.
Reuters rašo, kad šiuo metu Vokietijos pramonėje dirba 600.000 darbuotojų. 436.000 iš jų dirba automobilių pramonėje arba šios tiekėjams. Europoje yra maždaug 126 vidaus degimo variklius gaminančios gamyklos, kuriose dirba 112.000 gyventojų.
Manoma, kad perėjimas prie elektromobilių VW koncernui kainuos 14.000 darbo vietų, nes elektromobilių gamybai reikia mažiau darbo valandų, o akumuliatorių gamyba bus vykdoma kitose šalyse.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti