„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams

Publikuota: 2018-11-11
„Volkswagen“ per trejus metus ketina pristatyti visą elektromobilių gamą, kurie bus gaminami 16-oje visame pasaulyje esančių gamyklų. „Volkswagen AG“ nuotr.
„Volkswagen“ per trejus metus ketina pristatyti visą elektromobilių gamą, kurie bus gaminami 16-oje visame pasaulyje esančių gamyklų. „Volkswagen AG“ nuotr.

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris gamyklas Vokietijoje pritaikant elektromobilių gamybai.

„Reuters“ rašo, kad „M.E.B. Entry“ kodu vadinamas, vos 20.000 Eur kainuojantis elektromobilis bus gaminamas 200.000 vienetų per metus pajėgumu. Jo perspektyva bus aptariama lapkričio 16 d. vyksiančiame koncerno valdybos susirinkime.

Kitas elektromobilis – „I.D. Aero“ bus gaminamas Vokietijoje, Emdene esančioje gamykloje, kurioje surenkamas populiarumą prarandantis modelis „Passat“. „Handelsblatt“ rašo, kad ši gamykla gali būti paversta į milžinišką pramonės centrą, kuriame būtų gaminami tiek akumuliatoriai, tiek elektromobiliai.

Kitas „Volkswagen“ (VW) elektromobilis – mikroautobusas „ID Buzz“ bus gaminamas Hanoveryje esančioje komercinių automobilių gamykloje – ten dabar surenkamas elektra varomas „e-Crafter“ ir populiarus modelis T6. Gali būti, kad pastarojo gamyba bus iškelta į Turkijoje esančią „Ford“ gamyklą. Trečioji elektromobiliams ruošiamas VW objektas bus Cvikau esanti koncerno gamykla, kurioje bus gaminamas kompaktinis hečbekas „I.D. Hatch“. Šią gamyklą pirmąją ketinama perorientuoti išskirtinai elektromobilių gamybai.

Bendradarbiaus su „Ford“

„Reuters“ duomenimis, VW ir „Ford“ bendradarbiavimo galimybės galėtų paaiškėti metų pabaigoje.

„Handelsblatt“ rašo, kad kitas, automobilių elektrifikacijai rengiamas VW fabrikas gali būti JAV esanti Čatanugos gamykla. Iš viso elektromobilių gamybai per 3 metus ketinama pritaikyti 16 visame pasaulyje esančių koncerno gamyklų.

Automobilių koncernas atsisakė komentuoti savo planus, tačiau „Reuters“ nurodo, kad VW savo projektus gali įgyvendinti kartu su akumuliatorių gamintoju „SK Innovation“ ir konkuruojančiu JAV koncernu „Ford“. Toks bendradarbiavimas leistų gerokai sumažinti perėjimo prie naujų technologijų kaštus – VŽ rašė, kad būtent šios išlaidos dabar gerokai mažina ES automobilių rinkoje veikiančių gamintojų pelningumą.

Kitas iššūkis – pasaulinės akumuliatorių gamybos apimtys: dauguma automobilių gamintojų neturi užtikrinę tinkamo šių komponentų tiekimo, todėl užsakytų elektromobilių pirkėjams tenka laukti po 8 ir daugiau mėnesių.

Elektra – vienintelė išeitis

Todėl lapkričio 16 d. susirinkimas gali tapti reikšmingu lūžio tašku, po kurio didžiausias Europoje vidaus degimo variklių gamintojas transformuotųsi į masinį elektromobilių gamintoją. Tokį pokytį paskatino vis dažniau išsakomi ir patvirtinami ketinimai riboti dyzelinių automobilių eismą. O pastarojo reiškinio atsiradimą paskatino 2015 m. išaiškintas VW koncerno sprendimas klastoti dyzelinių variklių taršos duomenis.

Nors ketvirtadienį Vokietijos automobilių gamintojai susitarė dyzeliniuose automobiliuose montuoti po 3.000 Eur kainuojančias išmetamųjų dujų valymo sistemas, tai neišgelbėjo nuo Kelno ir Bonos savivaldybių sprendimo riboti dyzelinių automobilių eismą šiuose miestuose.

VŽ neseniai rašė apie ES siekį iki 2030 m. automobilių parko išmetamą CO2 kiekį sumažinti 35%. VW vadovai tvirtina, kad tai būtų įmanoma tik elektromobiliams sudarant 30% pardavimų.

„Reuters“ rašo, kad šiuo metu Vokietijos pramonėje dirba 600.000 darbuotojų. 436.000 iš jų dirba automobilių pramonėje arba šios tiekėjams. Europoje yra maždaug 126 vidaus degimo variklius gaminančios gamyklos, kuriose dirba 112.000 gyventojų.

Manoma, kad perėjimas prie elektromobilių VW koncernui kainuos 14.000 darbo vietų, nes elektromobilių gamybai reikia mažiau darbo valandų, o akumuliatorių gamyba bus vykdoma kitose šalyse.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
Dakare – neįtikėtinos Lietuvos ekipažų dramos ir ilgiausia lenktynių diena

Praėjusią naktį Lietuvos laiku Dakaro lenktynėse baigėsi ketvirtoji varžybų diena ir pirmoji iš dviejų...

Transportas
2019.01.11
Dakaras: po sėkmingų lietuvių pasiekimų – pasirengimas maratono etapui

Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o...

Transportas
2019.01.10
Po sunkios antrosios Dakaro dienos – 800 km ilgio trečiadienio išbandymas

Antradienio lenktynių eiga įvedė naujų pokyčių atskirų klasių įskaitose ir privertė pasinervinti Lietuvos...

Transportas
2019.01.09
Tokijo teisme – viešas C. Ghosno pasirodymas

Po pusantro mėnesio Tokijo kalėjime antradienį į teismą atvesdintas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso...

Transportas
2019.01.08
Po pirmojo Dakaro etapo – optimistinės Lietuvos ekipažų nuotaikos

Pirmadienį įvykusiame pirmajame Dakaro maratono etape iš lenktynių pasitraukė pirmieji sportininkai, o...

Transportas
2019.01.08
VŽ bando: „Panamera GTS“ ir komfortui, ir lenktynių trasai 4

Išrankiausiems klientų norams įtikti siekiantys „Porsche“ gamintojai ir taip gausią „Panameros“ šeimą papildė...

Transportas
2019.01.07
41-asis Dakaras: viena valstybė, daug smėlio ir 5 Lietuvos ekipažai 2

Sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje startuoja iki šiol kompaktiškiausios istorijoje Dakaro maratono lenktynės,...

Transportas
2019.01.06
Savavaldės technologijos skatins seksą automobiliuose 9

Bent jau taip rodo žurnalo „Annals of Tourism Research“ paskelbtos apklausos. Kai automobilių vairus perims...

Transportas
2019.01.02
Naujų automobilių rinka 2018 m.: stiprus augimas ir naujas rekordas

Oficialiai naują prekybos rekordą pasiekusi Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka augo 24%, o atmetus...

Transportas
2019.01.02
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
2019.01.01
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius 15

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
2019.01.01
„Infiniti“ ruošia atsaką vokiškam „Audi e-tron“ 9

Sausį JAV, Detroite, vyks didžiausia šalies automobilių paroda „NAIAS 2019“. Jau aišku, kad šiemet čia...

Transportas
2018.12.29
VŽ bando: greičiausias „Bentley“ sedanas 3

Greičio mėgėjams skirta aukščiausios klasės britiško sedano „Bentley Mulsanne“ versija „Speed“ – mėgstantiems...

Transportas
2018.12.29
„Hondos“ atstovybė Vilniuje tapo „Autoerdvės“ nuosavybe 7

Estijos įmonės „Nippon Auto“ Lietuvoje įkurta „Hondos“ atstovybė galutinai perėjo į Lietuvos verslininkų...

Transportas
2018.12.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau